BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Ronald Koeman wil het niet horen

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Stylzz
 Stylzz - donderdag 03 januari 2013 - 08:31   quote  deeplink  
Heel slim duikt Ronald Koeman continu weg in de discussie over het tweede deel van de competitie. De trainer van Feyenoord schaart zijn eigen ploeg niet onder de serieuze kanshebbers. We doen mee, zo beperkt hij zijn commentaar op de beschouwingen over het vervolg van de titelrace.

Een brede glimlach geeft uiting aan zijn voldoening. Hij is ook trots dat Feyenoord gewoon weer aanhaakt bij de top drie in de Eredivisie. Maar de doelstelling is niet gewijzigd: bij de eerste vijf eindigen en zodoende Europees voetbal binnenhalen. Bij het ingaan van de winterstop bezette Feyenoord de vierde plaats, in punten gelijk met Ajax (onderling -8 qua doelsaldo) en drie punten achter PSV en FC Twente. Die veelbelovende positie heeft uiteraard ook de trainer verrast, omdat hij in de zomer gewoontegetrouw het elftal op minimaal vijf plaatsen diende te vernieuwen. Met name het vertrek van topscorer John Guidetti onderging Koeman aanvankelijk als een onoverkomelijk verlies van twintig doelpunten. Maar glamour boy Graziano Pellè wiste de herinnering aan de geleende Zweed binnen drie maanden volledig uit. Met veertien goals stal de Italiaan niet alleen de harten van vele vrouwen, maar ook van het complete Legioen.

Als eerste moest ook Koeman toegeven de van Parma gehuurde spits wat lager te hebben ingeschat. Want zijn aanwinst is onderweg naar zeker een evenaring van de productie waarmee zijn voorganger De Kuip liet ontploffen. Van nog meer belang is de dubbele rol van Pellè: hij kan meer scoren dan verwacht, maar hij fungeert vooral als ideale aanspeelpunt voor het team. Vrijwel alle kenners verbazen zich over het rendement en effect van de Zuid-Europeaan op het huidige Feyenoord. Wellicht is de verklaring simpeler en erg logisch: Pellè koestert het vertrouwen van zijn trainer en past bijna perfect in de verjongde formatie. Op zijn beurt zendt hij vertrouwen uit naar de rest en inspireert als gangmaker.

Samen met Wilfried Bony is Pellè de revelatie van de Eredivisie tot nog toe. Waar Vitesse straks afscheid moet nemen van de topscorer, behoeft Feyenoord zich tot juni geen zorgen te maken over de toekomst van de Italiaanse uitzendkracht. Er bestaat zelfs een minuscuul kansje dat de directie hem nog een jaar kan vasthouden. Mede dankzij Pellè continueert Feyenoord de stijgende lijn van vorig seizoen. Toen werd de tweede plaats achter Ajax begroet als een bevestiging van de revival. Alom werd rekening gehouden met een lichte terugval, maar dat pessimisme is vervlogen en achterhaald: de realiteit wijst in de richting van een zonnig perspectief.

Neutraal bekeken heeft Feyenoord in feite recht op de eervolle uitverkiezing van de beste in 2012. Ajax prolongeerde weliswaar het landskampioenschap, maar de terugkeer van de Rotterdammers aan de vaderlandse top telt als prestatie zwaarder. De Amsterdammers hadden al de titel heroverd in 2011, hun aartsrivaal was uit het graf opgestaan en zijn failliete boel opgeruimd en gedumpt in de Maas. In eerste instantie had ook Koeman zijn twijfels over de sterkte van het weer vertimmerde team. Daarom glundert hij ook zo breeduit bij de nuchtere constatering van we doen mee. Hoezo: we doen mee? Met wat? Braaf achter de top drie aan sluipen? Uiteraard niet! Feyenoord heeft zich zonder babbels en geruisloos tussen de kanshebbers gewurmd.

