BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: [Column] Freebie

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Eide
 Eide - zaterdag 12 januari 2013 - 20:22   quote  deeplink  
Ik voorspel dat Ajax een freebie gaat krijgen voor de volgende ronde van het bekertoernooi. Vitesse gaat er niet in slagen voor 21 januari een alternatieve speellocatie te vinden en gaat daarom door de KNVB gediskwalificeerd worden. Ik zou er natuurlijk best naast kunnen zitten maar beantwoord mij deze vraag maar even: Waarom zou een burgemeester meewerken aan Vitesse - Ajax binnen de gemeentegrenzen?

Een burgemeester heeft onder andere als om toe te zien op de openbare orde en veiligheid...

Lees verder op Foebele.blogspot.nl!

Veel leesplezier. Reacties, commentaar en discussie zijn altijd welkom!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 12 januari 2013 door Eide --
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 12 januari 2013 - 21:05   quote  deeplink  
Ik denk dat ze wel een stadion vinden... al zou ik een freebie tegen vitesse erg handig vinden..
Zou vitesse niet evt in amsterdam 'thuis' kunnen spelen?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 12 januari 2013 - 23:51   quote  deeplink  
4 clubs...namelijk....Willem 2...NAC....Roda JC...en de Graafschap hebben hun stadions aangeboden....ik voorzie geen problemen....lijkt me sterk dat er niet 1 burgemeester bij is die deze wedstrijd wel goed keurt....het is volgens mij geen risicovolle wedstrijd...had overigens Vitesse liever in hun eigen stadion gehad...in uitwedstrijden zijn ze bijna niet te verslaan...1 geluk Bony is er niet bij...
Eide
 Eide - zondag 13 januari 2013 - 00:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 januari 2013 - 23:51 schreef Jack Huntelaar het volgende:
4 clubs...namelijk....Willem 2...NAC....Roda JC...en de Graafschap hebben hun stadions aangeboden....ik voorzie geen problemen....lijkt me sterk dat er niet 1 burgemeester bij is die deze wedstrijd wel goed keurt....het is volgens mij geen risicovolle wedstrijd...had overigens Vitesse liever in hun eigen stadion gehad...in uitwedstrijden zijn ze bijna niet te verslaan...1 geluk Bony is er niet bij...
De Graafschap heeft z'n keutel al ingetrokken, zowel burgemeester als club waren er bij nader inzien niet zo blij mee.

Verder mogen de clubs het leuk vinden, maar of de burgemeesters akkoord gaan is een heel ander verhaal. Maar goed, in de column wordt een vraag gesteld: Waarom zouden de burgemeester WEL akkoord gaan. Ben benieuwd naar je antwoord.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 13 januari 2013 door Eide --
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 13 januari 2013 - 00:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 januari 2013 - 00:01 schreef Eide het volgende:

[..]

De Graafschap heeft z'n keutel al ingetrokken, zowel burgemeester als club waren er bij nader inzien niet zo blij mee.

Verder mogen de clubs het leuk vinden, maar of de burgemeesters akkoord gaan is een heel ander verhaal. Maar goed, in de column wordt een vraag gesteld: Waarom zouden de burgemeester WEL akkoord gaan. Ben benieuwd naar je antwoord.
mischien als de burgemeester de problemen niet voorziet en Vitesse graag een stadion aanbiedt en er later achterkomt dat het niet zo slim was...
Eide
 Eide - zondag 13 januari 2013 - 00:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 januari 2013 - 00:04 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

mischien als de burgemeester de problemen niet voorziet en Vitesse graag een stadion aanbiedt en er later achterkomt dat het niet zo slim was...
De tering, ik lach me een breuk hier :D Dank :D
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 13 januari 2013 - 00:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 januari 2013 - 00:13 schreef Eide het volgende:

[..]

De tering, ik lach me een breuk hier :D Dank :D
niets grappig aan,, zulke downie burgemeester heb je altijd...
Eide
 Eide - zondag 13 januari 2013 - 00:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 januari 2013 - 00:15 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

niets grappig aan,, zulke downie burgemeester heb je altijd...
Theoretisch wel, maar realistisch gezien is een Burgemeester voorzitter van een college van wethouders. En in dat college zal dit moet passeren. Zouden al die lui dan Down hebben? En denk je ook niet dat de korpschef en lokale politiechef aan de bel zullen trekken?

