|
|
Eide
|
|
|
Real heeft opnieuw hoogste omzet, Ajax tegen top 20 aan
Real Madrid staat voor het achtste opvolgende jaar bovenaan in de Football Money League 2013, het jaarlijkse onderzoek van Deloitte naar de clubs met de grootste omzet ter wereld. FC Barcelona volgt de Koninklijke voor het vierde jaar op rij op kleine afstand. Vijf van de eerste tien clubs zijn Engels. Ajax is de eerste Nederlandse club: 24ste.
Real Madrid was het afgelopen seizoen (2011/12) de eerste club ooit in welke sport dan ook die meer dan 500 miljoen euro omzette in een jaar. De Madrileense omzet steeg met zeven procent naar 512,6 miljoen. De 'Koninklijke' evenaart het record van Manchester United, dat van het seizoen 1996/97 tot 2003/04 eveneens acht jaar op rij de hoogste omzet kende.
De totale omzet van de top twintig bedraagt een record van 4,8 miljard, tien procent hoger dan het seizoen 2010/11.
Ajax, dat afgelopen seizoen een recordomzet draaide van 104,1 miljoen euro, zit dicht tegen de eerste twintig aan. De Amsterdammers staan 24ste.
Football Money League 2011/12: # Club Omzet (in miljoenen euro's) 1. Real Madrid 512,6 2. Barcelona 483 3. Manchester United 395,9 4. Bayern München 368,4 5. Chelsea 322,6 6. Arsenal 290 7. Manchester City 285,6 8. AC Milan 256,9 9. Liverpool 233,2 10.Juventus 195,4 11.Borussia Dortmund 189,1 12.Internazionale 185,9 13.Tottenham Hotspur 178,2 14.Schalke 04 174,5 15.Napoli 148,4 16.Olympique Marseille 135,7 17.Olympique Lyon 131,9 18.Hamburger SV 121,1 19.AS Roma 115,9 20.Newcastle United 115,3 ... 24.Ajax 104,1 http://www.ad.nl/ad/nl/1017/Buitenlands-voetbal/article/detail/3382423/2013/01/24/Real-heeft-opnieuw-hoogste-omzet-Ajax-tegen-top-20-aan.dhtml
Ajax doet aardig mee. Het verschil loopt vanaf plekje 15 wel enorm op zeg. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
Nu alleen nog een lijst incl de uitgaven! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Viel mij ook al op dat PSG er niet bij stond. Suikeroom he, kennelijk valt het daar qua inkomsten tegen.
quote: Dat zou het inderdaad af maken voor wat betreft financiële situatie. Gevoelsmatig zeg ik dat het enorm schrikken zal zijn voor de gehele top 10 behalve de Duitse clubs. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Barca heeft vorig seizoen 45 miljoen winst gemaakt. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Juist....of nu een lijst top 20 kenbaar maken wie..vet in het rood staan... |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote: Dan maken we een goeie kans. ghehehehe Mijn cluppie dan he..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 24 januari 2013 door infamous psv -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Dat dan weer wel Whahaha maar ik heb het eigenlijk over de meer grotere clubs in Europa.... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Top-4 grootverdieners bij Ajax
De Deense krant Ekstra Bladet onthulde woensdag het salaris van 700.000 euro dat Viktor Fischer zou gaan verdienen als hij zijn contract bij Ajax verlengd. Daarnaast plaatste de krant de top 4 van beste verdieners bij Ajax.
Op nummer 1 staat Miralem Sulejmani met 1,8 miljoen euro, gevolgd door Siem de Jong met 1,2 miljoen euro. Christan Poulsen strijkt volgens Ekstra Bladet jaarlijks 1 miljoen euro op bij Ajax. Nummer vier is Christian Eriksen, met 800.000 euro. FIscher lijkt dan in de buurt van Eriksen te komen met 700.000 euro per jaar.
