BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: FEYENOORD - AGOVV 5 januari 2013

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 05 januari 2013 - 16:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 januari 2013 - 16:32 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Leuk! Je huisdier?
Yep, een lijdensweggie..rare beesten zijn dat..
Wim2
 Wim2 - zaterdag 05 januari 2013 - 16:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 januari 2013 - 16:31 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Blablablabla
[ afbeelding ]
Gewoon niet luisteren.
2166953-gollum.png
Wim2
 Wim2 - zaterdag 05 januari 2013 - 16:35   quote  deeplink  
Gollum-Smeagol-smeagol-gollum-14076899-960-403.jpg
Wim2
 Wim2 - zaterdag 05 januari 2013 - 16:36   quote  deeplink  
Andy-Serkis-The-Hobbit-Gollum.jpg
gollum11_lrg.jpeg?w=490
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 05 januari 2013 - 16:44   quote  deeplink  
Feyenoord komt niet tot scoren in eerste oefenduel van nieuwe jaar

feyenoord_agovv.jpg

Feyenoord heeft zaterdag de eerste oefenwedstrijd van het nieuwe jaar niet weten te winnen. In een goedgevulde Kuip kwam de ploeg van trainer Ronald Koeman tegen AGOVV niet verder dan een 0-0 gelijkspel. Koeman liet tijdens het oefenduel in totaal 22 spelers in actie komen, waaronder de A-junioren Lucas Woudenberg en Sven van Beek. Het tweetal maakte daarmee hun eerste speelminuten in het eerste elftal. Hoewel Feyenoord met name in de tweede helft nadrukkelijk op jacht ging naar een doelpunt, kwam het uiteindelijk niet tot scoren.

Trainer Ronald Koeman had voorafgaand aan de wedstrijd tegen AGOVV zijn bewondering uitgesproken over het aantal verkochte kaarten voor het oefenduel. De ruim dertigduizend supporters die een kaartje hadden gekocht zullen in opperbeste stemming naar De Kuip zijn afgereisd, gezien het nieuws over het nieuwe contract van topscorer Graziano Pellè dat eerder op de dag werd bekendgemaakt.

Om de Italiaanse spits in actie te zien moesten zij echter wachten tot het laatste half uur van de wedstrijd, toen hij onder luid applaus in het veld kwam voor Omar Elabdellaoui. Koeman had een basisplaats ingeruimd voor een aantal spelers dat de afgelopen maanden minder aan spelen toegekomen was en gunde daarnaast A-junior Lucas Woudenberg zijn eerste speelminuten in het eerste elftal. De talentvolle verdediger, die als linksback aan de wedstrijd begon, trainde de afgelopen maanden al regelmatig mee met de eerste selectie.

De ploeg kon tijdens de rust terugkijken op een moeizame eerste helft, waarin het zich een aantal keer verkeek op het brutale spel van AGOVV. De bezoekers stichtten via Joey Godee en Paddy John het meeste gevaar en hadden zelfs op voorsprong kunnen komen als de aanvallers het vizier iets meer op scherp hadden staan. Toch had ook Feyenoord de leiding kunnen nemen, als Ruud Vormer iets meer geluk had gehad. Zijn fraaie afstandsschot spatte halverwege de eerste helft uiteen op de lat.

Zoals vooraf al bepaald was trad Feyenoord na rust aan met een compleet ander elftal. Het betekende onder meer dat na Woudenberg ook Sven van Beek als A-junior zijn eerste speelminuten in het eerste elftal van Feyenoord kreeg toebedeeld. Hoewel het tempo daarmee direct omhoog ging, had de ploeg ook na rust moeite om serieus voor gevaar voor het vijandelijke doel te zorgen.

Dat werd anders toen Pellè na een uur het veld betrad. De luid toegezongen spits zorgde direct voor dreiging en had enkele minuten na zijn entree al trefzeker kunnen zijn na een voorzet van Daryl Janmaat, maar vond doelman Nick Hengelman op zijn weg. Even later legde hij de bal met zijn hoofd panklaar voor de instormende Lex Immers, maar ook de middenvelder stuitte op de doelman van AGOVV.

