BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Taalpuristen: verbeter de tekst

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 27 november 2012 - 20:05   quote  deeplink  
Voor de taalpuristen onder ons, dit is niet mijn tekst maar ik wil het graag jullie even voorleggen voordat ik er commentaar op ga doormailen want misschien zit ik zelf wel fout:

quote:

PAS 17-JARIGE VILHENA DUWT AZ DIEPER WEG

Maakte vorig seizoen in het uitduel tegen FC Twente naam, door Otman Bakkel uitstekend te vervangen. Sinds kort kan hij rekenen op een basisplaats onder Ronald Koeman, nu Kelvin Leerdam zijn contract niet wil verlengen. De 17-jarige Tonny Trindade de Vilhena staat nu naast Jordy Clasie op het middenveld van Feyenoord en beloonde het vertrouwen van Koeman afgelopen zondag met een doelpunt. Op bezoek in een winderig Alkmaar wonnen de Rotterdammers met 0-van het zwakke AZ, dat zichzelf momenteel terugvindt op een twaalfde plek met slechts veertien punten; 19 punten achter op de koploper PSV. Door de overwinning op AZ heeft Feyenoord goede zaken gedaan. Zo blijven de Rotterdammers in het spoor van de top.
Niet alleen evt spelfouten maar ook punctuaties graag verbeteren.
Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 27 november 2012 - 20:11   quote  deeplink  
Ik dacht dus:

Maakte vorig seizoen-
moet worden
Hij maakte vorig seizoen-

-FC Twente naam, door Otman-
moet zonder komma geschreven worden!?

-onder Ronald Koeman, nu-
moet zonder komma geschreven worden!?

-met 0-van het zwakke AZ-
moet worden
-met 0-2 van een zwak AZ-

-achter op de koploper PSV-
moet worden
achter op koploper PSV

Door de overwinning op AZ heeft Feyenoord goede zaken gedaan. Zo blijven de Rotterdammers in het spoor van de top.
moet worden
Door de overwinning op AZ heeft Feyenoord goede zaken gedaan en blijven de Rotterdammers in het spoor van de top.
of is daar iets beters van te maken?
kuipje
 kuipje - dinsdag 27 november 2012 - 20:14   quote  deeplink  
Bakkel heet bakkal
kuipje
 kuipje - dinsdag 27 november 2012 - 20:14   quote  deeplink  
Het hele stuk loopt niet trouwens
kuipje
 kuipje - dinsdag 27 november 2012 - 20:16   quote  deeplink  
Wat doet het er bijvoorbeeld toe dat ze 19 punten achter pisvee staan. Zeg dan hoeveel ze boven de degradatie streep staan. Veel logischer vervolg na al het negatieve
Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 27 november 2012 - 20:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 november 2012 - 20:14 schreef kuipje het volgende:
Bakkel heet bakkal
heh, wat dom toch weer...
kuipje
 kuipje - dinsdag 27 november 2012 - 20:17   quote  deeplink  
Op bezoek in een winderig Alkmaar wonnen de Rotterdammers met 0-van het zwakke AZ, dat zichzelf momenteel terugvindt op een twaalfde plek met slechts veertien punten; 19 punten achter op de koploper PSV.

Deze zin is veel te lang
tomson
 tomson - dinsdag 27 november 2012 - 20:19   quote  deeplink  
Interessand dopic
Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 27 november 2012 - 20:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 november 2012 - 20:16 schreef kuipje het volgende:
Wat doet het er bijvoorbeeld toe dat ze 19 punten achter pisvee staan. Zeg dan hoeveel ze boven de degradatie streep staan. Veel logischer vervolg na al het negatieve
Inderdaad had het allemaal wat lekkerder opgeschreven kunnen worden, maar voor nu graag de spelfouten rondom deze tekst. Anders gaan ze me nog vragen voortaan de stukjes te schrijven en dat wil ik ook niet hebben ;)
kuipje
 kuipje - dinsdag 27 november 2012 - 20:21   quote  deeplink  
Pas 17 jarige vilhena duwt az verder weg.

Klopt ook niet. Beetje rare zin ook, wie heeft dit geschreven? Je 10 jarige zoontje?