Edwin van der Sar zegt er alles aan te doen om Fischer bij Ajax te laten voetballen. 'We willen hem heel graag nog een paar jaar houden', aldus Van der Sar. http://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/67839/top-4-grootverdieners-bij-ajax.html
Die bedragen vallen me alleszins mee al het waar is. Behalve het salaris van Mickey dan. :( |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 - 00:21 schreef Eide het volgende:Top-4 grootverdieners bij AjaxDe Deense krant Ekstra Bladet onthulde woensdag het salaris van 700.000 euro dat Viktor Fischer zou gaan verdienen als hij zijn contract bij Ajax verlengd. Daarnaast plaatste de krant de top 4 van beste verdieners bij Ajax. Op nummer 1 staat Miralem Sulejmani met 1,8 miljoen euro, gevolgd door Siem de Jong met 1,2 miljoen euro. Christan Poulsen strijkt volgens Ekstra Bladet jaarlijks 1 miljoen euro op bij Ajax. Nummer vier is Christian Eriksen, met 800.000 euro. FIscher lijkt dan in de buurt van Eriksen te komen met 700.000 euro per jaar. Edwin van der Sar zegt er alles aan te doen om Fischer bij Ajax te laten voetballen. 'We willen hem heel graag nog een paar jaar houden', aldus Van der Sar. http://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/67839/top-4-grootverdieners-bij-ajax.htmlDie bedragen vallen me alleszins mee al het waar is. Behalve het salaris van Mickey dan. :( En dan deze:
'Ajax wil Eriksen met salarisverdubbeling in Amsterdam houden' (SoccerNews.NL)
http://www.soccernews.nl/news/184157/Ajax_wil_Eriksen_met_salarisverdubbeling_in_Amsterdam_houden
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 29 januari 2013 door Ronald 1960 -- |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
Dan gaan ze over die 1,2 miljoen heen...dus lijkt me sterk |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Ik denk als je zulke spelers echt langer wil binden aan de club, dat je wel mee zal moeten. Anders ben ik bang dat we echt alleen nog maar als opleidingsinstituut gelden en voorlopig niet en misschien wel helemaal nooit meer, internationaal een rol van betekenis kunnen spelen. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 - 10:10 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Ik denk als je zulke spelers echt langer wil binden aan de club, dat je wel mee zal moeten. Anders ben ik bang dat we echt alleen nog maar als opleidingsinstituut gelden en voorlopig niet en misschien wel helemaal nooit meer, internationaal een rol van betekenis kunnen spelen. Het zijn de consequenties van het nieuwe beleid.... Je kan nu geen uitzondering gaan maken.... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Hoezo? Ajax heeft een plafond van 1.5 miljoen, als ze Eriksen op dat plafond zetten is dat (bijna) een verdubbeling.
Bovendien het het nieuwe beleid geen ruk met salarissen te maken. Het salarisplafond is ingesteld om Ajax structureel zwarte cijfers te laten draaien en niet als een paar jaar terug een verlies te hebben van 20 miljoen. Dat zijn 2 gescheiden zaken. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Volgens mij ligt het salarisplafond op 1,5 mln. euro |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
Twee keer 800000 is 1600000, toch...??? |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 - 10:11 schreef hippy het volgende:[..] Het zijn de consequenties van het nieuwe beleid.... Je kan nu geen uitzondering gaan maken.... Dat is het beleid helemaal niet volgens mij hoor. Jeugd inpassen in het team is het beleid, maar het team laten staan is volgens mij ook beleid hoor. Maar daar hoor je niks over omdat het niet aan de orde is.
In plaats van 10 miljoen voor 1 speler neer te leggen kopen ze twee talenten voor samen 1 miljoen, hebben ze 9 miljoen over voor contracten met de beste (zichzelf al bewezen, steunpilaren, ervaring) spelers van het team.
