BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Laten we nu alle jeugdspelers de deur uitlopen gratis

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
JanM
 JanM - donderdag 29 november 2012 - 13:51   quote  deeplink  
Laten we eerst maar eens afwachten tot Van Geel nieuws presenteert over de afloop van de onderhandelingen. Hij heeft al meer kunstjes geflikt, dus ik verwacht dat hij uiteindelijk ook wel nieuwe contracten weet uit te onderhandelen met (de aasgieren van) TdV, Boëtius en De Vrij!
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 29 november 2012 - 14:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 november 2012 - 10:24 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Mokotjo verdient sowieso 3,5 ton per jaar,komt van buiten europa..
Verhoek zijn contract is overgenomen van Twente
en lig voor 4 jaar vast ,en laat dat nu eens voor 3 ton per jaar zijn..Is best een gok..
Vormer ging naar Roda ,kwam van Az en won de gouden schoen...Is speculeren maar 5 ton zeker..
Wat is er trouwens van dat limiet overgebleven?
Gudde had toch via Been laten weten dat de gouden tijden
voorbij waren en je niet meer rijk kon worden? Wat komt die Mathijssen dan doen die juist van jou T en Henk
de volle steun krijgen?Jullie meten met 2 maten...Hup Tonny ,je krijg er van mij nog een tonnetje bij en
dan kom je op de 5 ton wat mij betreft!
Die limiet van 5 ton is al een tijd terug afgeschaft.

Verders sluit ik me bij Stylzz aan, ik steun ze allemaal.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 29 november 2012 - 17:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 november 2012 - 13:26 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Je heb gelijk ik generaliseert ,sorry !
We willen allemaal het beste voor de club op onze eigen manier..
Ik denk dat je verder komt door te investeren in de toekomst...
Betaal de jeugd want alleen die jongens kunnen de club echt gezond maken..
100% eens!
En blijkbaar Boëtius ook :)
JanM
 JanM - donderdag 29 november 2012 - 17:23   quote  deeplink  
http://www.feyenoordnet.nl/nieuws/feyenoord-nieuws/7904/naam-vilhena-gevallen-bij-ac-milan.html is niet gek als je Raiola als zaakwaarnemer hebt, maar hopelijk maakt TdV niet de fout om nu al zo'n overstap te maken. Hij zal ook gezien hebben hoe het bijvoorbeeld Castaignos vergaan is, toch?
van geil
 van geil - donderdag 29 november 2012 - 17:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 november 2012 - 21:34 schreef Stylzz het volgende:
Selecties zijn meestal 24a25 man toch?
ga maar googlen...we starten er met 28....

en vergeet niet dat bij nood ook altijd jeugd ingepast kan worden
kuipje
 kuipje - donderdag 29 november 2012 - 17:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 november 2012 - 14:52 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Die limiet van 5 ton is al een tijd terug afgeschaft.

Verders sluit ik me bij Stylzz aan, ik steun ze allemaal.
welke limiet van 5 ton? Dat spelers niet meer dan 5 ton mogen verdienen?
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 29 november 2012 - 17:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 november 2012 - 17:42 schreef kuipje het volgende:

[..]

welke limiet van 5 ton? Dat spelers niet meer dan 5 ton mogen verdienen?
Die ja. Die was onder Beenhakker geloof ik ingevoerd, maar die heeft Van Geel weer afgeschaft.
BertusBadeend
 BertusBadeend - donderdag 29 november 2012 - 20:56   quote  deeplink  
Ik denk dat feyenoord dit over zichzelf heeft afgeroepen door het aankoopbeleid van afgelopen zomer.

Wanneer je Vlaar verkoopt raak je een van je beste spelers kwijt, maar met De Vrij en Martins Indi heb je
twee centrale verdedigers die de grootste twee verdedigende talenten van Nederland zijn. Met Kongolo en
Ramsteijn heb je 2 reservetalenten die speelminuten nodig hebben om zichzelf net zoals De Vrij en
Martins Indi te kunnen ontwikkelen. Als je dan een centrale verdediger aankoopt (Mathijsen) en deze verdient
disproportioneel meer dan de eigen jeugd, welke dan ook nog eens minder speelminuten krijgt, dan gaan spelers
zich achter hun oren krabben. Aankoop van Janmaat was een goede zet aangezien je hiermee voorkomt dat
je De Vrij of Leerdam op rechtsback moet laten spelen in plaats van op de eigen positie. Nu moeten echter
De Vrij en Martins Indi concurreren met Mathijsen voor de rol van centrale verdediger terwijl Mathijsen in
mijn ogen hoogstens gelijkwaardig is. Bruno komt daardoor als linksback te spelen, wat zijn ontwikkeling in
de weg zal gaan staan. Voor Kongolo en Ramsteijn is het helemaal desastreus want, alhoewel ze in de middenmoot
van de eredivisie mee zouden kunnen draaien, krijgen ze nu niet de speelminuten om nog verder door te groeien.

