BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Feyenoord (zondag 20 januari 2013, 14:30): 2 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 21 januari 2013 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 januari 2013 - 12:49 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Hopelijk wint feyenoord wel aankomende week van de tukkers.

Komt ons goed van pas en ik gun hun meer de 2de plek dat die tukkers of lamppekappen.
Clubs die veel geld investeren in spelers maar niks winnen daar hou ik van:D.
Gelukkig is ajax daarmee gestopt. Wanneer dringt het voorzitters nou door dat kopen geen zin heeft. zijn zo veel voorbeelden te noemen
Gelijk spel zou leuk zijn tegen de tukkers en PSV gaat eraan tegen Heracles op kunstgras. Zou toch een leuk begin zijn van het tweede seizoen, er vanuit gaande dat Vitesse zonder Bony ook van Ajax gaat verliezen...
Guyt
 Guyt - maandag 21 januari 2013 - 14:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 januari 2013 - 12:49 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Hopelijk wint feyenoord wel aankomende week van de tukkers.

Komt ons goed van pas en ik gun hun meer de 2de plek dat die tukkers of lamppekappen.
Clubs die veel geld investeren in spelers maar niks winnen daar hou ik van:D.
Gelukkig is ajax daarmee gestopt. Wanneer dringt het voorzitters nou door dat kopen geen zin heeft. zijn zo veel voorbeelden te noemen
Ik gun feyenoord helemaal geen 2de plek dan eerder twente of psv!!!
Loetje
 Loetje - maandag 21 januari 2013 - 15:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 januari 2013 - 22:27 schreef hippy het volgende:

[..]

Yep en blind ook weer
Geweldig dat de 2 meest bekritoliseerde spelers de stabiele factors zijn dit seizoen
Loetje
 Loetje - maandag 21 januari 2013 - 15:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 januari 2013 - 14:26 schreef Guyt het volgende:

[..]

Haha die lampies zeker niet!! Ponyneukers ook niet. Feyenoord wint zondag. Dan staan we met een beetje hulp van heracles zondag al waar we horen
joduh
 joduh - maandag 21 januari 2013 - 16:45   quote  deeplink  
Coen!!!!!!! AJAX kampioen!!!!!
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 21 januari 2013 - 18:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 januari 2013 - 14:26 schreef Guyt het volgende:

[..]

Nee ik gun ze die tweede plek wel, ze spelen met veel jeugd, dat klote PSV, stelletje pisnichten die kopen alles wat los en vast zit, zit geen visie achter, laat ze lekker naar de klote gaan. Ajax en Feyenoord denken nog aan de toekomst van het Nederlandse voetbal, dat is bij PSV ver te zoeken, zeker als ze zich ook al tegoed voelen voor Europa league en Twente? Niet heel veel anders dan PSV in mijn ogen.
Blaatkoe
 Blaatkoe - maandag 21 januari 2013 - 18:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 januari 2013 - 18:10 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Nee ik gun ze die tweede plek wel, ze spelen met veel jeugd, dat klote PSV, stelletje pisnichten die kopen alles wat los en vast zit, zit geen visie achter, laat ze lekker naar de klote gaan. Ajax en Feyenoord denken nog aan de toekomst van het Nederlandse voetbal, dat is bij PSV ver te zoeken, zeker als ze zich ook al tegoed voelen voor Europa league en Twente? Niet heel veel anders dan PSV in mijn ogen.
Ik heb ook liever Feyenoord op de tweede plaats. Ik blijf erbij dat PSV en in mindere mate Twente de EL expres hebben laten lopen. Ik vind eigenlijk dat de KNVB PSV moet uitsluiten van deelname aan europees voetbal volgend jaar(ze willen het blijkbaar niet, dan ook helemaal geen europees voetbal volgend jaar).
infamous psv
 infamous psv - maandag 21 januari 2013 - 18:33   quote  deeplink  
Jullie kopen toch ook spelers...
Wij kopen alleen wat meer..
Blaatkoe
 Blaatkoe - maandag 21 januari 2013 - 18:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 januari 2013 - 18:33 schreef infamous psv het volgende:
wat meer? PSV smijt met geld... terwijl ze voor de verkoop van de grond aan de afgrond stonden
joduh
 joduh - maandag 21 januari 2013 - 18:51   quote  deeplink  
Iedereen mag 2 e worden van mij. Zolang wij maar 1e zijn!!!!! Het liefst 010 als 18 e dan haha.
joduh
 joduh - maandag 21 januari 2013 - 19:47   quote  deeplink  
HÈ COEN! AJAX KAMPIOEN
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 21 januari 2013 - 22:36   quote  deeplink  
quote:
Dat is ook zo, wij kopen ook, zeker in het verleden. Geef ik toe, maar waar bracht het ons, naar de afgrond... Door de financiele situatie moest Ajax wel veranderen en koopt het nu mega talenten voor een klein prijsje en verder nerderlandse talenten uit laten groeien tot hopelijk toppers, al is Feijenoord daar nog beter in. Ik hoop dat PSV ooit dat ook inziet en hun opleiding de kans gaat geven. Dat is beter voor alle partijen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 21 januari 2013 - 22:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 januari 2013 - 19:47 schreef joduh het volgende:
HÈ COEN! AJAX KAMPIOEN
Jij hebt dat shirt aangetrokken bij Coen volgens mij ;) hahaha
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 22 januari 2013 - 02:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 januari 2013 - 22:36 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Dat is ook zo, wij kopen ook, zeker in het verleden. Geef ik toe, maar waar bracht het ons, naar de afgrond... Door de financiele situatie moest Ajax wel veranderen en koopt het nu mega talenten voor een klein prijsje en verder nerderlandse talenten uit laten groeien tot hopelijk toppers, al is Feijenoord daar nog beter in. Ik hoop dat PSV ooit dat ook inziet en hun opleiding de kans gaat geven. Dat is beter voor alle partijen.
Ajax koopt nog steeds, alleen zit er een grens omdat er ook een grens in zit dat wij kunnen vragen voor een speler.

