BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Ajax - Feyenoord (zondag 20 januari 2013, 14:30)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
bode
 bode - vrijdag 18 januari 2013 - 19:43   quote  deeplink  
Waar blijft de toto voor dit weekend, nu kan ik veel punten winnen en dan is de toto er niet
tomson
 tomson - vrijdag 18 januari 2013 - 20:12   quote  deeplink  
De klerelijers
sevillana
 sevillana - vrijdag 18 januari 2013 - 20:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 januari 2013 - 16:58 schreef RenatoBos het volgende:
"De 2-2 in de slotminuut van Feyenoord-Ajax was een voorbeeld hoe het niet moet"

Niklas moisander denkt te weten hoe hij samen met Toby Aldeirwereld zondag Graziano Pellè moet tegenhouden. Volgens de Ajaks-verdediger moet hij namelijk samen met zijn ploeggenoot ervoor zorgen dat de aanvoer wordt afgesneden.

"De 2-2 in de slotminuut van Feyenoord-Ajaks was een voorbeeld hoe het niet moet", vertelde Moisander, die tijdens dat duel in de slotminuten tegen een rode kaart opliep, in gesprek met De Telegraaf. "Al was het een prachtige goal."

Moisander weet hoe zijn team ervoor kan zorgen om Pellè, die in het verleden samen met Moisander voor AZ speelde, tegen te houden. "Toby en ik moeten hem kort dekken en ervoor zorgen dat er iemand van ons altijd voor en de ander achter hem staat, zodat de aanvoer wordt afgesneden", zo besloot de Finse mandekker zijn verhaal.
Bron:Soccernews
ahah, . . dus ze zetten 2 man op Pellè, dat betekend dan toch dat Feyenoord in principe een overtal van +1 heeft?
van geil
 van geil - vrijdag 18 januari 2013 - 21:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 januari 2013 - 20:31 schreef sevillana het volgende:

[..]

ahah, . . dus ze zetten 2 man op Pellè, dat betekend dan toch dat Feyenoord in principe een overtal van +1 heeft?
al besproken in dit topic..
"buitenspelers"1 op 1
sevillana
 sevillana - vrijdag 18 januari 2013 - 22:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 januari 2013 - 21:41 schreef van geil het volgende:

[..]

al besproken in dit topic..
"buitenspelers"1 op 1
joh? echt? ;)
van geil
 van geil - vrijdag 18 januari 2013 - 22:15   quote  deeplink  
ghe ghe
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 18 januari 2013 - 22:17   quote  deeplink  
en doet Lex Immers mee?
Vincent1970
 Vincent1970 - vrijdag 18 januari 2013 - 22:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 januari 2013 - 22:17 schreef NatjosFC het volgende:
en doet Lex Immers mee?
Nog niet helemaal zeker..
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 19 januari 2013 - 06:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 januari 2013 - 19:20 schreef Maximus het volgende:

[..]

Machinaal he:)
Aha d:-)
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 19 januari 2013 - 09:02   quote  deeplink  
Minstens 2 GROVE BLUNDERS van Erwin Mulder, die eikel .....

En dan nog zullen er van die debielen zijn als Feyenoord win, so what we hebben gewonnen!! Zulke losers zijn ze dan wel ja ! Dan worden die blunders wel weer vergeven van die LUL van Erwin Mulder

Maar ik ga er niet vanuit dat Feyenoord wint, het wordt een makkelijke wedstrijd helaas van die homo maatjes van RenatoBos in 020 ......
rich Arnhem
 rich Arnhem - zaterdag 19 januari 2013 - 09:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 januari 2013 - 09:02 schreef lijdensweg het volgende:
Minstens 2 GROVE BLUNDERS van Erwin Mulder, die eikel .....

En dan nog zullen er van die debielen zijn als Feyenoord win, so what we hebben gewonnen!! Zulke losers zijn ze dan wel ja ! Dan worden die blunders wel weer vergeven van die LUL van Erwin Mulder

Maar ik ga er niet vanuit dat Feyenoord wint, het wordt een makkelijke wedstrijd helaas van die homo maatjes van RenatoBos in 020 ......
Tja duidelijk gefrustreerd.
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 19 januari 2013 - 09:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 januari 2013 - 09:04 schreef rich Arnhem het volgende:

[..]

