|
|
Eide
|
|
|
Christian Eriksen is een werker. Had dit voorafgaand aan dit seizoen gezegd en mensen hadden je voor gek verklaard. Tegen PSV liet Eriksen echter een onovertroffen werklust zien. Strootman moet vandaag pijn aan de benen hebben na alle kilometers die hij in de achtervolging op de pas 20 jarige Deen heeft gelopen. Ook in de Champions League laat Eriksen zien uit welk hout hij is gesneden. Daar was hij de speler met de meest afgelegde kilometers van het toernooi.
Het is bijna een 180 graden draai voor Eriksen. ...
Lees verder op Foebele.blogspot.com!
Een experiment, kijken of dit wat doet met de pageviews ;)
Veel leesplezier. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Is dat een site van je eigen Eide..?? |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Haha, ja inderdaad. Was jou tip toch?
@Renato: ja, dat is mijn site ja. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Geweldige column kerel. Ben trouwens blij dat meer mensen de werklust van CE opvalt. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op zondag 02 december 2012 - 14:57 schreef Eide het volgende:Christian Eriksen is een werker. Had dit voorafgaand aan dit seizoen gezegd en mensen hadden je voor gek verklaard. Tegen PSV liet Eriksen echter een onovertroffen werklust zien. Strootman moet vandaag pijn aan de benen hebben na alle kilometers die hij in de achtervolging op de pas 20 jarige Deen heeft gelopen. Ook in de Champions League laat Eriksen zien uit welk hout hij is gesneden. Daar was hij de speler met de meest afgelegde kilometers van het toernooi.
Het is bijna een 180 graden draai voor Eriksen. ...Lees verder op Foebele.blogspot.com!Een experiment, kijken of dit wat doet met de pageviews ;) Veel leesplezier. Hoi Eide,
Goed stukje en niet te lang. Overigens vind ik de Eriksen van nu een hele goede complete voetballer en dat belooft veel goeds voor dit seizoen en wie weet nog 1 of 2 seizoenen hierna. Let's hope so! |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote: Nu ook tegen de kleintjes... Eriksen dikke 10 tegen psv |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Erikssen speelt al weken goed, ook tegen Roda gewoon erg goed.. |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
quote: Klopt. En...hoe was de toestroom naar je blog? (ik heb het gelezen iig) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Zeer positief, is meteen het stuk met de meeste pageviews. Goede tip dus!
Heb overigens ook goede reacties uit een andere hoek gekregen wat ook erg tof was. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
Eriksen speelt idd goed en in zijn spel is balverlies zo gek nog niet, want hij heeft zoveel creativiteit en dat gaat niet altijd goed, maar las je 20 bent en je kan dit... Tja hoop dat hij bijtekend en anders hoop ik dat hij voor 20 miljoen verkocht wordt. Opvolger staat er al Fischer... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Dit vandaag op twitter trouwens:
@ChampionsLeague: Match facts: @AFCAjax Christian Eriksen has run 65,488m; more than any other player in the #ChampionsLeague group stage |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 december 2012 - 16:38 schreef Eide het volgende:Dit vandaag op twitter trouwens: @ChampionsLeague: Match facts: @AFCAjax Christian Eriksen has run 65,488m; more than any other player in the #ChampionsLeague group stage Dat is 1,5 Maraton... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: In 5 wedstrijden dus 13.1km per wedstrijd. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
Dat is echt veel en dan ook nog te bedenken dat hij tegen een bal aan moet schoppen, het is niet alleen lopen of rennen |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
Maar het moeten wel nuttige km's zijn... Anders heb je er geen fuck aan...... |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote: Het is altijd nuttig, je valt er van af en raakt steeds fitter ;-) |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote: Hahahahaha...dat dan weer wel... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Mocht Eriksen vertrekken dan zie ik in Maher of in Djuricic zijn vervanger al zou natuurlijk Fischer op zijn plaats niet misstaan.... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 09 december 2012 - 20:38 schreef Jack Huntelaar het volgende:Mocht Eriksen vertrekken dan zie ik in Maher of in Djuricic zijn vervanger al zou natuurlijk Fischer op zijn plaats niet misstaan.... Ik zie de noodzaak van zo'n aankoop niet. Maher is nog wel jong maar heeft die dan de klasse die Ajax zoekt? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 09 december 2012 - 20:49 schreef Eide het volgende:[..] Ik zie de noodzaak van zo'n aankoop niet. Maher is nog wel jong maar heeft die dan de klasse die Ajax zoekt? Hij is wel goed maar nog te wisselvallig....maar goed dat is Eriksen ook.... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Volgens mij hebben we met Fischer en Anderson twee aardige nummers 10 achter de hand en hoeft er helemaal niks gekocht te worden als Eriksen vertrekt |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Ik vind Eriksen niet wisselvallig. Hij heeft een mindere periode gehad en zijn stijl veranderd wat maar wisselvallig is hij niet te noemen.