Als je kijkt naar het middenveld, dan heb je met Clasie, Leerdam, Vilhena en Mokotjo voldoende kwaliteit om de
centrale posities op het middenveld op te vullen. Als je dan Vormer, Immers, Singh en Elabdellaoui aantrekt,
en zowel Immers als Vormer een veel hoger salaris krijgen dan de eigen jeugd en belemmeren de doorstroming,
dan biedt je de spelers niet meer het unieke wat Feyenoord al die talenten al die tijd heeft kunnen bieden:
Voldoende speeltijd. Vormer (vanuit optiek destijds) en Immers zouden voldoende zijn geweest als versterking.
Nu is er zoveel concurrentie op de middenveldposities dat iemand als Leerdam denkt: Waarom zou ik genoegen nemen
met minder wanneer ik niet meer de zekerheid heb mezelf te kunnen doorontwikkelen.

Verhoek vindt ik een leuke voetballer, maar als je daar Ruben Schaken al hebt spelen, met Boetius op de bank
dan is dit een onnodige uitbreiding van de selectie, en wederom een met een veel hoger salaris dan de eigen jeugd.
Goossens zelfde verhaal, met na bijna een half seizoen, 1 wedstrijd achter zijn naam.

Het is een goed teken dat Fernandez gaat, aangezien we met Achahbar en Te Vrede een groot en een speculatief talent
in huis hebben om de positie van Pelle in nood in te kunnen vullen.

Ik denk dat Feyenoord er beter aan had gedaan om te kiezen het nog 1 jaar met 'minder' te doen en de eigen talenten
zich door te laten ontwikkelen.

Van de aanwinsten deze zomer vind ik alleen Pelle en Janmaat noodzakelijk, Immers een kwaliteitstoevoeging om
Vilhena langzaam te kunnen brengen, maar Mathijsen, Vormer, Goossens, Verhoek, Singh en Elabdellaoui hadden wat
mij betreft weg mogen blijven, ongeacht de kwaliteiten die zij bezitten.

Mokotjo zou meer speelminuten hebben gekregen en zou bijgetekend hebben. Leerdam zou minder concurrentie op zijn
positie zien en dus meer garantie hebben op speelminuten en dus doorontwikkeling. De Vrij zou geen minuut nadenken over
al dan niet bijtekenen. Voor Vilhena geldt hetzelfde.

Mijns inziens zijn de hogere salariseisen logisch. Ze zijn bereid voor minder te spelen wanneer dit in verhouding
staat tot de mogelijkheden door te ontwikkelen. Met het aantrekken van 6 overbodige spelers met een hoger salaris
ontneem je die mogelijkheid van ze. Vergeet niet dat 3 van de 6 overbodige spelers op dezelfde positie spelen
als Leerdam en Leerdam absoluut niet voor deze spelers onderdoet.

Zonder deze 6 'versterkingen' zou je meer spelers uit de eigen jeugd kunnen laten doorstromen naar 'de bank' in
het geval van blessures. Je zou dan dit jaar serieus moeten strijden om Europees voetbal te kunnen halen, maar volgend
jaar zou je een nagenoeg zelf opgeleide kampioenskandidaat zijn, zoals Van Hanegem al stelde. Daarnaast zou het
'selectieconforme' salaris van deze talenten automatisch lager liggen wanneer deze grootverdieners niet waren gekomen.
Talenten ontwikkelen zich sneller en zullen uiteindelijk meer opleveren na contractverlenging, Feyenoord verliest minder geld
aan salarissen en is dus sneller financieel gezond.

Ik denk dat de 400k salariseisen redelijk zijn, maar deze spelers zouden ook akkoord gaan met 300k zonder grootverdieners
in de selectie en met zicht op speeltijd (lees: mokotjo 0 minuten). Eventuele opties bij een stijging van salaris na
een bepaald aantal wedstrijden zou meer waarde hebben wanneer er geen 7 centrale middenvelders in de selectie zouden zitten.