Tja duidelijk gefrustreerd.
We zullen zien wie er gelijk krijgt komende zondag ........
rich Arnhem
 rich Arnhem - zaterdag 19 januari 2013 - 09:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 januari 2013 - 09:13 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

We zullen zien wie er gelijk krijgt komende zondag ........
Ik geloof dat ik geen gelijk wil halen. Dit in tegenstelling tot jou. Ik hoop op een leuke wedstrijd en als er dan met strijd en passie gespeeld wordt zie ik geen probleem.
tomson
 tomson - zaterdag 19 januari 2013 - 10:03   quote  deeplink  
Ik wil gewoon dat we winnen. Punt
Wim2
 Wim2 - zaterdag 19 januari 2013 - 10:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 januari 2013 - 10:03 schreef tomson het volgende:
Ik wil gewoon dat we winnen. Punt
Ik ook.

Maar helaas zegt de ligging van de sterren niet veel goeds..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 19 januari 2013 door Wim2 --
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 19 januari 2013 - 10:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 januari 2013 - 09:48 schreef rich Arnhem het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik geen gelijk wil halen. Dit in tegenstelling tot jou. Ik hoop op een leuke wedstrijd en als er dan met strijd en passie gespeeld wordt zie ik geen probleem.
Dan heb ik liever een keeper zonder passie en strijd maar die wel betrouwbaar is en die van waarde kan zijn voor het elftal ...
Maximus
 Maximus - zaterdag 19 januari 2013 - 10:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 januari 2013 - 10:48 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Dan heb ik liever een keeper zonder passie en strijd maar die wel betrouwbaar is en die van waarde kan zijn voor het elftal ...
Diederik Boer?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 19 januari 2013 - 10:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 januari 2013 - 10:48 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Dan heb ik liever een keeper zonder passie en strijd maar die wel betrouwbaar is en die van waarde kan zijn voor het elftal ...
hahahahahahaha
Niet gaan verhuizen gozer,echt niet doen... :)
van geil
 van geil - zaterdag 19 januari 2013 - 11:00   quote  deeplink  
blijf in ons midden..:)
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 19 januari 2013 - 11:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 januari 2013 - 10:49 schreef Maximus het volgende:

[..]

Diederik Boer?
Maakt niet uit! Ik vind in de eredivisie bijna elke keeper beter dan Erwin Mulder .......
el triste
 el triste - zaterdag 19 januari 2013 - 11:55   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 januari 2013 - 11:44 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Maakt niet uit! Ik vind in de eredivisie bijna elke keeper beter dan Erwin Mulder .......
Ben ook geen fan van Mulder maar dit is overdreven! En na 10000000000 x herhaling weten we nu wel hoe je erover denkt!
Laten we hopen op een mooie klassieker met strijd en passie. Dat we ongeacht het resultaat in ieder geval trots op de jongens mogen zijn! Incl Mulder beter hebben we op het moment niet.....
sevillana
 sevillana - zaterdag 19 januari 2013 - 12:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 januari 2013 - 09:02 schreef lijdensweg het volgende:
Minstens 2 GROVE BLUNDERS van Erwin Mulder, die eikel .....

En dan nog zullen er van die debielen zijn als Feyenoord win, so what we hebben gewonnen!! Zulke losers zijn ze dan wel ja ! Dan worden die blunders wel weer vergeven van die LUL van Erwin Mulder

Maar ik ga er niet vanuit dat Feyenoord wint, het wordt een makkelijke wedstrijd helaas van die homo maatjes van RenatoBos in 020 ......
had niet anders verwacht, uiteraard weer zo'n kinderachtige reactie, . .
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 19 januari 2013 - 13:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 januari 2013 - 11:55 schreef el triste het volgende:

[..]