Ik denk dus dat als Eriksen bijtekend hij over een aantal jaren weer meer kan gaan verdienen. Maar dan zal hij zelf wel wegwillen denk ik. Neem Blind bijvoorbeeld. Als hij echt zijn hele carriere voor ajax wil spelen dan moet hij wel een mooi salaris krijgen. Stel dat hij 8 ton per jaar verdiend, dan is het een dure speler in vergelijking met een talent wat voor 1 ton staat. Maarja... Team opbouwen en behouden is de filosofie denk ik.
Is logisch toch? ...... |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: En dat helemaal uit je hoofd? ;-)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 29 januari 2013 door Ronald 1960 -- |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote: Ja...au au au...;))) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: quote:Hoezo? Ajax heeft een plafond van 1.5 miljoen, als ze Eriksen op dat plafond zetten is dat (bijna) een verdubbeling. Bijna dus. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
'Ajax wil Eriksen met salarisverdubbeling in Amsterdam houden'
Ajax is bereid om ver te gaan om Christian Eriksen binnenboord te houden. De Deen kan zijn contract bij de Amsterdammers verlengen tegen een aanzienlijke salarisverhoging. Eriksen zou ruim 1,3 miljoen euro per jaar kunnen gaan verdienen, een verdubbeling van zijn huidige jaarsalaris.
Edwin van der Sar, directeur bij Ajax, weigert in te gaan op de speculaties. "We zijn in gesprek met de mensen van Eriksen en het is de bedoeling dat we snel weer samen komen. Ik geloof dat we Christian kunnen overtuigen dat het goed voor hem is om nog een paar jaar bij Ajax te blijven."
De twintigjarige Eriksen is momenteel in het bezit van een contract tot medio 2014. De international is sinds 2008 actief bij de Nederlandse recordkampioen, dat hem destijds overnam van Odense BK. Eriksen, die in Amsterdam is uitgegroeid tot een bepalende speler, wordt gevolgd door diverse clubs uit de Europese topcompetities http://www.soccernews.nl/news/184157/Ajax_wil_Eriksen_met_salarisverdubbeling_in_Amsterdam_houden#ixzz2JNuJ8wlu
Dan zou Chris momenteel dus 650.000 verdienen. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 - 17:58 schreef Eide het volgende:'Ajax wil Eriksen met salarisverdubbeling in Amsterdam houden'
Ajax is bereid om ver te gaan om Christian Eriksen binnenboord te houden. De Deen kan zijn contract bij de Amsterdammers verlengen tegen een aanzienlijke salarisverhoging. Eriksen zou ruim 1,3 miljoen euro per jaar kunnen gaan verdienen, een verdubbeling van zijn huidige jaarsalaris.
Edwin van der Sar, directeur bij Ajax, weigert in te gaan op de speculaties. "We zijn in gesprek met de mensen van Eriksen en het is de bedoeling dat we snel weer samen komen. Ik geloof dat we Christian kunnen overtuigen dat het goed voor hem is om nog een paar jaar bij Ajax te blijven."