Met name Fischer lijkt een goede backup te zijn voor Chris. Ook Serero kan daar uit de voeten en vanuit de jeugd komt er ook nog wat aan. Als Ajax dan kan investeren zie ik dat liever op andere posities als linksbuiten (Babel heeft maar een contract voor 1 jaar), de spits (kijken hoe Hoesen zich ontwikkeld) en misschien CVM afhankelijk van de ontwikkeling van Bocarra en Sporkslede. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Die Meleg is toch ook een spits?? Die sluit aks het goed is in januari aan bij de groep. Verder denk ik dat er op vrij veel posities grote talenten aankomen. Het laten bij tekenen van Fischer en Erikssen is wel iets waar ik me lichtjes zorgen km maak. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op maandag 10 december 2012 - 11:25 schreef Eide het volgende:[..] Ik vind Eriksen niet wisselvallig. Hij heeft een mindere periode gehad en zijn stijl veranderd wat maar wisselvallig is hij niet te noemen. Met name Fischer lijkt een goede backup te zijn voor Chris. Ook Serero kan daar uit de voeten en vanuit de jeugd komt er ook nog wat aan. Als Ajax dan kan investeren zie ik dat liever op andere posities als linksbuiten (Babel heeft maar een contract voor 1 jaar), de spits (kijken hoe Hoesen zich ontwikkeld) en misschien CVM afhankelijk van de ontwikkeling van Bocarra en Sporkslede. Ik vind eriksen steeds beter worden... Slimmer aan de bal en zeker ook zonder de bal.... Fischer staat goed op links...ik weet niet of hij ook zo presteert op plek van chris.... Want het is geen nr 10 positie... Andersen weet ik nog helemaal niks van... |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op maandag 10 december 2012 - 12:39 schreef remco k het volgende:Die Meleg is toch ook een spits?? Die sluit aks het goed is in januari aan bij de groep. Verder denk ik dat er op vrij veel posities grote talenten aankomen. Het laten bij tekenen van Fischer en Erikssen is wel iets waar ik me lichtjes zorgen km maak. Meleg is toch rechtsback... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 10 december 2012 - 12:39 schreef remco k het volgende:Die Meleg is toch ook een spits?? Die sluit aks het goed is in januari aan bij de groep. Verder denk ik dat er op vrij veel posities grote talenten aankomen. Het laten bij tekenen van Fischer en Erikssen is wel iets waar ik me lichtjes zorgen km maak. Na effe Googlen is Dejan Meleg een middenvelder op links....hij kan ook eventueel als linksvoor....hahahaha het is onvoorstelbaar die hadden we nog niet..... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 10 december 2012 - 18:45 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Na effe Googlen is Dejan Meleg een middenvelder op links....hij kan ook eventueel als linksvoor....hahahaha het is onvoorstelbaar die hadden we nog niet..... Nou...
Babel heeft een éénjarig contract Fischer is geen echte linksbuiten De Sa, Sana en Lukoki zijn rechtsbuiten Boerrigter kan op links, maar ook op rechts.
