BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Stelling; Ieder Ctje en/of hoger moeten ooit eens scheids geweest zijn!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
maaktnietuit
 maaktnietuit - zondag 09 december 2012 - 15:37   quote  deeplink  
Ik zat zelf eens te denken aan hoe de agressie verlaagt en het respect voor scheidsrechters omhoog zou kunnen gaan en bedacht toen het volgende:

Zou het niet mogelijk zijn om het te verplichten iedere speler ouder dan 16 minimaal eens in zijn leven een wedstrijd op vreemde bodem te laten fluiten (Fjes, Etjes, hoeft van mij niet eens meteen leeftijdsgenoten of ouder)?

Hierdoor zouden de regels beter geleerd worden, zal iedere speler zich beter kunnen verplaatsen in de scheids en zal er neutraler gefloten worden.
Daarnaast zal "scheidsrechterstalent" eerder gevonden worden, beide teams kunnen hem ten slotte beoordelen en er zal ook door spelers minder snel op de scheids geklaagd worden want iedereen weet dat hij of zij ook een keer scheids zal zijn.

Het uitteam zal deze scheids van een 3e club op moeten halen en wanneer deze dat niet doen om wat voor reden dan ook weinig recht hebben om te klagen over welke scheids er dan wel op het veld staat.

Vaak zat zitten er rustig een mannetje of 5 op de bank te niksen dus ook dat zou geen excuus moeten zijn en wil je echt niet fluiten? Prima, maar dan hoef je ook niet meer door te stromen naar de Btjes of hoger.

Scheidsrechterstekort wordt ook meteen opgelost, eigenlijk zie ik vrijwel alleen maar voordelen.

Hoe dan ook, wie van jullie zijn het eens en/of oneens met de stelling en waarom?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 09 december 2012 door maaktnietuit --
Eide
 Eide - zondag 09 december 2012 - 16:28   quote  deeplink  
Ik vind het vrij onzinnig. Je gaat bij een club om te voetballen, niet om scheidsrechter te zijn.

Bovendien is lang niet iedereen in de wieg gelegd om als scheidsrechter op te treden. Wil je nu echt 22 spelertjes opzadelen met een jongen die tegen wil en dank daar een verplicht kunstje moet doen? Dan hebben 23 jongens een rotdag en het zal tot helemaal niets bijdragen vrees ik.

Bovendien is het weer een variant van het symptoom bestrijden. Allerlei kunstgrepen om mensen maar respect bij te brengen. Nee, ik zie eigenlijk geen enkele positieve kant aan dit voorstel.
uitnoord
 uitnoord - zondag 09 december 2012 - 16:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 december 2012 - 16:28 schreef Eide het volgende:
Ik vind het vrij onzinnig. Je gaat bij een club om te voetballen, niet om scheidsrechter te zijn.

Bovendien is lang niet iedereen in de wieg gelegd om als scheidsrechter op te treden. Wil je nu echt 22 spelertjes opzadelen met een jongen die tegen wil en dank daar een verplicht kunstje moet doen? Dan hebben 23 jongens een rotdag en het zal tot helemaal niets bijdragen vrees ik.

Bovendien is het weer een variant van het symptoom bestrijden. Allerlei kunstgrepen om mensen maar respect bij te brengen. Nee, ik zie eigenlijk geen enkele positieve kant aan dit voorstel.
je kan het wel direct onzin vinden, mensen staan ook op een tuinhuisje voor hun plezier en moeten ook eens in de twee maanden het complex bijhouden, natuurlijk totaal geen vergelijking, maar ik vind wel dat er een mogelijkheid moet zijn dit te onderzoeken, peter R heeft al iets aangehaald omtrent grensrechters van de eigen club, dit werkt totaal niet en een mogelijkheid om dit probleem op te lossen is dan ook spelers verplicht te stellen wedstrijden bij concurenten te laten vlaggen en fluiten

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 09 december 2012 door uitnoord --
Stanley
 Stanley - zondag 09 december 2012 - 16:47   quote  deeplink  
Ik denk dat het heel leerzaam zal zijn en ertoe bijdraagt dat de jeugd zich beter zal kunnen verplaatsen in de scheidsrechter. ..
Stanley
 Stanley - zondag 09 december 2012 - 16:51   quote  deeplink  
En verder denk ik dat het de hoogste tijd is om te stoppen met hypocriet zijn!
Metname de Marokkaanse medelanders moeten zich eens achter de oren krabben.

