BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Vitesse - Ajax (zondag 27 januari 2013, 12:30): 3 - 2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ajacied 410
 Ajacied 410 - zondag 20 januari 2013 - 21:08   quote  deeplink  
De wedstrijd Vitesse-Ajax;
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 20 januari 2013 - 21:42   quote  deeplink  
1-3

de Jong 0-1
Boerrigter 0-2
Alderweireld 0-3
Reis 1-3
joduh
 joduh - zondag 20 januari 2013 - 21:50   quote  deeplink  
Wordt zwaarder dan vandaag ....
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 20 januari 2013 - 21:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 januari 2013 - 21:50 schreef joduh het volgende:
Vitesse zonder Bony en niet in vorm...
hippy
 hippy - zondag 20 januari 2013 - 22:20   quote  deeplink  
1-3
remco k
 remco k - zondag 20 januari 2013 - 23:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 januari 2013 - 21:50 schreef joduh het volgende:
Lijkt me wel, Vitesse is een top 5 club, Feyenoord maar een middenmoter..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 20 januari 2013 - 23:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 januari 2013 - 23:51 schreef remco k het volgende:

[..]

Lijkt me wel, Vitesse is een top 5 club, Feyenoord maar een middenmoter..
lul niet belchinees...Feijenoord is stukken beter,top 3....vorig seizoen 2de

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 21 januari 2013 door Nenam_tiL --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 21 januari 2013 - 00:11   quote  deeplink  
op de valreep: 1-4
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 21 januari 2013 - 00:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 januari 2013 - 00:11 schreef Ronald 1960 het volgende:
op de valreep: 1-4
wat ??
Eide
 Eide - maandag 21 januari 2013 - 00:29   quote  deeplink  
Vitesse zonder Bony is toch een heel andere ploeg. Je missen toch een speler die makkelijk een bal vasthoudt, die ook op opportunisme kan renderen. Reis is gewoon een klasse minder dan Bony.

Bovendien hebben we nog wat recht te zetten na de beschamende 0-2 in eigen huis.

0-3
Brandje
 Brandje - maandag 21 januari 2013 - 07:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 januari 2013 - 00:29 schreef Eide het volgende:
Vitesse zonder Bony is toch een heel andere ploeg. Je missen toch een speler die makkelijk een bal vasthoudt, die ook op opportunisme kan renderen. Reis is gewoon een klasse minder dan Bony.

Bovendien hebben we nog wat recht te zetten na de beschamende 0-2 in eigen huis.

0-3
Echter speelt Bony vaak vanaf tien en is Reis de spits dus de vergelijking tussen reis en Bony gaat volledig mank.
Als we maar winnen en de manier waarop vind ik in zulke wedstrijden totaal onbelangrijk.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 21 januari 2013 - 08:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 januari 2013 - 00:27 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

wat ??
voor ik m'n bed in dook :-)

Dus eigenlijk gewoon 1-4

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 21 januari 2013 door Ronald 1960 --
remco k
 remco k - maandag 21 januari 2013 - 09:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 januari 2013 - 23:54 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

lul niet belchinees...Feijenoord is stukken beter,top 3....vorig seizoen 2de
Vitesse kan van ons winnen, Feyenoord niet. Let de komende jaren maar op. Je begint wat kakkie dingetjes te vertonen man.
Eide
 Eide - maandag 21 januari 2013 - 11:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 januari 2013 - 07:41 schreef Brandje het volgende:

[..]

Echter speelt Bony vaak vanaf tien en is Reis de spits dus de vergelijking tussen reis en Bony gaat volledig mank.
Als we maar winnen en de manier waarop vind ik in zulke wedstrijden totaal onbelangrijk.
Het s de wisselwerking tussen die twee, waarbij Bony zonder Reis prima rendeert maar visa versa niet. Dus lijkt mij een prima vergelijk.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 21 januari 2013 - 12:14   quote  deeplink  
Je hoeft niet de spits te spelen om de bal vast te kunnen houden.
Bony wordt gemist, maar ik weet niet hoeveel hij gemist wordt.
Az-Vitesse, was Az beter, vooral in de 2de helft. Maar de uitslag was niet in verhouding met de wedstrijdbeeld.

dit seizoen speelt Vitesse thuis slechter dan uit. Maar je kan moeilijk op 1 duel dingen beoordelen. Wedstrijden die daarvoor zijn gespeeld zijn van vorig jaar, dus dat is te lang geleden om daar je informatie uit te kunnen halen.