Dus feitelijk na dit seizoen blijft alleen Derk over. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 10 december 2012 - 18:45 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Na effe Googlen is Dejan Meleg een middenvelder op links....hij kan ook eventueel als linksvoor....hahahaha het is onvoorstelbaar die hadden we nog niet..... Talenten heb je nooit genoeg. En een linksbuiten hebben we niet echt. Boerrigter heeft aangegeven vanaf rechts te willen blijven spelen en Babel gaat na dit seizoen weg, Fischer is en Andersen zijn 2 aanvallende middenvelders.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 10 december 2012 - 18:50 schreef Eide het volgende:[..] Nou... Babel heeft een éénjarig contract Fischer is geen echte linksbuiten De Sa, Sana en Lukoki zijn rechtsbuiten Boerrigter kan op links, maar ook op rechts. Dus feitelijk na dit seizoen blijft alleen Derk over. Ik denk wel dat ze met babel nog wel een jaartje doorgaan...maar je hebt gelijk...we kunnen daar wel een aankomend talent gebruiken...vooral omdat Derk het niet verkeerd doet op rechts.... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 10 december 2012 - 22:38 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Ik denk wel dat ze met babel nog wel een jaartje doorgaan...maar je hebt gelijk...we kunnen daar wel een aankomend talent gebruiken...vooral omdat Derk het niet verkeerd doet op rechts.... Of Ajax met Babel door kan zal denk ik aan Ryan liggen. Ajax zal wel willen maar ik neem toch aan dat Babel zichzelf niet heeft vrijkocht om nu nog een paar jaar in Nederland te spelen. Ik denk toch dat zijn doelstelling is weer een buitenlandse club te vinden.
En omdat hij zeker niets oplevert is het voor Ajax ook beter om naar een vastigere oplossing te zoeken op links. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 10 december 2012 - 22:42 schreef Eide het volgende:[..] Of Ajax met Babel door kan zal denk ik aan Ryan liggen. Ajax zal wel willen maar ik neem toch aan dat Babel zichzelf niet heeft vrijkocht om nu nog een paar jaar in Nederland te spelen. Ik denk toch dat zijn doelstelling is weer een buitenlandse club te vinden. En omdat hij zeker niets oplevert is het voor Ajax ook beter om naar een vastigere oplossing te zoeken op links. Daar zit wel iets in....we wachten het af... |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
Babel gewoon in de spits en Fischer op links, of Eriksen verkopen, opvolger is er al.. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
|
|
|
71-72-73-95
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Verbazend is dat allerminst. Dat betekent dat hij veel risico in het spel heeft zitten en vaak de man is die de eindpass moet geven. Laat dat nou de lastigste pass van allemaal zijn.
Statistiek moet je in context zien, anders is het waardeloos. Dat verdedigers hierin goed scoren is bijvoorbeeld volslagen logisch als je ziet hoe die vaak het balletje zonder druk rond tikken achterin en dan inleveren bij een back of middenvelder om het spel voort te zetten. Zo ook een spits, die de pass toch met name hanteert om de bal weer UIT de drukte te halen. Middenvelders zullen hier dus altijd laag scoren omdat zij altijd de drukte IN passen.
Daarnaast gaat deze statistiek uit van absolute getallen. In percentages blijkt dat 75% van de passes van Eriksen goed is [bron]. Vergeleken met Tadic met 63% bijvoorbeeld blijkt dat percentueel het aantal goede passes van Eriksen dus erg hoog ligt. Het balverlies dat hij leidt valt dus enorm mee.
Kortom, zo'n bericht geeft een zeer vertekent beeld als je het niet in een context plaatst. Bij deze.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 20 maart 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
71-72-73-95
|
|
|
Heb je uiteraard helemaal gelijk in. Je moet dit dan ook niet vergelijken met verdedigers of spitsen. Je kan het wel vergelijken met spelers op zijn positie bij andere clubs, zoals wijnaldum immers vilhena van ginkel en dergelijke. Vergeleken met die spelers doet hij het dus niet zo goed. Jouw context is volledig terecht, toch zegt het wel iets over hoe hij het doet, niet geweldig |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 20 maart 2013 - 12:28 schreef 71-72-73-95 het volgende:Heb je uiteraard helemaal gelijk in. Je moet dit dan ook niet vergelijken met verdedigers of spitsen. Je kan het wel vergelijken met spelers op zijn positie bij andere clubs, zoals wijnaldum immers vilhena van ginkel en dergelijke. Vergeleken met die spelers doet hij het dus niet zo goed. Jouw context is volledig terecht, toch zegt het wel iets over hoe hij het doet, niet geweldig Dat ben ik maar deels met je eens. Het is niet zijn beste seizoen, maar tegelijkertijd laten wedstrijden tot nu toe duidelijk zien dat Ajax zonder Eriksen en De Jong echt een jasje uit doet. Zonder die 2 wordt het niveau van Ajax echt heel bedenkelijk. Samen hebben ze ook al 18 competitie goals in liggen.