Had mooi geweest wanneer zij als gemeenschap naar buiten hadden getreden zoals zij in eerdere situaties andersom ook deden. ..
uitnoord
 uitnoord - zondag 09 december 2012 - 17:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 december 2012 - 16:51 schreef Stanley het volgende:
En verder denk ik dat het de hoogste tijd is om te stoppen met hypocriet zijn!
Metname de Marokkaanse medelanders moeten zich eens achter de oren krabben.

Had mooi geweest wanneer zij als gemeenschap naar buiten hadden getreden zoals zij in eerdere situaties andersom ook deden. ..
verwacht je nu niet het onmogelijke Stanley, ik denk dat naar mars vliegen simpeler te realiseren is
Eide
 Eide - zondag 09 december 2012 - 17:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 december 2012 - 16:47 schreef Stanley het volgende:
Ik denk dat het heel leerzaam zal zijn en ertoe bijdraagt dat de jeugd zich beter zal kunnen verplaatsen in de scheidsrechter. ..
Ik geloof meteen dat het leerzaam zal zijn. Maar je moet dit niet willen als verplichting. Daarmee ga je meer schade doen dan goed.
Eide
 Eide - zondag 09 december 2012 - 17:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 december 2012 - 16:36 schreef uitnoord het volgende:

[..]

je kan het wel direct onzin vinden, mensen staan ook op een tuinhuisje voor hun plezier en moeten ook eens in de twee maanden het complex bijhouden, natuurlijk totaal geen vergelijking, maar ik vind wel dat er een mogelijkheid moet zijn dit te onderzoeken, peter R heeft al iets aangehaald omtrent grensrechters van de eigen club, dit werkt totaal niet en een mogelijkheid om dit probleem op te lossen is dan ook spelers verplicht te stellen wedstrijden bij concurenten te laten vlaggen en fluiten
En dan? Dan kan je dus niet zelf spelen (waar je lid voor wordt), je moet bovendien reizen in een week waar je misschien wel thuis had moeten spelen en hoe gaat een junior zelf vervoer vinden terwijl het elke week hetzelfde is met voldoende ouders vinden voor vervoer?

Het is en het blijft een idee dat niet gaat slagen.
uitnoord
 uitnoord - zondag 09 december 2012 - 17:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 december 2012 - 17:23 schreef Eide het volgende:

[..]

En dan? Dan kan je dus niet zelf spelen (waar je lid voor wordt), je moet bovendien reizen in een week waar je misschien wel thuis had moeten spelen en hoe gaat een junior zelf vervoer vinden terwijl het elke week hetzelfde is met voldoende ouders vinden voor vervoer?

Het is en het blijft een idee dat niet gaat slagen.
ik weet niet waar jij vandaan komt eide, maar in Amsterdam heb je meerdere verenigingen in de regio, er word heel de dag gespeeld en iemand die s`morgens speelt kan s`middags fluiten of vlaggen en omgekeerd, dat houd in eens in de 13 weken per team, niet veel maar wel een mogelijkheid
Eide
 Eide - zondag 09 december 2012 - 17:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 december 2012 - 17:27 schreef uitnoord het volgende:

[..]

ik weet niet waar jij vandaan komt eide, maar in Amsterdam heb je meerdere verenigingen in de regio, er word heel de dag gespeeld en iemand die s`morgens speelt kan s`middags fluiten of vlaggen en omgekeerd, dat houd in eens in de 13 weken per team, niet veel maar wel een mogelijkheid
Ok, dus nu moeten ze zelfs een hele dag opofferen hiervoor, waarbij ze EN 's ochtends ergens moeten zijn EN 's middags ergens anders moeten zijn? En dat allemaal vanwege "respect"?

Bovendien, bij mij thuis voetbalde mijn vader, mijn broertje en ik. Ons op de verschillende velden krijgen was een hele klus. 's Ochtends speelde mijn broertje, en ik wat later en mijn vader normaliter 's middags. Als we pech hadden allemaal uit. Mijn moeder was actief als vrijwilliger op de club en mijn vader is jarenlang jeugdleider geweest. Hoe denk je dat ons gezin, een vrij normaal gezin, dit idee praktisch ten uitvoer had moeten brengen? Echt, geloof me nou, het idee is leuk idealistisch, maar volslagen onuitvoerbaar.

