|
|
Ajacied 410
|
|
|
Wordt PEC uit een makkie of na een Europese wedstrijd toch wat moeilijker? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Als je gisteren zo'n pot de mat legt en je zal zondag weer punten laten liggen dan moeten ze zich de ogen uit de kop schamen |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
Zal wel weer billenknijpen worden...:))) |
|
|
|
|
jodocus
|
|
|
|
|
|
nora
|
|
|
|
|
|
nora
|
|
|
lopen waarschijnlijk weer met hun kop in de wolken !!! |
|
|
|
|
bahbah
|
|
|
na gisteren zal ik me hier ook ff aan wagen: 0-2 groeten..... |
|
|
|
|
bahbah
|
|
|
|
|
|
bully
|
|
|
als de spelers er met hun hoofd bij zijn zou het geen probleem moeten zijn. |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote: Dan kan het altijd meevallen...;))) |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Ik geloof in een stunt van ONS AJAX: 1-4 ;-) |
|
|
|
|
dege
|
|
|
Frank de Boer heeft zaterdagmiddag zijn selectie bekendgemaakt voor de competitiewedstrijd tegen PEC Zwolle. De schorsing van Eyong Enoh is teruggebracht, wat betekent dat hij gewoon inzetbaar is zondag tegen PEC Zwolle. Ook Jody Lukoki is door De Boer in de selectie opgenomen. De wedstrijdselectie bestaat uit de volgende spelers:
Kenneth Vermeer Toby Alderweireld Niklas Moisander Christian Poulsen Eyong Enoh Christian Eriksen Siem de Jong Daley Blind Tobias Sana Lasse Schöne Derk Boerrigter Jasper Cillessen Ricardo van Rhijn Jody Lukoki Mitchell Dijks Viktor Fischer Ryan Babel Joël Veltman
met deze selectie en dezelfde instelling als tegen man city mag zwolle geen probleem zijn! |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
Volle bak erop in het begin en gelijk beslissen, op het vieze kunstgras en na een Europa wedstrijd. Moet je gewoon winnen en dan zal het goed komen. Een --3 moet mogelijk zijn. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik ben al blij als we met slecht spel winnen, de 3 punten zijn gewoon hard nodig.. |
|
|
|
|
Ajacied 410
|
|
|
Opstelling Ajax voor duel met PEC Zwolle.
".................................................Vermeer .van Rhijn...............Alderweireld...............Moisander............Blind ...............De Jong..................Enoh......."...........Fischer Boerrigter......................Eriksen.................Babel |
|
|
|
|
Ajacied 410
|
|
|
Het kan ook zo zijn dat Eriksen op het middenveld speelt, Fischer linksbuiten en Babel in de spits. Maar dat is nog niet zeker |
|
|
|
|
Ajacied 410
|
|
|
Niklas Moisander begint op de bank omdat hij lichte buikkramp heeft. Dit betekent dat Dijks linksback wordt en Blind naar het centrum verhuist. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
scheids heeft geen kaarten bij zich? Waar een moïsander eraf moet met rood mag broerse zich vandaag aardig uitleven. Saai potje gelukkig wel al 0-2 |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
Wat speelt ajax slecht...geen ene mooie aanval gezien... |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Nou ik heb Vitesse - Twente gezien dan praat jij over een saai potje dat was echt een gal wedstrijd ze hebben alle twee 3x op doel geschoten wat een scheidploegen. Maar ja met die coaches kan het niet anders. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op zondag 11 november 2012 - 15:27 schreef nora het volgende:Nou ik heb Vitesse - Twente gezien dan praat jij over een saai potje dat was echt een gal wedstrijd ze hebben alle twee 3x op doel geschoten wat een scheidploegen. Maar ja met die coaches kan het niet anders. Wat heeft dat hiermee te maken...??..;))) Ajax speelt weer veelste traag... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Aanvallend een slechte pot van Ajax maar goed, 3 punten zijn binnen, na de resultaten in de CL misschien nu weer wat rust en vertrouwen in de tent en nu uit gaan bouwen hopelijk. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Ik heb er niks van gezien van gezien maar als ik overal lees dat een gehavend Ajax geen centje pijn heeft geleden van zwolle dan kan het toch niet zo slecht zijn geweest. Zeker als je ziet hoe Psv daar weg is gekomen. Maar goed ik zal vanavond Studio Sport eens gaan kijken |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ajax moest vooraf een aanpassing maken doordat Moisander uitviel, in 23 minuten tijd moeten Babel en Alderweireld ook gewisseld worden. Ik vind dat Ajax het heel goed gedaan heeft, alleen die laatste twee tegengoals zijn volkomen overbodig maar staan gelijk aan de jeugdigheid van de spelers.