Ben ook geen fan van Mulder maar dit is overdreven! En na 10000000000 x herhaling weten we nu wel hoe je erover denkt!
Laten we hopen op een mooie klassieker met strijd en passie. Dat we ongeacht het resultaat in ieder geval trots op de jongens mogen zijn! Incl Mulder beter hebben we op het moment niet.....
En dat komt nog 100000000000 x , tot die luis is verdwenen ....
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 19 januari 2013 - 13:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 januari 2013 - 12:16 schreef sevillana het volgende:

[..]

had niet anders verwacht, uiteraard weer zo'n kinderachtige reactie, . .
Ik had ook weer niet anders verwacht, gezien deze kinderachtige reactie, . .
sevillana
 sevillana - zaterdag 19 januari 2013 - 13:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 januari 2013 - 13:06 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Ik had ook weer niet anders verwacht, gezien deze kinderachtige reactie, . .
intelligente reactie, dit . . . (maar ook wel weer een beetje sneu)
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 19 januari 2013 - 13:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 januari 2013 - 13:44 schreef sevillana het volgende:

[..]

intelligente reactie, dit . . . (maar ook wel weer een beetje sneu)
Een kinderachtige reactie vraagt om een kinderachtige reactie! (Inderdaad een beetje sneu van jou) . . . . maar kunnen we iets anders van jou verwachten dan ? ? ?
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 19 januari 2013 - 14:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 januari 2013 - 13:58 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Een kinderachtige reactie vraagt om een kinderachtige reactie! (Inderdaad een beetje sneu van jou) . . . . maar kunnen we iets anders van jou verwachten dan ? ? ?
Ook hier is je narcisme weer genoeg aan bod geweest.
Stoppen en terug naar het onderwerp.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 19 januari 2013 - 15:26   quote  deeplink  
pellè een linie laten zakken inplaats voor Immers.
Het liefst zie ik Schaken en Sissi op de vleugels maar
met Boëtius en Achahbar moet het ook lukken...
Zonder Fernandez gaan we verliezen...
tomson
 tomson - zaterdag 19 januari 2013 - 15:51   quote  deeplink  
16657_385848951508894_1773898094_n.jpg
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 19 januari 2013 - 15:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 januari 2013 - 13:05 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

En dat komt nog 100000000000 x , tot die luis is verdwenen ....
Pfffff kunnen we iet een leeftijdsgrens instellen voor dit forum, beneden de zestien niet welkom, dan hebben we van L geen last meer..
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 19 januari 2013 - 15:57   quote  deeplink  
Koeman: "Vertrouwen van de spelers wil ik ook tegen Ajax zien"

ronald-koeman(feyenoord)(4).jpg

Feyenoord-trainer Ronald Koeman hoopt dat zijn spelers het voor Ajax moeilijk gaat maken om in hun spel te komen. De oefenmeester weet dat zijn spelers vertrouwen hebben in de wedstrijd. Dat is echter niet genoeg voor hem.

"Ik heb een hoop gehoord, ze hebben veel vertrouwen, maar dan wil ik dat ook zien tegen Ajax", liet Koeman weten tegenover De Telegraaf. "Ajax heeft het vermogen om geweldig onder druk uit te kunnen voetballen. Dus wat ik van onze spelers verwacht is dat ze het Ajax onmogelijk maken om te gaan voetballen."

"Als het Ajax toch lukt, dan moeten spelers van Feyenoord zien wat ze dan in het veld moeten doen. Niet iedereen ziet dat nog. Net zoals sommigen bij ons niet de sterkte van andere spelers zien. Ik wil ook dat de spelers van Feyenoord de opbouw en vrije mensen zien."
Bron:Soccernews
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 19 januari 2013 - 16:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 januari 2013 - 15:57 schreef RenatoBos het volgende:
Koeman: "Vertrouwen van de spelers wil ik ook tegen Ajax zien"

[ afbeelding ]

Feyenoord-trainer Ronald Koeman hoopt dat zijn spelers het voor Ajax moeilijk gaat maken om in hun spel te komen. De oefenmeester weet dat zijn spelers vertrouwen hebben in de wedstrijd. Dat is echter niet genoeg voor hem.

"Ik heb een hoop gehoord, ze hebben veel vertrouwen, maar dan wil ik dat ook zien tegen Ajax", liet Koeman weten tegenover De Telegraaf. "Ajax heeft het vermogen om geweldig onder druk uit te kunnen voetballen. Dus wat ik van onze spelers verwacht is dat ze het Ajax onmogelijk maken om te gaan voetballen."