Een burgemeester is omringt door adviseurs. En voor deze pot om plaats te vinden zal die burgemeester van zijn adviseurs groen licht moeten krijgen, de risico's acceptabel vinden, het het geld waard vinden... en dan moet de club ook nog akkoord gaan.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 13 januari 2013 - 00:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 januari 2013 - 00:20 schreef Eide het volgende:

[..]

Theoretisch wel, maar realistisch gezien is een Burgemeester voorzitter van een college van wethouders. En in dat college zal dit moet passeren. Zouden al die lui dan Down hebben? En denk je ook niet dat de korpschef en lokale politiechef aan de bel zullen trekken?

Een burgemeester is omringt door adviseurs. En voor deze pot om plaats te vinden zal die burgemeester van zijn adviseurs groen licht moeten krijgen, de risico's acceptabel vinden, het het geld waard vinden... en dan moet de club ook nog akkoord gaan.
waar wil is, is een weg,,, ofzo iets... ik denk dat er best een burgemeester akkoord en ik denk dat Vitesse ook wel een soort vergoeding moet betalen...
joduh
 joduh - zondag 13 januari 2013 - 06:14   quote  deeplink  
De enige reden die ik kan bedenken is dat hij giga anti ajax is en hoopt dat Vitesse wint zodat Ajax geen flyover krijgt......
Of misschien pro ajax dat hij een gratis kaartjes krijgt.......
Maar een normaal denkende burgemeester haalt dit allemaal niet aan dunkt mij......
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 13 januari 2013 - 10:15   quote  deeplink  
Eens met joduh... maar ik vraag me.af waarom roda zich in hemels naam aanbeid, zij werden zelf ook genaait door vitesse met die shirts
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 13 januari 2013 - 13:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 januari 2013 - 00:01 schreef Eide het volgende:

[..]

Weet je dat de eigenlijke eigenaar van Vitesse de Rus Roman Abramovitsj is....zijn marionet is Merab Zjordania...
En de wedstrijden van Ajax- Vitesse en Vitesse- Ajax hebben in het verleden nooit problemen opgeleverd....
Denk dat Vitesse een flinke vergoeding weglegt voor de gemeente mocht de wedstrijd daar plaats vinden....waarom denk je dat een aantal gemeentens zich gemeld heeft ?? Juist om de knaken...niet meer en niet minder....nogmaals het is geen risicowedstrijd en inkomsten vergoeden veel...Vitesse draait goed...hebben een uitstekend team en dus willen ze langer langer in het bekertoernooi uitkomen...dus maken ze straks als het echt spannend wordt een x bedrag over....
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 13 januari 2013 - 13:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 januari 2013 - 13:30 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Weet je dat de eigenlijke eigenaar van Vitesse de Rus Roman Abramovitsj is....zijn marionet is Merab Zjordania...
En de wedstrijden van Ajax- Vitesse en Vitesse- Ajax hebben in het verleden nooit problemen opgeleverd....
Denk dat Vitesse een flinke vergoeding weglegt voor de gemeente mocht de wedstrijd daar plaats vinden....waarom denk je dat een aantal gemeentens zich gemeld heeft ?? Juist om de knaken...niet meer en niet minder....nogmaals het is geen risicowedstrijd en inkomsten vergoeden veel...Vitesse draait goed...hebben een uitstekend team en dus willen ze langer langer in het bekertoernooi uitkomen...dus maken ze straks als het echt spannend wordt een x bedrag over....
idd,
het rijk betaaldt betaalt de politieinzet en zo.. veel horeca inkomsten duss..
Eide
 Eide - zondag 13 januari 2013 - 15:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 januari 2013 - 13:30 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ajax fans zijn niet populair in Nederland. Ajax roept veel antipathie op en gemeentes zullen bang zijn dan hooligans elkaar willen treffen. Ook Vitesse supporters zijn zeker niet van onbesproken gedrag getuige de veldslagen tussen Vitesse en NEC. Er is dus best wel reden voor zorgen.

