BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Verschil tussen ploegen als ze tegen feyenoord voetballen of tegen 020

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
adje
 adje - donderdag 20 december 2012 - 22:49   quote  deeplink  
Het verschil van aanpak tussen wedstrijden door diverse ploegen tegen 020 en Feyenoord is een wereld van verschil, bizar om te zien.
Alleen Utrecht en Den Haag doen hier niet aan mee, loting straks wij uit zoals de laatste 3 jaar en 020 een makkie thuis.
Bosifyable
 Bosifyable - donderdag 20 december 2012 - 22:54   quote  deeplink  
Pieppiep, Hallo!
infamous psv
 infamous psv - donderdag 20 december 2012 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 december 2012 - 22:54 schreef Bosifyable het volgende:
Pieppiep, Hallo!
hahahahahaha
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 21 december 2012 - 08:54   quote  deeplink  
Wat zeggie nou?
piet de paler
 piet de paler - vrijdag 21 december 2012 - 09:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 december 2012 - 22:54 schreef Bosifyable het volgende:
Pieppiep, Hallo!
O een soort quiz. Dit was calimero
piet de paler
 piet de paler - vrijdag 21 december 2012 - 09:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 december 2012 - 08:54 schreef FR-Henk het volgende:
Wat zeggie nou?
Bassie en adriaan
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 21 december 2012 - 09:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 december 2012 - 22:49 schreef adje het volgende:
Het verschil van aanpak tussen wedstrijden door diverse ploegen tegen 020 en Feyenoord is een wereld van verschil, bizar om te zien.
Alleen Utrecht en Den Haag doen hier niet aan mee, loting straks wij uit zoals de laatste 3 jaar en 020 een makkie thuis.
Ik denk te begrijpen wat je bedoelt.
Komt door de afgelopen jaren, tegen Feyenoord viel er wat te halen als je pressie naar voren had. Feyenoord was niet in staat snel te spelen en de tegenstander dan in de problemen te brengen. Terwijl Ajax normaliter altijd met kort combinatie spel je juist volledig uit positie kon spelen dan.

Vandaar dat je ziet dat tegen Ajax clubs wat afwachtender spelen, dan is het vaak ook wachten op het doelpunt.

De tijden veranderen wel, tegen Feyenoord kan je als club ook geen pressie meer spelen omdat Feyenoord in staat is zich er uit te voetballen. Alleen nog niet 90 minuten lang.
Terwijl je ziet dat er ook meer clubs zijn die juist resultaat boeken door tegen de andere topclubs druk te zetten.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - vrijdag 21 december 2012 - 09:50   quote  deeplink  
Inderdaad, dacht ik ook direct aan: CALIMERO-gedrag... scheer je weg, vlegel...
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 21 december 2012 - 09:50   quote  deeplink  
Goed voorbeeld van de kentering:

http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/item/kwakman-feyenoord-weer-zon-tegenstander

quote:

"We begonnen nog wel agressief, probeerden een ander systeem. We hebben er alles aan gedaan, maar schoten duidelijk tekort vandaag", aldus Kwakman, die zich nog niet echt verheugt op zondag. "Feyenoord, weer zo'n tegenstander, Heel veel slechter kan het in ieder geval niet."
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 21 december 2012 - 09:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 december 2012 - 09:50 schreef Arie.Klooster het volgende:
Inderdaad, dacht ik ook direct aan: CALIMERO-gedrag... scheer je weg, vlegel...
alleen de laatste zin vind ik Calimero gedrag, de rest is best realistisch.
RedDevil1990
 RedDevil1990 - vrijdag 21 december 2012 - 10:37   quote  deeplink  
Weet niet maar ajax ze grootste zwakte is juist ze bij de verdediging al onder druk zetten
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 21 december 2012 - 10:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 december 2012 - 10:37 schreef RedDevil1990 het volgende:
Weet niet maar ajax ze grootste zwakte is juist ze bij de verdediging al onder druk zetten
tegenwoordig ja.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 21 december 2012 - 13:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 december 2012 - 10:43 schreef Stylzz het volgende:

[..]

