BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Vermeer of Cillessen

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ajacied 410
 Ajacied 410 - donderdag 22 november 2012 - 15:28   quote  deeplink  
Ikzelf zie Cillessen toch liever in de goal.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 22 november 2012 - 15:54   quote  deeplink  
ik niet. Cillessen kan mij niet overtuigen in de beker wedstrijden dat hij beter is dan vermeer.

Liever had ik een betere doelman gezien. Maar ik had liever ook 10 andere spelers in ajax gezien.

Je moet blij zijn met wat je hebt en vermeer is beter dan Cillessen. Van gaal zei over vermeer dat er geen betere lijnkeeper is dan vermeer. Vermeer heeft ook min punten zoals uitkomen en communicatie en hoge ballen. Maar cillessen heeft een slechtere reflexen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 22 november 2012 door Positieve Arrogantie --
nora
 nora - donderdag 22 november 2012 - 16:42   quote  deeplink  
Cillissen is veruit de beste v/d twee
JOOD
 JOOD - donderdag 22 november 2012 - 16:51   quote  deeplink  
Gewoon de Steek terughalen
sebas1
 sebas1 - donderdag 22 november 2012 - 17:51   quote  deeplink  
Cillissen, dit kan gewoon niet meer die Vermeer
Eide
 Eide - donderdag 22 november 2012 - 17:54   quote  deeplink  
Heb het al ontzettend vaak geroepen maar vooruit:

Cillissen heeft meer talent.
Vermeer is lang zo slecht niet als mensen roepen.
Cillissen faalt steeds als hij kansen krijgt om te overtuigen
Vermeer is niet voor niets 4e keeper van oranje.

Ofterwijl, Cillissen moet de mentale klik gaan maken dat hij echt uit een ander potje moet gaan tappen. Zoals tegen VVV kan echt niet. In zo'n potje kom je als keeper 3 keer in beeld. Als je dan 2 keer niet goed of onzeker bent faal je dus gewoon.

En zolang Cillissen niet weet te overtuigen is Vermeer gewoon terecht de 1e doelman.
Rogier
 Rogier - donderdag 22 november 2012 - 18:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 november 2012 - 15:54 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Liever had ik een betere doelman gezien. Maar ik had liever ook 10 andere spelers in ajax gezien.
HA! Goede post....we zullen echt even door de zure appel moeten doorbijten. Als we 1 of 2 stappen vooruit willen zetten zullen we eerste 1 of 2 stappen terug moeten maken. Het is gewoon echt niet anders, niet in paniek raken en niemand ontslaan. En hopen dat we een oud speler weer terug kunnen halen die wat toevoegt. En Vermeer is beter als Cilissen denk ik. Vermeer heeft ons al vaak gered en gisteren was hij niet best. Net zoals de andere 10.
remco k
 remco k - donderdag 22 november 2012 - 19:36   quote  deeplink  
Cilissen heeft tot nu toe werkelijk nog niks laten zien in de minuten die hij maakt, Vermeer heb ik de laatste tijden niet meer op echte blunders kunnen betrappen en heeft ons zelfs voor een paar pijnlijke nederlagen behoed.. Ik vind het dan ook een volledig zinloze discussie..

Vermeer is op dit moment gewoon nog beter, het is echt niet voor niets dat Arsenal nu interesse toont en dat onze Bondscoach hem heeft laten spelen..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 22 november 2012 - 20:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 november 2012 - 19:36 schreef remco k het volgende:
Cilissen heeft tot nu toe werkelijk nog niks laten zien in de minuten die hij maakt, Vermeer heb ik de laatste tijden niet meer op echte blunders kunnen betrappen en heeft ons zelfs voor een paar pijnlijke nederlagen behoed.. Ik vind het dan ook een volledig zinloze discussie..

Vermeer is op dit moment gewoon nog beter, het is echt niet voor niets dat Arsenal nu interesse toont en dat onze Bondscoach hem heeft laten spelen..
Over Cilissen ben ik met je eens. Ik vind dit ook een onzin discussie. Vind het wel jammer voor Cilissen dat hij niet keept want op de bank wordt je niet bepaald beter als keeper/speler.

