|
|
remco k
|
|
|
Sorry voor de beroerde spelling. Typen op een iPad is niet altijd handig. |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op woensdag 20 maart 2013 - 21:31 schreef remco k het volgende:Ik ben van mening dat heel veel mensen de verkeerde dingen van Eriksen verwachten. Hij is namelijk niet het type speler dt wedstrijden naar zich toe trekt en dat opeist. Dat laatste wat je zegt zal dus ook nooit gebeuren. Te veel mensen kijken oom alleen maar naar wat een speler met de bal doet. Ik hoorde trouwens niemand iets zeggen over dat wat de Boer afgelopen zondag over Eriksen zei. Die jongen is ondanks dat hij dat niet opeist in principe samen met de Jong de baas in dit elftal en bepaald vaak wanneer er druk gezet gaat worden. Heel veel dingen waar de gemiddelde voetbal kijker niet eens op let. En iets dat ik al vaker heb gezegd is dat het type Eriksen iemand om zich heen nodig heeftbwaar hinterland op kan kijken binnen de ploeg. Pas dan kan zo,n jongen het maximale uit zichzelf halen. Ik ben er dan ook bang voor dat hij juist dat laatste zetje pas gaat krijgen als hij weg is bij ons. Maar dat ie het heel ver gaat schoppen staat voor mij gewoon vast. Misschien is dat het wel. Ik verwacht van een aanvallende middenvelder inderdaad dat hij een spelbepaler is. Daarnaast verwacht ik goals. Beiden doet hij naar mijn mening op die positie te weinig. Wat jij beschrijft is eigenlijk een type Brama als ik je goed begrijp? Zoals ik al zei kwam Eriksen binnen bij jong Ajax en scoorde hij daar echt aan de lopende band, wat mijn verwachtingen misschien dan de verkeerde richting op heeft gestuurd. Maar als hij meer het type speler is als Brama, dan doet hij het prima, alleen mag hij dan nog wel wat meer duelkracht ontwikkelen. Maar goed dat kan je op leeftijd afschuiven natuurlijk, dat kan hij nog ontwikkelen. Dat hij bepalend is voor wanneer druk gezet wordt vind ik trouwens prima hoor, maar dat vind ik voor een speler met zijn technische kwaliteiten hooguit een prettige bijkomstigheid, Ik hoop dat je gelijk krijgt, maar ik weet niet hoe ver hij het gaat schoppen. Vooral als hij aan het einde van het seizoen al zou vertrekken. In het buitenland wordt hij nu nog volledig overlopen. Daar krijgt ie een paar flinke schoppen en pakken ze hem aan, daar is hij (nog) niet klaar voor.
p.s. ik ben ook 71 72 73 95, heb 2 accounts, om niet elke keer opnieuw te hoeven inloggen als ik switch van tel naar laptop |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ik denk dat Eriksen nooit een Brama wordt en Brama nog niet een teen heeft van de klasse van Eriksen,maar Eriksen doet in mijn ogen teveel verdedigend werk en daar door de kracht mist indien hij zijn aanvallende akties moet maken,en zijn aanvallende akties maken hem juist zo veel beter als de rest.Hij kan volgens mij op zijn best renderen als er achter hem power jongens spelen die zijn vuile werk opknappen,dat hoeven geen 2 man te zijn maar wel een topper op cvm en een topper op de LCV die zijn slippertjes opvangen waardoor hij zich geheel kan focussen op dat wat hij top in is aanvallen en de spitssen voor de keeper zetten.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 21 maart 2013 door nora -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 20 maart 2013 - 21:44 schreef ktotheb het volgende:[..] Misschien is dat het wel. Ik verwacht van een aanvallende middenvelder inderdaad dat hij een spelbepaler is. Daarnaast verwacht ik goals. Beiden doet hij naar mijn mening op die positie te weinig. Wat jij beschrijft is eigenlijk een type Brama als ik je goed begrijp? Zoals ik al zei kwam Eriksen binnen bij jong Ajax en scoorde hij daar echt aan de lopende band, wat mijn verwachtingen misschien dan de verkeerde richting op heeft gestuurd. Maar als hij meer het type speler is als Brama, dan doet hij het prima, alleen mag hij dan nog wel wat meer duelkracht ontwikkelen. Maar goed dat kan je op leeftijd afschuiven natuurlijk, dat kan hij nog ontwikkelen. Dat hij bepalend is voor wanneer druk gezet wordt vind ik trouwens prima hoor, maar dat vind ik voor een speler met zijn technische kwaliteiten hooguit een prettige bijkomstigheid, Ik hoop dat je gelijk krijgt, maar ik weet niet hoe ver hij het gaat schoppen. Vooral als hij aan het einde van het seizoen al zou vertrekken. In het buitenland wordt hij nu nog volledig overlopen. Daar krijgt ie een paar flinke schoppen en pakken ze hem aan, daar is hij (nog) niet klaar voor. p.s. ik ben ook 71 72 73 95, heb 2 accounts, om niet elke keer opnieuw te hoeven inloggen als ik switch van tel naar laptop Nee absoluut geen type Brama, eerder een type Iniesta.. Eriksen is geen speler die je 90 minuten lang goed ziet spelen en opvallen zoals een Suarez dat was, Iniesta is dat ook niet..
