|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 december 2012 - 16:17 schreef Eide het volgende:Maar goed, beleid en visie, tactische uitvoering dus met ambitie als fundering en prestaties als product. Je zal dus uiteindelijk wel moeten kijken naar het product en als dat niet goed is ligt de oorzaak dus bij het beleid, de visie of de tactische uitvoering daarbij. Maar hoe bepaal je welke van de 3 de oorzaak is als het uiteindelijke resultaat uitblijft? Stel Ajax doet over 3 jaar niet mee met de top van Europa en kan alleen maar meedraaien in de Eredivisie, op welk moment kun je vaststellen dat de visie van Cruijff niet opgaat Ajax?
Als ik de meesten hier mag geloven zal dat nooit en te nimmer aan de orde komen omdat het bij Barcelona heeft gewerkt, MOET het ook bij Ajax werken en zal het ALTIJD aan iets anders liggen. Dit terwijl ik ervan overtuigd ben dat door het financieel verschil tussen de Nederlandse clubs en de grote buitenlandse clubs het hier niet zal gaan werken. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 december 2012 - 17:37 schreef Boudewijn het volgende:[..] Maar hoe bepaal je welke van de 3 de oorzaak is als het uiteindelijke resultaat uitblijft? Stel Ajax doet over 3 jaar niet mee met de top van Europa en kan alleen maar meedraaien in de Eredivisie, op welk moment kun je vaststellen dat de visie van Cruijff niet opgaat Ajax? Als ik de meesten hier mag geloven zal dat nooit en te nimmer aan de orde komen omdat het bij Barcelona heeft gewerkt, MOET het ook bij Ajax werken en zal het ALTIJD aan iets anders liggen. Dit terwijl ik ervan overtuigd ben dat door het financieel verschil tussen de Nederlandse clubs en de grote buitenlandse clubs het hier niet zal gaan werken. Nu chargeer je behoorlijk. Wat wordt gestelt is dat de visie die Cruijff voorstaat, en die in het verleden al vaker bij Ajax is gehanteerd (laten we dat niet vergeten), de enige mogelijkheid is voor Ajax om weer de aansluiting bij de top te gaan vinden, want met puur financiele middelen gaat Ajax die aansluiting nooit vinden. Ajax kan dus niet anders.
Daarbij is de visie van Cruijff dat jong talent individueel begeleid moet worden waarbij jeugdkampioenschappen geen doel van de jeugd opleiding mogen zijn. Het doel moet zijn op esxceptioneel talent door te laten stromen naar Ajax en en daarmee een constante stroom van voldoende voetballend talent te hebben om geen Europese figurant meer te zijn.
Dat weet je inderdaad nog niet over 3 jaar (de huidige A1, A2 en B1), dat zal eerder 5 a 7 jaar zijn. Het vermogen van de huidige generatie kennen we namelijk wel. Maar er zal inderdaad een moment moeten komen waarop het nieuwe beleid en daarbij de visie gewogen moet worden.
De vraag is dat als de prestaties tegen blijken te vallen, of dat de visie Cruijff zal ontkrachten. Het kan best zijn dat dan uiteindelijk toch de ambitie bijgesteld moet worden omdat we gewoon niet voldoende talenten hebben in Nederland, of omdat te veel clubs uit dezelfde pot met talenten vissen. Of misschien blijkt dat de Europese top die gasten dan met 18 al wegplukt waardoor je als Ajax alsnog niets opschiet en wat wel een echt falen van de nieuwe beleidsrichting en visie zou zijn.
Allemaal mogelijkheden waar de 'fluwelen revolutie' niet het succes zou kunnen hebben zonder dat het de visie Cruijff diskwalificeerd. En dan zou het ook gewoon kunnen floppen dat we de aankomende jaren subtop worden in Nederland. Kan moet je duidelijk een andere route gaan kiezen.