Koop je speler voor 10 miljoen en verkoop je voor 20 dan heb je 10 winst geboekt. Is een simpel rekensommetje. Koop je een speler voor 16 miljoen en laat je hem gratis weggaan, heb je een verlies geboekt van 16 miljoen. Ook niet zo moeilijk. Koop je een speler voor 2 miljoen en verkoopt je voor 20 dan heb je 18 miljoen winst.

Laten we zeggen dat de max voor wat Ajax voor transfers kan vragen voor zijn spelers 25 miljoen is. Je wilt op een speler 20 miljoen winst boeken dan kan je nooit verder gaan dan 5 miljoen.

Psv koopt Mertens en strootman voor 14 miljoen van Utrecht.
7 mil voor Matavs van Groningen.
5 mil voor Narsigh
5 mil voor Wijnaldum
Toivonnen heeft volgens mij minder kost en ik weet niet precies hoeveel? Iemand kan daar wel een antwoord op geven volgens mij. Maar daar gaat Psv niet veel winst uithalen want Toivonnen wil CL spelen met Psv. Dat kan alleen volgend jaar, maar zijn contract loopt volgend jaar af dus die loopt gratis de deur uit.

Psv kan voor transfers minder vragen omdat Psv enkel niet de naam heeft die Ajax heeft.
Psv zit er maar 5 miljoen naast. Feyenoord 10 miljoen en Twente 15 miljoen en Vitesse 15.
Vitesse heeft dat puur omdat anders Jordania het niet doet.

Terug te komen op Psv. maakt psv er maar max 16 miljoen winst op Mertens en Strootman.
dat betekend dus dat ze helft af moeten afschrijven. Dat is gewaagd. Voor de mensen die dus niet kunnen rekenen. Mertens en strootman vertrekken dus voor beide 20 miljoen euro naar het buitenland. Ik zie dat niet zo snel gebeuren, maar in het voetbal kan alles.
In dat licht is het nog dommer om zo investering te doen met zoveel geld.

Misschien voor nog dommer mensen onder ons.
Je kan beter een fiat kopen, die lelijk maar betrouwbaar is en niet zoveel geld kost.
Dan een Spijker die 360 km/uur rijd en heel duur is en de jaar op al stuk is. Trouwens waar rij jij 360 km/uur?

Het gaat erom wat je koopt en voor hoeveel.
Aller belangrijkste is de winst.
nora
 nora - dinsdag 22 januari 2013 - 18:17   quote  deeplink  
Kort samengevat PSV gaat naar de klote !!!
remco k
 remco k - dinsdag 22 januari 2013 - 19:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 januari 2013 - 02:23 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ajax koopt nog steeds, alleen zit er een grens omdat er ook een grens in zit dat wij kunnen vragen voor een speler.

Koop je speler voor 10 miljoen en verkoop je voor 20 dan heb je 10 winst geboekt. Is een simpel rekensommetje. Koop je een speler voor 16 miljoen en laat je hem gratis weggaan, heb je een verlies geboekt van 16 miljoen. Ook niet zo moeilijk. Koop je een speler voor 2 miljoen en verkoopt je voor 20 dan heb je 18 miljoen winst.

Laten we zeggen dat de max voor wat Ajax voor transfers kan vragen voor zijn spelers 25 miljoen is. Je wilt op een speler 20 miljoen winst boeken dan kan je nooit verder gaan dan 5 miljoen.

Psv koopt Mertens en strootman voor 14 miljoen van Utrecht.
7 mil voor Matavs van Groningen.
5 mil voor Narsigh
5 mil voor Wijnaldum
Toivonnen heeft volgens mij minder kost en ik weet niet precies hoeveel? Iemand kan daar wel een antwoord op geven volgens mij. Maar daar gaat Psv niet veel winst uithalen want Toivonnen wil CL spelen met Psv. Dat kan alleen volgend jaar, maar zijn contract loopt volgend jaar af dus die loopt gratis de deur uit.

Psv kan voor transfers minder vragen omdat Psv enkel niet de naam heeft die Ajax heeft.
Psv zit er maar 5 miljoen naast. Feyenoord 10 miljoen en Twente 15 miljoen en Vitesse 15.
Vitesse heeft dat puur omdat anders Jordania het niet doet.