Maar wat ik zei over dat hij niemand heeft om zich aan op te trekken is misschien wel het allerbelangrijkste waarom het voor hem juist misschien wel goed is om weg te gaan.
Hoe goed zou iedereen een Iniesta vinden als hij geen Messi Villa Pedro of Sanchez had om die geweldige steekballen aan kwijt te kunnen, of als hij geen Xavi had om de mooie combinaties mee aan te gaan???
Ik zie Eriksen zo vaak iets in de diepte proberen, alleen is er gewoon heel vaak geen beweging voorin en kan hij of de bal niet kwijt, of heeft de aanvaller een slechte aanname waardoor de goede pass van Eriksen al helemaal niet meer gezien wordt.. Ook zie ik hem heel vaak heel goed in de ruimtes lopen, alleen is er niemand die hem daar de bal blijkbaar kan aanspelen..
Kijk eens rond na wat spelers als van Basten Bergkamp en Kluivert om hun heen hadden lopen??? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Even een stukje uit een vragen sessie in de Ajax Life geplukt over Eriksen:
Een andere supporter vroeg De Boer of Ajax wel genoeg strijd levert als het tegen zit en of de club niet een type Jan Wouters mist. "Helemaal niet, deze vraag maakt me zelfs kwaad", aldus de oefenmeester. "Als Christian (Eriksen, red.) in negen dagen tijd in drie wedstrijden een marathon loopt, kun je niet zeggen dat hij zijn best niet doet. Je kan niet van iedere speler een Jan Wouters maken, maar van een Jan Wouters ook geen Christian Eriksen." http://www.soccernews.nl/news/190762/Zonder_prijzen_is_het_seizoen_niets_waard
Eriksen loopt dus 42 kilometer in 3 wedstrijden tijd. Dat is zo'n 14 kilometer per wedstrijd. Dat is echt gigantisch. De belastbaarheid van Eriksen is dus geweldig, want blessures heeft hij nooit. Ook dat is kwaliteit. |
|
|
|
|
71-72-73-95
|
|
|
Ok Eriksen is dus een type iniesta en het aantal kilometers dat hij loopt is blijkbaar belangrijk. Ten eerste remco, de manier waarop jij redeneert betekent dat we ajax spelers nooit meer kunnen beoorderen. Als je eem speler wel mag of goed vind is de rest te slecht en als je hem niet goed genoeg vind is hij 1 van de rest. Ik vind het onzin om te zeggen dat Eriksen zo goed is als hij met betere spelers om zich heen sppelt, want dat is nooit gebeurd, dus dat is pure speculatie. Zowel verthongen als suarez konden wel uitblinken, maar dat zijn ander soort spelers dus Eriksen kan je niet beoordelen op zijn spel bij Ajax. In mijn ogen is dat bullshit. Daarnaast klopt het dat Eriksen veel kilometers maakt.Je hoort mij ook niet zeggen dat hij lui is. Ik wou alleen graag dat hij 4 kilometer minder loopt en 4 belangrijke duels meer wint. Ik kan in 90 minuten ook 14 km rennen (echt!) maar daar heb je weinig aan als je veel fysieke duels verliest |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 - 00:18 schreef 71-72-73-95 het volgende:Ok Eriksen is dus een type iniesta en het aantal kilometers dat hij loopt is blijkbaar belangrijk. Ten eerste remco, de manier waarop jij redeneert betekent dat we ajax spelers nooit meer kunnen beoorderen. Als je eem speler wel mag of goed vind is de rest te slecht en als je hem niet goed genoeg vind is hij 1 van de rest. Ik vind het onzin om te zeggen dat Eriksen zo goed is als hij met betere spelers om zich heen sppelt, want dat is nooit gebeurd, dus dat is pure speculatie. Zowel verthongen als suarez konden wel uitblinken, maar dat zijn ander soort spelers dus Eriksen kan je niet beoordelen op zijn spel bij Ajax. In mijn ogen is dat bullshit. Daarnaast klopt het dat Eriksen veel kilometers maakt.Je hoort mij ook niet zeggen dat hij lui is. Ik wou alleen graag dat hij 4 kilometer minder loopt en 4 belangrijke duels meer wint. Ik kan in 90 minuten ook 14 km rennen (echt!) maar daar heb je weinig aan als je veel fysieke duels verliest Mee eens !