Vermeer is wel beter maar het zal mij verbazen als Vermeer weer op doel staat bij de volgende interland. Van Gaal maakt de opstelling puur op de tegenstander. Maar wat Van gaal zei over Vermeer daar ben ik het wel mee eens.
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/152186/Van_Gaal_verklaart_keuze_voor_Vermeer.html
nora
 nora - donderdag 22 november 2012 - 20:01   quote  deeplink  
ha ha Vermeer heeft gisteren nog geblunderd maar helaas zijn sommige van ons blind wat dat betreft,en ik heb Cilissen nog niet zien blunderen die paar keer dat ik hem gezien heb.En dat Vermeer de vierde keeper van Nerderland is dit keer is omdat van Gaal weer eens aan het provoceren is,die doet alles om heel Nederland te laten lachen Vermeer opstellen heeft hij voor de afstandschoten gedaan van die Duitsers want Vermeer heeft goede reflexen ha ha dat klopt in ieder geval,die zelfde van Gaal zet ook Kuyt in de spits en Huntelaar op de bank,de duitse commetator die vroeg zich af of van Gaal de weg kwijt was,nou en die bondscoach nemen jullie serieus .kom op man Vermeer is zo,n beetje de achtste of negende keus als je serieus bent.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 22 november 2012 - 20:18   quote  deeplink  
Geblunderd? is elke keer dat een keeper moet vissen meteen een blunder? Ik heb ook wedstrijd gezien waar Vermeer de beste ajacied was. Voorbeeld Ajax-Real, werd wel 1-4 maar het had in de 1ste helft al 0-6 moeten staan.

Gelukkig gaat de boer niet over 1 nacht ijs.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 22 november 2012 - 20:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 november 2012 - 20:18 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Geblunderd? is elke keer dat een keeper moet vissen meteen een blunder? Ik heb ook wedstrijd gezien waar Vermeer de beste ajacied was. Voorbeeld Ajax-Real, werd wel 1-4 maar het had in de 1ste helft al 0-6 moeten staan.

Gelukkig gaat de boer niet over 1 nacht ijs.
Daarom snap ik ook niet dat mensen al een oordeel over Cilissen hebben..
Die jongen heeft 3 bekerwedstrijden gekeept?? Tuurlijk oogt ie onzeker als ie geen ritme en ervaring heeft in het eerste van Ajax!

Ontopic: Cilissen een kans geven..

