BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Voetbalgeweld

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Voetbal Nieuws
infamous psv
 infamous psv - maandag 03 december 2012 - 20:11   quote  deeplink  
De 41-jarige grensrechter die zondag werd gemolesteerd, is maandag aan zijn verwondingen overleden. Dat hebben de politie Utrecht en voetbalclub Buitenboys gemeld.

De 41-jarige grensrechter werd zondag gemolesteerd en is rond half zes in het bijzijn van zijn familie overleden. De club meldt dat zojuist op Twitter en voorzitter Marcel Oost heeft dat gezegd op Radio1.

Buitenboys heeft ook de naam van de grensrechter bekendgemaakt: het gaat om Richard Nieuwenhuizen. Nieuwenhuizen werd in elkaar getrapt door jongens van 15 en 16, bij de wedstrijd Buitenboys B3 tegen Nieuw Sloten B1, in Almere. Hij werd onder meer tegen zijn hoofd getrapt en is een paar uur hierna onwel geworden en naar het ziekenhuis afgevoerd.

Er zitten drie jongens van 15 en 16 vast. De toestand van de grensrechter van Buitenboys was sinds het incident kritiek. De man had onder meer ernstig hersenletsel opgelopen. Maandagmiddag meldde de politie al eerder dat de man aan zijn verwondingen was overleden, maar toen bleek hij nog klinisch dood te zijn.
infamous psv
 infamous psv - maandag 03 december 2012 - 20:13   quote  deeplink  
Verschrikkelijk nieuws dit en moge de jonge tyfuslijertjes die dit op hun geweten hebben flink gestraft worden en de rest van hun leven n grafleven hebben
morkanne
 morkanne - dinsdag 04 december 2012 - 07:00   quote  deeplink  
Het maakt niet uit of de KNVB ze nu voor 3 jaar schorst of voor 10 jaar.
Als voetbalclub moet je in de toekomst zulke mensen gewoon het lidmaatschap weigeren!
BertusBadeend
 BertusBadeend - dinsdag 04 december 2012 - 14:18   quote  deeplink  
Dit soort situaties zijn levenslange schorsing.
Zware mishandeling met de dood tot gevolg. Gassies staan over 3 jaar weer buiten.
Aartus
 Aartus - dinsdag 04 december 2012 - 16:27   quote  deeplink  
Ja zal de rechter wel zeggen... Ze zijn nog minderjarig....Moeilijke jeugd gehad....
Laten we ze maar een taakstrafje doen..Een weekje papier prikken of zoiets....
Hoop voor die gasten dat ze een kutleven krijgen..Stelletje laffe Schooiers...
DIABLO-AJAX
 DIABLO-AJAX - dinsdag 04 december 2012 - 16:45   quote  deeplink  
doodstraf voor die tyfus mongolen
ddc
 ddc - woensdag 05 december 2012 - 17:24   quote  deeplink  
Wat ik zondag al dacht. Het zullen wel marrokanen zijn blijkt dus waar. Wanneer worden hun eens teruggeschopt naar die zandbak. En niet zeuren over vooroordeel, het is gewoon zo. En niks zielig met probleem gezin. Opruimen die zooi
Aartus
 Aartus - woensdag 05 december 2012 - 20:37   quote  deeplink  
Kan die Badr Hari ook gelijk mee?????????Naar die zandbak!!!!!
hippy
 hippy - woensdag 05 december 2012 - 21:16   quote  deeplink  
Ik heb hier maar 1 woord voor...tbs...
Jammer dan als ze minderjarig zijn...
Hun leven moet voorbij zijn...
Maar je zal zien dat ze max 5 jaar krijgen...
Als dit niet zwaar gestraft wordt, wie wordt dan de volgende
Aartus
 Aartus - woensdag 05 december 2012 - 23:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 december 2012 - 21:16 schreef hippy het volgende:
Ik heb hier maar 1 woord voor...tbs...
Jammer dan als ze minderjarig zijn...
Hun leven moet voorbij zijn...
Maar je zal zien dat ze max 5 jaar krijgen...
Als dit niet zwaar gestraft wordt, wie wordt dan de volgende
T word eens tijd dat dit tuig hard gestrafd word..Ongeacht de nationaliteit..
Toch niet meer normaal man...Gewoon TBS met dwangverpleging...Ik ben er bang voor dat t wel weer met een sisser zal aflopen..Dat gezin van die grensrechter heeft toch ook levenslang...Ik ben absoluut geen rascist..Maar toevallig zijn t wel weer marrokanen..En altijd als ze in de meerderheid zijn..Scheitziek word je ervan..Ik denk dat marrokanen die zich wel goed gedragen,hier ook niet blij mee zijn..Zo komen ze nooit van hun negatieve imago af!Wilders heeft al weer een kamerdebat aangevraagd..Ja koren op de molen voor Wilders.Trouwens ik ben geen Wilders stemmer..Maar zo geven die kutjochies Wilders weer een wapen om de marrokanen te bekritiseren..En veel nederlanders zullen t met m eens zijn..Hoppaa en weer stijgt wilders in de peilingen!!
Aartus
 Aartus - donderdag 06 december 2012 - 00:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 december 2012 - 17:24 schreef ddc het volgende:
Wat ik zondag al dacht. Het zullen wel marrokanen zijn blijkt dus waar. Wanneer worden hun eens teruggeschopt naar die zandbak. En niet zeuren over vooroordeel, het is gewoon zo. En niks zielig met probleem gezin. Opruimen die zooi
Wat waar is mag benoemd worden..Niet aanpassen aan onze cultuur..Oprotten naar die zandbak!!!Of moeten wij ons aanpassen aan hun cultuur?Ik dacht t niet..Bij ons bij vak p hebben we altijd een mooi spandoek..Aanpassen of oprotten!!!
Eide
 Eide - donderdag 06 december 2012 - 15:14   quote  deeplink  
Boven alles: Dit soort gedrag is onacceptabel en behoort te worden bestraft. Toch een aantal dingetjes.

