|
|
|
hippy
|
|
|
PSV blijft kwaad over de dreigende straf voor verdediger Marcelo, na een klap in het gezicht van Ajax-spits Danny Hoesen. Peter Fossen, directielid van PSV, zei gisteravond voor de tuchtcommissie van de KNVB dat het werk van aanklager betaald voetbal Theo Hofstee riekt naar willekeur en meten met twee maten. Richting Ajax liet Fossen de term matennaaierij vallen. Hofstee liet de eis van vier duels schorsing, waarvan één voorwaardelijk, staan. Hij spreekt van een 'klassiek geval'. De televisiebeelden laten een klap zien, het slachtoffer zegt te zijn geraakt en de 'dader' zegt dat het niet zijn bedoeling was.
Bij PSV zijn ze kwaad dat dit een zaak werd. Dat zou op basis van berichtgeving in De Telegraaf en beelden in Studio Voetbal zijn. ,,Pure willekeur,'' schamperde Dick Advocaat vorige week. Fossen pleit voor transparantie bij de aanklagers.
Onzin, stelt Hofstee. 'Er kijken altijd twee aanklagers naar de beelden, als de video-analist van de KNVB daar om vraagt. Wij werken met duidelijke richtlijnen, juist om willekeur te voorkomen.'
Bij PSV zijn ze boos dat een overtreding van Ajacied Siem de Jong, bijna gelijktijdig met de klap van Marcelo, niet door de aanklager is behandeld. Door die tackle is Jetro Willems weken uit de roulatie met een enkelblessure.
,,De scheidsrechter heeft de actie van De Jong beoordeeld,'' zegt Hofstee. ,,Daar kan een aanklager niets mee. Het moment van Marcelo is niet beoordeeld door de arbitrage.''
De zaak zit PSV hoog. 'In het voetbal is wel vaker sprake van matennaaierij', aldus Fossen in AD Sportwereld. Hij doelde op het feit dat Hoesen niet of amper zou zijn geraakt en dat zijn belastende verklaring door een Ajax-official werd opgetekend, terwijl de aanvaller zelf in Madrid zat.
De tuchtcommissie doet vanochtend uitspraak. Als er een straf volgt en PSV gaat in beroep, dan kan Marcelo morgenavond meedoen tegen NEC en hoogstwaarschijnlijk ook dinsdag in de bekerwedstrijd bij Rijnsburgse Boys.
Volgens mij zijn die boeren vergeten wat ze bij de zaak bakkal suarez deden... Natuurlijk moest suarez geschorst worden, was een debiele actie.... Maar voor de camera's zeggen dat je het zo wel goed vond en de dag erna de zwaarste straf eisen is toch ook een vorm van matennaaierij.... Of zal het 3-1 verlies meespelen.... |
|
|
|
|
biba1970
|
|
|
Hahahahahaha,fossen!!!!!!!!!!!!!!!!jullie hebben dat blonde homootje in de ploeg,dus jullie zijn wel de laatste die wat mogen zeggen over matennaaierij,marcelo veel plezier op de tribune,en volgende keer handjes thuis houden. |
|
|
|
|
mitch_amsterdam
|
|
|
En ook nog matennaaierij zeggen. Alsof we maten van elkaar zijn? Haha |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op vrijdag 14 december 2012 - 10:22 schreef biba1970 het volgende:Hahahahahaha,fossen!!!!!!!!!!!!!!!!jullie hebben dat blonde homootje in de ploeg,dus jullie zijn wel de laatste die wat mogen zeggen over matennaaierij,marcelo veel plezier op de tribune,en volgende keer handjes thuis houden. haha, helemaal mee eens! |
|
|
|
|
VladPavlov
|
|
|
Haha PSV begint een beetje verwijfd te raken met al die uitspraken over de arbitrage en nu dit weer. Volgens mij zijn ze een kut aan het groeien voor de eredivisie voor vrouwen om volgend jaar aan deel te nemen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
1. Marcelo slaat Hoesen. Laat PSV dit gewoon bij zichzelf aankaarten. Iets met geweld op het veld, schijnt de laatste periode iets mee te zijn.
2. Matenaaierij. Ik mag dus aannemen dat de volgende keer dat Strootman of Mertens om een kaart komt zeuren deze meteen een disciplinaire straf krijgen van PSV?
3. De pot verwijt de ketel.
Ze hebben in Eindhoven de laatste tijd de "ik ben zielig" muts op gedaan geloof ik. Eerst de klaagzang over de koopclub reputatie, nu weer miepen over een volledig terechte schorsing. Wat een flauwekul. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
De reactie van FdB:
http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/article/detail/3363561/2012/12/14/De-Boer-Wie-heeft-er-geslagen-Misschien-is-dat-wel-matennaaierij.dhtml
Frank de Boer kan zich niet vinden in de woorden van Tiny Sanders. De PSV-directeur stelde vandaag in De Telegraaf dat hij afspraken wil maken met Ajax over het overnemen van jeugdspelers. 'PSV moet bij zichzelf te rade gaan over waarom spelers willen vertrekken.'
'Bazoer wilde zelf heel graag naar Ajax toe', countert De Boer. 'Wanneer een Ajax-speler naar een andere club zou willen vertrekken, zouden wij ook eerst kijken naar de reden die die speler heeft om te vertrekken.'
De verhoudingen tussen Ajax en PSV staan op scherp, zover is duidelijk. PSV-directielid Peter Fossen noemde de belastende verklaring van de Amsterdammers in de zaak-Marcelo 'matennaaierij'. De PSV-verdediger kreeg vandaag drie duels schorsing opgelegd wegens de klap die hij tijdens het duel in de Arena uitdeelde in het gezicht van Ajacied Danny Hoesen.
De Boer: 'PSV moet zich eerst maar eens afvragen wie er geslagen heeft. 'Hoe kan je spreken van matennaaierij als twee mensen iets hebben gezien? Maar nogmaals, wie heeft er geslagen? Misschien is dat wel matennaaierij.'
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 14 december 2012 door Eide -- |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
|
|
|
Blade85
|
|
|
Boehoehoe we heben het zo slecht... Die stoute de jong mag zomaar door voetballen en die zielige marcelo word geschorst... Wheeeeheeeheeeee ze moeten altijd ons hebben...
ongelooflijk... |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op vrijdag 14 december 2012 - 16:18 schreef Eide het volgende:1. Marcelo slaat Hoesen. Laat PSV dit gewoon bij zichzelf aankaarten. Iets met geweld op het veld, schijnt de laatste periode iets mee te zijn. 2. Matenaaierij. Ik mag dus aannemen dat de volgende keer dat Strootman of Mertens om een kaart komt zeuren deze meteen een disciplinaire straf krijgen van PSV? 3. De pot verwijt de ketel. Ze hebben in Eindhoven de laatste tijd de "ik ben zielig" muts op gedaan geloof ik. Eerst de klaagzang over de koopclub reputatie, nu weer miepen over een volledig terechte schorsing. Wat een flauwekul. Deze kan op een tegeltje, aartus...:))) |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
Had hem KO motten slaan
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 14 december 2012 door infamous psv -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Als je dan uithaalt, doe het dan goed!
Maareh, het hoort niet en die schorsing is gewoon terecht. |
|
|
|
|
|