BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Groningen - Ajax (KNVB Beker - 20 december 2012, 20:45): 0 - 3

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Ajacied 410
 Ajacied 410 - zondag 16 december 2012 - 18:47   quote  deeplink  
Voorspelling.
infamous psv
 infamous psv - zondag 16 december 2012 - 19:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 december 2012 - 18:47 schreef Ajacied 410 het volgende:
Voorspelling.
Langs het zuiden een mooie zonnige dag met later vanuit de lucht kans op n bui en in het noorden een vrij koude dag met her en der wat buien..
Bbq weercijfer: 5
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 16 december 2012 - 19:36   quote  deeplink  
Hehehehe.....mafketel
Aartus
 Aartus - zondag 16 december 2012 - 19:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 december 2012 - 19:34 schreef infamous psv het volgende:

[..]

Langs het zuiden een mooie zonnige dag met later vanuit de lucht kans op n bui en in het noorden een vrij koude dag met her en der wat buien..
Piet Paulusma???
Aartus
 Aartus - zondag 16 december 2012 - 19:40   quote  deeplink  
Jammer dus geen strandweer.
benjamin25
 benjamin25 - zondag 16 december 2012 - 22:07   quote  deeplink  
0-2 gewoon omdat het kan
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 17 december 2012 - 14:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 december 2012 - 19:34 schreef infamous psv het volgende:

[..]

nee,

999 graden, en kans op meteoriet aanslagen!
hippy
 hippy - maandag 17 december 2012 - 16:31   quote  deeplink  
2-3
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 17 december 2012 - 16:42   quote  deeplink  
1-3

hoop eigendlijk dat Ajax een keer de 0 houdt uit maar goed..
Aartus
 Aartus - maandag 17 december 2012 - 18:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 december 2012 - 14:18 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

nee,

999 graden, en kans op meteoriet aanslagen!
Oh ja tuurlijk..21-12-2012..Helemaal vergeten.Einde van de wereld.Hoe laat eigenlijk??Moet voor de tijd wel effe naar de kapper..
Eide
 Eide - donderdag 20 december 2012 - 19:24   quote  deeplink  
Opstelling Ajax: Cillessen; Van Rhijn, Veltman, Moisander, Blind; Poulsen, Schöne, Eriksen; Boerrigter, De Jong, Fischer.
remco k
 remco k - donderdag 20 december 2012 - 21:57   quote  deeplink  
Wat een heerlijke wedstrijd van dit Ajax, zeer goed, geconcentreerd en met de juiste instelling.. Vond een paar dingen opvallend.

De goal van Fischer zegt heel veel over zijn kwaliteiten, zo rustig en met een simpele beweging creert hij 3 meter ruimte en schiet met de binnenkant heel rustig binnen, dat is echt heel erg knap.

Veltman speelt echt heel volwassen en fysiek heel sterk tegen Zeefuik, ook dat is het vermelden zeker waard.

En Eriksen en de Jong zijn toch echt de bazen van dit elftal. Speelden beiden echt goed. Vond alleen Schone de eerste helft flink tegenvallen, en het valt mij op dat hij veel tijd en ruimte nodig heeft en eigenlijk niet mee kan komen in het 1 keer raken vooruit..
sebas1
 sebas1 - donderdag 20 december 2012 - 22:11   quote  deeplink  
Top wedstrijd van Ajax, vond Shone trouwens zeer goed spelen.
remco k
 remco k - donderdag 20 december 2012 - 22:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 december 2012 - 22:11 schreef sebas1 het volgende:
Top wedstrijd van Ajax, vond Shone trouwens zeer goed spelen.
Toch de Ajacied met het meeste balverlies..
nora
 nora - donderdag 20 december 2012 - 22:27   quote  deeplink  
prachtige pas van Schone op Eriksen en dan wereldgoal.
hippy
 hippy - donderdag 20 december 2012 - 22:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 december 2012 - 22:20 schreef remco k het volgende:

[..]

Was ook het meest aan de bal
Eide
 Eide - vrijdag 21 december 2012 - 10:58   quote  deeplink  
Gewoon een goede pot van Ajax. FdB laat in dit soort wedstrijden goed zien waarom Schone op CVm echt wel een prima idee is, want je hebt gewoon meer voetbal in de ploeg. Neem Schone, bij de 2-0 geeft hij een mooie pass, bij de 3-0 verovert hij de bal en denkt vervolgens meteen vooruit. Een CVM als Poulsen had het balletje terug gespeeld waarschijnlijk.

