BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord - FC Twente (zondag 27 januari, 14:30): 0 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Bosifyable
 Bosifyable - vrijdag 25 januari 2013 - 17:51   quote  deeplink  
Archief_Foto_s_Archief_Voetbal_D_F_auto_auto_c651_c370_q95_FeyenoordLogo.jpg

Plaats hier je voorspellingen voor zondag, en al je andere meuk.
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 25 januari 2013 - 18:18   quote  deeplink  
3-1 voor Feyenoord.
Vol er op kletsen: echte doorbraak Vilhena en Vormer toont zich. Immers scoort. Mathijsen ook: in het goeie doel.
Vincent1970
 Vincent1970 - vrijdag 25 januari 2013 - 18:19   quote  deeplink  
We beginnen met 0-0
van geil
 van geil - vrijdag 25 januari 2013 - 18:20   quote  deeplink  
wie spelen er?
Maximus
 Maximus - vrijdag 25 januari 2013 - 18:22   quote  deeplink  
Mulder!
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 25 januari 2013 - 18:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 januari 2013 - 18:22 schreef Maximus het volgende:
Mulder!
Gvd . . .
van geil
 van geil - vrijdag 25 januari 2013 - 18:28   quote  deeplink  
die wel ja.
maar Pelle?
Schaken ?
Boetius?
alle drie geblesseerd.
Bosifyable
 Bosifyable - vrijdag 25 januari 2013 - 18:51   quote  deeplink  
Las dat Boëtius geen probleem zou moeten zijn/worden, en Pellè is eerder van de training weggegaan na een kleine botsing. Kusje erop, en spelen zondag.
van geil
 van geil - vrijdag 25 januari 2013 - 20:13   quote  deeplink  
1-1 denk ik.
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 25 januari 2013 - 21:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 januari 2013 - 20:13 schreef van geil het volgende:
1-1 denk ik.
0-1 zwabberbal van Fer die helemaal verkeerd beoordeeld wordt door Mulder !
En de 1-1 een eigen doelpunt van Fer om het goed te maken ?

Hahaha, zou wat zijn . . .
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 25 januari 2013 - 23:24   quote  deeplink  
Tssssssss..

5-0..
jonass
 jonass - vrijdag 25 januari 2013 - 23:30   quote  deeplink  
Droom lekker verder Feyenoord -Twente word toch echt 1-2
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 25 januari 2013 - 23:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 januari 2013 - 23:30 schreef jonass het volgende:
Droom lekker verder Feyenoord -Twente word toch echt 1-2
En gooi die mof maar in de zee, en gooi die mof maar in de zee..
jonass
 jonass - vrijdag 25 januari 2013 - 23:34   quote  deeplink  
Ik houd je handje stevig vast ,
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 25 januari 2013 - 23:35   quote  deeplink  
d:-)))))
jonass
 jonass - vrijdag 25 januari 2013 - 23:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 januari 2013 - 23:35 schreef RenatoBos het volgende:
d:-)))))
als dit emoticon is word hier niet getoond dus weet niet wat je bedoeld
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 25 januari 2013 - 23:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 januari 2013 - 23:38 schreef jonass het volgende:

[..]

als dit emoticon is word hier niet getoond dus weet niet wat je bedoeld
Nee das mijn smiley met een petje op jonass, ik moet dus lachen om jouw ..
Vincent1970
 Vincent1970 - vrijdag 25 januari 2013 - 23:42   quote  deeplink  
Uitlachen..
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 25 januari 2013 - 23:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 januari 2013 - 23:42 schreef Vincent1970 het volgende:
Uitlachen..
Jonass is okay, had in het begin ook wat moeite met hem maar daar heb ik hem verkeerd beoordeelt, dat ie van Duitse afkomst is kan hij niks aandoen..
Nee uitlachen niet dus..
jonass
 jonass - vrijdag 25 januari 2013 - 23:45   quote  deeplink  
Kijk doet me goed dat ik jou aan het lachen krijg RB
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 25 januari 2013 - 23:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 januari 2013 - 23:45 schreef jonass het volgende:
Kijk doet me goed dat ik jou aan het lachen krijg RB
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd maat..
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 25 januari 2013 - 23:49   quote  deeplink  
Eventueel verlies tegen FC Twente is volgens Koeman niet desastreus

ronald_koeman4.jpg

Voordat trainer Ronald Koeman zijn licht liet schijnen op de wedstrijd van komende zondag tegen FC Twente kwam hij vandaag nog terug op de wedstrijd tegen Ajaks van zondag jl. Na het terug kijken van de beelden was hij eens te meer ervan overtuigd dat Feyenoord verloren heeft van zichzelf en niet van Ajaks.

