|
|
nora
|
|
|
De mening van een oud Ajax keeper en Nederlandsteam zelfde mening gelukkig ik begon al aan mezelf te twijfelen. ====================================================================================== In het huidige voetbal ziet Schrijvers niet veel keepers meer die op alle fronten heersen. "Neem Vermeer. Een goede keeper op de eigen doellijn, een uitstekende zelfs, maar buiten zijn vijf meter zie je 'm niet vaak. Af en toe gaat-ie er wel uit, en dan zie je 'm twijfelen", zegt Schrijvers in gesprek met OnsOranje.
Er zijn verschillende keepers die Schrijvers kunnen bekoren. "Ik denk dat Jeroen Zoet eraan komt bijvoorbeeld. Een groot talent. En ik vind Jasper Cillessen ook goed. Al speelt hij niet veel bij Ajax. Tim Krul is onderhand een echte Engelse keeper geworden bij Newcastle United. Dat zie ik duidelijk aan hem. Hij dúrft tenminste iets. Net als Michel Vorm. Tim is nog jong, zal nog wel schoonheidsfoutjes maken denk ik, maar op een gegeven moment niet meer. Hij straalt echt wat uit vind ik."
Maarten Stekelenburg, in principe de eerste doelman van Oranje, staat er ook goed op. "In wezen een grandioze keeper als hij vertrouwen heeft. Maakt Maarten een foutje in de eerste minuten, dan durft hij even een tijdje niet. Moet je maar eens op letten. Het is goed voor hem dat hij op dit moment weer minuten mag maken bij AS Roma."
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 22 februari 2013 door nora -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Piet Keijzer is ook de persoon die in de begin jaren 90 zei dat van Gaal helemaal gek geworden was om van der Sar op te stellen i.p.v. Menzo, en dat die lange slungel het toch nooit tot de top zou gaan halen.. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Beste Remco dit is niet Piet Keijzer maar Piet Schrijvers een van de beste keepers die Ajax heeft gehad. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Vermeer maakt het seizoen af en dan komt de tijd van Cilessen die een comletere keeper is.
Dat gezeur over VVV begrijp ik niet. Ik heb zijn invalbeurt thuis tegen Steua nog op mijn netvlies. ... Subliem ;-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 februari 2013 - 14:59 schreef nora het volgende:Beste Remco dit is niet Piet Keijzer maar Piet Schrijvers een van de beste keepers die Ajax heeft gehad. Dat bedoel ik ook..:-) |
|
|
|
|
anti010
|
|
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Morgen! Gewoon weer op de bank.... |
|
|
|
|
nora
|
|
|
|
|
|
joduh
|
|
|
Ik zou voor die blanke gaan.... Is dat Vermeer? |
|
|
|
|
Ajacied 410
|
|
|
Heeft Cillessen zich de afgelopen wedstrijden bewezen? |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ze zijn aan elkaar gewaagt....Vermeer is de beste keeper...alleen de voortzetting(uittrap) van Cillessen is beter en niet zo paniekerig als van Vermeer...maar nu het om het eggie gaat geef ik toch de voorkeur aan Vermeer... |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op maandag 22 april 2013 - 22:11 schreef Jack Huntelaar het volgende:Ze zijn aan elkaar gewaagt....Vermeer is de beste keeper...alleen de voortzetting(uittrap) van Cillessen is beter en niet zo paniekerig als van Vermeer...maar nu het om het eggie gaat geef ik toch de voorkeur aan Vermeer... Vermeer heeft ook 2 seizoenen ervaring en kan dus wel met de druk omgaan. Mocht Vermeer zaterdag slecht keepen, dan denk ik dat Cilissen de laatste 2 wedstrijden van dit seizoen zal keepen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 22 april 2013 - 22:11 schreef Jack Huntelaar het volgende:Ze zijn aan elkaar gewaagt....Vermeer is de beste keeper...alleen de voortzetting(uittrap) van Cillessen is beter en niet zo paniekerig als van Vermeer...maar nu het om het eggie gaat geef ik toch de voorkeur aan Vermeer... Vind je dat echt joh? Ik vind juist dat de voortzetting van Cilissen heel erg veel te wensen over laat.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 22 april 2013 - 22:15 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Vermeer heeft ook 2 seizoenen ervaring en kan dus wel met de druk omgaan. Mocht Vermeer zaterdag slecht keepen, dan denk ik dat Cilissen de laatste 2 wedstrijden van dit seizoen zal keepen. Dat zal nooit gebeuren, Vermeer speelt een heel goed seizoen en zal de laatste 3 wedstrijden gewoon keepen, zelfs al speelt ie zaterdag slecht. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 22 april 2013 - 22:24 schreef remco k het volgende:[..] Vind je dat echt joh? Ik vind juist dat de voortzetting van Cilissen heel erg veel te wensen over laat.. Was jij op vakantie vorig seizoen?? bijv de uitwedstrijd tegen Utrecht 2x in de fout...en nog een paar wedstrijden dat seizoen onnodig puntverlies geleden omdat meneer in paniek raakte en recht bij de tegenstander in de voeten speelde waaruit gescoord werd...overigens valt dat dit seizoen erg mee...hij heeft hier waarschijnlijk beter op getraind...