tegenwoordig ja.
Maar je heb gelijk,voorbij de middenlijn combineren ze nog steeds snel
en redelijk effectief...En daar zit het verschil.
Eide
 Eide - vrijdag 21 december 2012 - 14:15   quote  deeplink  
Hier denken wij toch wel iets anders over hoor. Er zijn nogal wat ploegen waar Ajax komt waar Ajax thuis DE wedstrijd van het jaar is. ADO, Utrecht, Feyenoord, PSV, Twente, AZ... elke keer als Ajax daar langs komt is het "de wedstrijd van het jaar". Jullie zullen begrijpen dat in Amsterdam alleen potjes tegen Feyenoord worden gezien als "de wedstrijden van het jaar".
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 21 december 2012 - 14:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 december 2012 - 13:58 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Maar je heb gelijk,voorbij de middenlijn combineren ze nog steeds snel
en redelijk effectief...En daar zit het verschil.
Ook de verdediging bouwt goed op. Het probleem bij Ajax is alleen dat ze geen plan B hebben. Loopt de opbouw niet, dan gaan ze niet eerder de lange ballen spelen (missen ze voorin ook lengte en fysiek voor) ofzo, maar blijven ze de opbouw proberen. Leidt tot hachelijke situaties.
Eide
 Eide - vrijdag 21 december 2012 - 15:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 december 2012 - 14:20 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Ook de verdediging bouwt goed op. Het probleem bij Ajax is alleen dat ze geen plan B hebben. Loopt de opbouw niet, dan gaan ze niet eerder de lange ballen spelen (missen ze voorin ook lengte en fysiek voor) ofzo, maar blijven ze de opbouw proberen. Leidt tot hachelijke situaties.
Het manco in de opbouw is trouwens Poulsen. Hij komt ala Anita de bal heel dicht tegen de CVs ophalen. Anita had alleen de techniek en de diepgang om daarna met veel tempo door te zetten. Poulsen geeft zo'n balletje dan over 3 meter weer terug waardoor tegenstander makkelijk door kunnen drukken. En dan kom je gewoon in de problemen.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 21 december 2012 - 15:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 december 2012 - 15:02 schreef Eide het volgende:

[..]

Het manco in de opbouw is trouwens Poulsen. Hij komt ala Anita de bal heel dicht tegen de CVs ophalen. Anita had alleen de techniek en de diepgang om daarna met veel tempo door te zetten. Poulsen geeft zo'n balletje dan over 3 meter weer terug waardoor tegenstander makkelijk door kunnen drukken. En dan kom je gewoon in de problemen.
Dat klopt. Niet echt een speler die in jullie spelfilosofie past. Het verbaasde me ook al enigzins dat hij gehaald werd, omdat hij het niveau van Juventus niet meer aankon (geen slechte ploeg, maar dat was al 3 jaar terug dat hij daar speelde). Liverpool en Evian speelde hij ook al zoals nu. Risicoloos.

Hij brengt wel wat ervaring, wat prettig is voor een jonge ploeg (ik zie hetzelfde met Van Bommel bij PSV (al is die ploeg niet heel jong natuurlijk) en Mathijsen bij Feyenoord), want het brengt toch een stukje stabiliteit.

Aan de andere kant zijn er bij Ajax 9 à 10 spelers op het veld die wel goed kunnen opbouwen, dus dan kan je je het wellicht veroorloven 1-2 spelers er tussen te hebben die daar niet zo goed in is. Moet ie alleen geen ballen op gaan eisen natuurlijk...
Eide
 Eide - vrijdag 21 december 2012 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 december 2012 - 15:22 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Dat klopt. Niet echt een speler die in jullie spelfilosofie past. Het verbaasde me ook al enigzins dat hij gehaald werd, omdat hij het niveau van Juventus niet meer aankon (geen slechte ploeg, maar dat was al 3 jaar terug dat hij daar speelde). Liverpool en Evian speelde hij ook al zoals nu. Risicoloos.

Hij brengt wel wat ervaring, wat prettig is voor een jonge ploeg (ik zie hetzelfde met Van Bommel bij PSV (al is die ploeg niet heel jong natuurlijk) en Mathijsen bij Feyenoord), want het brengt toch een stukje stabiliteit.

Aan de andere kant zijn er bij Ajax 9 à 10 spelers op het veld die wel goed kunnen opbouwen, dus dan kan je je het wellicht veroorloven 1-2 spelers er tussen te hebben die daar niet zo goed in is. Moet ie alleen geen ballen op gaan eisen natuurlijk...
Jawel, maar ook veel jonge jongens die niet altijd het grote mannen voetbal gewent zijn waar ze meteen een dreun krijgen als ze een balletje aannemen. Bovendien is Ajax natuurlijk traditie getrouw de maanden oktober en november niet bepaald in vorm geweest wat het allemaal niet eenvoudiger maakte. Je niet nu de vorm er een beetje komt dat het wel makkelijker gaat.

