BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Ajax - Feyenoord (zondag 20 januari 2013, 14:30)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - woensdag 16 januari 2013 - 22:33   quote  deeplink  
Moet zeggen, brave foto's.....kom op heren, we hebben toch wel betere?
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - woensdag 16 januari 2013 - 22:34   quote  deeplink  
Joden, zijn nog altijd niet uitgeroeid.....
van geil
 van geil - woensdag 16 januari 2013 - 22:34   quote  deeplink  
hoerenzonen Feyenoord 2-6
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - woensdag 16 januari 2013 - 22:37   quote  deeplink  
Nou geile ik hoop het ook maar denk het niet....
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 16 januari 2013 - 22:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 januari 2013 - 22:18 schreef Wim2 het volgende:

[..]

Een jood heeft maar tien vingers..
haha idd xD
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 16 januari 2013 - 22:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 januari 2013 - 22:34 schreef detrapstaandervanvak het volgende:
Joden, zijn nog altijd niet uitgeroeid.....
xD
van geil
 van geil - woensdag 16 januari 2013 - 22:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 januari 2013 - 22:37 schreef detrapstaandervanvak het volgende:
Nou geile ik hoop het ook maar denk het niet....
echt wel...

alles wat je denkt,,,gebeurt..
Stylzz
 Stylzz - woensdag 16 januari 2013 - 22:50   quote  deeplink  
Training is in de Kuip.
Vuurwerk verboten
van geil
 van geil - woensdag 16 januari 2013 - 22:54   quote  deeplink  
en lawinepijlen?
Stylzz
 Stylzz - woensdag 16 januari 2013 - 22:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 januari 2013 - 22:54 schreef van geil het volgende:
en lawinepijlen?
Frowned upon
van geil
 van geil - woensdag 16 januari 2013 - 23:04   quote  deeplink  
ach,,dat is 50 procent van Nederland

afsteken dus,,,:)
van geil
 van geil - woensdag 16 januari 2013 - 23:04   quote  deeplink  
ach,,dat is 50 procent van Nederland

afsteken dus,,,:)
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 17 januari 2013 - 06:16   quote  deeplink  
Van geil///bode..
feyenoord girl
 feyenoord girl - donderdag 17 januari 2013 - 07:21   quote  deeplink  
zo en dan gaan we zaterdag weer eens op de training kijken eens kijken hoe mooi het nu weer is. en wie gaat er nog meer
Wim2
 Wim2 - donderdag 17 januari 2013 - 11:44   quote  deeplink  
Ik vrees dat Ajaks ons flink onder druk gaat zetten en de lange bal naar Pellè gaat afschermen waardoor we totaal moet in ons spel komen. Eriksen zal wel weer als valse spits zijn en loopt de hele tijd uit de dekking van Mathijssen en probeert zijn snelheid te gebruiken om continu gevaar te stichten. In corners zijn we ook zwak en daar kan Ajaks veel goals maken..

Ik denk 3-1

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 17 januari 2013 door Wim2 --
van geil
 van geil - donderdag 17 januari 2013 - 12:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 januari 2013 - 11:44 schreef Wim2 het volgende:
Ik vrees dat Ajaks ons flink onder druk gaat zetten en de lange bal naar Pellè gaat afschermen waardoor we totaal moet in ons spel komen. Eriksen zal wel weer als valse spits zijn en loopt de hele tijd uit de dekking van Mathijssen en probeert zijn snelheid te gebruiken om continu gevaar te stichten. In corners zijn we ook zwak en daar kan Ajaks veel goals maken..