Poulsen of Bocarra?? Bocarra maar even een paar wedstrijden geven denk ik..
Boerrigter of Fischer?? Ik ga voor Fischer
De Jong of Hoessen?? Laat Hoessen maar in de spits spelen!
Lukoki of Andersen?? Gooi Andersen ook maar voor de leeuwen
uitnoord
 uitnoord - donderdag 22 november 2012 - 20:43   quote  deeplink  
zoals van gaal al aangaf, Vermeer is de beste lijnkeeper, en daar slaat hij de spijker op de kop, een voetbalveld bestaat uit meer dan een lijn, een keeper moet ook kunnen mee voetballen, een grote min punt voor Vermeer, daarbij weer die lijn keeper, Vermeer schiet de meeste spelhervattingen over de lijn, vaak uit paniek schiet hij de bal zomaar ergens heen, geen richtingsgevoel en weer een uitbraak tegen, Vermeer is klein en maakt vaak verkeerde beslissingen, zijn balvastheid binnen de 5 mtr vind ik niet echt om naar huis te schrijven, ook heb ik al eens gezegd dat Vermeer een onzekere factor is in het ajax team waadoor terug op de keeper niet meer een echte optie is, bij enig druk van de tegenstander moet de verdediging op de keeper kunnen vertrouwen, niet mogelijk dus de druk komt al snel op een onzekere verdediging te staan, daar gaan ze prutsen en dan zal ook de aanval meegetrokken worden in een verder slecht verlopende game.
conclussie, Vermeer is niet de keeper die wij moeten hebben, dan dus terugvallen op Cillissen en bouwen naar meer vertrouwen
nora
 nora - donderdag 22 november 2012 - 20:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 november 2012 - 20:43 schreef uitnoord het volgende:
zoals van gaal al aangaf, Vermeer is de beste lijnkeeper, en daar slaat hij de spijker op de kop, een voetbalveld bestaat uit meer dan een lijn, een keeper moet ook kunnen mee voetballen, een grote min punt voor Vermeer, daarbij weer die lijn keeper, Vermeer schiet de meeste spelhervattingen over de lijn, vaak uit paniek schiet hij de bal zomaar ergens heen, geen richtingsgevoel en weer een uitbraak tegen, Vermeer is klein en maakt vaak verkeerde beslissingen, zijn balvastheid binnen de 5 mtr vind ik niet echt om naar huis te schrijven, ook heb ik al eens gezegd dat Vermeer een onzekere factor is in het ajax team waadoor terug op de keeper niet meer een echte optie is, bij enig druk van de tegenstander moet de verdediging op de keeper kunnen vertrouwen, niet mogelijk dus de druk komt al snel op een onzekere verdediging te staan, daar gaan ze prutsen en dan zal ook de aanval meegetrokken worden in een verder slecht verlopende game.
conclussie, Vermeer is niet de keeper die wij moeten hebben, dan dus terugvallen op Cillissen en bouwen naar meer vertrouwen
Gelukkig zijn er nog meer mensen die goed kijken naar onze Ajax keeper hoe hij ballen stopt(bijna nooit klemvast) hoe hij de ballen niet over de achterlijn stompt maar rechtdoor het veld in,hoe hij heel vaak met ballen van de zijkant onder bal door gaat,hoe hij met uitkomen vaak verkeerd de inschattingen maakt hoe hij zeer nerveus oogt in het doel waardoor onze verdediging ook onzeker wordt.Maar hij heeft ook sterke punten het is een v/d beste lijnkeepers van Nederland in Ajax systeem niet echt handig met alle ruimte achter onze verdediging,bij 1 op 1 is hij ook vrij sterk maar niet top.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 22 november 2012 - 21:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 november 2012 - 20:57 schreef nora het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er nog meer mensen die goed kijken naar onze Ajax keeper hoe hij ballen stopt(bijna nooit klemvast) hoe hij de ballen niet over de achterlijn stompt maar rechtdoor het veld in,hoe hij heel vaak met ballen van de zijkant onder bal door gaat,hoe hij met uitkomen vaak verkeerd de inschattingen maakt hoe hij zeer nerveus oogt in het doel waardoor onze verdediging ook onzeker wordt.Maar hij heeft ook sterke punten het is een v/d beste lijnkeepers van Nederland in Ajax systeem niet echt handig met alle ruimte achter onze verdediging,bij 1 op 1 is hij ook vrij sterk maar niet top.
Daarom zonder die goede reflex had ie echt nooit eerste keeper kunnen worden.
Helaas moet voor hem wordt er van een Ajax-keeper meer verwacht! Ik zie het niet in hem maar helaas Frank wel
Eide
 Eide - donderdag 22 november 2012 - 21:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 november 2012 - 20:00 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Over Cilissen ben ik met je eens. Ik vind dit ook een onzin discussie. Vind het wel jammer voor Cilissen dat hij niet keept want op de bank wordt je niet bepaald beter als keeper/speler.
Eens, hoewel keepers altijd wat later doorstromen. Vermeer was ook 23 toen hij basiskeeper werd, en keepers gaan lang mee.
remco k
 remco k - donderdag 22 november 2012 - 22:05   quote  deeplink  
Als Cilissen echt significant beter was geweest, dan zou hij wel spelen..
hippy
 hippy - donderdag 22 november 2012 - 22:21   quote  deeplink  
quote:

100% eens
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 22 november 2012 - 22:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 november 2012 - 17:54 schreef Eide het volgende:
Heb het al ontzettend vaak geroepen maar vooruit:

Cillissen heeft meer talent.
Vermeer is lang zo slecht niet als mensen roepen.
Cillissen faalt steeds als hij kansen krijgt om te overtuigen
Vermeer is niet voor niets 4e keeper van oranje.