Ten eerste is dit geen voetbalprobleem, het is een maatschappelijk probleem. Het snel terugvallen op fysiek geweld is een breed probleem wat in alle lagen van de samenleving (te) veel voorkomt.

Wel kan de prof voetballerij een voorbeeld functie hierin vervullen. Voetballers krijgen in sommigen gevallen miljoen betaald. Hun gedrag zou best wel anders kunnen een mogen. Denk aan het belagen van scheidsrechters.

Het zijn niet alleen Marokkanen (hoewel deze gastjes waarscijnlijk gewoon een NL paspoort hebben, in NL geboren en getogen zijn en nooit zullen kunnen aarden in Marokko), hoewel het wel een groep is die opvallend vaak betrokken is bij dit soort incidenten. Er zijn echter ook meer dan voldoende Nederlanders die zich hier net zo schuldig aan maken. Te makkelijk dus om alleen naar die groep te kijken, het is gewoon een breed maatschappelijk probleem.

Over de straf zal de rechter zich uitspreken. Vergis je niet, Nederland is één van de zwaarst straffende landen in West-Europa. In ieder geval NOOIT meer toelaten op welke voetbalvereniging dan ook, royement bij de KNVB en een levenslang stadionverbod in heel Nederland.
hippy
 hippy - donderdag 06 december 2012 - 17:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 december 2012 - 15:14 schreef Eide het volgende:
Boven alles: Dit soort gedrag is onacceptabel en behoort te worden bestraft. Toch een aantal dingetjes.

Ten eerste is dit geen voetbalprobleem, het is een maatschappelijk probleem. Het snel terugvallen op fysiek geweld is een breed probleem wat in alle lagen van de samenleving (te) veel voorkomt.

Wel kan de prof voetballerij een voorbeeld functie hierin vervullen. Voetballers krijgen in sommigen gevallen miljoen betaald. Hun gedrag zou best wel anders kunnen een mogen. Denk aan het belagen van scheidsrechters.

Het zijn niet alleen Marokkanen (hoewel deze gastjes waarscijnlijk gewoon een NL paspoort hebben, in NL geboren en getogen zijn en nooit zullen kunnen aarden in Marokko), hoewel het wel een groep is die opvallend vaak betrokken is bij dit soort incidenten. Er zijn echter ook meer dan voldoende Nederlanders die zich hier net zo schuldig aan maken. Te makkelijk dus om alleen naar die groep te kijken, het is gewoon een breed maatschappelijk probleem.

Over de straf zal de rechter zich uitspreken. Vergis je niet, Nederland is één van de zwaarst straffende landen in West-Europa. In ieder geval NOOIT meer toelaten op welke voetbalvereniging dan ook, royement bij de KNVB en een levenslang stadionverbod in heel Nederland.
Wat heeft die familie aan al de verboden...
Die gasten moeten snoeihard gestraft worden...
Die familie zit echt niet te wachten op een stadionverbod....
En zware straffen in nl....???...laat me niet lachen....
Laten we niet vergeten dat ze met zijn vijven iemand hebben doodgetrapt...
DOODgetrapt....geen enkel verbod zal dat rechtvaardigen....
Levenslang in de gevangenis wel en dan tbs erover heen....
Aartus
 Aartus - donderdag 06 december 2012 - 17:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 december 2012 - 17:21 schreef hippy het volgende:

[..]

Wat heeft die familie aan al de verboden...
Die gasten moeten snoeihard gestraft worden...
Die familie zit echt niet te wachten op een stadionverbod....
Laten we niet vergeten dat ze met zijn vijven iemand hebben doodgetrapt...
DOODgetrapt....geen enkel verbod zal dat rechtvaardigen....
Levenslang in de gevangenis wel en dan tbs erover heen....
!00% eens!!!!!!!!
En t liefst in hun eigen land.Kunnen ze lekker tussen de ratten liggen met z.n tienen...
En niet zoals in nederland met z.n tweetjes..En tv op de kamer!!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 06 december 2012 door Aartus --
Eide
 Eide - donderdag 06 december 2012 - 18:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 december 2012 - 17:21 schreef hippy het volgende:

[..]