Ik denk 3-1
vanmorgen uit n ander ei gekropen?
Rotterdam22
 Rotterdam22 - donderdag 17 januari 2013 - 13:56   quote  deeplink  
het word gewoon 0-2 pelle en lexie maken de goals. neusjes maken niks klaar tegen ons.
sevillana
 sevillana - donderdag 17 januari 2013 - 15:41   quote  deeplink  
wimpie is helemaal los
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 17 januari 2013 - 17:39   quote  deeplink  
Wim verandert nogal eens van gedachte, heb nu al meerdere uitslagen gezien van hem..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 17 januari 2013 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 17 januari 2013 - 17:40   quote  deeplink  
Cissé en Verhoek missen duel met Ajaks; Immers wel op tijd fit

sekou-cisse(feyenoord)(1).jpg

Ronald Koeman, de trainer van Feyenoord, moet het zondagmiddag in de wedstrijd tegen Ajaks stellen zonder Wesley Verhoek en Sekou Cissé. Beide spelers zijn niet op tijd fit voor het treffen met de Amsterdommers. Dat meldt het Algemeen Dagblad donderdag.

Verhoek staat momenteel aan de kant met een bovenbeenblessure. Die kwetsuur liep hij begin dit jaar op. Cissé daarentegen staat momenteel aan de kant met een blessure aan zijn enkel, die hij op 19 december in de bekerwedstrijd tegen sc Heerenveen opliep.

Koeman zal in ieder geval wel kunnen beschikken over Lex Immers. De blessure aan de hamstring van de middenvelder zou volgens het eerdergenoemde medium meevallen. Of ook Ruben Schaken zondag in actie kan komen, wordt vrijdag bekend gemaakt.
Bron:Soccernews
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 17 januari 2013 - 17:41   quote  deeplink  
Pellè: "Dit zijn de allermooiste wedstrijden"

Graziano Pellè kan niet wachten op de Klassieker tussen Ajaks en Feyenoord van komende zondag. De spits noemt het de mooiste wedstrijd van het jaar.

223040hp2.jpg

De Amsterdommers en Rotterdammers delen voor aanvang van de tweede seizoenshelft de derde plaats in de Eredivisie. Zondag kan in een rechtstreeks duel een flinke klap in de titelstrijd worden uitgedeeld. "Als je als speler niet kan genieten van Ajaks-Feyenoord of je daarvoor niet kan opladen, had je geen profvoetballer moeten worden", zegt Pellè in De Telegraaf.

Eerder dit seizoen werd de Italiaan de held van Feyenoord door twee keer te scoren tijdens het 2-2 gelijkspel tegen Ajaks.
De sfeer in De Kuip deed hem denken aan de entourage in het stadion van Napoli. "Ik was altijd blij dat er nog een sintelbaan tussen de tribunes en het veld zat. Daardoor voelde je je nog een beetje veilig en was het gefluit en geschreeuw van al die duizenden fans niet helemaal in je nek. Maar ze kunnen er echt tekeergaan. Een echte twaalfde man, precies zoals hier bij Feyenoord."

Ook in de Amsterdom aRENa gaat Pellè genieten. "Ik hou van die sfeer. Uit vind ik het net zo gaaf tegen Ajaks als thuis. Dit zijn de allermooiste wedstrijden."
Bron:Goal.com
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 17 januari 2013 - 17:48   quote  deeplink  
Zaterdagtraining in De Kuip, geen fakkels toegestaan

600x200-training.jpg

Feyenoord zal de laatste training in aanloop naar de Klassieker in Amsterdom opnieuw afwerken in De Kuip. In overleg met de technische staf wordt de voorkeur gegeven om zaterdag te trainen in het stadion in plaats van op het trainingsveld op Varkenoord.

De laatste jaren wordt de laatste training voor een wedstrijd tegen Ajaks door de supporters gebruikt als uitzwaaimoment, dat gepaard gaat met het afsteken van veel vuurwerk. De laatste twee keer dat dit op Varkenoord gebeurde zorgde dit voor een unieke atmosfeer, maar het leverde vanwege het afsteken van veel (zwaar) vuurwerk en de massale toestroom van supporters ook een onveilige situatie op, zowel voor spelers, technische staf als het publiek zelf. Onder deze omstandigheden acht de club het niet verantwoord om de laatste training voor de Klassieker op Varkenoord af te werken, dus is besloten deze in De Kuip te laten plaatsvinden.