Beleid voor de winter transferperiode:

Eruit:
Mathijssen, Fernandez, Vormer, Goossens, Mokotjo, Cisse of Verhoek, Elabdellaoui, Graafland, Franken, Leerdam (als deze blijft weigeren,
wat ik betwijfel wanneer de concurrentie slinkt)

Erin:
Bas de Jong (eigen jeugd), Van Huijgevoort (terug van uitleenbeurt), Van Deelen (terug vanaf excelsior wanneer Leerdam vertrekt om als reserve
rechtsback te dienen na evt De Vrij), Elvis Manu (terug van uitleenbeurt)

Met de volgende selectie denk ik dat je dit jaar een vrijwel gelijk resultaat kunt halen maar volgend jaar heel hoge ogen kan gooien:

GK
Mulder
Lamprou
De Jong

Verdediging
Janmaat
De Vrij
Martins Indi
Nelom
Kongolo
Ramsteijn
Van Huijgevoort

Middenveld:
Clasie
Immers
Vilhena
Mokotjo
Singh
Steenvoorden

Aanval:
Pelle
Schaken
Verhoek/Cisse
Boetius
Manu
Anass
Te vrede

Met deze selectie kom je dit seizoen gewoon in de top 5, doe je volgend jaar mee om de titel, houdt je het salarisbudget in de hand, biedt
je je grootste talenten speeltijd en heb je voldoende kwaliteit om eventuele blessures op te vangen. En inderdaad is het zo dat een speler
die uitvalt betekent dat je op sommige momenten redelijk wat kwaliteit inlevert, maar daarom speel je ook voor een plaats bij de beste 5
dit jaar.
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 29 november 2012 - 22:44   quote  deeplink  
"Ik denk dat Feyenoord er beter aan had gedaan om te kiezen het nog 1 jaar met 'minder' te doen en de eigen talenten zich door te laten ontwikkelen."

Je hebt daar een kern te pakken. Ben ik met je eens.
tomson
 tomson - donderdag 29 november 2012 - 22:49   quote  deeplink  
Met Pelle hetzelfde verhaal als Guidetti : niet te houden voor volgend seizoen. (wel mooi dit te kunnen zeggen, wie had het verwacht ? ) Verder vind ik het opvallend dat jij als een van de weinigen nog toekomst ziet voor Mokotjo ?
BertusBadeend
 BertusBadeend - vrijdag 30 november 2012 - 07:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 november 2012 - 22:49 schreef tomson het volgende:
Met Pelle hetzelfde verhaal als Guidetti : niet te houden voor volgend seizoen. (wel mooi dit te kunnen zeggen, wie had het verwacht ? ) Verder vind ik het opvallend dat jij als een van de weinigen nog toekomst ziet voor Mokotjo ?
Op dit moment moet Feyenoord het doen met minder. Dat betekent dat je op de bank soms genoegen moet nemen met spelers die Nederlandse middenmoot zijn zodat je de middelen overhoudt om topspelers uit de eredivisie aan te trekken/te behouden. Mokotjo heeft afgelopen seizoen 20 wedstrijden gespeeld. Ik vond het niet uitblinken, ik vond hem zeer zeker ook niet verzaken.

Daarnaast is hij multi-inzitbaar als rechtsback, verdedigende middenvelder, centrale middenvelder en hij heeft het eens als rechtshalf ook niet onaardig gedaan.

Ik denk dat we deze jongen te vroeg afgeserveerd hebben, mede door de komst van Vormer. Ik hoop dat hij zn koppie niet laat hangen en Koeman zijn ongelijk bewijst. Mokotjo heeft in mijn ogen nog altijd veel potentie, hij moet alleen wat meer rust in zijn spel krijgen en wat meer overzicht houden.

Ik zie deze jongen nog wel terugkomen...
BertusBadeend
 BertusBadeend - vrijdag 30 november 2012 - 07:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 november 2012 - 22:49 schreef tomson het volgende:
Met Pelle hetzelfde verhaal als Guidetti : niet te houden voor volgend seizoen.
Als Feyenoord slim is gaan ze in de winterstop met Pelle aan tafel om te kijken of hij te halen is. Als dit niet kan, breng dat 2e seizoenshelft langzaam Te Vrede en Achahbar. Ik denk dat de eerste de meeste potentie heeft om een superspits te worden, maar hij moet ervaring opdoen en getest worden op knikkende-kuip-knietjes
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 30 november 2012 - 15:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 november 2012 - 07:43 schreef BertusBadeend het volgende:

[..]

