BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Edwin van der Sar directeur bij Ajax

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 06 november 2012 - 04:54   quote  deeplink  
Edwin van der Sar directeur bij Ajax

MANCHESTER Edwin van der Sar wordt binnenkort toegevoegd aan het directieteam van Ajax. Het ligt in de planning, dat de voormalige doelman van Ajax en de recordinternational van Oranje op korte termijn wordt gepresenteerd als nieuwe directeur. Van der Sar heeft positief gereageerd op het verzoek van de nieuwe raad van commissarissen van Ajax onder voorzitterschap van Hans Wijers om directeur te worden bij de Amsterdamse club.

Van der Sar wordt de tweede voormalige voetballer in de top van de N.V. Ajax, nadat zijn oud-ploeggenoot bij Ajax en Oranje, Marc Overmars, afgelopen zomer al toetrad tot de toen tweekoppige directie van Ajax met Jeroen Slop en Henri van der Aat. Ajax is al geruime tijd op zoek naar versterking van het directieteam. Bij Ajax wilde niemand reageren op de nieuwe directeursfunctie van Edwin van der Sar. Eerdere namen die werden genoemd waren die van AZ-directeur Toon Gerbrands en NOS-directeur Jan de Jong.

Van der Sar stopte anderhalf jaar geleden na een imposante spelerscarrière met voetballen bij Manchester United en heeft nooit onder stoelen of banken gestoken dat hij graag eens op beleidsniveau in de top zou willen terugkeren. Ajax adviseur Johan Cruijff had altijd een warm gevoel bij Van der Sar, maar vorig jaar vond Van der Sar een toetreding tot de beleidsbepalers bij Ajax nog te vroeg.

Ditmaal acht hij na onder meer het doorlopen van de International Master of Sportmanagement van het Johan Cruyff Institute de tijd wel rijp voor zichzelf om als directeur in Ajax te stappen. In het kielzog derhalve van zijn voetbalvriend Overmars. Van der Sar was niet bereikbaar voor commentaar. Hij zat dit weekeinde in New York voor de marathon, die hij vanwege de afgelasting uiteindelijk niet voor een tweede keer kon lopen.

via De Telegraaf

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 november 2012 door Boudewijn --
visman1
 visman1 - dinsdag 06 november 2012 - 07:31   quote  deeplink  
Er moeten meer oud profvoetballers in leiding bij voetbalclubs komen.
Die hebben verstand van het spelletje
hippy
 hippy - dinsdag 06 november 2012 - 07:35   quote  deeplink  
En zo wordt ajax steeds meer een voetbalclub...
Goede zaak...
Ajacied 410
 Ajacied 410 - dinsdag 06 november 2012 - 07:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 07:35 schreef hippy het volgende:
En zo wordt ajax steeds meer een voetbalclub...
Goede zaak...
Helemaal mee eens.
Edwin weet hoe het in elkaar zot bij Ajax.
71-72-73-95
 71-72-73-95 - dinsdag 06 november 2012 - 08:13   quote  deeplink  
Ben helemaal voor oud voetballers en ben fan van van der sar als keeper en persoon. Maar nu hebben we op werkelijk iedere belangrijke functie in en buiten het veld mensen zonder ervaring. Trainer, directeur, technisch hart en het hele elftal. Ik had als AD graag iemand met ervaring gezien.
Sander111
 Sander111 - dinsdag 06 november 2012 - 09:04   quote  deeplink  
Heel goede zet! Van der Sar is echt iemand die verstand heeft van zaken en van voetbal! Die is echt niet gek. Van der Sar zie ik ook niet snel gekke dingen doen. Super move!
hjf
 hjf - dinsdag 06 november 2012 - 09:04   quote  deeplink  
Ik had gehoopt op Fontein, maar met Van der Sar kan ik leven. Ik vraag mij wel af wat zijn taken en bevoegdheden worden.
hippy
 hippy - dinsdag 06 november 2012 - 09:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 09:04 schreef Sander111 het volgende:
Heel goede zet! Van der Sar is echt iemand die verstand heeft van zaken en van voetbal! Die is echt niet gek. Van der Sar zie ik ook niet snel gekke dingen doen. Super move!
En nuchtere vent, met een voetbalervaring van jawelste...
adriu
 adriu - dinsdag 06 november 2012 - 09:31   quote  deeplink  
geef mij maar kruyffie als AD!!
Mokum1
 Mokum1 - dinsdag 06 november 2012 - 10:23   quote  deeplink  
Vind het niet verstandig, zijn commentaar bij CL wedstrijden vind ik erg slapjes...

Overmars heeft bewezen deze functie aan te kunnen met zijn ondernemersschap, van de Sar was alleen een hele goede keeper.
hippy
 hippy - dinsdag 06 november 2012 - 12:15   quote  deeplink  
Maar wel een rustig persoon...dat is wat ajax nodig heeft...
Rust
Mokum1
 Mokum1 - dinsdag 06 november 2012 - 12:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 12:15 schreef hippy het volgende:
Maar wel een rustig persoon...dat is wat ajax nodig heeft...
Rust
Dan kan je ook iemand uit een rusthuis nemen, wat een redenering hij brengt rust...

Daar wordt je toch niet happy van Hippy

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 november 2012 door Mokum1 --
hippy
 hippy - dinsdag 06 november 2012 - 12:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 12:29 schreef Mokum1 het volgende:

[..]

Dan kan je ook iemand uit een rusthuis nemen, wat een redenering hij brengt rust...

