BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: De progressie van Feyenoord in de laatste twee jaar

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
BertusBadeend
 BertusBadeend - vrijdag 30 november 2012 - 10:01   quote  deeplink  
Misschien leuk om eens de vooruitgang op een rij te zetten die Feyenoord in 2 jaar heeft geboekt.

Na de grootste vernedering in de clubgeschiedenis zijn de Vrienden van Feyenoord bijgesprongen en is het roer omgegaan. Deze beste mensen zijn geliefd en gehaat, maar laten we eens naar het resultaat kijken.

Allereerst de 11 waarmee Feyenoord destijds begon:

Rob van Dijk
André Bahia (was te licht)
Tim de Cler (geflopt)
Stefan de Vrij (groot talent)
Luigi Bruins (eendagsvlieg)
Leroy Fer (sportieve 'verbetering')
Kelvin Leerdam (middelmatig talent)
Kamohelo Mokotjo (middelmatig talent)
Georginio Wijnaldum (talent)
Luc Castaignos (groot talent)
Ruben Schaken

Hierboven zie je dat Feyenoord destijds voornamelijk met jeugdige talenten heeft gewerkt. Wat heeft dat ons uiteindelijk opgeleverd? Allereerst een serieus deel van de schuld weggewerkt. Ten tweede zijn we gestopt met talenten die het net niet hadden (Wijnaldum, Fer), ik vind alleen Castaignos jammer.

Kijk nu twee jaar later naar Feyenoord:
Lamprou (U21 international)
Mathijsen (international)
De Vrij (international)
Martins Indi (international)
Janmaat (international)
Clasie (international)
Vilhena (buitencategorie talent, U19 international)
Immers (nummer 10 met 8 uit 14)
Boëtius (groot talent, U19 international)
Schaken (international)
Pellè (8 goals, 4 assists uit 10)

En dan op de bank:
Mulder (mijns inziens Hollands grootste keeperstalent)
Kongolo (U19 international)
Vormer (Bronzen schoen winnaar)
Singh (U21 international)
Achahbar (U19 international)

Er werd destijds moord en brand geschreeuwd omdat Fer en Wijnaldum naar PSV en Twente verhuisden waar ze afgelopen jaar onder Feyenoord eindigden. De sportieve vooruitgang die zij zochten hadden zij destijds maar op 1 plek kunnen vinden.

We hebben een team met de 2 beste centrale verdedigers uit de eredivisie (nee geen mathijsen). We hebben de beste verdedigende middenvelder en rechtsback uit de eredivisie. We hebben gigantische talenten in huis in de vorm van Vilhena en Boetius. We hebben een Immers die zichzelf kan vrijzetten voor de goal. Wanneer die traint op een nog betere afwerking dan zal hij steevast in de topscorers lijst staan. Feyenoord heeft in 2 jaar tijd zowel financieel, sportief als qua toekomstperspectief gigantische stappen gezet.

Maar er is nog werk aan de winkel.

Allereerst is het tijd voor het aantrekken van een echte linksback, zodat Bruno in het centrum kan spelen. Schaken wordt al wat ouder en Boetius is van nature rechtsbuiten, dus hebben we behoefte aan een goede linksbuiten. En natuurlijk voor volgend jaar een spits.

We hebben dan 2 jaar na de grootste vernedering in de clubhistorie een kampioensteam staan. Daarnaast worden we hofleverancier van het toekomstige NL elftal :)

En het mag weleens gezegd worden:
VvF: Bedankt
Gudde: Bedankt
Van Geel: Bedankt
Koeman: Bedankt

!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 30 november 2012 door BertusBadeend --
JanM
 JanM - vrijdag 30 november 2012 - 10:14   quote  deeplink  
Ook Janmaat en Schaken zijn inmiddels international en had Lamprou ook niet gekeept voor Griekenland?
MMM
 MMM - vrijdag 30 november 2012 - 10:34   quote  deeplink  
+ MMM: Bedankt

