BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: [Column] Jeugdzorgen

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Eide
 Eide - woensdag 13 februari 2013 - 11:59   quote  deeplink  
Jeugdzorgen

Ik maak me zorgen over de jeugdopleiding bij Ajax. Het zal velen misschien vreemd in de oren klinken tegen de achtergrond van de de Fluwelen Revolutie aangezien Cruijff getrouwen de leiding bij Ajax stevig in handen hebben. Zij stellen dat de eigen jeugd de toekomst moet vormen voor Ajax. Ik ben ook groot voorstander van de nieuwe weg die Ajax is ingeslagen maar ben dus toch bezorgd. Ajax weer laten drijven op talent uit de eigen opleiding klinkt natuurlijk goed, maar de feiten spreken de intenties enigszins tegen.

Laten we eens bij Ajax 1 beginnen...

Lees verder op Foebele.blogspot.nl!

Veel leesplezier. Reacties, commentaar en discussie zijn altijd welkom!
Brandje
 Brandje - woensdag 13 februari 2013 - 12:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 februari 2013 - 11:59 schreef Eide het volgende:
Jeugdzorgen

Ik maak me zorgen over de jeugdopleiding bij Ajax. Het zal velen misschien vreemd in de oren klinken tegen de achtergrond van de de Fluwelen Revolutie aangezien Cruijff getrouwen de leiding bij Ajax stevig in handen hebben. Zij stellen dat de eigen jeugd de toekomst moet vormen voor Ajax. Ik ben ook groot voorstander van de nieuwe weg die Ajax is ingeslagen maar ben dus toch bezorgd. Ajax weer laten drijven op talent uit de eigen opleiding klinkt natuurlijk goed, maar de feiten spreken de intenties enigszins tegen.

Laten we eens bij Ajax 1 beginnen...

Lees verder op Foebele.blogspot.nl!

Veel leesplezier. Reacties, commentaar en discussie zijn altijd welkom!
Zoals vaker gezegd is het zoals het nu bij f'noord gaat eigenlijk uit nood geboren anders had een Clasie bijvoorbeeld nooit in de Kuip gespeeld. Maar laten we het niet gaan overdrijven want ook als zijn ze hogleverancier van oranje nog steeds vind ik Indi en De Vrij middelmatige spelers. Clasie ben ik wel een fan van.
Bij Ajax heeft men de opleiding, door het wanbeleid, jarnelang links laten liggen. Dat is DE rede dat JC zich ermee is gaan bemoeien want de opleiding was een bedroevend niveau. De elftallen moesten kampioen worden en er werd niet indivudieel getraind.
Voordat we de vruchten gaan plukkenvan het nieuwe beleid zijn we misschien wel vijf jaar verder. Maar de goede weg is ingeslagen!!
Loetje
 Loetje - woensdag 13 februari 2013 - 16:39   quote  deeplink  
Mooie column weer
Loetje
 Loetje - woensdag 13 februari 2013 - 16:40   quote  deeplink  
Wel de waarheid
Loetje
 Loetje - woensdag 13 februari 2013 - 16:40   quote  deeplink  
EIDE/// KLASBAK!!!
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 13 februari 2013 - 16:49   quote  deeplink  
ook worden bij ons gewoon talenten weggehaald voordat ze doorbreken.
ik vind het alleen maar mooi dat spelers als Meleg en Fischer worden gehaald, dat zijn hele grote talenten en daar moet je gewoon op in spelen.
remco k
 remco k - woensdag 13 februari 2013 - 18:52   quote  deeplink  
Er komen toch wel weer wat talenten aan in mijn optiek.. en dat zijn gasten die wel een groot deel van de jeugdopleiding hebben doorlopen.
Veltman, Denswill, Ligeon Dijks voor de verdediging. Klaassen, de Kamps, Sporkslede, de Sa, Gravenbergh, Lazic, Keskin, Quinsi Menig, El Hasnaoui, Kishna..

Dit zijn allemaal grote talenten die in de A's van Ajax spelen of Jong Ajax. Hier heb ik de B's nog helemaal niet bij meegenomen.. Voor zover ik weet zijn vrijwel al deze jongens al vrij lang bij Ajax. En ik zie hier echt een paar hele grote pareltjes bij zitten..

Tel daar de gekochte talenten bij op waar Eide het over heeft zoals een Meleg, Andersen, Toivomaki, die nieuwe Tjechische jongen en dan oet het volgens mij wel goed zitten..