Cillessen uit zien trappen naar Boerrigter tegen Heracles waaruit Sigthorsson scoorde...dat was een uittrap die je zelden ziet...
Maar nogmaals Vermeer is als keeper beter omdat zijn reflex sneller is al was de reactie van Cilleessen ook niet verkeerd afgelopen zondag anders hadden we o punten gehad...ondanks dat heeft Vermeer meer ervaring...en dus geef ik de lichte voorkeur aan Vermeer... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 22 april 2013 - 22:39 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Was jij op vakantie vorig seizoen?? bijv de uitwedstrijd tegen Utrecht 2x in de fout...en nog een paar wedstrijden dat seizoen onnodig puntverlies geleden omdat meneer in paniek raakte en recht bij de tegenstander in de voeten speelde waaruit gescoord werd...overigens valt dat dit seizoen erg mee...hij heeft hier waarschijnlijk beter op getraind... Cillessen uit zien trappen naar Boerrigter tegen Heracles waaruit Sigthorsson scoorde...dat was een uittrap die je zelden ziet... Maar nogmaals Vermeer is als keeper beter omdat zijn reflex sneller is al was de reactie van Cilleessen ook niet verkeerd afgelopen zondag anders hadden we o punten gehad...ondanks dat heeft Vermeer meer ervaring...en dus geef ik de lichte voorkeur aan Vermeer... Vorig seizoen, je zegt het zelf al.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Die bal op Boerrigter is gewoon een snelle lange bal, in mijn optiek echt niet zo heel bijzonder, als daar gewoon normaal verdedigd wordt gaat die bal er nooit in.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 22 april 2013 - 22:48 schreef remco k het volgende:Die bal op Boerrigter is gewoon een snelle lange bal, in mijn optiek echt niet zo heel bijzonder, als daar gewoon normaal verdedigd wordt gaat die bal er nooit in.. Dat was tegen PSV....nee tegen Heracles...Heb jij dat Vermeer al zien doen ??....voorbeelden aub....en nogmaals als hij in een reflex die bal van El Ghanassy die vrij voor hem opdook niet gestopt had...had het er zuur uitgezien voor Ajax... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
VI: 'Cillessen meer uitstraling dan Vermeer'
Door SamVR, 22 april 2013 21:06, 978 views, Bron: VI
Jasper Cillessen heeft het de afgelopen weken als vervanger van de geschorste Kenneth Vermeer prima gedaan bij Ajax. De 23-jarige doelman stond onder de lat tegen PSV (2-3 winst) en sc Heerenveen (1-1) en onderscheidde zich dankzij een aantal cruciale en puike reddingen. De mannen die maandagavond aan tafel zaten bij de televisie-uitzending van Voetbal International vinden dat Cillessen meer moet gaan spelen.
'Dat wordt wel lastig zo bij Ajax, met twee goede keepers, die allebei wekelijks horen te spelen. Jasper Cillessen is te goed voor de bank', sprak Johan Derksen, de hoofdredacteur van Voetbal International. 'Dat is meer een keeper dan dat Kenneth Vermeer dat is.' Collega René van der Gijp was het met Derksen eens. 'Met Cillessen in de goal staat er meer uitstraling en meer rust', aldus Van der Gijp.