"Als het Ajax toch lukt, dan moeten spelers van Feyenoord zien wat ze dan in het veld moeten doen. Niet iedereen ziet dat nog. Net zoals sommigen bij ons niet de sterkte van andere spelers zien. Ik wil ook dat de spelers van Feyenoord de opbouw en vrije mensen zien."
Bron:Soccernews
De opbouw en de vrije mensen zien, dat betekent dat je meer lef in je spel moet gaan leggen. Ben ik zeker een voorstander van. Is wel iets waar je in de jeugd al vroeg mee moet gaan beginnen zodat het een automatisme wordt. Ik ben benieuwd of ze dat ten toon kunnen spreiden . . .
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 19 januari 2013 - 16:01   quote  deeplink  
Dak dicht in de aRENa tegen de kou

kuip.jpg

Het dak van de aRENa zal morgen waarschijnlijk dicht zijn tijdens de Klassieker.

Dit omdat er dit weekend grote kans op sneeuwval is.

Het dak gaat dicht als er neerslag wordt verwacht, maar ook om de kou buiten de deur te houden. Vanwege de weersomstandigheden raadt de club de fans aan om op tijd naar het stadion te komen.
Bron:FRFanatic
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 19 januari 2013 - 16:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 januari 2013 - 16:01 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

De opbouw en de vrije mensen zien, dat betekent dat je meer lef in je spel moet gaan leggen. Ben ik zeker een voorstander van. Is wel iets waar je in de jeugd al vroeg mee moet gaan beginnen zodat het een automatisme wordt. Ik ben benieuwd of ze dat ten toon kunnen spreiden . . .
Ik ook, zou het maar al te graag zien..
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 19 januari 2013 - 16:02   quote  deeplink  
Vuurwerkverbod grotendeels genegeerd op laatste training

600x200-719650284.jpg

Ronald Koeman stuurde zijn manschappen zaterdagochtend het veld van De Kuip op voor de laatste oefensessie voor het belangrijke duel van morgen tegen aartsrivaal Ajaks. De oefenmeester van Feyenoord wilde een 'normale' training afwerken en door de traditioneel grote opkomst met veel vuurwerk werd de training naar De Kuip verplaatst. De Rotterdamse club liet donderdag bovendien weten dat vuurwerk dit keer niet toegestaan zou worden en Feyenoord fouilleerde haar eigen aanhang daarom bij de toegangspoorten.

Supporters hadden echter maling aan die vooraf aangekondigde impopulaire maatregelen en wisten toch tientallen fakkels het stadion binnen te 'smokkelen'. Een duidelijk statement, aangezien het Legioen er niet van gediend is als men aan zijn eigen opgezette tradities komt, zo bleek donderdag al na vele woeste reacties op het bericht waarin Feyenoord de opzet van de training verduidelijkte.

Foto met dank aan @DennisVanEersel
Bron:FR12
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 19 januari 2013 - 16:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 januari 2013 - 15:56 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Pfffff kunnen we iet een leeftijdsgrens instellen voor dit forum, beneden de zestien niet welkom, dan hebben we van L geen last meer..
Ha ha ha de HOMO blijft toch maar reageren. En maar roepen: Ik ga in de negeer modus . . .
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 19 januari 2013 - 16:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 januari 2013 - 15:26 schreef Leon FR1908 het volgende:
pellè een linie laten zakken inplaats voor Immers.
Het liefst zie ik Schaken en Sissi op de vleugels maar
met Boëtius en Achahbar moet het ook lukken...
Zonder Fernandez gaan we verliezen...
Poeh zonder Fernandez . . . die heethoofd ! ! !
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 19 januari 2013 - 16:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 januari 2013 - 14:23 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Ook hier is je narcisme weer genoeg aan bod geweest.
Stoppen en terug naar het onderwerp.
Moet je die lul van jou zogenaamde vriend ook even aanspreken . . .
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 19 januari 2013 - 16:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 januari 2013 - 16:02 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Ha ha ha de HOMO blijft toch maar reageren. En maar roepen: Ik ga in de negeer modus . . .
Wanneer heb ik dat dan gepost, heb je het al eerder gevraagd maar je geeft geen antwoord..!!
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 19 januari 2013 - 16:06   quote  deeplink  
'Feyenoord wint Klassieker'

