|
|
Thomas
|
|
|
De kans dat Christian Eriksen zijn contract, dat nog loopt tot medio 2014, verlengt, is klein. Volgens Marc Overmars wil de middenvelder van Ajax niet ingaan op het verlengen van het contract. Dat vertelde de directeur voetbalzaken tegenover Sporten.dk.
"We willen hem graag langer vastleggen, maar daar wil hij niet op ingaan. We blijven natuurlijk met hem in gesprek. We zullen zien wat er na de winter gebeurt", aldus Overmars. "Voor Christian is het belangrijk om de juiste club te kiezen en ik ben ervan overtuigd dat Ajax en Christian gezamenlijk zullen kijken wat het beste voor hem is."
Ook Eriksen sprak zich uit over de situatie. "Ik heb geen 'nee' gezegd, maar ik wil mijn opties openhouden als er een moment komt dat het de juiste tijd voelt om te vertrekken. Er komt een moment dat dat zover is. Ik heb nog een contract tot 2014 en ik voel me heel goed bij Ajax. Ik begrijp dat de club mijn contract wil verlengen, maar ik voel ook dat er een moment komt, dat ik de volgende stap wil maken."
Lees verder: http://www.soccernews.nl/news/175123/We_willen_Eriksen_graag_langer_vastleggen,_maar_daar_wil_hij_niet_op_ingaan#ixzz2C5Sx6LUS |
|
|
|
|
Thomas
|
|
|
Dat wordt volgend seizoen een enkeltje tribune? Dat is zo in de mode tegenwoordig... |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Gewoon lekker in de verkoop gooien en dan meteen in de winterstop als het aan mij ligt. Wat mij zorgen maakt zijn de woorden van Overmars waar hij zegt dat ze NA de winter verder gaan kijken! Dus volgend jaar zomer is hij nog maar zo'n tien tot vijftien miljoen waard.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 13 november 2012 door Brandje -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Lijkt me eeen opmaat voor een verkoop in de winterstop. Als je wacht tot de zomer is je onderhandelingspositie slecht omdat een speler 6 maanden later toch transfervrij is.
Dus zal Eriksen in de winter wel gaan vertrekken. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 november 2012 - 09:15 schreef Eide het volgende:Lijkt me eeen opmaat voor een verkoop in de winterstop. Als je wacht tot de zomer is je onderhandelingspositie slecht omdat een speler 6 maanden later toch transfervrij is. Dus zal Eriksen in de winter wel gaan vertrekken. Zou dat zo erg zijn? Zijn geniale momenten zijn dit jaar niet echt aanwezig. Daarbij zijn slappe spel in veel wedstrijden. Ik vind het echt jammer want was en ben nog steeds een groot fan van hem. Maar ja Ajax moet eieren voor hun geld gaan kiezen |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
Ik denk wel dat het erg is ja.... Ik erger me ook vaak aan hem, maar zijn "sprintjaren" komen eraan en die gaat ie dan niet bij ajax meemaken... Ik zou liever hebben dat ie twee jaar bijtekent, want een betere speler hebben we ook niet... Eriksen in goede doen is echt een topspeler, maar dat heeft ie nog te weinig laten zien.... Het zou zonde zijn als je hem vlak voor zijn piekjaren weg zou moeten doen... Ajax moet investeren in een technisch en fysiek sterke middenvelder om eriksen te ondersteunen... Dan maar een flinke geldsom...wordt er niet meer gescout dan??... Je kan mij niet vertellen dat ze niemand op het oog hebben... Want je verliest het continu op het middenveld.... Of techniek tekort of fysiek... |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
Ik las laatst in diverse media, dat Liverpool hem in de winterstop wil aantrekken. Liverpool zou een bod willen doen van € 26 mln. Ik zou geen moment nadenken en dit bod accepteren. Vervolgens Maher halen voor € 9 mln. Ik denk dat wij er op het veld niet slechter op gaan worden en financieel een slag slaan. Overigens zou ik er ook een spits bijhalen. Sigi kunnen we niet op bouwen (van glas). Babel gaat volgend seizoen weer naar een buitenlandse topclub en Hoesen is nog niet rijp voor het grote werk. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