Voor de thuiswedstrijd tegen Ajaks werd op zaterdag 27 oktober van vorig jaar ook al uitgeweken naar het hoofdveld van De Kuip. Ook bij die training werd veel vuurwerk afgestoken. Het leverde andermaal mooie plaatjes op, maar zorgde tevens voor overlast voor de spelers en voor enkele duizenden euros schade aan het stadion. De technische staf heeft laten weten dat het deze belangrijke training onder normale omstandigheden wil afwerken, zonder daarbij last te ondervinden van vuurwerk en rookontwikkeling.

Clubleiding, spelers en technische staf verzoeken supporters dan ook om fakkels en vuurwerk zaterdag niet mee te nemen. Bij poorten 19 t/m 24, die om 9.30 uur open gaan, zal op het bezit hiervan worden gecontroleerd. De training zelf begint om 10.30 uur.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 17 januari 2013 - 17:49   quote  deeplink  
FSV teleurgesteld in locatie training voor Klassieker

eerste-training-feyenoord-2011-2012-i.large.jpg

Aanstaande zaterdag zal de laatste training voorafgaand aan de klassieker wederom in De Kuip worden gehouden. Dit is door veel supporters en de FSV eerder dit jaar als onprettig ervaren omdat de afstand tussen spelers en supporters te groot is. Het gevoel bij de supporter ontbreekt om de selectie echt dat spreekwoordelijke laatste zetje te kunnen geven.

Feyenoord heeft de FSV gevraagd haar standpunt kenbaar te maken zodat voor alle partijen een zo optimaal mogelijke invulling gegeven kan worden aan deze laatste training.

De FSV staat voor:

1. een laatste training die ten allen tijde gehouden zou moeten worden op Varkenoord, omdat de interactie tussen spelers en supporters daar maximaal is.

2. het op een verantwoorde manier omgaan met vuurwerk en fakkels om overlast zoveel mogelijk te beperken.

3. de traditie rondom de laatste training voor de klassieker, alsmede de eerste training van het seizoen, in ere te houden.

Ondanks het feit dat de FSV, op nadrukkelijk verzoek van de club, op een constructieve manier heeft mee willen denken, mede om vuurwerkoverlast zoveel mogelijk te kunnen beperken en dit standpunt met argumentatie bij de club kenbaar heeft gemaakt, is er door de club helaas toch anders besloten. De FSV betreurt dit besluit des te meer omdat het ook tot gevolg heeft dat sfeerverhogende activiteiten zoals het ontsteken van de traditionele fakkels op Varkenoord als bij de laatste editie in De Kuip nu niet meer is toegestaan.
Bron:FSV
tomson
 tomson - donderdag 17 januari 2013 - 17:59   quote  deeplink  
Jammer hoor...
sevillana
 sevillana - donderdag 17 januari 2013 - 21:14   quote  deeplink  
goed topic . . . ;)
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 17 januari 2013 - 23:18   quote  deeplink  
d:-)
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 18 januari 2013 - 06:34   quote  deeplink  
Feyenoord wil aartsrivaal negentig minuten afjagen

600x400--1257797.jpg

Toen Ronald Koeman vorig seizoen met de selectie van Feyenoord de spelersbus uitstapte in de aRENa proefde hij de twijfel bijna. De Rotterdammers leken lang niet gerust op een goede afloop. Een seizoen verder is die onzekerheid compleet verdwenen. Feyenoord gaat zondag in de aRENa vol vertrouwen op zoek naar een gouden driepunter.

Wij weten inmiddels wel wat wij kunnen. Zegt Koeman. De Vrees die de ploeg de laatste jaren misschien had voor een dergelijke topwedstrijd is helemaal weg. Vorig seizoen domineerden wij zelfs in de aRENa. Omdat wij met succes kozen voor een agressieve speelwijze.

Dat zal nu niet anders zijn. Koeman weet als geen ander: wie Ajaks tijd en ruimte geeft om te voetballen, is kansloos. Met veel agressie hebben wij een kans. Dat geloof is er ook. Maar alles moet kloppen. Thuis tegen Ajaks haalden wij ons niveau, zegt Koeman. Toen werd het 2-2 door een late goal van Pelle, maar die wedstrijd hadden wij ook kunnen winnen.