De twintigjarige Eriksen is momenteel in het bezit van een contract tot medio 2014. De international is sinds 2008 actief bij de Nederlandse recordkampioen, dat hem destijds overnam van Odense BK. Eriksen, die in Amsterdam is uitgegroeid tot een bepalende speler, wordt gevolgd door diverse clubs uit de Europese topcompetitieshttp://www.soccernews.nl/news/184157/Ajax_wil_Eriksen_met_salarisverdubbeling_in_Amsterdam_houden#ixzz2JNuJ8wluDan zou Chris momenteel dus 650.000 verdienen. niks raars aan als Christ 1.3 gaat verdienen... als de Jong wordt verkocht krijg je dan dus ook geen 'schuine ogen' in de kleedkamer... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 - 10:11 schreef hippy het volgende:[..] Het zijn de consequenties van het nieuwe beleid.... Je kan nu geen uitzondering gaan maken.... Volgens mij is er gezegd dat er een plafond is van 1.5 miljoen. Maar dat er bij hoge uitzondering voor grote talenten waarvan vrijwel zeker is dat ze voor veel geld gaan vertrekken toch meer geld betaald mag worden. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 - 17:58 schreef Eide het volgende:'Ajax wil Eriksen met salarisverdubbeling in Amsterdam houden'
De twintigjarige Eriksen is momenteel in het bezit van een contract tot medio 2014. De international is sinds 2008 actief bij de Nederlandse recordkampioen, dat hem destijds overnam van Odense BK. Eriksen, die in Amsterdam is uitgegroeid tot een bepalende speler, wordt gevolgd door diverse clubs uit de Europese topcompetitieshttp://www.soccernews.nl/news/184157/Ajax_wil_Eriksen_met_salarisverdubbeling_in_Amsterdam_houden#ixzz2JNuJ8wluDan zou Chris momenteel dus 650.000 verdienen. Ik las ook al berichten dat Fischer 7 ton zou gaan verdienen en dat Eriksen iets meer dan een ton meer heeft per jaar. Dus zou die 8 ton weer wel kloppen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 - 18:46 schreef NatjosFC het volgende:[..] niks raars aan als Christ 1.3 gaat verdienen... als de Jong wordt verkocht krijg je dan dus ook geen 'schuine ogen' in de kleedkamer... Die krijg je uberhaubt niet zo snel, men is zich er toch wel van bewust dat ze belachelijk veel geld verdienen en dat als ze meer willen hebben dat ze dan beter hadden moeten onderhandelen..
Ook hoor je dit soort verhalen zelden in de voetbal.. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 - 18:59 schreef remco k het volgende:[..] Die krijg je uberhaubt niet zo snel, men is zich er toch wel van bewust dat ze belachelijk veel geld verdienen en dat als ze meer willen hebben dat ze dan beter hadden moeten onderhandelen.. Ook hoor je dit soort verhalen zelden in de voetbal.. nou ja, je hoort vrij vaak dat spelers van eigen jeugd er verbaast van staan, dan spelers van buitenaf veel meer verdienen..
referend naar het verschil tussen het salaris van Eriksen en Poulsen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 - 21:07 schreef NatjosFC het volgende:[..] nou ja, je hoort vrij vaak dat spelers van eigen jeugd er verbaast van staan, dan spelers van buitenaf veel meer verdienen.. referend naar het verschil tussen het salaris van Eriksen en Poulsen. Daar is nooit iets over aan de hand geweest binnen de club.. Je hoort dit soort dingen weleens bij VI als stemmingmakerij, verder niet.. |
|
|
|
|
dege
|
|
|
quote: dat zou ik ook wel eens willen, kijken welke van de top 10 uberhaupt gezond is. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: Arsenal...
Munchen, denk ik ook wel aangezien Guardiola behoorlijk mag gaan investeren wordt er gemeld... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Bayern is al jaren de gezondste club van Europa volgens mij. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Bayern, Arsenal en Juventus zijn financieel gezond. De rest draait miljoen verliezen en zit diep in de schulden.
De Engelse clubs danken de slechte financiële situatie grappig genoeg onder andere aan hun inkoopbeleid. Omdat ze constant topspelers voor de hoofdprijs kopen schrijven ze de transferwaarde van de spelers vrijwel consequent geheel af.
Financial Fair Play (FFP) betekent dat de clubs tot aan 2014 maximaal €45 mio verlies mogen noteren. Eigenaars mogen dit deels subsidiëren, maar moeten dat geld dat wel permanent investeren, een lening (de Abramovich variant) mag niet. Van 2014 tot 2017 mogen clubs dan maximaal €30 mio verlies noteren, na 2017 moeten clubs quitte draaien.
Dit alles gebeurt in blokken van 3 jaar. Tussen 2014 en 2017 mag een club dus €30 mio verlies per jaar draaien gemiddeld over een periode van 3 jaar. Na 2017 dus gemiddeld €0 mio verlies over een periode van 3 jaar. Je kan dus een jaar verlies draaien, als je dat in andere jaren maar recht breidt.