Terug te komen op Psv. maakt psv er maar max 16 miljoen winst op Mertens en Strootman.
dat betekend dus dat ze helft af moeten afschrijven. Dat is gewaagd. Voor de mensen die dus niet kunnen rekenen. Mertens en strootman vertrekken dus voor beide 20 miljoen euro naar het buitenland. Ik zie dat niet zo snel gebeuren, maar in het voetbal kan alles.
In dat licht is het nog dommer om zo investering te doen met zoveel geld.

Misschien voor nog dommer mensen onder ons.
Je kan beter een fiat kopen, die lelijk maar betrouwbaar is en niet zoveel geld kost.
Dan een Spijker die 360 km/uur rijd en heel duur is en de jaar op al stuk is. Trouwens waar rij jij 360 km/uur?

Het gaat erom wat je koopt en voor hoeveel.
Aller belangrijkste is de winst.
Je vergeet een aantal belangrijke dingen, een ploeg die CL behaalt, betaald zichzelf gedeeltelijk terug. Je vergeet het salaris mee te nemen.

Zo heeft Sulejmani ons ruim 23 miljoen Euro gekost. en levert ie dadelijk helemaal niks meer op.

Mertens 7 miljoen. salaris 3 jaar 4.5 miljoen. totaal kosten 13 miljoen.
Strootman 7 miljoen salaris 3 jaar 4.5 miljoen. totaal kosten 13 miljoen.
Matavsz 7 miljoen salaris 3 jaar 4.5 miljoen. totaal kosten 13 miljoen.
Narsingh 5 miljoen salaris 3 jaar 4.5 miljoen. totaal kosten 9 miljoen.
Wijnaldum 5 miljoen salaris 3 jaar 4.5 miljoen. totaal kosten 9 miljoen.

Deze spelers hebben bij elkaar 53.5 miljoen Euro gekost ervan uitgaande dat ze allemaal 3 seizoenen voetballen bij de club.

Stel dat PSV in deze siezoenen 2 keer CL bereikt levert ze dat rond de 15 miljoen euro op, waarschijnlijk was dit zonder deze spelers niet gelukt dus vind ik dat je dat als opbrangst voor deze spelers mee moet rekenen.

Ze gaan niet allemaal voor een goed bedrag verkocht worden, zo denk ik dat Wijnaldum en Matavsz niet veel gaan opbrengen.

Gewoon even fictief een rekensommetje.

15 miljoen uit CL opbrengsten.
15 miljoen voor Strootman.
7 miljoen voor Mertens.
10 miljoen voor Narsingh.
3 miljoen voor Matavsz.
transvervrij Wijnaldum.

is totaal 50 miljoen aan inkomsten.
En totaal dus 53.5 miljoen aan uitgaven.
---------------------------------------------------------------------------------------

Ajax dan.

Moisander gekocht voor 5 miljoen.
Sigthorson gekocht voor 5 miljoen.
Eriksen gekocht voor 2 miljoen.
Fischer gekocht voor 2 miljoen.
De Jong gekocht voor 2 ton.

Het is minder maar stel dat deze spelers Ajax per speler 1.5 miljoen per jaar kost. dan is het totaal 22.5 miljoen per jaar.

Totaal heeft Ajax aan deze 5 spelers 36.7 miljoen euro uitgegeven. voor het gemak ronden we het af naar boven en maken we er 40 miljoen van.

Stel dat Ajax zich ook 1 keer plaatst voor de CL in deze 3 seizoenen, dan levert ons dat 15 miljoen euro op.

de Jong gaat weg voor 10 miljoen.
Eriksen gaat weg voor 15 miljoen.
Fischer gaat weg voor 15 miljoen.
Sigthorson gaat weg voor 3 miljoen.
Moisander verlaat ons transvervrij.

Inclusief CL levert ons dat dus zo'n 58 miljoen euro op.
En dit hele verhaaltje kost ons 40 miljoen euro.

Ajax maakt dus 18 miljoen winst. en PSV maakt 3.5 miljoen verlies.

En gezien de afgelopen 3 seizoenen ga ik dan bij PSV van een positief verloop van het seizoen uit en bij Ajax van een negatief seizoen, per slot van rekening heeft PSV de afgelopen 3 jaar geen CL gespeeld, en wij 2 keer wel en een keer voorronde..

Overigens heb ik geen EL inkomsten meegenomen, dit zal namelijk bij beide clubs hetzelfde zijn en dus niks veranderen..

Bedragen zijn niet allemaal precies, maar van wat ik her en der zo even kon vinden, bij alle spelers ben ik uitgegaan van 1.5 miljoen salaris per jaar.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 22 januari 2013 - 19:49   quote  deeplink  
quote:
Daar moet ik je gelijk in geven....Ajax koopt met name veel jeugdspelers de laatste tijd....terwijl onze jeugdopleiding zo hoog aangeschreven staat....waarom doen ze dit ?
Is onze jeugdopleiding dan wel zo goed ??? Willen ze daarmee Feyenoord inhalen?.... Feyenoord staat er om bekend dat ze ook een zeer goede jeugdopleiding hebben...
Blaatkoe
 Blaatkoe - dinsdag 22 januari 2013 - 20:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 januari 2013 - 19:49 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Daar moet ik je gelijk in geven....Ajax koopt met name veel jeugdspelers de laatste tijd....terwijl onze jeugdopleiding zo hoog aangeschreven staat....waarom doen ze dit ?
Is onze jeugdopleiding dan wel zo goed ??? Willen ze daarmee Feyenoord inhalen?.... Feyenoord staat er om bekend dat ze ook een zeer goede jeugdopleiding hebben...
is ook een kwestie van aanbod in de regio, je kan een aantal jaren weinig spelers uit amsterdam eo krijgen.... dan moet je ergens anders gaan kijken en die spelers in je jeugdopleiding zetten om zo zich aan te passen aan je speelwijze. Feijenoord heeft gewoon een goede lichting op dit moment, maar dat wil niet zeggen dat daarom de jeugdopleiding beter is. Ajax heeft ook meer aantrekkingskracht voor jonge talenten in het buitenland dan Feijenoord. Feijenoord zou ook maar al te graag grote talenten als Fischer aantrekken, maar dat lukt ze niet zo goed als Ajax. Het is dus maar hoe je het allemaal bekijkt.