Dus ze beginnen beide weer op 0 en moet ervan uitgaan dat het moeilijk wordt. Dan kan het alleen maar makkelijker worden.

Het liefst zorgt Heracles er zaterdag voor dat Psv geen 3 punten meeneemt naar brabant. Zodat Ajax bij winst in Arnhem in iedergeval 2 uur bovenaan staat.
Loetje
 Loetje - maandag 21 januari 2013 - 15:06   quote  deeplink  
Lastige wedstrijd. Weer een tegenstander die ik fysiek sterker vind. Ik zeg met een ajax bril 1-2. Mijn realistische voorspelling is 2-2
ajaxkampioen 2012
 ajaxkampioen 2012 - maandag 21 januari 2013 - 15:35   quote  deeplink  
zal eens gek doen. 2-10
remco k
 remco k - maandag 21 januari 2013 - 15:51   quote  deeplink  
Vitesse 1 punt uit de laatste 4 wedstrijden, speelden waardeloos slecht tegen AZ, Kakuta Reis en van der Heijden zijn de beste spelers van het elftal, de rest ben ik niet van onder de indruk.
joduh
 joduh - maandag 21 januari 2013 - 16:42   quote  deeplink  
Deze gaan we nie winnen..... Vitesse zal weer super gemotiveerd zijn..... Ik hoop op gelijk spel!!
Laatste minuut vrije trap net buiten de 16 voor Vitesse. .... Theo achter de bal!! Ik heb nu al een poepbroekie als ik daaraan denk! Ghaha
infamous psv
 infamous psv - maandag 21 januari 2013 - 18:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 januari 2013 - 16:42 schreef joduh het volgende:
Deze gaan we nie winnen..... Vitesse zal weer super gemotiveerd zijn..... Ik hoop op gelijk spel!!
Laatste minuut vrije trap net buiten de 16 voor Vitesse. .... Theo achter de bal!! Ik heb nu al een poepbroekie als ik daaraan denk! Ghaha
Laten we het hopen :)
dege
 dege - maandag 21 januari 2013 - 19:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 januari 2013 - 21:55 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Vitesse zonder Bony en niet in vorm...
wedstrijden tegen ajax staan altijd op zich, kijk utrecht, die kunnen een heel kutseizoen spelen maar tegen ajax spelen ze altijd top, zal met vitesse net zo zijn, zo makkelijk als gister word het echt niet, ik hoop op 0-2, 2 keer, wie anders, fischer haha
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 21 januari 2013 - 20:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 januari 2013 - 15:51 schreef remco k het volgende:
Vitesse 1 punt uit de laatste 4 wedstrijden, speelden waardeloos slecht tegen AZ, Kakuta Reis en van der Heijden zijn de beste spelers van het elftal, de rest ben ik niet van onder de indruk.
ook niet onder in de indruk van: Van Ginkel? Kalas? zijn 2 supertalenten...
remco k
 remco k - maandag 21 januari 2013 - 20:11   quote  deeplink  
Vind Kalas totaal niet bijzonder, van Ginkel is wel goed, maar een supertalent??? Nee sorry, supertalenten eindigen bij de top van de wereld, dat zie ik met van Ginkel niet gebeuren..
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 21 januari 2013 - 20:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 januari 2013 - 20:11 schreef remco k het volgende:
Vind Kalas totaal niet bijzonder, van Ginkel is wel goed, maar een supertalent??? Nee sorry, supertalenten eindigen bij de top van de wereld, dat zie ik met van Ginkel niet gebeuren..
oke, in termen van de Eredivisie is het nu al een prima speler! een 'talent' voor de toekomst.