Ofterwijl, Cillissen moet de mentale klik gaan maken dat hij echt uit een ander potje moet gaan tappen. Zoals tegen VVV kan echt niet. In zo'n potje kom je als keeper 3 keer in beeld. Als je dan 2 keer niet goed of onzeker bent faal je dus gewoon.

En zolang Cillissen niet weet te overtuigen is Vermeer gewoon terecht de 1e doelman.
Helemaal eens
uitnoord
 uitnoord - donderdag 22 november 2012 - 22:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 november 2012 - 20:57 schreef nora het volgende:

[..]

nora, ik sta achter je
uitnoord
 uitnoord - donderdag 22 november 2012 - 22:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 november 2012 - 22:05 schreef remco k het volgende:
als de Boer realistisch is, dan komt Cillissen binnenkort!!!
nora
 nora - donderdag 22 november 2012 - 23:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 november 2012 - 22:05 schreef remco k het volgende:
Hoe kan hij dat bewijzen met zo weinig speeltijd ,ik hoop dat Frank het licht gaat zien qua keeper.
remco k
 remco k - donderdag 22 november 2012 - 23:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 november 2012 - 22:56 schreef uitnoord het volgende:

[..]

als de Boer realistisch is, dan komt Cillissen binnenkort!!!
Op basis waarvan.
remco k
 remco k - donderdag 22 november 2012 - 23:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 november 2012 - 23:48 schreef nora het volgende:

[..]

Hoe kan hij dat bewijzen met zo weinig speeltijd ,ik hoop dat Frank het licht gaat zien qua keeper.
Trainingen en de voorbereiding. Net zoals iedere voetballer zich eerst daar moet bewijzen.
Eide
 Eide - vrijdag 23 november 2012 - 00:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 november 2012 - 23:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Trainingen en de voorbereiding. Net zoals iedere voetballer zich eerst daar moet bewijzen.
Om het nog maar niet te hebben over beker wedstrijden en invalbeurten. Want inderdaad, zo moet welke voetballer zich bewijzen.
JOOD
 JOOD - vrijdag 23 november 2012 - 00:34   quote  deeplink  
Stekelenburg had iedere wedstrijd een megaredding de laatste twee seizoenen bij ajax. Vermeer maar weinig, omdat veel ballen die hij pakt op de lijn gewoon geluk zijn. Woensdag kwam de bal boven zijn hand uit terwijl hij naar de bal toe ging. Hij zat er dus compleet langs... Een aantal weken terug strekte hij zich niet helemaal uit, goal tegen. En het is geloof ik al vier keer voorgekomen dit seizoen dat hij de bal knullig inleverd bij de tegenstander waardoor we onder druk komen te staan en het vertrouwen in een klap weg is.

Nee, vermeer is niet de man die op doel moet staan. Keepers kunnen je kampioen maken, kijk maar naar gomez een aantal jaren geleden.. Hij laat zich te weinig zien. Pak die ballen, stuur je verdediging aan en straal vertrouwen uit.

Goede lijnkeeper... Tja
Eide
 Eide - vrijdag 23 november 2012 - 01:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 november 2012 - 00:34 schreef JOOD het volgende:
Stekelenburg had iedere wedstrijd een megaredding de laatste twee seizoenen bij ajax.
Dat Vermeer niet in de schaduw mag staan van Steek weet iedereen wel, dat is hier de vraag dan ook niet. De vraag is wie van de keepers die Ajax wel onder contract heeft het meest geschikt is.