Er waren er teveel die hun niveau niet hebben gehaald en vooral verdedigend deden we het heel slecht, sprak de oefenmeester. Dus niet alleen Mathijsen, refererend op de kritiek die de verdediger kreeg na Ajaks. Natuurlijk speelde Joris slecht en maakte een fout, maar de weken ervoor was hij één van de beteren. Ik zie dan ook de noodzaak er niet van in om hem te vervangen.

Voor de tweede opeenvolgende keer heeft Feyenoord zondag een tegenstander die eveneens afkomstig is uit de top van de eredivisie. Koeman verwacht dan ook een pittige wedstrijd. Twente kent geen geheimen. Zij zullen vroeg druk zetten, net zoals ze eerder tegen ons in Enschede deden. Ook een eventueel verlies is volgens Koeman niet desastreus . Er volgen nog zoveel wedstrijden waarin door een ieder punten verspeeld gaan worden.

Als Feyenoord zondag tegen FC Twente een penalty krijgt, wordt deze genomen door Graziano Pellè of Tonny Trindade de Vilhena. Beide spelers hebben trainer Ronald Koeman laten weten dat ze strafschoppen willen nemen, nu de vaste penaltynemer Lex Immers heeft besloten een stapje terug te doen. Immers miste afgelopen weekend voor de derde keer dit seizoen vanaf elf meter en besloot om die reden om voorlopig geen strafschoppen meer te nemen. Toen trainer Ronald Koeman vervolgens aan zijn spelersgroep vroeg wie dan voortaan de strafschoppen wilde nemen, staken Pellè en Vilhena hun hand op. Dat Pellè strafschoppen wil nemen is opmerkelijk, want eerder dit seizoen liet hij nog weten dat hij een penalty maar op één manier kan nemen: doormiddel van een stift.

Jean-Paul Boëtius, die gisteren door zijn enkel ging tijdens de training, trainde vandaag weer vol mee. Koeman verwacht dat de jonge aanvaller kan spelen, maar wacht eerst nog morgen af. Ruben schaken heeft nog wel wat licht pijntjes en dan vooral met het volluit trappen van de bal. Graziano Pellé verliet vandaag eerder de training. Pellé kwam in aanraking met Ramsteijn, knie tegen knie en ging uit voorzorg naar binnen.

John Goossens, Wesley Verhoek en Sekou Cissé zullen tegen FC Twente niet van de partij zijn. Het trio komt terug van een blessure en speelt daarom maandavond met Jong Feyenoord/Excelsior. Het belofte-elftal gaat dan op bezoek bij Jong RKC Waalwijk.+
Bron:Rijnmond
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 25 januari 2013 - 23:49   quote  deeplink  
Kijken uit naar duel in de Kuip