Ik drijf het nu even door maar er zijn zo ontelbaar veel praktische redenen om dit gewoon niet te doen. En dan heb ik het nog niet over de morele overwegingen gehad want jullie willen feitelijk iemand iets verplichten te doen wat zo'n jongen of meisje misschien helemaal niet wil. Het is op deze manier gewoon dwang. En dan nog over "respect" spreken?

En ten slotte is en blijft het symptoombestrijding. En dus geen oplossing maar mooie schijn ophouden in de marge.

Dit is geen oplossing. Ik ben helemaal voor creatieve oplossingen, maar dit slaat gewoon nergens op. Ga eens kijken in het rugby hoe ze het daar doen. De mate van respect die tegenstanders daar voor elkaar hebben. Met hele simpele praktische dingetjes, zonder dat je dit soort kunstmatige flauwekul krijgt waar je veel ellende mee gaat creëren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 09 december 2012 door Eide --
Eide
 Eide - zondag 09 december 2012 - 17:41   quote  deeplink  
Om aan te geven dat er ook andere oplossingen zijn die vele malen minder dwingend, bezwaarlijk of ronduit belastend zijn:

Bij mijn oude vereniging begon elk seizoen met de Seizoenstart. Een hele dag op de vereniging waarbij er heel veel werd georganiseerd. Denk aan voetbalclinics van profs, looptraining enzovoorts.

Een vast onderdeel op zo'n dag was een sessie over de spelregels samen met een KNVB scheidsrechter. Daar werd dan uitgelegd wat de nieuwe dingetjes waren, vragen werden uitgelegd en dergelijke. Gewoon lekker ongedwongen. Maar wel met een scheidsrechter waar je wat kennis opdeed, wat zag van de andere kant en dergelijke.

Dit was natuurlijk helemaal op vrijwillige basis. Wilde je niet dan kwam je niet. De ervaring leerde dat we gewoon met een dikke 250 kinderen daar elke seizoenstart weer een geweldige dag hadden.
maaktnietuit
 maaktnietuit - zondag 09 december 2012 - 18:07   quote  deeplink  
Je kunt best zaterdag vlaggen en zondag spelen of s'ochtends en s'middags, Fjes en Ctjes of Btjes spelen vrijwel nooit tegelijkertijd.
Daarnaast bestaan vrij veel teams uit een mannetje of 16 en of je nou aan het scheidsrechteren bent of voor niks op de bank zit maakt niet uit.

Over het vervoer had ik al gezegd dat het uit- spelende team hier verantwoordelijk voor is en mochten die hun taak niet goed uitvoeren kunnen ze moeilijk gaan klagen dat de scheids (die door het thuis- spelende team geregeld is) niet goed is.

Daarnaast is er ook niets mis mee om een wat betere communicatie te hebben binnen de amateur voetbalwereld.

Voor degenen die zeggen: Ja, ik kwam toch om te voetballen!?

Op voetbal zitten is meer dan alleen voetballen, af en toe moet je ook de was doen, schoenen of beschermers of wat dan ook kopen, auto rijden, bankzitten, of wat dan ook.

Zelfs als je in een Ferrari rijdt zul je af en toe toch echt moeten tanken bij een tankstation, ook al heb je hem om er mee te rijden.
Eide
 Eide - zondag 09 december 2012 - 18:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 december 2012 - 18:07 schreef maaktnietuit het volgende:
Op voetbal zitten is meer dan alleen voetballen, af en toe moet je ook de was doen, schoenen of beschermers of wat dan ook kopen, auto rijden, bankzitten, of wat dan ook.
Niet waar. Daarom zijn er vrijwilligers bij een club. Die zich inzetten voor een club. En dat met plezier doen. Die worden niet gedwongen.
Eide
 Eide - zondag 09 december 2012 - 18:49   quote  deeplink  
Wat ik overigens minstens net zo belangrijk vindt als het dwang element is het feit dat lang niet iedereen het in zich heeft om een goede scheids te zijn. Je veroordeelt dus 22 spelers, 1 gedwongen scheidsrechter, de grensrechters, de wissels en het publiek om maar te accepteren dat ze een klotedag hebben omdat die jongen die verplicht moet fluiten er geen pepernoot van kan. Hele competities die geregeert worden door de volslagen willekeur of de scheidsrechter van dienst het wel kan of wil.