Vaak loopt hij verdedigend goed in de positie om druk te geven. Maar zijn poot uitsteken ho maar, terwijl hij dan met gemak de bal kan onderscheppen !
Nee eerlijk is eerlijk de balans in zijn briljante acties ten opzichte van onnodig balverlies en verruimen het duel aan te gaan slaat nog altijd door naar het negatieve ...
Om nog maar te zwijgen over het aantal kansen die hij om zeep helpt! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 - 00:18 schreef 71-72-73-95 het volgende:Ok Eriksen is dus een type iniesta en het aantal kilometers dat hij loopt is blijkbaar belangrijk. Ten eerste remco, de manier waarop jij redeneert betekent dat we ajax spelers nooit meer kunnen beoorderen. Als je eem speler wel mag of goed vind is de rest te slecht en als je hem niet goed genoeg vind is hij 1 van de rest. Ik vind het onzin om te zeggen dat Eriksen zo goed is als hij met betere spelers om zich heen sppelt, want dat is nooit gebeurd, dus dat is pure speculatie. Zowel verthongen als suarez konden wel uitblinken, maar dat zijn ander soort spelers dus Eriksen kan je niet beoordelen op zijn spel bij Ajax. In mijn ogen is dat bullshit. Daarnaast klopt het dat Eriksen veel kilometers maakt.Je hoort mij ook niet zeggen dat hij lui is. Ik wou alleen graag dat hij 4 kilometer minder loopt en 4 belangrijke duels meer wint. Ik kan in 90 minuten ook 14 km rennen (echt!) maar daar heb je weinig aan als je veel fysieke duels verliest Ik vind dat heel veel mensen juist hebben gemist dat hij in het onderscheppen van de bal heel veel stappen heeft gemaakt, en daarin in mijn optiek zelfs onze belangrijkste speler is.. Dat men zegt dat hij de kansen om zeep helpt slaat nergens op, hij is namelijk echt bij heel veel goals betrokken op veel verschillende manieren.
En dat hij te veel loopt is inderdaad een feit, dat zegt de Boer namelijk ook, alleen loopt hij die meters heel vaak om de gaten die anderen laten vallen dicht te lopen..
Ik weet trouwens niet hoe iemand aan die 14 KM komt, het meeste dat ik gelezen heb na een wedstrijd was 13..
Dat jij het bullshit vind wat ik zeg over het beoordelen mag, zodra hij bij een topclub speelt zullen we het wel zien.. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 - 10:36 schreef Stanley het volgende:[..] Mee eens ! Vaak loopt hij verdedigend goed in de positie om druk te geven. Maar zijn poot uitsteken ho maar, terwijl hij dan met gemak de bal kan onderscheppen ! Nee eerlijk is eerlijk de balans in zijn briljante acties ten opzichte van onnodig balverlies en verruimen het duel aan te gaan slaat nog altijd door naar het negatieve ... Om nog maar te zwijgen over het aantal kansen die hij om zeep helpt! eens, hij mist echt heel veel. als hij van afstands schiet is het vaak een afzwaaier en is hij in de 16 lijkt er geen kracht achter te zitten.