Tiener van Feyenoord drukt AZ verder in de problemen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 november 2012 door kuipje --
Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 27 november 2012 - 20:21   quote  deeplink  
Het wedstrijdverslag is het volgende wat ik nog niet heb gelezen overigens, maar kijk maar alvast:

quote:
Op papier was het duel tussen de nummers vijf en twaalf geen topper, maar AZ-Feyenoord behoort toch elk seizoen weer tot de krakers. Na een rommelige eerste helft met vooral overtredingen en onverzorgd spel, richtten beide ploegen zich op en werd de tweede helft leuk om naar te kijken. Door goals van de uitstekend spelende Tonny Trindade de Vilhena en later Ruben Schaken nam Feyenoord uiteindelijk de drie punten mee naar huis: 0-2.

Na vier minuten leek Jozy Altidore al een klap uit te delen aan de bezoekers uit Rotterdam, maar er werd bij de aanname van de dieptepass hands geconstateerd bij de Amerikaanse spits. Zo kwam Feyenoord met de schrik vrij, maar brak de wedstrijd dus nog niet echt open. Het eerste half uur was weinig spannend en leverde niet meer op dan een klein speldenprikje van AZ.
In het laatste deel van de eerste helft kreeg Feyenoord een paar mogelijkheden, maar verder dan schoten van Lex Immers en Graziano Pellè die hoog over verdwenen kwamen de bezoekers niet. Uit corners werd Feyenoord ook nog gevaarlijk, maar eigenlijk kende de gehele eerste helft geen enkele grote, uitgelezen kans voor een van beide ploegen.

Het tweede bedrijf was leuker om te zien en Feyenoord werd iets sterker. Jordy Clasie schoot over op aangeven van Daryl Janmaat, terwijl AZ nauwelijks iets creëerde. Beide ploegen hadden de verdedigen uitmuntend staan en gaven geen kansen weg aan elkaar. De vraag waar het eerste doelpunt zou vallen was hierdoor ook niet te beantwoorden.

Het antwoord kwam uiteindelijk van de jonge middenvelder 'Tonny' Vilhena van Feyenoord, die een klein half uur voor het einde van de wedstrijd de ban wist te breken. Pellè deed zijn oude club pijn met de assist op Vilhena, die op zijn beurt na een mooie beweging de bal tegen de touwen wist te jagen vanaf een meter of tien. Na deze 0-1 moest AZ komen, maar kreeg Feyenoord alleen maar meer grip op de wedstrijd.

Ook het slotakkoord was voor Feyenoord, waar alles onder controle leek na de voorsprong. Toen Dirk Marcellis in de 84e minuut een rode kaart ontving voor een lichte overtreding op Jean-Paul Boëtius, was het gebeurd met de Alkmaarders. Schaken trok vier minuten later vanaf links knap naar binnen en schoot alle hoop voor AZ aan diggelen door de bal in de verre linkerhoek te leggen. Met deze 0-2 overwinning blijft Feyenoord in het spoor van de bovenste plaatsen en moet AZ de wonden likken.
Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 27 november 2012 - 20:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 november 2012 - 20:21 schreef kuipje het volgende:
Pas 17 jarige vilhena duwt az verder weg.
Klopt ook niet. Beetje rare zin ook, wie heeft dit geschreven?
Dat is de kop overigens.
Maar ik weet niet wie exact dit geschreven heeft en of dit zijn beroep is.
piet
 piet - dinsdag 27 november 2012 - 20:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 november 2012 - 20:21 schreef Boudewijn het volgende:
Het wedstrijdverslag is het volgende wat ik nog niet heb gelezen overigens, maar kijk maar alvast:

[..]

Sinds wanneer moet in elke zin een komma?? waar heeft deze persoon nederlands gevolgd?
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 27 november 2012 - 20:29   quote  deeplink  
Slecht geschreven stuk.

Deze zin klopt ook niet, inconsequent gebruik van tijd:

-------
De 17-jarige Tonny Trindade de Vilhena staat nu naast Jordy Clasie op het middenveld van Feyenoord en beloonde het vertrouwen van Koeman afgelopen zondag met een doelpunt.
-------

De voorlaatste zin is ook nutteloos. Ik zou er zoiets van maken:

'Door de overtuigende overwinning op AZ blijft Feyenoord bovenin meedraaien.'
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 27 november 2012 - 20:31   quote  deeplink  
'Staat nu' is sowieso krom omschreven. Ik denk dat Clasie en Vilhena op dit moment gewoon binnen zitten. ;)
Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 27 november 2012 - 20:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 november 2012 - 20:31 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
'Staat nu' is sowieso krom omschreven. Ik denk dat Clasie en Vilhena op dit moment gewoon binnen zitten. ;)
haha :)
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 27 november 2012 - 20:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 november 2012 - 20:17 schreef kuipje het volgende:
Op bezoek in een winderig Alkmaar wonnen de Rotterdammers met 0-van het zwakke AZ, dat zichzelf momenteel terugvindt op een twaalfde plek met slechts veertien punten; 19 punten achter op de koploper PSV.