media_xll_1491364.jpg

Feyenoord trekt morgen aan het langste eind in de Klassieker tegen Ajaks. Dat denkt het grootste deel van de bezoekers van AD.nl.
Op een poll op de sportpagina stemde 52 procent op de Rotterdamse vereniging. Ajaks, volgens de bookmakers de uitgesproken favoriet, moet het doen met met 32 procent. 16 procent denkt aan een gelijkspel.
Bron:AD
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 19 januari 2013 - 16:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 januari 2013 - 16:06 schreef RenatoBos het volgende:
'Feyenoord wint Klassieker'

[ afbeelding ]

Feyenoord trekt morgen aan het langste eind in de Klassieker tegen Ajaks. Dat denkt het grootste deel van de bezoekers van AD.nl.
Op een poll op de sportpagina stemde 52 procent op de Rotterdamse vereniging. Ajaks, volgens de bookmakers de uitgesproken favoriet, moet het doen met met 32 procent. 16 procent denkt aan een gelijkspel.
Bron:AD
Tja AD , en bij de Telegraaf is het precies andersom ! ! ! Boeien . . .
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 19 januari 2013 - 16:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 januari 2013 - 16:06 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Wanneer heb ik dat dan gepost, heb je het al eerder gevraagd maar je geeft geen antwoord..!!
Moet je wat beter je best doen ! ! !
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 19 januari 2013 - 16:10   quote  deeplink  
De Hoer vreest topscorer van Feyenoord

70276.jpg

Frons de Hoer denkt dat Ajaks moeite zal hebben om Graziano Pellè te beteugelen. Zondag spelen de Amsterdommers tegen Feyenoord en de spits van de Rotterdammers is lastig te verdedigen volgens de oefenmeester van Ajaks.

De Hoer vertelt over de Italiaan. "Hij is lastig te bespelen, maar dat is altijd zo met een spits die veel vertrouwen heeft en makkelijk scoort", zegt hij in De Telegraaf over de aanvaller van de tegenstander aanstaande zondag.

De voormalige Nederlandse international weet ook waarom Pellé 'geflopt' is bij AZ. "Dat heeft denk ik met twee factoren te maken: zelfvertrouwen en het besef wat er wordt gevraagd, dat het kwartje is gevallen", vertelt hij daarover.

De Hoer denkt wel dat zijn ploeg meer dan gereed is voor de klassieker. "Ik heb na het trainingskamp in Brazilië in elk geval het gevoel dat we er klaar voor zijn", sluit hij zijn verhaal af.
Bron:Telegraaf
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 19 januari 2013 - 16:18   quote  deeplink  
Afsluitende trainining in ijskoude Kuip

Groep.jpg

Feyenoord werkte zaterdag in De Kuip de afsluitende training af in de aanloop naar de Klassieker van zondag. Een grote schare supporters trotseerde de kou en verwelkomde de selectie met gezang en de fakkels. De training die rond half elf begon duurde ruim een uur.

Ruben Schaken verscheen wel op het veld. De vleugelaanvaller voltooide enkele pass- en trapoefeningen, deed mee in een klein positiespel en liep vervolgens uit om kort daarna weer naar binnen te gaan. Een basisplaats in de Amsterdom aRENa lijkt echter onrealistisch. 'Schaken zit nog in de risicovolle fase van zijn herstel. Bij intervalacties (het aanzetten van rushes, red.) kan er weer wat beschadigen, laat RTV Rijnmond- journalist Dennis van Eersel weten op zijn twitter-pagina.