Vergis je daar maar niet in.

Bovendien, zwaar straffen werkt zo enorm goed toch? Zie de USA waar ze superzwaar straffen. Werkt daar schitterend toch? Nergens is het percentuele aantal recidivisten hoger als in landen die heel zwaar straffen.

Die gasten moeten de straf krijgen die hierbij hoort. Maar iedereen kijkt weer naar het incident, lekker opportunistisch... kijk eens naar het grotere plaatje. Waarom wordt geweld zo gewoon in Nederland? En in alle landen om ons heen. Waarom kan je geen avond stappen zonder een vechtpartij te zien?

Laat een rechter maar bepalen wat er met deze gasten moet gebeuren. Maar kap eens met lekkere one-liners zoals "levenslang" en "terugsturen" die nergens om slaan en durf daar voorbij te kijken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 06 december 2012 door Eide --
hippy
 hippy - donderdag 06 december 2012 - 20:57   quote  deeplink  
So fucking what...gewoon de cel in voor 18 jaar...
Iemand dood schoppen en hem dan nog knuffelen ook...
Flikker op met dat linkse gelul...met alle respect hoor...
hippy
 hippy - donderdag 06 december 2012 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 december 2012 - 18:02 schreef Eide het volgende:

[..]

Bovendien, zwaar straffen werkt zo enorm goed toch? Zie de USA waar ze superzwaar straffen. Werkt daar schitterend toch? Nergens is het percentuele aantal recidivisten hoger als in landen die heel zwaar straffen.

Die gasten moeten de straf krijgen die hierbij hoort. Maar iedereen kijkt weer naar het incident, lekker opportunistisch... kijk eens naar het grotere plaatje. Waarom wordt geweld zo gewoon in Nederland? En in alle landen om ons heen. Waarom kan je geen avond stappen zonder een vechtpartij te zien?

Laat een rechter maar bepalen wat er met deze gasten moet gebeuren. Maar kap eens met lekkere one-liners zoals "levenslang" en "terugsturen" die nergens om slaan en durf daar voorbij te kijken.
De reden waarom je al die vechtpartijen hebt hier is omdat je er makkelijk mee weg komt..,
Totaal geen respect voor de wet en politie

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 06 december 2012 door hippy --
Eide
 Eide - donderdag 06 december 2012 - 21:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 december 2012 - 21:02 schreef hippy het volgende:

[..]

De reden waarom je al die vechtpartijen hebt hier is omdat je er makkelijk mee weg komt..,
Totaal geen respect voor de wet en politie
De strafmaat is de echter niet de reden van. Nogmaals, de landen die het zwaarst straffen hebben ook de grootste problemen met recidive. Dus nogmaals, waarom blijven we dus maar lekker makkelijk roepen om lange straffen enzo terwijl dat het probleem niet is.

Het draait om respect. Respect voor elkaar, elkaar's spullen en elkaar's gezondheid. Respect, ook al zo'n sleutelwoord op de velden of niet?
hippy
 hippy - donderdag 06 december 2012 - 22:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 december 2012 - 21:55 schreef Eide het volgende:

[..]

De strafmaat is de echter niet de reden van. Nogmaals, de landen die het zwaarst straffen hebben ook de grootste problemen met recidive. Dus nogmaals, waarom blijven we dus maar lekker makkelijk roepen om lange straffen enzo terwijl dat het probleem niet is.

Het draait om respect. Respect voor elkaar, elkaar's spullen en elkaar's gezondheid. Respect, ook al zo'n sleutelwoord op de velden of niet?
Respect moet je verdienen...dat krijg je door de dingen die je doet en zegt...
Deze actie was totaal RESPECTloos....
En soms moet je een voorbeeld voordragen....
Als je dit doet gebeurt er dit...heel simpel...
Als je dan zegt dat je dit soort jongens, want dat zijn het nog, niet te zwaar moet straffen omdat je ze daar niet mee helpt, vind ik totaal RESPECTloos tegen de familie van die grensrechter....dan worden ze dubbel gestraft...
infamous psv
 infamous psv - donderdag 06 december 2012 - 22:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 december 2012 - 18:02 schreef Eide het volgende:

[..]

pappen en nathouen werkt ook niet..
hippy
 hippy - donderdag 06 december 2012 - 22:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 december 2012 - 22:29 schreef infamous psv het volgende:

[..]

pappen en nathouen werkt ook niet..
Nope...dan maar boeten...en zwaar ook
Eide
 Eide - donderdag 06 december 2012 - 22:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 december 2012 - 22:20 schreef hippy het volgende:

[..]