Maar dat is toekomstmuziek. Feit is dat wat nu in werking is gestelt al 2 maal eerder ook is gebeurt bij Ajax. Eerst onder trainer Rinus Michels en voorzitter Jaap van Praag, later onder trainer Louis van Gaal en voorzitter Micheal van Praag. Wie zien dat het bij Barca ook lukt, we zien dat het bestuurmodel werkt bij Bayern, dus waarom zou het onder Directeuren Edwin v.d. Sar en Kinsbergen en met trainer Frank de Boer niet lukken? Waar is die skepsis op gebaseert? En wat hebben na de afgelopen jaren nu eigenlijk te verliezen?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 29 december 2012 door Eide -- |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
Deze discussie is alleen gebaseerd op wie heeft er nou gelijk....... Laten we gewoon zeggen ; allemaal!!!! Klaar.... Klaar met het haantjesgedrag.... Je ben pro Cruijff of anti.... Ken toch leipos ???? |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
Je bent een jood of je bent het niet........... E=mc2 |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: E=mc2?
weet jij wat HO2I is? |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Dat de jeugdopleiding van Barca goed is dat weten we dat Ajax dat ook moet doen is perfect alleen dat heb ik al aangehaald de salarissen van Barca zijn aangepast op top niveau en van Ajax niet dus hoe hou je de talenten in huis ??? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 december 2012 - 21:22 schreef nora het volgende:Dat de jeugdopleiding van Barca goed is dat weten we dat Ajax dat ook moet doen is perfect alleen dat heb ik al aangehaald de salarissen van Barca zijn aangepast op top niveau en van Ajax niet dus hoe hou je de talenten in huis ??? ze vroeg vastleggen, dus op het 16e verjaardag al een contractje voor ze klaar hebben liggen... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Volgens mij speelt Ajax met eigen jeugd gewoon weer herkenbaar en leuk voetbal. Europees succes is in Nl incidenteel en ik verwacht dat Ajax in deze lijn echt in de komende jaren nog wel ver zou kunnen komen in 1 van de competities. |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote: Het geldt dan wel niet voor iedereen, maar lees dit of andere topics maar terug. Ik mag geen commentaar hebben op de visie van Cruijff want wordt meteen weggezet als iemand die er niets van snapt (op z'n zachts gezegd). En als ik van Gaal als voorbeeld noem ben ik blijkbaar helemaal ongeloofwaardig, terwijl die man toch echt ook veel voor Ajax heeft betekend.
quote: Wat wordt gestelt is dat de visie die Cruijff voorstaat, en die in het verleden al vaker bij Ajax is gehanteerd (laten we dat niet vergeten), de enige mogelijkheid is voor Ajax om weer de aansluiting bij de top te gaan vinden, want met puur financiele middelen gaat Ajax die aansluiting nooit vinden. Ajax kan dus niet anders.
Daarbij is de visie van Cruijff dat jong talent individueel begeleid moet worden waarbij jeugdkampioenschappen geen doel van de jeugd opleiding mogen zijn. Het doel moet zijn op esxceptioneel talent door te laten stromen naar Ajax en en daarmee een constante stroom van voldoende voetballend talent te hebben om geen Europese figurant meer te zijn.
De vraag is dat als de prestaties tegen blijken te vallen, of dat de visie Cruijff zal ontkrachten. Het kan best zijn dat dan uiteindelijk toch de ambitie bijgesteld moet worden omdat we gewoon niet voldoende talenten hebben in Nederland, of omdat te veel clubs uit dezelfde pot met talenten vissen. Of misschien blijkt dat de Europese top die gasten dan met 18 al wegplukt waardoor je als Ajax alsnog niets opschiet en wat wel een echt falen van de nieuwe beleidsrichting en visie zou zijn.