Rub%20Lex.jpg

Lex Immers werkte vandaag overigens dezelfde training als Schaken af. De aanvallende middenvelder lijkt echter wel op een basisplaats te kunnen rekenen. Anass Achahbar is gezien het trainingskamp in Marbella de logische vervanger van Schaken.
De Amsterdom aRENa is voor het duel met Ajaks helemaal uitverkocht. Dit houdt in dat er liefst 52.354 sukkels in het stadion zullen zitten.
Bron:Feyenoordnet
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 19 januari 2013 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 januari 2013 - 16:03 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Poeh zonder Fernandez . . . die heethoofd ! ! !
Het gaat erom dat we winnen...
Pellè kan mooi Fernandez bedienen in de counter want je denk
toch niet dat we gaan heersen? De enige manier om onder de druk
vandaan te komen morgen is met de counter en dus met een goed
aanspeelpunf vanaf het middenveld...
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 19 januari 2013 - 16:27   quote  deeplink  
Felle laatste training in aanloop naar Klassieker

20130115_train_vk_scaled_7.jpg

In aanloop naar de Klassieker van aankomende zondag tegen Ajaks heeft Feyenoord zaterdagochtend de laatste training afgewerkt. Trainer Ronald Koeman kon daarbij in een ijskoude Kuip beschikken over in totaal 25 spelers, onder wie Ruben Schaken en Lex Immers. Het tweetal sloot vrijdagochtend tijdens de besloten training voor het eerst aan bij de groepstraining en nam grotendeels deel aan de oefensessie van zaterdag.

De selectie werd tijdens de afsluitende training traditiegetrouw gesteund door een groot aantal supporters, dat gedurende de hele training hun steun liet blijken door de spelers toe te zingen. Vanaf de noordzijde van het stadion zagen zij hoe Koeman zijn ploeg onder meer een groot positiespel liet afwerken. De oefensessie werd afgesloten met een fel partijspel van elf tegen elf over een half veld.

De uitwedstrijd tegen Ajaks begint zondag om 14.30 uur in de Amsterdom aRENa.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
el triste
 el triste - zaterdag 19 januari 2013 - 16:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 januari 2013 - 13:05 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

En dat komt nog 100000000000 x , tot die luis is verdwenen ....
Zucht..... Kom op man wordt volwassen!
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 19 januari 2013 - 16:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 januari 2013 - 16:10 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Moet je wat beter je best doen ! ! !
Ik wist wel dat je er geen antwoord op kon geven..
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 19 januari 2013 - 16:34   quote  deeplink  
Doet Pelle een 'Guidetti'? Het zou onbetaalbare beelden opleveren

media_xll_1491428.jpg

Met de meest klassieke clubwedstrijd uit ons voetbal knalt de Eredivisie 2013 in. Het voorspel is al heerlijk: Ajaks en Feyenoord dragen allebei uit dat ze de topper willen winnen. Vooral Ronald Koeman en zijn spelers hebben morgen ook een verplichting iets te laten zien. Voor de winterstop peurde Feyenoord pas één schamel puntje uit de topduels.

Een afgetekende 3-0 nederlaag bij PSV. 3-0 verlies bij FC Twente. 1-0 bij Vitesse en in de slotminuut een zwaarbevochten 2-2 in De Kuip tegen Ajaks. Zie hier nog eens de tussenbalans van Feyenoord in de toppers van dit seizoen.

media_l_1491429.jpg

Toch geloven Ronald Koeman en zijn spelers dat ze morgen Ajaks kunnen pakken. In Amsterdom, in de aRENa, in een ambiance waarin de thuisploeg al acht jaar geen Klassieker meer verloor. 'Uit bij PSV en uit bij FC Twente hebben we eerder niets afgedwongen. Daar moeten we reeël in zijn', beaamt Koeman. 'Maar ik deel wel het positivisme dat ik op weg naar Ajaks nu lees in uitspraken van mijn spelers. We zijn er klaar voor, dat denk ik ook.'

Er is op voorhand veel om naar uit te kijken. Stefan de Vrij, Jordy Clasie, Tonny Vilhena en Koeman zelf: ze hebben ook voorbeelden van topduels waarin Feyenoord er wel stond. Vorig jaar in beide Klassiekers bijvoorbeeld. Zeker ook in de uitwedstrijd, die destijds in 1-1 eindigde, verraste Feyenoord, terwijl het zonder spits en aanjager John Guidetti aantrad.