Respect moet je verdienen...d
Onzin. Respect heb je. Zou een schitterende wereld zijn zeg als je iedereen maar als stront kan behandelen tot ze respect verdient hebben. Onzin natuurlijk. IEDEREEN verdient respect. En of je dat dat verspeelt, zoals deze droefnekjes, is iets anders.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 06 december 2012 door Eide --
infamous psv
 infamous psv - donderdag 06 december 2012 - 22:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 december 2012 - 22:32 schreef Eide het volgende:

[..]

Onzin. Respect heb je. Zo een schitterende wereld zijn zeg als je iedereen maar als stront kan behandelen tot ze respect verdient hebben. Onzin natuurlijk. IEDEREEN verdient respect. En of je dat dat verspeelt is iets anders.
Eide...
niet zo slap lullen..dit land gaat er langzaam aan omdat er gezwegen en de andere kant opgekeken word..ik ben jonguh van straat en weet wat er te koop is in bepaalde circuits

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 06 december 2012 door infamous psv --
Eide
 Eide - donderdag 06 december 2012 - 22:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 december 2012 - 22:33 schreef infamous psv het volgende:

[..]

Eide...
niet zo slap lullen..dit land gaat er langzaam aan omdat er egzwegen en de andere kant opgekeken word..ik ben jonguh van straat en weet wat er te koop is in bepaalde circuits
Heeft niets met slap lullen te maken, heeft te maken met hoe verrot de wereld is. Respect verdienen, rot toch op man. De uitgangspositie moet zijn dat je iemand met respect behandeld. Niet anders.

En van de straat... tja. Denk dat ik redelijk wat mee gemaakt heb, van vroeger op de oude stijl (illegale) housefeesten tot en met zelfmoord aanslagen in Afghanistan. Ik denk dat ik heel redelijk kan meepraten als we het over levenservaring hebben.
hippy
 hippy - donderdag 06 december 2012 - 22:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 december 2012 - 22:32 schreef Eide het volgende:

[..]

Onzin. Respect heb je. Zo een schitterende wereld zijn zeg als je iedereen maar als stront kan behandelen tot ze respect verdient hebben. Onzin natuurlijk. IEDEREEN verdient respect. En of je dat dat verspeelt is iets anders.
Pffff....mag ik weten hoe oud je bent...niet om je te dissen ofzo....
Dus jij hebt respect voor iedereen die jij niet persoonlijk kent....
Dat is eigenlijk wat je zegt...
En dat je iedereen als stront kan behandelen is natuurlijk bullshit...
Dat heb ik helemaal niet gezegd
Ik kan iemand een klootzak vinden maar wel respect voor hem hebben....
Zijn twee totaal verschillende dingen...
Eide
 Eide - donderdag 06 december 2012 - 22:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 december 2012 - 22:37 schreef hippy het volgende:

[..]

Pffff....mag ik weten hoe oud je bent...niet om je te dissen ofzo....
Dus jij hebt respect voor iedereen die jij niet persoonlijk kent....
Dat is eigenlijk wat je zegt...
En dat je iedereen als stront kan behandelen is natuurlijk bullshit...
Dat heb ik helemaal niet gezegd
Ik kan iemand een klootzak vinden maar wel respect voor hem hebben....
Zijn twee totaal verschillende dingen...
Ik ben 35, vader van een zoon, militair van beroep met uitzend- en gevechtservaring.

En ja, ik behandel IEDEREEN met respect tot dat ze bewezen hebben dat respect niet waardig te zijn.
infamous psv
 infamous psv - donderdag 06 december 2012 - 22:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 december 2012 - 22:36 schreef Eide het volgende:

[..]

Heeft niets met slap lullen te maken, heeft te maken met hoe verrot de wereld is. Respect verdienen, rot toch op man. De uitgangspositie moet zijn dat je iemand met respect behandeld. Niet anders.

En van de straat... tja. Denk dat ik redelijk wat mee gemaakt heb, van vroeger op de oude stijl (illegale) housefeesten tot en met zelfmoord aanslagen in Afghanistan. Ik denk dat ik heel redelijk kan meepraten als we het over levenservaring hebben.
wat betreft respect verdienen is voor ieder n ander geval en zal nooit zeggen dat je geen levenservaring hebt mr soms moet je bepaalde gebeurtenissen gewoon in n helder daglicht zetten en gewoon zeggen/schrijven hoe iets is..
hippy
 hippy - donderdag 06 december 2012 - 22:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 december 2012 - 22:38 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik ben 35, vader van een zoon, militair van beroep met uitzend- en gevechtservaring.