In de bespiegelingen van het nieuwe jaar wagen nog maar weinigen zich aan een uitgesproken prognose. De Eredivisie gaat weer een spannende finale tegemoet. Dat soort vlakke kretologie. Vijf clubs vormen de kopgroep en maken uit wie straks de vlag mag uitsteken. Blijkbaar is het nog amper opgevallen dat Vitesse al met een achterstand kampt en in wezen is weggevallen uit het rijtje van kandidaten. Fred Rutten, trainer in Arnhem, kan collega Koeman dan ook niet mee nazeggen: we doen mee. Voor de vijfde of zesde plaats misschien, meer echt niet. Vitesse hervat de competitie uit tegen AZ, dat geleidelijk aan zal wegklimmen uit de lagere regionen. Maar Feyenoord moet een dag later naar Ajax. De enige originele Klassieker. Vorig seizoen al in ere hersteld, met 1-1 in de Arena en zelfs een zinderende 4-2 in De Kuip.

Zondag 20 januari zal beklijven als de middag waarop de droom aarzelend ontkiemde. Het signaal dat de Rotterdammers meer zijn dan stille meelopers in de top. Koeman wil het onder geen beding horen. Maar waarom zou Feyenoord niet voor het eerst sinds 1999, dus veertien jaar geleden, de titel te midden van duizenden fans mogen uitpakken op de Coolsingel? De trainer gruwt van elke verwijzing naar een mogelijk kampioenschap. Praat ons in hemelsnaam geen extra druk aan. Onzin. PSV heeft de meeste kwaliteit in de selectie, luidt de dooddoener in de serie verwachtingen. Kan best, maar de Brabanders zijn mentaal veruit het meest kwetsbaar van alle toppers. FC Twente leeft al maanden boven zijn stand en stort straks weer in. Ajax betoverde af en toe de tegenpartij met verbluffend spel, maar het wil ook graag avonturieren in de Europa League. Spelen op donderdag en dan weer zondag wreekt zich vroeg of laat bij elke ploeg.

Bedenk dat Feyenoord alleen Ajax nog moet opzoeken. De bus van de Rotterdammers toerde al naar Alkmaar, Eindhoven, Enschede, Arnhem en Utrecht. De laatste ronde kan als een voorbode worden geïnterpreteerd: FC Twente - PSV, FC Groningen - Ajax en Feyenoord - NAC, dat wellicht al eerder is veroordeeld tot de nacompetitie. Koeman mag rustig doorgaan met zijn voldane conclusie van we doen mee. Vanaf medio januari krijgt die leuze vanzelf een onthullende dekking. Ook Feyenoord gaat voor het kampioenschap. Met Ajax als grootste bedreiging. De club van 2012 steunt stilaan op een uitgebalanceerd elftal, met veel eigen talent, weinig zwakke plekken en een getergde goalgetter. Dus volhouden met: we doen mee. Maar wel met de ware betekenis van: op naar het goud van het seizoen 2012/13
______________________
eko-sporter
 eko-sporter - donderdag 03 januari 2013 - 08:52   quote  deeplink  
Stylzz, goed verhaal.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 03 januari 2013 - 09:06   quote  deeplink  
Niet mijn verhaal hoor.. even de bron opzoeken..
ar
 ar - donderdag 03 januari 2013 - 09:36   quote  deeplink  
Feit is wel dat Feyenoord één van de meest stabiele ploegen heeft,het is vrij constant.
Dus wie weet.Pelle is hier wel heel erg belangrijk in,als hij wegvalt wordt het lastig.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - donderdag 03 januari 2013 - 09:46   quote  deeplink  
Had dit verhaal al elders gelezen. Geschreven door Lex Muller, een sportjournalist. Moet zeggen dat hij het wel erg positief inziet. We zijn inderdaad heel constant, maar het zal nog steeds moeilijk worden. We zijn niet direct de enige ploeg die meedoet. Al zie ik Twente geen kampioen worden en ik denk eigenlijk dat PSV ook te wisselvallig. Denk dat Ajax de beste kans maakt, heeft ook al de ervaring van de afgelopen twee jaar erbij zitten. Nou ja, hopen dat we het redden dan maar, we doen in elk geval mee en maken kans. Als Pellè fit blijft en blijft scoren gaan we heel ver komen denk ik. Bovendien hebben we met hem tenminste één selectiespeler die weet hoe het is om kampioen te worden. Wie weet helpt het ;)
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 03 januari 2013 - 10:23   quote  deeplink  
De ploeg die het meeste geluk heeft en de minste blessures gaat het redden.
Vanuit dat licht bezien vind ik óók de 5e plek evengoed een uitstekende prestatie.