Feyenoord heeft dat probleem ook wel een beetje hoor. Als je bij jullie echt druk zet op de CVs en Clasie komt Feyenoord ook gewoon in de problemen. Voor mij is Pelle echt de man die Feyenoord op dit moment beter maakt, want nu heb je de optie op de bal gewoon een knal te geven en die gekke Italiaan doet er wel wat goeds mee. Die terugval optie heeft Ajax niet. Ajax is onder druk echt afhankelijk van de creativiteit en klasse van Siem de Jong en Chrisian Eriksen.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 21 december 2012 - 16:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 december 2012 - 16:15 schreef Eide het volgende:

[..]

Jawel, maar ook veel jonge jongens die niet altijd het grote mannen voetbal gewent zijn waar ze meteen een dreun krijgen als ze een balletje aannemen. Bovendien is Ajax natuurlijk traditie getrouw de maanden oktober en november niet bepaald in vorm geweest wat het allemaal niet eenvoudiger maakte. Je niet nu de vorm er een beetje komt dat het wel makkelijker gaat.

Feyenoord heeft dat probleem ook wel een beetje hoor. Als je bij jullie echt druk zet op de CVs en Clasie komt Feyenoord ook gewoon in de problemen. Voor mij is Pelle echt de man die Feyenoord op dit moment beter maakt, want nu heb je de optie op de bal gewoon een knal te geven en die gekke Italiaan doet er wel wat goeds mee. Die terugval optie heeft Ajax niet. Ajax is onder druk echt afhankelijk van de creativiteit en klasse van Siem de Jong en Chrisian Eriksen.
jep.
Vincent1970
 Vincent1970 - vrijdag 21 december 2012 - 19:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 december 2012 - 16:15 schreef Eide het volgende:

[..]

Jawel, maar ook veel jonge jongens die niet altijd het grote mannen voetbal gewent zijn waar ze meteen een dreun krijgen als ze een balletje aannemen. Bovendien is Ajax natuurlijk traditie getrouw de maanden oktober en november niet bepaald in vorm geweest wat het allemaal niet eenvoudiger maakte. Je niet nu de vorm er een beetje komt dat het wel makkelijker gaat.

Feyenoord heeft dat probleem ook wel een beetje hoor. Als je bij jullie echt druk zet op de CVs en Clasie komt Feyenoord ook gewoon in de problemen. Voor mij is Pelle echt de man die Feyenoord op dit moment beter maakt, want nu heb je de optie op de bal gewoon een knal te geven en die gekke Italiaan doet er wel wat goeds mee. Die terugval optie heeft Ajax niet. Ajax is onder druk echt afhankelijk van de creativiteit en klasse van Siem de Jong en Chrisian Eriksen.
Vandaar dat de Vrij, Indi en Clasie in de belangstelling staan bij buitenlandse topclubs. Dat komt omdat Pelle hen beter maakt? Draai het eens om, en je ziet dat Pelle beter voetbalt en veel scoort omdat hij de juiste spelers om zich heen heeft staan...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 21 december 2012 door Vincent1970 --
Eide
 Eide - vrijdag 21 december 2012 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 december 2012 - 19:16 schreef Vincent1970 het volgende:

[..]

Vandaar dat de Vrij, Indi en Clasie in de belangstelling staan bij buitenlandse topclubs. Dat komt omdat Pelle hen beter maakt? Draai het eens om, en je ziet dat Pelle beter voetbalt en veel scoort omdat hij de juiste spelers om zich heen heeft staan...
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat Feyenoord een plan B heeft als een tegenstander jullie CVs en Clasie onder druk zetten, jullie kunnen die bal gewoon naar voren peren met Pelle voorin. Ajax heeft dat niet, wij missen daarvoor een speler met dat soort power.

Wel lezen gappie ;)
Vincent1970
 Vincent1970 - vrijdag 21 december 2012 - 19:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 december 2012 - 19:24 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat Feyenoord een plan B heeft als een tegenstander jullie CVs en Clasie onder druk zetten, jullie kunnen die bal gewoon naar voren peren met Pelle voorin. Ajax heeft dat niet, wij missen daarvoor een speler met dat soort power.