Hehe, goed stukje verder.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 30 november 2012 door MMM --
BertusBadeend
 BertusBadeend - vrijdag 30 november 2012 - 10:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 november 2012 - 10:14 schreef JanM het volgende:
Ook Janmaat en Schaken zijn inmiddels international en had Lamprou ook niet gekeept voor Griekenland?
Klopt :)
Ik zie schaken echter niet bij de selectie blijven. En Lamprou mag alleen onder de griekse lat omdat er geen geld is voor een topkeeper hahaha
BertusBadeend
 BertusBadeend - vrijdag 30 november 2012 - 10:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 november 2012 - 10:34 schreef MMM het volgende:
+ MMM: Bedankt

Hehe, goed stukje verder.
Mijn nederige verontschuldigingen voor het feit dat ik uw doorslaggevende bijdrage vergeten ben te benoemen ^^
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 30 november 2012 - 10:55   quote  deeplink  
Janmaat/Schaken zijn ook international.
MMM
 MMM - vrijdag 30 november 2012 - 11:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 november 2012 - 10:42 schreef BertusBadeend het volgende:

[..]

Mijn nederige verontschuldigingen voor het feit dat ik uw doorslaggevende bijdrage vergeten ben te benoemen ^^
Hahahaha
BertusBadeend
 BertusBadeend - vrijdag 30 november 2012 - 11:08   quote  deeplink  
Internationals statussen aangepast op veler verzoek ;)
Xapter
 Xapter - vrijdag 30 november 2012 - 11:09   quote  deeplink  
goede topic! +1
BertusBadeend
 BertusBadeend - vrijdag 30 november 2012 - 11:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 november 2012 - 11:09 schreef Xapter het volgende:
goede topic! +1
Dank u, dank u :)
dennie
 dennie - vrijdag 30 november 2012 - 12:24   quote  deeplink  
Zoals ik al eerder zij geen selectie in de ED is zo in balans als die van Feyenoord. Op het veld staan geen zwakke plekken en ook is de selectie erg breed. Al zou je doen aan die gekke profielschets van van Gaal zie je dat iedere positie is ingevuld zoals hij moet:

Centrale verdedigers: Nederlands internationals, behalve Mathijssen en de Vrij ook Indi nog beschikbaar hier, beste duo van NL, Indi en de Vrij ook voetballend erg sterk. Backs: Indi & Janmaat. Allebij backs die zowel een aanval kunnen opzetten als hun mannetje staan achterin. Centrale mids: Clasie en Vilhena (Clasie heeft eindelijk weer een maatje op het middenveld die hem aanvoelt zoals Ahmadi, Leerdam is geen voetballende middenvelder). Beiden hebben heel veel voetballend vermogen en inzicht wat helpt aanvallen op te zetten via de flanken (Schaken, Boetius) of het centrum (Pelle) Aanvallende mid: Immers. Een speler met stootkracht die kan bijsluiten als een aanval via de flanken word opgezet en die daar regelmatig uit scoort. Buitenspelers: Schaken & Boetius. Beiden met heel veel snelheid dreiging en een goede actie. Schaken is hierin het laatste jaar zwaar vooruit gegaan. Spits: Pelle. Misschien wel de belangrijkste speler van Feyenoord. Speelt als een wereldster en vind altijd de goede oplossing waardoor het middenveld kan opschuiven en ook de flanken kunnen opkomen.

Grootste kracht: Fysiek en snelheid, gecombineerd met goed voetbal wat ervoor zorgt dat dit Feyenoord blijft groeien en menig tegenstander overklast op fysieke kracht. De laatste 2 jaar is toegewerkt naar een uitgebalanceerd team als dit en daarvoor mijn complimenten.

Ook mijn complimenten voor de aankoop van Immers. Ik was zoals heel veel mensen sceptisch maar hij heeft wel veel stootkracht iets wat we heel goed kunnen gebruiken. Liever Immers dan Bakkal!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 30 november 2012 door dennie --
de kromme2
 de kromme2 - vrijdag 30 november 2012 - 12:34   quote  deeplink  
Bertus,
Mooie hoopgevende analyse !
En je vergeet Cisse nog. Vind ik nog steeds een goeie gozert met veel dreiging (als ie fit is).
de kromme2
 de kromme2 - vrijdag 30 november 2012 - 12:39   quote  deeplink  
Ik durf bijna te zeggen dat Pelle nog waardevoller is dan Guidetti...
Hoewel die Guidetti na zijn hattricks natuurlijk niet te overtreffen was.
Dat hebben Koeman en Van Geel toch heel knap gedaan. Met een portie mazzel ook denk ik.

