BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Bang voor de Kuip..

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 25 januari 2013 - 23:55   quote  deeplink  
Bang voor de Kuip

column_edwin_1.jpg

Bang zijn is iets wat ik me niet bij een club als Feyenoord kan voorstellen. Feyenoord staat voor lef, hard werken en nergens bang voor zijn. Toch werd onze grootste vrees werkelijkheid afgelopen zondag.

Alles bij elkaar was het verschrikkelijk, In de klassieker met 3-0 verliezen is niet met woorden te beschrijven. De hunkering was enorm, de teleurstelling des te groter. Na de wedstrijd viel voetbalminnend Nederland over Feyenoord heen. De krantenkoppen waren niet mals: Armoedig Feyenoord afgedroogd Jonge ploeg weggetikt Kampioen onwaardig.

Na de wedstrijd wist iedereen opeens te vertellen dat ze het wel aan zagen komen. Ajax was nou eenmaal zo goed en Feyenoord was maar een clubje dat dit jaar tegen de kleine ploegen boven zichzelf uit steeg. Nou, ik kan je vertellen dat ik het niet aan zag komen. Het sloeg in als een bom. Wekenlang heb ik, net als vele andere Feyenoorders, gelooft in een overwinning. Om op zondag gedesillusioneerd achter te blijven. Het verhaal van een Feyenoorder? Misschien wel.

Geen Woorden Maar Daden is sowieso het verhaal van een Feyenoorder. Woorden heb ik de laatste weken wel te vaak gehoord. In elk respectabel tijdschrift stond wel een interview met een speler, waarin doodleuk verteld werd dat de Coolsingel lonkt. Harstikke leuk, maar dat roept wel verwachtingen op. Verwachtingen die ze afgelopen zondag niet waar hebben kunnen maken. De druk op aankomende zondag wordt daarom des te groter. Feyenoord moet, niet voor anderen maar voor zichzelf. Maak je woorden waar!

Aankomende zondag verwelkomt Feyenoord met een warm (heet, aangebrand) hard twee oude bekenden: Leroy Fer en Jerson Cabral. Het lukt, deze twee immigratie tukkers, niet om in slaap te vallen de afgelopen week. Niet omdat hun Twente04 pyjama kriebelt, maar omdat ze zondag naar de Kuip moeten. Eerst dachten ze nog dat hun trainer ze wel gerust zou stellen voor de wedstrijd in de tempel aan de Maas. Maar niet alleen Lerra en Jerson zijn bang, Steve McClaren ligt ook al nachten wakker. Steve verteld erover in filmpjes:

De Kuip? My god! Ive been there two times, and unbelievable things happend, but you know, this happens here

Steve, we horen het vaker en je bent echt niet de enige. Je weet het Steve, er gebeurt bij ons altijd iets. Iets waar je niet op kan trainen. Iets wat je niet in de hand heb, maar wel in de hand kan werken. Het is ook niet zo makkelijk voor je. We snappen je wel. Je bent hier 2 keer op bezoek gekomen hé?. We weten het nog, maar jij, jij weet het ZEKER nog. En weet je wat het mooiste is Steve? Je bent bang, bang voor de Kuip.

Make us proud, and make Steve tremble.

Een Rotterdamse groet,

Edwin.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5984
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Bang voor de Kuip..









0.0066800