BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Normbesef volgens Cruijff oorzaak dood grensrechter

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
uitnoord
 uitnoord - vrijdag 07 december 2012 - 21:53   quote  deeplink  
Voetbalnieuws - Passie voor voetbal!

Cruijff: "Het gaat niet om Marokkanen, maar om normbesef"

Bastiaan Sietsema 07 December 2012 om 16:57 Bron: NOS

Johan Cruijff denkt dat de problemen rondom voetbalwedstrijden vooral komen door de ouders. Volgens Cruijff is het gedrag van ouders vaak een slecht voorbeeld voor de voetballende jeugd. Grensrechter Richard Nieuwenhuizen van amateurvereniging SC Buitenboys overleed eerder deze week, nadat hij door spelers van voetbalclub Nieuw Sloten in elkaar werd geslagen.

"Als je het gedrag van ouders ziet bij een wedstrijd van kinderen tussen de zes en elf jaar, echt schandalig", laat Cruijff vrijdag weten in gesprek met de NOS. Hij vindt dat clubs zelf meer moeten doen om harde maatregelen te treffen tegen agressieve ouders. "Je moet beginnen met normen en waarden stellen en die ouders daarmee uit de weg ruimen. De club moet bijvoorbeeld kunnen zeggen: je komt er veertien dagen niet in bij je zoon. We moeten nu dus een bepaalde wet stellen. De KNVB krijgt nu wel de schuld en ze hadden misschien meer moeten doen, maar dan moeten ze wel de mogelijkheden hebben om mensen te kunnen uitsluiten."

"Het gaat niet om Marokkanen, het gaat erom dat het normbesef erbij moet komen", vervolgt Cruijff. "Alle jongetjes tot twaalf jaar hebben dat normbesef, maar schamen zich eigenlijk voor het gedrag van hun ouders. Dat ze het daarna gaan overnemen, is een ander verhaal."

Lees verder: http://www.soccernews.nl/news/177991/Cruijff:_Het_gaat_niet_om_Marokkanen,_maar_om_normbesef#ixzz2EOuc8Km8

ik heb mijn twijfels of het normbesef is, de ouders kunnen er volgens mij totaal niets aan doen dat als de jongens buiten samenkomen dat ze dan haantjesgedrag gaan vertonen, in groepen belagen ze vrijwel overal meisjes en onderdrukken die alszijnde de nederlandse hoertjes, mensen uitdagen en dan aftuigen, zelfs zoals laatst een grensrechter in elkaar getrapt word, met de dood tot gevolg , klasgenootjes en landskameraden die mailtjes sturen en dit volkomen ondersteunen, dit heeft niets met de ouder van doen.
dit is puur en alleen maar groepsintimidatie van ontspoorde jeugd
en alles in groepsverband, alleen zouden ze dit dus niet doen,
uiteindelijk zijn de wedstrijden nu afgelast en een 300000 sportliefhebbers word gestraft.
infamous psv
 infamous psv - vrijdag 07 december 2012 - 21:57   quote  deeplink  
kijk aflevering van VI van vanavond maar terug..
Derksen slaat spijker op zijn kop
Eide
 Eide - vrijdag 07 december 2012 - 21:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 december 2012 - 21:53 schreef uitnoord het volgende:
ik heb mijn twijfels of het normbesef is, de ouders kunnen er volgens mij totaal niets aan doen dat als de jongens buiten samenkomen dat ze dan haantjesgedrag gaan vertonen, in groepen belagen ze vrijwel overal meisjes en onderdrukken die alszijnde de nederlandse hoertjes, mensen uitdagen en dan aftuigen, zelfs zoals laatst een grensrechter in elkaar getrapt word, met de dood tot gevolg , klasgenootjes en landskameraden die mailtjes sturen en dit volkomen ondersteunen, dit heeft niets met de ouder van doen.
dit is puur en alleen maar groepsintimidatie van ontspoorde jeugd
en alles in groepsverband, alleen zouden ze dit dus niet doen,
uiteindelijk zijn de wedstrijden nu afgelast en een 300000 sportliefhebbers word gestraft.
Nou ja, uiteindelijk krijgen alle kinderen thuis hun basis mee. En dus bepalen de ouders toch ook wel voor een groot deel hoe een kind groot wordt. Taalgebruik, gedragingen in bepaalde situaties en zo voorts, allemaal zaken die je toch wel van thuis mee krijgt.

Tuurlijk vul je dat ook aan met andere ervaringen maar die basis ligt echt bij ouders.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 07 december 2012 - 22:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 december 2012 - 21:59 schreef Eide het volgende:

[..]