En ja, ik behandel IEDEREEN met respect tot dat ze bewezen hebben dat respect niet waardig te zijn.
Apart...
En deze jongens dan...zijn ze jouw respect waardig...?
Ik vind het leuk gesprek by the way...:))
Eide
 Eide - donderdag 06 december 2012 - 22:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 december 2012 - 22:40 schreef infamous psv het volgende:

[..]

wat betreft respect verdienen is voor ieder n ander geval en zal nooit zeggen dat je geen levenservaring hebt mr soms moet je bepaalde gebeurtenissen gewoon in n helder daglicht zetten en gewoon zeggen/schrijven hoe iets is..
Dat doe ik dan ook altijd. Waar het om gaat is dat juist het met respect omgaan met anderen ontbreekt in Nederland. Het is toch te gek voor woorden dat iemand na een wedstrijd dood wordt geschopt? En wat ligt daar aan de basis? Een totaal gebrek aan respect. Een totaal ontbreken van die basale en eenvoudige manier van denken waarbij je gewoon van een ander afblijft, iemand in z'n waarde laat, iemand gewoon het gunt te leven.

En zo simpel is het wel.

En dan terug naar die mannetjes die deze grensrechter hebben doodgeschopt. Straf verdienen ze. Een pittige ook. Maar alleen maar zwaar straffen om het zwaar straffen is onzinnig (niet onzin, maar onzinnig). Er moet een doel achter zitten. En dat doel is dat deze lui snaaien dat wat zij hebben gedaan niet kan. Niet in woorden maar in daden.

quote:
Op donderdag 06 december 2012 - 22:41 schreef hippy het volgende:

[..]

En deze jongens dan...zijn ze jouw respect waardig...?
Dan heb je niet gelezen wat ik zeg. Ik heb het namelijk niet over respect voor deze jongens.

Edit: Deze gastjes hebben het natuurlijk wel verspeelt. Maar ik zou willen dat het resultaat van de strafzaak uiteindelijk is dat het gedrag van dit soort kneuzen daadwerkelijk veranderd.

hippy
 hippy - donderdag 06 december 2012 - 22:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 december 2012 - 22:44 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat doe ik dan ook altijd. Waar het om gaat is dat juist het met respect omgaan met anderen ontbreekt in Nederland. Het is toch te gek voor woorden dat iemand na een wedstrijd dood wordt geschopt? En wat ligt daar aan de basis? Een totaal gebrek aan respect. Een totaal ontbreken van die basale en eenvoudige manier van denken waarbij je gewoon van een ander afblijft, iemand in z'n waarde laat, iemand gewoon het gunt te leven.

En zo simpel is het wel.

En dan terug naar die mannetjes die deze grensrechter hebben doodgeschopt. Straf verdienen ze. Een pittige ook. Maar alleen maar zwaar straffen om het zwaar straffen is onzinnig (niet onzin, maar onzinnig). Er moet een doel achter zitten. En dat doel is dat deze lui snaaien dat wat zij hebben gedaan niet kan. Niet in woorden maar in daden.

[..]

Dan heb je niet gelezen wat ik zeg. Ik heb het namelijk niet over respect voor deze jongens.
Uit nieuwsgierigheid...wat had jij voor straf in je hoofd...
Eide
 Eide - donderdag 06 december 2012 - 22:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 december 2012 - 22:49 schreef hippy het volgende:

[..]

Uit nieuwsgierigheid...wat had jij voor straf in je hoofd...
Het boeit me eigenlijk niet. Wat voor straf er komt is reactief. Het resultaat moet iig een daadwerkelijk verandering in het gedrag en denken van deze mannetjes zijn.

Wat ik een veel boeierende discussie vindt is hoe je het gedrag van de grote meute in Nederland veranderd die ook geen moeite zou hebben met een ander slaan en schoppen. Het gebeurt namelijk wekelijks. Ik ben zelf in Den Haag ooit eens het ziekenhuis in geschopt bijvoorbeeld.

Hoe voorkom je dat, hoe verander je de denk- en handelswijze van een massa die momenteel juist in een tegenovergestelde richting beweegt.

Ik heb dat antwoord niet hoor, maar dat is de discussie die gevoerd zou moeten worden. Macro, landelijk maar zeker ook micro, op de voetbalverenigingen en dergelijke.
hippy
 hippy - donderdag 06 december 2012 - 22:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 december 2012 - 22:44 schreef Eide het volgende:

[..]

En zo simpel is het wel.

[..]

Edit: Deze gastjes hebben het natuurlijk wel verspeelt. Maar ik zou willen dat het resultaat van de strafzaak uiteindelijk is dat het gedrag van dit soort kneuzen daadwerkelijk veranderd.
Sommige mensen kunnen het gewoon niet laten en zeker als je ze dan te zwak straft zal dat motiverend werken om het nog een keer te doen...
En dan is een tweede keer straffen te laat...
hippy
 hippy - donderdag 06 december 2012 - 22:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 december 2012 - 22:53 schreef Eide het volgende:

[..]

Het boeit me eigenlijk niet. Wat voor straf er komt is reactief. Het resultaat moet iig een daadwerkelijk verandering in het gedrag en denken van deze mannetjes zijn.

Wat ik een veel boeierende discussie vindt is hoe je het gedrag van de grote meute in Nederland veranderd die ook geen moeite zou hebben met een ander slaan en schoppen. Het gebeurt namelijk wekelijks. Ik ben zelf in Den Haag ooit eens het ziekenhuis in geschopt bijvoorbeeld.