Wel lezen gappie ;)
Iedere goede spits maakt een club beter en water is nat...
Plan B van jou komt pas ter sprake als Feyenoord een kwartier voor tijd nog achter of gelijk staat. Je doet de verdediging te kort als je zegt dat ze in de problemen komen door alleen druk te zetten.
Eide
 Eide - vrijdag 21 december 2012 - 19:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 december 2012 - 19:37 schreef Vincent1970 het volgende:

[..]

Iedere goede spits maakt een club beter en water is nat...
Plan B van jou komt pas ter sprake als Feyenoord een kwartier voor tijd nog achter of gelijk staat. Je doet de verdediging te kort als je zegt dat ze in de problemen komen door alleen druk te zetten.
Tuurlijk niet.

Als je druk zet op de CVs en Clasie en Feyenoord komt er combinerend even niet uit kunnen jullie altijd die peer naar voren geven waarbij je weet dat er een spits staat die iets goeds met die peer kan.

Bij Ajax is die peer naar voren vrijwel altijd balverlies omdat wij die power niet hebben. Ajax moet zich er altijd uit combineren waardoor we relatief wat meer risico moeten noemen.

Heeft niets met de klok te maken, heeft gewoon met specifieke spelsituaties te maken en het verschil in capaciteiten van de selectie. We hebben gewoon geen grote sterke balvaste spits. Jullie hebben dat wel. Dat geeft je andere mogelijkheden. Wij hebben een selectie met allemaal technisch sterke maar fysiek minder sterke spelers die eigenlijk alles combinerend moeten oplossen omdat we het op pure kracht verliezen. Zo simpel is het wel.
Vincent1970
 Vincent1970 - vrijdag 21 december 2012 - 20:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 december 2012 - 16:15 schreef Eide het volgende:

[..]
Blablabla...

Feyenoord heeft dat probleem ook wel een beetje hoor. Als je bij jullie echt druk zet op de CVs en Clasie komt Feyenoord ook gewoon in de problemen. Voor mij is Pelle echt de man die Feyenoord op dit moment beter maakt, want nu heb je de optie op de bal gewoon een knal te geven en die gekke Italiaan doet er wel wat goeds mee. Blablabla...
Dit was het dat simpel beredeneerd is. In je laatste post nuanceer je het meer maar dan nog is het geen kwestie van een peer naar voren geven en Pelle doet de rest. Zo simpel is het niet.
Eide
 Eide - vrijdag 21 december 2012 - 20:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 december 2012 - 20:40 schreef Vincent1970 het volgende:

[..]

Dit was het dat simpel beredeneerd is. In je laatste post nuanceer je het meer maar dan nog is het geen kwestie van een peer naar voren geven en Pelle doet de rest. Zo simpel is het niet.
Ik probeer niet alles tot op de punt en komma uit te redeneren. Dan worden mijn posts nog langer dan dat ze al zijn. Ik ga er vanuit dat anderen ook wel een beetje meedenken in dit soort discussies :)

Waar het om ging was het "plan B" en of jij het nu te simpel vindt of niet, Feyenoord kan makkelijker op plan B terug vallen dan Ajax vanwege de aanwezigheid van Pelle.
Vincent1970
 Vincent1970 - vrijdag 21 december 2012 - 20:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 december 2012 - 20:54 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik probeer niet alles tot op de punt en komma uit te redeneren. Dan worden mijn posts nog langer dan dat ze al zijn. Ik ga er vanuit dat anderen ook wel een beetje meedenken in dit soort discussies :)

Waar het om ging was het "plan B" en of jij het nu te simpel vindt of niet, Feyenoord kan makkelijker op plan B terug vallen dan Ajax vanwege de aanwezigheid van Pelle.
Dan zou het handig zijn om wat realistischer te zijn vwb je commentaar rondom je "issue", en geen onzin verkondigen over de CV's als ze onder druk komen te staan.
Bosifyable
 Bosifyable - vrijdag 21 december 2012 - 21:12   quote  deeplink  
Zo'n onzin vond ik het anders niet :') Althans, enigszins wijze woorden voor een Ajacied!
Vincent1970
 Vincent1970 - vrijdag 21 december 2012 - 21:24   quote  deeplink  
Het enige wijze wat hij in mijn ogen zei was " Ik probeer...." ;-))
Eide
 Eide - vrijdag 21 december 2012 - 22:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 december 2012 - 20:59 schreef Vincent1970 het volgende:

[..]