vind Kalas verdedigend erg sterk. mischien wel sterker dan van Rhijn.
nora
 nora - maandag 21 januari 2013 - 20:35   quote  deeplink  
Totaal weg gespeeld door AZ dus dat moet Ajax ook zeker kunnen,zonder Bony 2 klasse minder.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 21 januari 2013 - 21:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 januari 2013 - 09:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Vitesse kan van ons winnen, Feyenoord niet. Let de komende jaren maar op. Je begint wat kakkie dingetjes te vertonen man.
beetje goedkoop ouwe....ik ga met een kakkie,zal er nooit een worden,ben gewoon realistisch
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 21 januari 2013 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 januari 2013 - 15:35 schreef ajaxkampioen 2012 het volgende:
zal eens gek doen. 2-10
Als je dan toch gek wil doen, zeg dan gewoon 0-20 ;-)
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 21 januari 2013 - 22:20   quote  deeplink  
quote:
Staan volgens jou wel in de top.....en nu ben je niet onder de indruk??
Jij geeft mij kakkie gedrag,is prima...ik weet wel beter,maar je lult poep man.

Ajax en Feijenoord spelen met eigen jeugd en doen het gewoon goed.......de rest koopt alleen maar....voor mij zijn er maar 2 clubs die er toe doen,dat de supporters elkaar niet moeten.....soit......maar blijft wel de klasieker

Haat/liefde is maar een dun lijntje
remco k
 remco k - maandag 21 januari 2013 - 22:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 januari 2013 - 21:41 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

beetje goedkoop ouwe....ik ga met een kakkie,zal er nooit een worden,ben gewoon realistisch
Vraag me af of ie dat dan op de trainen laat zien. In de wedstrijden zie ik het namelijk niet
remco k
 remco k - maandag 21 januari 2013 - 22:38   quote  deeplink  
Reactie moest naar Natjos
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 21 januari 2013 - 22:40   quote  deeplink  
Ben blij dat ze zulk trouw publiek hebben dat Vitesse.... Als het doorgaat, dan wint Ajax, lekker zonder Bony en dat is maar goed ook, als hij weer terug is wint Vitesse van PSV en Twente en worden wij kampioen...
remco k
 remco k - maandag 21 januari 2013 - 22:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 januari 2013 - 22:20 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Staan volgens jou wel in de top.....en nu ben je niet onder de indruk??
Jij geeft mij kakkie gedrag,is prima...ik weet wel beter,maar je lult poep man.

Ajax en Feijenoord spelen met eigen jeugd en doen het gewoon goed.......de rest koopt alleen maar....voor mij zijn er maar 2 clubs die er toe doen,dat de supporters elkaar niet moeten.....soit......maar blijft wel de klasieker

Haat/liefde is maar een dun lijntje
Dat wij ervan kunnen winnen zegt niet zoveel over hun ambities toch of wel. O dit moment niet goed. Maar de komende jaren meer top dan Feyenoord. Let nu maar op.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 21 januari 2013 - 23:06   quote  deeplink  
Ik let wel op hoor....nogmaals Ajax en Feijenoord doen het met de jeugd,de rest koopt en doet maar,dat is niet de manier.....Ajax en Feijenoord gaan domineren,de trend is gezet.

Geloof mij maar
Eide
 Eide - maandag 21 januari 2013 - 23:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 januari 2013 - 23:06 schreef Nenam_tiL het volgende:
Ik let wel op hoor....nogmaals Ajax en Feijenoord doen het met de jeugd,de rest koopt en doet maar,dat is niet de manier.....Ajax en Feijenoord gaan domineren,de trend is gezet.

Geloof mij maar
Eens, het avontuur Jordania duurt zolang als dat deze playboy het leuk vindt en zodra als dat de charme eraf is valt zo'n club diep. Ook Jordania zal echt niet ongelimiteerd gaan investeren zoals dat bij Chelsea en City gebeurt, anders had hij wel een club in Engeland of Spanje gekocht.