Effe een andere optie om de aanval te versterken....: amrabat??... Waar speelt ie eigenlijk...is toch de explosieve aanvaller die we nu missen op de vlanken.... Niemand maakt een actie, op lukoki na, die aanvallend is... |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 november 2012 - 12:48 schreef hjf het volgende:Ik las laatst in diverse media, dat Liverpool hem in de winterstop wil aantrekken. Liverpool zou een bod willen doen van € 26 mln. Ik zou geen moment nadenken en dit bod accepteren. Vervolgens Maher halen voor € 9 mln. Ik denk dat wij er op het veld niet slechter op gaan worden en financieel een slag slaan. Overigens zou ik er ook een spits bijhalen. Sigi kunnen we niet op bouwen (van glas). Babel gaat volgend seizoen weer naar een buitenlandse topclub en Hoesen is nog niet rijp voor het grote werk. 26 miljoen....dat zou ik wel doen dan...dan kan je investeren in meerdere spelers... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 november 2012 - 09:24 schreef Brandje het volgende:[..] Zou dat zo erg zijn? Zijn geniale momenten zijn dit jaar niet echt aanwezig. Daarbij zijn slappe spel in veel wedstrijden. Ik vind het echt jammer want was en ben nog steeds een groot fan van hem. Maar ja Ajax moet eieren voor hun geld gaan kiezen Gezien zijn effectiviteit, zijn statistische betrokkenheid bij Ajax goals... Ja, dat zou vrij dramatisch zijn. Of hij nu goed of slecht speelt, hij is wel de enige echt creative speler bij Ajax.
Het valt of staat natuurlijk met de transfersom en of er een degelijke speler aangetrokken kan worden. Ajax heeft namelijk de vervanger niet zomaar in de gelederen, althans, niet bij Jong Ajax of bij de A1.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 13 november 2012 door Eide -- |
|
|
|
|
Bronnie
|
|
|
Heel jammer maar spelers komen en gaan. Het liefst zie ik hem dan deze winterstop al vertrekken aangezien we dan nog het meest aan een transfer kunnen verdienen. Offtopic: zie mijn nieuwe topic Ajax Laat tegenwoordig iedereen kijken in de keuken van de toekomst. Anzhi schijnt de toekomst te willen kopieren! |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ik ben een fan van Eriksen maar niet tekenen is verkopen ik hoop voor een top bedrag nu kan dat nog dan inderdaad maher kopen en Armenteros voor de spits,ik zie ook bijna elke week Mcdonald van Roda als uitblinker op het middenveld spelen toch ook een oud Ajacied die volgens mij geen verslapping op het middenveld zou zijn. |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 november 2012 - 15:12 schreef Eide het volgende:[..] Gezien zijn effectiviteit, zijn statistische betrokkenheid bij Ajax goals... Ja, dat zou vrij dramatisch zijn. Of hij nu goed of slecht speelt, hij is wel de enige echt creative speler bij Ajax. Het valt of staat natuurlijk met de transfersom en of er een degelijke speler aangetrokken kan worden. Ajax heeft namelijk de vervanger niet zomaar in de gelederen, althans, niet bij Jong Ajax of bij de A1. je heb het niet over zijn vele balverlies en vaak ook nog op plaatsen waar je het niet kan hebben. denk dat hij momenteel juist heel goed tevervangen is. vind daarom ook dat fdb hem eens op scherp moet zetten. ik twijfel geen moment aan zijn talent en klasse. maar momenteel groeit hij niet door en is daarbij ook nog tegemakzuchtig. denk dat als hij niet wil bijtekenen je hem dan ook beter kan verkopen. denk dat maher al veel verder is als hem,dus goede vervanging. al kan je ze kwa spel niet echt vergelijken. en we hebben ook al meerdere spelers in de gelederen die op die positie kunnen spelen. |
|
|
|
|
adriu
|
|
|
de winkkel verkoop komt er weer aan! dus bij teken of in de verkoop! weet nog wel een leuke middevelder lopen bij az! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 november 2012 - 19:13 schreef bully het volgende:[..] je heb het niet over zijn vele balverlies en vaak ook nog op plaatsen waar je het niet kan hebben. denk dat hij momenteel juist heel goed tevervangen is. vind daarom ook dat fdb hem eens op scherp moet zetten. ik twijfel geen moment aan zijn talent en klasse. maar momenteel groeit hij niet door en is daarbij ook nog tegemakzuchtig. denk dat als hij niet wil bijtekenen je hem dan ook beter kan verkopen. denk dat maher al veel verder is als hem,dus goede vervanging. al kan je ze kwa spel niet echt vergelijken. en we hebben ook al meerdere spelers in de gelederen die op die positie kunnen spelen. Je kan wel blijven miepen over balverlies en vorm (wat op zich terecht is!) maar uiteindelijk maakt dat vrij weinig uit. Hij brengt namelijk iets dat Ajax verder niet heeft, zeker niet zolang Serero nog gebleseert is, namelijk creativiteit. Zie de pot tegen ONS Sneek waar Ajax zonder Eriksen niets creert.