Ik denk trouwens ook dat er maar heel weinig spelers zijn die vanaf jongsaf aan bij een topclub zitten en doorbreken. Ze worden meestal weggekaapt bij de jeugd van de middenmoot van de eredivisie. Het is dus allemaal zeer betrekkelijk het begrip uit de eigen opleiding.
remco k
 remco k - dinsdag 22 januari 2013 - 20:26   quote  deeplink  
quote:

[..]

De opleiding is uiteraard een combinatie van spelers die er vanaf de Fjes lopen en jongens die op latere leeftijd gescout worden, gekocht worden, verder opgeleid worden om aan te sluiten bij de eerste selectie, op deze manier heb je een constante stroom van goede spelers voor het eerste.

Daarvoor lopen ook die scouts in het buitenland, die zoeken naar de Fischers en Eriksens van deze wereld. Ajax heeft deze jongens voor nog geen 2 miljoen per stuk gekocht, geen slechte deals toch??
remco k
 remco k - dinsdag 22 januari 2013 - 20:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 januari 2013 - 20:09 schreef Blaatkoe het volgende:

[..]

is ook een kwestie van aanbod in de regio, je kan een aantal jaren weinig spelers uit amsterdam eo krijgen.... dan moet je ergens anders gaan kijken en die spelers in je jeugdopleiding zetten om zo zich aan te passen aan je speelwijze. Feijenoord heeft gewoon een goede lichting op dit moment, maar dat wil niet zeggen dat daarom de jeugdopleiding beter is. Ajax heeft ook meer aantrekkingskracht voor jonge talenten in het buitenland dan Feijenoord. Feijenoord zou ook maar al te graag grote talenten als Fischer aantrekken, maar dat lukt ze niet zo goed als Ajax. Het is dus maar hoe je het allemaal bekijkt.

Ik denk trouwens ook dat er maar heel weinig spelers zijn die vanaf jongsaf aan bij een topclub zitten en doorbreken. Ze worden meestal weggekaapt bij de jeugd van de middenmoot van de eredivisie. Het is dus allemaal zeer betrekkelijk het begrip uit de eigen opleiding.
Helemaal mee eens..
Eide
 Eide - dinsdag 22 januari 2013 - 20:30   quote  deeplink  
Goed verhaal Remco.
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 22 januari 2013 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 januari 2013 - 19:21 schreef remco k het volgende:

[..]

hoe kom je hier nou weer bij....
Sigthorsson is een prima spits en als hij een kéér een seizoen fit blijft levert hij echt wel meer dan 5 miljoen op.
remco k
 remco k - dinsdag 22 januari 2013 - 21:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 januari 2013 - 20:41 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

hoe kom je hier nou weer bij....
Sigthorsson is een prima spits en als hij een kéér een seizoen fit blijft levert hij echt wel meer dan 5 miljoen op.
Lees het verhaal nu eens waar het voor bedoelt is man, kom op zeg...
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 22 januari 2013 - 21:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 januari 2013 - 19:21 schreef remco k het volgende:

[..]

Je vergeet een aantal belangrijke dingen, een ploeg die CL behaalt, betaald zichzelf gedeeltelijk terug. Je vergeet het salaris mee te nemen.

Zo heeft Sulejmani ons ruim 23 miljoen Euro gekost. en levert ie dadelijk helemaal niks meer op.

Mertens 7 miljoen. salaris 3 jaar 4.5 miljoen. totaal kosten 13 miljoen.
Strootman 7 miljoen salaris 3 jaar 4.5 miljoen. totaal kosten 13 miljoen.
Matavsz 7 miljoen salaris 3 jaar 4.5 miljoen. totaal kosten 13 miljoen.
Narsingh 5 miljoen salaris 3 jaar 4.5 miljoen. totaal kosten 9 miljoen.
Wijnaldum 5 miljoen salaris 3 jaar 4.5 miljoen. totaal kosten 9 miljoen.

Deze spelers hebben bij elkaar 53.5 miljoen Euro gekost ervan uitgaande dat ze allemaal 3 seizoenen voetballen bij de club.

Stel dat PSV in deze siezoenen 2 keer CL bereikt levert ze dat rond de 15 miljoen euro op, waarschijnlijk was dit zonder deze spelers niet gelukt dus vind ik dat je dat als opbrangst voor deze spelers mee moet rekenen.

