|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op donderdag 14 februari 2013 - 22:15 schreef Eide het volgende:[..] Ja hehe, 2e helft, 2-0 voor, tuurlijk dat er dan ruimte komt. Ik beoordeel het op de eerste 55 minuten, en toen kwam er gewoon te weinig van de zijkanten. Ze gingen zowiezo te vaak van de buitenkant weer met een balletje terug en dan door het midden. De aansluiting vanuit het middenveld naar voren toe was te afwachtend. Ook is er nog veel te verbeteren aan het snel overspelen van de bal met 1 keer raken en dan meteen weer aanspeelbaar zijn, dat verschil zag je af en toe vooral bij Cuenca die dat heel goed deed wat er blijkbaar bij Barcelona (of uberhaupt in Spanje) in wordt gestampt bij de jeugd. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 februari 2013 - 05:43 schreef Boudewijn het volgende:[..] Ze gingen zowiezo te vaak van de buitenkant weer met een balletje terug en dan door het midden. De aansluiting vanuit het middenveld naar voren toe was te afwachtend. Ook is er nog veel te verbeteren aan het snel overspelen van de bal met 1 keer raken en dan meteen weer aanspeelbaar zijn, dat verschil zag je af en toe vooral bij Cuenca die dat heel goed deed wat er blijkbaar bij Barcelona (of uberhaupt in Spanje) in wordt gestampt bij de jeugd. Ben het eens met jou man.... |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op donderdag 14 februari 2013 - 23:20 schreef nora het volgende:Op zich vond ik Ajax tot de 75ste minuut heel goed voetballen en toen liepen ze weer terug waardoor steau wat druk kon zetten,maar al met al een prima wedstrijd had alleen meer als 2-0 moeten zijn,een geweldige Gillissen gezien en een goede Toby een goede van Rhijn een helft Blind goed ook tweede helft matig en tweede helft van Eriksen slecht en de Jong ook matig,goede Siggi en een aardige Cuenza al met al wel tevreden. Ik denk dat je het om moet draaien wat jij zegt man? Volgens mij is het zo? Steau liet ajax gewoon voetballen tot de 75e minuut en gingen toen zelf voetballen.....
Voor mij was de MOTM gillissen . Blind haalde een voldoende evenals Sigie en van Rijn. Cuenca is goeie en laat nog wel wat zien.. Eriksen heeft klasse maar kan het niet alleen.... De jong is volgens mij het probleem! Hij scoort makkelijk en loopt goed, maar hij mist enorm veel om een topper te zijn.. Hij is van alles net niet! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
MOTM was toch echt Toby of Ricardo. Beide een geweldige pot en beide een hele dikke voldoende.
Het is natuurlijk wel een slecht teken als verdedigers het verschil moeten maken. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
Eide??? LEES!!!! Mijn! motm! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Ja en?
Doe ontspannen man.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 15 februari 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 februari 2013 - 05:43 schreef Boudewijn het volgende:[..] Ze gingen zowiezo te vaak van de buitenkant weer met een balletje terug en dan door het midden. De aansluiting vanuit het middenveld naar voren toe was te afwachtend. Ook is er nog veel te verbeteren aan het snel overspelen van de bal met 1 keer raken en dan meteen weer aanspeelbaar zijn, dat verschil zag je af en toe vooral bij Cuenca die dat heel goed deed wat er blijkbaar bij Barcelona (of uberhaupt in Spanje) in wordt gestampt bij de jeugd. Eens. Te veel spelers bij Ajax willen of moeten de bal gewoon 2 of 3 keer raken voordat ze verder kunnen. Als je echt snelheid in je spel wil moet dat beter. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 14 februari 2013 - 23:44 schreef Loetje het volgende:[..] Onzin. Frank heeft een mening, net als jij en ik. Ook hij kan er naast zitten. Alleen hij heeft het voor het zeggen Iedereen heeft een mening. Maar hij zit daar niet voor niets. Frank weet het dus over het algemeen echt wel wat beter dan wij. Als ik zie hoe de gemiddelde kenner hier reageert is het ook alleen maar een mening over goed of niet. Maar er komt zoveel meer bij kijken. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 februari 2013 - 05:43 schreef Boudewijn het volgende:[..] Ze gingen zowiezo te vaak van de buitenkant weer met een balletje terug en dan door het midden. De aansluiting vanuit het middenveld naar voren toe was te afwachtend. Ook is er nog veel te verbeteren aan het snel overspelen van de bal met 1 keer raken en dan meteen weer aanspeelbaar zijn, dat verschil zag je af en toe vooral bij Cuenca die dat heel goed deed wat er blijkbaar bij Barcelona (of uberhaupt in Spanje) in wordt gestampt bij de jeugd. Ik ben het niet met je eens. Dat balletje terug is echt een ding van de Boer, geen risico nemen als de kans van slagen te laag is, dan liever terug en de bal in bezit houden. Het laatste wat je zegt vind ik ook raar, 90% van de ploegen in Spanje zijn er juist helemaal niet goed in.