Allemaal mogelijkheden waar de 'fluwelen revolutie' niet het succes zou kunnen hebben zonder dat het de visie Cruijff diskwalificeerd. En dan zou het ook gewoon kunnen floppen dat we de aankomende jaren subtop worden in Nederland. Kan moet je duidelijk een andere route gaan kiezen.
Misschien moet ik het niet de visie van Cruijff noemen, maar meer het plan Cruijff. De fluwelen revolutie heeft hij gestart naar aanleiding dat er kansloos van Madrid werd verloren en dat er met zijn plan Ajax weer zal meedoen met de top van Europa. Dus als dat niet lukt is de revolutie gewoon mislukt. Ik weet niet hoe andere clubs hun jeugdopleiding hebben geregeld, maar waarschijnlijk zal het in de meeste niet drastisch verschillen met de visie van Cruijff. Voordeel voor Ajax is wel dat ze ook bij het mislukken van de revolutie wel de salarissen omlaag hebben, meer (goedkopere) jeugdspelers en minder dure aankopen doen. Iets wat andere Nederlandse clubs (noodgedwongen) al langer hebben doorgevoerd.
quote: Wie zien dat het bij Barca ook lukt, we zien dat het bestuurmodel werkt bij Bayern, dus waarom zou het onder Directeuren Edwin v.d. Sar en Kinsbergen en met trainer Frank de Boer niet lukken? Waar is die skepsis op gebaseert? En wat hebben na de afgelopen jaren nu eigenlijk te verliezen?
Er is niets te verliezen, en de werkwijze was met of zonder Cruijff toch grotendeels doorgevoerd moeten worden dus daar zie ik niets fouts in. De skepsis van het plan Cruijff is puur en alleen gebaseerd op het feit dat Cruijff zegt dat door zijn aanpak Ajax bij de Europese top zal gaan behoren, dus naast(!) Barcelona en Bayern. Maar ik zie 2 grote problemen: 1) Ajax heeft allang niet meer de status die Ajax vroeger had en die Barcelona en Bayern nu nog steeds hebben. Dus de jeugdspelers zullen liever bij een 'grotere' club spelen als ze de kans krijgen 2) Het financiele plaatje. Geen van de Nederlandse clubs kan zich meten met de hoge schulden van een Barca of de enorme omzet en winst van een Bayern.
Door die twee redenen denk ik dat de exceptionele spelers die Ajax naar de Europese top zouden moeten brengen vroegtijdig zullen vertrekken, of ze nou een contract hebben of niet, en Ajax te weinig zal verdienen aan de langdurige, relatief dure opleiding die de jeugdspelers hebben doorlopen. Hier heb ik Cruijff alleen over horen zeggen dat hij vind dat die exceptionele spelers het niet zouden moeten doen en bij Ajax zouden moeten blijven. Maar nogmaals, dat zie ik dus niet gebeuren en kijk naar de Nederlandse clubs en dan zie je het keer op keer gebeuren dat spelers vertrekken.
Kortom: Het plan Cruijff qua jeugdbeleid is goed, maar niets nieuws aangezien andere Nederlandse clubs het ook al langer doen. Het plan Cruijff valt of staat bij het aanhaken bij de Europese top en daar voorzie ik problemen. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 december 2012 - 23:22 schreef NatjosFC het volgende:[..] ze vroeg vastleggen, dus op het 16e verjaardag al een contractje voor ze klaar hebben liggen... Oke een contract van 5 jaar dan is hij 21 zie Eriksen en weg zijn ze vrees ik. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: onder de 18 mag je maar 3 jaar. dus op hun 16e verjaardag vastleggen voor 3 jaar... dan hebben ze al tot hun 19e tijd door te breken naar het 1e elftal.. en op hun 19e willen ze als al bij het 1e team zitten vast wel bijtekenen, zo niet dat dan heb je er in iedergeval alles aangedaan... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 30 december 2012 - 14:01 schreef NatjosFC het volgende:[..] onder de 18 mag je maar 3 jaar. dus op hun 16e verjaardag vastleggen voor 3 jaar... dan hebben ze al tot hun 19e tijd door te breken naar het 1e elftal.. en op hun 19e willen ze als al bij het 1e team zitten vast wel bijtekenen, zo niet dat dan heb je er in iedergeval alles aangedaan... Precies wat er met de meest jonge spelers nu dus gebeurt.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/238801_laporta-adviseert-psg-een-visie-a-la-cruijff
Het Paris Saint-Germain van nu lijkt op het FC Barcelona van een decennium geleden. Volgens Joan Laporta hebben de Parijzenaren wel een Johan Cruijff-visie nodig.