Alle praat over passeren is daarmee ook een non-discussie zolang Ajax die kwaliteit verder niet heeft. En als Eriksen dus niet bijtekent (overigens zet ik vraagtekens bij de geloofwaardigheid van dit bericht) gaat dat daadwerkelijk een verlies zijn voor Ajax.
Dan over Maher, zo goed doet die het dit seizoen niet.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 13 november 2012 door Eide -- |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 november 2012 - 20:03 schreef Eide het volgende:[..] Je kan wel blijven miepen over balverlies en vorm (wat op zich terecht is!) maar uiteindelijk maakt dat vrij weinig uit. Hij brengt namelijk iets dat Ajax verder niet heeft, zeker niet zolang Serero nog gebleseert is, namelijk creativiteit. Zie de pot tegen ONS Sneek waar Ajax zonder Eriksen niets creert. Alle praat over passeren is daarmee ook een non-discussie zolang Ajax die kwaliteit verder niet heeft. En als Eriksen dus niet bijtekent (overigens zet ik vraagtekens bij de geloofwaardigheid van dit bericht) gaat dat daadwerkelijk een verlies zijn voor Ajax. Dan over Maher, zo goed doet die het dit seizoen niet. Djuricic van Heerenveen misschien iets?? Wil zelf een stapje hoger en kan ook net als Siem op middenveld en spits... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 november 2012 - 21:16 schreef Hummel10 het volgende:[..] Djuricic van Heerenveen misschien iets?? Wil zelf een stapje hoger en kan ook net als Siem op middenveld en spits... Djuricic is wel een type die dat kan, of hij ook echt de kwaliteit heeft om Ajax die creativiteit te geven die het ook in Europa nodig heeft weet ik niet. |
|
|
|
|
Aartus
|
|
|
Een speler die niet wil.Gewoon verkopen na dit seizoen.Krijg in je ieder geval nog een paar centen.Spelers die niet meer voor je club willen voetballen.Gewoon opzouten.Een strik er om heen en wegwezen.Clubliefde bestaat niet meer!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 13 november 2012 door Aartus -- |
|
|
|
|
Aartus
|
|
|
Djuricic staat ook in de belangstelling van Fc Twente.Ik zou m er graag bij hebben hier bij Fc Twente.Maar ok de keus is aan hem. |
|
|
|
|
Aartus
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 november 2012 - 23:13 schreef Eide het volgende:[..] Djuricic is wel een type die dat kan, of hij ook echt de kwaliteit heeft om Ajax die creativiteit te geven die het ook in Europa nodig heeft weet ik niet. Dat weet je van te voren nooit.Zie suljemani.Bakken vol met geld gekost.Bij Heerenveen was ie wekelijks de uitblinker.En nu geen schim meer van de suljemani van heerenveen.Er is bij ajax natuurlijk wel een ander verwachtings patroon dan bij heerenveen.Zie Wijnaldum en Matavs bij psv.Zie castaignos en Cabral bij Fc Twente.Je weet t nooit of je met aankopen een schot in de roos treft.Bij de ene club renderen ze wel en bij de andere niet! |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 november 2012 - 20:03 schreef Eide het volgende:[..] Je kan wel blijven miepen over balverlies en vorm (wat op zich terecht is!) maar uiteindelijk maakt dat vrij weinig uit. Hij brengt namelijk iets dat Ajax verder niet heeft, zeker niet zolang Serero nog gebleseert is, namelijk creativiteit. Zie de pot tegen ONS Sneek waar Ajax zonder Eriksen niets creert. Alle praat over passeren is daarmee ook een non-discussie zolang Ajax die kwaliteit verder niet heeft. En als Eriksen dus niet bijtekent (overigens zet ik vraagtekens bij de geloofwaardigheid van dit bericht) gaat dat daadwerkelijk een verlies zijn voor Ajax. Dan over Maher, zo goed doet die het dit seizoen niet. Klopt maar ik zou wel eens willen weten hoe vaak de tegenstander scoort, bijvoorbeelde Ado uit, nar balverlies of zwak uitverdedigen van Eriksen. Ik denk dat je daar niet vrolijk van wordt tot op heden.