Ze gaan niet allemaal voor een goed bedrag verkocht worden, zo denk ik dat Wijnaldum en Matavsz niet veel gaan opbrengen.

Gewoon even fictief een rekensommetje.

15 miljoen uit CL opbrengsten.
15 miljoen voor Strootman.
7 miljoen voor Mertens.
10 miljoen voor Narsingh.
3 miljoen voor Matavsz.
transvervrij Wijnaldum.

is totaal 50 miljoen aan inkomsten.
En totaal dus 53.5 miljoen aan uitgaven.
---------------------------------------------------------------------------------------

Ajax dan.

Moisander gekocht voor 5 miljoen.
Sigthorson gekocht voor 5 miljoen.
Eriksen gekocht voor 2 miljoen.
Fischer gekocht voor 2 miljoen.
De Jong gekocht voor 2 ton.

Het is minder maar stel dat deze spelers Ajax per speler 1.5 miljoen per jaar kost. dan is het totaal 22.5 miljoen per jaar.

Totaal heeft Ajax aan deze 5 spelers 36.7 miljoen euro uitgegeven. voor het gemak ronden we het af naar boven en maken we er 40 miljoen van.

Stel dat Ajax zich ook 1 keer plaatst voor de CL in deze 3 seizoenen, dan levert ons dat 15 miljoen euro op.

de Jong gaat weg voor 10 miljoen.
Eriksen gaat weg voor 15 miljoen.
Fischer gaat weg voor 15 miljoen.
Moisander verlaat ons transvervrij.

Inclusief CL levert ons dat dus zo'n 58 miljoen euro op.
En dit hele verhaaltje kost ons 40 miljoen euro.

Ajax maakt dus 18 miljoen winst. en PSV maakt 3.5 miljoen verlies.

En gezien de afgelopen 3 seizoenen ga ik dan bij PSV van een positief verloop van het seizoen uit en bij Ajax van een negatief seizoen, per slot van rekening heeft PSV de afgelopen 3 jaar geen CL gespeeld, en wij 2 keer wel en een keer voorronde..

Overigens heb ik geen EL inkomsten meegenomen, dit zal namelijk bij beide clubs hetzelfde zijn en dus niks veranderen..

Bedragen zijn niet allemaal precies, maar van wat ik her en der zo even kon vinden, bij alle spelers ben ik uitgegaan van 1.5 miljoen salaris per jaar.
Ik nam 1ste de salaris niet mee vanwege het salaris niveau niet zo veel verschilt van elkaar.

Punt 2 nam ik de CL en andere inkomsten niet mee vanwege het om transfer beleid ging.
Transfer beleid staat los van andere inkomsten en uitgaven. Omdat de winst daarvan te regelen valt. Cl inkomsten en andere inkomsten zijn afhankelijk van andere en loting.
Daar ga je geen beleid op maken.

Voorbeeld: Ik haal Sneijder, Van der vaart en alle andere nederlanders die in het buitenland zijn terug. Daarvoor leg ik 50 miljoen euro voor neer. De club kan de uitgaven verdedigen door te kijken naar de vergrote opbrengt van het prijzengeld. Als je verwacht bijvoorbeeld dat je de halve finale haalt met het team die je gehaald hebt. Maar door heel veel pech wordt de club 11 en mist het europees voetbal. Europees word er niks gewonnen en ligt het al voor de winterstop eruit. Club heeft een probleem om die 50 miljoen dekkend te krijgen op de begroting.

conclusie: Transfer beleid moet je op Transfer beleid afrekenen en niet met de inkomsten van Europese en andere prijzengeld.

Er zijn clubs die een negatief transfer saldo hebben. Maar die clubs halen hun geld ergens anders vandaan. Bijvoorbeeld eigen vermogen, Sponsor , Tv-geld.

Het blijft dat Psv te veel geld heeft betaald voor spelers, waar de winstmarge gering op is.
Ajax heeft dat gedaan met Sulejmani. Sulejmani verkoop je daarna niet voor 55 miljoen euro aan Real als hij wel elke week liet zien wat voor potentie hij had bij heerenveen.
remco k
 remco k - dinsdag 22 januari 2013 - 21:08   quote  deeplink  
Over PSV heb je zeker gelijk, dat zelfde stel ik toch ook??

En CL inkomsten zijn wel degelijk gelinkt aan de transfer uitgaven. Dat zou zo niet moeten zijn, maar dat is het wel degelijk.

Het geeft namelijk aan hoe dun de marges worden als je bij wijze van spreke geen europees voetbal haalt.

Ook laat het zien hoe ver weg Ajax nog is van een gezond financieel beleid zonder dat daar Europees voetbal voor nodig is. Toch is dat iets waar v/d Boog en kornuiten van hebben gezegd dat Ajax al zo ver was..

Ik bergijp trouwens zoals gezegd je punt wel heel goed, en ik ben het daar ook 100% mee eens...
Eide
 Eide - dinsdag 22 januari 2013 - 21:36   quote  deeplink  
Toch nog even een reactie over die uitgaves aan transferkosten en salaris.

Het is natuurlijk niet eerlijk om de salariskosten mee te nemen in de conclusie van jou verhaal Remco. Salarissen zijn een post op de begroting en worden gedekt door de reguliere inkomsten. Transfer uitgaves, inkomsten en CL inkomsten zijn incidentele kosten die je eidenlijk niet op die manier mee mag nemen.

