|
|
uitnoord
|
|
|
PSV is na een blamage uitgeschakeld voor Europees voetbal, in voorspraak van de trainer dick advokaat waar gezegd word dat PSV zich concentreerd op de competitie om daarmee volgend zeisoen in de championslique uit te komen, komt voor mij erg negatief over. PSV is puur en alleen maar met zichzelf bezig, stuurt een tweede team op het veld om zekerheid van uitschakeling te krijgen, de vroege uitschakeling houd tevens in dat nederland volgend zeisoen niet hoeft te rekenen op een extra plek voor een nederlandse club. PSV gaat hoe dan ook voor de kampioenschap, en ik vind dan ook dat PSV hiermee de europaliquecompetitie vervalst door niet te willen winnen en te gaan voor een eventuele volgende ronde (psv stuurt een 2e elftal het veld in). zowel de uefa als de KNVB horen PSV op de vingers te tikken en uit te sluiten voor de eerst volgende europesche competitie, maar ook in de binnenlandse competitie moeten er maatregelen genomen worden, alleen teams met winnaars inspiraties moeten worden toegelaten tot grote toernooien
wat is jullie mening?????? |
|
|
|
|
biba1970
|
|
|
Dan doen ze dat toch lekker,zegt genoeg over de boertjes,de nood is hoog in eindhoven,moeten kampioen worden,wij willen,dat is het verschil. |
|
|
|
|
biba1970
|
|
|
En dan hebben we het nog niet eens gehad over de psv spelers die in mijn inziens,toch in prijs dalen of vergis ik me hier in. |
|
|
|
|
uitnoord
|
|
|
biba dat was de vraagstelling niet |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
Dick ziet in dat als hij van Bommel, Strootman en Toivoinen mist het wel heel moeizaam gaat bij PSV. Als hij er Europees vol voor zou gaan kan je van Bommel niet altijd inzetten denk niet dat hij dat nog kan opbrengen. Bij Milan was het spel ernaar dat hij niet heel veel energie in een wedstrijd hoefde te steken. Daarbij meer kans op blessures vermoeidheid etc.
Ze kunnen aardig ballen maar de selectie is niet zo breed als iedereen dacht. |
|
|
|
|
Sander111
|
|
|
Ik vind het toch wel een afgang voor PSV en helemaal voor de fans. Ik zou het als Ajaxfan niet tof vinden als Ajax zo makkelijk over de europaleague zou denken. Zeker als je een kaartje gekocht hebt. Ik vind de opmerking van Biba wel relevant. Dat is ook een bijwerking. |
|
|
|
|
morkanne
|
|
|
Daarom is Ajax ook nagenoeg zeker van Europees voetbal na de winter. Manchester City zal wel met een 2e team naar Dortmond gaan voor de laatste wedstrijd in de CL want die zitten ook niet op de EL te wachten. (en als ze compleet zijn winnen ze daar ook niet) |
|
|
|
|
Jan1970
|
|
|
De uitschakeling van twente en PSV is slecht voor het nederlands voetbal. Naast het mogelijke verlies van een deelname plek is het ook balen van de internationale ervaring die de spelers op konden doen. Deze ervaring had in de nederlandse comptitie terecht gekomen, wat een verrijking van deze competitie had gebracht. Neem daarbij dat hierdoor meer spelers hun uitdaging in het buitenland gaan zoeken en dat goede buitenlanders minder snel in nederland willen spelen. Dit is/wordt een spiraal Kan niet geloven dat PSV express wilde verliezen, maar hun uitschakeling is een ramp voor het Nederlands voetbal. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Slechte zaak voor het Nederlands voetbal, slechte zaak voor de ambities PSV spelers en een beschamende afgang voor het Nederlands voetbal in Europa |
|
|
|
|
uitnoord
|
|
|
[a
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 23 november 2012 door uitnoord -- |
|
|
|
|
uitnoord
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 november 2012 - 18:33 schreef morkanne het volgende:Daarom is Ajax ook nagenoeg zeker van Europees voetbal na de winter. Manchester City zal wel met een 2e team naar Dortmond gaan voor de laatste wedstrijd in de CL want die zitten ook niet op de EL te wachten. (en als ze compleet zijn winnen ze daar ook niet) hier spreekt men over totaal niet meer door kunnen in de championslique, psv had bij winst nog ergens de mogelijkheid, zelfs daar wilde ze niet voor gaan |
|
|
|
|
morkanne
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 november 2012 - 18:54 schreef uitnoord het volgende:[..] hier spreekt men over totaal niet meer door kunnen in de championslique, psv had bij winst nog ergens de mogelijkheid, zelfs daar wilde ze niet voor gaan Dit is toch exact het zelfde. Als Manchester City in Dortmund wint spelen ze Europa League. (Of denk je soms dat Ajax in Madrid wint) |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Want? Volgens mij ben je een heel seizoen hard bezig om Europees voetbal te halen. Dan haal je dat em geef je het uit handen omdat het halen van Europees voetbal belangrijker is????? Het coëfficiënt is voor de Nederlandse competitie gewoon heel belangrijk. Hoe harder PSV en Ajax er met de pet naar gooien, des te minder zullen onze subtoppers in Europa verschijnen. En dus zullen er ook minder goede spelers kiezen voor onze subtoppers en hebben jullie straks niks meer te kopen in Nederland. Hierdoor wordt het voor jullie dus weer moeilijker om kampioen te worden en zul je weer in de El moeten gaan spelen.