Ajax speelt als ploeg niet geweldig dit jaar, uitzonderingen daar gelaten (Feyenoord thuis, PSV thuis, Manchester City uit). Daar zal fdB zich ongetwijfeld ook enorm aan storen. |
|
|
|
|
71-72-73-95
|
|
|
Ben ik ook weer deels met jou eens haha. Heel ajax speelt idd niet briljant dit seizoen, maar dit is een topic over Eriksen, daarom post ik het hier. Voor Eriksen is dit het seizoen dat hij weer stappen moet zetten en zijn kracht is de passing. Dan vind ik het opvallend dat hij op die statistiek slechter scoort dan wijnaldum, vilhena en van ginkel. Ook vind ik dat een serero in vorm wel degelijk als volwaardig vervanger gezien mag worden, omdat die veel feller is en meer energie en passie in zijn spel heeft. In de wedstrijden dat hij voor zijn kaart en blessure speelde scoorde hij ook nog eens makkelijk. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Serero is een Afrikaanse voetballer. Veel hart, techniek en conditioneel goed, maar tactisch niet zo best en vaak slecht in de afwerking.
Eriksen kan absoluut beter in de afwerking, maar heeft verder al die bovenstaande kwaliteiten + is tactisch buitengewoon goed + kan beter druk zetten naar voren dan wie dan ook in de Eredivisie. Eriksen is jonger dan Serero, verder in z'n ontwikkeling, heeft kwaliteiten die Serero niet heeft. Tja, hij is gewoon beter, zo simpel is het wel.
Mijn column richtte zich trouwens inderdaad deels op die passing van hem. Ik beargumenteer daarin alleen dat zijn kracht verschoven is van zijn passing naar zijn fysieke vermogen. Daar sta ik nog steeds achter.
Met 9 asists is Eriksen trouwens ook dit seizoen de assist koning van Ajax dus die eindpass is er wel, maar wij willen altijd meer. Dat is het ook een beetje, wij willen altijd meer zien. Als Ajax niet wint met oogstrelend voetbal zijn wij Ajacieden al snel ontevreden. Neem de vergelijking met feyenoord. Dat is dit seizoen regelmatig niet om aan te gluren, toch worden ze de hemel in geprezen. Dat is wel het verschil uiteindelijk. |
|
|
|
|
71-72-73-95
|
|
|
Over het fysieke vermogen van Eriksen zullen we maar niet gaan discuseren, want daar ben ik het gewoon oneens en dat is verder een nutteloze discussie. Wat ik met je eens ben, is dat Eriksen tactisch sterker is dan serero. Tactisch kan hij alleen nog wel sterker worden. Als hij nou eens lange tijd veel aan spelen toe komt. Maar goed over Eriksen. Die jongen heeft naar mijn mening te weinig progressie geboekt in de laatste seizoenen. En de statistieken wijzen dat wat mij betreft ook uit, want zijn assists zijn voornamelijk uit vrije trappen en corners en hij scoort simpelweg te weinig. Daarbij dus de statistiek over passes, waarbij hij dus ook niet uitblinkt. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 20 maart 2013 - 14:03 schreef 71-72-73-95 het volgende:Over het fysieke vermogen van Eriksen zullen we maar niet gaan discuseren, want daar ben ik het gewoon oneens en dat is verder een nutteloze discussie. Dit zijn gewoon feiten, kijk rustig naar afgelegde kilometers. Er is helemaal niemand die zelfs maar in de buurt komt wat dat betreft. Kijk ook maar eens wie er bij Ajax tot in de laatste seconde druk zet en voor elke bal gaat. Dat is altijd Eriksen. In duels heeft hij geen fysieke kracht nodig, hij is enorm handig met dat soort duels vermijden, maar conditioneel en qua werklust is Erksen niet te kraken.
Verder is het prima dat Eriksen z'n assists maakt vanuit dode spelsituaties. Een ploeg als Ajax krijgt nu eenmaal veel corners en vrije trappen door de aanvallende manier van spelen. Het zal eens tijd worden dat Ajax daar gebruikt van ging maken. Wat mij betreft is dat lovenswaardig.