Waar Ajax naar moet streven is dat de reguliere bedrijfsvoering (en dus salariskosten) passen binnen de balans waarbij Ajax, zonder transferinkomsten, uitgaves en CL inkomsten een sluitende balans heeft normaliter winst wordt behaald.

Dat is jaren een probleem geweest, steeds dikke verliezen bij Ajax die dan werden weggepoetst met transfers van Babel, KJH, Suarez en ga zo maar door. Op het moment dat Ajax binnen de normale bedrijfsvoering minimaal geen negatief resultaat behaald gaat het huidige beleid pas zoden aan de dijk zetten.

Neem als voorbeeld Fischer. Gehaald voor €1.3 mio. Op het moment dat Ajax structureel een positief financieel resultaat behaald zijn alle inkomsten uit een eventuele transfer direct aanwendbaar voor de selectie. Zet daar dan incidentele inkomsten bovenop en Ajax gaat een zeer behoorlijk spaarpot aanleggen waarvan aanvullende spelers gekocht kunnen worden, spelers die echt goed zijn. Salaris valt weg omdat deze worden ondervangen in de reguliere inkomsten.

Als Ajax op die wijze structureel bijvoorbeeld gemiddeld €10 mio over gaat houden kan je echt gaan versterken. Dan heb je eindelijk eens financieel echt de ruimte om te gericht te scouten op die speler die je ploeg echt op een hoger plan tilt.

Moraal van het verhaal is dat de basis altijd is en moet zijn dat je club de uitgaves middels de normale inkomsten als sponsoring, kaartverkoop en dergelijke kan ondervangen. Kan je dat niet, ben je aan het interen op de waarde van je selectie en dus op je financiele mogelijkheden om echt te versterken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 22 januari 2013 door Eide --
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 22 januari 2013 - 21:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 januari 2013 - 21:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Lees het verhaal nu eens waar het voor bedoelt is man, kom op zeg...
heb ik gelezen, stond gewoon verbaasd dat jij Sigthorsson op 3 miljoen inschat.
remco k
 remco k - dinsdag 22 januari 2013 - 22:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 januari 2013 - 21:47 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

heb ik gelezen, stond gewoon verbaasd dat jij Sigthorsson op 3 miljoen inschat.
Je leest gewoon dus echt niet.
remco k
 remco k - dinsdag 22 januari 2013 - 22:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 januari 2013 - 21:36 schreef Eide het volgende:

Het is natuurlijk niet eerlijk om de salariskosten mee te nemen in de conclusie van jou verhaal Remco. Salarissen zijn een post op de begroting en worden gedekt door de reguliere inkomsten. Transfer uitgaves, inkomsten en CL inkomsten zijn incidentele kosten die je eidenlijk niet op die manier mee mag nemen.

Waar Ajax naar moet streven is dat de reguliere bedrijfsvoering (en dus salariskosten) passen binnen de balans waarbij Ajax, zonder transferinkomsten, uitgaves en CL inkomsten een sluitende balans heeft normaliter winst wordt behaald.

Dat is jaren een probleem geweest, steeds dikke verliezen bij Ajax die dan werden weggepoetst met transfers van Babel, KJH, Suarez en ga zo maar door. Op het moment dat Ajax binnen de normale bedrijfsvoering minimaal geen negatief resultaat behaald gaat het huidige beleid pas zoden aan de dijk zetten.

Neem als voorbeeld Fischer. Gehaald voor €1.3 mio. Op het moment dat Ajax structureel een positief financieel resultaat behaald zijn alle inkomsten uit een eventuele transfer direct aanwendbaar voor de selectie. Zet daar dan incidentele inkomsten bovenop en Ajax gaat een zeer behoorlijk spaarpot aanleggen waarvan aanvullende spelers gekocht kunnen worden, spelers die echt goed zijn. Salaris valt weg omdat deze worden ondervangen in de reguliere inkomsten.

Als Ajax op die wijze structureel bijvoorbeeld gemiddeld €10 mio over gaat houden kan je echt gaan versterken. Dan heb je eindelijk eens financieel echt de ruimte om te gericht te scouten op die speler die je ploeg echt op een hoger plan tilt.

Moraal van het verhaal is dat de basis altijd is en moet zijn dat je club de uitgaves middels de normale inkomsten als sponsoring, kaartverkoop en dergelijke kan ondervangen. Kan je dat niet, ben je aan het interen op de waarde van je selectie en dus op je financiele mogelijkheden om echt te versterken.
Ik begrijp heel goed wat je zegt, en zo zou het ook moeten zijn, alleen is dat nu nog niet het geval, dat geef ik ook aan in het verhaal.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 22 januari 2013 - 22:18   quote  deeplink  
quote:

[..]