al hoewel hij mooie goals heeft gemaakt, dit seizoen vind ik ook dat hij wat rustiger voor de goal moet worden.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 - 15:43 schreef remco k het volgende:[..] Ik vind dat heel veel mensen juist hebben gemist dat hij in het onderscheppen van de bal heel veel stappen heeft gemaakt, en daarin in mijn optiek zelfs onze belangrijkste speler is.. Dat men zegt dat hij de kansen om zeep helpt slaat nergens op, hij is namelijk echt bij heel veel goals betrokken op veel verschillende manieren. Niet alleen veroveren, wat anderen ook kunnen, maar waar hij ontzettend goed in is, is vroegtijdig druk vooruit zetten. Door de druk hij hij op de opbouw zet dwingt hij tegenstanders moeilijke passes af te geven, passes die heel vaak resulteren in balbezit voor Ajax.
Dat is ook een unike kwaliteit van Christian Eriksen.
quote:Ik weet trouwens niet hoe iemand aan die 14 KM komt, het meeste dat ik gelezen heb na een wedstrijd was 13.. Die iemand is Frank de Boer ;)
Verder kan zijn rendament inderdaad wel omhoog. Toch dit seizoen al weer 9 assists en 7 goals is hij dus direct betrokken bij 16 van de 63 goals. Dat is zeg maar 25%. Dat is gewoon zeer redelijk. Dat doet allen Siem de Jong beter met 7 assists en 11 goals (18 uit 63).
Het kan altijd bter, het moet ook beter. Een toptalent als Chris moet ook beter kunnen, maar zo dramatisch als dat er soms over gedaan wordt is het nou ook weer niet.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 23 maart 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 - 16:19 schreef Eide het volgende:[..] Niet alleen veroveren, wat anderen ook kunnen, maar waar hij ontzettend goed in is, is vroegtijdig druk vooruit zetten. Door de druk hij hij op de opbouw zet dwingt hij tegenstanders moeilijke passes af te geven, passes die heel vaak resulteren in balbezit voor Ajax. Dat is ook een unike kwaliteit van Christian Eriksen. [..] Die iemand is Frank de Boer ;) Verder kan zijn rendament inderdaad wel omhoog. Toch dit seizoen al weer 9 assists en 7 goals is hij dus direct betrokken bij 16 van de 63 goals. Dat is zeg maar 25%. Dat is gewoon zeer redelijk. Dat doet allen Siem de Jong beter met 7 assists en 11 goals (18 uit 63). Het kan altijd bter, het moet ook beter. Een toptalent als Chris moet ook beter kunnen, maar zo dramatisch als dat er soms over gedaan wordt is het nou ook weer niet. Die zei alleen dat ie vaak een halve marathon loopt.. ik denk toch echt dat hij niet de exacte kilometers loopt, maar dat ie er alleen mee bedoelt dat ie meer dan gemiddeld in beweging is..
Je laatste zinnen ben ik het helemaal mee eens... Veel van ons weten echt het talent van sommige spelers niet op waarde te schatten.... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
De link staat eerder in het topic. Letterlijke tekst van FdB: Eriksen speelt in 9 dagen tijd 3 wedstrijden waarin hij in totaal een marathon aflegt. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ja heb het gezien.. Maar kan geen wedstrijd terug vinden waarin hij 14 KM of meer heeft gelopen.. In mijn optiek dus een opmerking om aan te geven dat ie zo veel loopt en niet 1 die feitelijk juist is. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Misschien loopt Eriksen wel te veel...waardoor hij de precisie en kracht mist in zowel de passing als in het scoren...misschien moet hij vaker voorin te vinden zijn waardoor er meer kansen komen... Iedereen roemt zijn kilometers....bij Barcelona laten ze de bal lopen door directe passing...zodoende loopt iedereen dan bijna even veel....als aanvallende middenvelder moet hij meer voorin te vinden zijn...dieper spelen.. |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 - 20:39 schreef Jack Huntelaar het volgende:Misschien loopt Eriksen wel te veel...waardoor hij de precisie en kracht mist in zowel de passing als in het scoren...misschien moet hij vaker voorin te vinden zijn waardoor er meer kansen komen... Iedereen roemt zijn kilometers....bij Barcelona laten ze de bal lopen door directe passing...zodoende loopt iedereen dan bijna even veel....als aanvallende middenvelder moet hij meer voorin te vinden zijn...dieper spelen.. is een fiets niks voor hem |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 - 20:39 schreef Jack Huntelaar het volgende:Misschien loopt Eriksen wel te veel...waardoor hij de precisie en kracht mist in zowel de passing als in het scoren...misschien moet hij vaker voorin te vinden zijn waardoor er meer kansen komen... Iedereen roemt zijn kilometers....bij Barcelona laten ze de bal lopen door directe passing...zodoende loopt iedereen dan bijna even veel....als aanvallende middenvelder moet hij meer voorin te vinden zijn...dieper spelen.. Ja kerel, dat klopt helemaal, alleen heb je daar wel een elftal voor nodig dat 100% in balans is... Eriksen zie je bijvoorbeeld heel veel de gaten dicht lopen die Fischer laat vallen ( die is verdedigend erg zwak) Ook moet hij heel veel loopwerk verrichten wat Poulsen laat liggen omdat hij dat niet kan belopen...