Kom op zeg, dat wil zelf toch ook niet?
remco k
 remco k - zondag 09 december 2012 - 18:57   quote  deeplink  
Voetbal is een vrijwillig iets, datzelfde geld voor het fluiten, ik denk niet dat je mensen moet dwingen wedstrijden te fluiten.. Daarnaast heb je dan bij vrij veel wedstrijden onbekwame scheidsrechters en worden en dus nog meer foute beslissingen genomen, ik denk niet dat dit de bedoeling kan zijn..
Sander111
 Sander111 - zondag 09 december 2012 - 19:18   quote  deeplink  
Bij de club waar ik voetbal, fluiten de C, B en A jeugd de E'tjes en F'ies. Zelf heb ik dit ook vaak genoeg gedaan, maar bij deze jonge jeugd, speelt de agressie etc. nog helemaal niet. Ook heb ik er niet echt meer respect door gekregen (niet dat ik ooit een opstootje heb gehad met voetbal). Het zou alleen effect hebben als je senioren (hier is ook genoeg agressiviteit) verplicht om de oudere jeugd te fluiten...
Eide
 Eide - zondag 09 december 2012 - 19:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 december 2012 - 19:18 schreef Sander111 het volgende:
Bij de club waar ik voetbal, fluiten de C, B en A jeugd de E'tjes en F'ies. Zelf heb ik dit ook vaak genoeg gedaan, maar bij deze jonge jeugd, speelt de agressie etc. nog helemaal niet. Ook heb ik er niet echt meer respect door gekregen (niet dat ik ooit een opstootje heb gehad met voetbal). Het zou alleen effect hebben als je senioren (hier is ook genoeg agressiviteit) verplicht om de oudere jeugd te fluiten...
En dat gebeurt al want bij de lagere elftallen staat altijd een clubscheidsrechter te fluiten. Gewoon iemand die zich betrokken voelt bij de club en die op vrijwillige basis 1 of 2 potjes per weekend fluit.
maaktnietuit
 maaktnietuit - zondag 09 december 2012 - 19:40   quote  deeplink  
Aan dat soort mensen is vrijwel altijd een tekort.
Ook niet zo vreemd, gezien het algemene beeld van de gemiddelde scheidsrechter en het commentaar dat de gemiddelde scheids over zich heen krijgt, ongeacht zijn beslissingen.

Het komt trouwens ook vaak zat voor dat spelers bepaalde regels niet kennen, binnen de 16 geen bal aannemen bij een uittrap, met uitgooien of als een keeper uittrapt is buitenspel onmogelijk, noem maar op, zo'n 10 tot 20% weet het niet eens.
maaktnietuit
 maaktnietuit - zondag 09 december 2012 - 19:43   quote  deeplink  
Trouwens, slechts één maal in je gehele leven één wedstrijd fluiten lijkt me nou niet bepaald een opgave, zoals velen anderen al melden doen velen het gewoon zomaar, voor de club, uit beleefdheid.

Als je wilt autorijden moet je toch ook ooit eerst lessen gehad hebben?
Eide
 Eide - zondag 09 december 2012 - 19:52   quote  deeplink  
Face it, dit is goed bedoelt maar niet haalbaar en waarschijnlijk niet eens wenselijk.

Steek je energie liever in andere ideeen, dat dit het niet is wil niet zeggen dat er geen andere ideeen zijn die wel haalbaar zijn. Ik refereer nog maar eens naar het rugby, gewoon beestachtig rammen maar wel met veel respect. Haagje na de pot met applausje en geen discussie met de scheids want gewoon even afkoelen langs de lijn.

Gewoon simpel houden.

Overigens blijkt in deze zaak ondertussen dat deze ventjes een geschiedenis hadden met verbaal en fysiek geweld op het veld. Waarom grijpt zo'n club niet in? Hiet tracht men met een leuk bedoelt idee de welwillende meute slachtoffer te makwn van een paar idioten. Dat mag toch de bedoelinf niet zijn.
uitnoord
 uitnoord - zondag 09 december 2012 - 19:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 december 2012 - 18:22 schreef Eide het volgende:

[..]