In ieder geval wordt Feyenoord zo een beetje de 'spitsenmaker' van Europa. Castaignos- Guidetti- Pelle.
Niet slecht als we straks weer op zoek moeten naar een opvolger.
TD23
 TD23 - vrijdag 30 november 2012 - 12:51   quote  deeplink  
Bedankt technische staf.

Al vind ik het interresant dat toen Van Gaal aangesteld werd als bondcoach dat heel veel mensen riepen: het zal wel een 020 kliekje worden. Maar kijk nu is de gehele verdediging van Oranje is Feyenoorder of Ex Feyenoorder
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 30 november 2012 - 13:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 november 2012 - 11:13 schreef BertusBadeend het volgende:

[..]

Dank u, dank u :)
Lekker bezig Bertus! Je gooit er een brok stevige inhoud tegenaan in dit Forum. Altijd welkom.
Je hebt meningen met argumenten. Ook welkom!
Met je inleiding voor deze topic ben ik het geheel eens. Zeker ook eens met het noemen en bedanken van Gudde. Geen topper en visionair, maar wel uitstekend saneerder en de club in rustig vaarwater gekregen.

Blijf doorgaan man en hoop dat we het ook regelmatig óneens met elkaar zijn: dat houdt het hoofd scherp!
BertusBadeend
 BertusBadeend - vrijdag 30 november 2012 - 13:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 november 2012 - 12:34 schreef de kromme2 het volgende:
Bertus,
Mooie hoopgevende analyse !
En je vergeet Cisse nog. Vind ik nog steeds een goeie gozert met veel dreiging (als ie fit is).
Dank :)
Cisse zou dan in de tweede seizoenshelft moeten laten zien wat ie in huis heeft, anders wordt ie tijdens de zomer verkocht, want ik denk niet dat ze zijn 2014 aflopende contract nu zouden gaan verlengen. Hij heeft een gigantisch talent maar het komt er niet uit.
BertusBadeend
 BertusBadeend - vrijdag 30 november 2012 - 13:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 november 2012 - 12:39 schreef de kromme2 het volgende:
Ik durf bijna te zeggen dat Pelle nog waardevoller is dan Guidetti...
Hoewel die Guidetti na zijn hattricks natuurlijk niet te overtreffen was.
Dat hebben Koeman en Van Geel toch heel knap gedaan. Met een portie mazzel ook denk ik.

In ieder geval wordt Feyenoord zo een beetje de 'spitsenmaker' van Europa. Castaignos- Guidetti- Pelle.
Niet slecht als we straks weer op zoek moeten naar een opvolger.
Pelle is veel balvaster voorin, waardoor het middenveld beter kan aansluiten en dus meer druk uitgeoefend kan worden. Ook brengt het meer rust in de ploeg en verlaagt het de druk op de achterhoede. Ik vond Guidetti en genot om naar te kijken, alleen voor dit Feyenoord is Pelle de juiste man. Dankzij hem kunnen we echt offensief voetbal spelen. Ik denk zelf niet dat het met mazzel te maken heeft. Pelle is bij AZ geflopt omdat hij daar niet paste in de manier van spelen, maar Koeman heeft eerder met hem gewerkt en als hij dan vindt dat Pelle de juiste man is voor de manier waarop hij Feyenoord wil laten voetballen, en hij haalt zijn gelijk, dan getuigt dat eerder van een goed inzicht ;)
BertusBadeend
 BertusBadeend - vrijdag 30 november 2012 - 13:50   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 november 2012 - 13:33 schreef FR-Henk het volgende:

[..]
Blijf doorgaan man en hoop dat we het ook regelmatig óneens met elkaar zijn: dat houdt het hoofd scherp!
Dat zal zeker voorkomen haha
dennie
 dennie - vrijdag 30 november 2012 - 15:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 november 2012 - 13:46 schreef BertusBadeend het volgende:

[..]

Dank :)
Cisse zou dan in de tweede seizoenshelft moeten laten zien wat ie in huis heeft, anders wordt ie tijdens de zomer verkocht, want ik denk niet dat ze zijn 2014 aflopende contract nu zouden gaan verlengen. Hij heeft een gigantisch talent maar het komt er niet uit.
Haha serieus, Cisse een gigantisch talent? Verwar je hem niet met iemand anders? Ik weet niet welk talent je in hem ziet, vooral technisch erg beperkt.... Net als je complimenten krijgt dat je met inhoud komt zeg je dit haha zonde man.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 30 november 2012 - 15:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 november 2012 - 13:46 schreef BertusBadeend het volgende:

[..]