"Barcelona en Parijs lijken veel op elkaar. Beide steden zijn gekarakteriseerd door hun liefde voor schoonheid", zegt de 50-jarige Spanjaard in een interview met Eurosport. "Paris Saint-Germain moet investeren met het doel om mooi voetbal te gaan spelen. Ze moeten de filosofie van FC Barcelona overnemen. Toen ik in 2003 bij de club kwam, zag het er niet goed uit. Maar door de filosofie van Cruijff te volgen, Frank Rijkaard aan te stellen en Ronaldinho te kopen kwam het allemaal samen. De duidelijke visie, schoonheid voor resultaten, heeft ons gebracht naar waar we nu staan." "Ik ben trots mijn steentje te hebben bijdragen aan het beste team in de geschiedenis. Deze spelers zijn getalenteerd, intelligent en verbonden door vriendschap", vervolgt Laporta, die ook nog wat kwijt wil over Zlatan Ibrahimovic. De 31-jarige PSG-spits heeft een verleden bij FC Barcelona. "Zlatan is een echte professional. Hij is een winnaar en dat heeft hij overal laten zien. Daarnaast is hij een fantastische doelpuntenmaker. Bij FC Barcelona, waar het systeem niet makkelijk is om aan te wennen, heeft hij niet alles gebracht wat hij kon. Hij heeft de tijd niet gekregen te wennen."
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 30 december 2012 door remco k -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
NU zul je wel weer beginnen over het AANKOPEN van Ronaldinho, maar 27 miljoen is natuurlijk een schijntje voor wat hij daar gebracht heeft en is dus een goede gerichte aankoop geweest. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Oja, en Laporta is de oud president van Barcelona. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Straks op eredivisie live 1.....Barca the inside story |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op zondag 30 december 2012 - 14:58 schreef remco k het volgende:NU zul je wel weer beginnen over het AANKOPEN van Ronaldinho, maar 27 miljoen is natuurlijk een schijntje voor wat hij daar gebracht heeft en is dus een goede gerichte aankoop geweest. Ik ben van meening dat aankopen voor extra ervaring niet slecht is, alleen zullen Nederlandse clubs alleen maar de bijna uitgerangeerde ervaring kunnen krijgen waar het maar afwachten is wat ze kunnen brengen. Zie Mathijssen, van Bommel.
Dus ook hier geldt dat het totaal niet te vergelijken is met Ajax (of welke NL club dan ook)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 30 december 2012 door Boudewijn -- |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
Wat n passie en volhardenheid op dit topic... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Pfffff een redneck uit Den Bosch...........gaaaaaap |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Bla bla bla....wat een oeverloos gezwam hier....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 30 december 2012 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Yep precies sjakie.....blaten |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Kent hij Cruyff ook dan ? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Wat Joduh zegt,lekker belangrijk......komkommertijd |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Om niet goed van te worden...weet je....ergens hebben ze allemaal een beetje gelijk.....Cruyff is en blijft fenomenaal als voetballer....maar het is en blijft maar een mens....misschien is hij eigenlijk de enige echte godenzoon maar dan wel eentje met een enorme dosis geluk....hahahaha |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zondag 30 december 2012 - 22:29 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Om niet goed van te worden...weet je....ergens hebben ze allemaal een beetje gelijk.....Cruyff is en blijft fenomenaal als voetballer....maar het is en blijft maar een mens....misschien is hij eigenlijk de enige echte godenzoon maar dan wel eentje met een enorme dosis geluk....hahahaha Ach sjakie.....heb vanavond de documentaire gezien van Barca,het was niet alleen Cruijf,Laporte heeft echt zijn nek uitgestoken,als je alles moet geloven.
