BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord is dit jaar titelfavoriet

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 28 maart 2013 - 00:55   quote  deeplink  
a063be416bd7ee9cbf5ee692412bedc2.png

kuip1.jpg

Nu de WK-kwalificatieduels achter de rug zijn richten wij ons weer op de ontknoping in de Eredivisie.

Met nog zeven wedstrijden voor de boeg strijden nog vier clubs om het kampioenschap: Ajaks, PSV, Feyenoord en Vitesse. Het verschil tussen koploper Ajaks en nummer vier Vitesse is slechts drie punten.
Komend weekend staat de 28ste speelronde op het programma. Van de vier titelkandidaten komt Feyenoord als eerste in actie; de ploeg van trainer Ronald Koeman gaat zaterdagavond (20.45 uur) op bezoek bij SC Heerenveen. Een dag later wacht PSV het uitduel met Roda JC Kerkrade (12.30 uur), ontvangt Vitesse PEC Zwolle (14.30 uur) en krijgt Ajaks bezoek van NEC (16.30 uur).
Voetbal International zet in onderstaand overzicht de resterende duels van Ajaks, PSV, Feyenoord en Vitesse op een rij. Onderlinge ontmoetingen tussen de clubs uit de topvier zijn vet weergegeven.
Theoretisch is zelfs de kans aanwezig dat vier ploegen met hetzelfde puntenaantal aan kop verschijnen, hetgeen het geval is bij winst van Vitesse, een gelijkspel voor PSV en Feyenoord en verlies van Ajaks.

Resterend programma Ajaks
Datum Wedstrijd
31 maart Ajaks - NEC
7 april Ajaks - Heracles Almelo
14 april PSV - Ajaks
19 april Ajaks - SC Heerenveen
27 april NAC Breda - Ajaks
5 mei Ajaks - Willem II
12 mei FC Groningen - Ajaks

Resterend programma PSV
Datum Wedstrijd
31 maart Roda JC Kerkrade - PSV
6 april Willem II - PSV
14 april PSV - Ajaks
20 april AZ - PSV
27 april PSV - FC Groningen
5 mei PSV - NEC
12 mei FC Twente - PSV

Resterend programma Feyenoord
Datum Wedstrijd
30 maart SC Heerenveen - Feyenoord
5 april Feyenoord - VVV-Venlo
14 april RKC Waalwijk - Feyenoord
21 april Feyenoord - Vitesse
28 april Feyenoord - Heracles Almelo
5 mei ADO Den Haag - Feyenoord
12 mei Feyenoord - NAC Breda

Resterend programma Vitesse
Datum Wedstrijd
31 maart Vitesse - PEC Zwolle
6 april Vitesse - NAC Breda
13 april Roda JC Kerkrade - Vitesse
21 april Feyenoord - Vitesse
28 april Vitesse - Willem II
5 mei RKC Waalwijk - Vitesse
12 mei Vitesse - VVV-Venlo
(Bron: vi.nl )
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 28 maart 2013 - 00:55   quote  deeplink  
'Interesse voor Feyenoord-internationals gaat toenemen'

VI-clubwatcher Martijn Krabbendam in gesprek met VI Radio over de interesse voor de internationals van Feyenoord en de eventuele vervanger van de geschorste Graziano Pellè.

RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 29 maart 2013 - 13:40   quote  deeplink  
Brood: "Ik heb van de vier kandidaten met Feyenoord de meeste affiniteit"

ruud-brood(roda-jc-kerkrade)(3).jpg

Roda JC Kerkrade-trainer Ruud Brood hoopt dat Feyenoord dit seizoen landskampioen gaat worden. De oefenmeester van de huidige nummer zestien van de Eredivisie gunt het zijn oude club. Brood kwam als jeugdspeler van 1983 tot 1985 uit voor Feyenoord, maar kon niet doorbreken.

"Ik heb van de vier kandidaten met Feyenoord de meeste affiniteit. Ik heb er een verleden, dat speelt mee. Maar ook de recente geschiedenis van de club. De fans die er altijd ook zitten als het slecht gaat, verdienen wat mij betreft een feestje. Een titel zou een compliment zijn voor de manier waarop ze in Rotterdam met de problemen zijn omgegaan", aldus Brood tegen Voetbal international over de huidige nummer drie van de Eredivisie.