Niet waar. Daarom zijn er vrijwilligers bij een club. Die zich inzetten voor een club. En dat met plezier doen. Die worden niet gedwongen.
en daarom zei Peter R dus ook dat dat niet eerlijk verloopt, en daarmee ondersteun ik hem, wat hij zei is dat vlaggenisten een wedstrijd beslissen door te vlagen waar niet nodig was en achteraf van het bestuur een biertje krijgen met de woorden, goed gedaan man anders hadden we verloren.
en geloof mij, dit gebeurd en niet een beetje ook.
dus lijkt mij onpartijdigheid geboden
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 09 december 2012 - 20:16   quote  deeplink  
Ik ben het met Eide eens(99 van de 100x)de jeugd meldt zich aan om te voetballen en niet om leiding te geven,dat is voor weinig weggelegd.
Bovendien als ze een wedstrijd moeten begeleiden moet dat op een neutraal terrein,dus een onbekende club om partijdigheid te voorkomen,denk niet dat ze daartoe bereid zijn
maaktnietuit
 maaktnietuit - zondag 09 december 2012 - 20:43   quote  deeplink  
Want jij zou ook niet bereid zijn om rijlessen te nemen?
Eide
 Eide - zondag 09 december 2012 - 20:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 december 2012 - 20:43 schreef maaktnietuit het volgende:
Je zit appels met peren te vergelijken.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 09 december 2012 - 20:47   quote  deeplink  
quote:
waarom zou ik....heb mijn rijbewijs al,al 22 jaar
maaktnietuit
 maaktnietuit - zondag 09 december 2012 - 21:05   quote  deeplink  
Nou, of je nou één wedstrijd fluit of een rijbewijs haalt, je bent met voetballen in minder dan een uur klaar voor de rest van je leven.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 09 december 2012 - 21:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 december 2012 - 21:05 schreef maaktnietuit het volgende:
Nou, of je nou één wedstrijd fluit of een rijbewijs haalt, je bent met voetballen in minder dan een uur klaar voor de rest van je leven.
Zoals ik het lees vind ik dit een misselijke opmerking,maar kan me vergissen
Eide
 Eide - zondag 09 december 2012 - 22:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 december 2012 - 21:05 schreef maaktnietuit het volgende:
Omdat je het maar niet wilt zien, hier nog een vraagstuk voor je wat ook de praktische haalbaarheid torpedeert.

De KNVB heeft ruim 1.000.000 actieve leden. Hoe dacht je dat de KNVB voor die 1 miljoen mensen hun beurtje gaat plannen en bijhouden? En hoe gaat de KNVB tuchtcommisie de straffen afdoen die die 1 miljoen niet-scheidsrechters opleggen? Het logistieke vraagstuk alleen al is afdoende om tot voorstel tot het rijk der fabeltjes te verbannen. En dan heb je die andere kritische vragen maar even niet beantwoord...
Aartus
 Aartus - zondag 09 december 2012 - 22:25   quote  deeplink  
quote:
He??Sorry van deze vergelijking begrijp ik niets.Om dit te begrijpen moet je volgens mij eerst flink in de lorum zijn!!!!
Aartus
 Aartus - zondag 09 december 2012 - 22:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 december 2012 - 21:22 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Zoals ik het lees vind ik dit een misselijke opmerking,maar kan me vergissen
Dus jij snapt m wel Nenam..ikke niet.geen ene flikker snap ik van deze vergelijking.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 09 december 2012 door Aartus --
maaktnietuit
 maaktnietuit - zondag 09 december 2012 - 22:54   quote  deeplink  
De minimum eis om te mogen voetballen in de Btjes zou via deze manier één keertje in je leven scheidsrechter spelen zijn.
De minimum eis om te mogen autorijden is nu een rijbewijs halen.
Verder heb ik geen idee wat er in Nenam zijn gedachte omgaat.

Ik heb het gevoel dat er trouwens maar weinigen zijn die mijn idee daadwerkelijk lezen, maar toch posten.