Mijn godenzoon is en blijft Jari Litmanen sjakie.....en daar moet je het mee doen |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 30 december 2012 - 22:35 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Ach sjakie.....heb vanavond de documentaire gezien van Barca,het was niet alleen Cruijf,Laporte heeft echt zijn nek uitgestoken,als je alles moet geloven. Mijn godenzoon is en blijft Jari Litmanen sjakie.....en daar moet je het mee doen Nee maar ook Cruyff is en blijft afhankelijk van de uitvoering op het veld....ook de Messias kan er niet voor zorgen dat de jeugd bij Ajax blijft...wanneer ze de 20 gepasseerd zijn gaan ze voor het grote geld....bye bye....
Jari ik moet zeggen dat hij een geweldenaar was....meer een tovenaar...jammer dat we die nu niet meer in de selectie hebben...alleen Eriksen komt een klein beetje in de buurt...maar die blijft geen jaren meer hangen bij Ajax... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Ik heb eigenlijk nooit gereageerd op spelers,simpel omdat er echt niemand boven uit steekt. Weet je sjakie ik word 50.....Cruijff,Petterson,Witschen(Richard)Bergkamp,Overmars,Litmanen,Reiziger,Sar,Sneyder,Babangida......pffffffffff laat maar,nu is het een beetje éénheids worst
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 30 december 2012 door Nenam_tiL -- |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote: |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Hehehehe.....D. je staat nog steeds in mijn top 3 |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Oja het is zondag avond en ik heb een borrel op.....maakt weer een hoop goed morgen
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Whahahaha dat is Neman ten top....alleen waar blijft Joduhhhhh...hahaha.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 30 december 2012 - 22:54 schreef Nenam_tiL het volgende:Ik heb eigenlijk nooit gereageerd op spelers,simpel omdat er echt niemand boven uit steekt. Weet je sjakie ik word 50.....Cruijff,Petterson,Witschen(Richard)Bergkamp,Overmars,Litmanen,Reiziger,Sar,Sneyder,Babangida......pffffffffff laat maar,nu is het een beetje éénheids worst Klopt....waar zijn ze gebleven.... Cruyffie....Keizer....Krol....Suurbier.....Litmanen.....Sneyder...vd Vaart....Bergkamp....Overmars....Suarez...Huntelaar...Vertonghen.... Hebben we nu eigenlijk nog wel helden ????? Maar 1 ding sinds de Boer staat er wel al 2 jaar een elftal.... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: ergens kan ik je wel waarderen....hahahaha |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 30 december 2012 - 18:29 schreef Boudewijn het volgende:[..] Ik ben van meening dat aankopen voor extra ervaring niet slecht is, alleen zullen Nederlandse clubs alleen maar de bijna uitgerangeerde ervaring kunnen krijgen waar het maar afwachten is wat ze kunnen brengen. Zie Mathijssen, van Bommel. Dus ook hier geldt dat het totaal niet te vergelijken is met Ajax (of welke NL club dan ook) Jammer dat je enkel hier op reageert, de rest geeft namelijk heel duidelijk de invloed van Cruijff aan.. Als de oud president dit namelijk al zegt, wie ben jij dan om hem ongelijk te geven, per slot van rekening is het de man die daar de lijnen heeft uitgezet. |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op maandag 31 december 2012 - 02:14 schreef remco k het volgende:[..] Jammer dat je enkel hier op reageert, de rest geeft namelijk heel duidelijk de invloed van Cruijff aan.. Als de oud president dit namelijk al zegt, wie ben jij dan om hem ongelijk te geven, per slot van rekening is het de man die daar de lijnen heeft uitgezet. Omdat we het hier hebben over Ajax en niet een club waar ze tientallen miljoenen te besteden hebben. En dat is nou net het grote verschil. |