stevemcclarenpersconferentiecompetitie.jpg

FC Twente treft zondag in De Kuip Feyenoord. Vrijdagmiddag blikte Trainer/Coach Steve McClaren vooruit op het treffen met de Rotterdammers. Ik denk dat iedereen uit kijkt naar de wedstrijd van zondag. Wij in ieder geval wel. Wedstrijden tegen Feyenoord zijn niet alleen moeilijk, maar ook heel speciaal.
FC Twente werkte vrijdagmorgen een training af met een nagenoeg fitte selectie. Ook Breukers, Bengtsson en Braafheid trainden weer voluit. Steve McClaren: Andreas Bjelland en Denny Landzaat waren de enigen die er niet bij waren op het veld. De verwachting is dat Bjelland komende week weer aan kan sluiten bij de groepstraining. Zaterdagmiddag wacht voor FC Twente de afsluitende training, waarna de selectie bekend gemaakt wordt voor zondag.
Sfeer
McClaren over het duel met Feyenoord. Ik denk dat iedereen uit kijkt naar de wedstrijd van zondag. Wij in ieder geval wel. Wedstrijden tegen Feyenoord zijn niet alleen moeilijk, maar ook heel speciaal. Zeker in De Kuip. Feyenoord heeft een geweldig stadion en de sfeer is eigenlijk altijd indrukwekkend. De echte traditionele voetbalsfeer. Wanneer je in De Kuip speelt speel je niet alleen tegen Feyenoord, maar ook tegen het publiek. Bij onze thuiswedstrijd tegen Feyenoord was ons publiek de twaalfde man, dat zullen zij nu ook willen realiseren.
McClaren ziet de wedstrijd van zondag als een belangrijk treffen. Na dit soort wedstrijden kom je vaak nog meer te weten van je team. Er wordt in zulke wedstrijden mentaal en fysiek veel van de spelers gevraagd. Op het veld zullen op diverse posities interessante duels worden uitgevochten. Voor de winterstop waren we in de uitwedstrijden tegen Ajaks en PSV niet goed aan de bal. We weten dat het beter moet in grote uitwedstrijden en dit is er een van. Voor de spelers is dit een kans om het te laten zien, ik weet dat het geloof er is en dat moeten we tonen. We hebben veel te winnen in De Kuip.

Feyenoord FC Twente begint zondag om 14.30 uur en staat onder leiding van scheidsrechter Pieter Vink. Het duel is live te beluisteren via FC Twente Radio.
Bron: der deutsche Zeitung
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 25 januari 2013 - 23:49   quote  deeplink  
Belangrijke informatie voor bezoekers Feyenoord FC Twente

feyenoord_logo_1_vk_scaled_7.jpg

Feyenoord roept alle supporters die aanstaande zondag de thuiswedstrijd tegen FC Twente bezoeken op om in verband met de verwachte drukte op tijd af te reizen naar het stadion. Alle toegangspoorten van De Kuip zijn vanaf 13.00 uur geopend voor het publiek. Bezoekers dienen in verband met de actuele toestand op de Nederlandse wegen en de aangepaste dienstregelingen in het openbaar vervoer tevens rekening te houden met langere reistijd.

Omdat Feyenoord FC Twente nagenoeg is uitverkocht verzoekt Feyenoord alle supporters dringend om op hun eigen vak en stoel plaats te nemen en daar waar nodig door te schuiven.

Gezien de huidige en verwachte weersgesteldheid raadt Feyenoord alle bezoekers aan om goed voorbereid op pad te gaan en warm gekleed naar het stadion te komen. Alle doorgaande wegen in en rondom het stadion zijn de afgelopen dagen zo goed als mogelijk vrij gemaakt van sneeuw en ijs. Feyenoord kan echter niet garanderen dat het volledige terrein sneeuw- en ijsvrij is. Alle bezoekers dienen er zodoende rekening mee te houden dat het in (de directe omgeving van) het stadion nog behoorlijk glad kan zijn, met name op de bordessen en de trappen.

Feyenoord wijst bezoekers van de wedstrijd er tot slot op dat door de verwachte dooi-inval van aankomend weekend het risico bestaat dat sneeuw en/of ijs op het dak van het stadion gaat schuiven en naar beneden kan vallen. Tevens bestaat de kans dat er vanuit de dakgoot water naar beneden stroomt, omdat de afvoerpompen in verband met ijsvorming niet kunnen draaien.

Feyenoord wenst alle bezoekers van het duel met FC Twente een prettige en sportieve voetbalmiddag. Feyenoord tegen FC Twente begint zondag om 14.30 uur.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 25 januari 2013 - 23:50   quote  deeplink  
Feyenoord aast op revanche na Klassieker

20130120_ajx_koeman_vk_scaled_7.jpg

In de aanloop naar de tweede topper op rij aan het begin van de tweede seizoenshelft, blikte de selectie van Feyenoord uitgebreid terug op de afgelopen Klassieker tegen Ajaks die met 3-0 werd verloren. Tijdens de eerste trainingsdagen van de afgelopen week stonden spelers en trainers onder meer via videobeelden nog eens stil bij de uitwedstrijd in Amsterdom. Tijdens die terugblik werd nog maar eens bevestigd dat we daar vooral van onszelf hebben verloren, vertelde trainer Ronald Koeman vrijdagmiddag in de Fred Blankemeijerzaal.

