|
|
Boudewijn
|
|
|
quote: Zeker, en we gaan er in het nieuwe jaar gewoon mee verder al naar gelang de resultaten van Ajax 1 en de transfers... Altijd weer een spannend maandje dat Januari. |
|
|
|
|
Leonidas
|
|
|
quote: Jammer want ik dacht toch echt dat ik nu begrepen had hoe je de echte waarheid, en dan met name op voetbalgebied, kunt vinden. Een gelukkig en gezond 2013 toegewenst!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 31 december 2012 - 19:56 schreef Boudewijn het volgende:[..] Wil je dan voortaan ff zeggen als je van de hak op de tak springt, anders is het niet te volgen waar je op reageert... Ik van de hak op de tak?? volgens mij gewoon on topic toch? |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op woensdag 26 december 2012 - 00:05 schreef remco k het volgende:Al zouden de 175,000 socios van FC Barcelona zijn voeten om beurten masseren, dagelijks voor hem koken, hem naar bed dragen; al zouden ze zijn golfclubs rond de 18 holes van de Montanyà-heuvel rondslepen; al zouden ze vijftig procent van hun salaris aan hem opdragen... het zou nog niet in de buurt komen van de schuld die de liefhebbers van het huidige Barça verschuldigd zijn aan Johan Cruijff. . Zonder Cruijff zou er nu geen Pep Guardiola, geen Lionel Messi, geen Xavi Hernández en geen Andrés Iniesta zijn. Ze zouden beoordeeld zijn als te klein - tafelvoetballers. Dat schrijft Graham Hunter in zijn bekroonde boek Barça: The Making of the Greatest Team in the World, dat binnenkort ook in het Nederlands op de markt verschijnt. DNA Cruijff 'Zelfs de laatste Barcelona-generatie heeft Cruijff in de genen zitten, in de manier van trainen, spelen en door entertainen slechts vlak achter winnen op de prioriteitenlijst laten komen', aldus de Engelse journalist. Zonder Cruijff zou het huidige Barcelona-sprookje niet hebben bestaan, schrijft Hunter. Totaalvoetbal = tiki-taka 'Geen Cruijff, geen Dream Team. Geen Cruijff, geen totaalvoetbal. Geen Cruijff, geen tiki-taka. Geen Cruijff, geen Rijkaard. Geen Cruijff, geen Laporta. (...) Zonder de stellige overtuiging van Cruijff en vaste assistent Carles Rexach zou Guardiola niet eens een kans hebben gehad in het eerste elftal.' La Masia Cruijff initieerde vanaf 1979 de voorwaarden voor de fameuze jeugdopleiding La Masia, waarin deze geweldige spelers herkend en erkend werden. Toen Cruijff in 1988 terugkeerde als coach, plante hij het zaadje waar de wereld nog altijd zijn vruchten van plukt. Hij reorganiseerde de jeugdopleiding - waar tot dan toe door 13 teams op 13 verschillende manieren voetbal werd gespeeld - drastisch. 3-4-3 werd het vaste systeem en talenten die er bovenuit staken, gingen bij de teams met één of twee jaar oudere spelers spelen. Balbezit en drukzetten De keeper moest meevoetballen, bij positiespel werd het één of twee keer raken geïntroduceerd en drukzetten bij balverlies en in de kleine ruimte werd tot in de puntjes geperfectioneerd. Balbezit én het zo snel mogelijk terugveroveren bij balverlies, werden voorwaarden voor het Barça-voetbal. Spaans goud Hunter: 'Basiselementen die nog altijd worden toegepast en uiteindelijk tot het gouden Barça van Cruijff, Rijkaard en Guardiola leidden. Zelfs de Europese en wereldtitel, in een finale waarin nota bene Nederland verslagen werd door het voetbal van het Amsterdamse genie, heeft Spanje te danken aan Cruijff.' BARCA: THE MAKING OF THE GREATEST TEAM IN THE WORLD Een must read voor elke Barça-diehard. Graham Hunter zoekt naar alle factoren die hebben geleid tot het succes van het huidige FC Barcelona; van spelers, coaches, presidenten tot jeugdopleiding. Een inspirerend boek, een voetbalbijbel http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Nederlands-voetbal/article/detail/3368596/2012/12/25/Zonder-Cruijff-geen-Messi-en-geen-Spaanse-wereldtitel.dhtml en weer die zielige persoonlijke aanval tov iemand die een andere mening dan remco K. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Nee kerel, integendeel zelfs, maar goed dat zal je wel niet snappen. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Als je nou niets zinnigs te melden hebt... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
JOHAN CRUIJFF/// EENS EEN HELD, ALTIJD EEN HELD!!! Oja Boudje, Cruijff heeft altijd gelijk!! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Om even door te gaan over de jeugd.