Hoe voorkom je dat, hoe verander je de denk- en handelswijze van een massa die momenteel juist in een tegenovergestelde richting beweegt.

Ik heb dat antwoord niet hoor, maar dat is de discussie die gevoerd zou moeten worden. Macro, landelijk maar zeker ook micro, op de voetbalverenigingen en dergelijke.
Dat begint met een opsluiting met observatie en celstraf...
Maar dan wel voor een lange tijd...
Boeten en heropvoeding...
Een legerman moet toch weten hoe een mens te kneden is...
Misschien verplicht het leger in...
Ik roep maar wat...
Eide
 Eide - donderdag 06 december 2012 - 23:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 december 2012 - 22:59 schreef hippy het volgende:

[..]

Dat begint met een opsluiting met observatie en celstraf...
Maar dan wel voor een lange tijd...
Boeten en heropvoeding...
Een legerman moet toch weten hoe een mens te kneden is...
Misschien verplicht het leger in...
Ik roep maar wat...
Ook Defensie is (deels) maar een dwarsdoorsnede van de samenleving (deels omdat wij wel gericht selecteren en zo'n 80% af valt van inzending sollicitatie tot aan de uiteindelijk aanstelling). Dit probleem is bij ons niet anders hoor, sterker nog, wij zoeken juist mensen die bereid zijn extreem geweld toe te passen. Weliswaar in bepaalde situaties en beheerst geweld maar toch. Of wij dus het goede voorbeeld zijn durf ik te betwijfelen.

EEn pittige straf ben ik ook niet op tegen. Maar je moet wel een doel nastreven. Alleen maar lang opsluiten werkt contraproductief. Zie de USA maar. Enorme hoeveelhede mensen die draaideur crimineel zijn. En constant maar zwaar straffen. Het zet geen zoden aan de dijk.

Een straf moet dus een doel dienen. Niet alleen om in de vrijheid beperken (wat zeker moet na deze schandalige misdaad) maar juist ook om ervoor te zorgen dat deze mensen het nooit meer doen. Anders kosten ze in de gevangenis de samenleving ontzettend veel geld om ze daarna nog veel meer geld te kosten en het mogelijk nogmaals te doen. Dat zou eeuwig zonde zijn.
hippy
 hippy - donderdag 06 december 2012 - 23:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 december 2012 - 23:08 schreef Eide het volgende:

[..]

Ook Defensie is (deels) maar een dwarsdoorsnede van de samenleving (deels omdat wij wel gericht selecteren en zo'n 80% af valt van inzending sollicitatie tot aan de uiteindelijk aanstelling). Dit probleem is bij ons niet anders hoor, sterker nog, wij zoeken juist mensen die bereid zijn extreem geweld toe te passen. Weliswaar in bepaalde situaties en beheerst geweld maar toch. Of wij dus het goede voorbeeld zijn durf ik te betwijfelen.

EEn pittige straf ben ik ook niet op tegen. Maar je moet wel een doel nastreven. Alleen maar lang opsluiten werkt contraproductief. Zie de USA maar. Enorme hoeveelhede mensen die draaideur crimineel zijn. En constant maar zwaar straffen. Het zet geen zoden aan de dijk.

Een straf moet dus een doel dienen. Niet alleen om in de vrijheid beperken (wat zeker moet na deze schandalige misdaad) maar juist ook om ervoor te zorgen dat deze mensen het nooit meer doen. Anders kosten ze in de gevangenis de samenleving ontzettend veel geld om ze daarna nog veel meer geld te kosten en het mogelijk nogmaals te doen. Dat zou eeuwig zonde zijn.
Daar moet ik het wel mee eens zijn...
Maar ik vind gewoon dat in nl de nadruk te vaak bij de dader ligt en niet bij de slachtoffers...
Laten we hopen dat iig na alle acties iedereen wakker geschud is in nl...
Eide
 Eide - donderdag 06 december 2012 - 23:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 december 2012 - 23:16 schreef hippy het volgende:

[..]

Daar moet ik het wel mee eens zijn...
Maar ik vind gewoon dat in nl de nadruk te vaak bij de dader ligt en niet bij de slachtoffers...
Laten we hopen dat iig na alle acties iedereen wakker geschud is in nl...
Dat ben ik wel met je eens. Zeker ook in de media waar zo'n dader constant in de schijnwerper staat en waar de ene na de andere expert z'n mening maar geeft terwijl het slachtoffer altijd prio 1 zou moeten zijn.
hippy
 hippy - donderdag 06 december 2012 - 23:27   quote  deeplink  
Goed gesprek gast maar ik ga maffen...mzzl
Aartus
 Aartus - vrijdag 07 december 2012 - 12:42   quote  deeplink  
Wat betrefd de straffen die deze gasten moeten krijgen.Vanochtend op t journaal..Ze krijgen waarschijnlijk maar 3 jaar cel..ze worden als minderjarige berecht...
infamous psv
 infamous psv - vrijdag 07 december 2012 - 21:29   quote  deeplink  
Johan Derksen heeft er schijt aan en zegt bij VI precies hoe het zit..
Prachtvent is t..
Aartus
 Aartus - vrijdag 07 december 2012 - 22:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 december 2012 - 21:29 schreef infamous psv het volgende:
Johan Derksen heeft er schijt aan en zegt bij VI precies hoe het zit..
Prachtvent is t..
Ja ik heb t gezien..Hij noemt t beestje gewoon bij de naam..De meeste mogen m niet..Ik wel hij lult er nooit omheen.
Aartus
 Aartus - vrijdag 07 december 2012 - 22:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 december 2012 - 23:08 schreef Eide het volgende:

[..]

