|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 02 januari 2013 - 22:22 schreef remco k het volgende:[..] Ik denk dat je mijn strekking niet helemaal begrijpt, ik geef alleen een voorbeeld aan waardoor spelers op ten duur langer zullen blijven, en zo zijn er meerdere manieren waarop dit positief beinvloed kan worden, bijvoorbeeld het lang aanblijven van Frank de Boer, rust in de top, een positieve financiele huishouding. Een speler die besluit bij te tekenen (goed voorbeeld doet volgen) financial fairplay, ook de 6+5 regel die er eventueel nog aan zal komen zal zeker helpen. Die 6+5 zal het nooit langs de Europese Unie halen helaas.
Ik denk dat de vraag of jeugdspelers lang genoeg zullen blijven niet zo relevant is. Als je kijkt naar de laatste jaren zie je toch met name dat lui pas vertrekken als basisspeler van Ajax 1 als ze 24/25 jaar zijn. Dat was in bijvoorbeeld 1995 niet anders.
Wat wel veel moeilijker is is om lui daarna op nog even binnen te houden. Frank en Ronald de Boer vertrokken uiteindelijk pas op hun 28e vertrokken naar Barca. Daarmee mis je een solide ervaren basis in je elftal met talenten. En die ervaring steeds maar moeten kopen is lastig omdat je niet zomaar lui van de juiste kwaliteit meer koopt op die leeftijd.
Die ervaring heb je wel nodig voor de stabiliteit in je elftal. De jonge jongens moeten zich aan iemand op kunnen trekken. Dat mist dit Ajax van nu bijvoorbeeld, Poulsen en Moisander hebben dat gewoon niet. |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote: Je hebt het goed gelezen ;) |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote:Op woensdag 02 januari 2013 - 20:48 schreef Boudewijn het volgende:[..] Relatief dure opleiding talenten -> Talenten vroegtijdig weg (gratis of voor weinig geld) -> 'slechter' Ajax 1 -> minder inkomsten omdat alleen de mindere goden overblijven voor Ajax 1 -> vaker missen CL of minder ver komen op Europees gebied -> financieel slechter Logisch zou Cruijff zeggen... Relatief dure opleiding talenten -> Wat is duur? Als je geen spelers van 20mln koopt is dat toch budgettechnisch verantwoord.
Talenten vroegtijdig weg (gratis of voor weinig geld) -> Hebben we daar nou echt zoveel last van gehad? We hebben de meeste spelers tocg marktconform verkocht.
'slechter' Ajax 1 -> minder inkomsten omdat alleen de mindere goden overblijven voor Ajax 1 -> Moet blijken, als je een stabile club hebt kan je bepalende spelrs uiteindelijk wel 2jaar bij elkaar houden om een trucje te flikken.
vaker missen CL of minder ver komen op Europees gebied -> Moet blijken |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op donderdag 03 januari 2013 - 20:00 schreef Mokum1 het volgende:Relatief dure opleiding talenten -> Wat is duur? Als je geen spelers van 20mln koopt is dat toch budgettechnisch verantwoord. Maar als ze van jongs af aan een enorm op het individu specifieke opleiding hebben gehad heeft dat veel tijd en geld gekost. Als ze dan zodra ze in de A1 spelen weggaan omdat het contract afloopt of voor een schijntje worden uitgekocht dan is het toch duur geweest. Tijd kost namelijk ook veel geld en je maakt er een andere club beter van.
quote: Talenten vroegtijdig weg (gratis of voor weinig geld) -> Hebben we daar nou echt zoveel last van gehad? We hebben de meeste spelers tocg marktconform verkocht.
Dat zal alleen maar meer worden als het financial fair-play ingesteld wordt dus ga er maar vanuit dat dat zal gebeuren. De echte talenten, zeg een Suarez/Huntelaar die voor bedragen werden overgenomen wat de staf nu niet meer doet worden een paar jaar later toch met enorme winst weer verkocht. Dat soort transfers met vele miljoenenopbrengsten zul je minder of misschien wel helemaal niet meer hebben.
quote: 'slechter' Ajax 1 -> minder inkomsten omdat alleen de mindere goden overblijven voor Ajax 1 -> Moet blijken, als je een stabile club hebt kan je bepalende spelrs uiteindelijk wel 2jaar bij elkaar houden om een trucje te flikken.
vaker missen CL of minder ver komen op Europees gebied -> Moet blijken
Eerst moet blijken of het plan Cruijff gaat werken dus 'moet blijken' is een loos argument. Mijn aanname is in ieders geval stukken aannemelijker dan dat de talenten niet zullen worden weggehaald. |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
Vandaag in de Telegraaf:
quote:Cruijff: Ik hoor zoveel stomme dingen. Denk ik soms, ben ík nou gek? Hoor ik weer iemand roepen dat we nooit meer de top kunnen bereiken in Nederland. Omdat we het geld niet hebben. Geld speelt geen rol. Als je veel geld hebt, speel je niet opeens met twaalf tegen elf. Het is altijd elf tegen elf. Het gaat er alleen om dat je met zn allen spelers beter maakt. Als je dat goed doet, kun je gewoon weer aansluiten bij de top. Misschien niet bij de allerbeste, maar wel tussen het midden en de top van Europa. Daarbij telt slechts één ding: hoe goed zijn de mensen die de kennis en kwaliteit overbrengen?