Dank :)
Cisse zou dan in de tweede seizoenshelft moeten laten zien wat ie in huis heeft, anders wordt ie tijdens de zomer verkocht, want ik denk niet dat ze zijn 2014 aflopende contract nu zouden gaan verlengen. Hij heeft een gigantisch talent maar het komt er niet uit.
Een gigantisch talent..???
Ik heb het nog nooit gezien iig..
BertusBadeend
 BertusBadeend - vrijdag 30 november 2012 - 16:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 november 2012 - 15:09 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Een gigantisch talent..???
Ik heb het nog nooit gezien iig..
De echte Cisse heb ik zowiezo nooit meer gezien sinds hij zijn Roda shirt uittrok. Daarom denk ik dat ie deze winter of komende zomer verkocht zal worden.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 30 november 2012 - 16:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 november 2012 - 16:11 schreef BertusBadeend het volgende:

[..]

De echte Cisse heb ik zowiezo nooit meer gezien sinds hij zijn Roda shirt uittrok. Daarom denk ik dat ie deze winter of komende zomer verkocht zal worden.
Ligt mijn inziens ook in de lijn der verwachting..
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 30 november 2012 - 16:37   quote  deeplink  
Leuke analyse! Vind Fer overigens wel een groot talent. De Nederlandse Yaya Touré. En Boëtius speelt liever vanaf links dan vanaf rechts.
dennie
 dennie - zaterdag 01 december 2012 - 13:50   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 november 2012 - 16:37 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Leuke analyse! Vind Fer overigens wel een groot talent. De Nederlandse Yaya Touré. En Boëtius speelt liever vanaf links dan vanaf rechts.
Agree. Fer is toppertje enige speler waarvan ik het jammer vind dat ie weg ging. En Castaignos groot talent? Bullshit. Toen ie nog jong was 17 ofzo hoorde ik dat ie een type Henry was en dat alle topclubs achter hem aan zitten maar die kerel is erg beperkt.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 01 december 2012 - 14:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 december 2012 - 13:50 schreef dennie het volgende:

[..]

Agree. Fer is toppertje enige speler waarvan ik het jammer vind dat ie weg ging. En Castaignos groot talent? Bullshit. Toen ie nog jong was 17 ofzo hoorde ik dat ie een type Henry was en dat alle topclubs achter hem aan zitten maar die kerel is erg beperkt.
Je zou het soms bijna wensen als je die arrogante interviews van Luc leest maar
ik denk nog steeds dat hij een prima spits gaat worden..Begint zelfs koppend te scoren.u
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 01 december 2012 - 14:04   quote  deeplink  
Castagnios is het lopende voorbeeld van te vroeg weggaan uit Rotterdam...
Zit ongelukkig te wezen in Twente.
Net als Cabral trouwens.
eko-sporter
 eko-sporter - zaterdag 01 december 2012 - 14:54   quote  deeplink  
Dat spelers al op jonge leeftijd de overstap willen maken naar wat zij zien als een "topclub", komt volgens mij mede door het feit dat wij en de media al snel superlatieven te kort komen als een jeugdspeler een goede wedstrijd speelt. Echter een seizoen is meer dan één wedstrijd en een voetbalcarrière bestaat uit meerdere seizoenen. Een jeugdspeler zal over meerdere wedstrijden zijn kwaliteiten moeten laten zien. Eén goed gespeelde wedstrijd is nog geen garantie dat een speler is doorgebroken of zelfs maar op het punt staat om door te breken. Daarom verdienen jeugdspelers ook minder dan voetballers die hun kwaliteiten wel over een langere periode hebben laten zien.

Omdat jonge spelers zo, vaak overdreven, opgehemeld worden gaan ze denken dat ze er al zijn waardoor ze veel minder leergierig worden of naar een club gaan waar weinig of niets aan de opleiding wordt gedaan, maar vanaf het eerste minuut topprestaties van je gevraagd worden.