Nou ja, uiteindelijk krijgen alle kinderen thuis hun basis mee. En dus bepalen de ouders toch ook wel voor een groot deel hoe een kind groot wordt. Taalgebruik, gedragingen in bepaalde situaties en zo voorts, allemaal zaken die je toch wel van thuis mee krijgt.

Tuurlijk vul je dat ook aan met andere ervaringen maar die basis ligt echt bij ouders.
Met jou en Cruyff eens....de basis ligt bij de ouders.....de ouders moeten hun kinderen blijven volgen....zij zien zeer zeker wanneer het fout dreigt te gaan....het niet willen zien en het probleem dus uit de weg gaan is gemakzucht....eigenlijk leggen ze het dan weg bij hun eigen kind....excuses maken is dan het excuus voor de fouten van hun eigen kind....
infamous psv
 infamous psv - vrijdag 07 december 2012 - 22:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 december 2012 - 21:59 schreef Eide het volgende:

[..]

gedeeltelijk juist mr als ze op n tienerleeftijd komen dan spelen er meer oorzaken n rol zoals groepsdruk..
En je kan als ouder niet meer dan je best doen en normen en waarden erin brengen mr wat n kind buiten doet dat heb je ook niet in de hand
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 08 december 2012 - 13:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 december 2012 - 22:35 schreef infamous psv het volgende:

[..]

gedeeltelijk juist mr als ze op n tienerleeftijd komen dan spelen er meer oorzaken n rol zoals groepsdruk..
En je kan als ouder niet meer dan je best doen en normen en waarden erin brengen mr wat n kind buiten doet dat heb je ook niet in de hand
Heeft heel erg veel oorzaken denk ik. Basis is opvoeding daarna drank, drugs misbruik ook 1 van de oorzaken.Dan heb je ook nog de grote mengelmoes van onze samenleving. Zoveel verschillende soorten culturen botst ook gewoon... Dan de crisis nog dat maakt de mensen ook niet echt gezelliger...
remco k
 remco k - zaterdag 08 december 2012 - 13:14   quote  deeplink  
Ouders hebben hier in mijn ogen alle schuld, opvoeding laat tegenwoordig te wensen over, kinderen worden niet gestraft en er is geen enkele discipline in deze maatschappij. En daarbij worden de Nederlandse kinderen tegenwoordig flink beinvloed door buitenlanders die dit soort dingen wel normaal vinden..
uitnoord
 uitnoord - zaterdag 08 december 2012 - 13:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 december 2012 - 13:00 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Heeft heel erg veel oorzaken denk ik. Basis is opvoeding daarna drank, drugs misbruik ook 1 van de oorzaken.Dan heb je ook nog de grote mengelmoes van onze samenleving. Zoveel verschillende soorten culturen botst ook gewoon... Dan de crisis nog dat maakt de mensen ook niet echt gezelliger...
ik denk niet dat de crisis hier enig oorzaak van is, de problemen met deze specifieke groep jongeren speelde zich al ruimschoots voor de crisis af, ik ben ook niet eens met de stelling dat de basis niet goed is, iedere ouder geeft zijn kinderen een basis, maar helaas zodra de jongeren naar buiten gaan dan komt het haantjes gedrag naar boven, ze willen groot doen en meedoen met hun vrienden daarbij verdwijnt respect voor alles om hen heen, ze gaan met groepen opweg en schromen niet om kattekwaad uit te halen, er volgt een reactie van een persoon en die moet dan maar eens aangepakt worden omdat hij iets roept naar een groep, uitdagen en zelfstandig in groepen oplossen is dan wat ze doen, sorry dat krijgen ze niet mee in de basis
nora
 nora - zaterdag 08 december 2012 - 13:45   quote  deeplink  
Bij Hockey komt dit niet voor,dus heeft wel degelijk met de opvoeding te maken want met alle respect die hockey spelers worden anders opgevoed als onze voetbal spelers en zie het resultaat!! Dus wil je die gasten aanpakken dan zal je teams en spelers uitzonderlijk hard moeten aanpakken,na een paar seizoenen kun je weer normaal voetballen zonder dat je een helm op hoeft te zetten.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 08 december 2012 - 14:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 december 2012 - 13:45 schreef nora het volgende:
Bij Hockey komt dit niet voor,dus heeft wel degelijk met de opvoeding te maken want met alle respect die hockey spelers worden anders opgevoed als onze voetbal spelers en zie het resultaat!! Dus wil je die gasten aanpakken dan zal je teams en spelers uitzonderlijk hard moeten aanpakken,na een paar seizoenen kun je weer normaal voetballen zonder dat je een helm op hoeft te zetten.
+1
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 08 december 2012 - 14:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 december 2012 - 13:19 schreef uitnoord het volgende:

[..]

ik denk niet dat de crisis hier enig oorzaak van is, de problemen met deze specifieke groep jongeren speelde zich al ruimschoots voor de crisis af, ik ben ook niet eens met de stelling dat de basis niet goed is, iedere ouder geeft zijn kinderen een basis, maar helaas zodra de jongeren naar buiten gaan dan komt het haantjes gedrag naar boven, ze willen groot doen en meedoen met hun vrienden daarbij verdwijnt respect voor alles om hen heen, ze gaan met groepen opweg en schromen niet om kattekwaad uit te halen, er volgt een reactie van een persoon en die moet dan maar eens aangepakt worden omdat hij iets roept naar een groep, uitdagen en zelfstandig in groepen oplossen is dan wat ze doen, sorry dat krijgen ze niet mee in de basis
Die problemen zijn er inderdaad al langer maar het uit zich dit moment toch??
Net als Haren ik denk dat mede door de crisis de maatschappij nog verder aan het verharden is...
Aartus
 Aartus - zaterdag 08 december 2012 - 15:29   quote  deeplink  
We hebben in nederland vele culturen.En toevallig hebben we vooral met 1 groep heel veel last.en Is dat nou toevallig dat t meestal die marrokanen zijn..Dat gelul,van opvoedingen en zo.ik kan t niet meer horen.En die andere culturen dan turken.spanjaarden,italianen,irakezen.Syriers enz is dat nou toeval dat ik hier nooit eens iets over hoor.Nee we hebben de meeste overlast van die marrokanen.Ze zijn de discussie niet eens waard.aanpakken en niks anders.Zachte heelmeesters maken stinkende wonden...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 08 december 2012 door Aartus --
Eide
 Eide - zaterdag 08 december 2012 - 16:13   quote  deeplink  
quote:
Onzin, heb voldoende hockeywedstrijden volkomen uit de klauwen zien lopen. Denken dat het ergens anders niet gebeurt is je kop in het zand steken.
soccer
 soccer - zaterdag 08 december 2012 - 16:18   quote  deeplink  
Het is gemakkelijk om een groep de schuld te geven. Misschien gaan ze verhoudingswijs meer over de schreef dan andere groepen. Maar dat laten we als maatschappij ook gebeuren. Wie corrigeert nog ongewenst gedrag? Wie helpt er nog op voor een ander als die problemen of moeilijkheden heeft? Kijk eens naar dit forum. Wat hier voor teksten neer gezet worden lussen de honden geen brood meer van. En dat wordt normaal beschouwd. Dus het ligt aan de maatschappij volgens mij.
Eide
 Eide - zaterdag 08 december 2012 - 16:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 december 2012 - 16:18 schreef soccer het volgende:
Het is gemakkelijk om een groep de schuld te geven. Misschien gaan ze verhoudingswijs meer over de schreef dan andere groepen. Maar dat laten we als maatschappij ook gebeuren. Wie corrigeert nog ongewenst gedrag? Wie helpt er nog op voor een ander als die problemen of moeilijkheden heeft? Kijk eens naar dit forum. Wat hier voor teksten neer gezet worden lussen de honden geen brood meer van. En dat wordt normaal beschouwd. Dus het ligt aan de maatschappij volgens mij.
Een hele dikke +1
uitnoord
 uitnoord - zaterdag 08 december 2012 - 17:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 december 2012 - 16:18 schreef soccer het volgende:
de maatschapij de schult geven vind ik ook te gemakkelijk, mensen willen graag hun bek open trekken, maar wat blijkt dan al snel, jawel u discrimineerd, de regering vraagt ons tollerant te blijven, wij moeten maar accepteren maar ondertussen word ons de bek gesnoerd en maken zij er gebruik of misbruik van, dat de medemens niet meer snel voor de ander opkomt is mede gerelateerd aan de manier waarop de regering omgaat met de gevoelens van de nederlander
Eide
 Eide - zaterdag 08 december 2012 - 17:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 december 2012 - 17:24 schreef uitnoord het volgende:

[..]

de maatschapij de schult geven vind ik ook te gemakkelijk, mensen willen graag hun bek open trekken, maar wat blijkt dan al snel, jawel u discrimineerd, de regering vraagt ons tollerant te blijven, wij moeten maar accepteren maar ondertussen word ons de bek gesnoerd en maken zij er gebruik of misbruik van, dat de medemens niet meer snel voor de ander opkomt is mede gerelateerd aan de manier waarop de regering omgaat met de gevoelens van de nederlander
Pardon? Dus volgens jou is het de schuld van de regering? Hoe dan? Omdat we nu eenmaal wetten hebben? Je gelooft dit toch zelf niet hoop ik?