Ik denk dat dit te maken heeft gehad met het feit dat er een periode is geweest warbij men liever naar AZ ging, dan naar Ajax in de jeugd. Ajax heeft een tijde terug echt een slechte naam gehad, gaf de jeugd geen kans etc. Feijenoord daar entegen was anders. Zij konden niet anders en men ging daar graag spelen in de jeugd, want daar had je de meeste kans om door te breken en hun focus was puur op jeugd gericht, kon ook niet anders.
Feijenoord heeft nu een zeer goede jeugd opleiding noodgedwongen dan wel, maar toch... Ajax is hier nu ook weer mee begonnen en dat zullen we as over 5 tot 10 jaar merken, tot die tijd moeten we supertalenten aanschaffen en die verder opleiden, anders sla je de plank mis.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 22 januari 2013 - 22:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 januari 2013 - 20:26 schreef remco k het volgende:

[..]

De opleiding is uiteraard een combinatie van spelers die er vanaf de Fjes lopen en jongens die op latere leeftijd gescout worden, gekocht worden, verder opgeleid worden om aan te sluiten bij de eerste selectie, op deze manier heb je een constante stroom van goede spelers voor het eerste.

Daarvoor lopen ook die scouts in het buitenland, die zoeken naar de Fischers en Eriksens van deze wereld. Ajax heeft deze jongens voor nog geen 2 miljoen per stuk gekocht, geen slechte deals toch??
Natuurlijk hebben ze af en oe ook miskopen, maar dat kost niet veel (zie Mats Rits)
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 22 januari 2013 - 22:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 januari 2013 - 21:36 schreef Eide het volgende:

+1 helemaal mee eens. Van Basten zei destijds geld moet niet op de bank staan, maar in het veld enb kocht Suli voor 16m + 2m kosten zaakwaarnemer dat Heerenveen niet wilde betalen. Ik hoopte zo dat het niet doorging, maar deze koop was pure wanhoop en emotie van de directie op dat moment. Ajax focussed nu op een normale huishouding, zonder CL en dat is ingezet onder van den Boog, dat is het enige dat goed was van die man, de rest was kut.
remco k
 remco k - dinsdag 22 januari 2013 - 22:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 januari 2013 - 22:18 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Natuurlijk hebben ze af en oe ook miskopen, maar dat kost niet veel (zie Mats Rits)
Owh uiteraard, ik bedoel overal waar gewerkt wordt vallen spaanders toch..
remco k
 remco k - dinsdag 22 januari 2013 - 22:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 januari 2013 - 22:24 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

+1 helemaal mee eens. Van Basten zei destijds geld moet niet op de bank staan, maar in het veld enb kocht Suli voor 16m + 2m kosten zaakwaarnemer dat Heerenveen niet wilde betalen. Ik hoopte zo dat het niet doorging, maar deze koop was pure wanhoop en emotie van de directie op dat moment. Ajax focussed nu op een normale huishouding, zonder CL en dat is ingezet onder van den Boog, dat is het enige dat goed was van die man, de rest was kut.
Ik ben het er niet mee eens dat dit is ingezet onder v/d Boog. Hij en Coronel riepen wel dat dit zo is, maar de verkoop van Suarez zorgde er voor dat er zwarte cijfers werden geschreven, was die niet gebeurt was het totaal niet anders als de voorgaande 10 jaren. Pas sinds het nieuwe Ajax heeft besloten geen dure spelers meer te kopen gaat het beter financieel gezien. Ook onder v/d Loof werden er dure spelers gekocht..
infamous psv
 infamous psv - dinsdag 22 januari 2013 - 22:30   quote  deeplink  
Mijn opmerking is toch nog aardig terechtgekomen gezien een aantal zeer fraaie posts....
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 22 januari 2013 - 22:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 januari 2013 - 22:30 schreef infamous psv het volgende:
Mijn opmerking is toch nog aardig terechtgekomen gezien een aantal zeer fraaie posts....
haha yep, was lang geleden dat er zo gepost werd...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 22 januari 2013 - 22:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 januari 2013 - 20:26 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee helemaal geen slechte deals Remco...hoor je mij niet zeggen...maar over een aantal jaren straks niet lopen verkondigen dat onze jeugdopleiding zo goed is als alleen de aangekochte jeugd doorbreekt...
infamous psv
 infamous psv - dinsdag 22 januari 2013 - 22:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 januari 2013 - 22:32 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

haha yep, was lang geleden dat er zo gepost werd...
Zitten geen domme gasten tussen ( bijna dan )......
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 22 januari 2013 - 22:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 januari 2013 - 22:33 schreef infamous psv het volgende:

[..]