Kortom. Het is bewust wanbeleid. En hoe leg je dit uit aan de supporters die wel willen dat PSV iedere wedstrijd wint. |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 november 2012 - 21:07 schreef remco k het volgende:[..] Want? Volgens mij ben je een heel seizoen hard bezig om Europees voetbal te halen. Dan haal je dat em geef je het uit handen omdat het halen van Europees voetbal belangrijker is????? Het coëfficiënt is voor de Nederlandse competitie gewoon heel belangrijk. Hoe harder PSV en Ajax er met de pet naar gooien, des te minder zullen onze subtoppers in Europa verschijnen. En dus zullen er ook minder goede spelers kiezen voor onze subtoppers en hebben jullie straks niks meer te kopen in Nederland. Hierdoor wordt het voor jullie dus weer moeilijker om kampioen te worden en zul je weer in de El moeten gaan spelen. Kortom. Het is bewust wanbeleid. En hoe leg je dit uit aan de supporters die wel willen dat PSV iedere wedstrijd wint. Remco kalm aan gozer.. Was n Cynische reactie en vind dat je gelijk hebt en dat zeg ik als PSVer tegen een Ajacied. Ben zeker niet tots op deze reeks in de EL en vind dat zelfs de 2e keus ploegen als AIK Solna moet verslaan .. Mr men denkt dat het bewust is mr daar ben ik niet zeker van want heb behoudens PSV-Napoli ben ik niet onder de indruk van mijn eigen ploeg in de EL |
|
|
|
|
Debiewl
|
|
|
Ik vind gewoon dat je verplicht moet zijn tegen je supporters om je eerste elftal neer te zetten en niet met stomme smoesjes komen om het niet te doen. Zelf snap ik niet dat men het bij Psv accepteert maarja misschien zijn ze niet zo slim daarzo. |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 november 2012 - 22:27 schreef Debiewl het volgende:Ik vind gewoon dat je verplicht moet zijn tegen je supporters om je eerste elftal neer te zetten en niet met stomme smoesjes komen om het niet te doen. Zelf snap ik niet dat men het bij Psv accepteert maarja misschien zijn ze niet zo slim daarzo. geldkwestie |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Tuurlijk. Toch weet ik niet of de keuze om de EL weg te geven wel zo slim is. Het is natuurlijk een doodsteek voor spelers die ambitieus zijn, en misschien wel een reden om je heil ergens anders te zoeken.
Bovendien is het natuurlijk ook een risico om alles dan maar op 1 doelstelling (kampioenschap) te zetten want de kans op een deceptie is dan altijd nadrukkelijk aanwezig. |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 november 2012 - 22:33 schreef Eide het volgende:[..] Tuurlijk. Toch weet ik niet of de keuze om de EL weg te geven wel zo slim is. Het is natuurlijk een doodsteek voor spelers die ambitieus zijn, en misschien wel een reden om je heil ergens anders te zoeken. Bovendien is het natuurlijk ook een risico om alles dan maar op 1 doelstelling (kampioenschap) te zetten want de kans op een deceptie is dan altijd nadrukkelijk aanwezig. klopt .. mr ik vind wel dat ze de EL wel eens n upgrade mogen geven want ik keur het niet goed wat PSV doet mr zo denken n hoop clubs erover... Zie je dit jaar aan Napoli en ook de Engelse clubs vinden het n gedrocht en dat komt puur door de verdiensten |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 november 2012 - 22:37 schreef infamous psv het volgende:[..] klopt .. mr ik vind wel dat ze de EL wel eens n upgrade mogen geven want ik keur het niet goed wat PSV doet mr zo denken n hoop clubs erover... Zie je dit jaar aan Napoli en ook de Engelse clubs vinden het n gedrocht en dat komt puur door de verdiensten Helemaal mee eens. het is natuurlijk vreemd dat clubs zelfs geld inleveren als ze naar de verre/obscure bestemmingen moeten. Financieel is de EL een ramp, maar ook qua competitie wordt het pas na de winterstop een toernooi dat het begluren waard is.