Persoonlijk mag er van mij af en toe best wat meer risico genomen worden om tot een kans te komen |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 februari 2013 - 06:20 schreef joduh het volgende:[..] Ik denk dat je het om moet draaien wat jij zegt man? Volgens mij is het zo? Steau liet ajax gewoon voetballen tot de 75e minuut en gingen toen zelf voetballen..... Voor mij was de MOTM gillissen . Blind haalde een voldoende evenals Sigie en van Rijn. Cuenca is goeie en laat nog wel wat zien.. Eriksen heeft klasse maar kan het niet alleen.... De jong is volgens mij het probleem! Hij scoort makkelijk en loopt goed, maar hij mist enorm veel om een topper te zijn.. Hij is van alles net niet! Volgens mij probeerde stea gewoon vol druk vooruit te zetten alleen speelde Ajax zich er gewoon vrij makkelijk onderuit. Ik denk dus niet dat steau het even 75 minuten heeft aangezien. Maar dat Ajax gewoon veel beter was. Dat wil trouwens niet zeggen dat het geweldig is wat Ajax heeft laten zien. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 februari 2013 - 09:38 schreef Eide het volgende:[..] Eens. Te veel spelers bij Ajax willen of moeten de bal gewoon 2 of 3 keer raken voordat ze verder kunnen. Als je echt snelheid in je spel wil moet dat beter. Zolang Schone en Poulsen spelen kan het niet veel sneller. Dat zijn de vertragende mensen die te vaak een bal 4 keer moeten raken. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Heb al vaker gepost dat het veldspel dik in orde is, echter te veel schijven bij de opbouw en daardoor weinig verrassing!
2 - 0 is uitstekend echter met een beetje pech had het ook 2 - 3 kunnen zijn....
En voetbal wordt op details beslist en het gebrek aan explosiviteit blijt een lastig detail bij Blind ! Blind die in mijn ogen een uitstekende voetballer is met goede opbouwende kwaliteiten. Maar ook gisteren was ik weer getuige van een gevaarlijke tegenaanval waarbij de tegenstandrr van de zijkant het zestien meter gebied binnen sprintte en zomaar vier meter ruimte creƫerde voor zichzelf. En dan... hoe lullig ook moet je concluderen dat Blind tekort komt :(
Sorry. .. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Wanneer alles klopt kan hij ver komen op basis van goed positie spel echter bij een tegenstander van klasse blijft dit onze zwakke plek.... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 februari 2013 - 10:19 schreef remco k het volgende:[..] Zolang Schone en Poulsen spelen kan het niet veel sneller. Dat zijn de vertragende mensen die te vaak een bal 4 keer moeten raken. Maar toch staan er voorin ook 5 die dat wel kunnen. De afgekeurde goal is daar een rpima voorbeeld van. Het gebeurt alleen veel te weinig. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 februari 2013 - 10:10 schreef remco k het volgende:[..] Iedereen heeft een mening. Maar hij zit daar niet voor niets. Frank weet het dus over het algemeen echt wel wat beter dan wij. Als ik zie hoe de gemiddelde kenner hier reageert is het ook alleen maar een mening over goed of niet. Maar er komt zoveel meer bij kijken. Dat klopt. Maar wij kunnen onze ideeen niet ten uitvoer brengen. Hij wel |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote: Ik ben Chill man! Haha alleen jij beweerde dat Toby of Ricardo toch echt de MOTM was..... Ik vond cillissen diegene...... Klaar wijsneus ! |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op donderdag 14 februari 2013 - 20:53 schreef Eide het volgende:Degelijke pot. Niet goed, soms gaf Ajax veel ruimte weg maar Steaua is gewoon niet goed genoeg om er echt van te kunnen profiteren. \ Als die vleugels beter waren geweest was Schone ook beter uit de verf gekomen. Vleugels vind ik niet zo slecht als dat jij het doet overkomen. Je speelt met opkomende backs en vanuit dat oogpunt vind ik dat Dailey Blind best vaak opkomt, maar mag i.m.o. best wat vaker iets meer risico in zijn spel leggen als hij over de vleugel opkomt en wat vaker een diepe bal vanaf de zijkant moet spelen richting de '16' |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 februari 2013 - 10:15 schreef remco k het volgende:[..] Ik ben het niet met je eens. Dat balletje terug is echt een ding van de Boer, geen risico nemen als de kans van slagen te laag is, dan liever terug en de bal in bezit houden. Dat het een dingetje van de Boer is wil nog niet zeggen dat het ALTIJD zo moet gebeuren want er waren erg veel kansen dat het makkelijk over de flanken kon gaan. En als er dan al op getrained wordt door de Boer dan moet hij zijn buitenspelers dat ook eens vertellen want die gingen continue (terecht) diep met de verwachting de bal ook te krijgen.