Tuurlijk is er wel wat aan te merken op de pure verdedigende capaciteiten van Schone, maar hij brengt veel voetbal en tegen ploegen waar je niet veel druk verwacht, zoals Grongingen, is het dan gewoon een prima keuze hem daar te laten voetballen.

Ik zag in de samenvatting in ieder geval goede dingen. Ik zag ook maar heel weinig van de kant van Grongingen. Ook dat is een mooie verdienste voor een ploeg die verdedigend nog wel eens wat steekjes wil laten vallen. En Joel Veltman gaat er komen hoor, heerlijk om hem zo aan het werk te zien!
remco k
 remco k - vrijdag 21 december 2012 - 14:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 december 2012 - 10:58 schreef Eide het volgende:
Gewoon een goede pot van Ajax. FdB laat in dit soort wedstrijden goed zien waarom Schone op CVm echt wel een prima idee is, want je hebt gewoon meer voetbal in de ploeg. Neem Schone, bij de 2-0 geeft hij een mooie pass, bij de 3-0 verovert hij de bal en denkt vervolgens meteen vooruit. Een CVM als Poulsen had het balletje terug gespeeld waarschijnlijk.

Tuurlijk is er wel wat aan te merken op de pure verdedigende capaciteiten van Schone, maar hij brengt veel voetbal en tegen ploegen waar je niet veel druk verwacht, zoals Grongingen, is het dan gewoon een prima keuze hem daar te laten voetballen.

Ik zag in de samenvatting in ieder geval goede dingen. Ik zag ook maar heel weinig van de kant van Grongingen. Ook dat is een mooie verdienste voor een ploeg die verdedigend nog wel eens wat steekjes wil laten vallen. En Joel Veltman gaat er komen hoor, heerlijk om hem zo aan het werk te zien!
Schone speelde tegen Groningen niet eens als cvm.
remco k
 remco k - vrijdag 21 december 2012 - 14:49   quote  deeplink  
Daar speelde Poulsen namelijk.
Eide
 Eide - vrijdag 21 december 2012 - 14:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 december 2012 - 14:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Schone speelde tegen Groningen niet eens als cvm.
Beh, je hebt gelijk, Siem speelde een linie vooruit.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 21 december 2012 - 21:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 december 2012 - 22:20 schreef remco k het volgende:

[..]

Niet te snel alles bij Schone in zijn schoenen schuiven in zijn eerste seizoen...
vind hem echt elke x een beetje beter worden....hij is nog niet onze beste middenvelder....jij weet ook dat alle grote spelers er niet direct stonden....het is niet even knippen met de vingers...
remco k
 remco k - vrijdag 21 december 2012 - 21:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 december 2012 - 21:28 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Niet te snel alles bij Schone in zijn schoenen schuiven in zijn eerste seizoen...
vind hem echt elke x een beetje beter worden....hij is nog niet onze beste middenvelder....jij weet ook dat alle grote spelers er niet direct stonden....het is niet even knippen met de vingers...
Ik schuif niks bij hem in de schoenen, vind alleen dat als een speler veruit het meeste balverlies binnen de ploeg lijdt, dat je hem niet heel goed kan vinden spelen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 21 december 2012 - 22:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 december 2012 - 21:31 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik schuif niks bij hem in de schoenen, vind alleen dat als een speler veruit het meeste balverlies binnen de ploeg lijdt, dat je hem niet heel goed kan vinden spelen.
Jij ziet meestal heel goed welke speler de minste factor is....maw jij kan heel goed een wedstrijd lezen....toch zie ik later sommige spelers langzaam beter worden...beter thuis gaan voelen ?....Janssen als voorbeeld ging langzaam steeds beter ballen vorig seizoen....toch bleef jij dan altijd een beetje negatief over hem...de meeste spelers moeten wennen aan het spel en aan hun rol binnen Ajax...

Mochten we aankopen doen dan ben ik een voorstander van aankopen doen tijdens de winterstop....brengt ze langzaam....laat ze wennen aan alles wat met Ajax te maken heeft....de kans is veel groter dat ze er dan direct staan in het begin van het nieuwe seizoen.....Ajax loopt de laatste jaren voor de winterstop altijd achter de feiten aan....nu hebben we ook weer teveel punten verloren in uitwedstrijden...mede omdat sommige spelers er eigenlijk nog niet klaar voor waren....Moisander,Poulsen en Schone zullen ongetwijfeld beter gaan presteren volgend seizoen...
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - zaterdag 22 december 2012 - 14:34   quote  deeplink  
Ik vind Schöne de meest nuttige aankoop tot dusverre. Op veel posities inzetbaar en de juiste mentaliteit.