Voor de stop is het een regelrecht risico om als club EL te moeten spelen, financieel maar zeker ook vanwege het risico op blessures bij spelers. Als je het veld bij Solna zag... elke amateurclub in Nederland zou zich er kapot voor schamen. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
Lachen als ze het weer niet redden...;))) |
|
|
|
|
Blaatkoe
|
|
|
Eigenlijk zou je dit soort zaken zeer serieus moeten nemen als KNVB. PSV en in iets mindere mate laten zich bewust uitschakelen. Dit is op den duur een nadeel voor het aantal EL plaatsen, dus dat brengt schade toe aan het NL voetbal. Ze mikken alleen maar op CL, maar daar gaan ze ook geen potten breken(geen enkele NL ploeg kan dat). De KNVB zou hier serieus naar moeten kijken. Ik zou me echt kapot schamen als Ajax dit zou doen. |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 november 2012 - 22:33 schreef Eide het volgende:[..] Tuurlijk. Toch weet ik niet of de keuze om de EL weg te geven wel zo slim is. Het is natuurlijk een doodsteek voor spelers die ambitieus zijn, en misschien wel een reden om je heil ergens anders te zoeken. Bovendien is het natuurlijk ook een risico om alles dan maar op 1 doelstelling (kampioenschap) te zetten want de kans op een deceptie is dan altijd nadrukkelijk aanwezig. Ze hebben het niet weggeven hoor, dat maken ze ervan toen ze inzagen niet goed genoeg te zijn. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Het zijn een stel kneuzen het hele jaar voetballen voor europeesch voetbal en dan zeggen Eredivisie is belangrijker ,mijn god wat een achtelijke zijn het toch die boeren. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Zo een K.. instelling door een andere club kostte AJAX vorig seizoen een plaats in de KO-fase van de CL. Als psv (en twente) nu met deze instelling deelnemen, kost dat het Nederlandse voetbal plaatsen in de El en kunnen we staks als kampioen van de eredivisie eerst voorronde wedstrijden spelen voor de CL. Als je dan toch zo een instelling hebt t.o.v. de EL, meldt je dan voor het begin van de EL af, dan kan een club die wel graag in de EL wil spelen deze plek innemen. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op maandag 26 november 2012 - 09:54 schreef Mokum1 het volgende:[..] Ze hebben het niet weggeven hoor, dat maken ze ervan toen ze inzagen niet goed genoeg te zijn. Yep...:))) |
|
|
|
|
uitnoord
|
|
|
toch blijft het een vorm van competitie vervalsing en vind ik dat zowel de KNVB als de UEFA hier hard moet ingrijpen, degradatie naar een aantal klasse lager moet zeker bij de mogelijke opties horen. niet alleen het publiek maar ook andere clubs uit de competitie maar ook het europesche voetbal word hier door naar de klote geholpen |
|
|
|
|
uitnoord
|
|
|
we krijgen bijval uit de hoek ,Willem Kieft |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
Gewoon tiefusboeren!!!!!! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Hehehehehe,kom jij ook ff lang ouwe......maar je hebt gelijk |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote: de pespleuris voor je... |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote: en jij de tyfus er achteraan |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Goh, wat zijn we weer aardig voor elkaar. Ik vind het ook een belachelijke instelling en als ONS AJAX geen kampioen wordt, dan mag elke andere club het van mij worden (nou ja, bijna elke club) behalve psv!!