Bovendien is Maarten als jonge keeper ook ook lang niet altijd even zeker geweest. Toen Maarten de leeftijd had die Vermeer nu heeft werd hij zelfs uit de ploeg gekeept... Om maar te laten zien hoe keepers kunnen groeien en wat vertrouwen met een keeper kan doen.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 23 november 2012 - 14:50   quote  deeplink  
quote:
.... Keepers kunnen je kampioen maken, kijk maar naar gomez een aantal jaren geleden.. Hij laat zich te weinig zien. Goede lijnkeeper... Tja
Wat dacht je van de redding in het begin van de kampioenswedstrijd tegen twente, waarin wij moesten winnen om kampioen te worden en de 30e landstitel in de wacht sleepte? En zo heeft hij d.m.v. zijn reflexen wel meer ballen gepakt in de afgelopen twee seizoenen. En kijk dan even ook naar de reflex in de wedstrijd tegen Feyenoord op de kopbal van Pelle in de extra tijd. Nu pakte hij een punt en anders was die bal er in gegaan.
Neemt overigens niet weg dat ik ook zo af en toe mijn twijfels over hem heb, maar die heb ik ook over Cillissen. Ik denk echter wel dat Cillisen meer potentie heeft dan Vermeer, maar v ooralsnog komt dat er niet uit.
remco k
 remco k - vrijdag 23 november 2012 - 15:51   quote  deeplink  
Met Vermeer twee keer kampioen. Dat ie ons kampioen kan maken is denk ik dan ook wel bewezen. Wel is het een grillige keeper.
uitnoord
 uitnoord - vrijdag 23 november 2012 - 16:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 november 2012 - 15:51 schreef remco k het volgende:
Met Vermeer twee keer kampioen. Dat ie ons kampioen kan maken is denk ik dan ook wel bewezen. Wel is het een grillige keeper.
remco, ik denk dat jij anders moet kijken, vorig jaar hadden we nog een goede achterhoede, toch maakte vermeer toen al flinke blunders, nu de verdediging een iets minder is, maakt vermeer steeds meer blunders, dan moet je niet zeggen, vermeer heeft ons twee keer kampioen gemaakt, nee , je zou wel kunnen zeggen met de verdediging van vorig jaar was hij beter, helaas was, nu is het anders en komt de waare zwakte naar buiten
Eide
 Eide - vrijdag 23 november 2012 - 17:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 november 2012 - 16:47 schreef uitnoord het volgende:

[..]

remco, ik denk dat jij anders moet kijken, vorig jaar hadden we nog een goede achterhoede, toch maakte vermeer toen al flinke blunders, nu de verdediging een iets minder is, maakt vermeer steeds meer blunders, dan moet je niet zeggen, vermeer heeft ons twee keer kampioen gemaakt, nee , je zou wel kunnen zeggen met de verdediging van vorig jaar was hij beter, helaas was, nu is het anders en komt de waare zwakte naar buiten
Leuk hoor, die constante focus op de minder goede kanten van Vermeer, maar uiteindelijk staat Vermeer er altijd. Hij heeft de ervaring, de reflexen en staat de afgelopen periode gewoon goed te keepen. Cillissen heb je kunnen zien tegen VVV, dat hield niet over. Hoe kan je nou verwachten dat FdB Vermeer passeert als zijn 2e keeper tegen VVV niet weet te overtuigen.

Laat je emotie over Vermeer nou eens los en kijk gewoon eens naar de werkelijkheid. De Boer kan momenteel geen andere keuze maken en totdat Cillissen daar verandering in brengt is en blijft Vermeer de 1e keeper van Ajax. En de 4e keeper van Oranje. En de hoogst geklasseerde speler in het 'speler van het jaar' klassement van vrijwel elke krant.

Of zitten al die mensen er dan zo naast? Dat lijkt me heel erg sterk.
uitnoord
 uitnoord - vrijdag 23 november 2012 - 17:50   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 november 2012 - 17:11 schreef Eide het volgende:

[..]

Leuk hoor, die constante focus op de minder goede kanten van Vermeer, maar uiteindelijk staat Vermeer er altijd. Hij heeft de ervaring, de reflexen en staat de afgelopen periode gewoon goed te keepen. Cillissen heb je kunnen zien tegen VVV, dat hield niet over. Hoe kan je nou verwachten dat FdB Vermeer passeert als zijn 2e keeper tegen VVV niet weet te overtuigen.