Met het oog op de aanstaande thuiswedstrijd tegen FC Twente hoopt Koeman dat zijn ploeg leert van de afgelopen nederlaag. De belangrijkste les is dat we als team moeten voetballen en als team druk moeten zetten, zei hij. Tegen Ajaks deden we dat met name aan het begin in fases goed, maar later hinkte het team te veel op twee gedachtes. De afstanden op het veld werden daardoor te groot.

Bovendien zag de trainer dat zijn ploeg de doelpunten te makkelijk weggaf, terwijl Feyenoord zelf opgelegde kansen om te scoren liet liggen. Toch vind ik dat we niet minder waren dan Ajaks, stelde Koeman. Dat klinkt misschien gek als je met 3-0 verliest, maar de wedstrijd werd vooral beslist op momenten. We maakten te veel fouten.

Koeman hoopt dat zijn ploeg zondag tegen FC Twente een passend antwoord geeft na de lessen van afgelopen week. Feyenoord kent de kracht van de huidige koploper in de eredivisie. Twente zet altijd vroeg druk, zei Koeman. Het is bekend wat zij normaal gesproken qua speelwijze brengen. Er wacht ons in ieder geval een pittige wedstrijd.

De trainer kan in de eerste thuiswedstrijd van het nieuwe jaar nog geen beroep doen op John Goossens en Wesley Verhoek, die afgelopen week de training hebben hervat. De twee spelers zullen in principe aanstaande maandag, net als Sekou Cissé, voor het eerst weer speelminuten maken bij Jong Feyenoord/Excelsior.

DE TEGENSTANDER

Na jaren van sportieve successen met onder meer de landstitel en de KNVB beker als tastbare hoofdprijzen maakte FC Twente afgelopen seizoen pas op de plaats. Hoewel de ploeg onder leiding van de teruggekeerde hoofdtrainer Steve McClaren, die in de winterstop de ontslagen Co Adriaanse had opgevolgd, opnieuw op weg leek naar een topklassering, ging in de laatste maanden van de competitie alles mis wat maar mis kon gaan. Dat resulteerde uiteindelijk in de zesde plaats, waarna ook de daaropvolgende play-offs op een teleurstelling uitliepen.

Het gebrek aan creativiteit in het elftal werd aangewezen als een van de voornaamste oorzaken van de laagste eindklassering sinds het seizoen 2005/2006, waarna de clubleiding deze zomer fors investeerde in nieuwe spelers. Onder meer Luc Castaignos en Dusan Tadic werden voor veel geld naar de Grolsch Veste gehaald. Daarnaast trok FC Twente met Jerson Cabral en Felipe Gutiérrez twee talentvolle jonge spelers aan, waarmee de selectie van een flinke kwaliteitsimpuls werd voorzien.

De verfrissing van de selectie leek zeker in de eerste maanden van het seizoen haar vruchten af te werpen, toen de ploeg uit de eerste zes wedstrijden in de eredivisie de maximale score wist te behalen. De uitschakeling in het bekertoernooi tegen FC Den Bosch zorgde voor de eerste grote tegenvaller van het seizoen, wat direct het startsein bleek voor twee moeizame laatste maanden voor de winterstop. Naast uitschakeling in de Europa League morste FC Twente in de competitie onnodig veel punten.

Ook tijdens de competitiehervatting van afgelopen week liet de ploeg twee belangrijke punten liggen, maar desondanks reist FC Twente als gevolg van de nederlaag van PSV als enige koploper van Nederland af naar De Kuip. De Tukkers weten dankzij het competitieverloop van vorig seizoen dat een topklassering in deze fase van het seizoen weinig betekenis heeft, maar dat zal de motivatie om dit jaar de koppositie wel vast te houden alleen maar doen toenemen.