Zitten geen domme gasten tussen ( bijna dan )......
Hahaha
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 22 januari 2013 - 22:35   quote  deeplink  
Hoop rekenwonders...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 22 januari 2013 - 22:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 januari 2013 - 22:35 schreef Ajax we love you het volgende:
Hoop rekenwonders...
1-0 haha
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 22 januari 2013 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 januari 2013 - 22:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Owh uiteraard, ik bedoel overal waar gewerkt wordt vallen spaanders toch..
Hahaha, ja liever dit soort bedragen voor mislukte jeugd, anderen maken het weer goed. Liever dit dan elk jaar 16m weggooien voor een 19 talent uit Heerenveen ;-)
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 22 januari 2013 - 22:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 januari 2013 - 22:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik ben het er niet mee eens dat dit is ingezet onder v/d Boog. Hij en Coronel riepen wel dat dit zo is, maar de verkoop van Suarez zorgde er voor dat er zwarte cijfers werden geschreven, was die niet gebeurt was het totaal niet anders als de voorgaande 10 jaren. Pas sinds het nieuwe Ajax heeft besloten geen dure spelers meer te kopen gaat het beter financieel gezien. Ook onder v/d Loof werden er dure spelers gekocht..
Zal ik het zo zeggen. v/d Boog kon niet anders dan bezuinigen, want het geld was op. Het moest anders, iets wat onze "financiele topper" Slop had moeten initieren jaren geleden, maar die man heeft geen ruggegraad. Idd heeft hij dankzij Suarez zwarte cijfers kunnen boeken, maar daar ging het mij niet om.
Hij wilde niet meer de hoofdprijs betalen en vond dat Ajax de huishouding moest aanpassen en daar is hij mee begonnen. Misschien was dit initieel niet zijn bedoeling, maar gedwongen door de situatie, gelukkig hebben de juiste mensen dit opgepakt na zijn vertrek en Slop.... hobbelt met alle winden mee. Dat is geen CFO, die man is een simpele boekhouder en moet lekker oprotten. Hem mag je die 23m van Suli aanrekenen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 22 januari 2013 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 januari 2013 - 22:49 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Zal ik het zo zeggen. v/d Boog kon niet anders dan bezuinigen, want het geld was op. Het moest anders, iets wat onze "financiele topper" Slop had moeten initieren jaren geleden, maar die man heeft geen ruggegraad. Idd heeft hij dankzij Suarez zwarte cijfers kunnen boeken, maar daar ging het mij niet om.
Hij wilde niet meer de hoofdprijs betalen en vond dat Ajax de huishouding moest aanpassen en daar is hij mee begonnen. Misschien was dit initieel niet zijn bedoeling, maar gedwongen door de situatie, gelukkig hebben de juiste mensen dit opgepakt na zijn vertrek en Slop.... hobbelt met alle winden mee. Dat is geen CFO, die man is een simpele boekhouder en moet lekker oprotten. Hem mag je die 23m van Suli aanrekenen.
Suli 23 miljoen ?
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 22 januari 2013 - 23:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 januari 2013 - 22:57 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Suli 23 miljoen ?
Ja hij koste Ajax 16,75m plus 1,85m aan kosten makelaar en dan 1,6 of 1,8 miljoen per jaar aan salaris, dus dat is zelfs meer dan 23m bij elkaar. Hij had een contract van 4,5 jaar ofzo? Heb geen rekenmachine bij me en heb wijntje op, dus ach kan er een paar miljoen naast zitten..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 22 januari 2013 - 23:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 januari 2013 - 23:02 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ja hij koste Ajax 16,75m plus 1,85m aan kosten makelaar en dan 1,6 of 1,8 miljoen per jaar aan salaris, dus dat is zelfs meer dan 23m bij elkaar. Hij had een contract van 4,5 jaar ofzo? Heb geen rekenmachine bij me en heb wijntje op, dus ach kan er een paar miljoen naast zitten..
Ondanks je wijntje....een goed opsomming....ik ga met je mee moet ik je zeggen....
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 22 januari 2013 - 23:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 januari 2013 - 23:06 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ondanks je wijntje....een goed opsomming....ik ga met je mee moet ik je zeggen....
Haha, eindelijk iemand die met me meegaat. Maar ik laat het aande echte rekenwonders over.... Ben net als Slop maar een simpele boekhouder, geen rekenwonder.
Eide
 Eide - dinsdag 22 januari 2013 - 23:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 januari 2013 - 22:24 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

En toch was dat ook meer dan fout. In die periode had Ajax namelijk constant en structureel verlies. Ajax had dat geld voor Sulejmani helemaal niet en teerde dus weer in op de begroting. Zelfde dat de salarissen in die periode door het dak gingen. Gelukkig is dat nu weer wat beperkter.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 22 januari 2013 - 23:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 januari 2013 - 23:09 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Haha, eindelijk iemand die met me meegaat. Maar ik laat het aande echte rekenwonders over.... Ben net als Slop maar een simpele boekhouder, geen rekenwonder.
Me too....het gaat mij om het voetbal...en dat mijn kosten niet te hoog oplopen...
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 22 januari 2013 - 23:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 januari 2013 - 23:11 schreef Eide het volgende:

[..]

En toch was dat ook meer dan fout. In die periode had Ajax namelijk constant en structureel verlies. Ajax had dat geld voor Sulejmani helemaal niet en teerde dus weer in op de begroting. Zelfde dat de salarissen in die periode door het dak gingen. Gelukkig is dat nu weer wat beperkter.
Klopt ik hekelde het beleid van Ajax, ben zo blij met de revolutie en kijk met een beetje geluk 2x kampioen, rust weergekeerd en we gaan nog mooie tijden beleven en ook financieel een stuk beter. Van Basten was een goede speler, maar hij moest nog een hoop leren. Ajax is geen AC Milaan van destijds. Ik hoop echt dat Frank nog minimaal 3 jaar blijft. Dat vind ik ook mooi, niemand, maar dan ook echt niemand neemt Frank iets kwalijk als hij weer eens veel punten verspeeld in het begin van het seizoen. Dat was ooit toch wel een anders.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5986
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Feyenoord (zondag 20 januari 2013, 14:30): 2 - 1

0.0147140