Maar ik ben het met je eens dat er meer in zit hoor. Absoluut. |
|
|
|
|
71-72-73-95
|
|
|
Wel mooi dat we het steeds gedeeltelijk met elkaar eens zijn haha. Nu ben ik het ook weer eens met het kilometers maken en druk zetten (hoewel ik dat laatste meer tactisch vind dan fysiek). Ik doelde inderdaad meer op duelkracht, daar komt hij echt tekort. Tuurlijk kan hij ze uit de weg gaan, maar dat lukt niet altijd, dus ik zou het waarderen als hij wat spieren zou kweken.
WAt betreft assists is het prachtig dat we zoveel scoren uit zijn corners, maar dat betekent ook dat hij dus veel minder assists geeft uit veldspel en dat baart me zorgen. De pasjes zoals die op de jong bij de 3 1 tegen Twente in die heerlijke kampioenswedstrijd 2 jaar terug, die pasjes zie ik nauwelijks meer van hem. En als je dan ook nog weinig scoort, heb je dus eigenlijk een redelijk laag rendement.
Maar goed, hij is zeker niet onze slechtste man en is ook niet onbelangrijk, maar met zoveel potentie en talent moet hij meer doen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik heb dit in andere topics ook al eens geroepen maar ik ben van mening dat de ineffectiviteit van onze vleugels het spel van Eriksen enorm beïnvloed. Nu kan je Fischer nog wel eens een bal geven maar juist onze vleugel aanvallers brengen te weinig.
Dan valt er dus heel veel voor de voeten van De Jong en Eriksen. Aangezien een bal naar de zijkant vrijwel altijd een tikkie terug oplevert moeten zij elke keer die actie maken, elke keer maar op avontuur of de spits inspelen, een positie die bij Ajax ook al niet lekker loopt.
Mede daarom is Ajax elke keer aangewezen op afstandschoten of op Siem de Jong voor goals. Die pass ga je dus nauwelijks zien. Maar een goal als de 0-1 tegen AZ of de 1-0 tegen Feyenoord is juist de speelwijze die Ajax zoekt. Veel beweging en dan op snelheid door het midden combineren. Daar heb je dus ook goede buitenspelers voor nodig.
Maar goed, dat soort passes zie jij te weinig, op wie zou Eriksen die passes momenteel moeten geven is dan mijn wedervraag. Zie het verhaal hiervoor, het loopt voorin voor geen meter. Dat Ajax na PSV de meeste goals heeft gemaakt ligt echt aan ons middenveld, niet aan de voorhoede.
We zijn het overigens op veel punten eens hoor, maar op details niet :) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 20 maart 2013 - 12:28 schreef 71-72-73-95 het volgende:Heb je uiteraard helemaal gelijk in. Je moet dit dan ook niet vergelijken met verdedigers of spitsen. Je kan het wel vergelijken met spelers op zijn positie bij andere clubs, zoals wijnaldum immers vilhena van ginkel en dergelijke. Vergeleken met die spelers doet hij het dus niet zo goed. Jouw context is volledig terecht, toch zegt het wel iets over hoe hij het doet, niet geweldig Je moet ook kijken naar het totaal aantal passes toch.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Eriksen kan nog veel beter, dat ligt deels aan hem zelf, maar ook aan een aantal andere feiten.. Geen van de aanvallers is in vorm, het gehele seizoen al niet, hij heeft in het elftal geen speler om zich aan op te trekken en dat wordt weleens onderschat. En hij is nog heel jong.. |
|
|
|
|
71-72-73-95
|
|
|
quote: Nou ja, totaal aantal passes zegt vooral veel over hoeveel een speler heeft gespeeld. Wat is vergelijk is het percentage goede passes. Het ligt redelijk dicht bij elkaar hoor, maar Eriksen zit er net een paar procent onder de rest terwijl je van iemand van zijn kaliber juist verwacht dat hij er een beetje boven zit. Tuurlijk is de vorm van de rest van het elftal niet geweldig en heeft dat ook invloed, maar we staan bovenaan dus we doen het beter dan de rest. Ik denk ook dat hij beter kan, maar de vraag begint dan te worden wanneer. Na drie seizoenen alles op 1 positie in de basis spelen, vind ik dat je ergens een serie goede wedstrijden moet kunnen neerzetten. Hij heeft wel een paar goede wedstrijden gespeeld, maar nooit eens een