Natuurlijk is dat wel een maatschappelijk probleem en dus per definitie de schuld van de maatschappij. Het komt voor in alle geledingen, ONDANKS inspanningen van de overheid, wetgeving en de controlerende functie van justitie en politie.

De schuld ligt zeer duidelijk bij mensen die het niet kunnen opbrengen om respect voor een ander op te brengen. Die niet met hun tengels van een ander af kunnen blijven en die niet de meest basale menselijke fatsoensnormen kunnen opbrengen. Dat begint thuis. Loop eens een gemiddeld schoolplein op en luister gewoon eens naar wat je hoort. Laat in Rotterdam het woord Ajax eens vallen.... DAAR gaat het om. Niet om een groepje hier of daar en al helemaal niet om de regering.
uitnoord
 uitnoord - zaterdag 08 december 2012 - 18:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 december 2012 - 17:39 schreef Eide het volgende:

[..]

Pardon? Dus volgens jou is het de schuld van de regering? Hoe dan? Omdat we nu eenmaal wetten hebben? Je gelooft dit toch zelf niet hoop ik?

Natuurlijk is dat wel een maatschappelijk probleem en dus per definitie de schuld van de maatschappij. Het komt voor in alle geledingen, ONDANKS inspanningen van de overheid, wetgeving en de controlerende functie van justitie en politie.

De schuld ligt zeer duidelijk bij mensen die het niet kunnen opbrengen om respect voor een ander op te brengen. Die niet met hun tengels van een ander af kunnen blijven en die niet de meest basale menselijke fatsoensnormen kunnen opbrengen. Dat begint thuis. Loop eens een gemiddeld schoolplein op en luister gewoon eens naar wat je hoort. Laat in Rotterdam het woord Ajax eens vallen.... DAAR gaat het om. Niet om een groepje hier of daar en al helemaal niet om de regering.
eide, ik zeg niet dat de regering de schuldige is, lees wel, ik zeg dat de regering ons vraagt tollerant te zijn en te blijven, ik ben het met je eens dat respect ver te zoeken is bij deze jongeren, maar heel eerlijk, fatsoensnormen hebben ze, die gelden in huis, buiten zijn ze totaal anders en weten de ouders veelal niet wat hun kids uitspoken.
alleen al dat sommige jongens een mail stuurde naar hun vriendjes omdat een klasgenoot vast zat voor het doodschoppen van de grensrechter, denk je dat de ouders weten dat hun kind dat doet, nou ik weet heel zeker van niet, thuis zijn ze braaf en zodra ze uit huis zijn flikken ze alles wat onze lieve heer, jou en mij verbieden zou
remco k
 remco k - zaterdag 08 december 2012 - 18:09   quote  deeplink  
Misschien trouwens wel even de naam van onze grote helf goed spellen in de topic titel..
remco k
 remco k - zaterdag 08 december 2012 - 18:10   quote  deeplink  
Alles valt en staat met discipline, de dienstplicht had nooit afgeschaft mogen worden. En de politie moet in mijn ogen veel meer rechten krijgen en veel harder optreden, voorheen liep je met een boog op de politie heen, tegenwoordig is dat andersom.. Alles begint met discipline, daar dwing je respect mee af..
uitnoord
 uitnoord - zaterdag 08 december 2012 - 18:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 december 2012 - 18:10 schreef remco k het volgende:
Alles valt en staat met discipline, de dienstplicht had nooit afgeschaft mogen worden. En de politie moet in mijn ogen veel meer rechten krijgen en veel harder optreden, voorheen liep je met een boog op de politie heen, tegenwoordig is dat andersom.. Alles begint met discipline, daar dwing je respect mee af..
+100
soccer
 soccer - zaterdag 08 december 2012 - 18:28   quote  deeplink  
quote:
Volgens mij begint met normen en waarden. Respect dwing je af door eerlijk te zijn en voor je principes te staan. Respect dwing je niet af door angst of harder optreden.
soccer
 soccer - zaterdag 08 december 2012 - 18:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 december 2012 - 17:24 schreef uitnoord het volgende:

[..]

