Ajax kan voorlopig nog een tijdje genieten van Frank de Boer. De 43-jarige succestrainer tekent in Amsterdam voor vier jaar bij. Daardoor blijft hij tot medio 2017 aan de club verbonden.
"Goed nieuws", twitterde De Boer. "Zojuist handen geschud. Ik ga voor vier jaar tekenen." Onder zijn leiding veroverde Ajax de afgelopen drie seizoenen de landstitel.
Marc Overmars gaf onlangs tegenover De Telegraaf/Telesport al aan dat De Boer zelf mocht kiezen. "Frank, zeg maar wat je zelf wilt. Dan moeten we elkaar kunnen vinden. Ik heb ook gelezen dat hij drie jaar wil bijtekenen. Prima", verklaarde de directeur voetbalzaken.
Op de website van Ajax laat De Boer weten blij te zijn met de nieuwe verbintenis: "Ik heb het hier naar mijn zin en mijn gezin is hier gelukkig. Ik zie hier nog genoeg uitdagingen. Dit nieuwe contract is dus precies wat ik wilde."
Op dinsdag 21 mei 2013 - 21:19 schreef remco k het volgende: Ook mooi dat ze het snel en direct geregeld hebben, zowel van de Boer als Overmars ook.. Die heeft namelijk ook voor 4 jaar bijgetekend..
Vroeg in de zomer zonder gezeur. Hopelijk doet het goede voorbeeld volgen..