BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: [Column] Matchfixing

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Eide
 Eide - maandag 04 februari 2013 - 19:23   quote  deeplink  
Matchfixing

De voetbalwereld schudt op z'n grondvesten. Europol maakte op 4 februari bekent dat het aanwijzingen heeft gevonden dat maar liefst 380 wedstrijden verkocht zouden zijn. 425 spelers, clubofficials, wedstrijdofficials en criminelen zouden direct betrokkenen zijn met vermeende voetbalfraude. Onder de 380 verdachte wedstrijden bevinden zich EK en WK kwalificatie wedstrijden, wedstrijden in de nationale competitie en Champions League wedstrijden. Beelden van de knipoog-Kroaat van Dinamo Zagreb staan mij opeens weer helder voor ogen.

media_xl_1038555.jpg

Het verkopen van een wedstrijd is trouwens best moeilijk...

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lees verder op Foebele.blogspot.nl!

Veel leesplezier. Reacties, commentaar en discussie zijn altijd welkom!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 04 februari 2013 door Eide --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 04 februari 2013 - 23:45   quote  deeplink  
Je haalt me de woorden uit de mond!! Dat was ook bij mij het eerste wat er door m'n gedachten spookte...
Loetje
 Loetje - dinsdag 05 februari 2013 - 15:55   quote  deeplink  
Klasse weer!!!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 05 februari 2013 - 18:02   quote  deeplink  
Bekijk de wedstrijden van Barca. Ze lopen erdoor heen alsof de tegenstander er niet is.

De wedstrijd in Zagreb is niet door belchinezen verkocht maar gewoon onderling afgesproken. Dat denk ik tenminste, enkel Ajax-Real werden 2 doelpunten onterecht afgekeurd. De vraag is of we wel hadden gewonnen als we wel waren goedgekeurd.

Maar Matchfixing gaat niet over de uitslag maar op andere dingen waar je op kan gokken.
Eide
 Eide - dinsdag 05 februari 2013 - 18:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 februari 2013 - 18:02 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Bekijk de wedstrijden van Barca. Ze lopen erdoor heen alsof de tegenstander er niet is.

De wedstrijd in Zagreb is niet door belchinezen verkocht maar gewoon onderling afgesproken. Dat denk ik tenminste, enkel Ajax-Real werden 2 doelpunten onterecht afgekeurd. De vraag is of we wel hadden gewonnen als we wel waren goedgekeurd.

Maar Matchfixing gaat niet over de uitslag maar op andere dingen waar je op kan gokken.
Zolang Ajax niet had gewonnen of gelijkgespeeld tegen Real Madrid waren 7 goals voor OL altijd voldoende geweest voor overwinteren.

Het is dus wel degelijk mogelijk dat die pot door Dinamo Zagreb, wat al uitgeschakeld was, is verkocht. Ik wil me niet uitlaten over de waarschijnlijkheid, maar mogelijk was het zeker, en wel zonder afhankelijkheid van het duel wat destijds door Ajax werd afgewerkt.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 05 februari 2013 - 18:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 februari 2013 - 18:08 schreef Eide het volgende:

[..]

Zolang Ajax niet had gewonnen of gelijkgespeeld tegen Real Madrid waren 7 goals voor OL altijd voldoende geweest voor overwinteren.

Het is dus wel degelijk mogelijk dat die pot door Dinamo Zagreb, wat al uitgeschakeld was, is verkocht. Ik wil me niet uitlaten over de waarschijnlijkheid, maar mogelijk was het zeker, en wel zonder afhankelijkheid van het duel wat destijds door Ajax werd afgewerkt.
Wie zou zo wedstrijd moeten kopen? Lyon lijkt mij toch. Belchinezen kijken naar hele andere dingen, zoals wie de 1ste gele kaart pakt. Zeker geen uitslag want is makkelijk op te sporen.