Het is trouwens een jarenplan, het is niet zo dat de komende weken niemand meer mag spelen omdat er te weinig Fjesteams zijn om scheidsrechter voor te zijn.
infamous psv
 infamous psv - zondag 09 december 2012 - 22:55   quote  deeplink  
maaknietuit
Eide
 Eide - maandag 10 december 2012 - 05:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 december 2012 - 22:54 schreef maaktnietuit het volgende:
De minimum eis om te mogen voetballen in de Btjes zou via deze manier één keertje in je leven scheidsrechter spelen zijn.
De minimum eis om te mogen autorijden is nu een rijbewijs halen.
Verder heb ik geen idee wat er in Nenam zijn gedachte omgaat.

Ik heb het gevoel dat er trouwens maar weinigen zijn die mijn idee daadwerkelijk lezen, maar toch posten.

Het is trouwens een jarenplan, het is niet zo dat de komende weken niemand meer mag spelen omdat er te weinig Fjesteams zijn om scheidsrechter voor te zijn.
Je blijft de andere argumenten negeren en appels met peren vergelijken. Wat jij voorstelt is niet autorijles nemen, maar dat iedereen met een rijbewijs een keer als examinator moet werken. Elke scholier moet volgens jou een keer voor de klas staan en elke passagier moet een keertje het vliegtuig vliegen.

Die rijlessen van zijn vergelijkbaar met voetbaltrainingen, niet met optreden als scheidsrechter. En in plaats van steeds die kromme vergelijking te proberen te maken zou je eens kunnen overwegen om te reageren op de andere argumenten die al zijn opgeworpen. Of je accepteerd gewoon dat dit idee nieg uitvoerbaar is.
Stanley
 Stanley - maandag 10 december 2012 - 08:30   quote  deeplink  
Nu ik alle reacties lees kan ik voor mezelf de volgende conclusie trekken .

1. Het lijkt mij een goed idee dat zeker zou resulteren in meer begrip.

2. Binnen de huidige drukke maatschappij, nauwelijks uitvoerbaar.

Toch jammer en gek dat het onderlinge respect en naar ouderen binnen de allochtone culturen zo groot is.
Vaak groter dan die van de autochtone, maar dat dit respect naar Nederlanders zo ver te zoeken is!!!

De oorzaak hiervan is de sleutel tot de oplossing en dat mag, moet met veel hardere hand worden afgedwongen .

Dan zal de integratie ook een positieve boost krijgen. Dat linkse pappen en nathouden levert geen respect op.
Slechts hoon.

Vergelijk het met de opvoeding van je kind... Geen duidelijkheid en correctie resulteert in lastig te hanteren kinderen.

En dit is gewoon een menseigen eigenschap en staat los van afkomst !
remco k
 remco k - maandag 10 december 2012 - 10:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 december 2012 - 08:30 schreef Stanley het volgende:
Nu ik alle reacties lees kan ik voor mezelf de volgende conclusie trekken .

1. Het lijkt mij een goed idee dat zeker zou resulteren in meer begrip.

2. Binnen de huidige drukke maatschappij, nauwelijks uitvoerbaar.

Toch jammer en gek dat het onderlinge respect en naar ouderen binnen de allochtone culturen zo groot is.
Vaak groter dan die van de autochtone, maar dat dit respect naar Nederlanders zo ver te zoeken is!!!

De oorzaak hiervan is de sleutel tot de oplossing en dat mag, moet met veel hardere hand worden afgedwongen .

Dan zal de integratie ook een positieve boost krijgen. Dat linkse pappen en nathouden levert geen respect op.
Slechts hoon.

Vergelijk het met de opvoeding van je kind... Geen duidelijkheid en correctie resulteert in lastig te hanteren kinderen.