Feyenoord FC Twente
Zondag 27 januari om 14.30 uur in De Kuip
Scheidsrechter: Vink

Statistieken

Thuis
18/12/2011 Feyenoord - FC Twente 3-2
16/10/2010 Feyenoord - FC Twente 0-1
24/03/2010 Feyenoord - FC Twente 2-1 (KNVB beker)
30/08/2009 Feyenoord - FC Twente 1-1
18/04/2009 Feyenoord - FC Twente 1-0

Uit
04/11/2012 FC Twente - Feyenoord 3-0
18/03/2012 FC Twente - Feyenoord 0-2
30/01/2011 FC Twente - Feyenoord 2-1
18/04/2010 FC Twente - Feyenoord 2-0
16/11/2008 FC Twente - Feyenoord 1-1
Bron:Officiële Feyenoord clubsite
jonass
 jonass - vrijdag 25 januari 2013 - 23:50   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 januari 2013 - 23:46 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd maat..
Klopt zal zondag aan je denken met een glimlach
Vincent1970
 Vincent1970 - vrijdag 25 januari 2013 - 23:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 januari 2013 - 23:44 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Jonass is okay, had in het begin ook wat moeite met hem maar daar heb ik hem verkeerd beoordeelt, dat ie van Duitse afkomst is kan hij niks aandoen..
Nee uitlachen niet dus..
Okeej, toelachen dan..jonass is oké oleej oleej
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 25 januari 2013 - 23:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 januari 2013 - 23:50 schreef jonass het volgende:

[..]

Klopt zal zondag aan je denken met een glimlach
Een zure glimlach dan he vrolijke noot..d:-)
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 25 januari 2013 - 23:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 januari 2013 - 23:51 schreef Vincent1970 het volgende:

[..]

Okeej, toelachen dan..jonass is oké oleej oleej
Jonass is ook gay
Jonass is ook gay
Jonass is ook gay oleej oleej..
jonass
 jonass - vrijdag 25 januari 2013 - 23:56   quote  deeplink  
Eerst was ik ss nu gay of allebei RB hou op ik heb zoveel plezier van jou en dan zondag ook nog heerlijk wat is het leven mooi
Vincent1970
 Vincent1970 - vrijdag 25 januari 2013 - 23:57   quote  deeplink  
Raar ventje ;-)
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 25 januari 2013 - 23:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 januari 2013 - 23:57 schreef Vincent1970 het volgende:
Raar ventje ;-)
Tja nu begin ik ook te twijfelen d:-))
jonass
 jonass - vrijdag 25 januari 2013 - 23:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 januari 2013 - 23:51 schreef Vincent1970 het volgende:

[..]

Okeej, toelachen dan..jonass is oké oleej oleej
Kijk in tegenstelling van aart vind ik het niet erg dat duitse het toont alleen maar aan dat ze daar in het westen geen scholen hebben vind ik wel jammer .
jonass
 jonass - zaterdag 26 januari 2013 - 00:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 januari 2013 - 23:57 schreef Vincent1970 het volgende:
Raar ventje ;-)
Ik zou ook een meisje kunnen zijn?
Vincent1970
 Vincent1970 - zaterdag 26 januari 2013 - 00:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 januari 2013 - 23:58 schreef jonass het volgende:

[..]

Kijk in tegenstelling van aart vind ik het niet erg dat duitse het toont alleen maar aan dat ze daar in het westen geen scholen hebben vind ik wel jammer .
Jammer dat men in Duitsland geen komma gebruikt..
Vincent1970
 Vincent1970 - zaterdag 26 januari 2013 - 00:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 januari 2013 - 00:01 schreef jonass het volgende:

[..]

Ik zou ook een meisje kunnen zijn?
Dat zou je graag willen zijn...
jonass
 jonass - zaterdag 26 januari 2013 - 00:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 januari 2013 - 00:01 schreef Vincent1970 het volgende:

[..]

Jammer dat men in Duitsland geen komma gebruikt..
Jona houd niet van ,,,,,,,,,,,,,,,,,
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 26 januari 2013 - 00:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 januari 2013 - 00:01 schreef jonass het volgende:

[..]

Ik zou ook een meisje kunnen zijn?
Vertel, nu word het interessant..
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 26 januari 2013 - 00:08   quote  deeplink  
VI Forum: 'Feyenoord tegen Twente wordt schaakspel'

logo_voetbalinternational.jpg&width=278&constrain=true

Voetbal International blikt regelmatig met een vast panel vooruit naar grote nationale en internationale duels. Voor komend weekend is dat de topper tussen Feyenoord en FC Twente. Deze staat voor zondagmiddag 14.30 uur op het programma.