Waar ik op hoop is dat door de verandering van het accent naar individuele ontwikkeling er ook een mentaliteits-verandering komt bij de jeugd.
Als je bij Ajax speelt ben je een van de besten van Nederland. Een probleem is alleen dat veel van die gasten niet anders weten. Ze winnen alles, spelen altijd tegen gasten die 2 jaar ouder zijn en horen overal en altijd dat ze de besten zijn. Ze kennen geen tegenslag, kennen geen verlies.
Dan komen in de buurt van Ajax 1 en dan moet die knop om. Dan zijn ze niet meer bijzonder maar staan ze onderaan een pikorde en veranderd we wereld aanzienlijk. Ik ben er van overtuigd dat er om die redenen verschillende jongens uiteindelijk nooit doorbreken. Voetbal is meer dan alleen aanleg en talent, het is ook mentaliteit. En ik hoop dat men op dat gebied stappen kan maken. |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote:Maar het uiteindelijke doel van de visie van Cruijff om mee te doen met de Europese top gaat mank omdat Ajax in deze tijd nooit en te nimmer zijn op Europese top bepalende spelers voor langere tijd kan behouden waar wel enorm veel tijd en geld in is geinvesteerd door de jaren heen. En daarom denk ik dat het zal mislukken en dat er op financieel gebied klappen zullen vallen voor Ajax. En ik ben van mening dat van Gaal op dat gebied een betere visie heeft omdat hij beter weet de balans te vinden tussen jeugdspelers, aantrekken van bepalende spelers van buitenaf en vooral het financieel plaatje veel beter weet te managen.
Je zegt dat Ajax zijn juedspelers niet weet te behouden, en vervolgens denk je dat er daardoor klappen gaan vallen op financieel gebied?
Uhhm als je ze allemaal te vroeg worden verkocht hoe kan je dan in godensnaam finacieel klappen krijgen, of bedoel je flappen ipv klappen ouwe reus.
Ja van Gaal kan het allemaal het beste, hij is niet alleen de beste van ....niet van ... maar de beste van heel Boudewijnland! |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote: is geen mening maar een obsessie...zie het meer als therapie dan een aanval..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 02 januari 2013 door Mokum1 -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Zeker een obsessie, Boudje beheerst mijn hele leven.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Tis maar hoe je het leest......Cruyff kan ook de obsessie van Boudewijn zijn,denk dat Boudje soms gillend wakker word,slaan zijn honden weer aan,daardoor ruzie met de buren enz enz.......erg vervelend voor mevrouw boudewijn,waardoor Boudje weer op de logeer kamer moet voor minimaal een week......hahahahaha |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 02 januari 2013 - 18:24 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Tis maar hoe je het leest......Cruyff kan ook de obsessie van Boudewijn zijn,denk dat Boudje soms gillend wakker word,slaan zijn honden weer aan,daardoor ruzie met de buren enz enz.......erg vervelend voor mevrouw boudewijn,waardoor Boudje weer op de logeer kamer moet voor minimaal een week......hahahahaha Denk niet dat het zo bedoelt was.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Geen idee moetje Mokum 1 vragen......ik las het zo wel |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: heb ik wel maar wanneer iemand een andere mening heeft dan hij wordt meneeertje persoonlijk want ook dit stuk staat vol met suggestieve dingen die op meningen zijn berust dus het is DE waarheid volgens een persoon maar niet de absolute waarheid |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: te moeilijk voor je?? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 02 januari 2013 - 18:43 schreef Brandje het volgende:[..] heb ik wel maar wanneer iemand een andere mening heeft dan hij wordt meneeertje persoonlijk want ook dit stuk staat vol met suggestieve dingen die op meningen zijn berust dus het is DE waarheid volgens een persoon maar niet de absolute waarheid Heb ik dit stuk geschreven?? Nee toch of wel soms, ik ben het er alleen roerend mee eens, en jij bent gewoon geïrriteerd naar mij omdat jij mij niet op andere gedachten kan brengen en ik volhoud aan mijn mening. Je moet gewoon met heel goede argumenten komen om me op andere gedachten te brengen en daar kan je blijkbaar niet mee omgaan en zie je blijkbaar noodzaak om je te gedragen als een klein kind. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik snap verder niet wat je tegen me hebt, heb namelijk ook niks tegen jou, ken je namelijk niet eens. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op woensdag 02 januari 2013 - 19:14 schreef remco k het volgende:Ik snap verder niet wat je tegen me hebt, heb namelijk ook niks tegen jou, ken je namelijk niet eens. Is standaard ouwe.....hahahahahaha |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Dacht dat dit kinderachtige gedrag op dit forum weleens voorbij zou zijn.. Zat ik er toch naast...Whahahha.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op woensdag 02 januari 2013 - 19:20 schreef remco k het volgende:[..] Dacht dat dit kinderachtige gedrag op dit forum weleens voorbij zou zijn.. Zat ik er toch naast...Whahahha.. Pffffffff pas als ik niet meer post gap......dan wordt het serieus hier |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: nee joh, je hebt te hoog op van jezelf..Whahaha. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Zei mijn vriendin ook vanacht.....dacht dat ik potenter was :-( |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Whahahaha, maareh, te klein of een probleem met opstijgen?? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Opstijgen prima......in de lucht houden,pffffffffffff |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Maaruh we verkloten je topic ouwe,is niet de bedoeling |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Je wordt ook een dagje ouder he.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Nee je hebt gelijk.. Niet mijn topic trouwens he, alles hier is van Boud. |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op woensdag 02 januari 2013 - 16:21 schreef Mokum1 het volgende:Je zegt dat Ajax zijn juedspelers niet weet te behouden, en vervolgens denk je dat er daardoor klappen gaan vallen op financieel gebied? Uhhm als je ze allemaal te vroeg worden verkocht hoe kan je dan in godensnaam finacieel klappen krijgen, of bedoel je flappen ipv klappen ouwe reus. Relatief dure opleiding talenten -> Talenten vroegtijdig weg (gratis of voor weinig geld) -> 'slechter' Ajax 1 -> minder inkomsten omdat alleen de mindere goden overblijven voor Ajax 1 -> vaker missen CL of minder ver komen op Europees gebied -> financieel slechter
Logisch zou Cruijff zeggen...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 02 januari 2013 door Boudewijn -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 02 januari 2013 - 20:48 schreef Boudewijn het volgende:[..] Relatief dure opleiding talenten -> Talenten vroegtijdig weg -> 'slechter' Ajax 1 -> minder inkomsten omdat alleen de mindere goden overblijven voor Ajax 1 -> vaker missen CL of minder ver komen op Europees gebied -> financieel slechter Logisch zou Cruijff zeggen... Whahahaha jij blijft Remco op zijn pik trappen he.... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Nope....wij maken of breken hem :-) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op woensdag 02 januari 2013 - 20:48 schreef Boudewijn het volgende:[..] Relatief dure opleiding talenten -> Talenten vroegtijdig weg (gratis of voor weinig geld) -> 'slechter' Ajax 1 -> minder inkomsten omdat alleen de mindere goden overblijven voor Ajax 1 -> vaker missen CL of minder ver komen op Europees gebied -> financieel slechter Logisch zou Cruijff zeggen... Alsof van Gaal dat wel allemaal kan waarmaken.......Gaaaaaaaaap trouwens dit kan je ook op je eigen forum projecteren.....veel posters/diehards die wegblijven -> zwakker forum -> minder inkomsten -> minder reclame -> financieel slechter |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 02 januari 2013 - 20:48 schreef Boudewijn het volgende:[..] Relatief dure opleiding talenten -> Talenten vroegtijdig weg (gratis of voor weinig geld) -> 'slechter' Ajax 1 -> minder inkomsten omdat alleen de mindere goden overblijven voor Ajax 1 -> vaker missen CL of minder ver komen op Europees gebied -> financieel slechter Logisch zou Cruijff zeggen... Ik denk dat dit wel meevalt, uiteraard worden er uit Nederland veel spelers en met name talenten weggekocht. Maar je ziet toch ook dat spelers als Schone en Moisander bij Ajax prima meekonden tegen de Europese top, en die jongens worden niet uit NL weggekocht omdat het niet de toptalenten zijn. Als je met dit type speler een goede basis weet te leggen ( deze jongens zoals bijvoorbeeld Blind kunnen prima doorstromen uit de eigen jeugd) en dat aanvult met grote talenten, dan kun je echt wel serieus meespelen in de europese competities, en mede door het financial fairplay verhaal zullen de talenten juist minder snel vertrekken. Uiteraard zul je er jongens bij hebben die wel weggaan, maar stel nu eens het volgende..