Dan zou het handig zijn om wat realistischer te zijn vwb je commentaar rondom je "issue", en geen onzin verkondigen over de CV's als ze onder druk komen te staan.
Prima joh, jij gelijk.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 21 december 2012 - 22:57   quote  deeplink  
Moet ik weer tegen dat schijt logo aan kijken.
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 21 december 2012 - 23:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 december 2012 - 22:57 schreef Stylzz het volgende:
Moet ik weer tegen dat schijt logo aan kijken.
Zonder zo'n avatar had deze poster nog verdomd intelligent geleken.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 21 december 2012 - 23:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 december 2012 - 23:00 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Zonder zo'n avatar had deze poster nog verdomd intelligent geleken.
Mwah
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 22 december 2012 - 08:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 december 2012 - 10:37 schreef RedDevil1990 het volgende:
Weet niet maar ajax ze grootste zwakte is juist ze bij de verdediging al onder druk zetten
Dat moet je in Nederland zo en zo bij elke tegenstander doen .......... Afjagen en druk naar voren zetten en dan ik balbezit tikkie takkie voetbal! Daarom vind ik het bij Feyenoord zo jammer dat bij voorbeeld de Vrij niet meer door durft te dekken op het middenveld. Het risico is dan wel bij betere tegenstanders dat je wel eens tegen een counter aan kan lopen. Maar het is wel het voetbal dat ik graag zie. Een beetje zoals Barça speel. Mijn andere favoriete club
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 22 december 2012 - 08:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 december 2012 - 14:15 schreef Eide het volgende:
Hier denken wij toch wel iets anders over hoor. Er zijn nogal wat ploegen waar Ajax komt waar Ajax thuis DE wedstrijd van het jaar is. ADO, Utrecht, Feyenoord, PSV, Twente, AZ... elke keer als Ajax daar langs komt is het "de wedstrijd van het jaar". Jullie zullen begrijpen dat in Amsterdam alleen potjes tegen Feyenoord worden gezien als "de wedstrijden van het jaar".
Dat vind ik een verkeer instelling! Elke wedstrijd moet voor een speler de wedstrijd van het jaar zijn. Dan word en ben je een waardig kampioen ..... Ik heb er wel vertrouwen in dat Ronald, Jean Paul en Gio dat er wel in zullen krijgen bij Feyenoord. Een mentaliteits verandering!
Eide
 Eide - zaterdag 22 december 2012 - 09:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 december 2012 - 08:56 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Dat vind ik een verkeer instelling! Elke wedstrijd moet voor een speler de wedstrijd van het jaar zijn. Dan word en ben je een waardig kampioen ..... Ik heb er wel vertrouwen in dat Ronald, Jean Paul en Gio dat er wel in zullen krijgen bij Feyenoord. Een mentaliteits verandering!
Dat is vanuit een ideale situaties een schitterende instelling maar uiteindelijk geen houdbare instelling. Sommige wedstrijden zijn gewoon bijzonder. Andere wedstrijden wat minder.

Wat ik wel een gruwelijke hekel aan heb is dat slap gelul van "moeite om ons op te laden" of "toch wat vermoeid na een midweekse wedstrijd". Een prof voetballer moet er 2 keer per week staan. En dan moet je er ook staan, en je niet verbergen achter flauwe excuusjes.
infamous psv
 infamous psv - zaterdag 22 december 2012 - 09:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 december 2012 - 09:42 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat is vanuit een ideale situaties een schitterende instelling maar uiteindelijk geen houdbare instelling. Sommige wedstrijden zijn gewoon bijzonder. Andere wedstrijden wat minder.

Wat ik wel een gruwelijke hekel aan heb is dat slap gelul van "moeite om ons op te laden" of "toch wat vermoeid na een midweekse wedstrijd". Een prof voetballer moet er 2 keer per week staan. En dan moet je er ook staan, en je niet verbergen achter flauwe excuusjes.
sowieso slap gelul van die spelers met die 2 wedstrijden per week want ze willen graag naar Engeland en daar speel je er zowat 3 in de week...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 8734
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Verschil tussen ploegen als ze tegen feyenoord voetballen of tegen 020









0.0087530