Morgen zijn alle blikken gericht op zijn opvolger in de frontlinie. Voor Graziano Pellè wordt de Klassieker de eerste wedstrijd sinds zijn luid bejubelde contractverlenging. Kan hij ook na de winterstop scoren in een gemiddelde dat hij nooit eerder in zijn loopbaan haalde? Wat opvalt: Pellè maakte zijn veertien competitiegoals tot nu toe vrijwel uitsluitend in De Kuip. Buitenshuis staat zijn teller pas op twee.

En de Italiaan staat op scherp met gele kaarten. Het zou onbetaalbare beelden opleveren als hij morgen zou scoren, net als in de thuiswedstrijd tegen Ajaks in extase zijn shirt uittrekt en daarna geschorst moet toekijken in de topper van volgende week tegen FC Twente. Maar Pellè lijkt op voorhand geen Guidetti die zoiets vorig jaar overkwam. Hij is ouder, minder opgefokt en onbezonnen.

media_l_1491432.jpg

Ajaks - Feyenoord belooft ook weer een strijd te worden tussen de coaches. Van Koeman en Frons de Hoer weet je dat ze durven verrassen. Met wissels in de wedstrijd, met gewaagde keuzes vooraf voor wie aan wie te koppelen bij de tegenstander. Jean-Paul Boëtius was het sprekende voorbeeld bij de vorige Klassieker van oktober. Koeman gooide hem in het diepe en zei tegen de debutant van 18: 'Maak gewoon je acties zoals bij de jeugd. Schijt aan het feit dat je tegen de rechtsback van het Nederlands elftal staat.'

'Hij had pas net een weekje met ons meegetraind, Boëtius, en dan al de Klassieker. Typisch voor de trainer Koeman en typisch voor de Eredivisie. Dat moeten we met z'n allen nooit willen veranderen', zei Joris Mathijsen, die middag zelf ook voor het eerst actief in een Klassieker.

De Hoer verraste al op dezelfde manier. Die kwam dit seizoen in de Champions League tegen Real Madrid ineens met Danny Hoesen. De Limburger scoorde nog bijna.

'Als trainer heb ik nog nooit een Klassieker in competitieverband verloren', merkte Koeman deze week fijntjes op. Aan het begin van de eeuw ook niet toen hij Ajaks coachte tégen Feyenoord. Destijds kwam Koeman in Klassiekers graag met foefjes. Hij liet Steven Pienaar zwerven, in een vrije rol. Linksback Patrick Mtiliga wist nooit of hij Pienaar moest volgen, waardoor de verdediging van Feyenoord in twijfel verviel.

Morgen lijkt vooral De Hoer aan zet. De hamvraag: wie zet hij bij Ajaks in de spits? Hij lijkt voor Siem de Jong te gaan. Maar in de loop van de wedstrijd kan Ryan Babel of Christian Eriksen ook. In alle gevallen is het spannend wat Mathijsen en De Vrij in het hart van de Feyenoord-defensie doen. Blijven ze staan of durven ze de Ajaks-spits van dienst te volgen op het middenveld?

'Ik verwacht bij Ajaks nauwelijks andere namen in de basis dan in hun laatste oefenwedstrijd tegen Vasco da Gama', stelt Koeman. Toen stond De Jong ook in de spits.

'Het mooie van Ronald en mij vind ik dat we allebei de identiteit van onze clubs kennen. En die voeren we door in onze werkwijze', zegt De Hoer. Hij doelt op het directe aanvalsvoetbal van Feyenoord, gekruid met strijdlust en agressie. En het combinatiespel van Ajaks.

media_l_1491431.jpg

En ze hebben allebei oog voor jong talent. Zo'n veertien zelf opgeleide spelers zullen morgen aan de aftrap staan. Als het er niet meer zijn. Van dat stel doet het gros ook nog in een andere context examen.

Want ook de bondscoach gaat er eens goed voor zitten. Voor Louis van Gaal vormt deze Klassieker een laatste meetmoment op weg naar de eerste interland van 2013. Begin februari oefent Oranje tegen Italië.
Bron: AD
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 19 januari 2013 - 16:42   quote  deeplink  
Impressie's laatste training





-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 19 januari 2013 door RenatoBos --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5983
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Ajax - Feyenoord (zondag 20 januari 2013, 14:30)









0.0132598