BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Willem II - Feyenoord (zondag 3 februari 2013, 16:30 uur)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 03 februari 2013 - 18:31   quote  deeplink  
502e1d3825b1aae8d624b2e8508eb79c.png

tonny_vilhena4.jpg

Feyenoord heeft de uitwedstrijd bij hekkensluiter Willem II met 1-3 gewonnen. Tonny Vilhena was met twee knappe doelpunten in de tweede helft de uitblinker in Tilburg. Door de eerste winst van 2013 is de ploeg van trainer Ronald Koeman gestegen naar de vierde plaats van de eredivisie.

De Rotterdammers startten sterk in Tilburg. In de tiende minuut kwamen de gasten al op voorsprong. Wesley Verhoek (hij kreeg de voorkeur boven Anass Achahbar) bereikte Graziano Pellè, die de bal uit de draai en met enig geluk achter keeper David Meul werkte: 0-1.

In de fase die volgde weigerden de bezoekers verder weg te lopen van de degradatiekandidaat. Jean Paul Boëtius had na een snelle counter te weinig kracht over om Meul te verschalken.

Halverwege de eerste helft was Pellè dichtbij zijn tweede doelpunt, maar vrij voor het doel vond hij de sluitpost van Willem II op zijn weg. Even later kwam Feyenoord met de schrik vrij toen een doelpunt van Virgil Misidjan werd afgekeurd, omdat Hans Mulder even daarvoor Stefan de Vrij had geduwd. De gelijkmaker viel alsnog. Bruno Martins Indi hield Aurelien Joachim vast, waarna Misidjan scoorde vanaf elf meter: 1-1.

Feyenoord begon ook weer sterk na rust en nam snel een hernieuwde voorsprong. Pellè bereikte op mooie wijze Vilhena, die prachtig afrondde: 1-2. Willem II leek nauwelijks aangeslagen, want Joachim was een minuut later dichtbij een doelpunt. Hij kopte net naast.

Na een klein uur spelen nam Feyenoord verder afstand. Boëtius bereikte Vilhena, die knap binnenschoot: 1-3. De smaakmaker zette even later Pellè vrij voor het doel, maar de inzet van de Italiaan werd door Meul gekeerd. De Rotterdamse zege kwam geen moment meer in gevaar. In de slotminuut miste Daryl Janmaat nog een dot van een kans.

Scoreverloop:
10. Graziano Pellè 0-1,
38 Virgil Misidjan (pen) 1-1,
48. Tonny Vilhena 1-2,
58. Tonny Vilhena 1-3.

Opstelling Feyenoord: Mulder; Janmaat, De Vrij, Mathijsen, Martins Indi, Clasie, Vormer, Vilhena (90. Singh), Verhoek (82. Goossens), Pellè en Boetius.
Stylzz
 Stylzz - zondag 03 februari 2013 - 18:33   quote  deeplink  
Waardeloze wedstrijd.
3 punten, das ok.
MMM
 MMM - zondag 03 februari 2013 - 18:41   quote  deeplink  
Eerste helft 20 minuten goed gespeeld, 2-0 moeten maken. Zakte daarna erg ver terug..

Tweede helft was mwah.. Aardig.. 2 geweldige goals van Tony! Immers geen seconde gemist.

Belangrijke punten!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 februari 2013 door MMM --
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 03 februari 2013 - 18:49   quote  deeplink  
Vilhena schiet Feyenoord naar eerste overwinning in 2013

media_xll_1510744.jpg

Feyenoord heeft zondagmiddag tegen Willem II de eerste overwinning van het jaar 2013 geboekt. In Tilburg was het elftal van trainer Ronald Koeman met 1-3 te sterk voor de thuisploeg, wat voor een groot deel te danken was aan twee fraaie treffers van Tonny Vilhena in de tweede helft. Bij rust was de tussenstand nog 1-1. Nadat Graziano Pellè Feyenoord al vroeg op voorsprong had gezet, zorgde Virgil Misidjan vanaf de strafschopstip voor de gelijkmaker. John Goossens maakte na maandenlang blessureleed als invaller zijn rentree in het eerste elftal.

Feyenoord reisde af naar Tilburg in de wetenschap dat het na de winterstop in competitieverband nog niet had weten te scoren, maar met die statistiek rekende de ploeg al na tien minuten spelen af. Wesley Verhoek speelde Pellè aan in het strafschopgebied, die met zijn rug naar het doel knap wegdraaide van zijn tegenstander en de bal in de verre hoek schoot in.

media_l_1510748.jpg

Daarna leek er geen vuiltje aan de lucht voor Feyenoord. Koeman zag tot zijn goedkeuring hoe zijn elftal op de juiste momenten druk zette op de thuisploeg, die daardoor niet in de wedstrijd kwam. Eenmaal in balbezit liet Feyenoord bij vlagen goed combinatiespel zien, wat leidde tot goede mogelijkheden voor Boëtius en Pellè. Met name de laatste had halverwege de eerste helft voor een ruimere voorsprong moeten zorgen, toen hij in een één op één situatie er niet in slaagde om doelman David Meul te passeren.