Niet voor niets is de medische staf al dagenlang bezig om Ruben Schaken klaar te stomen voor de Klassieker. De snelle rechterspits moet Blind het leven zuur maken, waar Jean-Paul Boetius dezelfde opdracht krijgt tegen international Ricardo van Rhijn.

Bruno Martins Indi is misschien wel het beste voorbeeld van de mentaliteitsverandering binnen Feyenoord in aanloop naar de Klassieker. De international straalt al dagenlang wilskracht en zelfvertrouwen uit. De linkspoot gaf al eerder aan: Ik ben nooit bang, voor helemaal niemand. Dus ook niet voor Ajaks. De talenten die in de jeugd de overwinning tegen Ajaks opeenstapelden willen in de aRENa toeslaan.
Bron:AD
van geil
 van geil - vrijdag 18 januari 2013 - 09:36   quote  deeplink  
de neuzen zeggen t zelf al..
moisander en Alderwereld gaan Pelle dubbele dekking geven.een ervoor een erachter..

dus de buitenspelers moeten profiteren(een op een)
invulling hiervan wordt dus zeer bepalend.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 18 januari 2013 - 09:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 januari 2013 - 09:36 schreef van geil het volgende:
de neuzen zeggen t zelf al..
moisander en Alderwereld gaan Pelle dubbele dekking geven.een ervoor een erachter..

dus de buitenspelers moeten profiteren(een op een)
invulling hiervan wordt dus zeer bepalend.
Waardoor dus Achahbar als valse spits misschien een betere oplossing is dan Schaken.
Fernandez heb ik geen vertrouwen meer in, jammer van Cissé.
van geil
 van geil - vrijdag 18 januari 2013 - 09:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 januari 2013 - 09:43 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Waardoor dus Achahbar als valse spits misschien een betere oplossing is dan Schaken.
Fernandez heb ik geen vertrouwen meer in, jammer van Cissé.
100 procent mee eens....
Milo
 Milo - vrijdag 18 januari 2013 - 11:00   quote  deeplink  
Ze kunnen Pelle dekken wat ze willen, dan komt er meer vrijheid voor Immers, maar Pelle gaat er sowieso 1 maken! wij gaan op j....jacht!
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - vrijdag 18 januari 2013 - 13:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 januari 2013 - 09:43 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Waardoor dus Achahbar als valse spits misschien een betere oplossing is dan Schaken.
Fernandez heb ik geen vertrouwen meer in, jammer van Cissé.
Hoezo als valse spits? Ik neem aan dat je bedoelt dat jij hem ziet als valse spits als hij op rechtsbuiten staat? Of denk je dat hij achter Pellé komt te staan in een 4-4-2 opstelling?
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - vrijdag 18 januari 2013 - 13:24   quote  deeplink  
Overigens vind ik dat vanuit beide kampen enorm aan psychologische oorlogsvoering wordt gedaan (onze jeugdopleiding is beter... nee, de onze, enzovoort). Overigens denk ik wel dat dat het werk is van de pers, maar daar moeten ze helemaal niet aan meedoen. Laat ze een dikke krijgen in loldorp. Ze praten veel te veel. Dat ze in loldorp daar aan doen is een feit. Die lui daar proberen altijd via woorden te intimideren en ik heb zo'n voorgevoel dat wij er dit keer ook intuinen, want er wordt veel te veel meegeluld. Wij laten het ons gebeuren. Ik zeg: GEEN WOORDEN, MAAR DADEN!!
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 18 januari 2013 - 13:26   quote  deeplink  
Sportjournalisten verdienen er geld mee.
Bladvulling.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 18 januari 2013 - 13:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 januari 2013 - 13:20 schreef Arie.Klooster het volgende:

[..]