Feyenoord ging vervolgens met name in het laatste kwartier van de wedstrijd in hoog tempo nadrukkelijk op jacht naar de voorsprong. Het leverde mogelijkheden op voor Achahbar, Leerdam en Clasie, maar zij hadden geen succes in de afronding. Hoewel de ploeg de bezoekers tot de laatste seconden onder druk hield, bleef de beloning uit en eindigde het eerste oefenduel van het nieuwe jaar in een 0-0 gelijkspel.

Stefan%20de%20Vrij%202.jpg

Feyenoord AGOVV 0-0
Scoreverloop:


Scheidsrechter: Higler

Geel: Van Beek, Pellè (Feyenoord), Reekers (AGOVV)

Opstellingen:
Feyenoord eerste helft: Mulder; Mokotjo, De Vrij, Mathijsen, Woudenberg; Vormer, Singh, Vilhena; Elabdellaoui, Te Vrede en Boëtius.
Feyenoord tweede helft: Lamprou; Janmaat, Van Beek, Martins Indi, Nelom; Leerdam, Immers, Clasie; Elabdellaoui (59 Pellè), Achahbar en Fernandez.
AGOVV: Hengelman; Tissingh, Evers (46 De Corte), Pinarci (79 Bloemendaal), Bakx (46 Klos); Godee (77 Hofland), Schulmeister (61 Reekers), Cruz Vicente (61 Brouwers); Receveur (77 Laghmouchi), Fischer en John (61 Kortzorg).
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 05 januari 2013 door RenatoBos --
Maximus
 Maximus - zaterdag 05 januari 2013 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 januari 2013 - 14:03 schreef RenatoBos het volgende:
Nu moet je ze toch voor dik geld kwijt kunnen Maximus..d:-)
was ze al kwijt tegen bodemprijzen..
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 05 januari 2013 - 16:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 januari 2013 - 16:48 schreef Maximus het volgende:

[..]

was ze al kwijt tegen bodemprijzen..
Weg is weg hè..

Was niet best..
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 05 januari 2013 - 16:50   quote  deeplink  
Clasie speelt gelijk: 'Feyenoord moet dit soort wedstrijd altijd winnen'

12811_1345758681_wd-1109714.jpg

Jordy Clasie kwam zaterdagmiddag met Feyenoord niet verder dan een 0-0 gelijkspel tegen Eerstedivisionist AGOVV Apeldoorn. De middenvelder en tevens reserve-aanvoerder baalde flink van de remise.

Tegenover Eredivisie Live was de Oranje-international absoluut niet tevreden. "Als Feyenoord zijnde moet je dit soort wedstrijden natuurlijk gewoon altijd winnen", reageert de kleine spelmaker.

Feyenoord speelde het duel voor liefst 35 duizend supporters. Nadat clubtopscorer Graziano Pellè zaterdagochtend zijn contract verlengde ontstond een ware run op de wedstrijdkaarten. Ondanks een legio aan kansen werd er niet gescoord.
Bron:Elfvoetbal
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 05 januari 2013 - 17:05   quote  deeplink  
Feyenoord speelt gelijk tegen AGOVV

Feyenoord heeft de oefenwedstrijd tegen AGOVV niet kunnen winnen. De ploeg van trainer Ronald Koeman speelde met 0-0 gelijk tegen de club uit de eerste divisie. Graziano Pellè, die vlak voor de wedstrijd een vierjarig contract tekende bij Feyenoord, speelde een half uur mee.

media_xll_1474583.jpg

Ruim 30.000 toeschouwers zagen een weinig imponerend Feyenoord. De Rotterdammers creëerden pas na een half uur spelen een grote kans. Ruud Vormer schoot van afstand, maar de middenvelder raakte de lat. In de daaropvolgende rebound raakte Tonny Vilhena de paal. Geruime tijd daarvoor liet AGOVV al van zich spreken. Oud-Spartaan Joey Godee schoot voor het doel van Erwin Mulder langs.