Daar wordt je toch niet happy van Hippy
Hahahaha...ik bedoel dat het een ijskonijn is....
Zal niet snel onder de indruk zijn en zal alles overleggen met iedereen in de staff...
Totale samenwerking...dat bedoel ik met rust...
Mokum1
 Mokum1 - dinsdag 06 november 2012 - 12:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 12:31 schreef hippy het volgende:

[..]

Hahahaha...ik bedoel dat het een ijskonijn is....
Zal niet snel onder de indruk zijn en zal alles overleggen met iedereen in de staff...
Totale samenwerking...dat bedoel ik met rust...
Weet het niet hoor, iemand die goed kan keepen is toch geen goede directeur?

FdB is altijd al een leider geweest, Overmars heeft met zijn centjes nog meer centjes gemaakt.

En van de Sar kan goed keepen meer weet ik niet van hem, vind hem zon type waar je BOE tegen roept en de kleueren verschijnen in zijn keepersonerbroekje...

Waar om denk je dat hij goed kan overleggen, daar gaat het niet direct om, hij moet knopen doorhakken niet zijn oren laten hangen naar derden.
hippy
 hippy - dinsdag 06 november 2012 - 13:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 12:50 schreef Mokum1 het volgende:

[..]

Weet het niet hoor, iemand die goed kan keepen is toch geen goede directeur?

FdB is altijd al een leider geweest, Overmars heeft met zijn centjes nog meer centjes gemaakt.

En van de Sar kan goed keepen meer weet ik niet van hem, vind hem zon type waar je BOE tegen roept en de kleueren verschijnen in zijn keepersonerbroekje...

Waar om denk je dat hij goed kan overleggen, daar gaat het niet direct om, hij moet knopen doorhakken niet zijn oren laten hangen naar derden.
Hij is niet snel onder de indruk, dus kan(denk ik dan) goed de knopen doorhakken...
Daarbij is het wel belangerijk dat er naar advies wordt geluisterd en dat dat meeweegt in beslissingen....
Ook vind ik dat alle beslissingen met een voetbalhart genomen moeten worden....

Maar ik kan je twijfels wel begrijpen...:)))
Brandje
 Brandje - dinsdag 06 november 2012 - 14:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 08:13 schreef 71-72-73-95 het volgende:
Ben helemaal voor oud voetballers en ben fan van van der sar als keeper en persoon. Maar nu hebben we op werkelijk iedere belangrijke functie in en buiten het veld mensen zonder ervaring. Trainer, directeur, technisch hart en het hele elftal. Ik had als AD graag iemand met ervaring gezien.
Ik zie het probleem niet zo en juich het toe. Technisch hart bulkt juist van de ervaring. Hoeveel interlands zullen Bergkamp,Jonk en FdB samen hebben?? Dikke 200 denk ik zo. Zij moeten het voetbaltechnische regelen en daar heb ik vertrouwen in.
Overmars heeft zich bij GAE al bewezen en daar van een armlastige club een Categorie 1 club gemaakt en daarbij doet hij zakelijk(prive) ook fantastisch.
bully
 bully - dinsdag 06 november 2012 - 17:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 08:13 schreef 71-72-73-95 het volgende:
+1
Eide
 Eide - maandag 19 november 2012 - 09:06   quote  deeplink  
Van der Sar directeur marketing bij Ajax

Edwin van der Sar treedt als directeur marketing toe tot het directieteam van Ajax. Dat maakt de Amsterdamse voetbalclub maandag bekend. Michael Kinsbergen gaat als algemeen directeur aan de slag bij de landskampioen. Het team bestaat verder uit financieel directeur Jeroen Slop en directeur voetbalzaken Marc Overmars.

Van der Sar (42) is met 130 interlands recordinternational van Oranje. Hij beëindigde vorig jaar bij Manchester United zijn voetbalcarrière. De oud-doelman behaalde daarna op het Johan Cruyff Institute het diploma International Master of Sportmanagement.

De raad van commissarissen van Ajax, onder leiding van Hans Wijers, ziet in Van der Sar een potentiële algemeen directeur. De oud-Ajacied krijgt de tijd om zich onder de hoede van de Amsterdamse zakenman Kinsbergen (54) te ontwikkelen.

'Van der Sar heeft niet alleen een geweldige staat van dienst in het internationale topvoetbal, maar hij bezit tevens het natuurlijk leiderschap en de potentie om op termijn algemeen directeur van Ajax te worden', aldus Wijers.

Kinsbergen en Overmars worden op 31 december tijdens een Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders benoemd tot statutair directeur, Van der Sar treedt als titulair directeur toe tot het team.

http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/article/detail/3350232/2012/11/19/Van-der-Sar-directeur-marketing-bij-Ajax.dhtml

Dus eerst marketing voor het IJskonijn en Kinsbergen als AD met in het achterhoofd het idee om Edwin uiteindelijk door te laten groeien tot AD. Edwin is op marketing natuurlijk een schitterend uithangbord voor Ajax, een persoon waar je als bedrijf graag mee gezien wilt worden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 november 2012 door Eide --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 27 december 2014 - 14:07   quote  deeplink  
Tot nu toe maakt Edwin een prima indruk op mij als directeur van Ajax. Erg op de oppervlakte en pas strijken met de eer als die verdiend is. Duidelijk naar de fans en naar de media!!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 27 december 2014 - 14:07   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 27 december 2014 door Ajax Warrior --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Edwin van der Sar directeur bij Ajax

0.0059509