Waarom schreeuwen mensen direct weer over spelers kopen. jij niet Eide trouwens!! Hebben we dan niks geleerd van voorgaande jaren. Ik lees Eriksen verkopen en dan maar ff 9miljoen neertellen voor Maher.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 14 november 2012 door Brandje -- |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 november 2012 - 23:56 schreef Aartus het volgende:Djuricic staat ook in de belangstelling van Fc Twente.Ik zou m er graag bij hebben hier bij Fc Twente.Maar ok de keus is aan hem. Het voordeel van Djuricic tov Eriksen is dat de eerste veel meer drive heeft zo op het ook. Kan een man passeren, heeft een prima techniek en goed inzicht. Zijn fysiek is misschien wel het grootste probleem. Maar als je die voor 3/4 miljoen kan halen dan is dat het overwegen waard. Dat is in ieder geval beter dan 9/10 neertellen voor Maher. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 14 november 2012 - 09:15 schreef Brandje het volgende:[..] Klopt maar ik zou wel eens willen weten hoe vaak de tegenstander scoort, bijvoorbeelde Ado uit, nar balverlies of zwak uitverdedigen van Eriksen. Ik denk dat je daar niet vrolijk van wordt tot op heden. Waarom schreeuwen mensen direct weer over spelers kopen. jij niet Eide trouwens!! Hebben we dan niks geleerd van voorgaande jaren. Ik lees Eriksen verkopen en dan maar ff 9miljoen neertellen voor Maher. Dat Eriksen dit seizon niet echt in vorm is geweest is ook gewoon waar Brandje :)
Ik denk overigens ook dat een eventuele verkoop van Eriksen opgevangen zal moeten worden met een aankoop hoor, hoewel, de naam Mats Rits komt me nu zomaar te binnen bijvoorbeeld. Mwah, ben eens benieuwd. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
We kunnen zeggen wat we willen, maar er loopt in de huidige selectie en de jeugd geen voetballer rond, die aan het niveau van Eriksen kan tippen. Kijk maar eens als hij niet speelt. In vele wedstrijden loopt hij de meeste kilometers van allemaal. Dat laatste is op zich kwalijk te noemen, want dat gaat ten koste van kracht en scherpte voor het doel. Mijn mening is, dat als Frank de Boer hem minder kilometers laat maken, Eriksen beter gaat renderen. En over Maher kunnen wij zeggen wat we willen, maar in de wedstrijden dat hij geschorst was speelde AZ haar slechtste wedstrijden. Een kwestie van gemis aan creativiteit, die Maher heeft. Conclusie: we moeten Eriksen alleen verkopen voor de hoofdprijs (€ 26 mln.) en daar Maher voor halen (Djuricic is miz te licht voor het grote europese werk). |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 november 2012 - 15:12 schreef Eide het volgende:[..] Gezien zijn effectiviteit, zijn statistische betrokkenheid bij Ajax goals... Ja, dat zou vrij dramatisch zijn. Of hij nu goed of slecht speelt, hij is wel de enige echt creative speler bij Ajax. Het valt of staat natuurlijk met de transfersom en of er een degelijke speler aangetrokken kan worden. Ajax heeft namelijk de vervanger niet zomaar in de gelederen, althans, niet bij Jong Ajax of bij de A1. Men ziet in Fischer de opvolger. De Boer heeft Fischer bij jong Ajax op het middenveld laten spelen. Misschien dat de club daarom Fischer nu naar voren duwt. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 14 november 2012 - 10:29 schreef remco k het volgende:[..] Men ziet in Fischer de opvolger. De Boer heeft Fischer bij jong Ajax op het middenveld laten spelen. Misschien dat de club daarom Fischer nu naar voren duwt. Ik zie in Fischer nog niet een echte 10 hoor. Niet zoals Rits dat bij Jong Ajax wel kan. Hij is daar net te veel aanvaller voor, voor mijn gevoel dan. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op woensdag 14 november 2012 - 09:25 schreef Eide het volgende:[..] Dat Eriksen dit seizon niet echt in vorm is geweest is ook gewoon waar Brandje :) Ik denk overigens ook dat een eventuele verkoop van Eriksen opgevangen zal moeten worden met een aankoop hoor, hoewel, de naam Mats Rits komt me nu zomaar te binnen bijvoorbeeld. Mwah, ben eens benieuwd. Andersen zou het ook kunnen maar er MOET toch een moment komen dat je een speler de kans gaat geven. Rits was regelmatig basisspeler bij zijn club. Die werd al gedegradeerd door naar de A1 van Ajax te gaan. Ik weet dat hij de nodige blessures heeft gehad maar toch. Wat ik wil zeggen is dat de talenten niet beter worden door op maandagavond op te draven bij Jong Ajax. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ik denk dat Frankie dit het beste kan beoordelen,ik verwacht van Ritz en Andersen veel maar ik zie ze nooit dus is het voor mij moeilijk oordelen of zij Eriksen kunnen vervangen,maar goed ik vind Maher een goeie vervanger maar ja die kost geld ! |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 november 2012 - 12:49 schreef hippy het volgende:Effe een andere optie om de aanval te versterken....: amrabat??... Waar speelt ie eigenlijk...is toch de explosieve aanvaller die we nu missen op de vlanken.... Niemand maakt een actie, op lukoki na, die aanvallend is... Je kijkt niet veel CL hipster, Galasataray speelt ie, best goed ook nog. Wedstrijd tegen Man U blonk ie uit en had Gala moeten winnen.