En dit is gewoon een menseigen eigenschap en staat los van afkomst !
Kon herverkozen niet meer mee eens zijn. Je hebt helemaal ngelijk.
Eide
 Eide - maandag 10 december 2012 - 11:17   quote  deeplink  
Ik denk dat Stanley een zeer terecht punt maakt. Of dat pappen en nathouden een links iets is zou ik trouwens niet zo stellen maar feit is wel dat in Nederland een sterke cultuur regereert dat alles maar moet kunnen en dat je je vooral nergens mee moet bemoeien. Dat is dodelijk als je hoopt op een corrigerende functie vanuit de samenleving.
riveco
 riveco - maandag 10 december 2012 - 12:23   quote  deeplink  
Ik denk persoonlijk dat je beter voor die elftallen een theorieavond kan geven als ze komen trainen. Daarin beelden laten zien van grensje wel/niet buitenspel en daar hun antwoord op laten geven op een vel papier, verder uit te breiden met andere spelregels. Dan zien ze misschien hoe moeilijk het af en toe is om een beslissing te nemen in een paar seconde. Op deze manier heb je als team geen last van een scheids die door de verplichting er helemaal niets van bakt en juist irritatie oproept.
remco k
 remco k - maandag 10 december 2012 - 12:43   quote  deeplink  
Laat iedereen maar een soort gedrag certificaat halen. Iedere 3 jaar weer opnieuw. Daarbij moet je een bewijs van goed gedrag overleggen. Is een van deze dingen niet in orde dan mag je niet worden ingeschreven bij de KNVB. Uiteraard moet iedereen wel een nieuwe kans kunnen krijgen
remco k
 remco k - maandag 10 december 2012 - 12:44   quote  deeplink  
Ook als club zou je een soort van certificaat van veiligheid moeten hebben.
hippy
 hippy - maandag 10 december 2012 - 12:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 december 2012 - 12:44 schreef remco k het volgende:
Ook als club zou je een soort van certificaat van veiligheid moeten hebben.
Wie gaat dat betalen??...het is crisis he...:)))
Eide
 Eide - maandag 10 december 2012 - 12:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 december 2012 - 12:43 schreef remco k het volgende:
Laat iedereen maar een soort gedrag certificaat halen. Iedere 3 jaar weer opnieuw. Daarbij moet je een bewijs van goed gedrag overleggen. Is een van deze dingen niet in orde dan mag je niet worden ingeschreven bij de KNVB. Uiteraard moet iedereen wel een nieuwe kans kunnen krijgen
Veel makkelijker nog, bepaalde misdragingen moeten gewoon royement als gevolg hebben, denk aan bedreiging, mishandeling. Wordt nog veel te vaak met de mantel der liefde bedekt, zeker als zo iemand nog een beetje jan voetballen ook.
hippy
 hippy - maandag 10 december 2012 - 13:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 december 2012 - 12:57 schreef Eide het volgende:

[..]

Veel makkelijker nog, bepaalde misdragingen moeten gewoon royement als gevolg hebben, denk aan bedreiging, mishandeling. Wordt nog veel te vaak met de mantel der liefde bedekt, zeker als zo iemand nog een beetje jan voetballen ook.
Gewoon geldboetes uit gaan delen...
Herhaaldelijk schelden en bedreigen van de scheids...
Bam rode kaart en honderd euro...
Een rotschop uitdelen...bam rode kaart 500 euro...
Wie niet wil leren moet maar voelen...
Eide
 Eide - maandag 10 december 2012 - 13:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 december 2012 - 13:03 schreef hippy het volgende:

[..]

Gewoon geldboetes uit gaan delen...
Herhaaldelijk schelden en bedreigen van de scheids...
Bam rode kaart en honderd euro...
Een rotschop uitdelen...bam rode kaart 500 euro...
Wie niet wil leren moet maar voelen...
Een kaart kost je al geld.

kosten%20gele%20en%20rode%20kaarten.png

Volgens mij kan de KNVB op basis van het scheidsrechter rapport ook besloten de zaak verder uit te behandelen en deze (standaard) boetes te verhogen.

Maar nogmaals, bedreiging moet gewoon exit voetbal zijn. Dat kan niet, hoort niet en dan hoor je niet op een voetbalveld thuis.

Een keer een fikse overtreding moet wel kunnen, zolang het niet de bedoeling is iemand kapot te schoppen. Iedereen komt wel een te laat of gaat wel eens een duel verkeerd in. meestal is daar geen kwaad mee bedoelt. Dat hoort ook wel bij voetbal als contactsport.

Ik heb het echt over vechtpartijen op het veld, het doelgericht trachten een tegenstander ongelukkig te schoppen. Dat soort dingen.
remco k
 remco k - maandag 10 december 2012 - 22:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 december 2012 - 12:50 schreef hippy het volgende:

[..]