Kijk trouwens maar eens naar dit weekend, de routiniers Van Bommel, Janssen en Mathijssen afggegaan als gieters terwijl de talenten Eriksen, Fischer en Maher gewoon de trent zetten.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 21 januari 2013 - 23:29   quote  deeplink  
Weet je Eide ik ben ingehuurd als de nar van het forum......maar ben niet dom,ik verzwelg niet in mijn eigengereigheid,ben realist hoef niet altijd mijn gelijk hebben,ik slaap met een kakkie(merk je nix van)maar blijf Ajacied

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 21 januari 2013 door Nenam_tiL --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 21 januari 2013 - 23:32   quote  deeplink  
Heb het aangepast....heb genoeg shit over me heen gehad
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 22 januari 2013 - 01:44   quote  deeplink  
quote:
ja, vitesse speelde dit weekend slecht. De andere 3 wedstrijden zijn van vorig jaar. of kunnen we ook de wedstrijden van 3 jaar geleden bij pakken? Nee toch.

kijk je alleen naar dit weekend speelde iedereen in de top 5 een slechte wedstrijd. Alleen Ajax pakte de punten. Twente maar 1 en de rest 0

Dat gaat niet altijd zo. Dus waarom zou het volgende week zo zijn dat vitesse weer een slechte wedstrijd speelt? Enkel alleen om Bony er niet is? Dus enkel alleen bony heeft er voor gezorgd dat Vitesse 5de staat? Lijkt mij niet.

Het weer en voetbal lijken in veel gevallen op elkaar. Voorspellen heeft geen zin want het is meestal fout. Achteraf beschouwen lijkt alles zo logisch.

Dus van mij geen voorspelling.

Liever een wens die uitkomt. Ajax speelt Vitesse van de mat en gaat met 1-5 terug naar Amsterdam, zodat er 1 club voor de titel al lijkt uitgeschakeld.

Nog een wens in verband met het weer. Liever nog 4 weken strenge vorst. Zodat de er tussen de 11 steden in friesland weer geschaatst kan worden..
Eide
 Eide - dinsdag 22 januari 2013 - 05:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 januari 2013 - 23:32 schreef Nenam_tiL het volgende:
Heb het aangepast....heb genoeg shit over me heen gehad
please-be-patient-sticker-sq.gif
remco k
 remco k - dinsdag 22 januari 2013 - 12:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 januari 2013 - 23:06 schreef Nenam_tiL het volgende:

Geloof mij maar
Feyenoord zal ongetwijfeld nog wel weer bovenin meedraaien. Maar ik verwacht dat zolang Jordanië daar zit. Dat Vitesse meer mans maakt om prijzen te winnen dan Feyenoord, zodra hij daar weggaat is het uiteraard klaar. Wat ik zg is dus logischerwijs ervan uitgaande dat hij daar nog wel e en zit en er geld in blijf pompen. Zie CHELSEA, ook die winnen titels en de CL.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 22 januari 2013 - 13:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 januari 2013 - 12:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Feyenoord zal ongetwijfeld nog wel weer bovenin meedraaien. Maar ik verwacht dat zolang Jordanië daar zit. Dat Vitesse meer mans maakt om prijzen te winnen dan Feyenoord, zodra hij daar weggaat is het uiteraard klaar. Wat ik zg is dus logischerwijs ervan uitgaande dat hij daar nog wel e en zit en er geld in blijf pompen. Zie CHELSEA, ook die winnen titels en de CL.
Die tijden zijn voorbij. Er worden geen grote bedragen meer neergeteld voor een speler.
Finaciel fair play komt eraan. Chelsea kan niet in 1 seizoen zoveel geld neer leggen dat ze kampioen worden, geld overigens ook voor city. Clubs kunnen alleen aan zoveel geld komen door een goed sponsorcontract. Maar niet meer van een eigenaar. City heeft een voordeel want de eigenaar is ook de sponsor, daar legt hij veel geld voor neer om zo de regels te ontlopen. Abramovich heeft geen bedrijf waar hij geld mee kan verdienen.
remco k
 remco k - dinsdag 22 januari 2013 - 17:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 januari 2013 - 13:32 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Die tijden zijn voorbij. Er worden geen grote bedragen meer neergeteld voor een speler.
Finaciel fair play komt eraan. Chelsea kan niet in 1 seizoen zoveel geld neer leggen dat ze kampioen worden, geld overigens ook voor city. Clubs kunnen alleen aan zoveel geld komen door een goed sponsorcontract. Maar niet meer van een eigenaar. City heeft een voordeel want de eigenaar is ook de sponsor, daar legt hij veel geld voor neer om zo de regels te ontlopen. Abramovich heeft geen bedrijf waar hij geld mee kan verdienen.
Kom op zeg, wees niet zo naief man. Hoe denk je dat die eigenaren aan zoveel geld komen?? Juist, door een eigen bedrijf en vaak zelfs meerdere bedrijven. En wat kunnen die bedrijven doen?? Hele dikke sponsorcontracten neerleggen, het eerste voorbeeld is al in Parijs te zien, een van de bedrijven van de eigenaar heeft al eventjes een contract afgesloten dat PSG een slordige 200 miljoen per jaar gaat opleveren. Hoezo financial fairplay?? bron