De maatschappij ben jij en ik. Als ik onrecht zie zeg ik er iets van.Meestal met knikkende knieen want ik ben geen held maar ik weiger andere mensen in de steek te laten als ze problemen hebben of eigendommen van andere te laten vernielen.
uitnoord
 uitnoord - zaterdag 08 december 2012 - 18:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 december 2012 - 18:31 schreef soccer het volgende:

[..]

De maatschappij ben jij en ik. Als ik onrecht zie zeg ik er iets van.Meestal met knikkende knieen want ik ben geen held maar ik weiger andere mensen in de steek te laten als ze problemen hebben of eigendommen van andere te laten vernielen.
ik trek zelf ook mijn mond open, maar zoals het momenteel is moet je gelijk om je heen blijven kijken, waarom, omdat je een aanval kan verwachten van mensen die direct denken dat je discrimineerd, het is eenmaal zo makkelijk, ze slaan iemand, intimideren iemand en als jij je ermee bemoeit dan komt een langenootomstander er direct bij omdat jij discrimineerd, daar zit ook het probleem, ze weten vaak niet wat discrinminatie betekend, en gebruiken het alleen maar in hun voordeel.
helaas dwalen we af van de topic, normbesef wel of niet zoals Cruyff ( zo beter remco) het in zijn collum aangaf

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 08 december 2012 door uitnoord --
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 08 december 2012 - 18:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 december 2012 - 18:31 schreef soccer het volgende:

[..]

In het meerendeel van de gevallen dat ik het voor een ander opnam was ik zelf lul...
Maar hopen dat als het echt nodig is er ook iemand het voor mij opneemt..
soccer
 soccer - zaterdag 08 december 2012 - 19:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 december 2012 - 18:49 schreef uitnoord het volgende:

[..]

ik trek zelf ook mijn mond open, maar zoals het momenteel is moet je gelijk om je heen blijven kijken, waarom, omdat je een aanval kan verwachten van mensen die direct denken dat je discrimineerd, het is eenmaal zo makkelijk, ze slaan iemand, intimideren iemand en als jij je ermee bemoeit dan komt een langenootomstander er direct bij omdat jij discrimineerd, daar zit ook het probleem, ze weten vaak niet wat discrinminatie betekend, en gebruiken het alleen maar in hun voordeel.
helaas dwalen we af van de topic, normbesef wel of niet zoals Cruyff ( zo beter remco) het in zijn collum aangaf
Volgens mij gaat het juist over normen en waarden. En een van de waarden is dat je geen hele bevolkingsgroep over een kam scheert omdat een(groot) gedeelte niet deugt of zich misdraagt. Het gevolg is dan dat je tegengas geeft als dat wel gebeurt. Een ander gevolg is dat je je duidelijk uitspreekt wat wel en niet geaccepteert wordt. Dat kan de politiek en politie niet alleen dat moet iedereen doen. Jij en ik, de maatschappij dus.
remco k
 remco k - zaterdag 08 december 2012 - 19:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 december 2012 - 18:28 schreef soccer het volgende:

[..]

Volgens mij begint met normen en waarden. Respect dwing je af door eerlijk te zijn en voor je principes te staan. Respect dwing je niet af door angst of harder optreden.
En normen en waarden beginnen met discipline.
infamous psv
 infamous psv - zaterdag 08 december 2012 - 20:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 december 2012 - 13:14 schreef remco k het volgende:
Ouders hebben hier in mijn ogen alle schuld, opvoeding laat tegenwoordig te wensen over, kinderen worden niet gestraft en er is geen enkele discipline in deze maatschappij. En daarbij worden de Nederlandse kinderen tegenwoordig flink beinvloed door buitenlanders die dit soort dingen wel normaal vinden..
dat ben ik voor n groot gedeelte wel met je eens
infamous psv
 infamous psv - zaterdag 08 december 2012 - 20:10   quote  deeplink  
quote:
ben door n groep hockeybabes ooit eens stevig te grazen genomen ..kon geen kant op en dat heb ik geweten ook..
ghehehehe
remco k
 remco k - zaterdag 08 december 2012 - 20:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 december 2012 - 20:07 schreef infamous psv het volgende:

[..]

dat ben ik voor n groot gedeelte wel met je eens
Veel mensen denken het maar weinig mensen durven het uit te spreken kerel..
Eide
 Eide - zaterdag 08 december 2012 - 22:55   quote  deeplink  
Ook in het korfbal trouwens.
http://www.telegraaf.nl/telesport/21142671/__VIDEO_Arbiter_korfbal_belaagd__.html
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 11 december 2012 - 23:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 december 2012 - 20:10 schreef infamous psv het volgende:

[..]

ben door n groep hockeybabes ooit eens stevig te grazen genomen ..kon geen kant op en dat heb ik geweten ook..
ghehehehe
Goh wat moet jij vreselijk geleden hebben... ;-)
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 11 december 2012 - 23:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 december 2012 - 20:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Veel mensen denken het maar weinig mensen durven het uit te spreken kerel..
Jullie hebben gelijk, het ligt aan de ouders, die vormen de basis. Het probleem is dat tegenwoordig de ouders allebei fulltime moeten werken, dat was vroeger anders. NU wordt je kind opgeVOED door een 18 jarig lekker mokkel, maar opvoeden is een groot woord hier, want ze leren niets, worden niet opgevoed en verliezen hun band met de ouders. Ouders hebben geen tijd meer om hun kind op te voeden en weten ook vaak niet eens hoe dat moet. de bekende cirkel, het gaat alleen maar bergafwaarts. Daarbij kijk een naar nicktoons, iedereen wordt afgeslacht, in mijn tijd keek ik de smurfen en maya de bij. Dat is toch wat anders dan die monsters van monchumo en weet ik veel wat. Ook niet echt bevoordelijk voor de kinderen en dan heb ik het nog niet over het afschieten van mensen op de pc of playstation.. Wij speelde tetris en pacman. Tja tijden veranderen en ook de opvoeding. Oer 20 of 30 jaar is het heel normaal dat er elke week een dode valt bij voetbal...
infamous psv
 infamous psv - dinsdag 11 december 2012 - 23:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 december 2012 - 23:35 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Jullie hebben gelijk, het ligt aan de ouders, die vormen de basis. Het probleem is dat tegenwoordig de ouders allebei fulltime moeten werken, dat was vroeger anders. NU wordt je kind opgeVOED door een 18 jarig lekker mokkel, maar opvoeden is een groot woord hier, want ze leren niets, worden niet opgevoed en verliezen hun band met de ouders. Ouders hebben geen tijd meer om hun kind op te voeden en weten ook vaak niet eens hoe dat moet. de bekende cirkel, het gaat alleen maar bergafwaarts. Daarbij kijk een naar nicktoons, iedereen wordt afgeslacht, in mijn tijd keek ik de smurfen en maya de bij. Dat is toch wat anders dan die monsters van monchumo en weet ik veel wat. Ook niet echt bevoordelijk voor de kinderen en dan heb ik het nog niet over het afschieten van mensen op de pc of playstation.. Wij speelde tetris en pacman. Tja tijden veranderen en ook de opvoeding. Oer 20 of 30 jaar is het heel normaal dat er elke week een dode valt bij voetbal...
niet perse waar mr hier kun je eindeloos over discussie voeren..
hippy
 hippy - woensdag 12 december 2012 - 07:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 december 2012 - 23:28 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Goh wat moet jij vreselijk geleden hebben... ;-)
Tja sommige mensen hebben altijd mazzel...;)))
bully
 bully - donderdag 13 december 2012 - 23:43   quote  deeplink  
quote:
bij hocky komt ook ander slag volk.
heeft ook niks met voetbal temaken.
is een maatschappelijk probleem.
en bij voetbal is dit soort nu eenmaal meer vertegenwoordigt.
maar die zelfde personen zijn ook de zelfde die zich op straat misdragen en wijken terroriseren.
bully
 bully - donderdag 13 december 2012 - 23:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 december 2012 - 18:06 schreef uitnoord het volgende:

[..]

eide, ik zeg niet dat de regering de schuldige is, lees wel, ik zeg dat de regering ons vraagt tollerant te zijn en te blijven, ik ben het met je eens dat respect ver te zoeken is bij deze jongeren, maar heel eerlijk, fatsoensnormen hebben ze, die gelden in huis, buiten zijn ze totaal anders en weten de ouders veelal niet wat hun kids uitspoken.
alleen al dat sommige jongens een mail stuurde naar hun vriendjes omdat een klasgenoot vast zat voor het doodschoppen van de grensrechter, denk je dat de ouders weten dat hun kind dat doet, nou ik weet heel zeker van niet, thuis zijn ze braaf en zodra ze uit huis zijn flikken ze alles wat onze lieve heer, jou en mij verbieden zou
die ouders weten het wel degelijk.
als ik bij mijn zoontje 12 zie dat wedstrijd word gestaakt omdat spelers van tegenstander handen niet konden thuis houden.
en dat hun ouders dan ook nog even op de vuist willen.
smiddag word andere jeugd wedstrijd tegen zelfde club ook gestaakt.
bully
 bully - donderdag 13 december 2012 - 23:51   quote  deeplink  
quote:
heb zelf de dienstplicht ook gehad.maar denk je nou echt dat dat de oplossing is?
ten eerst die personen waar meeste problemen uit voorkomen hebben hier geen dienstplicht.
remco k
 remco k - vrijdag 14 december 2012 - 18:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 december 2012 - 23:51 schreef bully het volgende:

[..]

heb zelf de dienstplicht ook gehad.maar denk je nou echt dat dat de oplossing is?
ten eerst die personen waar meeste problemen uit voorkomen hebben hier geen dienstplicht.
Ik denk echt dat het zal werken. Mede omdat de mensen uit de dienstplicht waarschijnlijk iets makkelijker met sociale controle kunne omgaan.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 14 december 2012 - 18:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 december 2012 - 23:51 schreef bully het volgende:

[..]

Ben van lichting 82-5.....wat een lachertje die dienstplicht,complete verspilling van je tijd,totaal geen discipline....we deden maar wat,verveelde ons de touwtyfus
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 14 december 2012 - 18:52   quote  deeplink  
Ik heb zelf ook een kort lontje,maar zal nooit iemand zomaar te grazen nemen.
Krijg ik een beuk voor mijn kanis,dan wordt het een ander verhaal,dan ros ik terug......en sowieso van mijn kind afblijven,dan ga ik wel door het lint
Eide
 Eide - vrijdag 14 december 2012 - 19:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 december 2012 - 18:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk echt dat het zal werken. Mede omdat de mensen uit de dienstplicht waarschijnlijk iets makkelijker met sociale controle kunne omgaan.
Defensie, of wat voor maatschappelijke, sociale of onderwijskundige instantie dan ook (dus ook scholen) zijn geen opvoedkundige instanties. Opvoeding gebeurt thuis.

Defensie brengt ook geen discipline bij, Defensie eist discipline als essentiele eigenschap om te kunnen functioneren. Juist discipline was ten tijde van de dienstplicht ver te zoeken want mensen waren er gedwongen. Discipline kan vanuit interne of externe motivatie komen. Extern, lees uit vrees voor consequenties, werkt duidelijk niet. Interne discipline komt voort uit de overtuiging dat je iets doet omdat het zo hoort. En juist dat is iets wat je onder andere uit je opvoeding mee krijgt.
remco k
 remco k - vrijdag 14 december 2012 - 21:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 december 2012 - 18:47 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ben van lichting 82-5.....wat een lachertje die dienstplicht,complete verspilling van je tijd,totaal geen discipline....we deden maar wat,verveelde ons de touwtyfus
Geld echt niet voor iedereen kerel, en het hoeft uiteraard ook niet op dezelfde manier ingevuld te worden. Maar zo verder zoals het nu gaat kan niet volgens mij. Het wordt alleen maar erger en erger..
remco k
 remco k - vrijdag 14 december 2012 - 21:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 december 2012 - 19:37 schreef Eide het volgende:

[..]

Defensie, of wat voor maatschappelijke, sociale of onderwijskundige instantie dan ook (dus ook scholen) zijn geen opvoedkundige instanties. Opvoeding gebeurt thuis.

Defensie brengt ook geen discipline bij, Defensie eist discipline als essentiele eigenschap om te kunnen functioneren. Juist discipline was ten tijde van de dienstplicht ver te zoeken want mensen waren er gedwongen. Discipline kan vanuit interne of externe motivatie komen. Extern, lees uit vrees voor consequenties, werkt duidelijk niet. Interne discipline komt voort uit de overtuiging dat je iets doet omdat het zo hoort. En juist dat is iets wat je onder andere uit je opvoeding mee krijgt.
Het kan allemaal wel zo zijn wat je zegt, maar toch is het in mijn optiek echt zo dat sinds de afschaffing ervan, de maatschappij flink veranderd is en flink verhard is..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 14 december 2012 - 21:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 december 2012 - 21:06 schreef remco k het volgende:

[..]

Het kan allemaal wel zo zijn wat je zegt, maar toch is het in mijn optiek echt zo dat sinds de afschaffing ervan, de maatschappij flink veranderd is en flink verhard is..
Ben het met Eide eens,dienstplicht was gedwongen.....defensie selecteerd nu op vrijwillige aanmeldingen,jongens die graag willen.