Deze zin is veel te lang
Verschrikkelijke zin inderdaad.
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 27 november 2012 - 20:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 november 2012 - 20:29 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Slecht geschreven stuk.

Deze zin klopt ook niet, inconsequent gebruik van tijd:

-------
De 17-jarige Tonny Trindade de Vilhena staat nu naast Jordy Clasie op het middenveld van Feyenoord en beloonde het vertrouwen van Koeman afgelopen zondag met een doelpunt.
-------

De voorlaatste zin is ook nutteloos. Ik zou er zoiets van maken:

'Door de overtuigende overwinning op AZ blijft Feyenoord bovenin meedraaien.'
Die zin zou nog kunnen. Omdat Vilhena die basisplaats heeft veroverd, en iedereen er vanuit kan gaan dat hij daar blijft spelen, kan dat in de tegenwoordige tijd. En omdat hij eerder al in de basis heeft gestaan, maar pas zondag echt liet zien waar hij toe in staat is (of wat hem werd toegelaten om te doen wat hij kan), 'beloonde' hij het eerder gegeven vertrouwen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 november 2012 door Bosifyable --
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 27 november 2012 - 20:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 november 2012 - 20:33 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Verschrikkelijke zin inderdaad.
True.

Maar sowieso Boudewijn, dit is een Feyenoord forum, geen Dikke van Dale forum ;)
van geil
 van geil - dinsdag 27 november 2012 - 20:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 november 2012 - 20:11 schreef Boudewijn het volgende:
Ik dacht dus:

Maakte vorig seizoen-
moet worden
Hij maakte vorig seizoen-

-FC Twente naam, door Otman-
moet zonder komma geschreven worden!?

-onder Ronald Koeman, nu-
moet zonder komma geschreven worden!?

-met 0-van het zwakke AZ-
moet worden
-met 0-2 van een zwak AZ-

-achter op de koploper PSV-
moet worden
achter op koploper PSV

Door de overwinning op AZ heeft Feyenoord goede zaken gedaan. Zo blijven de Rotterdammers in het spoor van de top.
moet worden
Door de overwinning op AZ heeft Feyenoord goede zaken gedaan en blijven de Rotterdammers in het spoor van de top.
of is daar iets beters van te maken?
niet starten met hij,,,,maar met Vilhena..
onder leiding van Ronald Koeman.
plek....kan niet....plaats of positie.....
zo behouden de Rotterdammers aansluiting met de topposities.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 november 2012 door van geil --
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 27 november 2012 - 20:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 november 2012 - 20:36 schreef van geil het volgende:

[..]

niet starten met hij,,,,maar met Vilhena..
Goed punt.
quote:
onder leiding van Ronald Koeman.
Kan.
quote:
zo behouden de Rotterdammers aansluiting met de topposities.
'Met de top' is eigenlijk al genoeg.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 27 november 2012 - 20:41   quote  deeplink  
Wat een mierenneukerij! Ik vind het belangerijker dat ik begrijp wat er staat,en daar
he ik weinig moeite mee eerlijk gezegt...
Jullie hebben toch geen tieten he ?
van geil
 van geil - dinsdag 27 november 2012 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 november 2012 - 20:41 schreef Leon FR1908 het volgende:
Wat een mierenneukerij! Ik vind het belangerijker dat ik begrijp wat er staat,en daar
he ik weinig moeite mee eerlijk gezegt...
Jullie hebben toch geen tieten he ?
foei....

belangerijker????
twee keer ik in een zin?
heb zonder b??
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 27 november 2012 - 20:47   quote  deeplink  
quote:
17-JARIGE VILHENA DUWT AZ DIEPER WEG