Extreem geweld of beheerst geweld..Wat is t verschil..Geweld is Geweld..Een beetje dubbelzinnig dit.
Aartus
 Aartus - vrijdag 07 december 2012 - 22:40   quote  deeplink  
Deze club stond al langer bekend als probleemclub..T waren vaak dezelfde tyfuslijertjes die voor problemen zorgden..Maar die zogenaamde voetbalclub verdomde t om in te grijpen.En de knvb weet ook drommels goed wat de kut ventjes zijn..Ook die hebben nooit ingegrepen..Nu t amateurvoetbal plat leggen en 1 minuut stilte in t profvoetbal...Mosterd na de maaltijd!!!!
Aartus
 Aartus - vrijdag 07 december 2012 - 22:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 december 2012 - 22:38 schreef Eide het volgende:

[..]

Is dit tuig respect waardig..Als jij er bij had gestaan neem ik aan dat je ingegrepen had..
Met jouw gevechts ervaring.Of zit ik ernaast Eide..En dit is geen kritiek jegens jouw..Maar gewoon een discussie..En deze problematiek is een discussie waard..Erger zou zijn als niemand zich er wat van aantrekt..Zo kun je op dit forum wel zien wat een ieder Z.n mening is..En dan hoef je t niet altijd met elkaar eens te zijn,toch????
Eide
 Eide - vrijdag 07 december 2012 - 23:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 december 2012 - 22:52 schreef Aartus het volgende:

[..]

Is dit tuig respect waardig..Als jij er bij had gestaan neem ik aan dat je ingegrepen had..
Met jouw gevechts ervaring.Of zit ik ernaast Eide..En dit is geen kritiek jegens jouw..Maar gewoon een discussie..En deze problematiek is een discussie waard..Erger zou zijn als niemand zich er wat van aantrekt..Zo kun je op dit forum wel zien wat een ieder Z.n mening is..En dan hoef je t niet altijd met elkaar eens te zijn,toch????
Nee, dit tuig heeft mijn respect wel verspeelt maar dat is precies waar ik op doel. Zo lang iemand zich normaal gedraagt zal ik iemand altijd het respect geven dat iemand verdient. En dat kan je verspelen, zoals hier is gebeurt.

Dan over ingrijpen. Het is makkelijk om van achter een computer te zeggen dat je wel had ingegrepen. Ik dat dat ik dat wel had gedaan. Maar je weet het nooit. Als je de foto kijkt die in de Telegraaf stond zag je dat daar ook mensen hebben ingegrepen. Maar toen was de schade al te groot. Hij voelde zich eerst goed en ging uren later toch kapot...

Overigens zeg ik het bovenstaande terwijl ik zelf ook wel eens hij ziekenhuis in ben geslagen door iemand van "mediterrane afkomst". Ging een filmpje kijken in Den Haag, werd op een zebrapad bijna plat gereden en keek nadrukkelijk in de achteruitkijk spiegel van die klojo en haalde mijn schouders op. Meer deed ik niet. 2 uur later stond hij beneden bij de Pathe nog te wachten. En de kopstoot zag ik niet komen. Werd 15 minuten later pas wakker. Betrokkene is nooit gepakt.

En toch zeg ik dit. Die gasten moeten boeten maar belangrijker is dat ze veranderen. Makkelijker gezegd dan gedaan.Bizar ook dat één van de vaders gewoon een gedreven clubmens is. Te triest voor woorden allemaal.
Aartus
 Aartus - vrijdag 07 december 2012 - 23:34   quote  deeplink  
Ik begrijp je Eide..Ik heb de foto,s in de telegraaf gezien..Zelfs z.n eigen zoon die daar aan t voetballen was heeft alles geprobeert om dit geweld tegen te gaan..Ook die keeper ging ervoor liggen..En was voor t zelfde geld doodgetrapt..Op de foto,s zie je die keeper ook liggen..Gelukkig heeft hij t overleeft..Maar hoe nu verder die jongens gaan toch nooit meer met plezier t voetbalveld op..T is nu toevallig in de randstad..Hier in Enschede lopen ook regelmatig voetbalwedstrijden uit de hand,in t amateurvoetbal..En moet je die ouders horen,niet normaal man schelden en tieren..Die werken dit soort excessen ook in de hand..Laten we nou eerlijk wezen t is gewoon een afspiegeling van de maatschappij..En die maatschappij is verrot!!!Dus als ouder hebben we ook een bepaalde verantwoordelijk heid..Door ze normen en waarden bij te brengen..
Eide
 Eide - zaterdag 08 december 2012 - 00:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 december 2012 - 23:34 schreef Aartus het volgende:
is nu toevallig in de randstad..Hier in Enschede lopen ook regelmatig voetbalwedstrijden uit de hand,in t amateurvoetbal..En moet je die ouders horen,niet normaal man schelden en tieren..
Tja weet je, ik heb gevoetbald in Leiden, Haarlem en Eindhoven en er staat me eigenlijk weinig excessief gedrag bij. Ook in de jeugd niet echt. Er waren wel clubs waar we wat minder graag kwamen, zoals vv Katwijk, maar toch liep het niet heel vaak uit de hand.