Op dit moment moet Feyenoord het doen met minder. Dat betekent dat je op de bank soms genoegen moet nemen met spelers die Nederlandse middenmoot zijn zodat je de middelen overhoudt om topspelers uit de eredivisie aan te trekken/te behouden. Mokotjo heeft afgelopen seizoen 20 wedstrijden gespeeld. Ik vond het niet uitblinken, ik vond hem zeer zeker ook niet verzaken.

Daarnaast is hij multi-inzitbaar als rechtsback, verdedigende middenvelder, centrale middenvelder en hij heeft het eens als rechtshalf ook niet onaardig gedaan.

Ik denk dat we deze jongen te vroeg afgeserveerd hebben, mede door de komst van Vormer. Ik hoop dat hij zn koppie niet laat hangen en Koeman zijn ongelijk bewijst. Mokotjo heeft in mijn ogen nog altijd veel potentie, hij moet alleen wat meer rust in zijn spel krijgen en wat meer overzicht houden.

Ik zie deze jongen nog wel terugkomen...
Vind juist dat Mokotjo teveel rust in zijn spel heeft. Risicoloos, balletje breed, balletje terug. Zijn handelingssnelheid is in mijn ogen ondermaats.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 30 november 2012 - 15:40   quote  deeplink  
Klopt, mijn maat noemt hem de slak..
BertusBadeend
 BertusBadeend - vrijdag 30 november 2012 - 16:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 november 2012 - 15:28 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Vind juist dat Mokotjo teveel rust in zijn spel heeft. Risicoloos, balletje breed, balletje terug. Zijn handelingssnelheid is in mijn ogen ondermaats.
Klopt. Maar geef die jongen wat vertrouwen dan durft ie ook wat meer
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 30 november 2012 - 16:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 november 2012 - 16:01 schreef BertusBadeend het volgende:

[..]

Klopt. Maar geef die jongen wat vertrouwen dan durft ie ook wat meer
Hij heeft toch wel wat kansen gehad en niet echt verbetering getoond. Als backup vind ik hem wel nuttig, wanneer Leerdam die rol niet meer heeft.
BertusBadeend
 BertusBadeend - vrijdag 30 november 2012 - 16:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 november 2012 - 16:13 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Hij heeft toch wel wat kansen gehad en niet echt verbetering getoond. Als backup vind ik hem wel nuttig, wanneer Leerdam die rol niet meer heeft.
Ik heb er alle vetrouwen in dat hij er wel komt. Misschien niet bij Feyenoord. Ik zal hem wel blijven volgen.
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 30 november 2012 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 november 2012 - 16:14 schreef BertusBadeend het volgende:

[..]

Ik heb er alle vetrouwen in dat hij er wel komt. Misschien niet bij Feyenoord. Ik zal hem wel blijven volgen.
Stalkert!
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 30 november 2012 - 16:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 november 2012 - 16:15 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Stalkert!
tumblr_m9jx5yXAUX1rrdshw.png
BertusBadeend
 BertusBadeend - vrijdag 30 november 2012 - 16:25   quote  deeplink  
I won't
b_1446.jpg
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 30 november 2012 - 16:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 november 2012 - 16:19 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Een meeuw en een badeend.

Komt er nog een struisvogel?
BertusBadeend
 BertusBadeend - vrijdag 30 november 2012 - 17:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 november 2012 - 16:58 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Een meeuw en een badeend.

Komt er nog een struisvogel?
We hebben net een ooievaart gekoch. Is da nie genoeg dan? ;)
tomson
 tomson - vrijdag 30 november 2012 - 17:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 november 2012 - 16:58 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Een meeuw en een badeend.

Komt er nog een struisvogel?
images?q=tbn:ANd9GcThlMu98Zj0YGdWuiKb6wNXNGfuOiTDB7I6QhAZIybnasUWn8es

Alstublieft
BertusBadeend
 BertusBadeend - vrijdag 30 november 2012 - 17:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 november 2012 - 17:20 schreef tomson het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Alstublieft
dank u :D
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 30 november 2012 - 21:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 november 2012 - 16:58 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Een meeuw en een badeend.

Komt er nog een struisvogel?
Twee meeuwen hè, Tommie is ook een meeuw..
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 01 december 2012 - 11:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 november 2012 - 17:20 schreef tomson het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Alstublieft
Niet aardig om een pasfoto van Lijdensweg te plaatsen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5131
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Laten we nu alle jeugdspelers de deur uitlopen gratis









0.0064790