Natuurlijk preekt Ronald Koeman voor eigen parochie als het zegt dat Tonny langer bij Feyenoord moet blijven. Daarom is wat hij zegt niet minder waar. In Nederland worden voetballers nog opgeleid en aanvaarden coaches dat jeugdspelers wisselvallig zijn in hun spel.

Wil je als jeugdspeler snel financieel onafhankelijk zijn, wat ik mij ook kan voorstellen, dan moet je inderdaad een financieel gunstige aanbieding met beide handen aanpakken. Als je echter ook sportief wilt groeien en prijzen wilt pakken, als je dus uiteindelijk tussen "de grote jongens" terecht wilt komen, dan moet je naar een club waar én de opleiding op een hoog nieveau staat en jeugdspelers regelmatig doorstromen in het 1e elftal(Feyenoord), én waar gegarandeerd Europees voetbal wordt gespeeld (Feyenoord vanaf het seizoen 2013-2014) om op niveau (internationale) ervaring op te doen en je in "de kijkerd" te spelen.

In dat verband is overigens tot nu toe gebleken dat Ronald Koeman cs ook de technische staf vormen die jeugdspelers ook individueel verder kunnen laten groeien. De opmerking van Stephan de Vrij over het feit dat zijn sportieve toekomst mede afhangt van het aanblijven van Ronald sluit hier naadloos op aan en moet ook andere jeugdspelers aan het denken zetten over de juiste vervolgstap. De opmerking van Tim Koeman dat hij het prachtig zou vinden als zijn vader de Ferguson van Feyenoord zou worden, is eveneens ook in dit verband zeker niet overdreven te noemen.

Op dit moment past het financieel en sportief beleid van Feyenoord mooi in elkaar.
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 01 december 2012 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 december 2012 - 14:04 schreef FR-Henk het volgende:
Castagnios is het lopende voorbeeld van te vroeg weggaan uit Rotterdam...
Zit ongelukkig te wezen in Twente.
Net als Cabral trouwens.
Van Castaignos vind ik het inderdaad ook jammer maar voor Cabral zal ik geen traantje laten.
BertusBadeend
 BertusBadeend - zaterdag 01 december 2012 - 20:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 december 2012 - 20:44 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Van Castaignos vind ik het inderdaad ook jammer maar voor Cabral zal ik geen traantje laten.
Ik vind dat Castaignos te weinig vooruitgang boekt. Keer op keer staat ie buitenspel, en hij heeft altijd dat koppie hangen. Ergens ben ik blij dat ie weg is anders had ie nu bij ons in de spits gestaan.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 02 december 2012 - 02:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 december 2012 - 20:48 schreef BertusBadeend het volgende:

[..]

Ik vind dat Castaignos te weinig vooruitgang boekt. Keer op keer staat ie buitenspel, en hij heeft altijd dat koppie hangen. Ergens ben ik blij dat ie weg is anders had ie nu bij ons in de spits gestaan.
Die druk vind ik ook niet lekker heb ik het idee. Stond bij ons toch vrijer op het veld, kon ie weinig foutdoen vanwege zijn inzet en het feit dat hij uit de eigen jeugd kwam. En toen ging het lopen. En daarna hijzelf ook, naar Milaan.
BertusBadeend
 BertusBadeend - zondag 02 december 2012 - 11:00   quote  deeplink  
Feyenoord voor het eerst sinds 2010 3 wedstrijden op rij geen tegendoelpunten.

Feyenoord speelde destijds 4 wedstrijden achter elkaar zonder tegendoelpunten. Het was echter niet zo'n goede reeks als de statistiek doet vermoeden:

NEC uit: 0-0
NAC thuis: 0-0
PSV uit: 0-0
Sparta thuis: 3-0

Eerder dat seizoen werd een betere reeks met de 0 neergezet, namelijk de eerste 4 wedstrijden van het seizoen 2009/2010:

NEC thuis: 2-0
Vitesse uit: 0-0
Heracles uit: 1-0
Roda thuis: 4-0

De laatste keer dat Feyenoord 3 wedstrijden op rij de nul hield maar ook wist te winnen dateert van 29-09-2007 tot 20-10-2007 en dit is nu geevenaard.