Eriksen tekent bij en blijft nog 1 seizoen, Fischer tekent bij voor meerdere seizoenen en blijkt het grote talent te zijn wat iedereen van hem verwacht, Eriksen draait volgend jaar een super seizoen, en Siem de Jong blijkt de leidersrol goed op zich te kunnen nemen, Sigthorson blijft heel en prikt er 30 in, en Boerrigter komt weer in vorm en blijft ook heel.
Bovenstaande dingen zijn niet vergezocht, en zouden best kunnen gebeuren, als je dan CL haalt en een gunstige loting. Dan zou je als Ajax zijnde best ver kunnen komen..Ik zeg niet dat je hem gaat winnen, maar bij de laatste 4 komen met een gunstige loting is echt niet onmogelijk als de ploeg heel blijft, er mensen bij tekenen en de ploeg in een goede vorm komt.
En als dat gebeurt is het helemaal niet raar te noemen dat meerdere jongens langer zullen blijven, ook het feit dat de Boer nee zegt tegen het buitenland, en die drang ook niet zo zeer heeft helpt daar aan mee..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 02 januari 2013 door remco k -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Valt wel mee hoor, dacht dat ik ene behoorlijke reactie heb geplaatst. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Nee dat klopt maar hij is je wel aan het uitdagen....jullie blijven bij jullie standpunt...dat is helemaal niet verkeerd.... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 02 januari 2013 - 21:12 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Nee dat klopt maar hij is je wel aan het uitdagen....jullie blijven bij jullie standpunt...dat is helemaal niet verkeerd.... Maakt het alleen maar interessant |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote: Ik had het toch tegen Mokum1? |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op woensdag 02 januari 2013 - 21:00 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Alsof van Gaal dat wel allemaal kan waarmaken.......Gaaaaaaaaap trouwens dit kan je ook op je eigen forum projecteren.....veel posters/diehards die wegblijven -> zwakker forum -> minder inkomsten -> minder reclame -> financieel slechter waar is de reclame dan? dit is allemaal liefdadigheidswerk! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Bull......ik heb in Weesp een ouwe computer staan,eentje met buizenlampen,en als ik daar op headliner ga.....sterft het van de reclame Boudewijn,kan je aan Ria navragen |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Dat kan slechts hoop zijn |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op woensdag 02 januari 2013 - 21:53 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Bull......ik heb in Weesp een ouwe computer staan,eentje met buizenlampen,en als ik daar op headliner ga.....sterft het van de reclame Boudewijn,kan je aan Ria navragen ik zie geen reclame op het forum? |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote:Op woensdag 02 januari 2013 - 21:53 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Bull......ik heb in Weesp een ouwe computer staan,eentje met buizenlampen,en als ik daar op headliner ga.....sterft het van de reclame Boudewijn,kan je aan Ria navragen Jij mot Boudewijn gewoon niet joh;) |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op woensdag 02 januari 2013 - 21:04 schreef remco k het volgende:Ik denk dat dit wel meevalt, uiteraard worden er uit Nederland veel spelers en met name talenten weggekocht. Maar je ziet toch ook dat spelers als Schone en Moisander bij Ajax prima meekonden tegen de Europese top, en die jongens worden niet uit NL weggekocht omdat het niet de toptalenten zijn. Maar het plan Cruijff gaat over dat er meegedaan moet worden met de absolute top van Europa. Niet tegen de top aan (waarbij ik overigens niet het idee heb dat Ajax er de afgelopen paar seizoenen tegenaan zat maar gewoon daaronder, maar dat is een kwestie van smaak). En uit de jeugd moeten de talenten zoals Schneider, van Persie komen.
quote: Als je met dit type speler een goede basis weet te leggen ( deze jongens zoals bijvoorbeeld Blind kunnen prima doorstromen uit de eigen jeugd) en dat aanvult met grote talenten, dan kun je echt wel serieus meespelen in de europese competities, en mede door het financial fairplay verhaal zullen de talenten juist minder snel vertrekken. Uiteraard zul je er jongens bij hebben die wel weggaan, maar stel nu eens het volgende..
-knip-
En als dat gebeurt is het helemaal niet raar te noemen dat meerdere jongens langer zullen blijven, ook het feit dat de Boer nee zegt tegen het buitenland, en die drang ook niet zo zeer heeft helpt daar aan mee..