De wedstrijd lijkt mij ook verkocht maar gewoon onderling. Alleen is Lyon ook geholpen door de ontwikkeling bij Ajax-Real. 2 buitenspel goals die geen buitenspel waren.

Ik denk dat daar geen 3de partij bij betrokken is. Is er een 3de partij bij betrokken dan zal het de Uefa wel zijn.
Eide
 Eide - dinsdag 05 februari 2013 - 18:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 februari 2013 - 18:17 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Wie zou zo wedstrijd moeten kopen? Lyon lijkt mij toch. Belchinezen kijken naar hele andere dingen, zoals wie de 1ste gele kaart pakt. Zeker geen uitslag want is makkelijk op te sporen.

De wedstrijd lijkt mij ook verkocht maar gewoon onderling. Alleen is Lyon ook geholpen door de ontwikkeling bij Ajax-Real. 2 buitenspel goals die geen buitenspel waren.

Ik denk dat daar geen 3de partij bij betrokken is. Is er een 3de partij bij betrokken dan zal het de Uefa wel zijn.
Het onderzoek heeft zich gericht op een enkel goksyndicaat uit Singapore. Het is dus zeker mogelijk dat er veel meer syndicaten actief zijn. ook is het mogelijk dat er bij clubs onderling dingen geregeld worden.

De term "het puntje van de ijsberg" is zeker op z'n plaats.
Eide
 Eide - dinsdag 05 februari 2013 - 23:52   quote  deeplink  
Trainer Steaua beschuldigd van vervalsen wedstrijd

Laurentiu Reghecampf, de Roemeense trainer van Steaua Boekarest, zou in 2002 geld hebben aangenomen van de Servische maffia om een Bundesliga-wedstrijd tussen Bayern München en Energie Cottbus, zijn toenmalige club, te vervalsen. Dat verklaarde een bestuurslid van Dinamo Boekarest, aartsrivaal van Steaua. Volgens het bestuurslid, Cornel Dinu, kreeg Reghecampf de dag voor de wedstrijd tussen Cottbus en Bayern 200.000 euro, met als afspraak om de wedstrijd op drie doelpunten verschil te laten eindigen.
Leven gered
'Er waren nog andere spelers betrokken. Maar de wedstrijd is in 3-1 geëindigd en dus moest Reghecampf het geld onmiddellijk teruggeven', verklaarde Dinu, die na de wedstrijd telefonisch contact had met Iulian Chirita, een ploeggenoot van Reghecampf. De ploegmaat maande Dinu aan om de maffia te kalmeren. 'Ik heb ervoor gezorgd dat hij het geld pas tegen de volgende ochtend moest terugbetalen. Ik heb zijn leven gered, normaal lost de maffia zo'n probleem gewoon op met kogels', aldus Dinu.
Leugens
Chirita bevestigde het verhaal van Dinu, maar Reghecampf ontkent met klem. 'Ik ga een klacht indienen tegen die mensen, ik weet niet vanwaar ze al die leugens halen', reageerde hij.

http://www.ad.nl/ad/nl/4562/Voetbal/article/detail/3389044/2013/02/05/Trainer-Steaua-beschuldigd-van-vervalsen-wedstrijd.dhtml

Ik bedoel maar.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 05 februari 2013 door Eide --
Mokum1
 Mokum1 - donderdag 07 februari 2013 - 19:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 februari 2013 - 18:08 schreef Eide het volgende:

[..]

Nooit zo onwerkelijk in het stadion gezeten, al dat geroesemoes en ongeloof.
kaashaas
 kaashaas - donderdag 07 februari 2013 - 19:56   quote  deeplink  
ben er nog stuk van
nora
 nora - vrijdag 08 februari 2013 - 16:52   quote  deeplink  
Voor mij is het niet waarschijnlijk maar zeker dat Lyon Zagreb heeft omgekocht dat was tevens het einde van die trainer wat ook gewenst was,en ook de wedstrijd Malta-Spanje is zeker verkocht 100%

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5977
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: [Column] Matchfixing

0.0053298