Ajax speler weet ik niet, salaristechnisch kan je wel vergeten. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op woensdag 14 november 2012 - 13:33 schreef Mokum1 het volgende:[..] Je kijkt niet veel CL hipster, Galasataray speelt ie, best goed ook nog. Wedstrijd tegen Man U blonk ie uit en had Gala moeten winnen. Ajax speler weet ik niet, salaristechnisch kan je wel vergeten. Nee kijk alleen ajax...verder samenvattingen...;))) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Eriksen beslist pas na winterstop
Christian Eriksen laat Ajax na de winterstop weten of hij voor het einde van het seizoen wil praten over het openbreken van zijn contract. De Deense sterspeler van de Amsterdammers wil zich bijna twee jaar voor het aflopen van zijn huidige verbintenis niet laten dwingen om nu al een nieuwe verbintenis te tekenen.
De Deen betreurt het dat er een sfeer wordt gecreëerd waarbij de indruk wordt gewekt dat hij met een vertrek bij Ajax bezig is. Ook de zaakwaarnemer van Eriksen, de Nederlander Martin Schoots, zegt dat een transfer totaal niet aan de orde is. Niets afgewezen
Volgens Schoots is het ook onzin dat Eriksen aanbiedingen van Ajax heeft afgewezen. "Christian heeft geen nee gezegd, omdat er helemaal geen onderhandelingen zijn gevoerd. Hij heeft alleen tegen Marc Overmars gezegd dat dit het moment niet is om met dingen bezig te zijn. Hij richt zich helemaal op Ajax en zal in de toekomst ook alleen op sportieve gronden een beslissing nemen over zijn contract bij de club, aldus Schoots, die vorig seizoen al financieel gezien topdeals had kunnen sluiten voor de Deense international, maar het belangrijk vindt om hem zo lang mogelijk onder de vleugels van Frank de Boer en Dennis Bergkamp te houden.
Veel zal mogelijk afhangen van de prestaties van Ajax in de tweede seizoenshelft en de komst van betere spelers. Eriksen heeft in de afgelopen twee seizoenen de beste voetballers zien vertrekken en wordt nu, op 20-jarige leeftijd, geacht de kar bij Ajax te trekken. De middenvelder heeft weinig voetballers om zich heen aan wie hij zich kan optrekken. http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/ajax/21074419/__Eriksen_beslist_na_winter__.html |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Daar heeft hij volkomen gelijk in,hij moet in mijn ogen ook te veel vuil werk doen,wat tenkoste gaat van zijn creativiteit volgens mij moet Ajax ook is een keer een VM gaan kopen die top is(geen Poulsen) waardoor Eriksen veel meer aanvallende dingen kan doen want dat is waar hij goed in is en wat hij ook wil.Misschien dat hij dan wel wil tekenen.Wie dat moet zijn is het grote probleem,het zou ook nog kunnen met 2 sterke middenvelders achter hem,met alle respect met Shone en de Jong heb je geen top middenveld ,en dat is ook waarom hij minder speelt denk ik. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Puike reactie van het "kamp Eriksen" inclusief zaakwaarnemer, vind het ook niet normaal dat een tweintig jarige jongen de kar moet trekken. |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote:Op donderdag 15 november 2012 - 10:59 schreef remco k het volgende:Puike reactie van het "kamp Eriksen" inclusief zaakwaarnemer, vind het ook niet normaal dat een tweintig jarige jongen de kar moet trekken. Zou me godverdomme vereerd voelen als ik de kar mocht trekken bij ons aller Ajax.