Kampioenschap of 2e, net als vorig seizoen, het zou werelds zijn.
lijdensweg
 lijdensweg - donderdag 03 januari 2013 - 10:46   quote  deeplink  
5de plek is mooi. Alles er boven is allemaal mee genomen!
tomson
 tomson - donderdag 03 januari 2013 - 11:12   quote  deeplink  
Veel zal er vanaf hangen hoe we de eerste week uit de startblokken komen. Kun je 2 concurrenten een stevige tik uitdelen.
eko-sporter
 eko-sporter - donderdag 03 januari 2013 - 14:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 januari 2013 - 10:46 schreef lijdensweg het volgende:
5de plek is mooi. Alles er boven is allemaal mee genomen!
Daar ben ik het mee eens.
piet de paler
 piet de paler - donderdag 03 januari 2013 - 15:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 januari 2013 - 10:46 schreef lijdensweg het volgende:
5de plek is mooi. Alles er boven is allemaal mee genomen!
prima plek toch 5 of 4 ik geloof nooit dat utrecht nog verder naar boven komt
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 04 januari 2013 - 14:14   quote  deeplink  
Ik verwacht minimaal een derde plaats toch wel..
Leonidas
 Leonidas - vrijdag 04 januari 2013 - 14:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 januari 2013 - 14:14 schreef RenatoBos het volgende:
Ik verwacht minimaal een derde plaats toch wel..
Ik verwacht niks maar droom van een kampioenschap.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 04 januari 2013 - 14:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 januari 2013 - 14:20 schreef Leonidas het volgende:

[..]

Ik verwacht niks maar droom van een kampioenschap.
Dat je dromen verwezenlijkt mogen worden..!!!
tomson
 tomson - vrijdag 04 januari 2013 - 14:25   quote  deeplink  
+1 !
Leonidas
 Leonidas - vrijdag 04 januari 2013 - 14:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 januari 2013 - 14:22 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Dat je dromen verwezenlijkt mogen worden..!!!
Mijn zoon en ik nemen dan vrij en gaan dan feesten!!!!!!!!
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 04 januari 2013 - 21:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 januari 2013 - 14:27 schreef Leonidas het volgende:

[..]

Mijn zoon en ik nemen dan vrij en gaan dan feesten!!!!!!!!
Ik ga maar alvast wat overuren draaien dan, zal wel een weekje nodig hebben om weer terug op aarde te komen..
el triste
 el triste - vrijdag 04 januari 2013 - 23:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 januari 2013 - 21:51 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Ik ga maar alvast wat overuren draaien dan, zal wel een weekje nodig hebben om weer terug op aarde te komen..
een week maar :)
bode
 bode - vrijdag 04 januari 2013 - 23:28   quote  deeplink  
Ik wil eerst kijken hoe Feyenoord deze maand door komt en dan
wil ik wel een uitspraak doen waar Feyenoord komt te staan
naar 34 wedstrijden
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 05 januari 2013 - 05:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 januari 2013 - 23:15 schreef el triste het volgende:

[..]

een week maar :)
d:-))
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 05 januari 2013 - 09:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 januari 2013 - 21:51 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Ik ga maar alvast wat overuren draaien dan, zal wel een weekje nodig hebben om weer terug op aarde te komen..
still dreaming ..........
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 05 januari 2013 - 14:19   quote  deeplink  
Lekker hè..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Ronald Koeman wil het niet horen









0.0076999