|
|
Aartus
|
|
|
Jongens kom op nou jullie pakken 4 punten tegen de kampioen van engeland...Real- dortmund ook gelijk...Dus nog niets aan t handje...kom op zeg in de poule des dood...4 punten uit vier wedstrijden...Waar lul je dan over...Plus dat je dortmund uit nooit had hoeven verliezen...Alleen Real uit word een probleem...Die moeten nu ook na t gelijke spel van vanavond. |
|
|
|
|
Aartus
|
|
|
En dan lullen ze over de mickey mouse competitie...Wat is engeland dan de Minnie mouse competitie???? |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 november 2012 - 23:27 schreef remco k het volgende:[..] Nee hoor. Hij staat wel iets te ver naar links maar niet naar voren. Hoe verder hij achteruit staat hoe groter zijn goal wordt en hoe makkelijker voor de aanvaller. Basisregels voor een keeper. Het schot was niet zo hard en trouwens die aguerro was niet op vrije doortocht... Dan moet je in je goal blijven....ook een basisregel.... Volgens mij waren er zelfs nog twee verdedigers, maar pin me er niet op vast... |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 november 2012 - 23:50 schreef nora het volgende:[..] De laatste 10 minuten moest Eriksen gewisseld worden hij won geen duel meer en had veel bal verlies Ik had derk eruit gehaald voor enoh....middenveld nog groter maken.... |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote: Van fischer he....als ie hem terug had gelegd...man man... |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
Vooraf zou Ajax hebben getekend voor een 2-2 remise tegen Manchester City, maar gezien het scoreverloop heersen gemengde gevoelens bij de spelers. Ajax zat na zeventien minuten op rozen dankzij twee treffers van Siem de Jong, waarna City de stand in evenwicht bracht. Daley Blind baalt uiteindelijk van het wedstrijdverloop.
Door de puntendeling bezet Ajax met vier punten de derde plek in Groep D. Bij een zege zou het een gat van vijf punten slaan met City en Blind hoopte dan ook op de volle buit. "Het is jammer dat we de voorsprong niet konden vasthouden", gaf hij na afloop van de krachtmeting aan tegenover Sport1. "Dat heeft te maken met hoe je de eerste helft speelt en met het positiespel van ons. Zij kwamen er toen niet aan te pas."
Ajax kreeg het na de rust lastig, constateerde ook Blind. City zette meer druk in de hoop op de gelijkmaker. "Ze hebben veel individuele kwaliteiten en zetten na rust goed druk", zei Blind, die vooruitgang ziet bij zijn ploeg. "We groeien als team en durven in zulke wedstrijden te voetballen en staan verdedigend ons mannetje. We kregen na de gelijkmaker zelfs nog een paar kleine kansjes. Dit resultaat biedt perspectief voor de laatste twee wedstrijden."
Nu ook in de competitie...:(( |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
Roberto Mancini houdt de arbitrage verantwoordelijk voor het puntverlies tegen Ajax op dinsdagavond (2-2). De coach van Manchester City hekelde enkele keuzes van scheidsrechter Peter Rasmussen, die twee City-treffers afkeurde wegens buitenspel en Mario Balotelli in de blessuretijd geen strafschop toekende.
Sergio Agüero leek zijn ploeg in de tweede helft op gelijke hoogte te schieten, maar zijn doelpunt werd terecht afgekeurd. Nadat hij vervolgens alsnog trefzeker was, werd zijn beslissende goal eveneens afgekeurd. Mancini zit vooral met die beslissing in zijn maag. "De arbitrage was vandaag belabberd (dinsdag, red.), ik denk dat we drie doelpunten maakten. Daarnaast stonden we twee stomme tegendoelpunten toe."
"Ik vertelde de scheidsrechter dat het een doelpunt was. De laatste situatie met Balotelli is me ontgaan, maar volgens de spelers was het een penalty", vervolgde Mancini, die zijn ploeg min of meer kansloos acht voor overwintering op het miljoenenbal. "Het is gelopen", claimde hij. "Ik geloof altijd in mijn team, maar het wordt heel moeilijk. Mochten we de komende twee duels winnen en alsnog doorgaan, kunnen we de Champions League winnen. Dat is ons doel."
Agüero baalt eveneens van de puntendeling. De Argentijn wijt de nederlaag echter niet aan de arbitrage, zo liet hij weten via Twitter. "We hebben fouten gemaakt en de prijs daarvoor betaald", zei Kun, wiens treffers dus werden afgekeurd. "We verdienden een overwinning, de houding van onze ploeg was goed. Over de arbitrage doe ik geen commentaar."