FFP is overigens niet zinloos, clubs als AC Milan hebben al laten zien er wel aan te willen voldoen. Ik denk dat clubs dus net zo veel geld uit blijven geven, alleen zullen ze denk ik minder spelers in de selectie willen hebben en dus beter gaan scouten. Een City met 83 selectie spelers zal denk ik niet meer voorkomen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 22 januari 2013 - 19:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 januari 2013 - 12:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Feyenoord gaat dit winnen op de lange duur...komt een ijzersterke jeugd aan...is een club met traditie en bedrijfstechnisch gaat het weer de goede kant op....
remco k
 remco k - dinsdag 22 januari 2013 - 20:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 januari 2013 - 19:56 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Feyenoord gaat dit winnen op de lange duur...komt een ijzersterke jeugd aan...is een club met traditie en bedrijfstechnisch gaat het weer de goede kant op....
Dat zeg ik ook, alleen zolang Jordania daar zit en ze jaarlijks hetzelfde geld in de ploeg blijven pompen als dat ze de afgelopen jaar hebben gedaan, dan denk ik dat Vitesse in die periode gaat domineren. Vitesse is wat financiën betreft dan te vergelijken met grotere buitenlandse clubs.

Uiteraard hoop ik dat niet en zie ik liever ploeg bovenin draaien zie zoals Ajax en Feyenoord de jeugd de kans geven.

Maar zolang Jordania constant veel geld in die club blijft pompen kan het niet anders dan dat ze veel andere clubs voorbij gaan..

Persoonlijk schat ik Ajax iets hoger in dan Feyenoord, en denk ik dat Vitesse daar dan tussen in komt te staan, en misschien wel een tijdje zelfs boven Ajax..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 22 januari 2013 - 21:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 januari 2013 - 17:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Kom op zeg, wees niet zo naief man. Hoe denk je dat die eigenaren aan zoveel geld komen?? Juist, door een eigen bedrijf en vaak zelfs meerdere bedrijven. En wat kunnen die bedrijven doen?? Hele dikke sponsorcontracten neerleggen, het eerste voorbeeld is al in Parijs te zien, een van de bedrijven van de eigenaar heeft al eventjes een contract afgesloten dat PSG een slordige 200 miljoen per jaar gaat opleveren. Hoezo financial fairplay?? bron

FFP is overigens niet zinloos, clubs als AC Milan hebben al laten zien er wel aan te willen voldoen. Ik denk dat clubs dus net zo veel geld uit blijven geven, alleen zullen ze denk ik minder spelers in de selectie willen hebben en dus beter gaan scouten. Een City met 83 selectie spelers zal denk ik niet meer voorkomen.
Niet iedereen heeft zo eigenaar als PSG of City.
Overigens zei ik al dat dat het verschil was met Chelsea want die heeft dat niet. Abramovish heeft geen groot bedrijf meer. Heeft het verkocht vandaar het geld.
Zenit kocht in de zomer 2 spelers voor 90 miljoen, dat konden ze doen omdat gazprom, hun sponsor eenmalig geld overmaakte.