Laat je emotie over Vermeer nou eens los en kijk gewoon eens naar de werkelijkheid. De Boer kan momenteel geen andere keuze maken en totdat Cillissen daar verandering in brengt is en blijft Vermeer de 1e keeper van Ajax. En de 4e keeper van Oranje. En de hoogst geklasseerde speler in het 'speler van het jaar' klassement van vrijwel elke krant.

hoe kan iemand zeggen dat Cillissen niet goed genoeg is, kan jij dat na een wedstrijd, net zo goed als cillissen heeft Vermeer indertijd ook zijn kansen gehad, wees eerlijk, hij heeft zijn kansen niet echt verzilverd, geef Cillissen maar een aantal wedstrijden de kans en kom dan terug met je verhaal, zo was het met vermeer tentijde van stekelenburg, nu met Cillissen en vermeer, alleen denk ik en gelukkig niet alleen ik, dat we aan Cillissen veel meer hebben

Eide
 Eide - vrijdag 23 november 2012 - 18:47   quote  deeplink  
Ik heb nooit gezegd dat Cillissen niet goed genoeg is. Dat maak jij er van omdat je mijn eerdere reacties kennelijk niet hebt gelezen. Maar ik zeg wel dat Cillissen het zelf moet afdwingen. Net als elke andere speler, namelijk door goed te presteren bij jong Ajax, op de training om door de kansen die hij krijgt te grijpen.

En als Cillissen dat niet, wil of doey heeft hij geen ene reet bij Ajax te zoeken. Succes dwing je af.
uitnoord
 uitnoord - vrijdag 23 november 2012 - 18:58   quote  deeplink  
sorry en helemaal mee eens, maar vind wel dat er dan met gelijke maten moet worden gemeten door fdB, als cillissen crusiale fouten als vermeer zou maken dan had de boer hem zelfs niet opgenomen in de selectie met de woorden dit is te slecht voor de selectie, ga jij maar elders trainen, hier maakt hij groot verschil tussen een zwaar blunderende Vermeer en een cillissen die de kans amper krijgt zich te bewijzen
Eide
 Eide - vrijdag 23 november 2012 - 20:50   quote  deeplink  
Ik vind dat zwaar blunderen anders wel meevallen hoor. We hebben altijd de neiging om het verleden door een roze bril te bekijken, maar Steek en vd Sar gingen als jonge keepers ook wel eens opzichtig in de fout. Het verschil zit em in uitstraling. Dat gebrek biedt Cillissen z'n beste kans want als de Ajax verdediging zich beter voelt met hem er achter in Vermeer zo weg...

Maar het is en blijft aan Jasper om dat af te dwingen.
remco k
 remco k - vrijdag 23 november 2012 - 21:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 november 2012 - 16:47 schreef uitnoord het volgende:

[..]

Noem de blunders van dit seizoen eens op dan. Tegen Dortmund heb ik er namelijk niet 1 gezien.
infamous psv
 infamous psv - vrijdag 23 november 2012 - 21:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 november 2012 - 21:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Noem de blunders van dit seizoen eens op dan. Tegen Dortmund heb ik er namelijk niet 1 gezien.
@UITNOORD

Dortmund de best spelende ploeg in Duitsland en Heeft 2x Real weggetikt op n manier die zelfs Barcelona nog niet gedaan heeft dus complete onzin en Vermeer is n redelijke keeper..
De Boer is geen achterlijke want als Cillissen zo goed is op de training dan had hij wel gespeeld hoor