Zo een instelling kost het Nederlandse voetbal plaatsen in de EL en de CL. Dus lekker bedankt lampen en pluskutten, namens alle Nederlandse BV-clubs!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 november 2012 door Ronald 1960 -- |
|
|
|
|
uitnoord
|
|
|
quote:Op dinsdag 27 november 2012 - 23:14 schreef Ronald 1960 het volgende:Goh, wat zijn we weer aardig voor elkaar. Ik vind het ook een belachelijke instelling en als ONS AJAX geen kampioen wordt, dan mag elke andere club het van mij worden (nou ja, bijna elke club) behalve psv!! Zo een instelling kost het Nederlandse voetbal plaatsen in de EL en de CL. Dus lekker bedankt lampen en pluskutten, namens alle Nederlandse BV-clubs!! helemaal mee eens ronald en ohhw mensen wat dwalen we weer af |
|
|
|
|
uitnoord
|
|
|
quote: infamous..... het is PEST-PLEURIS met een T na de PES |
|
|
|
|
dege
|
|
|
ik vind het door de instelling van psv meer als terecht dat ze zijn uitgeschakeld in de EL, des te meer genoot ik ervan dat vitesse afgelopen weekend ook gewoon 3 punten heeft gepakt bij die lampjes, sparen voor de ED en dan gewoon geheel terecht(vanwege de instelling) de klote op gaan, ben blij dat ajax die instelling niet heeft, dan zou ik me kapot schamen, wat zal ik aan het einde van het seizoen hard lachen als psv geen kampioen word, want de CL zal voor volgend seizoen natuurlijk ook al begroot zijn, halen ze de CL niet hebben ze een probleem, want ze hebben geen trainingsvelden meer om te verkopen aan de gemeente!!!!!! |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
Ik had dit jaar veel verwacht van de nederlandse clubs, dacht echt dat we Europa even gingen laten zien dat nederland het 4de land is. Dat is al 2 jaar achter elkaar gelukt en dan nu dit. Vitesse en AZ kregen die russen... kansloos op dat moment, omdat die russen al een tijdje bezig waren in het seizoen, plus de spelers, daar kan je niet tegenop. Dan heerenveen, dat was de hele voorhoede kwijt, dus ook kansloos ten onder. Feijenoord had de pech dat ze nog geen spits hadden en helaas ook zij onderuit na 2 zware lotingen... Ik denk dat dit de reden is geweest voor PSV en Twente om te denken dat zij er ook uit moeten, anders gaan die andere met de titel ervandoor.
Het is jammer dat tegenwoordig kleine kutclubs oliegeld hebben en ineens kunnen investeren als geen ander, helaas kwam bijna elke Nederlandse club dit jaar zo'n team tegen en dan ga je eraan. Heel jammer. Schandalig dat PSV en Twente hier zo mee om gingen, zonde voor de ontwikkeling van hun spelers, zonde van de punten, maar hopelijk zal de UEFA nu dat kut toernooi gaan upgraden. Het verschil in geld is gewoon te groot. 30% championsleague inkomsten moeten gewoon naar EL gaan, met zelfde sponsors en andere hoofdsponsor, dan maar iets minder geld in CL, maar wel een leuker Europees voetbal, waar men wil strijden om de prestige en het geld. |
|
|
|
|
BertusBadeend
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 december 2012 - 13:00 schreef Ajax we love you het volgende:Ik had dit jaar veel verwacht van de nederlandse clubs, dacht echt dat we Europa even gingen laten zien dat nederland het 4de land is. Dat is al 2 jaar achter elkaar gelukt en dan nu dit. Vitesse en AZ kregen die russen... kansloos op dat moment, omdat die russen al een tijdje bezig waren in het seizoen, plus de spelers, daar kan je niet tegenop. Dan heerenveen, dat was de hele voorhoede kwijt, dus ook kansloos ten onder. Feijenoord had de pech dat ze nog geen spits hadden en helaas ook zij onderuit na 2 zware lotingen... Ik denk dat dit de reden is geweest voor PSV en Twente om te denken dat zij er ook uit moeten, anders gaan die andere met de titel ervandoor. Het is jammer dat tegenwoordig kleine kutclubs oliegeld hebben en ineens kunnen investeren als geen ander, helaas kwam bijna elke Nederlandse club dit jaar zo'n team tegen en dan ga je eraan. Heel jammer. Schandalig dat PSV en Twente hier zo mee om gingen, zonde voor de ontwikkeling van hun spelers, zonde van de punten, maar hopelijk zal de UEFA nu dat kut toernooi gaan upgraden. Het verschil in geld is gewoon te groot. 30% championsleague inkomsten moeten gewoon naar EL gaan, met zelfde sponsors en andere hoofdsponsor, dan maar iets minder geld in CL, maar wel een leuker Europees voetbal, waar men wil strijden om de prestige en het geld. Volgend jaar gaan Ajax, Feyenoord en Vitesse gewoon goede zaken doen in Europa, mits de laatste niet helemaal leeggekocht wordt. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 december 2012 - 14:13 schreef BertusBadeend het volgende:[..] Volgend jaar gaan Ajax, Feyenoord en Vitesse gewoon goede zaken doen in Europa, mits de laatste niet helemaal leeggekocht wordt. Ik hoop het, maar het is zo zonde om weer een jaar ertussen te hebben met bijna geen punten, waar je pas over 5 jaar weer vanaf bent. Het ging net zo lekker, elk jaar meer punten en de drama jaren waren bijan allemaal weg, we konden naar 3 plekken CL gaan over 2 jaar als ze zo doorgingen, net als vroeger... Het is gewoon zonde. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
Je sport om te winnen...anders ben je gewoon een machine voor het bedrijf.... Psv heeft zichzelf in de nesten gewerkt door dure aankopen... Gerechtigheid als ze weer geen cl halen en de el ook niet halen... |
|
|
|