Edoch geef ik toch de voorkeur aan Vermeer maar Cillessen doet het helemaal niet verkeerd... |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ja mijn mening is al bekend ik ga ten alle tijden voor Cillissen in mijn ogen meer keeper als Vermeer alhoewel Vermeer dit seizoen wel beter is geworden,maar net niet goed genoeg t/o Cillissen. |
|
|
|
|
Breijan
|
|
|
Vermeer stond voor zijn schorsing hoog in de diverse klassementen, is een serieuze kanshebber bij Oranje en is van grote waarde voor Ajax, ook dit seizoen. Dat Vermeer als slechte keeper wordt bestempeld is complete onzin en ik denk dat het meer een persoonlijk iets is. Maar goed sommige spelers bij Ajax zullen blijkbaar nooit volledig geaccepteerd worden. Cillessen is dan wel te goed voor de bank, maar niet beter dan Vermeer. Dat is weer iets heel anders. En als dat wel zou zijn, dan had De Boer al lang de keuze gemaakt. Cillessen zag er trouwens tegen PSV (2-2 Lens) en Heerenveen niet helemaal ok uit bij de tegengoals. Maar ik heb dan ook geen Cillessen bril op. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Beste Breijan dat heeft niks met een Cillissen bril te maken,alle oud keepers die een mening is gevraagd geven een lichte voorkeur voor Cillissen en terecht meer uitstraling meer rust en beter met hoge ballen van de zijkant beter in positie spel,en als ik de enige was dan zou ik hier niks over neerzetten maar de grote kracht van Vermeer is zijn reflexen maar in meerder ogen is dat zijn grote kracht maar dat zal niet voldoende zijn om echt een top keeper worden.De tijd zal het uitwijzen. |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote:Op dinsdag 23 april 2013 - 13:06 schreef nora het volgende:Beste Breijan dat heeft niks met een Cillissen bril te maken,alle oud keepers die een mening is gevraagd geven een lichte voorkeur voor Cillissen en terecht meer uitstraling meer rust en beter met hoge ballen van de zijkant beter in positie spel,en als ik de enige was dan zou ik hier niks over neerzetten maar de grote kracht van Vermeer is zijn reflexen maar in meerder ogen is dat zijn grote kracht maar dat zal niet voldoende zijn om echt een top keeper worden.De tijd zal het uitwijzen. Stuk jonger ook dus meer kans op progressie.. maar ik zie liever Alderweireld op goal staan.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Voetnallend een helemgoede keeper :-) |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote: Neef van abcdef soms ;) |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: denk nie dat die kan keepen;) |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote: Dure spits hoor! moet je flink in buidel tasten.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Whahaha, sorry man.. |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: Misschien hebt de gemeente nog wat geld te leen.... |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote: Amsterdam organiseert sowieso een hoop voor de stad dus is er heus wel wat mogelijk.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote: Snapte al dat jij het snapte. snap je ;) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Denk dat het snappen niet meer centraal staat in het snappen dat we hier bedoelen, denk daarom dat de rest er niet veel meer van snapt BEGRIJP je?? |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote:Op dinsdag 23 april 2013 - 23:05 schreef remco k het volgende:[..] Denk dat het snappen niet meer centraal staat in het snappen dat we hier bedoelen, denk daarom dat de rest er niet veel meer van snapt BEGRIJP je?? Snap het steeds minder nu je me gesnapt hebt. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Mokerdammer
|
|
|
Eerlijk gezegd hoop ik dat vermeer word verkocht en niet omdat het zo een slechte keeper is maar gewoon omdat ik het cillessen gun!! Maar dat stiftje van janssens was wel typisch voor het zwakke punt van vermeer. Verder hoop ik trouwens ook dat siem en aldeweireld worden verkocht goede spelers maar geen niveau ajax (aldeweireld wel maar word tijd voor een betere compitie) denk dat als van ginkel/maher komt we een beter middenveld hebben. Vind de jong wel 1 van de bepalende spelers van ajax nu maar denk dat dit zijn top is en dus nooit zal uitgroeien naar niveau bergkamp/ litmanen, geloof dat maher en eriksen dit wel kunnen halen als ze lang genoeg bij ajax blijven en met oog op het wk denk ik dat eriksen ook wel twee x nadenkt voor hij bij een club tekent waar hij op de bank zit. Hoe mooi zou het zijn als we eriksen en maher op het middenveld hebben lopen met van ginkel erbij ou het bijna oneerlijk zijn in de eredivisie maar goed ik als ajaxcied vind dat niet erg. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ik ben het met je eens Moker Vermeer verkopen en Cillissen eerste keeper en v/d Hart tweede keeper. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Eriksen is nog altijd een talent. Dit is hij nu al een paar jaar. Meer als dat zal het in ieder geval bij Ajax nooit meer worden. Zit al tijden geen groei meer in zijn klasse. Verpatsen en weer hopen op een betere. De Jong is een groter verlies dan Eriksen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 25 april 2013 - 11:50 schreef Peterhs het volgende:Eriksen is nog altijd een talent. Dit is hij nu al een paar jaar. Meer als dat zal het in ieder geval bij Ajax nooit meer worden. Zit al tijden geen groei meer in zijn klasse. Verpatsen en weer hopen op een betere. De Jong is een groter verlies dan Eriksen. Verkeerde Topic??
