|
|
Eide
|
|
|
Elke keer hoor je het weer. Ajax heeft een jonge onervaren ploeg. Maar is dat wel zo? Als je gaat rekenen blijkt dat namelijk wel mee te vallen. Het Ajax van 94/95 dat de Champions League won was bijvoorbeeld 23.77 jaar oud gemiddeld (op basis van de 13 selectie spelers die minimaal 20 competitie wedstrijden speelden). De basis 11 van Ajax die dinsdag avond werden opgerold tegen Real Madrid was 23.55 jaar oud.
0.22 jaar verschil dus, 3 maanden zeg maar. Verwaarloosbaar eigenlijk....
Lees verder op Foebele.blogspot.nl!
Veel leesplezier. Reacties, commentaar en discussie zijn altijd welkom!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 07 december 2012 door Eide -- |
|
|
|
|
Aartus
|
|
|
quote:Op vrijdag 07 december 2012 - 00:05 schreef Eide het volgende:Elke keer hoor je het weer. Ajax heeft een jonge onervaren ploeg. Maar is dat wel zo? Als je gaat rekenen blijkt dat namelijk wel mee te vallen. Het Ajax van 94/95 dat de Champions League won was bijvoorbeeld 23.77 jaar oud gemiddeld (op basis van de 13 selectie spelers die minimaal 20 competitie wedstrijden speelden). De basis 11 van Ajax die dinsdag avond werden opgerold tegen Real Madrid was 23.55 jaar oud.
0.22 jaar verschil dus, 3 maanden zeg maar. Verwaarloosbaar eigenlijk....Lees verder op Foebele.blogspot.nl!Veel leesplezier. Reacties, commentaar en discussie zijn altijd welkom! dat is t probleem niet.We komen gewoon niet meer mee in europa.Vanavond speelde Fc Twente ook met de jeugd. we kunnen zelfs tegen een middelmatig clubje als Helsings borg al niet meer winnen.t is een structueel probleem.PSV en FC Twente nu al uitgeschakeld.Ajax met slechts 4 punten verder in de europa legeau.We moeten snel ingrijpen..Zo gaat t niet goed met t nederlandse voetbal..We hebben een grote achterstand op de rest... |
|
|
|
|
nelis37
|
|
|
Rijkaard en Blind zijn toch niet te vergelijken met Maxwell en Heitinga?
Maxwell heeft veel prijzen bij Barcelona gewonnen puur om het feit dat hij met Xavi, Iniesta en Messi kon spelen.
Heitinga heeft eigenlijk niks gewonnen/gepresteerd in het buitenland. Met Rijkaard en Blind kwam wat de kleedkamer in.
Het ligt zeker niet aan de leeftijd, maar pure kwaliteit. |
|
|
|
|
Roc69
|
|
|
Het is ook niet zozeer de leeftijd, kwaliteit ja dat wel, maar ook daar zet ik mijn vraagtekens bij. Want in de jaren 94/95 speelde clubs als Real en al die andere grote ook met eigen jeugd of spelers uit hun eigen land, vanwege de buitenlander regels. Toen waren die clubs niet zo supersterk, gewoon omdat ze niet elke buitenlander maar konden kopen, daar zit het 'm in. Laten wij in Nederland maar normaal doen en het blijven doen met eigen jeugd, de andere landen krijgen er ook nog mee te maken je zite het tenslotte nu al in Italie. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Inderdaad accepteer nou maar dat zolang die 5/6 regel niet terug komt wij nooit ver zullen komen,ook al hebben we sterke jeugd er zal ook altijd sterke jeugd weggekocht worden GELD is te sterk voor de voetballers. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Worden die vergeleken dan? Ik roep om echte kerels, kerels die internationaal ervaren zijn. In dat opzicht is een vergelijking terecht. Over de kwaliteit kan je praten maar daar zeg ik dan ook niets over. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
Zijn we de eerste helft jaren 70 dan vergeten. Toen deden wij het ook met eigen jeugd. Namen hoef ik toch niet te noemen hé? Het probleem van tegenwoordig zit hem in het feit, dat wij geen voetballers meer hebben, die op straat zijn begonnen. De computerwereld is daar met name debet van. Een andere oorzaak is, dat er nagenoeg niet meer op straat gevoetbald kan worden door het drukke verkeer en gebrek aan ruimte. Wat mij betreft mogen er nog meer Cruijff courts komen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Goed stukje schrijven Eide.....het huidige Ajax heeft zeer zeker net als het Ajax van 94/95 een vergelijklbare jonge onervaren ploeg....alleen de ploeg van 94/95 had spelers die niet zo snel onder de indruk waren....andere karakters....ondermeer Rijkaard en de Boertjes en Heitinga waren niet zo snel onder de indruk....die waren meer overtuigd van eigen kunnen....waren misschien net een stapje verder in ontwikkeling....dit waren spelers die anderen bij de hand namen....ik zie net als jij graag een Maxwel en een Heitinga komen om deze jonge jongens aan te sturen.... |
|
|
|