Met een betere CVM achter zich, en 4 beter in vorm verkerende aanvallende spelers naast en voor zijn neus gaat hij pas echt renderen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Gaat iedereen weer klagen dat ie er een motortje op zou hebben zitten.. |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 - 21:13 schreef remco k het volgende:[..] Ja kerel, dat klopt helemaal, alleen heb je daar wel een elftal voor nodig dat 100% in balans is... Eriksen zie je bijvoorbeeld heel veel de gaten dicht lopen die Fischer laat vallen ( die is verdedigend erg zwak) Ook moet hij heel veel loopwerk verrichten wat Poulsen laat liggen omdat hij dat niet kan belopen... Met een betere CVM achter zich, en 4 beter in vorm verkerende aanvallende spelers naast en voor zijn neus gaat hij pas echt renderen.. dan gaat manolev zelfs renderen |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Volgens mij begrijp je prima wat er bedoelt wordt. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 - 21:13 schreef remco k het volgende:[..] Ja kerel, dat klopt helemaal, alleen heb je daar wel een elftal voor nodig dat 100% in balans is... Eriksen zie je bijvoorbeeld heel veel de gaten dicht lopen die Fischer laat vallen ( die is verdedigend erg zwak) Ook moet hij heel veel loopwerk verrichten wat Poulsen laat liggen omdat hij dat niet kan belopen... Met een betere CVM achter zich, en 4 beter in vorm verkerende aanvallende spelers naast en voor zijn neus gaat hij pas echt renderen.. Daar kan je weleens gelijk in hebben....nu ik er zo over nadenkt...idd ja Fisher verzaakt....misschien toch beter Boerrigter op links en Cuenca op rechts....Boccara voor Poulsen.....eigenlijk moet de Boer ingrijpen zodat het elftal beter in balans is.... |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Frank gaat echt geen winnend team wijzigen dus reken daar maar niet op,wat ik wel vind is dat Eriksen met een top CVM nog veel beter gaat worden en dat je nog meer plezier aan hem gaat beleven,en waar vaak over wordt gezeurd dat hij de duels niet hard genoeg ingaat dat klopt maar dat is ook niet waarom hij in Ajax 1 staat,hij moet de duels vermijden en heel veel aan de bal zijn in aanvallend opzicht dan trek je 100% profijt van hem als voetballer,maar helaas is dat met dit team nog niet mogelijk,en Fisher is pas 18 en moet nog een hoop leren en zijn kwaliteiten zijn ook van een hoog niveau en kan alleen maar beter worden,ik vind ook dat we niet te veel moeten zeiken en met dit team ook het kampioenschap moeten kunnen pakken. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 24 maart 2013 - 00:10 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Daar kan je weleens gelijk in hebben....nu ik er zo over nadenkt...idd ja Fisher verzaakt....misschien toch beter Boerrigter op links en Cuenca op rechts....Boccara voor Poulsen.....eigenlijk moet de Boer ingrijpen zodat het elftal beter in balans is.... Het elftal speelt nu prima, dus zal de Boer niks veranderen, ik denk alleen dat Eriksen beter zou zijn in een iets andere samenstelling, maar dat wil niet zeggen dat dan het elftal ook beter is.. Fischer scoort weliswaar even niet, maar er gaat veel meer dreiging van hem uit dat van Boerrigter..