Dit alles heeft echt wel gevolgen. Clubs als City en Chelsea draaien €150 en €100 mio verlies over 2011/12 dus daar is echt wel iets nodig. Staat een club als Bayern tegenover die afgelopen jaar voor het 20e (!!) jaar op rij winst kon melden.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 30 januari 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Het is niet voor niets dat Ajax met regelmaat naar Bayern München wijst als het voorbeeld. Een club geleid door oud-voetballers, nationaal en internationaal toonaangevend en financieel kerngezond.
En dat wordt onderschreven door iemand als Pep Guardiola die trainer wordt in München. Geef die Duitsers nog een paar jaar en ze streven Engeland en Spanje voorbij als de toonaangevende competitie in Europa.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 30 januari 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ajax ontvangt meeste inkomsten uit transfers, FC Twente volgt
In de Nederlandse Eredivisie is Ajax de grootverdiener als het gaat om transfers. Voetbal International bekeek sinds het seizoen 2008/09 de uitgaande transfers. Daaruit bleek dat Ajax het meeste kreeg en dat FC Twente volgt.
De Amsterdammers hebben de afgelopen vijf jaar flink kunnen cashen bij uitgaande transfers. De hoofdstedelingen ontvingen liefst 27 miljoen euro van Real Madrid voor de transfer van Klaas-Jan Huntelaar in 2008. Luis Suárez verhuisde naar Liverpool voor 26,5 miljoen euro. Jan Vertonghen (Tottenham Hotspur) leverde twaalf miljoen euro op, waar ook Vurnon Anita (Newcastle United voor 8,5 miljoen euro) en Thomas Vermaelen (Arsenal voor twaalf miljoen euro) flink wat opleverden.
In totaal haalde Ajax 124,6 miljoen euro op aan transfers. De ploeg is daarmee de lijstaanvoerder, gevolgd door FC Twente. De Tukkers haalden in totaal 86,9 miljoen euro op, wanneer de transfer van Leroy Fer officieel beklonken is. De transfers van Luuk de Jong naar Borussia Mönchengladbach (vijftien miljoen euro) en Ola John naar Benfica (negen miljoen euro) waren de voorbije jaren de succesvolste verkopen.
Overzicht transfers top Eredivisie: 1. Ajax 124,6 - 70,3 = winst 54,3 2. FC Twente 86,9 - 58,1 = winst 28,8 3. AZ 62,4 - 20,7 = winst 41,7 4. sc Heerenveen 54,7 - 14,8 = winst 39,9 5. PSV 54,7 - 75,1 = verlies 20,4 6. FC Groningen 34,6 - 16,7 = winst 17,9 7. Feyenoord 19,7 - 10,8 = winst 8,9
Alle getallen zijn in miljoenen. Het eerste getal zijn de inkomsten, de tweede de uitgaven en de laatste de winst of verlies. Alles is gerekend door Voetbal International vanaf het seizoen 2008/09. http://www.soccernews.nl/news/184228/Ajax_ontvangt_meeste_inkomsten_uit_transfers,_FC_Twente_volgt
Let vooral ook op PSV in deze. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
PSV wacht nog op verkoop mertens, strootman etc |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Denk je nou echt dat die voor enorme winsten weg gaan? Laten Europees helemaal niets zien, pakken geen prijzen, vallen niet voldoende op in Nederland om echt de aandacht te trekken.
Eerlijk is eerlijk, ze zijn nog jong, en kunnen echt nog ver komen en hebben nog een langlopend contract maar toch. Ze hebben 6 a 7 miljoen elk gekost. Laat 10 miljoen een marktconforme prijs zijn. Dan wordt die winst niet gigantisch hoor. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op woensdag 30 januari 2013 - 14:57 schreef Eide het volgende:[..] Denk je nou echt dat die voor enorme winsten weg gaan? Laten Europees helemaal niets zien, pakken geen prijzen, vallen niet voldoende op in Nederland om echt de aandacht te trekken. Eerlijk is eerlijk, ze zijn nog jong, en kunnen echt nog ver komen en hebben nog een langlopend contract maar toch. Ze hebben 6 a 7 miljoen elk gekost. Laat 10 miljoen een marktconforme prijs zijn. Dan wordt die winst niet gigantisch hoor. Gaat hier niet over winst op een speler.