De verharding is gekomen sinds de privatisatie van overheidinstellingen....NS,KLM,KPN,noem het maar op,en de europese eenwording,we zijn onze identiteit kwijt.
Ik ben nog van de generatie dat ik trots ben dat ik een Hollander ben,jongens van Jan de Wit,niet zeiken....klauwen uit de mouwen en hier en daar corrigeren.
Eide
 Eide - vrijdag 14 december 2012 - 21:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 december 2012 - 21:06 schreef remco k het volgende:

[..]

Weet ik niet. Deels wel, maar ook maar deels. Als je kijkt naar het geweld rondom het voetbal is dat sinds de jaren 80 enorm afgenomen. Geweld gewoon zomaar op straat neemt toe. Zeg het maar.

Een samenleving is een veranderend iets. Dingen die nu spelen zijn over 20 jaar amper nog aan de orde, dingen die we nu nauwelijks zien zijn dan juist wel big issues. Zo is het leven nu eenmaal.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 14 december 2012 door Eide --
remco k
 remco k - zaterdag 15 december 2012 - 18:02   quote  deeplink  
Dat het leven zo is klopt helemaal, alleen is het wel heel erg dom om er van alles van te vinden met dit hele land, maar er helemaal niks aan te doen.
Eide
 Eide - zaterdag 15 december 2012 - 18:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 december 2012 - 18:02 schreef remco k het volgende:
Dat het leven zo is klopt helemaal, alleen is het wel heel erg dom om er van alles van te vinden met dit hele land, maar er helemaal niks aan te doen.
Er zijn ook best dingen aan te doen, te beginnen bij mijzelf in mijn geval, bij jij in jou geval.

Ik geloof alleen niet zo in gekunstelde dingen als het menselijk gedrag betreft. Denk wel dat er verschillende mogelijkheden zijn,zomaar eens out-of-the-box, maar waarom bij sportlessen op scholen niet eens (kick)boxer uitnodigen en die laten vertellen wat de andere kant geweld, de schade, dat soort dingen.

Toen ik op de middelbare school zat kwam er toen eens een ex-gevangene langs. Had vast gezeten op een drugsveroordeling. Dat verhaal vergeet ik niet gauw meer zal ik je zeggen.

Simpele dingen, heel direct. Ongekunstelt en uit de werkelijkheid.
benjamin25
 benjamin25 - zondag 16 december 2012 - 03:07   quote  deeplink  
Jaja de maatschappij zoekt altijd een dader en een oorzaak ik vind toch dat wanneer zoiets gebeurt je vooral naar de daders moet kijken want daar moet het signaal gegeven worden dat het niet ok is ik zeg hele zware straffen voor het ontnemen van iemand zijn leven.
Ik zie ook heel veel berichten dat dit niet zou helpen maar deze mensen moet je echt lang opsluiten en ik weet dat mensen gaan zeggen we leven niet in de middeleeuwen en we zijn toch geen beesten en dan zeg ik idd maar die mensen die dit doen zijn gewoon beesten/holbewoners en moet er niet aan denken dat ik een van mijn vrienden of familie zo te verliezen hoe mensen zo kunnen doen echt waar wil het niet weten. Ik weet wel dat ik deze mensen zo min mogelijk in de buurt wil hebben.
En op het moment dat ze lang vast zitten kunnen zij ook niet meer van deze achterlijke handelingen plegen.
We hebben allemaal hersentjes en hier is gewoon over nagedacht dus kei hard straffen.
Dit is een maatschappelijk probleem ouders, school alles eromheen kan hier aan mee helpen er moet opgetreden worden door de nederlandse burger door te signaleren te alarmeren en desnoods er zelf voor te gaan staan.
VIND IK.
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - donderdag 20 december 2012 - 14:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 december 2012 - 16:13 schreef Eide het volgende:

[..]

Onzin, heb voldoende hockeywedstrijden volkomen uit de klauwen zien lopen. Denken dat het ergens anders niet gebeurt is je kop in het zand steken.
Just my two cents... Ga op een gemiddelde zondag maar eens naar een veteranen hockeywedstrijdje kijken; je weet niet wat je hoort en mee maakt aan blinde agressie. En dan hebben we het dus over "ouwe mannen" en geen 15/16 jarigen.

"We" hebben gewoon geen fatsoen en common sense meer, want alles verruwt en niemand die aan de rem trekt.

Verder moet Cruyff gewoon z'n bek een keer houden, want onder de streep weet ie ook geen drol. :-P

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 20 december 2012 door Ikke_tikkie --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3162
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Normbesef volgens Cruijff oorzaak dood grensrechter

0.0054631