Maar de Clubs zoals Real en Barca zijn verleden tijd. Clubs die spelers kopen uit hun eigen vermogen. Hun eigen vermogen is negatief, dat betekend dat ze ergens een schuld hebben staan. Dat is verleden tijd. In Spanje is het erg, want de banken hebben geld nodig.

Overigens is de Uefa aan het bekijken naar die sponsor contracten. Of het wel in verhouding klopt.

Maar het ging hier om Jordania, die investeert in Vitesse. Als Jordania ermee stopt dan heeft vitesse een probleem. Jordania ook want hij ziet zijn geld dan ook niet meer terug.

FFP zegt een paar dingen. Eigenaren mogen geen geld uitgeven voor spelers en andere investeringen. De club betaald de rekeningen uit eigen zak. Eigenaren mogen wel via een bedrijf of via een lening de club helpen. In beide gevallen staat het op de begroting van de club. Heeft de club een negatief eigen vermogen dan zal de club worden uitgesloten van europees voetbal.

Vitesse wordt niet uitgesloten omdat de geld leent van de eigenaar. Maar het geld wel kan terugbetalen in de tijd die ervoor staat. Of Jordania bouwt op eigen geld dat nieuwe training complex en vittesse huurt het.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 22 januari 2013 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 januari 2013 - 20:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook, alleen zolang Jordania daar zit en ze jaarlijks hetzelfde geld in de ploeg blijven pompen als dat ze de afgelopen jaar hebben gedaan, dan denk ik dat Vitesse in die periode gaat domineren. Vitesse is wat financiën betreft dan te vergelijken met grotere buitenlandse clubs.

Uiteraard hoop ik dat niet en zie ik liever ploeg bovenin draaien zie zoals Ajax en Feyenoord de jeugd de kans geven.

Maar zolang Jordania constant veel geld in die club blijft pompen kan het niet anders dan dat ze veel andere clubs voorbij gaan..

Persoonlijk schat ik Ajax iets hoger in dan Feyenoord, en denk ik dat Vitesse daar dan tussen in komt te staan, en misschien wel een tijdje zelfs boven Ajax..
Jordania heeft niet zoveel geld als alle andere eigenaren die buitenlandse clubs hebben.
Anders had hij nooit voor vittesse gekozen maar voor een club in de 2de van engeland.
Jordania heeft een ander doel en dat is spelers opleiden en daar veel geld mee verdienen.
Daarvan wint hij het nooit van Ajax en feyenoord.
Daarnaast als hij heel veel geld zou bezitten en grote spelers gaat halen dan is het geld snel op want verkopen gaat meestal al niet meer bij grote spelers die in nederland voetballen. Daarnaast kan een nederlandse club alleen in de Cl veel geld mee verdienen, want de competitie en de beker levert weinig op. zelfs de EL is voor sommige nederlandse clubs niet de moeite waard om voor te vechten.

Dus zal ooit Cl spelen, maar de grote spelers komen niet naar arnhem. De talenten kiezen eerder voor ajax dan voor vitesse. Dus we hebben wel een topclub bij maar zal nooit de nederlandse competitie domineren.
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 22 januari 2013 - 21:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 januari 2013 - 21:32 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Overigens zei ik al dat dat het verschil was met Chelsea want die heeft dat niet. Abramovish heeft geen groot bedrijf meer. Heeft het verkocht vandaar het geld.
Zenit kocht in de zomer 2 spelers voor 90 miljoen, dat konden ze doen omdat gazprom, hun sponsor eenmalig geld overmaakte.

Maar de Clubs zoals Real en Barca zijn verleden tijd. Clubs die spelers kopen uit hun eigen vermogen. Hun eigen vermogen is negatief, dat betekend dat ze ergens een schuld hebben staan. Dat is verleden tijd. In Spanje is het erg, want de banken hebben geld nodig.

Overigens is de Uefa aan het bekijken naar die sponsor contracten. Of het wel in verhouding klopt.