Hoezo als valse spits? Ik neem aan dat je bedoelt dat jij hem ziet als valse spits als hij op rechtsbuiten staat? Of denk je dat hij achter Pellé komt te staan in een 4-4-2 opstelling?
vanaf rechts inderdaad, meer hangend in het centrum.

kan je dus een 4-3-3 spelen of zelfs een 4-3-2-1 waarin Pelle dus 2 verdedigers mee trekt en Achahbar er achterspeelt. Als je Boëtius ook nog wat knijpt, speel je 4-3-1-2 .. met ruimte achter de verdediging, Pellé als Center Forward ipv Striker om in FIFA termen te spreken ;')
soccer
 soccer - vrijdag 18 januari 2013 - 15:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 januari 2013 - 13:29 schreef Stylzz het volgende:

[..]

vanaf rechts inderdaad, meer hangend in het centrum.

kan je dus een 4-3-3 spelen of zelfs een 4-3-2-1 waarin Pelle dus 2 verdedigers mee trekt en Achahbar er achterspeelt. Als je Boëtius ook nog wat knijpt, speel je 4-3-1-2 .. met ruimte achter de verdediging, Pellé als Center Forward ipv Striker om in FIFA termen te spreken ;')
Sorry ik ben maar een gewone supporter dit gaat me boven mijn pet. kunnen ze niet gewoon voetballen en 4 goals maken? 1 is ook goed maar dan geen tegen krijgen ;-)
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 18 januari 2013 - 16:58   quote  deeplink  
"De 2-2 in de slotminuut van Feyenoord-Ajax was een voorbeeld hoe het niet moet"

Niklas moisander denkt te weten hoe hij samen met Toby Aldeirwereld zondag Graziano Pellè moet tegenhouden. Volgens de Ajaks-verdediger moet hij namelijk samen met zijn ploeggenoot ervoor zorgen dat de aanvoer wordt afgesneden.

"De 2-2 in de slotminuut van Feyenoord-Ajaks was een voorbeeld hoe het niet moet", vertelde Moisander, die tijdens dat duel in de slotminuten tegen een rode kaart opliep, in gesprek met De Telegraaf. "Al was het een prachtige goal."

Moisander weet hoe zijn team ervoor kan zorgen om Pellè, die in het verleden samen met Moisander voor AZ speelde, tegen te houden. "Toby en ik moeten hem kort dekken en ervoor zorgen dat er iemand van ons altijd voor en de ander achter hem staat, zodat de aanvoer wordt afgesneden", zo besloot de Finse mandekker zijn verhaal.
Bron:Soccernews
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 18 januari 2013 - 17:04   quote  deeplink  
Ajaks in uitverkocht stadion tegen Feyenoord

0.jpg

Ajaks zal zondagmiddag in de wedstrijd tegen Feyenoord in actie komen in een uitverkocht Amsterdom aRENa. Alle kaarten die beschikbaar waren gesteld voor de wedstrijd, zijn inmiddels verkocht. Dat meldt de thuisspelende ploeg vrijdag op de officiële website.

De wedstrijd tussen de huidige nummer drie en de huidige nummer vier van de Eredvisie zal zondagmiddag om 14.30 uur van start gaan. Eerder dit seizoen werd De Klassieker gespeeld in De Kuip. Op 28 oktober speelden beide ploegen met 2-2 gelijk. De Kuip was voor dat duel geheel uitverkocht.

Vorig seizoen werd de wedstrijd in de Amsterdom aRENa tussen Ajaks en Feyenoord met 1-1 gelijkgespeeld. Ook tijdens die wedstrijd was de Amsterdom aRENa volledig uitverkocht. Voor dat duel werden 52.300 kaarten verkocht.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 18 januari 2013 - 17:07   quote  deeplink  
Schaken, Immers en Cissé opties voor Koeman

600x400-wd-1240741.jpg

Feyenoord-trainer Ronald Koeman zal zaterdag, en misschien zelfs wel pas op zondag, beslissen of hij Lex Immers en Ruben Schaken opneemt in het basiselftal dat dit weekend in Amsterdom de Klassieker tegen Ajaks speelt.
De inzetbaarheid van Immers en Schaken is twijfelachtig in verband met blessures. Schaken werd rond de jaarwisseling aan zij liezen geopereerd en is snel hersteld. De vraag is alleen hoe fit hij op dit moment al is. De vrijdagtraining heeft hij in ieder geval goed doorstaan. Lex Immers kampt sinds deze week met hamstringklachten.