Ook na de eerste grote kans van Feyenoord was het AGOVV dat gevaarlijk was. Wederom Godee had de Apeldoorners op voorsprong kunnen schieten, maar de aanvaller faalde tot twee maal toe.

In de rust wisselde Koeman bijna zijn hele team. Slechts Omar Elabdellaoui blijf staan. De uit de gratie geraakte Kelvin Leerdam maakte weer eens speelminuten en ook Guyon Fernandez was weer eens in actie te zien. Leerdam was zelfs nog dicht bij een treffer, maar zag zijn rollertje naast het doel gaan.
Dat was al in een sterkere fase van Feyenoord, toen Graziano Pellè inmiddels in het veld stond. De invalbeurt van de Italiaan deed Feyenoord duidelijk goed, maar de gewilde treffer kon de ploeg niet maken.

Opstelling Feyenoord: Mulder (45' Lamprou), Mokotjo (45' Van Beek), De Vrij (45' Martins Indi), Mathijsen (45' Martins Indi), Woudenberg (45' Nelom), Vormer (45' Leerdam), Singh (45' Immers), Vilhena (45' Clasie), Elabdellaoui (60' Pellè), Te Vrede (45' Achahbar), Boëtius (45' Fernandez).

Bron: RTV Rijnmond.nl
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 05 januari 2013 - 17:12   quote  deeplink  
Feyenoord in oefenduel niet voorbij AGOVV

media_xll_1474588.jpg

Een dag die schitterend begon voor iedereen die Feyenoord een warm hart toe draagt, eindigde in mineur. De Rotterdammers kwamen, met Graziano Pellè het laatste half uur in de ploeg, niet voorbij AGOVV. Voor 25.000 toeschouwers hield de Jupiler League-ploeg de nul (0-0).

Een gematigd fluitconcertje viel Feyenoord ten deel. De ploeg van Ronald Koeman vertrekt maandag naar Marbella, waar de nummer vier van de Eredivsie zich in Andalusië voorbereidt op de tweede seizoenshelft. 20 januari wacht Ajax in het eerste competitieduel.

media_l_1474589.jpg

Pellè had eerder op de dag een vierjarig contract getekend. In de 59ste minuut klonk luid applaus, toen de Italiaanse spits het veld in kwam om Omar Elabdellaoui te vervangen. De veelscorende Pellè, die dit seizoen tot publiekslieveling is uitgegroeid, wist in het hem resterende half uur niet te scoren.

Pellè tekende zaterdag een contract tot medio 2017 bij Feyenoord. De Rotterdamse club neemt de aanvaller definitief over van Parma, waarvan hij dit seizoen werd gehuurd. Met de overgang zou een bedrag van zo'n drie miljoen euro zijn gemoeid. Pellè beleeft tot dusver het beste seizoen uit zijn carrière. In veertien competitieduels scoorde hij evenveel keer, veertien keer.
Bron:AD
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 05 januari 2013 - 17:45   quote  deeplink  
Koeman: In de tweede helft hadden we het duel moeten beslissen

20130105_agovv_koeman_vk_scaled_7.jpg

Ronald Koeman was zaterdagmiddag na afloop van de eerste oefenwedstrijd van het nieuwe jaar tegen AGOVV niet geheel tevreden. Dat had deels te maken met het resultaat (0-0), maar ook met het optreden van zijn ploeg tijdens de eerste helft van de wedstrijd. De trainer, die in totaal 22 spelers speeltijd gunde, zag hoe Feyenoord te weinig gevaar stichtte voor het vijandelijke doel. Daar ben ik wel teleurgesteld over, sprak Koeman in de catacomben van De Kuip. Dit soort wedstrijden is voor een aantal spelers de kans om hun visitekaartje af te geven, maar daar heb ik in de eerste helft te weinig van teruggezien.