Toptalent Tonny Vilhena excelleerde vorig seizoen in de uitwedstrijd tegen FC Twente door Otman Bakkal uitstekend te vervangen. Sinds kort kan hij echter rekenen op een basisplaats in het team van Ronald Koeman, nadat Kelvin Leerdam zijn contract niet wilde verlengen. De 17-jarige Tonny Trindade de Vilhena speelt naast Jordy Clasie op het middenveld van Feyenoord en beloonde afgelopen zondag het vertrouwen van Koeman met een doelpunt. Op bezoek in het winderige Alkmaar wonnen de Rotterdammers met 0-2 van een kwakkelend AZ. De Alkmaarders hebben nu al 9 competitiewedstrijden op rij niet gewonnen en zij vinden zichzelf momenteel terug op een twaalfde plaats met slechts 14 punten; weggezakt in de grijze middenmoot. Door de overwinning op AZ heeft Feyenoord goede zaken gedaan, op deze manier blijven de Rotterdammers meedoen in de top van de Eredivisie.
Ff snel wat wijzigingen toegepast, ik zal ook wel iets over het hoofd hebben gezien.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 november 2012 door Bosifyable --
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 27 november 2012 - 20:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 november 2012 - 20:34 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Die zin zou nog kunnen. Omdat Vilhena die basisplaats heeft veroverd, en iedereen er vanuit kan gaan dat hij daar blijft spelen, kan dat in de tegenwoordige tijd. En omdat hij eerder al in de basis heeft gestaan, maar pas zondag echt liet zien waar hij toe in staat is (of wat hem werd toegelaten om te doen wat hij kan), 'beloonde' hij het eerder gegeven vertrouwen.
Ik vind het niet mooi, maar ik vind zo gauw geen uitsluitsel, dus misschien heb je gelijk. De zin loopt niet, maar het zou goed kunnen dat er geen fout zit in inconsequent gebruik van tijd in deze zin.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 27 november 2012 - 20:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 november 2012 - 20:41 schreef Leon FR1908 het volgende:
Wat een mierenneukerij! Ik vind het belangerijker dat ik begrijp wat er staat,en daar
he ik weinig moeite mee eerlijk gezegt...
Jullie hebben toch geen tieten he ?
Suit yourself mate.
van geil
 van geil - dinsdag 27 november 2012 - 20:51   quote  deeplink  
kan hij echter rekenen
nadat Kelvin
Vilhena stond
in het winderige Alkmaar
twaalfde plaats
van geil
 van geil - dinsdag 27 november 2012 - 20:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 november 2012 - 20:47 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Ff snel wat wijzigingen toegepast, ik zal ook wel iets over het hoofd hebben gezien.
zie hierboven
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 27 november 2012 - 20:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 november 2012 - 20:44 schreef van geil het volgende:

[..]

foei....

belangerijker????
twee keer ik in een zin?
heb zonder b??
Tieten stond wel in 1 keer goed he ? hahaha
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 27 november 2012 - 20:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 november 2012 - 20:51 schreef van geil het volgende:
kan hij echter rekenen
nadat Kelvin
Vilhena stond
in het winderige Alkmaar
twaalfde plaats
Eerste verbetering is belangrijk inderdaad, omdat anders die eerste twee zinnen een beetje plompverloren naast mekaar staan.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 27 november 2012 - 20:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 november 2012 - 20:41 schreef Leon FR1908 het volgende:
Wat een mierenneukerij! Ik vind het belangerijker dat ik begrijp wat er staat,en daar
he ik weinig moeite mee eerlijk gezegt...
Jullie hebben toch geen tieten he ?
Er is iets met dat woord! ;)
van geil
 van geil - dinsdag 27 november 2012 - 20:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 november 2012 - 20:52 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Tieten stond wel in 1 keer goed he ? hahaha
:)...en dat was t moeilijkste woord....
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 27 november 2012 - 20:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 november 2012 - 20:47 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Ff snel wat wijzigingen toegepast, ik zal ook wel iets over het hoofd hebben gezien.
Er staat ook nog een overbodige komma in de derde regel.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 27 november 2012 - 20:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 november 2012 - 20:54 schreef van geil het volgende:

[..]