Strootman en mertens zullen samen wel 30 miljoen opleveren. Dan heb je ook nog verkoop van Lens of Toivonen. Dan kan Psv 10 miljoen voor Maher betalen, en dan nog in de plus staan. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 30 januari 2013 - 16:16 schreef NatjosFC het volgende:[..] Gaat hier niet over winst op een speler. Strootman en Mertens zullen samen wel 30 miljoen opleveren. Dan heb je ook nog verkoop van Lens of Toivonen. Dan kan Psv 10 miljoen voor Maher betalen, en dan nog in de plus staan. Maar ze gaan voor al die spelers andere spelers halen. Strootman en Mertens gaan trouwens nooit van hun leven 15 miljoen p.p. opleveren als ze niet rap beter worden. Op dit moment is 10 miljoen p.p. voor die 2 marktconform, gezien de waarde van Maher.
Toivonen heeft vanaf deze zomer een aflopend contract en gaat dus ook geen vermogen opleveren, zeker niet nu hij zo lang geblesseerd is. Erik Pieters met hetzelfde verhaal. Lens zal deze zomer moeten gaan (contract tot 2015) anders wordt dat ook een moeilijk verhaal. Kan wel potentieel boven de 10 miljoen opleveren.
Staat tegenover dat PSV Matavz, Tyton, en die talloze verdedigers compleet afschrijft. Netto resultaat? Als ze geen verlies maken op de huidige selectie zou het al heel wat zijn.
Dat is het nadeel van kopen. Daar hebben Chelsea en City ook last van. Ze schrijven de waardes van spelers geheel af. Mannen worden voor veel geld gehaald, zijn dan te duur voor andere clubs en gaan uiteindelijk voor een fractie van de transferprijs of zelfs gratis de deur uit. PSV kan ook niets opvangen met eigen jeugd die vrijwel niets kost en dus pure winst oplevert.
Het lijkt er dus niet op dat er veel winst in dit PSV zit.
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op woensdag 30 januari 2013 - 17:24 schreef Eide het volgende:[..] Maar ze gaan voor al die spelers andere spelers halen. Strootman en Mertens gaan trouwens nooit van hun leven 15 miljoen p.p. opleveren als ze niet rap beter worden. Op dit moment is 10 miljoen p.p. voor die 2 marktconform, gezien de waarde van Maher. Toivonen heeft vanaf deze zomer een aflopend contract en gaat dus ook geen vermogen opleveren, zeker niet nu hij zo lang geblesseerd is. Erik Pieters met hetzelfde verhaal. Lens zal deze zomer moeten gaan (contract tot 2015) anders wordt dat ook een moeilijk verhaal. Kan wel potentieel boven de 10 miljoen opleveren. Staat tegenover dat PSV Matavz, Tyton, en die talloze verdedigers compleet afschrijft. Netto resultaat? Als ze geen verlies maken op de huidige selectie zou het al heel wat zijn. Dat is het nadeel van kopen. Daar hebben Chelsea en City ook last van. Ze schrijven de waardes van spelers geheel af. Mannen worden voor veel geld gehaald, zijn dan te duur voor andere clubs en gaan uiteindelijk voor een fractie van de transferprijs of zelfs gratis de deur uit. PSV kan ook niets opvangen met eigen jeugd die vrijwel niets kost en dus pure winst oplevert. Het lijkt er dus niet op dat er veel winst in dit PSV zit. hoor net dat de PSV selectie bij elkaar zn 54 miljoen euro heeft gekost.. schijnt tientallen miljoenen meer te zijn dan die van ons...
als ik me zo de selectie voorstel en dan met name de basiself, zie bij ons niet echt grote aankopen, behalve dan Moisander en mits fit Sigthorsson die echt geld hebben gekost.. Boerrigter was ook zn 8ton ofzo.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: En wij op die van Eriksen, de Jong Alderweireld en straks Fischer, Andersen, Meleg enzovoorts.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Vergeet ook niet daar er bij Ajax nog een miskoopje van 18 miljoen bij zit. Zonder Mickey had Ajax zelfs minder uitgegeven dan PSV.