Hij zegt het zelf ook dat de volgende stap moet zijn dat hij belangrijker wordt voor het team, niet meer dan normaal. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 15 november 2012 - 12:08 schreef Mokum1 het volgende:[..] Zou me godverdomme vereerd voelen als ik de kar mocht trekken bij ons aller Ajax. Hij zegt het zelf ook dat de volgende stap moet zijn dat hij belangrijker wordt voor het team, niet meer dan normaal. Mwah, het is vergelijkbaar met Robin van Persie een beetje. Hij wil wel het hoogste nastreven, dus kampioen worden en CL spelen. Ik kan me voorstellen dat CL voor hem wel een overweging is bijvoorbeeld. Chris heeft al vaker aangegeven niet op hele jonge leeftijd al in een grote competitie te willen komen maar wil natuurlijk wel spelen tegen de moeilijkste tegenstanders, daar wordt je beter van. |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote:Op donderdag 15 november 2012 - 13:46 schreef Eide het volgende:[..] Mwah, het is vergelijkbaar met Robin van Persie een beetje. Hij wil wel het hoogste nastreven, dus kampioen worden en CL spelen. Ik kan me voorstellen dat CL voor hem wel een overweging is bijvoorbeeld. Chris heeft al vaker aangegeven niet op hele jonge leeftijd al in een grote competitie te willen komen maar wil natuurlijk wel spelen tegen de moeilijkste tegenstanders, daar wordt je beter van. Tja ik zou dan als speler denken dat de stap te vroeg is als ik tegen de kleinere clubs in de eredivisie nog niet het verschil kan maken.
Wat ik wel een punt vindt is dat hij na de eerste 3 wedstrijden van de CL de speler was die de meeste kilometers heeft gelopen van heel de CL.
Logisch dat hij dan Energie/kracht te kort komt als een kans krijgt. Hij knapt teveel werk op wat ook weer verdedigend negatief uitwerkt, daar gaat hij er ook vaak te slap in waar als hij meer energie heeft het kaas niet van zijn brood laat eten.
Laatste jaren heb ik gezaalvoetbalt zonder te trainen, eerste 15min ging wel, daarna kon ik geen deuk in een pakje boter meer schieten. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 15 november 2012 - 16:37 schreef Mokum1 het volgende:[..] Tja ik zou dan als speler denken dat de stap te vroeg is als ik tegen de kleinere clubs in de eredivisie nog niet het verschil kan maken. Een terecht punt, hoewel vorm daar ook wel iets mee te maken heeft. Feit is wel dat hij bij ontzettend veel goals van Ajax direct betrokken is en dus wat dat betreft wel een van de spelers is die echt het verschiol maakt.
quote:Op donderdag 15 november 2012 - 16:37 schreef Mokum1 het volgende:Wat ik wel een punt vindt is dat hij na de eerste 3 wedstrijden van de CL de speler was die de meeste kilometers heeft gelopen van heel de CL. Logisch dat hij dan Energie/kracht te kort komt als een kans krijgt. Hij knapt teveel werk op wat ook weer verdedigend negatief uitwerkt, daar gaat hij er ook vaak te slap in waar als hij meer energie heeft het kaas niet van zijn brood laat eten. Klopt, maar dit ligt grotendeels niet aan verdedigende arbeid maar aan het onvermogen van Ajax om van achteruit op te bouwen. Vorig jaar deed Anita dat, dit seizoen valt Poulsen op dat front behoorlijk door de mand. Wat je veel ziet is dat Eriksen inzakt, de bal ophaalt bij de Cvs, de opbouw aanzwengelt en dan moet hij weer als een dolle naar voren.
Er hangt te veel af van Eriksen. Hij is geen werker en hij is pas 20. Wat Ajax voor elkaar moet zien te krijgen is, net als vorig seizoen, die CVM positie invullen met een speler die verdedigend solide is, werk kan verzetten maar ook de aanzet van de opbouw kan verzorgen. Dat zou Chris in staat stellen meer dan nu zijn eigen spel te spelen en zich te focussen op waar hij goed in is.