Wie tegen Ajaks zeker niet van de partij zijn in verband met een blessure zijn Wesley Verhoek en Terence Kongolo. Sekou Cissé is weer fit en is dus voor Koeman een serieuze optie om speeltijd te krijgen.

De Feyenoord-trainer hoopt dat zijn elftal zondag in Amsterdom beter voor de dag komt dan eerder dit seizoen in topduels op vreemde bodem. 'Zowel tijdens PSV-uit als bij FC Twente waren we onszelf niet', aldus Koeman over de 3-0 nederlagen in Eindhoven en Enschede. Vorig seizoen eindigde Ajaks-Feyenoord in 1-1.

De enige Klassieker van Nederland begint zondag in de Amsterdom ARENa om 14.30 uur. Het complete wedstrijdverslag is live te horen op Radio Rijnmond. De sportuitzending begint al om 13.00 uur met een ruime vooruitblik op de kraker.
Bron:Rijnmond.nl
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 18 januari 2013 - 17:12   quote  deeplink  
'Benieuwd of we het waarmaken'

Ronald-Koeman.jpg

Trainer Ronald Koeman ziet richting de Klassieker van zondag in de aRENa veel enthousiasme rondom Feyenoord. Zowel bij zijn spelers als de fans is het vertrouwen groot voor de ontmoeting met aartsrivaal Ajaks. "Ik ben benieuwd of we waarmaken wat er gezegd is. In de vorige uitwedstrijden tegen topteams zijn we geen moment onszelf geweest", doelt Koeman tijdens de persconferentie op de verloren ontmoetingen met PSV en FC Twente.

"Zeggen is één, maar doen is twee. Daar zit een groot verschil in. Ik doe er niet aan mee, daar zijn spelers voor. We zijn wel gegroeid, maar het is aan ons om te laten zien of we meetellen." De coach waakt voor overmoed bij de nummer vier van de eredivisie dat na de topduels met Ajaks, FC Twente en PSV een relatief eenvoudig programma heeft in de laatste maanden van het seizoen.

"Ik kijk helemaal niet verder dan een week. Ik probeer voor mijn team een zo goed mogelijk beeld te schetsen van waar we staan. We maken nog veel fouten, het kan allemaal beter." Koeman zag op de besloten training van vrijdag een bijna fitte selectie in actie. Alleen Wesley Verhoek en Terence Kongolo konden niet met de groep meedoen. Ruben Schaken en Sekou Cissé lijken inzetbaar.

De oud-speler van zowel Feyenoord als Ajaks wil dat zijn elftal zich laat zien in Amsterdom. "We moeten lef en brutaliteit tonen. In de laatste drie wedstrijden tegen Ajaks zijn we niet de mindere geweest. De Klassieker was jarenlang voorspelbaarder dan dat het nu is en dat ligt aan Feyenoord. Ook nu moeten we Ajaks niet de gelegenheid geven om te voetballen. Dat hebben we vorig seizoen in de aRENa ook gedaan. Je moet alleen niet als een blinde blijven doorjagen, dat moet je aanvoelen."

Koeman zag FC Twente en PSV met een defensieve tactiek onderuit gaan in de aRENa. "Wij gaan toch proberen om ze onder druk te zetten. Als je dat niet doet, verlies je denk ik vaker van Ajaks. Je moet altijd zorgen dat je een tegenstander in de problemen brengt."
Bron:NUSport
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 18 januari 2013 - 17:13   quote  deeplink  
De Hoer: 'Feyenoord wil ons spel ontregelen'

foto_2632_frank-de-boer-en-ajax-in-onderhandelingen-over-nieuw-contract.jpg

Trainer Frons de Hoer van Ajaks kiest zondag tegen Feyenoord waarschijnlijk voor de basisformatie waarmee hij de eerste helft van de competitie is geëindigd.

Hij neemt de van een schouderblessure herstelde Ryan Babel wel op in zijn selectie. 'Maar Ryan zal niet beginnen. Misschien kan hij wel minuten maken", zei De Hoer. Kolbeinn Sigthorsson, eveneens weer fit, ontbreekt tegen Feyenoord. De IJslander moet eerst ritme opdoen bij de Minisnavels.