Taco van den Velde
Functie Analyticus Voetbal International.
Voorspelling 0-0

'De kracht van Twente ligt in de defensie. Ze hebben pas veertien treffers hoeven incasseren. Dan weet je voldoende. Ze hebben met Nikolay Mihaylov veruit de beste keeper van de Eredivisie, al maakt hij de laatste tijd wat slippertjes.

'Twente heeft een hele periode gespeeld met een middenveld waar Willem Janssen speelde in plaats van Dusan Tadic. Dat was niet een bepaald creatief middenveld. Je ziet dat Steve McClaren daarmee is gaan schuiven en zoekende is geweest. Met Tadic op het middenveld heb je in ieder geval meer creativiteit.'

'Feyenoord heeft veel moeite met de defensie. In topwedstrijden krijgen ze heel veel treffers tegen. Ze hebben moeite om vooruit te spelen voor de winst en het tegelijkertijd achterin gesloten te houden. Feyenoord heeft geen defensie waarmee je ver van het doel af kan spelen. Gezien het spel van beide ploegen verwacht ik dat het een schaakspel zal worden.'

Willem van Hanegem
Functie Oud-speler/trainer Feyenoord.
Voorspelling 2-1

'Het verbaast me dat Feyenoord het zo slecht doet in de topwedstrijden. Het is zo broos bij Feyenoord. Er hoeft maar iets te gebeuren en de angst sluipt erin bij veel spelers. Het hing tegen Ajaks als los zand bij elkaar. Dat krijg je er als Ronald Koeman zijnde dan ook wel moeilijk uit.'

'Hetzelfde geldt voor FC Twente. Die spelen ook zo angstig, dat zag je vorige week ook tegen RKC Waalwijk. Als je kampioenskandidaat bent, grijp je je tegenstander bij de nek. Mijn Engels is niet zo goed, maar al zou mijn Engels beter zijn dan Thatcher, dan zou ik nog niet naar McClaren luisteren. Hij denkt dat we allemaal uit een ei komen.'

Aad de Mos
Functie: Voormalig trainer, analist bij Sport1.
Voorspelling 2-0

'Het is een zeer interessante wedstrijd in deze fase van de competitie. Zeker na de nederlaag van Feyenoord tegen Ajaks is dit de laatste kans om aan te haken voor de Rotterdammers. Feyenoord speelt in thuiswedstrijden anders dan in uitduels. Buiten het eigen stadion gaat de aandacht teveel uit naar de tegenstander en niet naar het eigen spel. Zondag zal je een heel ander Feyenoord zien. Dat is de ontwikkeling van een ploeg die nog niet weet waar het eigenlijk hoort te staan.'

'Ik denk dat ze aan elkaar gewaagd zijn, maar in deze wedstrijd is voor mij Feyenoord favoriet. Het venijn en het gif komt er wel weer uit als het publiek er achter gaat staan. Feyenoord heeft een overwinning nodig om zichzelf weer op de kaart te zetten.'

'Als je kampioen wil worden, dan heb je een moment in de competitie dat je iets moet doorbreken. Dat heeft Twente niet. Ze hebben moeite om te scoren, geven achterin teveel kansen weg. Dat zagen we ook weer tegen RKC Waalwijk vorige week. Het zit er niet in. Tadic heeft het nog niet laten zien. Of hij zo goed is als iedereen zegt Dat wil ik dit jaar nog wel een keer zien.'

Arnold Bruggink
Functie: Analist Eredivisie Live, oud-speler FC Twente.
Voorspelling 1-1

'Twente heeft voor je gevoel altijd een bepaalde vorm van voorzichtigheid om zich heen hangen. Liever niet te aanvallend. Ze krijgen daardoor weinig tegendoelpunten, dus het loont wel degelijk. Maar bij topwedstrijden blijft Twente afwachtend, terwijl je juist moet uitstralen dat je de nummer één van Nederland bent. Dat heeft Twente dit seizoen nog niet gedaan.'

'Ik verwacht dat Nacer Chadli en Dusan Tadic dichter bij elkaar zullen spelen, ik heb binnen de Twente-kringen gehoord dat dat heel erg goed bevalt. Dan gaat Tadic op tien achter Castaignos spelen en begint Felipe Gutiérrez aan de rechterkant. Hij heeft deze week in elk geval weer getraind.'