:)...en dat was t moeilijkste woord....
Precies! :-) Word hoogtijd dat ik ook maar eens een wedstrijdverslagje gaat schrijven :-(
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 27 november 2012 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 november 2012 - 20:51 schreef van geil het volgende:
kan hij echter rekenen
nadat Kelvin
Vilhena stond
in het winderige Alkmaar
twaalfde plaats
Punt 3 heb ik net proberen uit te leggen aan T, dat het in mijn ogen zou kunnen kloppen vanwege het verwachtingspatroon, etc.

Punt 4 trouwens scherp opgemerkt. Bij steden staat er normaal gesproken geen lidwoord voor. Voor sportparken, stadions en zo wel.
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 27 november 2012 - 21:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 november 2012 - 20:47 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Ff snel wat wijzigingen toegepast, ik zal ook wel iets over het hoofd hebben gezien.
quote:
17-JARIGE VILHENA DUWT AZ DIEPER WEG

Toptalent Tonny Vilhena excelleerde vorig seizoen in de uitwedstrijd tegen FC Twente door Otman Bakkal uitstekend te vervangen. Sinds kort kan hij echter rekenen op een basisplaats in het team van Ronald Koeman, nadat Kelvin Leerdam zijn contract niet wilde verlengen. De 17-jarige Tonny Trindade de Vilhena speelt naast Jordy Clasie op het middenveld van Feyenoord en beloonde afgelopen zondag het vertrouwen van Koeman met een doelpunt. Op bezoek in het winderige Alkmaar wonnen de Rotterdammers met 0-2 van een kwakkelend AZ. De Alkmaarders hebben nu 9 competitiewedstrijden op rij niet gewonnen en zij vinden zichzelf momenteel terug op een twaalfde plaats met slechts 14 punten; weggezakt in de grijze middenmoot. Door de overwinning op AZ heeft Feyenoord goede zaken gedaan, op deze manier blijven de Rotterdammers meedoen in de top van de Eredivisie.
Wijzigingen van geil, en de slechte reeks van AZ toegevoegd. Eventueel interessant feitje.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 november 2012 door Bosifyable --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 27 november 2012 - 21:07   quote  deeplink  
hup Feyenoord!!!
van geil
 van geil - dinsdag 27 november 2012 - 21:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 november 2012 - 21:06 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

[..]

Wijzigingen van geil, en de slechte reeks van AZ toegevoegd. Eventueel interessant feitje.
Keurig stukje,Kan zo in de VI....
zou alleen voor de leken,,,trainer Ronald Koeman geschreven hebben.(na vertrouwen van)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 november 2012 door van geil --
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 27 november 2012 - 21:15   quote  deeplink  
Yay :')
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 27 november 2012 - 21:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 november 2012 - 21:10 schreef van geil het volgende:

[..]

Keurig stukje,Kan zo in de VI....
zou alleen voor de leken,,,trainer Ronald Koeman geschreven hebben.(na vertrouwen van)
Mwah, zou kunnen natuurlijk. Al wordt eerder in het artikel al gewezen op 'het team van Ronald Koeman'.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 27 november 2012 - 21:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 november 2012 - 21:06 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

[..]

Wijzigingen van geil, en de slechte reeks van AZ toegevoegd. Eventueel interessant feitje.
Er zitten 3 dingen dwars! ;)

Die punt-komma, een overbodig woordje en de laatste zin. Wellicht zo:

quote:

17-JARIGE VILHENA DUWT AZ DIEPER WEG

Toptalent Tonny Vilhena excelleerde vorig seizoen in de uitwedstrijd tegen FC Twente door Otman Bakkal uitstekend te vervangen. Sinds kort kan hij echter rekenen op een basisplaats in het team van Ronald Koeman, nadat Kelvin Leerdam zijn contract niet wilde verlengen. De 17-jarige Tonny Trindade de Vilhena speelt naast Jordy Clasie op het middenveld van Feyenoord en beloonde afgelopen zondag het vertrouwen van Koeman met een doelpunt. Op bezoek in het winderige Alkmaar wonnen de Rotterdammers met 0-2 van een kwakkelend AZ. De Alkmaarders hebben nu 9 competitiewedstrijden op rij niet gewonnen en vinden zichzelf momenteel terug op een twaalfde plaats met slechts 14 punten, waarmee de landskampioen van 2009 niet meer dan een grijze middenmoter is. Feyenoord daarentegen, heeft dankzij de overwinning goede zaken gedaan en blijft meedoen in de top van de Eredivisie.