Na rust schroefde Feyenoord het tempo flink op, waardoor er een aantal grote kansen ontstond voor het doel van AGOVV. Koeman: In de tweede helft hadden we de wedstrijd moeten beslissen. We speelden met meer agressiviteit en het is jammer dat we er niet in zijn geslaagd om een doelpunt te maken. De oefenmeester constateerde tevreden dat Anass Achahbar vanaf de rechterkant voor veel dreiging zorgde. Op die positie hebben we door een aantal blessures wat problemen, dus het was positief om te zien hoe hij die rol invulde.

Het meeste gevaar ontstond na het inbrengen van Graziano Pellè, van wie eerder op de dag bekend was geworden dat hij vier jaar langer aan Feyenoord verbonden is. Dat is fantastisch nieuws voor de club, reageerde Koeman. De afgelopen maanden hebben we goed kunnen zien hoe belangrijk hij is voor het elftal. Ik ben er heel blij mee dat we hem langer hebben kunnen vastleggen.

Koeman liet in het duel met AGOVV de A-junioren Lucas Woudenberg en Sven van Beek hun eerste minuten maken in het eerste elftal. Zij zullen maandag ook met de selectie meegaan op trainingskamp naar Marbella. Het zijn twee talentvolle jongens die eraan toe zijn om die stap te maken. Voor hen is het prachtig dat ze bij de groep kunnen aansluiten. De trainer liet tot slot weten uit te kijken naar het trainingskamp van komende week. We kunnen ons daar onder ideale omstandigheden op conditioneel en mentaal vlak voorbereiden op de tweede competitiehelft.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 05 januari 2013 - 17:48   quote  deeplink  
AGOVV-verdediger: "Het is leuk als je hier in De Kuip mag spelen"

persoon-207781.png

Sander Fischer was zaterdag na afloop van de met 0-0 gelijkgespeelde wedstrijd tegen Feyenoord in De Kuip aardig tevreden. De verdediger was voornamelijk blij met dat hij in het stadion van de Rotterdammers mocht spelen.

"Dit is wel een redelijk resultaat voor ons, dit is wel leuk", aldus de speler van AGOVV in gesprek met Eredivisie Live. "Ik bedoel wij zijn een club uit de Jupiler League en kampen nu met financiële problemen, dan is het leuk als je hier in De Kuip mag spelen. Voor ons was het leuk om deze wedstrijd te spelen en als het dinsdag afgelopen is, dan is dat minder. We vonden het echter wel gewoon leuk om hier te spelen."

"We wilden hier iets leuks neerzetten", vervolgde Fischer. "Ik denk dat we in de eerste helft goed hebben meegedaan. In de tweede helft kwamen er bij Feyenoord echter wat frissere spelers in het veld, terwijl wij moe werden. We hebben het in ieder geval dicht kunnen houden, daar zijn we blij mee."

Ook sprak Fischer over het feit dat de KNVB de ploeg twee punten afnam vanwege de financiële problemen. "Dat is klote. We hebben er hard voor gewerkt en we proberen goed te voetballen. Daar proberen we punten mee te pakken en het is klote dat er nu twee afgenomen zijn. Laten we echter hopen dat we die punten na de winterstop terug mogen gaan halen."
Bron:Soccernews

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 05 januari 2013 door RenatoBos --
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 05 januari 2013 - 18:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 januari 2013 - 16:34 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Yep, een lijdensweggie..rare beesten zijn dat..
Dat pas dan mooi bij jou! Raar beest bij een rare zeeuw ...
sevillana
 sevillana - zaterdag 05 januari 2013 - 18:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 januari 2013 - 18:39 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Dat pas dan mooi bij jou! Raar beest bij een rare zeeuw ...
Renato, even voor de duidelijkheid, het bedoelt je dus duidelijk te maken dat het mooi pasT enz enz hè? ;)
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 05 januari 2013 - 21:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 januari 2013 - 18:45 schreef sevillana het volgende:

[..]