Dat de ploeg verzuimde om het grote overwicht om te zetten in meer doelpunten, kwam Feyenoord duur te staan. Misidjan had na ruim een half uur spelen al een waarschuwing gegeven door de bal achter Erwin Mulder te koppen, maar omdat daar een overtreding van Hans Mulder aan vooraf ging, bleef de gelijkmaker vooralsnog uit. Dezelfde Misidjan zette de 1-1 even later wel op het scorebord, door een toegekende strafschop te benutten. Scheidsrechter Richard Liesveld had deze toegekend vanwege een overtreding van Bruno Martins Indi op Aurélien Joachim, hoewel de gele kaart vreemd genoeg naar Joris Mathijsen ging.

media_l_1510746.jpg

Doordat het overwicht en de voorsprong uit handen waren gegeven, zaten de Feyenoorders tijdens de rust met een zuur gezicht aan de thee. Des te knapper was het hoe de ploeg na rust uit de startblokken schoot. Binnen het kwartier had Feyenoord een comfortabele 1-3 voorsprong te pakken, die tot stand was gekomen door twee fraaie treffers van Vilhena, die daarmee een uitstekend optreden bekroonde.

Hoewel beide doelpunten het gevolg waren van prima aanvalsspel, was met name het eerste doelpunt van de talentvolle middenvelder van grote schoonheid. Nadat Ruud Vormer en Jordy Clasie de aanval hadden opgezet, combineerde Vilhena met Pellè. De middenvelder controleerde in het strafschopgebied het boogballetje van de Italiaan op knappe wijze en volleerde de bal vervolgens met links kiezelhard achter doelman Meul.

Na de 1-3, die Vilhena op aangeven van Boëtius met links beheerst in de verre hoek schoof, was er nog ruim een half uur te spelen, maar Feyenoord kwam niet meer in de problemen. Mede door geconcentreerd verdedigingswerk van Feyenoord werd de thuisploeg amper nog gevaarlijk, wat Koeman de gelegenheid gaf John Goossens zijn rentree te laten maken na lang blessureleed. Als vervanger van Verhoek deed hij nog zon tien minuten speeltijd in het duel dat voor Feyenoord de boeken inging als eerste gewonnen competitiewedstrijd van 2013.

media_l_1510750.jpg

Willem II Feyenoord 1-3
Scoreverloop:

10 0-1 Pellè
38 1-1 Misidjan
49 1-2 Vilhena
58 1-3 Vilhena

Scheidsrechter: Liesveld

Geel: Mathijsen

Opstellingen:
Willem II:
Meul; Cornelisse, Haastrup, Peters, Jallo; Hofs (66 Haemhouts), Vossebelt, Mulder; Misidjan (72 Snijders), Joachim (75 Guijt) en Podevijn.
Feyenoord: Mulder; Janmaat, De Vrij, Mathijsen, Martins Indi; Clasie, Vormer, Vilhena (90 Singh); Verhoek (82 Goossens), Pellè en Boëtius.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
Stylzz
 Stylzz - zondag 03 februari 2013 - 18:58   quote  deeplink  
De superlatieven vliegen weer voorbij van Koeman, de Vrij etc.

Kom op t was gewoon een zaadpot tegen een slechte tegenstander!
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 03 februari 2013 - 19:02   quote  deeplink  
Huh, de vrij geeft het over een zakelijke overwinning en dat ze de eerste helft verzuimd hebben, en dat Tony om van te genieten is, ik mis de superlatieven..?
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 03 februari 2013 - 19:13   quote  deeplink  
58a4c6101dfbc83c42475b68fd19b5f8.png

Scheidsrechter Liesveld gaf na afloop voor de camera aan de verkeerde speler geel gegeven te hebben. Bij de penalty gaf hij Mathijsen geel terwijl Martins Indi de overtreding had gemaakt. Na het zien van de beelden moest hij zijn ongelijk toegeven. 'Ik was zo gefocust op de overtreding zelf. Daarbij trok Mathijsen mijn aandacht. Ik vermoedde het al gezien de protesten. Ik heb de spelers in het veld gevraagd wie de overtreding dan wel had gemaakt. Ik heb ze de kans gegeven de juiste aan te wijzen, maar er kwam geen antwoord. Of deze kaart ingetrokken kan worden? Dat weet ik niet. Ik zal melden dat op de beelden blijkt dat ik de verkeerde geel heb gegeven.'
Bron:network.to