-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 november 2012 door T-FeYeN00rD --
van geil
 van geil - dinsdag 27 november 2012 - 21:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 november 2012 - 21:16 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Mwah, zou kunnen natuurlijk. Al wordt eerder in het artikel al gewezen op 'het team van Ronald Koeman'.
klopt ,dat zag ik.
Maar er zijn ook blondines met tieten die het lezen.:)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 november 2012 door van geil --
van geil
 van geil - dinsdag 27 november 2012 - 21:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 november 2012 - 21:18 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Er zitten 3 dingen dwars! ;)

Die punt-komma, een overbodig woordje en de laatste zin. Wellicht zo:

[..]

prima....alleen speelt moet speelde zijn...
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 27 november 2012 - 21:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 november 2012 - 21:18 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Er zitten 3 dingen dwars! ;)

Die punt-komma, een overbodig woordje en de laatste zin. Wellicht zo:

[..]

Top, mooiere opbouw van de laatste zin. Wat was dat overbodige woordje eigenlijk?

Edit: 'zij' ;)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 november 2012 door Bosifyable --
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 27 november 2012 - 21:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 november 2012 - 21:21 schreef van geil het volgende:

[..]

prima....alleen speelt moet speelde zijn...
Waarom ben je daar zo van overtuigd?
van geil
 van geil - dinsdag 27 november 2012 - 21:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 november 2012 - 21:22 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Waarom ben je daar zo van overtuigd?
het was afgelopen Zondag,niet nu.
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 27 november 2012 - 21:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 november 2012 - 20:29 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Slecht geschreven stuk.

Deze zin klopt ook niet, inconsequent gebruik van tijd:

-------
De 17-jarige Tonny Trindade de Vilhena staat nu naast Jordy Clasie op het middenveld van Feyenoord en beloonde het vertrouwen van Koeman afgelopen zondag met een doelpunt.
-------

De voorlaatste zin is ook nutteloos. Ik zou er zoiets van maken:

'Door de overtuigende overwinning op AZ blijft Feyenoord bovenin meedraaien.'
quote:
Op dinsdag 27 november 2012 - 21:23 schreef van geil het volgende:

[..]

het was afgelopen Zondag,niet nu.
quote:
Die zin zou nog kunnen. Omdat Vilhena die basisplaats heeft veroverd, en iedereen er vanuit kan gaan dat hij daar blijft spelen, kan dat in de tegenwoordige tijd. En omdat hij eerder al in de basis heeft gestaan, maar pas zondag echt liet zien waar hij toe in staat is (of wat hem werd toegelaten om te doen wat hij kan), 'beloonde' hij het eerder gegeven vertrouwen.
Redelijke uitleg lijkt me zo.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 27 november 2012 - 21:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 november 2012 - 21:21 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Top, mooiere opbouw van de laatste zin. Wat was dat overbodige woordje eigenlijk?
quote:

17-JARIGE VILHENA DUWT AZ DIEPER WEG

Toptalent Tonny Vilhena excelleerde vorig seizoen in de uitwedstrijd tegen FC Twente door Otman Bakkal uitstekend te vervangen. Sinds kort kan hij echter rekenen op een basisplaats in het team van Ronald Koeman, nadat Kelvin Leerdam zijn contract niet wilde verlengen. De 17-jarige Tonny Trindade de Vilhena speelt naast Jordy Clasie op het middenveld van Feyenoord en beloonde afgelopen zondag het vertrouwen van Koeman met een doelpunt. Op bezoek in het winderige Alkmaar wonnen de Rotterdammers met 0-2 van een kwakkelend AZ. De Alkmaarders hebben nu 9 competitiewedstrijden op rij niet gewonnen en zij vinden zichzelf momenteel terug op een twaalfde plaats met slechts 14 punten; weggezakt in de grijze middenmoot. Door de overwinning op AZ heeft Feyenoord goede zaken gedaan, op deze manier blijven de Rotterdammers meedoen in de top van de Eredivisie.


-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 november 2012 door T-FeYeN00rD --
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 27 november 2012 - 21:26   quote  deeplink  
Had het al gevonden, mijn post gewijzigd ;)
van geil
 van geil - dinsdag 27 november 2012 - 21:28   quote  deeplink  
leuk topic.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5979
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Taalpuristen: verbeter de tekst









0.0068140