Want zoals je terecht zegt, nu is hij te veel ondwerweg en niet voldoende in staat kansen te creeren. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 15 november 2012 - 12:08 schreef Mokum1 het volgende:[..] Zou me godverdomme vereerd voelen als ik de kar mocht trekken bij ons aller Ajax. Hij zegt het zelf ook dat de volgende stap moet zijn dat hij belangrijker wordt voor het team, niet meer dan normaal. Welke 20 jarige heeft dat ooit laten zien??? Zeker met een niet geweldige selectie. |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote: Je moet dat dragende speler ff vergeten, hij kan nog genoeg verbeteren, hij heeft nog teveel dom balverlies, heeft niets met andere spelers te maken.
Hij schiet nog weleens op goal, gaat vaak niet goed, op de één of andere manier heeft hij wel een goede techniek in passing, maar gaat ie vol kracht schieten krijgt de bal meestal een curve wat een afzwaaier teweeg brengt. Babel heeft dat trouwens ook.
Sneijder en vd Vaart konden wel goed schieten en waren dan ook vaker beslissend. Dat hij met betere spelers meer assist kan geven ok dat hij vaker in scorigspositie komt ok maar het rendement in zowel passing als afronden kan stukken beter. Voor zijn positie cruciaal.
Hij werkt en rent zich wel de pleuris, in mijn ogen zou die beter moeten doseren. Lucht overhouden voor de beslissende pass of schot.
Ik denk dat hij net als van der Wiel en Verthongen met 1 jaar contract verkocht gaat worden. |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote:Op donderdag 15 november 2012 - 17:48 schreef Eide het volgende:[..] Een terecht punt, hoewel vorm daar ook wel iets mee te maken heeft. Feit is wel dat hij bij ontzettend veel goals van Ajax direct betrokken is en dus wat dat betreft wel een van de spelers is die echt het verschiol maakt. [..] Klopt, maar dit ligt grotendeels niet aan verdedigende arbeid maar aan het onvermogen van Ajax om van achteruit op te bouwen. Vorig jaar deed Anita dat, dit seizoen valt Poulsen op dat front behoorlijk door de mand. Wat je veel ziet is dat Eriksen inzakt, de bal ophaalt bij de Cvs, de opbouw aanzwengelt en dan moet hij weer als een dolle naar voren. Er hangt te veel af van Eriksen. Hij is geen werker en hij is pas 20. Wat Ajax voor elkaar moet zien te krijgen is, net als vorig seizoen, die CVM positie invullen met een speler die verdedigend solide is, werk kan verzetten maar ook de aanzet van de opbouw kan verzorgen. Dat zou Chris in staat stellen meer dan nu zijn eigen spel te spelen en zich te focussen op waar hij goed in is. Want zoals je terecht zegt, nu is hij te veel ondwerweg en niet voldoende in staat kansen te creeren. Indeed Eide, maar het team kan nu toch ook wel ingericht worden dat Schone of de Jong meer werk verrichten. De Jong verzaakt mij daar teveel in, die wilt het belissende meer op zich nemen de leiderrol. Eriksen heeft de kwaliteiten en de Jong gedraagt zich ernaar.
Toch apart dat Eriksen zogenaamd in de spits speelt en toch nog het meeste loopt. Iedereen heeft die gegevens toch bij Ajax en is toch ook logisch dat zuurstof tekort probleempjes veroorzaken. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 15 november 2012 - 18:55 schreef Mokum1 het volgende:[..] Indeed Eide, maar het team kan nu toch ook wel ingericht worden dat Schone of de Jong meer werk verrichten. De Jong verzaakt mij daar teveel in, die wilt het belissende meer op zich nemen de leiderrol. Eriksen heeft de kwaliteiten en de Jong gedraagt zich ernaar. Maar Siem de Jong is weer niet een echte opbouwer, Siem is toch al geen traditionele middenvelder voor Nederlandse begrippen. Siem is een speler die juist zonder bal heel erg goed is, die slim positie kiest en met weinig balcontacten toch veel doet.