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 23 november 2012 door infamous psv --
remco k
 remco k - zaterdag 24 november 2012 - 00:05   quote  deeplink  
Dortmund real weggetikt zoals zelfs barca nooit is gelukt???? Het zal vast gechargeerd bedoeld zijn. Maar volgens mij is het juist geen enkele ploeg gelukt zoals barca.
Eide
 Eide - zaterdag 24 november 2012 - 00:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 november 2012 - 00:05 schreef remco k het volgende:
Dortmund real weggetikt zoals zelfs barca nooit is gelukt???? Het zal vast gechargeerd bedoeld zijn. Maar volgens mij is het juist geen enkele ploeg gelukt zoals barca.
Los van de details zijn er maar weinig ploegen die zomaar even 2x van Real Madrid winnen en/of een ploeg die onder Mourinho speelt. En als ik eerlijk ben moet ik zeggen dat ze mij voetballend ook overtuigd hebben, Gotze en Reus zijn echt heel goed. Heerlijke ploeg dat Dortmund. Zonde dat ze dat juist tegen Ajax even moesten onderstrepen.
infamous psv
 infamous psv - zaterdag 24 november 2012 - 00:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 november 2012 - 00:05 schreef remco k het volgende:
kijk van beide patijen mr de 1ste helft..
Real gekleineerd zonder wat te kunnen uitrichten in eigen huis.
JOOD
 JOOD - zaterdag 24 november 2012 - 01:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 november 2012 - 21:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Eerste goal door de benen. Kun je zeggen goed ingeschoten, kun je je ook afvragen of dat aan de keeper ligt.

Tweede goal in de korte hoek. Hij hoefde maar 1,5 meter af te schermen, kun je zeggen goed ingeschoten en dan heb je helemaal gelijk.

Derde goal bokst ie de bal terug in de 16, daarna gaat de bal tussen zijn handschoenen door in de goal. Kun je zeggen goed ingeschoten, maar hier ligt het aan de keeper. Dit tweede schot mag er nooit komen.

Vierde goal gaat ie als een dolle naartoe en mist de bal. Was redelijk ingeschoten, maar een goede keeper had m gehad.

Niet echt positief lijkt me...

Bron: http://www.youtube.com/watch?v=jHBZuoVYmnM (kun je ze nog een keer goed nakijken)
remco k
 remco k - zaterdag 24 november 2012 - 09:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 november 2012 - 01:43 schreef JOOD het volgende:

[..]

Eerste goal door de benen. Kun je zeggen goed ingeschoten, kun je je ook afvragen of dat aan de keeper ligt.

Tweede goal in de korte hoek. Hij hoefde maar 1,5 meter af te schermen, kun je zeggen goed ingeschoten en dan heb je helemaal gelijk.

Derde goal bokst ie de bal terug in de 16, daarna gaat de bal tussen zijn handschoenen door in de goal. Kun je zeggen goed ingeschoten, maar hier ligt het aan de keeper. Dit tweede schot mag er nooit komen.

Vierde goal gaat ie als een dolle naartoe en mist de bal. Was redelijk ingeschoten, maar een goede keeper had m gehad.

Niet echt positief lijkt me...

Bron: http://www.youtube.com/watch?v=jHBZuoVYmnM (kun je ze nog een keer goed nakijken)
Vind het allemaal echt hele dikke vette onzin. Zo kun je namelijk letterlijk iedere goal bij de keeper neerleggen.
remco k
 remco k - zaterdag 24 november 2012 - 10:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 november 2012 - 00:16 schreef infamous psv het volgende:

[..]

kijk van beide patijen mr de 1ste helft..
Real gekleineerd zonder wat te kunnen uitrichten in eigen huis.
Ik kijk al jaren echt alles van barca en Madrid. Maar de wedstrijden van real tegen barca waar ze er met 6-1 afgaan en met 4-1 waar ze maar11 en 21 % balbezit hadden toch echt van een hele andere orde dan Dortmund. Maar goed, dat neemt niet weg dat het een hele goede wedstrijd was en ze geweldig voetbal op de mat leggen. Op dit moment speelt ook barca niet zo goed als dit Dortmund en ik denk dan ook dat Dortmund een goede kans maakt om de cl te winnen dit jaar of komend jaar.
Heico
 Heico - zaterdag 24 november 2012 - 10:34   quote  deeplink  
Ik zeg geef nu aub Jasper eens de kans. Vermeer is geen slechte keeper, maar ook geen volwaardige Ajax1 keeper. Stekelenburg was dit wel, Jasper moet nu de kans maar eens krijgen, Vermeer is een goede tweede keeper, maar niet meer dan dat op dit niveau.