Als zijn ploeg beter had verdedigd, hadden ze die derde niet nodig.... Typisch gevalletje, eigen schuld dikke bult...;))) Die aguerro is tenminste reeel...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 07 november 2012 door hippy -- |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
Eeuwig zonde dat we niet wonnen. Ons grootste gebrek is intelligentie...ze maken constant de verkeerde keuzes voorin. We hadden zoveel ruimte op het eind, daar hadden we beter gebruik van moeten maken. Nu de 2 zwaarste wedstrijden nog....hopen op minimaal een punt tegen Dortmund. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 07 november 2012 - 01:13 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] moet je een speler coachen als de tegenstander ook voor hem staat? kom op, of de tegenstander nou van achter of van voren komt 1 ding staat vast Eriksen verliest de bal in elk duel. Nou dat staat absoluut niet vast, er waren gister namelijk een aantal spelers die een stuk meer balverlies leden, natuuurlijk is het niet altijd nodig, maar de manier waarop hij balverlies lijd zie ik gister constant gebeuren bij spelers als Toure Aquerro, Tevez en Nasri, en dat zijn toch ook niet de minste..
Hij speelde gister in mijn ogen echt een hele goede wedstrijd en was de beste speler van het veld. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 07 november 2012 - 01:16 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Dat klopt maar dat had iedereen gedaan in de positie van Eriksen. Daarvoor heb je geen talent nodig om die kans te benutten. Maar Remco jij hebt er niet over dat Eriksen veel bal verlies leed. Nu had iedereen het weer gedaan, ik zag andere mensen er niet lopen. En ik heb het wel degelijk gehad over z'n balverlies, ga maar even lezen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 07 november 2012 - 07:08 schreef hippy het volgende:[..] Het schot was niet zo hard en trouwens die aguerro was niet op vrije doortocht... Dan moet je in je goal blijven....ook een basisregel.... Volgens mij waren er zelfs nog twee verdedigers, maar pin me er niet op vast... Ze liepen zij aan zij, en Aquerro is een stuk sneller dan Alder, ik vind dat hij het daar prima doet, hij moet zijn goal wel uitkomen aangezien die bal anders nog veel zekerder had gezeten. Dan was de goal alleen maar groter geweest, hij staat wel een stukje te ver naar links, als hij goed in het midden zijn goal was uitgekomen denk ik niet dat ie had gescoord, maar dat kun je geen fout van Vermeer noemen. Moisander moet gewoon als een man het duel in gaan, daar sta je nu eenmaal voor als verdediger. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 07 november 2012 - 07:55 schreef Rogier het volgende:Eeuwig zonde dat we niet wonnen. Ons grootste gebrek is intelligentie...ze maken constant de verkeerde keuzes voorin. We hadden zoveel ruimte op het eind, daar hadden we beter gebruik van moeten maken. Nu de 2 zwaarste wedstrijden nog....hopen op minimaal een punt tegen Dortmund. Tegen Dortmund heb je dat punt inderdaad hard nodig om 3 punten los te komen van City, die mogen dan 1 wedstrijd winnen en dan zijn we nog door.. Onderling resultaat is toch bepalend bij gelijke punten???? |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op woensdag 07 november 2012 - 08:19 schreef remco k het volgende:[..] Ze liepen zij aan zij, en Aquerro is een stuk sneller dan Alder, ik vind dat hij het daar prima doet, hij moet zijn goal wel uitkomen aangezien die bal anders nog veel zekerder had gezeten. Dan was de goal alleen maar groter geweest, hij staat wel een stukje te ver naar links, als hij goed in het midden zijn goal was uitgekomen denk ik niet dat ie had gescoord, maar dat kun je geen fout van Vermeer noemen. Moisander moet gewoon als een man het duel in gaan, daar sta je nu eenmaal voor als verdediger. Ik vond het een zwak moment van vermeer...die wel cruciaal was...het was geen grote fout... De grote fout gebeurde in de omschakeling... Ik denk dat het geen goal had moeten zijn... Aguerro werd namelijk wel naar de zijkant gedreven... Goed hij is sneller, maar hij moest of schieten of kappen... En dan kan je beter, als hij in die positie is, langer blijven staan... Althans zo zie ik het dan |
|
|
|
|
bahbah
|
|
|
quote: dussssss,wilde maar ff helpen herrinneren....:) |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op woensdag 07 november 2012 - 08:21 schreef remco k het volgende:[..] Tegen Dortmund heb je dat punt inderdaad hard nodig om 3 punten los te komen van City, die mogen dan 1 wedstrijd winnen en dan zijn we nog door.. Onderling resultaat is toch bepalend bij gelijke punten???? Yep, 1 punt is genoeg om te overwinteren. Ik ga ervan uit dat zij niet meer dan 3 punten gaan halen in 2 wedstrijden, als ze verliezen tegen Real en wij pakken eenpunt dan is het al gedaan, dan zou ik een b team naar madrid sturen ;) |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote: Heb je een glazen bol thuis???...;))) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 07 november 2012 - 17:46 schreef Ajax we love you het volgende:[..] Yep, 1 punt is genoeg om te overwinteren. Ik ga ervan uit dat zij niet meer dan 3 punten gaan halen in 2 wedstrijden, als ze verliezen tegen Real en wij pakken eenpunt dan is het al gedaan, dan zou ik een b team naar madrid sturen ;) Dortmund is een hele goede ploeg maar Ajax had daar uit wel een puntje verdient. De mannen speelden in Duitsland een goede wedstrijd. Thuis, in de eigen Arena, acht ik Ajax niet kansloos tegen Dortmund. Uit tegen Real zie ik totaal geen kansen dus het zal thuis tegen Dortmund moeten gebeuren. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Dortmund speelde in Duitsland een slechte wedstrijd tegen ons, Dortmund is een ploeg die enorm gegroeid is de afgelopen weken en echt een aantal keer beter is geworden, daarbij is Ajax niet echt heel veel beter geworden en speelt Dortmund zowel uit als thuis Real Madrid van de mat. Ik acht Ajax uiteraard nooit kansloos, maar ik denk dat de kans kleiner is als dat we hadden gewonnen in Manchester. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 07 november 2012 - 22:43 schreef remco k het volgende:Dortmund speelde in Duitsland een slechte wedstrijd tegen ons, Dortmund is een ploeg die enorm gegroeid is de afgelopen weken en echt een aantal keer beter is geworden, daarbij is Ajax niet echt heel veel beter geworden en speelt Dortmund zowel uit als thuis Real Madrid van de mat. Ik acht Ajax uiteraard nooit kansloos, maar ik denk dat de kans kleiner is als dat we hadden gewonnen in Manchester. Zeker wel, Dortmund is beter dan ManC. Maar dat neemt niet weg dat het wel een ploeg is waar iets tegen te halen valt. Dortmund is een aanvallende ploeg waar Ajax toch tegen moet kunnen voetballen.
In Duitsland laat Dortmund trouwens ook gewoon links en rechts punten liggen dus zo goed gaat het daar ook weer niet. De 2 wedstrijden tegen Real Madrid zijn met afstand de 2 beste wedstrijden geweest van Dortmund dit seizoen. Geldt misschien ook wel voor Ajax tegen ManC maar toch. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op woensdag 07 november 2012 - 22:57 schreef Eide het volgende:[..] Zeker wel, Dortmund is beter dan ManC. Maar dat neemt niet weg dat het wel een ploeg is waar iets tegen te halen valt. Dortmund is een aanvallende ploeg waar Ajax toch tegen moet kunnen voetballen. In Duitsland laat Dortmund trouwens ook gewoon links en rechts punten liggen dus zo goed gaat het daar ook weer niet. De 2 wedstrijden tegen Real Madrid zijn met afstand de 2 beste wedstrijden geweest van Dortmund dit seizoen. Geldt misschien ook wel voor Ajax tegen ManC maar toch. Volgens mij is de grote kracht van Dortmund het loopvermogen ook Madrid had daar problemen mee,en aJax speelde in Dortmund heel compact gaven bijna geen ruimte weg en dan komt ook Dortmund in de problemen,dus in de Arena het zelfde spelletje heel compact en geen ruimte geven aan Dortmund,dan geef ik Ajax een goed kans. |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote:Op donderdag 08 november 2012 - 12:27 schreef nora het volgende:[..] Volgens mij is de grote kracht van Dortmund het loopvermogen ook Madrid had daar problemen mee,en aJax speelde in Dortmund heel compact gaven bijna geen ruimte weg en dan komt ook Dortmund in de problemen,dus in de Arena het zelfde spelletje heel compact en geen ruimte geven aan Dortmund,dan geef ik Ajax een goed kans. Ajax speelde redelijk in Dortmund, maar de kansen die Dortmund kreeg pfff had wel 3-0 kunnen worden. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
Kansen van ajax waren ook niet misselijk... |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Oke dit soort ploegen hebben genoeg klasse om een aantal kansen te krijgen,ook Ajax heeft klasse genoeg om kansen te krijgen,maar met goed collectief spel met weinig ruimte verklein je wel de kans op grote kansen voor Dortmund.en sleep je misschien een gelijkspel er uit. |
|
|
|
|
adriu
|
|
|
klasse Ajax . maar waarom zo veel bal verlies van Erikse elke wedstrijd weer op nieuw wel 10 tot 15 x per wedstrijd!!moet toch beter kunnen!? zou het dan aan de echte spits liggen die Ajax nu even mis!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 08 november 2012 door adriu -- |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op donderdag 08 november 2012 - 16:08 schreef nora het volgende:Oke dit soort ploegen hebben genoeg klasse om een aantal kansen te krijgen,ook Ajax heeft klasse genoeg om kansen te krijgen,maar met goed collectief spel met weinig ruimte verklein je wel de kans op grote kansen voor Dortmund.en sleep je misschien een gelijkspel er uit. Ik denk dat we kunnen winnen van dortmund |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op donderdag 08 november 2012 - 16:17 schreef adriu het volgende:klasse Ajax . maar waarom zo veel bal verlies van Erikse elke wedstrijd weer op nieuw wel 10 tot 15 x per wedstrijd!!moet toch beter kunnen!? zou het dan aan de echte spits liggen die Ajax nu even mis! Ja ik denk het wel...voetbal van de zijkant is makkelijker dan door het midden |
|
|
|