'Ik ben wel heel benieuwd hoe Feyenoord zich gaat herstellen na de wedstrijd tegen Ajaks. Ik vond dat Feyenoord niet werd weggespeeld, daarvoor hebben ze te veel kansen gehad om te scoren. Maar Feyenoord in De Kuip is toch wel heel anders dan Feyenoord buiten De Kuip. Toch vrees ik dat het geen aantrekkelijke wedstrijd gaat worden.'
Bron: VI.nl
Vincent1970
 Vincent1970 - zaterdag 26 januari 2013 - 00:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 januari 2013 - 00:06 schreef jonass het volgende:

[..]

Jona houd niet van ,,,,,,,,,,,,,,,,,
Je bent nu in Nederland dus je past je maar aan..
jonass
 jonass - zaterdag 26 januari 2013 - 00:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 januari 2013 - 00:08 schreef Vincent1970 het volgende:

[..]

Je bent nu in Nederland dus je past je maar aan..
Ik pas me nooit aan Vincent dus wen er maar aan verder ben ik een heel lief persoontje
jonass
 jonass - zaterdag 26 januari 2013 - 00:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 januari 2013 - 00:08 schreef RenatoBos het volgende:
VI Forum: 'Feyenoord tegen Twente wordt schaakspel'

[ afbeelding ]

Voetbal International blikt regelmatig met een vast panel vooruit naar grote nationale en internationale duels. Voor komend weekend is dat de topper tussen Feyenoord en FC Twente. Deze staat voor zondagmiddag 14.30 uur op het programma.

Taco van den Velde
Functie Analyticus Voetbal International.
Voorspelling 0-0

'De kracht van Twente ligt in de defensie. Ze hebben pas veertien treffers hoeven incasseren. Dan weet je voldoende. Ze hebben met Nikolay Mihaylov veruit de beste keeper van de Eredivisie, al maakt hij de laatste tijd wat slippertjes.

'Twente heeft een hele periode gespeeld met een middenveld waar Willem Janssen speelde in plaats van Dusan Tadic. Dat was niet een bepaald creatief middenveld. Je ziet dat Steve McClaren daarmee is gaan schuiven en zoekende is geweest. Met Tadic op het middenveld heb je in ieder geval meer creativiteit.'

'Feyenoord heeft veel moeite met de defensie. In topwedstrijden krijgen ze heel veel treffers tegen. Ze hebben moeite om vooruit te spelen voor de winst en het tegelijkertijd achterin gesloten te houden. Feyenoord heeft geen defensie waarmee je ver van het doel af kan spelen. Gezien het spel van beide ploegen verwacht ik dat het een schaakspel zal worden.'

Willem van Hanegem
Functie Oud-speler/trainer Feyenoord.
Voorspelling 2-1

'Het verbaast me dat Feyenoord het zo slecht doet in de topwedstrijden. Het is zo broos bij Feyenoord. Er hoeft maar iets te gebeuren en de angst sluipt erin bij veel spelers. Het hing tegen Ajaks als los zand bij elkaar. Dat krijg je er als Ronald Koeman zijnde dan ook wel moeilijk uit.'

'Hetzelfde geldt voor FC Twente. Die spelen ook zo angstig, dat zag je vorige week ook tegen RKC Waalwijk. Als je kampioenskandidaat bent, grijp je je tegenstander bij de nek. Mijn Engels is niet zo goed, maar al zou mijn Engels beter zijn dan Thatcher, dan zou ik nog niet naar McClaren luisteren. Hij denkt dat we allemaal uit een ei komen.'

Aad de Mos
Functie: Voormalig trainer, analist bij Sport1.
Voorspelling 2-0

'Het is een zeer interessante wedstrijd in deze fase van de competitie. Zeker na de nederlaag van Feyenoord tegen Ajaks is dit de laatste kans om aan te haken voor de Rotterdammers. Feyenoord speelt in thuiswedstrijden anders dan in uitduels. Buiten het eigen stadion gaat de aandacht teveel uit naar de tegenstander en niet naar het eigen spel. Zondag zal je een heel ander Feyenoord zien. Dat is de ontwikkeling van een ploeg die nog niet weet waar het eigenlijk hoort te staan.'