Cruijff mindert zijn uitspraken al, het is niet meer dat Ajax zal aansluiten bij de absolute top, maar daaronder. Oftewel je mag nog steeds verliezen van Real, nou net de reden waarom hij zijn fluwelen revolutie is begonnen.
Verder is het prijzenswaardig dat hij volard in zijn idee dat de talenten niet vroegtijdig zullen vertrekken maar ik vind het niet geloofwaardig. Wat is het backup plan? Wat nou als al die talenten dus WEL worden weggekocht? Dan kun je op zeker niet aansluiten bij de top.
quote: Cruijff: Ik blijf bezig voor Bergkamp, Jonk, De Boer, Overmars, Van der Sar. Gewoon omdat het goeie gasten zijn. En of ze me bij Ajax in al die jaren dan trainer, adviseur of rvc-lid noemen, doet er voor mij niet veel toe. Je vliegticket wordt toch nooit betaald door de club. Nog nooit heeft iemand de laatste tien jaar tegen mij gezegd: Zal ik je ticket eens betalen als ik weer naar Amsterdam vloog.
Lachend: Ze vragen wel: Kan je niet vaker hierheen komen? Maar ze hebben er nog nooit achteraan gevraagd: Zullen wij dan je ticket een keer voor je betalen?
Begint nog harder te lachen. Dat is toch humor? Het is gewoon om te lachen, echt. Je wordt niet voor vol aangezien. Ze denken gewoon, jij kon voetballen. Klaar.
Daar heeft hij een punt! |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote:
Daar heeft hij een punt!
Je account is gehacked! |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 januari 2013 - 06:40 schreef Boudewijn het volgende:[..] Maar als ze van jongs af aan een enorm op het individu specifieke opleiding hebben gehad heeft dat veel tijd en geld gekost. Als ze dan zodra ze in de A1 spelen weggaan omdat het contract afloopt of voor een schijntje worden uitgekocht dan is het toch duur geweest. Tijd kost namelijk ook veel geld en je maakt er een andere club beter van. De opleiding verschilt niet veel van bijv. Feyenoord, daar is geen geld,zou wel eens willen weten hoeveel zo'n opleiding nu kost. Je merkt nu juist aan alle kanten nu er een duidelijk stratege is jeugdspelers zich ook beter gewaardeerd voelen. Door het niet roekeloos kopen van spelers zien deze meer kansen om zich in Ajax 1 te laten zien. [..] Dat zal alleen maar meer worden als het financial fair-play ingesteld wordt dus ga er maar vanuit dat dat zal gebeuren. De echte talenten, zeg een Suarez/Huntelaar die voor bedragen werden overgenomen wat de staf nu niet meer doet worden een paar jaar later toch met enorme winst weer verkocht. Dat soort transfers met vele miljoenenopbrengsten zul je minder of misschien wel helemaal niet meer hebben. Allemaal speculatie, ik zou juist denken dat Ajax vruchten plukt van FFplay, [..] |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 januari 2013 - 06:45 schreef Boudewijn het volgende:Vandaag in de Telegraaf: [..] Cruijff mindert zijn uitspraken al, het is niet meer dat Ajax zal aansluiten bij de absolute top, maar daaronder. Oftewel je mag nog steeds verliezen van Real, nou net de reden waarom hij zijn fluwelen revolutie is begonnen. Verder is het prijzenswaardig dat hij volard in zijn idee dat de talenten niet vroegtijdig zullen vertrekken maar ik vind het niet geloofwaardig. Wat is het backup plan? Wat nou als al die talenten dus WEL worden weggekocht? Dan kun je op zeker niet aansluiten bij de top. [..] Daar heeft hij een punt! Verliezen van Real op zich was niet zijn punt, de manier waarop, je overdrijft het weer eens. En hij mindert zijn uitspraken niet, hij heeft atijd gezegd dat Ajax weer naar de top moet, dat zegt hij nu nog steeds.
Daarbij hoef je niet het allerbeste te zijn om de CL te winnen, kijk maar naar Chelsea. Daarnaast is "de top" ook maar een relatief begrip, wat is die top namelijk?? Real en Barcelona?? Of mag je daar ook Manutd, Bayern, Inter, AC Milan, Chelsea, Arsenal, City en ga zo maar door bij noemen.