Nu ben ik ook geen echte Vermeer-fan ( al ben ik ook niet anti-Vermeer ) maar zoals een paar goals van afgelopen woensdag tegen Dortmund zou Stekelenburg wel hebben gehad in mijn ogen.

Die commentator sloeg de plank wat dat betreft ook een paar keer flink mis, er is in de media een pro-Vermeer tendens en veel mensen nemen dat over zonder daar zelf kritisch naar te kijken.

En ik las een opmerking over dat iemand liever 10 andere spelers bij Ajax zou willen zien, ook dit ben ik wel met diegene eens. Er lopen een paar jongens bij die bij het Ajax zoals ik dat graag zou willen zien ( jaja, ik heb de generatie van '95 meegemaakt ) slechts bankwarmers zouden zijn. Dr zitten wel goeie voetballers bij, maar weinig personality. Al moet ik zeggen dat ik denk dat van Rhijn echt een hele goeie gaat worden.
nora
 nora - zaterdag 24 november 2012 - 13:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 november 2012 - 23:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Het was het talent van Nederland (Cillissen) en dat kan je van Vermeer niet zeggen,dat wordt een tweede Menzo onstabiel en altijd de foutjes als je daar tenminste oplet.
nora
 nora - zaterdag 24 november 2012 - 13:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 november 2012 - 00:00 schreef Eide het volgende:

[..]

Om het nog maar niet te hebben over beker wedstrijden en invalbeurten. Want inderdaad, zo moet welke voetballer zich bewijzen.
Ik heb weinig van Cillissen gezien aleen in de beker en daarin heb ik weer gezien waarom Ajax hem gekocht heeft,mee voetballend een klasse beter qua lente en hoge ballen en rust in het doel inplaats van die zenuwelijer enz enz
nora
 nora - zaterdag 24 november 2012 - 13:15   quote  deeplink  
quote:
Stekelenburg had iedere wedstrijd een megaredding de laatste twee seizoenen bij ajax. Vermeer maar weinig, omdat veel ballen die hij pakt op de lijn gewoon geluk zijn. Woensdag kwam de bal boven zijn hand uit terwijl hij naar de bal toe ging. Hij zat er dus compleet langs... Een aantal weken terug strekte hij zich niet helemaal uit, goal tegen. En het is geloof ik al vier keer voorgekomen dit seizoen dat hij de bal knullig inleverd bij de tegenstander waardoor we onder druk komen te staan en het vertrouwen in een klap weg is.

Nee, vermeer is niet de man die op doel moet staan. Keepers kunnen je kampioen maken, kijk maar naar gomez een aantal jaren geleden.. Hij laat zich te weinig zien. Pak die ballen, stuur je verdediging aan en straal vertrouwen uit.

Goede lijnkeeper... Tja
+ 1
nora
 nora - zaterdag 24 november 2012 - 13:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 november 2012 - 15:51 schreef remco k het volgende:
Met Cillissen had je ook twee keer kampioen geworden mijn mening he
nora
 nora - zaterdag 24 november 2012 - 13:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 november 2012 - 17:11 schreef Eide het volgende:

[..]

Hoeveel druk kan je een keeper opleggen als hij bijna geen kans krijgt ? dan heeft iedereen de neiging nu moet het gebeuren door die druk gaan 99 van de 100 spelers onder uit,maar in potentie is Cillissen een veel betere keeper maar geloof mij wij komen hier nog op terug in de loop van dit seizoen.
Brandje
 Brandje - zaterdag 24 november 2012 - 13:21   quote  deeplink  
quote:

Geen blunders misschien maar wel degelijk een hoop houdbare ballen niet gepakt! Tegen Dortmund lag meneer al bij de 0-1 voordat de bal werd geschoten. Eerste competitiewedstrijd tegen AZ. Lag meneer twee keer voordat Altidore geschoten had. de 2-2 van Pelle is gewoon houdbaar als hij gewoon blijft staan. Tijden JC schaal liet hij zich twee keer piepelen door wederom veel te snel gaan liggen.
Dus blunders nee. Veel te snel naar de grond een absolute ja

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Vermeer of Cillessen

0.0069770