Renato, even voor de duidelijkheid, het bedoelt je dus duidelijk te maken dat het mooi pasT enz enz hè? ;)
Raar beest hè..d:-)
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 05 januari 2013 - 21:07   quote  deeplink  
Woudenberg en Van Beek genieten van eerste optreden in De Kuip

13446_1357408086_wd-1320193.jpg

Twee spelers zullen het oefenduel van zaterdag tegen AGOVV niet snel vergeten. De A-junioren Lucas Woudenberg en Sven van Beek maakten hun eerste speelminuten in het eerste elftal van Feyenoord en kregen tevens te horen dat ze met de selectie meegaan op het trainingskamp in Marbella van komende week. Woudenberg, die de afgelopen maanden al regelmatig meetrainde met de eerste selectie, keek na afloop tevreden terug op zijn eerste optreden in De Kuip. Voor mijn gevoel heb ik een degelijke wedstrijd gespeeld. Helaas viel het resultaat een beetje tegen.

lucas-woudenberg(feyenoord)(1).jpg

Woudenberg begon het oefenduel als linksback, en vormde samen met Tonny Vilhena en Jean-Paul Boëtius, die hij kende uit diverse jeugdelftallen, de linkerkant van het elftal. Vooraf zeiden we al tegen elkaar dat het heel bijzonder was dat we nu ook op dit podium samen spelen, glimlachte de talentvolle verdediger. We hadden nog een paar aardige combinaties, al kan het natuurlijk altijd beter. Toch ben ik redelijk tevreden over de wedstrijd. Ik heb mijn tegenstander op een klein momentje na uitgeschakeld. Al tijdens de warming-up genoot ik ervan om op het veld van De Kuip te staan, maar na de aftrap kon ik me goed focussen op de wedstrijd.

600x400-wd-1320203.jpg

De linksback liet weten veel zin te hebben in het trainingskamp van aankomende week, waar hij gezelschap krijgt van Sven van Beek. De A-junior kreeg enkele dagen voor de wedstrijd tegen AGOVV te horen dat hij bij de selectie zat en maakte in de tweede helft meteen zijn eerste speelminuten. Hier heb ik als kleine jongen van gedroomd, zei Van Beek na afloop met een grote glimlach. Dit kwam voor mij erg onverwacht en ik had wat gezonde spanning, maar volgens mij kan ik terugkijken op een prima wedstrijd.

Van Beek, een talentvolle centrale verdediger, hoopt dat het goede gevoel een vervolg krijgt in Marbella. Ik ben natuurlijk heel blij dat ik met de selectie mee mag op trainingskamp. Voor mij is dat een ideale gelegenheid om de groep wat beter te leren kennen. Daarnaast wil ik natuurlijk verder groeien als speler. Het was al heel mooi om vandaag in een toch redelijk goedgevulde Kuip te spelen, maar dit smaakt absoluut naar meer.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 05 januari 2013 door RenatoBos --
Southside 1908
 Southside 1908 - zaterdag 05 januari 2013 - 21:55   quote  deeplink  
Achabar word toch verhuurd deze transfer-periode? is dus wellicht niet inzetbaar tegen 020.

Ach je kan ook met 2 spitsen spelen en een blok aansluitende middenvelders erachter
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 05 januari 2013 - 22:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 januari 2013 - 21:55 schreef Southside 1908 het volgende:
Achabar word toch verhuurd deze transfer-periode? is dus wellicht niet inzetbaar tegen 020.

Ach je kan ook met 2 spitsen spelen en een blok aansluitende middenvelders erachter
Ik denk dat na de wedstrijd tegen AGOVV niet veel clubs staan te springen om spelers uit de kuip weg te halen .....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 05 januari 2013 door lijdensweg --
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 05 januari 2013 - 22:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 januari 2013 - 21:07 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Raar beest hè..d:-)
liever een beest dan een zeeuwse homo toch ....
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 05 januari 2013 - 22:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 januari 2013 - 22:54 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

liever een beest dan een zeeuwse homo toch ....
Uiteraard..
van geil
 van geil - zondag 13 januari 2013 - 14:38   quote  deeplink  
weinig aan gemist zo te lezen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: FEYENOORD - AGOVV 5 januari 2013









0.0085020