Wie gaat dat betalen??...het is crisis he...:)))
De KNVB heeft geld zat om de mensen op te leiden.

En het moet gewoon een eis zijn voor iedere club dit certificaat te houden..
hippy
 hippy - dinsdag 11 december 2012 - 09:23   quote  deeplink  
Geld verspilling...ik denk we allemaal eens achter onze oren krabben...
We hebben deze generatie zelf gemaakt....
Afstandelijk en egocentrisch....
Het heeft allemaal met opvoeding te maken....
Of het ongewild is of niet...
De kids zijn na-apers....
De enige manier om dit tegen te gaan is hard straffen...
Of met boetes of celstraf...
Als ik vroeger buiten de schreef ging kreeg ik een pets voor me reet en wist ik waar ik aan toe was...
Nu willen we allemaal vriendjes zijn met onze kinderen...
Dat werkt niet...ouders moet corrigeren waar nodig is en gelijk bij de wortel van het kwaad....
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 11 december 2012 - 18:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 december 2012 - 09:23 schreef hippy het volgende:
Als ik vroeger buiten de schreef ging kreeg ik een pets voor me reet en wist ik waar ik aan toe was...
Dat werkt niet...ouders moet corrigeren waar nodig is en gelijk bij de wortel van het kwaad....
hmmmm, aanpakken dus!:)
remco k
 remco k - dinsdag 11 december 2012 - 18:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 december 2012 - 09:23 schreef hippy het volgende:
En dat kost geen geld??? In de bouw hadden ze jaren geleden hetzelfde probleem, veel agressiviteit en onveilig werkend personeel. Het vca certificaat heeft daar heel grote veranderingen in aangebracht. En voorkomen is beter dan genezen. Boetes beinvloed helemaal niemand, kijk maar naar het te hard rijden, en onze gevangenissen zijn al overvol.

Overigens hoeft zoiets helemaal niet zo veel geld te kosten. En op die manier krijgt op ten duur iedere ploeg zijn eigen gecontroleerde sociale controle. In veel takken van onze maatschappij werkt dit prima..
hippy
 hippy - woensdag 12 december 2012 - 07:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 december 2012 - 18:28 schreef remco k het volgende:

[..]

En dat kost geen geld??? In de bouw hadden ze jaren geleden hetzelfde probleem, veel agressiviteit en onveilig werkend personeel. Het vca certificaat heeft daar heel grote veranderingen in aangebracht. En voorkomen is beter dan genezen. Boetes beinvloed helemaal niemand, kijk maar naar het te hard rijden, en onze gevangenissen zijn al overvol.

Overigens hoeft zoiets helemaal niet zo veel geld te kosten. En op die manier krijgt op ten duur iedere ploeg zijn eigen gecontroleerde sociale controle. In veel takken van onze maatschappij werkt dit prima..
Vca is iets heel anders....
We hebben het hier puur over gedrag....
En gedrag kan je alleen aanpassen door harder in te grijpen...
remco k
 remco k - woensdag 12 december 2012 - 18:14   quote  deeplink  
Onzin. Het vca beïnvloed juist het gedrag, daarvoor is het zelfs in het leven geroepen, wat doe je in welke situatie, meer is het namelijk niet. Men kan wel blijven roepen dat het met normen en waarden te maken heeft en dat men die gewoon moet hebben, maar de praktijk toont aan dat dit niet het geval is, dus kun je dat prima d.m.v. een verplicht certificaat naar binnen stampen.
hippy
 hippy - donderdag 13 december 2012 - 12:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 december 2012 - 18:14 schreef remco k het volgende:
Onzin. Het vca beïnvloed juist het gedrag, daarvoor is het zelfs in het leven geroepen, wat doe je in welke situatie, meer is het namelijk niet. Men kan wel blijven roepen dat het met normen en waarden te maken heeft en dat men die gewoon moet hebben, maar de praktijk toont aan dat dit niet het geval is, dus kun je dat prima d.m.v. een verplicht certificaat naar binnen stampen.
In de praktijk doet toch iedereen wat ie wil...
Of het is te duur om volgens het certificaat te werken...
Ik heb er dagelijks mee te maken..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Stelling; Ieder Ctje en/of hoger moeten ooit eens scheids geweest zijn!

0.0061688