serie waarin hij echt laat zien wat hij kan. Dan speelt hij weer eens goed, maar daarna zie je hem weer 5 wedstrijden niet. Ik hoop dat het eruit gaat komen en dat hij zijn potentie waarmaakt, maar hoe langer het duurt, hoe meer ik twijfel. En ik vind ook dat hij in zijn positie gewoon moet zeggen: ik breng nog niet wat ik moet brengen, ik teken bij en blijf nog zeker een jaar. Maar goed, het is allemaal makkelijk praten van achter mijn toetsenbord, dat snap ik ook wel. Maar vergelijk het met Verthongen. Die gast kon al eerder weg, maar is gegaan nadat hij een half seizoen bijna iedere wedstrijd de beste man was. Dat wil ik ook graag zien van Chris |
|
|
|
|
71-72-73-95
|
|
|
quote:Op woensdag 20 maart 2013 - 16:35 schreef Eide het volgende:Ik heb dit in andere topics ook al eens geroepen maar ik ben van mening dat de ineffectiviteit van onze vleugels het spel van Eriksen enorm beïnvloed. Nu kan je Fischer nog wel eens een bal geven maar juist onze vleugel aanvallers brengen te weinig. Dan valt er dus heel veel voor de voeten van De Jong en Eriksen. Aangezien een bal naar de zijkant vrijwel altijd een tikkie terug oplevert moeten zij elke keer die actie maken, elke keer maar op avontuur of de spits inspelen, een positie die bij Ajax ook al niet lekker loopt. Mede daarom is Ajax elke keer aangewezen op afstandschoten of op Siem de Jong voor goals. Die pass ga je dus nauwelijks zien. Maar een goal als de 0-1 tegen AZ of de 1-0 tegen Feyenoord is juist de speelwijze die Ajax zoekt. Veel beweging en dan op snelheid door het midden combineren. Daar heb je dus ook goede buitenspelers voor nodig. Maar goed, dat soort passes zie jij te weinig, op wie zou Eriksen die passes momenteel moeten geven is dan mijn wedervraag. Zie het verhaal hiervoor, het loopt voorin voor geen meter. Dat Ajax na PSV de meeste goals heeft gemaakt ligt echt aan ons middenveld, niet aan de voorhoede. We zijn het overigens op veel punten eens hoor, maar op details niet :) Zijn het inderdaad zo goed als eens hoor, ik kijk misschien net even wat pessimistischer naar hem. Ik ben ook niet te groot om toe te geven dat dat misschien niet helemaal eerlijk is en dat dat ook komt door de torenhige verwachtingen die ik van hem had (uit mijn hoofd 17 goals in een half seizoen bij jong ajax). Wat ik wel vind is dat je het niet teveel mag afschuiven op de rest van het elftal. Als we het over andere spelers hebben gebeurd dat ook niet. De jong krijgt bijvoorbeeld ook veel kritiek en dat ligt dan ook niet aan de rest. En als derk de rest de schuld geeft van zijn matige spel vind iedereen dat ook onzin. Natuurlijk kan Eriksen niet elke wedstrijd top zijn als de rest geen pepernoot raakt, maar je mag Eriksen wel gewoon beoordelen op wat hij doet, zonder de rest erbij te betrekken. Ik kijk misschien wat pessimistisch, maar je kan hem ook tegen alles in bescherming nemen en dat is het andere uiterste |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik ben van mening dat heel veel mensen de verkeerde dingen van Eriksen verwachten. Hij is namelijk niet het type speler dt wedstrijden naar zich toe trekt en dat opeist. Dat laatste wat je zegt zal dus ook nooit gebeuren. Te veel mensen kijken oom alleen maar naar wat een speler met de bal doet.
Ik hoorde trouwens niemand iets zeggen over dat wat de Boer afgelopen zondag over Eriksen zei. Die jongen is ondanks dat hij dat niet opeist in principe samen met de Jong de baas in dit elftal en bepaald vaak wanneer er druk gezet gaat worden. Heel veel dingen waar de gemiddelde voetbal kijker niet eens op let. En iets dat ik al vaker heb gezegd is dat het type Eriksen iemand om zich heen nodig heeftbwaar hinterland op kan kijken binnen de ploeg.
Pas dan kan zo,n jongen het maximale uit zichzelf halen. Ik ben er dan ook bang voor dat hij juist dat laatste zetje pas gaat krijgen als hij weg is bij ons. Maar dat ie het heel ver gaat schoppen staat voor mij gewoon vast. |
|
|
|