Wat je zegt is overigens vreemd want juist op het moment dat er druk gezet werd tegen de goal aan van de tegenstander en de bal naar het midden ging werd er het meeste balverlies geleden. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 februari 2013 - 14:33 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Vleugels vind ik niet zo slecht als dat jij het doet overkomen. Je speelt met opkomende backs en vanuit dat oogpunt vind ik dat Dailey Blind best vaak opkomt, maar mag i.m.o. best wat vaker iets meer risico in zijn spel leggen als hij over de vleugel opkomt en wat vaker een diepe bal vanaf de zijkant moet spelen richting de '16' Laat ik het verbijzonderen, ik vind dat de buitenspelers te weinig brengen. Ik verwacht van buitenspelers dat ze frivool spelen, acties durven maken en de aanval een onvoorspelbaarheid brengen die een tegenstanders dwingt kort op ze te spelen. Nu staan de buitenspelers pauzeloos geparkeert en is het enige wat ze doen ruimte maken voor de backs.
Doordat ze steeds terug spelen of naar binnen trekken is het te makkelijk te verdedigen en wordt de ruimte centraal enorm krap. Ook de voorzet van een back gaat dus vaak de drukte in. Er moet gewoon meer van die buitenspelers komen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 februari 2013 - 16:12 schreef Boudewijn het volgende:[..] Dat het een dingetje van de Boer is wil nog niet zeggen dat het ALTIJD zo moet gebeuren want er waren erg veel kansen dat het makkelijk over de flanken kon gaan. En als er dan al op getrained wordt door de Boer dan moet hij zijn buitenspelers dat ook eens vertellen want die gingen continue (terecht) diep met de verwachting de bal ook te krijgen. Wat je zegt is overigens vreemd want juist op het moment dat er druk gezet werd tegen de goal aan van de tegenstander en de bal naar het midden ging werd er het meeste balverlies geleden. Ik heb het niet bedacht he, zoals ik al zei mag er best weleens wat meer risico genomen worden om voor de goal te kunnen komen.
Bij Ajax werkt het nu eenmaal zo dat de backs constant over de buitenspelers heen moeten komen die dus automatisch naar binnen zullen moeten komen.. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 februari 2013 - 18:42 schreef Eide het volgende:[..] Laat ik het verbijzonderen, ik vind dat de buitenspelers te weinig brengen. Ik verwacht van buitenspelers dat ze frivool spelen, acties durven maken en de aanval een onvoorspelbaarheid brengen die een tegenstanders dwingt kort op ze te spelen. Nu staan de buitenspelers pauzeloos geparkeert en is het enige wat ze doen ruimte maken voor de backs. Doordat ze steeds terug spelen of naar binnen trekken is het te makkelijk te verdedigen en wordt de ruimte centraal enorm krap. Ook de voorzet van een back gaat dus vaak de drukte in. Er moet gewoon meer van die buitenspelers komen. Maar dat betekend ook direct dat de backs minder op kunnen komen en als je ze wel op wil laten komen zonder de vleugel spelers in de weg te lopen, dat ze naar binnen moeten knijpen, waardoor er voor een sterk counterende tegenstander veel meer ruimte krijgen om via de zijkanten te counteren |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 februari 2013 - 21:10 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Maar dat betekend ook direct dat de backs minder op kunnen komen en als je ze wel op wil laten komen zonder de vleugel spelers in de weg te lopen, dat ze naar binnen moeten knijpen, waardoor er voor een sterk counterende tegenstander veel meer ruimte krijgen om via de zijkanten te counteren Het gaat niet om hoe vaak de backs op kunnen komen, het moet gaan om effectiviteit en onvoorspelbaarheid. Je hoort mij ook niet zeggen dat de buitenspelers aan de zijlijn geplakt moeten staan. Maar een keer de actie inzetten ipv steeds terugspelen en het centrum inkruipen is, lijkt mij, een zeer redelijke verwachting. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
moet ik een heel nieuw wedstrijdtopic en voorbeschouwing maken voor de returnwedstrijd of kan Boudewijn gewoon de datum aanpassen? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
NIeuwe ronde nieuwe kansen, nieuw topic..
Maar als je echt wil kan je zelf ook de topictitel aanpassen, gewoon het eerste bericht aanpassen.. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zondag 17 februari 2013 - 13:35 schreef remco k het volgende:NIeuwe ronde nieuwe kansen, nieuw topic.. Maar als je echt wil kan je zelf ook de topictitel aanpassen, gewoon het eerste bericht aanpassen.. wil best een nieuw topic aanmaken hoor. das geen probleem.. maar als mensen geen zin hebben in een nieuwe voorbeschouwing kan ik het net zo goed niet doen ja.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 17 februari 2013 - 18:10 schreef NatjosFC het volgende:[..] wil best een nieuw topic aanmaken hoor. das geen probleem.. maar als mensen geen zin hebben in een nieuwe voorbeschouwing kan ik het net zo goed niet doen ja.. Man iedereen was lovend. Niet mauwen man. Anders een keer wippen met je meisje... Dan klaag je niet meer |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op maandag 18 februari 2013 - 00:40 schreef Loetje het volgende:[..] Man iedereen was lovend. Niet mauwen man. Anders een keer wippen met je meisje... Dan klaag je niet meer Ik kllaag niet.
Ben al begonnen zelfs:) |
|
|
|