Maar het ging hier om Jordania, die investeert in Vitesse. Als Jordania ermee stopt dan heeft vitesse een probleem. Jordania ook want hij ziet zijn geld dan ook niet meer terug.

FFP zegt een paar dingen. Eigenaren mogen geen geld uitgeven voor spelers en andere investeringen. De club betaald de rekeningen uit eigen zak. Eigenaren mogen wel via een bedrijf of via een lening de club helpen. In beide gevallen staat het op de begroting van de club. Heeft de club een negatief eigen vermogen dan zal de club worden uitgesloten van europees voetbal.

Vitesse wordt niet uitgesloten omdat de geld leent van de eigenaar. Maar het geld wel kan terugbetalen in de tijd die ervoor staat. Of Jordania bouwt op eigen geld dat nieuwe training complex en vittesse huurt het.
staat Jordania niet garant voor de schulden?
dat ie zegt van we kopen dit en kopen dat, en alles wat we tekort komen leg ik in.

temminste zo is het me eens uitgelegt dat dat zo gaat bij clubs als Chelsea..
remco k
 remco k - dinsdag 22 januari 2013 - 22:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 januari 2013 - 21:32 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Abramovic heeft toch echt nog diverse bedrijven groter dan welke NL firma dan ook.

Achter iedere man met veel geld zitten echt diverse bedrijven of een Holding, en vanuit daar kan het geld gewoon als sponsoring worden overgemaakt, of dit belasting technisch nadelig kan zijn zou ik overigens niet weten..

Van Madrid weet ik het niet omdat de club me geen fluit intereseerd, maar Barcelona heeft nog "maar" een schuld van 335 miljoen euro, dit was in 2002 zo'n 600 miljoen euro, ze maken gemiddeld de laaste jaren zo'n 50 miljoen Euro winst, in de komende 5 jaar zal daar via een lucratief sponsorcontract nog eens 170 miljoen Euro van worden afgelost.

MAW als Barca doorgaat zoals het nu doet, dan zal het over een jaar of 5/6 schuldenvrij zijn, gezien de potentie van de club en de macht die het uiteraard heeft zal het nooit gebeuren dat die club buiten wordt gesloten.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 22 januari 2013 - 22:47   quote  deeplink  
quote:

[..]

Dat zou wel eens goed kunnen...de toekomst zal het uitwijzen....
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 22 januari 2013 - 22:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 januari 2013 - 22:06 schreef remco k het volgende:

[..]

Abramovic heeft toch echt nog diverse bedrijven groter dan welke NL firma dan ook.

Achter iedere man met veel geld zitten echt diverse bedrijven of een Holding, en vanuit daar kan het geld gewoon als sponsoring worden overgemaakt, of dit belasting technisch nadelig kan zijn zou ik overigens niet weten..

Van Madrid weet ik het niet omdat de club me geen fluit intereseerd, maar Barcelona heeft nog "maar" een schuld van 335 miljoen euro, dit was in 2002 zo'n 600 miljoen euro, ze maken gemiddeld de laaste jaren zo'n 50 miljoen Euro winst, in de komende 5 jaar zal daar via een lucratief sponsorcontract nog eens 170 miljoen Euro van worden afgelost.

MAW als Barca doorgaat zoals het nu doet, dan zal het over een jaar of 5/6 schuldenvrij zijn, gezien de potentie van de club en de macht die het uiteraard heeft zal het nooit gebeuren dat die club buiten wordt gesloten.
Belachelijke cijfers...ze moesten al die clubs die zo diep in het rood staan uitsluiten in Europa....niet eerlijk tegenover de clubs die hun financiele huishouden wel goed op orde hebben....in Nederland hadden wij dan allang falliet geweest...RBC Roosendaal als voorbeeldje nemend....
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 22 januari 2013 - 22:53   quote  deeplink  
quote:

[..]

Weet je wat ik niet snap. Dat Vitesse alles koopt wat los en vast zit, maar met salarissen zijn ze niet zo scheutig. Ze betalen veel minder dan wat Ajax uitgeeft aan salarissen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5979
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Vitesse - Ajax (zondag 27 januari 2013, 12:30): 3 - 2

0.0059199