Viktor Fischer heeft geen liesklachten meer. Hij vormt tegen Feyenoord waarschijnlijk een voorhoede met Siem de Jong en Derk Boerrigter. Christian Eriksen, Lasse Schöne en Christian Poulsen vormen vermoedelijk het Deense middenveld van Ajaks. Kenneth Vermeer krijgt hulp van de verdedigers Ricardo van Rhijn, Niklas Moisander, Toby Alderweireld en Daley Blind.

De Hoer kijkt met vertrouwen uit naar de klassieker. 'Wij gaan gewoon doen waar we goed in zijn', kondigde hij aan. 'We willen domineren en goed voetballen. Feyenoord zal ons spel proberen te ontregelen. Dat lukte in de Kuip aanvankelijk niet. Toen was ons positiespel daar te goed voor en kwamen we pas in de problemen na die rode kaart voor Moisander', doelde De Hoer op het uiteindelijke gelijke spel (2-2).

'Feyenoord is een stabiele ploeg en een concurrent', vervolgde De Hoer. 'Bovendien staat er bij Ajaks tegen Feyenoord altijd veel prestige op het spel. Hopelijk kunnen we er een leuke wedstrijd van maken en ons publiek vermaken.'
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 18 januari 2013 - 17:14   quote  deeplink  
65b5a8fd8aa698a45ab5d7a5a7709e71.png

ronald_koeman5.jpg

In aanloop naar de Klassieker tegen Ajaks van zondag kreeg Feyenoord vrijdag goed nieuws uit de ziekenboeg. Op Verhoek en Kongolo na, is iedereen fit en beschikbaar. Dus ook Schaken.

Maar trainer Ronald Koeman is er nog niet uit of hij ook start: Als ik denk dat het te veel risico is om hem zondag op te stellen, dan doe ik dat niet. Omdat het niet stopt bij zondagmiddag.

Mocht Schaken niet beginnen dan lijkt Achahbar zijn vervanger. Ook Fernandez is een optie. Linksbuiten Cissé is weer volledig hersteld van zijn enkelblessure.

De hoofdcoach heeft zijn spelers ook nog een andere boodschap meegegeven: Komend weekend zal de scheidsrechter heel attent zijn op reacties op de leiding. Daar moet je met respect mee omgaan en als je dat doet kan je best wel iets zeggen tegen een scheidsrechter.

Het is duidelijk dat wij daar ook met de groep over gesproken hebben. Wij liggen onder een vergrootglas komend weekend. Maar we blijven mensen en om nou alles klakkeloos te accepteren, dat is ook niet makkelijk.
Bron:FRFanatic
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 18 januari 2013 - 17:42   quote  deeplink  
90 Seconds: Aftellen naar klassieke clash Ajaks-Feyenoord

infamous psv
 infamous psv - vrijdag 18 januari 2013 - 17:47   quote  deeplink  
Gelijkspel....
tomson
 tomson - vrijdag 18 januari 2013 - 17:47   quote  deeplink  
Ksssssst
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 18 januari 2013 - 17:52   quote  deeplink  
Ga koeien melken man..
Maximus
 Maximus - vrijdag 18 januari 2013 - 18:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 januari 2013 - 17:52 schreef RenatoBos het volgende:
Ga koeien melken man..
Net klaar mee....
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 18 januari 2013 - 18:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 januari 2013 - 18:05 schreef Maximus het volgende:

[..]

Net klaar mee....
Waaaaat jij trekt ook aan spenen..?
d:-)
van geil
 van geil - vrijdag 18 januari 2013 - 18:36   quote  deeplink  
Gas op die lolly...
Maximus
 Maximus - vrijdag 18 januari 2013 - 19:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 januari 2013 - 18:07 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Waaaaat jij trekt ook aan spenen..?
d:-)
Machinaal he:)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5946
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Ajax - Feyenoord (zondag 20 januari 2013, 14:30)









0.0117609