Brood liet weten dat zijn verwachting dat Feyenoord kampioen zal worden een gevoel is. "Ze moeten hard werken voor de punten, maar lijken geen moeite te hebben met het opbrengen van die arbeid. Het is vooral een gevoelskwestie, dat geef ik toe", zo besloot de trainer. Naast Feyenoord zijn ook koploper Ajaks, nummer twee PSV en nummer vier Vitesse volop in de race voor de titel met nog zeven duels voor de boeg.
Bron:Soccernews
JanM
 JanM - vrijdag 29 maart 2013 - 15:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 maart 2013 - 13:40 schreef RenatoBos het volgende:
Brood: "Ik heb van de vier kandidaten met Feyenoord de meeste affiniteit"

[ afbeelding ]

Roda JC Kerkrade-trainer Ruud Brood hoopt dat Feyenoord dit seizoen landskampioen gaat worden. De oefenmeester van de huidige nummer zestien van de Eredivisie gunt het zijn oude club. Brood kwam als jeugdspeler van 1983 tot 1985 uit voor Feyenoord, maar kon niet doorbreken.

"Ik heb van de vier kandidaten met Feyenoord de meeste affiniteit. Ik heb er een verleden, dat speelt mee. Maar ook de recente geschiedenis van de club. De fans die er altijd ook zitten als het slecht gaat, verdienen wat mij betreft een feestje. Een titel zou een compliment zijn voor de manier waarop ze in Rotterdam met de problemen zijn omgegaan", aldus Brood tegen Voetbal international over de huidige nummer drie van de Eredivisie.

Brood liet weten dat zijn verwachting dat Feyenoord kampioen zal worden een gevoel is. "Ze moeten hard werken voor de punten, maar lijken geen moeite te hebben met het opbrengen van die arbeid. Het is vooral een gevoelskwestie, dat geef ik toe", zo besloot de trainer. Naast Feyenoord zijn ook koploper Ajaks, nummer twee PSV en nummer vier Vitesse volop in de race voor de titel met nog zeven duels voor de boeg.
Bron:Soccernews
Zijn Roda JC kan daar komend weekend al een rol in betekenen!
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 31 maart 2013 - 23:03   quote  deeplink  
Klopt..
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 01 april 2013 - 14:53   quote  deeplink  
85abe720ce5d7203026deade17623a20.png

aad_de_mos.jpg

Ajaks deed goede zaken door te profiteren van het puntenverlies van PSV en Feyenoord. De Amsterdommers gaan nu met drie punten voorsprong aan de leiding in de Eredivisie.

"Ajaks is gelanceerd nu", zegt analist Aad de Mos tegen NUsport. "De ploeg gaat ook het beste met de druk om dankzij de twee eerdere titels. En in de laatste maanden van het seizoen is Ajaks altijd beter. Wel blijft het voor hen gevaarlijk dat PSV een 'bonuspunt' heeft door het betere doelsaldo."

"Maar goed, PSV mag geen punt meer laten liggen en dat is bijna onmogelijk. Want het voetbal van PSV is momenteel niet om aan te zien en buiten het veld is er ook telkens weer gedoe daar."

''Feyenoord zie ik Ajaks ook niet meer inhalen. Die ploeg staat door het verlies in Heerenveen te ver achter. Vitesse gaat het net zo min redden, want zij gaan op 21 april nog een 'pakkie' krijgen in De Kuip. Vitesse wint echt niet bij Feyenoord", aldus De Mos.
Bron:Goal.com
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 01 april 2013 - 16:53   quote  deeplink  
Moet het nog zien dat we van Fietstas gaan winnen ...
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 01 april 2013 - 17:01   quote  deeplink  
Aad blaat.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 01 april 2013 - 17:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 april 2013 - 16:53 schreef lijdensweg het volgende:
Moet het nog zien dat we van Fietstas gaan winnen ...
Tuurlijk wel 5-0..
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 01 april 2013 - 18:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 april 2013 - 17:59 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Tuurlijk wel 5-0..
En dan komen we er weer na de wedstrijd op terug? Jij kom je afspraak toch niet na ...
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 01 april 2013 - 18:22   quote  deeplink  
Euhm volgens mij heb je een post gemist L..
van geil
 van geil - maandag 01 april 2013 - 22:32   quote  deeplink  
de titel is heel moeilijk.
als we alles winnen is de tweede plaats zeker,en dat is zwaar.
maar het kan.
ar
 ar - maandag 01 april 2013 - 22:36   quote  deeplink  
Sowieso europees voetbal..mooi toch!
tomson
 tomson - maandag 01 april 2013 - 23:15   quote  deeplink  
Absoluut.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 02 april 2013 - 16:03   quote  deeplink  
Eens..
van geil
 van geil - dinsdag 02 april 2013 - 16:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 april 2013 - 22:36 schreef ar het volgende:
Sowieso europees voetbal..mooi toch!
dan moet je wel derde worden.
anders speel je volgens mij voorrondes.
ar
 ar - dinsdag 02 april 2013 - 19:11   quote  deeplink  
Ik dacht de eerste vier rechtstreeks.
van geil
 van geil - dinsdag 02 april 2013 - 19:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 april 2013 - 19:11 schreef ar het volgende:
Ik dacht de eerste vier rechtstreeks.
ja dat wel.
maar de nr 4 speelt europese voorrondes .
(en kost geld)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 april 2013 door van geil --
lijdensweg
 lijdensweg - woensdag 03 april 2013 - 09:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 april 2013 - 19:11 schreef ar het volgende:
Ik dacht de eerste vier rechtstreeks.
1= Champions League
2= 3e voorronde Champions League
3= Europa League play-off ronde
4= Europa League 3e voorronde
5 t/m 8= Play-off voor Europa League, 2de voorronde
Beker winnaar= Europa League play-off ronde