We hebben prima positiespel gespeeld, maken 3 hele goede goals en een goal op wilskracht.
Volgens mij mag je dan gewoon tevreden zijn. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Ben je bij de wedstrijd geweest Remco ?? |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 11 november 2012 - 17:57 schreef remco k het volgende:Ajax moest vooraf een aanpassing maken doordat Moisander uitviel, in 23 minuten tijd moeten Babel en Alderweireld ook gewisseld worden. Ik vind dat Ajax het heel goed gedaan heeft, alleen die laatste twee tegengoals zijn volkomen overbodig maar staan gelijk aan de jeugdigheid van de spelers. We hebben prima positiespel gespeeld, maken 3 hele goede goals en een goal op wilskracht. Volgens mij mag je dan gewoon tevreden zijn. Als de wedstrijd een kwartier langer duurde had het zo 4-4 kunnen worden. Gelukkig begon Zwolle te laat met druk zetten. Tevreden ja je heb aardige goals gemaakt en er vallen 3 basisspelers uit. Kritische noot is wel dat je tegen het einde weer onder druk kom te staan en je 2 goals tegenkrijgt. Als je maar 2 goals voor staat tegen een betere tegenstander win je deze wedstrijd weer niet dat wisselvallige moet er echt uit! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Nee man, vrouwtje wel.. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Alsnog de wedstrijd gekeken maar het was niet altijd even goed. Enoh wat was die man slecht. Fischer komt er wel dus ik hoop dat FdB hem nu ook een paar wedstrijden laat staan en hem laat leren. Kampioen worden zie ik ons dit jaar niet meer worden. PSV wordt dat met speels gemak. Ondanks dat hun achterhoede een lachertje hebben ze een fantastische aanval en goed middenveld. Veel dynamischer als ons stilstaande voetbal. Neem daarbij dat ze, net als twente, uit de EL geknikkerd worden dus ik zet mijn geld psv. helaas!! |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op zondag 11 november 2012 - 17:57 schreef remco k het volgende:Ajax moest vooraf een aanpassing maken doordat Moisander uitviel, in 23 minuten tijd moeten Babel en Alderweireld ook gewisseld worden. Ik vind dat Ajax het heel goed gedaan heeft, alleen die laatste twee tegengoals zijn volkomen overbodig maar staan gelijk aan de jeugdigheid van de spelers. We hebben prima positiespel gespeeld, maken 3 hele goede goals en een goal op wilskracht. Volgens mij mag je dan gewoon tevreden zijn. Met dit team winnen we geen toppers... Het gaat zooooo langzaam...ajax is te makkelijk te verdedigen... Terwijl dat toch altijd de kracht moet zijn van ajax.... Snel combinatievoetbal...ik zie dat wederom niet tegen zwolle... Dat moet toch minimaal haalbaar zijn met twee vroege wissels.... En eriksen....wat was ie weer slecht...op een paar momenten na, 1 van de slechtste... |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op maandag 12 november 2012 - 09:18 schreef hippy het volgende:[..] Met dit team winnen we geen toppers... Het gaat zooooo langzaam...ajax is te makkelijk te verdedigen... Terwijl dat toch altijd de kracht moet zijn van ajax.... Snel combinatievoetbal...ik zie dat wederom niet tegen zwolle... Dat moet toch minimaal haalbaar zijn met twee vroege wissels.... En eriksen....wat was ie weer slecht...op een paar momenten na, 1 van de slechtste... We hebben wel van Twente gewonnen Hippy dus een topper hebbben we gewonnen en tegen Feyenoord uit gelijk dus op zich valt het tot op heden wel mee. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 12 november 2012 - 09:18 schreef hippy het volgende:[..] Met dit team winnen we geen toppers... Het gaat zooooo langzaam...ajax is te makkelijk te verdedigen... Terwijl dat toch altijd de kracht moet zijn van ajax.... Snel combinatievoetbal...ik zie dat wederom niet tegen zwolle... Dat moet toch minimaal haalbaar zijn met twee vroege wissels.... En eriksen....wat was ie weer slecht...op een paar momenten na, 1 van de slechtste... Mee eens. Het middenveld heeft totaal geen drive naar voren en sluit daarom zelden tot nooit aan. Bij PSb duiken Strootman en Wijnaldum constant op in de zestien van de tegenstander. Ze hebben daar veel meer lopende mensen waar het bij ons veel te statisch is. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 12 november 2012 - 10:22 schreef nora het volgende:[..] We hebben wel van Twente gewonnen Hippy dus een topper hebbben we gewonnen en tegen Feyenoord uit gelijk dus op zich valt het tot op heden wel mee. Twente speelde laffer dan laf en tegen f'noord mag je echt je handjes dichtknijpen dat het gelijk blijft. Nee mensen de titel gaan we dit seizoen niet prolongeren |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 12 november 2012 - 09:18 schreef hippy het volgende:[..] Met dit team winnen we geen toppers... Het gaat zooooo langzaam...ajax is te makkelijk te verdedigen... Terwijl dat toch altijd de kracht moet zijn van ajax.... Snel combinatievoetbal...ik zie dat wederom niet tegen zwolle... Dat moet toch minimaal haalbaar zijn met twee vroege wissels.... En eriksen....wat was ie weer slecht...op een paar momenten na, 1 van de slechtste... Volgens mij wonnen we dit seizoen al van Twente en van City, vind het dus volkomen onzin. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 12 november 2012 - 10:27 schreef Brandje het volgende:[..] Mee eens. Het middenveld heeft totaal geen drive naar voren en sluit daarom zelden tot nooit aan. Bij PSb duiken Strootman en Wijnaldum constant op in de zestien van de tegenstander. Ze hebben daar veel meer lopende mensen waar het bij ons veel te statisch is. We hadden de Zeeuw nooit mogen laten gaan, maar men wou Janssen zo graag hebben.. Wat heb je aan passende mensen als er niemand loopt.. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote: Waarom DAN wel dan???....als je kampioen wilt worden moet je constant presteren... Niet nu en dan een goeie wedstrijd... En zeker tegen zwolle...die moet je bij de strot grijpen en wegtikken... Maar goed...ik zal het wel verkeerd zien dan... Dan die twee tegengoals...totaal geen overtuiging in de laatste tien minuten... |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op maandag 12 november 2012 - 10:28 schreef Brandje het volgende:[..] Twente speelde laffer dan laf en tegen f'noord mag je echt je handjes dichtknijpen dat het gelijk blijft. Nee mensen de titel gaan we dit seizoen niet prolongeren Eens...maar dat dachten we vorig jaar ook... Maar er moeten wel wat spelers op gaan staan en de leiding gaan nemen... Vond het trouwens wel goed dat enoh weer speeltijd kreeg...is toch een stuk sterker dan poulsen.... Misschien poulsen iets naar voren schuiven tegen zware tegenstanders...eriksen in de spits en siem op het midden... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 12 november 2012 - 12:43 schreef hippy het volgende:[..] Waarom DAN wel dan???....als je kampioen wilt worden moet je constant presteren... Niet nu en dan een goeie wedstrijd... En zeker tegen zwolle...die moet je bij de strot grijpen en wegtikken... Maar goed...ik zal het wel verkeerd zien dan... Dan die twee tegengoals...totaal geen overtuiging in de laatste tien minuten... Speelden we met de normale basis elf dan?? En jij stelt dat we geen toppers gaan winnen, ik bewijs alleen dat we dat dus wel doen. Ajax speelde prima tegen Zwolle, een ploeg die in een dipje zit en weinig zelfvertrouwen heeft in de ED mag je geen wonderen van verwachten nadat ze doordeweeks CL hebben gespeeld. |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
@ Brandje je bent wel heel overtuigd dat we geen kampioen worden.