Ten tweede heeft geen enkele gemeente zich gemeld. Een aantal clubs heeft zich gemeld. Dat wil niet zeggen dat die gemeentes hier ook blij mee zijn. Je mag clubs en gemeentes niet over 1 kam scheren, ze hebben totaal andere belangen.

Het rijk betaald inderdaad, het rijk is in deze de gemeente die opdraait voor de politiekosten. Dat zijn centen die de gemeente niet aan andere zaken kan uitgeven. Daarom speelt er zoveel rond die politie inzet.

Ten slotte is Vitesse - Ajax een verplichte buscombi. Een combiregeling wordt gebruikt bij, jawel, risico wedstrijden, om het risico op treffens tussen supportersgroepen te beperken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 13 januari 2013 door Eide --
Eide
 Eide - zondag 13 januari 2013 - 15:18   quote  deeplink  
Begrijp me niet verkeerd, ik hoop echt dat het door gaat. Wedstrijden moet je spelen. Een freebie zou beschamend zijn en absoluut een domper zijn voor het beker toernooi.

Ik zie het alleen niet gebeuren.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 13 januari 2013 - 15:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 januari 2013 - 15:11 schreef Eide het volgende:

[..]

Ajax fans zijn niet populair in Nederland. Ajax roept veel antipathie op en gemeentes zullen bang zijn dan hooligans elkaar willen treffen. Ook Vitesse supporters zijn zeker niet van onbesproken gedrag getuige de veldslagen tussen Vitesse en NEC. Er is dus best wel reden voor zorgen.

Ten tweede heeft geen enkele gemeente zich gemeld. Een aantal clubs heeft zich gemeld. Dat wil niet zeggen dat die gemeentes hier ook blij mee zijn. Je mag clubs en gemeentes niet over 1 kam scheren, ze hebben totaal andere belangen.

Het rijk betaald inderdaad, het rijk is in deze de gemeente die opdraait voor de politiekosten. Dat zijn centen die de gemeente niet aan andere zaken kan uitgeven. Daarom speelt er zoveel rond die politie inzet.

Ten slotte is Vitesse - Ajax een verplichte buscombi. Een combiregeling wordt gebruikt bij, jawel, risico wedstrijden, om het risico op treffens tussen supportersgroepen te beperken.
het rijk is in deze de meerdere van de gemeente, de gemeente hoeft in geen enkel geval de politieinzet zelf te betalen, ze moeten het zelf wel regelen.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 13 januari 2013 - 15:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 januari 2013 - 15:18 schreef Eide het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, ik hoop echt dat het door gaat. Wedstrijden moet je spelen. Een freebie zou beschamend zijn en absoluut een domper zijn voor het beker toernooi.

Ik zie het alleen niet gebeuren.
beschamend, maar erg handig tegen een club als Vitesse die op zijn dag het Ajax erg lastig kan maken.
remco k
 remco k - zondag 13 januari 2013 - 16:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 januari 2013 - 06:14 schreef joduh het volgende:
De enige reden die ik kan bedenken is dat hij giga anti ajax is en hoopt dat Vitesse wint zodat Ajax geen flyover krijgt......
Of misschien pro ajax dat hij een gratis kaartjes krijgt.......
Maar een normaal denkende burgemeester haalt dit allemaal niet aan dunkt mij......
Denk dat je gelijk gaat krijgen.
Eide
 Eide - maandag 14 januari 2013 - 00:51   quote  deeplink  
Willem II lijkt gastheer te worden van Vitesse - Ajax

Waar wordt de wedstrijd in de kwartfinale van de KNVB beker gespeeld tussen Vitesse en Ajax? Het Koning Willem II Stadion in Tilburg is nu de grootste favoriet.

Een woordvoerder van de hekkensluiter van de Eredivisie heeft de kandidatuur van de wedstrijd, die staat ingepland voor donderdag 31 januari, bevestigd tegenover het Brabants Dagblad. De gemeente Tilburg moet nog wel bepalen of ze vanuit veiligheidsoogpunt toestemming verleent.