Tegen NAC krijgt Feyenoord de kans om voor het eerst sinds periode 14-03-2004 tot 04-04-2004 vier keer op rij te winnen en de 0 te houden. Lets hope so ^^
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 02 december 2012 - 13:14   quote  deeplink  
0-5 Mark my words..
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 02 december 2012 - 13:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 december 2012 - 13:14 schreef RenatoBos het volgende:
0-5 Mark my words..
Hahaha wanneer heb jij het wel eens goed dan?
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 02 december 2012 - 13:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 december 2012 - 13:21 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Hahaha wanneer heb jij het wel eens goed dan?
Nooit..
BertusBadeend
 BertusBadeend - dinsdag 18 december 2012 - 01:30   quote  deeplink  
Ik zit zojuist het jaarverslag van Feyenoord eens door te nemen en hierin viel het me op dat er duidelijk instaat dat transfers voor 30 juni hierin worden meegenomen.

9,5 miljoen schuld, maar laatste transferperiode hebben we grofweg 7,5 miljoen opgehaald. In de winter Leerdam, Cisse, Fernandez en Mokotjo verkopen, dan moeten we aardig in de buurt van zwarte cijfers komen lijkt me. Tel daar nog de winst bij op voor het lopende seizoen, inkomsten uit de FOX tv deal, nieuwe shirtsponsor komende zomer bij op en dan kan je de transfermarkt op.

Hoe en wanneer moeten die 30 miljoen van VvF eigenlijk worden terugbetaald?
eko-sporter
 eko-sporter - dinsdag 18 december 2012 - 08:36   quote  deeplink  
De transfers van Vlaar en el Ahmadi zitten nog niet in het laatst bekendgemaakte resultaat verwerkt, dat gebeurt pas in het seizoen 2012-2013. Zie jaarverslag Feyenoord 2011-2012:

quote:
Voor het seizoen 2012/2013 zal naar verwachting een positief bedrijfsresultaat voor transfers en na rentelasten worden gerealiseerd. Daarnaast wordt onder andere door de transfer van K. el Ahmadi en R. Vlaar een positief resultaat op transfers verwacht.
quote:
Gebeurtenissen na balansdatum
Op 31 juli 2012 is R. Vlaar als laatst overgebleven speler in Feyenoord Talentpool II getransfereerd naar Aston Villa. Feyenoord Talentpool II zal in het boekjaar 2012/2013 worden opgeheven.
Feyenoord is niet verplicht om die 30 miljoen terug te kopen, of wat formeler gezegd: om eigen aandelen in te kopen. In het jaarverslag staat wel het volgende:

quote:
Statutaire bepalingen inzake winstbestemming
Artikel 27
1.
Uit de winst die in het laatst verstreken boekjaar is behaald wordt allereerst, voor zover mogelijk, op de gewone aandelen een dividend uitgekeerd 4% op het op die aandelen gestorte bedrag, derhalve inclusief agio.
(Agio is het bedrag dat een belegger of ondernemer boven de nominale waarde op een aandeel stort. De prijs, of koers, van een aandeel is opgebouwd uit de nominale waarde plus het agio.)

Zoals hiervoor al te lezen was zat Ron Vlaar in Talentpool II. Na aftrek van de kosten gaat 22,81% van zijn transfersom naar de investeerders in deze groep. Omdat Ron de laatste speler was in deze talentpool wordt, zoals het jaarverslag ook aangeeft, deze talentpool opgeheven. De investeerders hebben een bedrag van € 4,6 miljoen in deze pool ingelegd. Volgens mij hebben ze nog geen € 2 miljoen daarvan teruggezien. Ik weet niet hoe Feyenoord met deze situatie naar de beleggers is omgegaan.

El Ahmadi zat in het Investeringsfonds. Na aftrek van de kosten gaat 10% van de transfersom naar de beleggers. Het Investeringsfonds is inmiddels opgeheven. FC Twente zou een vergoedingssom van 5% hebben ontvangen over deze transfer.

quote:
In juli en augustus 2012 is een bedrag van € 1,125 miljoen terugbetaald aan de overgebleven participanten in het Feyenoord Investeringsfonds 2008. Met de terugbetaling van het door de participanten ingelegde bedrag zal het Feyenoord Investeringsfonds 2008 op houden te bestaan.


-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 18 december 2012 door eko-sporter --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: De progressie van Feyenoord in de laatste twee jaar









0.0050580