Moet je eens zien hoe wisselvallig PSV en Twente speelt, teams die de afgelopen 2 jaar hele seizoenen wisselvallig waren, wij hebben dan nog 2 prima seizoenshelfden gespeelt, als ware kampioenen. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op maandag 12 november 2012 - 15:23 schreef remco k het volgende:[..] Speelden we met de normale basis elf dan?? En jij stelt dat we geen toppers gaan winnen, ik bewijs alleen dat we dat dus wel doen. Ajax speelde prima tegen Zwolle, een ploeg die in een dipje zit en weinig zelfvertrouwen heeft in de ED mag je geen wonderen van verwachten nadat ze doordeweeks CL hebben gespeeld. Een team bestaat niet uit elf spelers...als dat je gedachte is, ben je heel naief... Je moet niet praten over een basis 11, maar over 23 spelers die elkaar aanvoelen, elkaar wat gunnen en die min of meer gelijk zijn aan elkaar... Natuurlijk heb je spelers die er bovenuit steken... Maar je moet gewoon concluderen dat de selectie te zwak is... En als je het spel tegen zwolle goed vond, dan heb je niet goed zitten kijken.... Had na 20 min. moeite om mijn ogen open te houden... Dan kijk ik nog liever naar psv...daar zit passie in...vechtlust... Als je ziet hoe eriksen de bal "probeert" te blokken bij die twee tegengoals.... Zo zwak...maar goed ik heb het al vaker gezegd...ajax mist een dynamische middenvelder die box to box speelt.... Altijd weer terug bij een counter...als we zwolle al niet kapot kunnen spelen op dit moment, succes tegen de toppers... Want we spelen nu twee keer zo slecht dan aan het begin van het seizoen... En als we gaan teren op 3 a 4 goeie wedstrijden in een seizoen, gaan we aardig de kant op van onze aartsrivaal... Je moet als topploeg toch zeker wel 25 goeie wedstrijden in de competitie kunnen spelen....dat is niet teveel gevraagd denk ik zo... Ik heb pas een stuk of 3 echt goeie wedstrijden gezien...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 13 november 2012 door hippy -- |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 12 november 2012 - 12:50 schreef hippy het volgende:[..] Eens...maar dat dachten we vorig jaar ook... Maar er moeten wel wat spelers op gaan staan en de leiding gaan nemen... Vond het trouwens wel goed dat enoh weer speeltijd kreeg...is toch een stuk sterker dan poulsen.... Misschien poulsen iets naar voren schuiven tegen zware tegenstanders...eriksen in de spits en siem op het midden... Enoh kan niet voetballen in mijn ogen. Maar vorige jaren liep er een zeker Jantje V. bij ons rond en vorig jaar ook nos een een zeker Theo J en Vurnon A. dat gaat men dit jaar niet meer rechttrekken. Komt vandaag ook nog eens het nieuws dat Christian E zijn contract niet wil verlengen dus die ben je, in mijn ogen, verplicht te verkopen in januari. Doe je het in de zomer dan is hij veel minder waard. Babel 4 tot 6 weken eruit dus het wordt weer leuk de komende tijd hahaha |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 12 november 2012 - 18:06 schreef Mokum1 het volgende:@ Brandje je bent wel heel overtuigd dat we geen kampioen worden. Moet je eens zien hoe wisselvallig PSV en Twente speelt, teams die de afgelopen 2 jaar hele seizoenen wisselvallig waren, wij hebben dan nog 2 prima seizoenshelfden gespeelt, als ware kampioenen. Klopt alleen zijn Twente en PSV veel sterker dan vorig jaar en wij zijn bijna een half(vd Wiel,Anita,janssen en Vertonghen) basiselftal kwijtgeraakt.Dus vandaar mijn mening dat we het dit jaar niet worden. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 november 2012 - 09:12 schreef hippy het volgende:[..] Een team bestaat niet uit elf spelers...als dat je gedachte is, ben je heel naief... Je moet niet praten over een basis 11, maar over 23 spelers die elkaar aanvoelen, elkaar wat gunnen en die min of meer gelijk zijn aan elkaar... Natuurlijk heb je spelers die er bovenuit steken... Maar je moet gewoon concluderen dat de selectie te zwak is... En als je het spel tegen zwolle goed vond, dan heb je niet goed zitten kijken.... Had na 20 min. moeite om mijn ogen open te houden... Dan kijk ik nog liever naar psv...daar zit passie in...vechtlust... Als je ziet hoe eriksen de bal "probeert" te blokken bij die twee tegengoals.... Zo zwak...maar goed ik heb het al vaker gezegd...ajax mist een dynamische middenvelder die box to box speelt.... Altijd weer terug bij een counter...als we zwolle al niet kapot kunnen spelen op dit moment, succes tegen de toppers... Want we spelen nu twee keer zo slecht dan aan het begin van het seizoen... We hebben met Siempie wel degelijk iemand die van box to box kan spelen alleen staat hij daarvoor op de vekreerde plek. Voor de rest sluit ik mij helemaal aan bij betoog |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 november 2012 - 09:20 schreef Brandje het volgende:[..] We hebben met Siempie wel degelijk iemand die van box to box kan spelen alleen staat hij daarvoor op de vekreerde plek. Voor de rest sluit ik mij helemaal aan bij betoog Siem houdt dat niet een hele wedstrijd vol...is niet een type clasie, strootman(geen fan van hoor)...maar die zijn overal bij betrokken...verzaken nooit....en vaak een oplossing naar voren... |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 november 2012 - 09:17 schreef Brandje het volgende:[..] Enoh kan niet voetballen in mijn ogen. Maar vorige jaren liep er een zeker Jantje V. bij ons rond en vorig jaar ook nos een een zeker Theo J en Vurnon A. dat gaat men dit jaar niet meer rechttrekken. Komt vandaag ook nog eens het nieuws dat Christian E zijn contract niet wil verlengen dus die ben je, in mijn ogen, verplicht te verkopen in januari. Doe je het in de zomer dan is hij veel minder waard. Babel 4 tot 6 weken eruit dus het wordt weer leuk de komende tijd hahaha Eriksen op de tribune....eens kijken hoe consequent frankie is... Ik ben benieuwd...:))) |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 november 2012 - 09:23 schreef hippy het volgende:[..] Siem houdt dat niet een hele wedstrijd vol...is niet een type clasie, strootman(geen fan van hoor)...maar die zijn overal bij betrokken...verzaken nooit....en vaak een oplossing naar voren... Ben ik niet mee je eens. Ik denk dat Siempie dat best kan. Maar stel hij kan het niet maar laat hem er dan iig voor zorgen dat hij vaker in de zestien van de tegenstander komt. toen Jol trainer was. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 november 2012 - 09:19 schreef Brandje het volgende:[..] Klopt alleen zijn Twente en PSV veel sterker dan vorig jaar en wij zijn bijna een half(vd Wiel,Anita,janssen en Vertonghen) basiselftal kwijtgeraakt.Dus vandaar mijn mening dat we het dit jaar niet worden. En we hebben niet de directe versterkingen gekocht die wel aanvaard zijn volgens cruijff zijn visie |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 november 2012 - 09:12 schreef hippy het volgende:[..] Een team bestaat niet uit elf spelers...als dat je gedachte is, ben je heel naief... Je moet niet praten over een basis 11, maar over 23 spelers die elkaar aanvoelen, elkaar wat gunnen en die min of meer gelijk zijn aan elkaar... Natuurlijk heb je spelers die er bovenuit steken... Maar je moet gewoon concluderen dat de selectie te zwak is... En als je het spel tegen zwolle goed vond, dan heb je niet goed zitten kijken.... Had na 20 min. moeite om mijn ogen open te houden... Dan kijk ik nog liever naar psv...daar zit passie in...vechtlust... Als je ziet hoe eriksen de bal "probeert" te blokken bij die twee tegengoals.... Zo zwak...maar goed ik heb het al vaker gezegd...ajax mist een dynamische middenvelder die box to box speelt.... Altijd weer terug bij een counter...als we zwolle al niet kapot kunnen spelen op dit moment, succes tegen de toppers... Want we spelen nu twee keer zo slecht dan aan het begin van het seizoen... En als we gaan teren op 3 a 4 goeie wedstrijden in een seizoen, gaan we aardig de kant op van onze aartsrivaal... Je moet als topploeg toch zeker wel 25 goeie wedstrijden in de competitie kunnen spelen....dat is niet teveel gevraagd denk ik zo... Ik heb pas een stuk of 3 echt goeie wedstrijden gezien... Ajax heeft toch echt een basisploeg waar ze mee spelen, je kan uiteraard 1 of twee spelers opvangen, maar niet 3 4 of zelfs 5 spelers. dan valt de basis van de ploeg weg en wordt het los zand. |
|
|
|