Iets anders, Boerrigter maakt op mij nog steeds een verre van fitte indruk. Valt alleen mij dat op?
remco k
 remco k - zaterdag 22 december 2012 - 14:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 december 2012 - 22:00 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Jij ziet meestal heel goed welke speler de minste factor is....maw jij kan heel goed een wedstrijd lezen....toch zie ik later sommige spelers langzaam beter worden...beter thuis gaan voelen ?....Janssen als voorbeeld ging langzaam steeds beter ballen vorig seizoen....toch bleef jij dan altijd een beetje negatief over hem...de meeste spelers moeten wennen aan het spel en aan hun rol binnen Ajax...

Mochten we aankopen doen dan ben ik een voorstander van aankopen doen tijdens de winterstop....brengt ze langzaam....laat ze wennen aan alles wat met Ajax te maken heeft....de kans is veel groter dat ze er dan direct staan in het begin van het nieuwe seizoen.....Ajax loopt de laatste jaren voor de winterstop altijd achter de feiten aan....nu hebben we ook weer teveel punten verloren in uitwedstrijden...mede omdat sommige spelers er eigenlijk nog niet klaar voor waren....Moisander,Poulsen en Schone zullen ongetwijfeld beter gaan presteren volgend seizoen...
Over Janssen was ik niet negatief, ik was negatief over de positie waar hij speelde en hoe hij deze invulde, na de winterstop was ik juist best positief over Janssen.

Als iedereen fit is, is Schone echt geen basisspeler, toch vind ik hem als speler voor de breedte heel nuttig, hij is een prima speler als rechter aanvallende middenvelder, met een prima schot en goede passing, ook zijn overicht is aanvallend gezien best goed, hij heeft alleen de handelingssnelheid niet om het positiespel op hoge snelheid dat Ajax probeert te spelen nog meer te kunnen versnellen, zo zie ik hem vooruit nooit 1 keer raken. Als CVM schiet hij gewoon in alles te kort net zoals Theo Janssen dat deed.

Poulsen lijkt wel wat beter te gaan spelen, Moisander haalt zijn niveau wat hij bij AZ haalde hier ook, alleen vind ik dat niet voldoende, in het pure verdedigen maakt hij echt iedere wedstrijd wel een hele domme fout, en in topwedstrijden regelmatig betrokken bij de domme tegengoals, aan de bal is hij wel heel goed, en heeft hij misschien wel de beste inspeelpass van de ED voor een verdediger..
remco k
 remco k - zaterdag 22 december 2012 - 14:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 december 2012 - 14:34 schreef Ikke_tikkie het volgende:
Ik vind Schöne de meest nuttige aankoop tot dusverre. Op veel posities inzetbaar en de juiste mentaliteit.

Iets anders, Boerrigter maakt op mij nog steeds een verre van fitte indruk. Valt alleen mij dat op?
Het valt me wel op dat hij na 60/70 minuten inderdaad op is, toch lijkt hij in de minuten dat hij er staat wel erg fris, ook vind ik dat hij meer acties maakt en wel weer beter lijkt te gaan spelen..

Vind het wel frustrerend dat hij altijd gewisseld moet worden, eigenlijk heeft de Boer namelijk maar twee wisselmogelijkheden.
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - zaterdag 22 december 2012 - 14:41   quote  deeplink  
Let eens op de manier waarop hij aanzet tot een sprint en hoe hij naar lucht staat te happen na een loopactie. Sulejmani heeft ook zo'n periode gehad, maar dat was omdat ie conditioneel niet op orde was. Bij Derk lijkt het ook iets fysieks; alsof hij speelt met pijn of een belemmering.
remco k
 remco k - zaterdag 22 december 2012 - 14:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 december 2012 - 14:41 schreef Ikke_tikkie het volgende:
Let eens op de manier waarop hij aanzet tot een sprint en hoe hij naar lucht staat te happen na een loopactie. Sulejmani heeft ook zo'n periode gehad, maar dat was omdat ie conditioneel niet op orde was. Bij Derk lijkt het ook iets fysieks; alsof hij speelt met pijn of een belemmering.
Ik zal er morgen eens op letten, dat is me namelijk nog niet opgevallen, wel heeft hij een heel vermoeide gezichtsuitdrukking, maar dat heeft ie al vanaf dag 1

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Groningen - Ajax (KNVB Beker - 20 december 2012, 20:45): 0 - 3

0.0055651