'Ik denk dat ze aan elkaar gewaagd zijn, maar in deze wedstrijd is voor mij Feyenoord favoriet. Het venijn en het gif komt er wel weer uit als het publiek er achter gaat staan. Feyenoord heeft een overwinning nodig om zichzelf weer op de kaart te zetten.'

'Als je kampioen wil worden, dan heb je een moment in de competitie dat je iets moet doorbreken. Dat heeft Twente niet. Ze hebben moeite om te scoren, geven achterin teveel kansen weg. Dat zagen we ook weer tegen RKC Waalwijk vorige week. Het zit er niet in. Tadic heeft het nog niet laten zien. Of hij zo goed is als iedereen zegt Dat wil ik dit jaar nog wel een keer zien.'

Arnold Bruggink
Functie: Analist Eredivisie Live, oud-speler FC Twente.
Voorspelling 1-1

'Twente heeft voor je gevoel altijd een bepaalde vorm van voorzichtigheid om zich heen hangen. Liever niet te aanvallend. Ze krijgen daardoor weinig tegendoelpunten, dus het loont wel degelijk. Maar bij topwedstrijden blijft Twente afwachtend, terwijl je juist moet uitstralen dat je de nummer één van Nederland bent. Dat heeft Twente dit seizoen nog niet gedaan.'

'Ik verwacht dat Nacer Chadli en Dusan Tadic dichter bij elkaar zullen spelen, ik heb binnen de Twente-kringen gehoord dat dat heel erg goed bevalt. Dan gaat Tadic op tien achter Castaignos spelen en begint Felipe Gutiérrez aan de rechterkant. Hij heeft deze week in elk geval weer getraind.'

'Ik ben wel heel benieuwd hoe Feyenoord zich gaat herstellen na de wedstrijd tegen Ajaks. Ik vond dat Feyenoord niet werd weggespeeld, daarvoor hebben ze te veel kansen gehad om te scoren. Maar Feyenoord in De Kuip is toch wel heel anders dan Feyenoord buiten De Kuip. Toch vrees ik dat het geen aantrekkelijke wedstrijd gaat worden.'
Bron: VI.nl
Kijk Renato de Vi heb ik en zal ik nooit serieus nemen en al zeker niet van hanegem oud overjarig mannetje maar we zullen zondag zien toch
Vincent1970
 Vincent1970 - zaterdag 26 januari 2013 - 00:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 januari 2013 - 00:07 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Vertel, nu word het interessant..
Ben ook wel benieuwd ..
Vincent1970
 Vincent1970 - zaterdag 26 januari 2013 - 00:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 januari 2013 - 00:12 schreef jonass het volgende:

[..]

Kijk Renato de Vi heb ik en zal ik nooit serieus nemen en al zeker niet van hanegem oud overjarig mannetje maar we zullen zondag zien toch
Jonass is oké zegt ie dan...
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 26 januari 2013 - 00:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 januari 2013 - 00:15 schreef Vincent1970 het volgende:

[..]

Jonass is oké zegt ie dan...
Ghehe..
jonass
 jonass - zaterdag 26 januari 2013 - 00:19   quote  deeplink  
Vincent Jona is oke ik heb zelfs in rotterdam gewoont aan de westzeedijk dus weet wel hoe rotterdammers zijn ,maar beetje strijd hier vind ik wel lekker.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 26 januari 2013 - 00:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 januari 2013 - 00:12 schreef jonass het volgende:

[..]

Kijk Renato de Vi heb ik en zal ik nooit serieus nemen en al zeker niet van hanegem oud overjarig mannetje maar we zullen zondag zien toch
Huh waarom heb je die dan als je het niet serieus neemt..?
jonass
 jonass - zaterdag 26 januari 2013 - 00:23   quote  deeplink  
O heb ik die?
Vincent1970
 Vincent1970 - zaterdag 26 januari 2013 - 00:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 januari 2013 - 00:23 schreef jonass het volgende:
O heb ik die?
Een vrouw met de VI is best wel opvallend..
jonass
 jonass - zaterdag 26 januari 2013 - 00:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 januari 2013 - 00:24 schreef Vincent1970 het volgende:

[..]

Een vrouw met de VI is best wel opvallend..
Nou als ik het mannetje ben in de relatie ,,,,,, dan is het niet zo vreemd toch Vincie.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5985
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord - FC Twente (zondag 27 januari, 14:30): 0 - 0









0.0067739