Mijn mening is dat de top van Europa bestaat uit een ploeg of 16 en dat Ajax daar best zou moeten kunnen bij horen, dat je bij die top 16 niet structureel bij de beste 4 zit is weer een heel ander verhaal. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 januari 2013 - 06:40 schreef Boudewijn het volgende:[..] Dat zal alleen maar meer worden als het financial fair-play ingesteld wordt dus ga er maar vanuit dat dat zal gebeuren. De echte talenten, zeg een Suarez/Huntelaar die voor bedragen werden overgenomen wat de staf nu niet meer doet worden een paar jaar later toch met enorme winst weer verkocht. Dat soort transfers met vele miljoenenopbrengsten zul je minder of misschien wel helemaal niet meer hebben. In de voetbal zijn de bedragen een heel stuk lager geworden, Ajax betaalde voor Huntelaar 8 of 9 miljoen, dat is gewoon vergelijkbaar met 5 miljoen nu voor een speler betalen. Daarnaast gaat het erom dat spelers zelf worden opgeleid, een Fischer of Erikssen gaat ook weg straks voor een flinke klap geld. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Piqué neemt het dinsdag met FC Barcelona op tegen AC Milan in het kader van de Champions League. In Milaan gingen de Catalanen met 2-0 ten onder en dus moet Barça alle zeilen bijzetten om door te gaan in het miljoenenbal.
"Ik heb het gevoel dat we het kunnen", vertelde de 26-jarige verdediger op de persconferentie, daags voor de topper met de Italianen. "Milan is een moeilijke tegenstander, ze hebben een mooie historie met veel trofeeën. Eén van de grootste clubs van de wereld."
Piqué sprak ook over de historie van zijn eigen club. "Negentig jaren verstreken zonder dat we iets wonnen. Toen kwam Johan Cruijff, die onze mentaliteit veranderde. In de afgelopen twintig jaar hebben we écht geschiedenis geschreven", aldus de mandekker.
"De kleine details zullen morgen (dinsdag, red.) parten spelen. We zullen geen excuses hebben. Het gras zal perfect gemaaid zijn, perfect gesproeid en het stadion zal volzitten", besluit Piqué.
Lees verder: http://www.soccernews.nl/news/189722/Piqu%E9:_Toen_kwam_Cruijff,_die_onze_mentaliteit_veranderde#ixzz2NGZm6GME
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 11 maart 2013 door remco k -- |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote:Op maandag 11 maart 2013 - 21:48 schreef remco k het volgende:Piqué neemt het dinsdag met FC Barcelona op tegen AC Milan in het kader van de Champions League. In Milaan gingen de Catalanen met 2-0 ten onder en dus moet Barça alle zeilen bijzetten om door te gaan in het miljoenenbal. "Ik heb het gevoel dat we het kunnen", vertelde de 26-jarige verdediger op de persconferentie, daags voor de topper met de Italianen. "Milan is een moeilijke tegenstander, ze hebben een mooie historie met veel trofeeën. Eén van de grootste clubs van de wereld." Piqué sprak ook over de historie van zijn eigen club. "Negentig jaren verstreken zonder dat we iets wonnen. Toen kwam Johan Cruijff, die onze mentaliteit veranderde. In de afgelopen twintig jaar hebben we écht geschiedenis geschreven", aldus de mandekker. "De kleine details zullen morgen (dinsdag, red.) parten spelen. We zullen geen excuses hebben. Het gras zal perfect gemaaid zijn, perfect gesproeid en het stadion zal volzitten", besluit Piqué. Lees verder: http://www.soccernews.nl/news/189722/Piqu%E9:_Toen_kwam_Cruijff,_die_onze_mentaliteit_veranderde#ixzz2NGZm6GME MILAN GAAT DOOR!!!
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Wat heeft dat met mijn post te maken?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Jij houd ook van antie voetbal |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote: De eerste 4 zinnen.. |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote: Staat nergens dat ik van Milan hou.. of anti-voetbal
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 11 maart 2013 door infamous psv -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Even lezen wat dik gedrukt is..
De rest boeit me niet zo.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Het was ook een vraag.. |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote: Dan moet je het anders opschrijven.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Barca wint van die itakkers.....punt |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote: Zou zomaar kunnen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Mis het vraagteken, sorry man.. |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: je kunt best met 1-0 of 3-1 winnen maar dan is dat nog niet genoeg. |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote: Wat heeft je post te maken met mijn mening over Cruijff bij Ajax? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Volgens mij vaat heel dit topic niet over jc bij ajax. Maar van gaal en jc bij barca. |
|
|
|