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op woensdag 30 januari 2013 - 19:05 schreef remco k het volgende:[..] En wij op die van Eriksen, de Jong Alderweireld en straks Fischer, Andersen, Meleg enzovoorts.. Is waar, maar ben benieuwd of we die vertrekken kunnen opvangen met jeugd. Eriksen is te doen, maar Eriksen en Siem? Dan leveren we toch wel veel doelpunten in. Vind Veltman een groot talent, maar moet fysiek wel sterker w orden liet ie zondag zien.
Daarbij betwijfel ik het spel met Moisander en Veltman..beiden meeer opbouwers dan mandekkers. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik heb smakelijk gelachen op de smakeloze kritiek op Veltman. Die jongen komt net kijken en maakt voor het eerst dit seizoen een fout. Dan is de kritiek van VI natuurlijk weer leuk voor de kijkcijfers maar het slaat als een tang op een varken. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op woensdag 30 januari 2013 - 20:03 schreef Eide het volgende:Ik heb smakelijk gelachen op de smakeloze kritiek op Veltman. Die jongen komt net kijken en maakt voor het eerst dit seizoen een fout. Dan is de kritiek van VI natuurlijk weer leuk voor de kijkcijfers maar het slaat als een tang op een varken. Ben ik met je eens maar Veltman zal toch fysiek wat sterker moeten worden. Of hij moet net zo slim gaan worden als Bijv. Cavalho.. Maar die speelde ook vaak met een breker naast hem. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 30 januari 2013 - 19:45 schreef NatjosFC het volgende:[..] Is waar, maar ben benieuwd of we die vertrekken kunnen opvangen met jeugd. Eriksen is te doen, maar Eriksen en Siem? Dan leveren we toch wel veel doelpunten in. Vind Veltman een groot talent, maar moet fysiek wel sterker w orden liet ie zondag zien. Daarbij betwijfel ik het spel met Moisander en Veltman..beiden meeer opbouwers dan mandekkers. Weet je wat het mooie is, bij PSV weten ze zeker dat ze het niet kunnen opvangen met jeugd, wij misschien niet iedere positie, maar jongens als Andersen, Fischer, Meleg en nog een aantal zullen over een jaar naar alle waarschijnlijkheid wel in de basis staan.. Veltman zal Alder prima kunnen overnemen.
Op vrijwel iedere positie komt er wel iemand aan... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 30 januari 2013 - 20:20 schreef NatjosFC het volgende:[..] Ben ik met je eens maar Veltman zal toch fysiek wat sterker moeten worden. Of hij moet net zo slim gaan worden als Bijv. Cavalho.. Maar die speelde ook vaak met een breker naast hem. Die jongens staat er net en is nu echt verder dan een Alder of Vertonghen was in die periode van hun carriere.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 30 januari 2013 - 20:30 schreef remco k het volgende:[..] Die jongens staat er net en is nu echt verder dan een Alder of Vertonghen was in die periode van hun carriere.. Die jongens staat??? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Even een s weg laten, Die jongen staat er net. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op woensdag 30 januari 2013 - 20:30 schreef remco k het volgende:[..] Die jongens staat er net en is nu echt verder dan een Alder of Vertonghen was in die periode van hun carriere.. Verthongen en Aalderweireld speelden onder een andere in die periode. En in een tijd waarbij de jeugd.minder belangrijk was. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|