Dus nummer 3 en bekerwinnaar rechtstreeks naar de Europa League ...
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 03 april 2013 - 20:40   quote  deeplink  
Dus zaak om maar derdes te worden in ieder geval..
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 27 april 2013 - 18:16   quote  deeplink  
Concurrentie in actie, Strootman is fit

600x400-eredivisie.jpg

De strijd om de tweede plaats is drie wedstrijden voor het einde nog altijd spannend. PSV, Feyenoord en Vitesse mogen nog hopen op de plaatst die recht geeft op de voorronde van de Champions League. Feyenoord en Vitesse komen morgen pas in actie, vanavond is het eerst de beurt aan PSV dat het opneemt tegen FC Groningen. Met een schuin oog kijken de ploegen ook naar Ajaks, dat bij puntverlies vanavond in Breda de titelstrijd weer open gooit.

Huidige stand:
1. Ajaks 31-67 (74-31)
2. PSV 31-63 (93-36)
3. Feyenoord 31-63 (57-36)
4. Vitesse 31-61 (63-37)

18:45 PSV - FC Groningen (0-0)

Wedstrijd nog niet begonnen
17:50 Opstelling Groningen bekend, PSV zet Locadia op tribune
17:12 Opstelling PSV bekend, Strootman is fit genoeg en begint in de basis

Opstelling PSV: Waterman, Hutchinson, Marcelo, Bouma, Willems, van Bommel, Toivonen, Strootman, Lens, Matavz, Mertens.
Wisselspelers: Tyton, Pieters, Wijnaldum, Engelaar, Derijck, Depay, Hiljemark

Opstelling FC Groningen: Bizot, Magnasco, Letschert, Kwakman, Burnet, Bacuna, De Leeuw, Femi, Texeira, Zeefuik, Kirm
Wisselspelers: Kappelhof, Kieftenbeld, Sparv, Kostic, van Moorsel, Da Silva, Christovao

Scheidsrechter: Bossen
Assistent-scheidsrechters: Schaap en Steegstra
Vierde official: Manschot

20:45 NAC Breda - Ajaks (0-0)
Wedstrijd nog niet begonnen
Opstelling NAC Breda: -
Opstelling Ajaks: Cohen, Cohen, Cohen, Cohen, Cohen, Cohen, Cohen, Cohen, Cohen, Cohen, Cohen.
Scheidsrechter: Liesveld
Assistent-scheidsrechters: Van Dongen en Olde Olthof
Vierde official: Janssen

Overige wedstrijden (zaterdag)
19:45 Roda JC - RKC Waalwijk (0-0)
19:45 ADO Den Haag - VVV Venlo (0-0)

Morgen

14:30 Feyenoord - Heracles Almelo
Scheidsrechter: Van Boekel. Assistent-scheidsrechters: Siebert en Brink. Vierde official: Honig.
16:30 Vitesse - Willem II
Scheidsrechter: Blom. Assistent-scheidsrechters: Simons en Langkamp. Vierde official: Bax.

Overige wedstrijden (zondag)
12:30 FC Twente - NEC
14:30 PEC Zwolle - FC Utrecht
Bron:FR12

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5998
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord is dit jaar titelfavoriet









0.0127830