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 februari 2013 door RenatoBos --
Stylzz
 Stylzz - zondag 03 februari 2013 - 19:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 februari 2013 - 19:02 schreef RenatoBos het volgende:
Huh, de vrij geeft het over een zakelijke overwinning en dat ze de eerste helft verzuimd hebben, en dat Tony om van te genieten is, ik mis de superlatieven..?
Zakelijke overwinning is er 1.
T was gewoon slecht.
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 03 februari 2013 - 19:28   quote  deeplink  
Het was zeker een nuttige overwinning
Stylzz
 Stylzz - zondag 03 februari 2013 - 19:30   quote  deeplink  
Ja, lekkere open deur. T lijkt me dat elke overwinning nuttig is...
van geil
 van geil - zondag 03 februari 2013 - 19:44   quote  deeplink  
haha...

de trainer van Willem twee bij studio sport..

balen voor ons dat Immers geschorst was...
die Vilhena dat is smullen.
tomson
 tomson - zondag 03 februari 2013 - 19:48   quote  deeplink  
28t9uuf.gif
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 03 februari 2013 - 19:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 februari 2013 - 19:25 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Zakelijke overwinning is er 1.
T was gewoon slecht.
Ik vind 'zakelijk' niet echt als superlatief aan te duiden, best was het zeker niet en dat zegt Stefan toch ook..
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 03 februari 2013 - 19:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 februari 2013 - 19:44 schreef van geil het volgende:
haha...

de trainer van Willem twee bij studio sport..

balen voor ons dat Immers geschorst was...
die Vilhena dat is smullen.
Mooi he, ik hoorde het ook..
van geil
 van geil - zondag 03 februari 2013 - 19:56   quote  deeplink  
niet te verdedigen ,,pas 18 ,ongelooflijk...
mooie analyse van die trainer

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 februari 2013 door van geil --
Wim2
 Wim2 - zondag 03 februari 2013 - 19:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 februari 2013 - 19:53 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Mooi he, ik hoorde het ook..
Gelijk heeft die man!
Stylzz
 Stylzz - zondag 03 februari 2013 - 20:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 februari 2013 - 19:56 schreef van geil het volgende:
niet te verdedigen ,,pas 18 ,ongelooflijk...
mooie analyse van die trainer
Eerste helft totaal niet mee eens..

Ach ja.
van geil
 van geil - zondag 03 februari 2013 - 20:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 februari 2013 - 20:07 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Eerste helft totaal niet mee eens..

Ach ja.
analyse van die trainer he,,weet zn naam niet..

vond t echt humor
Vincent1970
 Vincent1970 - zondag 03 februari 2013 - 20:10   quote  deeplink  
Streppel
Vincent1970
 Vincent1970 - zondag 03 februari 2013 - 20:10   quote  deeplink  
Jürgen
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 03 februari 2013 - 20:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 februari 2013 - 19:44 schreef van geil het volgende:
haha...

de trainer van Willem twee bij studio sport..

balen voor ons dat Immers geschorst was...
die Vilhena dat is smullen.
Streppel: "Helaas voor ons was Immers geschorst"

jurgen-streppel(willem-ii)(3).jpg

Jurgen Streppel liet na afloop van de wedstrijd tegen Feyenoord lovende woorden vallen over Tonny Vilhena. De trainer van Willem II zag zondag hoe de jonge middenvelder van Feyenoord, die de geschorste Lex Immers verving als aanvallende middenvelder, een groot aandeel had in de 1-3 overwinning.

"Helaas voor ons was Lex Immers geschorst. Dat bedoel ik positief, want die Vilhena speelde een dijk van een wedstrijd. Het is smullen om deze jongen te zien spelen, een groot talent", zo vertelde Streppel tegenover de NOS. De coach vond dat zijn elftal uitermate zwak uit de startblokken kwam.

"We begonnen heel matig aan de wedstrijd. De 1-0 achterstand was compleet verdiend denk ik. In het laatste kwartier van de eerste helft kwamen beter in de wedstrijd. Er was meer strijd en we kwamen via een strafschop op 1-1. In de rust hadden we wel het gevoel dat we het Feyenoord moeilijk konden maken. Maar we begonnen heel matig aan de tweede helft. Toen was het al snel over en uit."
Bron:NOS
van geil
 van geil - zondag 03 februari 2013 - 22:17   quote  deeplink  
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
3 PUNTEN........................................................................................................
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 04 februari 2013 - 06:09   quote  deeplink  
De kaasjoden worden de volgende drie..!!!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5114
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Willem II - Feyenoord (zondag 3 februari 2013, 16:30 uur)









0.0102028