Dat zal vermoedelijk begin deze week gebeuren en dan zal een keuze gemaakt worden tussen de kandidaat-stadions. Naar verluidt hebben ook Roda JC en NAC Breda belanstelling getoond. Gezien de beroerde staat van het veld is de West-Brabantse kandidatuur vermoedelijk kansloos. De Zuid-Limburgse locatie is vanwege de afstand minder interessant.

2 mogelijke locaties dus nog en het hangt om de medewerking van de burgemeesters.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 14 januari 2013 door Eide --
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 16 januari 2013 - 22:22   quote  deeplink  
Vitesse en Ajax wijken uit naar Emmen voor bekerduel

16/01/2013 19:29

Het stadion van FC Emmen wordt het toneel van de kwartfinale van de KNVB-beker tussen Vitesse en Ajax. Doordat er in de week van donderdag 31 januari een dancefeest plaats heeft in de Arnhemse Gelredome, moesten de ploegen uitwijken naar het Univé Stadion.

De Grolsch Veste, thuishaven van FC Twente, werd als eerste alternatief genoemd voor het duel. De Tukkers stemden daar echter niet mee in, waardoor Vitesse een ander stadion moest zoeken. Het buitenland en de Amsterdam Arena waren niet mogelijk.

In de daaropvolgende dagen passeerden de nodige stadions de revue en had Vitesse moeite met het vinden van een locatie. Nu de gemeente Emmen akkoord is, staat niets de bekertopper in Emmen meer in de weg.

Op het moment dat Vitesse er niet in was geslaagd om voor 21 januari een geschikte locatie te vinden, dan had de KNVB de Arnhemmers uit het toernooi gehaald.

De overige clubs die nog strijden om De Dennenappel zijn PSV, Feyenoord, PEC Zwolle, Heracles, FC Den Bosch en AZ.
Eide
 Eide - woensdag 16 januari 2013 - 22:26   quote  deeplink  
Kijk, toch ongelijk gekregen :)

Het Univé Stadion
Capaciteit: 8.600

FCEmmen1.jpg
Knus of wat?
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 16 januari 2013 - 22:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 januari 2013 - 22:26 schreef Eide het volgende:
Kijk, toch ongelijk gekregen :)

Het Univé Stadion
Capaciteit: 8.600

[ afbeelding ]
Knus of wat?
wat een sfeer zal daar hangen!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 17 januari 2013 - 14:20   quote  deeplink  
de winnaar is al bekend!

ajax!!!

Vitesse zal zich willen sparen om het weekend daarna er vol op te gaan tegen ajax om te winnen en uitzicht op de titel te houden. Als ze dan verder achterop raken is het voor Vitesse over en uit!
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 17 januari 2013 - 15:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 januari 2013 - 14:20 schreef Ronald 1960 het volgende:
de winnaar is al bekend!

ajax!!!

Vitesse zal zich willen sparen om het weekend daarna er vol op te gaan tegen ajax om te winnen en uitzicht op de titel te houden. Als ze dan verder achterop raken is het voor Vitesse over en uit!
hoezo, vergeet dit nooit hé...

de beker is de kortste weg naar Europa..

tuurlijk zal Vitesse wel gewoon met het beste elftal komen, maar zonder Bony zijn ze sowieso een stuk minder.
Eide
 Eide - vrijdag 18 januari 2013 - 08:32   quote  deeplink  
Haha, de soap is mogelijk nog niet voorbij

Vitesse-Ajax door winterweer alsnog in Arnhem?

Kijkend naar de weersverwachting voor de komende twee weken kan het zomaar gebeuren: het hele circus rond de bekerwedstrijd tussen Vitesse en Ajax kan best eens van voren af aan beginnen. Want in tegenstelling tot alle Eredivisieclubs heeft gastheer FC Emmen géén verwarmd veld, dus bij de voorspelde, aanhoudende vorst lijkt het onmogelijk om het duel daar af te werken. Op een later tijdstip lijkt stadion Gelredome het meest voor de hand liggend.

Desgevraagd meldt de KNVB dat Vitesse als thuisspelende ploeg ook in Emmen verantwoordelijk is voor een speelklaar veld. Maar de Arnhemmers hebben de natuur uiteraard niet in de hand.