Maar Erikssen gaat meer opleveren dan de Jong, zal de rest van de wereld het dan zo fout zien??
En geen groei valt wel mee, volgende Boer is hij samen met de Jong de leiders van dit team, hij scoort meer dan afgelopen jaren, en maakt meer belangrijke goals.. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Verkeerde topic, ja, maar ik reageerde op het bericht van Mokerdammer. Wie zou er verder moeten leiden dan? Ze zijn diegenen met de meeste jaren binnen het elftal. Niet meer dan logisch dus. Als het echt zo'n top talent was geweest zoals verwacht, dan hadden de kwaliteiten beter zichtbaar geweest net als bij v.d. Vaart en Sneijder. Die besliste wedstrijd na wedstrijd en Eriksen niet. Je kan niet talentvol blijven. Als je na die paar jaar het elftal niet door je klasse kan dragen dan voldoe je minder dan de verwachtingen zijn en dit gaat iig bij Ajax nooit meer verbeteren.
En nu maar weer back on topic. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 25 april 2013 - 14:23 schreef Peterhs het volgende:Verkeerde topic, ja, maar ik reageerde op het bericht van Mokerdammer. Wie zou er verder moeten leiden dan? Ze zijn diegenen met de meeste jaren binnen het elftal. Niet meer dan logisch dus. Als het echt zo'n top talent was geweest zoals verwacht, dan hadden de kwaliteiten beter zichtbaar geweest net als bij v.d. Vaart en Sneijder. Die besliste wedstrijd na wedstrijd en Eriksen niet. Je kan niet talentvol blijven. Als je na die paar jaar het elftal niet door je klasse kan dragen dan voldoe je minder dan de verwachtingen zijn en dit gaat iig bij Ajax nooit meer verbeteren. En nu maar weer back on topic. Wedstrijd na wedstrijd?? Dat viel wel mee hoor, maar Eriksen is ook een heel andere voetballer dan deze twee mannen. Ik vind dat hij juist erg vooruit is gegaan, met name in zijn verdedigende werk, en zijn scorend vermogen, fysiek is is veel sterker dan afgelopen jaar.
En net 21, voor de rest van de wereld ben je dan nog maar een talentje dat het nog maar moet gaan laten zien, in Nederland wordt er van je gevraag een elftal te dragen.. Beetje krom vind je niet. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Eriksen is veruit de beste speler bij Ajax is geen twijfel mogelijk,alleen moet hij deze zomer weg als hij niet bijtekend,dan moet zijn geld gebruikt worden voor een top aankoop dat is Maher of Djuricic.Is On topic maar moest er even uit. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Op die leeftijd moet je een elftal niet dragen, maar als je volgens iedereen van zulk buiten proportioneel talent bent en dus zoveel beter bent of moet worden als de rest, dan zal je dit ook aan moeten tonen en hier heeft ie niet aan voldaan, terwijl zijn voorgangers hier sneller in slaagden. Ander type voetballer is onzin. |
|
|
|
|
Roger80
|
|
|
Denk dat cillesen meer potentieel heeft als vermeer al vind ik vermeer op dit moment wel een betere keeper.
En over Eriksen die moet gewoon voor 3 jaar bijtekenen en over 2 jaar naar een mooie club gaan. Of hij ooit beter word dan een sneijder weet ik niet maar vind hem in dit ajax wel één van de betere spelers.
Verder denk ik dat de jong en aldeweireld wel klaar zijn voor een vertrek naar een club in de subtop van europa bijv. Liverpool. Denk dat er met een V.Ginkel,Maher,v.Dijk soort gelijke spelers haalbaar zijn die veel beter in potentieel zijn. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 26 april 2013 - 01:21 schreef Peterhs het volgende:Op die leeftijd moet je een elftal niet dragen, maar als je volgens iedereen van zulk buiten proportioneel talent bent en dus zoveel beter bent of moet worden als de rest, dan zal je dit ook aan moeten tonen en hier heeft ie niet aan voldaan, terwijl zijn voorgangers hier sneller in slaagden. Ander type voetballer is onzin. Wat liep er om die andere spelers heen?? Vergeet even niet dat Sneijder en vd Vaart in een elftal liepen waar jongens als Stam, Zlatan, Maxwell, Grygera Galasek Heitinga, Huntelaar de Jong en nog een aantal hele goede voetballers rondliep...
Die jongens hadden anderen om zich heen die wel de europese (sub) top hebben gehaald.. het huidige elftal is een veel beter team, maar ik denk dat het elftal waar Sneijder en vd Vaart in speelden op vrijwel iedere positie een betere speler hadden rondlopen dan nu. |
|
|
|