Als ik terug denk aan de 25 jaar dat ik actief heb gevoetbald kan ik me eigenlijk maar een handjevol incidenten herinneren waar het echt uit de klauwen liep. Misschien heb ik wel mazzel gehad dat ik altijd selectie elftallen heb gespeeld hoor, dat kan, maar toch.
Aartus
 Aartus - zaterdag 08 december 2012 - 00:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 december 2012 - 00:10 schreef Eide het volgende:

[..]

Tja weet je, ik heb gevoetbald in Leiden, Haarlem en Eindhoven en er staat me eigenlijk weinig excessief gedrag bij. Ook in de jeugd niet echt. Er waren wel clubs waar we wat minder graag kwamen, zoals vv Katwijk, maar toch liep het niet heel vaak uit de hand.

Als ik terug denk aan de 25 jaar dat ik actief heb gevoetbald kan ik me eigenlijk maar een handjevol incidenten herinneren waar het echt uit de klauwen liep. Misschien heb ik wel mazzel gehad dat ik altijd selectie elftallen heb gespeeld hoor, dat kan, maar toch.
Ja jij hebt geluk gehad..Ik heb met marrokaantjes op school gezeten..En tegen gevoetbald..Altijd trammelant..In t uitgaansleven in enschede zorgen ze ook altijd voor trammelant.En in wijken in enschede zorgen ze ook altijd voor overlast.Maar ze krijgen hier niet veel kans ,omdat enschedeers zich mobiliseren.En dan worden ze af en toe de stad of wijk uitgeveegd.Enschede is een arbeidersstad..Dus we laten ons niet intimideren door die kut marrokanen..Dat weten ze maar al te goed.Daarom durven ze hier niet zoveel die lafaards..Ik heb zelf genoeg ervaringen als t om knokpartijen tegen die marrokanen ging..Lafaards zijn t.t zijn gewoon een stelletje vieze fascisten..Ze accepteren anders denkende niet.Daarom opzouten met die varkenskoppen.Ze vreten geen varkensvlees,omdat ze moslim zijn..LOGISCH T ZIJN ZELF VARKENS!!!!!!!!
Eide
 Eide - zaterdag 08 december 2012 - 00:36   quote  deeplink  
In Leiden, Haarlem en Eindhoven heb je ook zat Marokkanen hoor. In Haarlem speelden we regelmatig tegen een "Marokkaanse" club. Waren hartstikke leuke potjes. Juist tegen die klote vissers uit Katwijk was het helemaal niets, die stonden lamgezopen op het veld en schopte naar alles wat bewoog.

Ook in Eindhoven waren het met name de wedstrijden tegen de "boerendorpjes" die wel eens wat grimmig waren.

In het uitgaansleven weet ik wat minder. Ik was een gabber van het eerste uur. Die feesten van toen waren heel anders dan het uitgaansleven. Weinig vechtpartijen en een vrijwel autochtone groep bezoekers die bovendien een enorm gevel van samenhorigheid hadden. Daar heb ik dus veel minder zicht op.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 08 december 2012 door Eide --
Aartus
 Aartus - zaterdag 08 december 2012 - 00:43   quote  deeplink  
Hier in Enschede is t anders..Zoals ik al zei..Ik ben linksdenkend.Maar aan dit tuig ga je vanzelf een hekel krijgen..Als ik ze al rond zie hangen in enschede..Krijg je vanzelf de neiging om er eens een flink op z.n bek te slaan..Ik heb t gehad met die fuck marrokanen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 08 december 2012 door Aartus --
hippy
 hippy - zaterdag 08 december 2012 - 09:49   quote  deeplink  
Bij mij gaat het zo...ken ik je niet laat ik je met rust...
Is er sprake van dat we elkaar het leven makkelijker maken en er altijd voor elkaar staan, krijg je mijn respect...
Tegenwoordig wil iedereen maar respect...
Maar ik zie respect als beloning voor goed gedrag....
Misschien ben ik ouderwets, maar zo zie ik het...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3161
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Voetbalgeweld

0.0084431