'Als het onverhoopt niet doorgaat, dan zal de KNVB op basis van de reglementen bezien wat de mogelijkheden zijn', laat een woordvoerder weten. Wat die reglementen dan voorschrijven, kan hij niet zeggen. Verklaarbaar, want dan ontstaat er een zeer uitzonderlijke situatie.

Een volgend probleem doemt op bij eventuele afgelasting eind januari. De speelkalender zit vanwege de Europese beslommeringen van Ajax zo vol dat er eigenlijk geen moment meer is om de wedstrijd in te halen. Als er een nieuwe datum wordt vastgesteld, dan zal Vitesse er alles aan doen gewoon in het Gelredome terecht te kunnen.
Eide
 Eide - woensdag 23 januari 2013 - 17:49   quote  deeplink  
Weer gedoe rond Vitesse-Ajax

Opnieuw gedoe rond het omstreden bekerduel tussen Vitesse en Ajax op donderdag 31 januari in Emmen. Vitesse is verbolgen over het feit dat de burgmeester van de Drentse stad 'tegen eerder geschetste verwachtingen in' een verplichte buscombi oplegt voor zowel de fans van Ajax als Vitesse.

"Vitesse is onaangenaam verrast door dit eenzijdige besluit en bevindt zich nu in de unieke situatie dat zij als thuisspelende club een buscombi krijgt opgelegd", stelt Vitesse op de clubwebsite.

Vitesse is het niet eens met deze eis. Dinsdag heeft daarom een extra veiligheidoverleg plaatsgevonden. "Vitesse doet er voor haar supporters alles aan om een zo gunstig mogelijke vervoersregeling te treffen", laat de club weten.

Het duel moest eerder worden verplaatst omdat eind januari in het Gelredome - de thuishaven van de Arnhemse club - een groot dansfestijn plaatsvindt.

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/ajax/21241095/__Weer_gedoe_rond_Vitesse-Ajax__.html

Ik lig in een deuk hier :D

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 januari 2013 door Eide --
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 23 januari 2013 - 18:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 januari 2013 - 17:49 schreef Eide het volgende:
Weer gedoe rond Vitesse-Ajax

Opnieuw gedoe rond het omstreden bekerduel tussen Vitesse en Ajax op donderdag 31 januari in Emmen. Vitesse is verbolgen over het feit dat de burgmeester van de Drentse stad 'tegen eerder geschetste verwachtingen in' een verplichte buscombi oplegt voor zowel de fans van Ajax als Vitesse.

"Vitesse is onaangenaam verrast door dit eenzijdige besluit en bevindt zich nu in de unieke situatie dat zij als thuisspelende club een buscombi krijgt opgelegd", stelt Vitesse op de clubwebsite.

Vitesse is het niet eens met deze eis. Dinsdag heeft daarom een extra veiligheidoverleg plaatsgevonden. "Vitesse doet er voor haar supporters alles aan om een zo gunstig mogelijke vervoersregeling te treffen", laat de club weten.

Het duel moest eerder worden verplaatst omdat eind januari in het Gelredome - de thuishaven van de Arnhemse club - een groot dansfestijn plaatsvindt.

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/ajax/21241095/__Weer_gedoe_rond_Vitesse-Ajax__.html

Ik lig in een deuk hier :D
hoezo in een deuk?
wedstrijd gaat gewoon door, niks aant handje.
Eide
 Eide - woensdag 23 januari 2013 - 20:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 januari 2013 - 18:24 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

hoezo in een deuk?
wedstrijd gaat gewoon door, niks aant handje.
Nee, dat die flapdrollen uit Arnhem ongezien een buscombi aan hun reet hebben voor een THUISwedstrijd. ;D

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 januari 2013 door Eide --
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 23 januari 2013 - 22:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 januari 2013 - 20:35 schreef Eide het volgende:

[..]

Nee, dat die flapdrollen uit Arnhem omgezien een buscombi aan hun reet hebben voor.een THUISwedstrijd. ;D
ohh op die fiets xD

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5935
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: [Column] Freebie

0.0066080