Schone zou dat misschien wel kunnen. Schone als CVM vond ik toch al niet slecht, en de 1e 2 wedstrijden van dit seizoen deed Schone dat prima. |
|
|
|
|
jodocus
|
|
|
15 miljoen beuren , ik zou zeggen een strik dr omheen en we ermee |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 15 november 2012 - 18:43 schreef Mokum1 het volgende:[..] Je moet dat dragende speler ff vergeten, hij kan nog genoeg verbeteren, hij heeft nog teveel dom balverlies, heeft niets met andere spelers te maken. Hij schiet nog weleens op goal, gaat vaak niet goed, op de één of andere manier heeft hij wel een goede techniek in passing, maar gaat ie vol kracht schieten krijgt de bal meestal een curve wat een afzwaaier teweeg brengt. Babel heeft dat trouwens ook. Sneijder en vd Vaart konden wel goed schieten en waren dan ook vaker beslissend. Dat hij met betere spelers meer assist kan geven ok dat hij vaker in scorigspositie komt ok maar het rendement in zowel passing als afronden kan stukken beter. Voor zijn positie cruciaal. Hij werkt en rent zich wel de pleuris, in mijn ogen zou die beter moeten doseren. Lucht overhouden voor de beslissende pass of schot. Ik denk dat hij net als van der Wiel en Verthongen met 1 jaar contract verkocht gaat worden. Hij is veel bepalender dan Sneijder of vd Vaart op die leeftijd, en dat zonder Stam Davids en Huntelaar of Zlatan op het veld..
Dat hij genoeg te verbeteren heeft staat ook helemaal niet ter discussie.. |
|
|
|
|
morkanne
|
|
|
Eriksen is één van de beste spelers van de Nederlandse competitie. Ik vind hem het beste als hij pas over de middellijn in balbezit komt en dan een oplossing verzind of een actie maakt. Je ziet ook wedstrijden waar hij zich laat zakken en al 10 meter voor de middelllijn in balbezit komt. Ik weet niet of dat dan aan Eriksen ligt of aan het spel van Ajax, maar dan is hij van weinig waarde voor Ajax. Met andere woorden: Laat Eriksen zich te ver zakken als Ajax slecht speelt of speelt Ajax slecht als Eriksen zich te ver laat zakken? |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote:Op donderdag 15 november 2012 - 20:38 schreef remco k het volgende:[..] Hij is veel bepalender dan Sneijder of vd Vaart op die leeftijd, en dat zonder Stam Davids en Huntelaar of Zlatan op het veld.. Dat hij genoeg te verbeteren heeft staat ook helemaal niet ter discussie.. Eigenlijk kan je geen ruk zeggen over dit hele verhaal, het is zo een circus, kan van alles zijn. Het lijkt op dat ze de komende transferperiode willen afwachten.
Het is nog niet eens dat zijn zaakwaarnemer het slim heeft gedaan, het is namelijk het domste wat je kunt doen om nu bij te tekenen. In zakelijk oogpunt dan.
Wat mij betreft mag hij deze winter weg voor 13-18mln, zo niet verlengen.
Niet dat gelul dat die verkocht moet worden met 1 jaar contract. Overal roept ie dat hij stappen MOET maken, dan moet je die eerst ook maken! |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote:Op donderdag 15 november 2012 - 22:09 schreef morkanne het volgende:Eriksen is één van de beste spelers van de Nederlandse competitie. Ik vind hem het beste als hij pas over de middellijn in balbezit komt en dan een oplossing verzind of een actie maakt. Je ziet ook wedstrijden waar hij zich laat zakken en al 10 meter voor de middelllijn in balbezit komt. Ik weet niet of dat dan aan Eriksen ligt of aan het spel van Ajax, maar dan is hij van weinig waarde voor Ajax. Met andere woorden: Laat Eriksen zich te ver zakken als Ajax slecht speelt of speelt Ajax slecht als Eriksen zich te ver laat zakken? Idd, iemand met zijn kwaliteiten moet zich pas druk maken rond de 25mtr van de goal. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Hij zou top voor Ajax zijn als hij minder ballen moet ophalen van achter daar moeten andere voor zorgen,misschien met Rits en Anderson of Serero maar met Poulsen en de Jong krijgt hij teweinig aanvoer. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op donderdag 15 november 2012 - 22:49 schreef nora het volgende:Hij zou top voor Ajax zijn als hij minder ballen moet ophalen van achter daar moeten andere voor zorgen,misschien met Rits en Anderson of Serero maar met Poulsen en de Jong krijgt hij teweinig aanvoer. Dynamische middenvelder kopen...1 met ervaring...:))) |
|
|
|
|
nora
|
|
|
|
|
|
hippy