Ook in de B's lopen een paar hele grote talenten rond, met name een heel klein Marrokaans ogend mannetje vind ik heel erg goed spelen..
Eide
 Eide - woensdag 13 februari 2013 - 19:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 februari 2013 - 18:52 schreef remco k het volgende:
Er komen toch wel weer wat talenten aan in mijn optiek.. en dat zijn gasten die wel een groot deel van de jeugdopleiding hebben doorlopen.
Veltman, Denswill, Ligeon Dijks voor de verdediging. Klaassen, de Kamps, Sporkslede, de Sa, Gravenbergh, Lazic, Keskin, Quinsi Menig, El Hasnaoui, Kishna..
Veel van deze gasten gaan het gewoon niet redden. Er zitten ook geen echte smaakmakers bij. Menig bijvoorbeeld is een nuttige spits, maar komt (wat mij betreft) toch op elementen te kort.

Van de 18 jarigen zijn alleen Fischer en Andersen goed genoeg. Dat zegt eigenlijk alles al.
remco k
 remco k - woensdag 13 februari 2013 - 19:36   quote  deeplink  
Ben ik echt totaal niet met je eens, denk echt dat hier een paar hele grote talenten tussen zitten, en dat die gasten wel degelijk echte smaakmakers kunnen worden..

Vrij weinig spelers waren op hun 18e echt al goed genoeg.. Boccara is ook 18 toch?? en volgens mij nog een paar..

Ik denk overigens dat je uberhaubt niet kan oordelen over de spelers in de opleiding, heel veel echt grote talenten haken uiteindelijk af op hun 20e ofzo. en heel veel jongens die minder talent hebben ontwikkelen zich pas wat later echt goed door..
Rogier
 Rogier - woensdag 13 februari 2013 - 20:11   quote  deeplink  
Ik maak me totaal geen zorgen, maar snap je beweegredenen wel. Ajax moet overbruggen. Onze spelers (en ook Fisher en Eriksen) hebben totaal niet de controle en balgevoel Ajacieden uit de opleiding van de jaren 70 en 80 hadden. Ik denk dat het zeker 10 jaar gaat duren voordat dit vruchten gaat afwerpen. De jeugd moet van begin af aan andere en betere techniek aangeleerd krijgen, en niet de jongentjes van 12 of 15. Daarvoor is het al te laat.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 13 februari 2013 door Rogier --
remco k
 remco k - woensdag 13 februari 2013 - 20:26   quote  deeplink  
Dat klopt zoiezo, alleen denk ik niet dat Fischer en Eriksen technisch minder zijn dan bijvoorbeeld Bergkamp op die leeftijd was..
Rogier
 Rogier - woensdag 13 februari 2013 - 20:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 februari 2013 - 20:26 schreef remco k het volgende:
Dat klopt zoiezo, alleen denk ik niet dat Fischer en Eriksen technisch minder zijn dan bijvoorbeeld Bergkamp op die leeftijd was..
Bergkamp had meer voetbalintelligentie. Maar neem een De Boer, Vanenburg etc. Technisch ZO vaardig, gewoon op een ander soort niveau als nu. Buitenkantje links en rechts enzo. Perfecte dieptepasses, verdedigers die niet in paniek raken als ze opstomen en noem maar op.

Maar de snelheid is natuurlijk zo verandert dat je niet zoveel tijd meer hebt als vroeger om te handelen, en daar zijn wij niet op voorbereid. Of zoiets.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 13 februari 2013 door Rogier --
Eide
 Eide - woensdag 13 februari 2013 - 20:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 februari 2013 - 20:11 schreef Rogier het volgende:
Ik maak me totaal geen zorgen, maar snap je beweegredenen wel. Ajax moet overbruggen.
Ik ben alleen bang dat Ajax nu ziet hoe de huidige aankopen het doen en daarmee en daardoor hierop door willen voortborduren. De laatste alinea vertolkt precies hoe ik het zie en wat jij ook al zegt: dit moet een transitieperiode zijn.
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 13 februari 2013 - 21:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 februari 2013 - 18:52 schreef remco k het volgende:

Dit zijn allemaal grote talenten die in de A's van Ajax spelen of Jong Ajax. Hier heb ik de B's nog helemaal niet bij meegenomen.. Voor zover ik weet zijn vrijwel al deze jongens al vrij lang bij Ajax. En ik zie hier echt een paar hele grote pareltjes bij zitten..

Tel daar de gekochte talenten bij op waar Eide het over heeft zoals een Meleg, Andersen, Toivomaki, die nieuwe Tjechische jongen en dan oet het volgens mij wel goed zitten..

Ook in de B's lopen een paar hele grote talenten rond, met name een heel klein Marrokaans ogend mannetje vind ik heel erg goed spelen..
Lazic is de baas.. wordt goede speler!!!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: [Column] Jeugdzorgen

0.0044329