Eriksen heeft er bijvoorbeeld persoonlijk geen baat bij dat Schone op rechtsbuiten speelt, die zal namelijk nooit de diepte zoeken zodat Eriksen daar een steekbal kwijt kan.. Die kan hij eigenlijk maar kwijt alleen aan Fischer de Jong en Siggie.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 24 maart 2013 - 12:31 schreef nora het volgende:Frank gaat echt geen winnend team wijzigen dus reken daar maar niet op,wat ik wel vind is dat Eriksen met een top CVM nog veel beter gaat worden en dat je nog meer plezier aan hem gaat beleven,en waar vaak over wordt gezeurd dat hij de duels niet hard genoeg ingaat dat klopt maar dat is ook niet waarom hij in Ajax 1 staat,hij moet de duels vermijden en heel veel aan de bal zijn in aanvallend opzicht dan trek je 100% profijt van hem als voetballer,maar helaas is dat met dit team nog niet mogelijk,en Fisher is pas 18 en moet nog een hoop leren en zijn kwaliteiten zijn ook van een hoog niveau en kan alleen maar beter worden,ik vind ook dat we niet te veel moeten zeiken en met dit team ook het kampioenschap moeten kunnen pakken. Helemaal mee eens. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 24 maart 2013 - 12:45 schreef remco k het volgende:[..] Het elftal speelt nu prima, dus zal de Boer niks veranderen, ik denk alleen dat Eriksen beter zou zijn in een iets andere samenstelling, maar dat wil niet zeggen dat dan het elftal ook beter is.. Fischer scoort weliswaar even niet, maar er gaat veel meer dreiging van hem uit dat van Boerrigter.. Eriksen heeft er bijvoorbeeld persoonlijk geen baat bij dat Schone op rechtsbuiten speelt, die zal namelijk nooit de diepte zoeken zodat Eriksen daar een steekbal kwijt kan.. Die kan hij eigenlijk maar kwijt alleen aan Fischer de Jong en Siggie.. Dat klopt....de Boer gaat nu niks meer veranderen...maar...met 2 CVM'S en dus Eriksen op 10 tegen PSV uit bijvoorbeeld zou wel een verrassing zijn....Eriksen kan zich dan meer toeleggen op onze spits Sigthorsson of Hoessen....en dus voor meer gevaar zorgen...desajax dat weet ik wel...maar goed in principe hoeft ons spel wat we nu uitvoeren niet te veranderen....1 speler speelt dan iets meer terug getrokken... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Eigenlijk vormt het middenveld zich altijd vrij automatisch, en de partij die domineert bepaalt hoe diep de koppeltjes staan.. Maar de koppeltjes worden altijd wel gevormd.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Wij domineren toch vaak... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Dat klopt, eigenlijk altijd, en daarom is het juist heel goed om dieper te gaan staan.. Als je het voor elkaar krijgt om van Bommel en Strootman klem tegen de 16 aan te drukken, dan komen hun voetballende kwaliteiten er gewoon niet uit.. Ajax kan juist dat heel goed, ga je met twee CVM's spelen betekend het dat of Strootman of van Bommel verder van de eigen 16 af kan spelen, of dat ze meer ruimte krijgen, in beide gevallen zullen ze dan de aanvallers makkelijker kunnen bereiken..
Nee, Ajax moet het eigen spel spelen, maar wel met volle druk vooruit en dieper druk zetten dan normaal, net zoals de thuiswedstrijd...
Strootman en van Bommel worden trouwens geroemd om hun fysiek en hun conditie, maar beide spelers werden door de Jong en Eriksen helemaal kapot gelopen en die twee PSVers waren na de pot fysiek en conditioneel helemaal gesloopt..
Ze wonnen beiden geen duel.. Maar we roepen met zijn allen dat Eriksen fysiek te zwak komt.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ben het in deze volledig met je eens! PSV vraagt eigenlijk om deze manier van spelen 2x CVM (Strootman, van Bommel) dat Ajax er twee aanvallende middenvelders tegenover zet....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 24 maart 2013 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|