|
|
|
|
Leonidas
|
|
|
En, is hier de absolute waarheid al gevonden? Ik ben daar zeer benieuwd naar. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 31 december 2012 - 03:36 schreef Boudewijn het volgende:[..] Omdat we het hier hebben over Ajax en niet een club waar ze tientallen miljoenen te besteden hebben. En dat is nou net het grote verschil. Eh. Misschien even terug lezen dan. Het gaat namelijk over de invloed van jc bij barca. |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote: Als je ff terugleest had je kunnen lezen dat ik het met Eide had over mijn skepsis over het plan Cruijff bij Ajax. |
|
|
|
|
Leonidas
|
|
|
quote: Ho ho, boven dit topic staat de "waarheid" met hoofdletters geschreven. Alle mensen doen hun best om hun waarheid aan jou op te dringen en dan ga jij mij vertellen dat de absolute waarheid er niet is? Hoe moet dat dan verder? |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Alvast een goed 2013 zeikerds... Met of zonder JC! |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op maandag 31 december 2012 - 14:22 schreef Leonidas het volgende:[..] Ho ho, boven dit topic staat de "waarheid" met hoofdletters geschreven. Alle mensen doen hun best om hun waarheid aan jou op te dringen en dan ga jij mij vertellen dat de absolute waarheid er niet is? Hoe moet dat dan verder? Oja, die waarheid. Maar alleen niet mijn waarheid! We blijven gewoon discussieren tot ik uiteindelijk over 10 jaar mijn gelijk heb gekregen ;) |
|
|
|
|
Leonidas
|
|
|
quote:Op maandag 31 december 2012 - 14:32 schreef Boudewijn het volgende:[..] Oja, die waarheid. Maar alleen niet mijn waarheid! We blijven gewoon discussieren tot ik uiteindelijk over 10 jaar mijn gelijk heb gekregen ;) Oh wacht even. Is je gelijk halen hetzelfde als de waarheid met hoofdletters? Dan snap ik alle reacties op dit topic weer!! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 31 december 2012 - 13:49 schreef Boudewijn het volgende:[..] Als je ff terugleest had je kunnen lezen dat ik het met Eide had over mijn skepsis over het plan Cruijff bij Ajax. Was trouwens een leuke discussie Boudewijn. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 31 december 2012 - 13:49 schreef Boudewijn het volgende:[..] Als je ff terugleest had je kunnen lezen dat ik het met Eide had over mijn skepsis over het plan Cruijff bij Ajax. Wie zegt dat wat ik post daar mee te maken had, in eerste instantie gaat heel het topic daar niet over. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
sommigen onder ons willen altijd het laatste woord.... Nou tot volgend jaar....allen het beste toegewenst.... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op maandag 31 december 2012 - 18:59 schreef Jack Huntelaar het volgende:sommigen onder ons willen altijd het laatste woord.... Nou tot volgend jaar....allen het beste toegewenst.... Hehehehehehehe |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op maandag 31 december 2012 - 14:39 schreef Leonidas het volgende:[..] Oh wacht even. Is je gelijk halen hetzelfde als de waarheid met hoofdletters? Dan snap ik alle reacties op dit topic weer!! Er stond een smiley bij, wat betekent dat het als grapje bedoeld is... |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op maandag 31 december 2012 - 16:46 schreef remco k het volgende:[..] Wie zegt dat wat ik post daar mee te maken had, in eerste instantie gaat heel het topic daar niet over. Wil je dan voortaan ff zeggen als je van de hak op de tak springt, anders is het niet te volgen waar je op reageert... |
|
|
|