Als je verhaal loopt zoals je voorstelt, ja, dan 'zou' het een jaartje kunnen, maar dan moet dus echt op elk gebied alles meezitten zonder blessures, zonder vertrek van de paar talenten die er (toevallig?!) wel blijven. Als dus alles exact volgens plan gaat en dan met een gunstige loting en af en toe de scheidsrechter mee, de wind net in de rug hebt op een cruciaal moment of dat er een polletje in het veld zit... etc. etc. (ik overdrijf)
Oftewel er is een veel grotere kans dat dat niet zal gebeuren, dan wel en dan is het hoogstwaarschijnlijk niet structureel terwijl dat bij Barca/Manchester/Real/Bayern/... wel is.
Dus dan nog acht ik de kans erg groot dat de echte toptalenten waar de gehele jeugdopleiding aandacht aan besteed is, en dus veel meer in is geinvesteerd dan in andere spelers, vroegtijdig zullen vertrekken, al was het alleen maar om het betere weer in Spanje/Italie. Je blijft dan toch over met een aardig/goed elftal dat hoop op stuntjes zoals tegen ManCity, maar meer zal het niet worden. (als er niet toevallig een andere Nederlandse club net iets meer geluk heeft en dus ipv Ajax in de CL mag meedoen).
Uiteindelijk blijft het dus nog steeds elk jaar hopen op een goed jaar, en zal er weinig tot niets verbeterd zijn tegenover de huidige jaren. Ik zou dan liever een wat dure speler extern aantrekken die ervaring heeft en op het hoogste niveau de spelers in het veld kan coachen. Een trainer lukt dat toch minder goed van de zijkant denk ik. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Geen problemen met die vent hoor.....eigenlijk met niemand....oja ééntje |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote: prachtvent be je toch ook he... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 02 januari 2013 - 22:15 schreef Boudewijn het volgende:[..] Maar het plan Cruijff gaat over dat er meegedaan moet worden met de absolute top van Europa. Niet tegen de top aan (waarbij ik overigens niet het idee heb dat Ajax er de afgelopen paar seizoenen tegenaan zat maar gewoon daaronder, maar dat is een kwestie van smaak). En uit de jeugd moeten de talenten zoals Schneider, van Persie komen. [..] Als je verhaal loopt zoals je voorstelt, ja, dan 'zou' het een jaartje kunnen, maar dan moet dus echt op elk gebied alles meezitten zonder blessures, zonder vertrek van de paar talenten die er (toevallig?!) wel blijven. Als dus alles exact volgens plan gaat en dan met een gunstige loting en af en toe de scheidsrechter mee, de wind net in de rug hebt op een cruciaal moment of dat er een polletje in het veld zit... etc. etc. (ik overdrijf) Oftewel er is een veel grotere kans dat dat niet zal gebeuren, dan wel en dan is het hoogstwaarschijnlijk niet structureel terwijl dat bij Barca/Manchester/Real/Bayern/... wel is. Dus dan nog acht ik de kans erg groot dat de echte toptalenten waar de gehele jeugdopleiding aandacht aan besteed is, en dus veel meer in is geinvesteerd dan in andere spelers, vroegtijdig zullen vertrekken, al was het alleen maar om het betere weer in Spanje/Italie. Je blijft dan toch over met een aardig/goed elftal dat hoop op stuntjes zoals tegen ManCity, maar meer zal het niet worden. (als er niet toevallig een andere Nederlandse club net iets meer geluk heeft en dus ipv Ajax in de CL mag meedoen). Uiteindelijk blijft het dus nog steeds elk jaar hopen op een goed jaar, en zal er weinig tot niets verbeterd zijn tegenover de huidige jaren. Ik zou dan liever een wat dure speler extern aantrekken die ervaring heeft en op het hoogste niveau de spelers in het veld kan coachen. Een trainer lukt dat toch minder goed van de zijkant denk ik. Ik denk dat je mijn strekking niet helemaal begrijpt, ik geef alleen een voorbeeld aan waardoor spelers op ten duur langer zullen blijven, en zo zijn er meerdere manieren waarop dit positief beinvloed kan worden, bijvoorbeeld het lang aanblijven van Frank de Boer, rust in de top, een positieve financiele huishouding. Een speler die besluit bij te tekenen (goed voorbeeld doet volgen) financial fairplay, ook de 6+5 regel die er eventueel nog aan zal komen zal zeker helpen. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Niet met jou vriend,geen sores,geen ruzie ....ook no problemo
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 02 januari 2013 door Nenam_tiL -- |
|
|
|