|
|
anti010
|
|
|
Volgens de uitgelekte nieuwsberichten wil Frank de Boer niet meer verder met Daley Blind.En wil Boilesen wanneer hij terug is van blessure als vaste back. Daley is op het moment een van de sterkhouders van dit ajax. En boilesen is 1 1/2 jaar uit de roulatie geweest, hoe komt hij terug na zijn blessure.Volgens radio 1 is blind te duur. Dit is een jongen uit eigen opleiding, z'n vader was een grote ajax icoon van de jaren 90'. Moeten wij zo omgaan met mensen. OF spelen hier andere belangen. Ik heb er mijn bedenkingen bij. Nu laten we weer een speler ( heeft zich nu in het nederlands elftal gespeeld) gratis de deur uit lopen en is alles weg opleidingsvergoeding, transfergeld etc.Ik denk dat er een stomme fout wordt begaan. Laat boilesen zich eerst maar weer bewijzen, voordat ze iemand laten gaan. Ik denk dat er veel clubs zitten te wachten op een back als Blind in goeden doen. Lekker de concurrentie sterk maken. |
|
|
|
|
anti010
|
|
|
UPDATE: OVermars en zaakwaarnemer janssen verwijzen alles naar het rijk der Fabelen. Waar rook is is vuur zeg ik maar! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Geruchtentopic!!!
Eerst zien dan geloven |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Blind het liefst nog een jaartje vastleggen, overgangsfase voor Boilesen en Dijks.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Gewoon contract voor 5 jaar, die jongen ontwikkeld zich langzaam maar zeker heel goed door, en is nu echt al 4 keer beter dan een jaar geleden, daarbij was hij gewoon zijn hele jeugd vrijwel altijd de beste speler uit zijn lichting en in denk dan ook dat hij nog veel beter zou kunnen worden.
Voor het eerst opgeroepen bij het Nl elftal en speelde een hele goede wedstrijd tegen Italie. Daarbij gewoon onze meest constante verdediger die we hebben dit seizoen.. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 februari 2013 - 19:09 schreef remco k het volgende:Gewoon contract voor 5 jaar, die jongen ontwikkeld zich langzaam maar zeker heel goed door, en is nu echt al 4 keer beter dan een jaar geleden, daarbij was hij gewoon zijn hele jeugd vrijwel altijd de beste speler uit zijn lichting en in denk dan ook dat hij nog veel beter zou kunnen worden. Voor het eerst opgeroepen bij het Nl elftal en speelde een hele goede wedstrijd tegen Italie. Daarbij gewoon onze meest constante verdediger die we hebben dit seizoen.. Ik schat Boilesen en Dijks in potentie dan hoger in. |
|
|
|
|
sebas1
|
|
|
Wat was hij gister weer slecht zeg. Het is net als die reclame "gaat steeds beter pietertje" Beter dat hij weggaat volgend jaar, moet iemand staan die kan verdedigen |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Omdat ie 1 slechtere wedstrijd speelt?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: MOet ik nog maar zien, Boilesen heeft pas 11 potjes voor ons gespeeld, en ook hij maakte in die wedstrijden verdedigend veel fouten, aanvallend wel heel goed. Dijks moeten we ook nog maar zien.. Alles valt of staat met de ontwikkeling, en niemand kan ontkennen dat Blind daar hele flinke stappen heeft gemaakt, het valt nog te bezien of die andere jongens die stappen ook nog gaan maken. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Blind is een van de weinigen die onderdruk altijd een voetballende oplossing heeft en dat zijn er maar weinigen die dat kunnen,zijn probleem is gewoon nog zijn verdedigende acties,moet niet te veel achteruit lopen en soms iets harder zijn in de duels en ook zijn snelheid is een minpuntje maar dat compeseert hij al een stuk beter door zich steeds beter op te stellen,al met al niet voor niks opgeroepen voor het nederlands elftal,volgens mij zou hij ook een goede cvm zijn,dus contract aanbieden. |
|
|
|
|
J ayax
|
|
|
Als Ajax druk naar voren zet, hetgeen ook in 90% van de wedstrijden gebeurt, is Daley de beste optie als linksback. Kan aanvallend heel goed mee. Wil je behoudender spelen, stel dan maar Dijks op...nooit dus. Dijks is veel te lomp en maakt nog veel te veel verkeerde keuzes. Boilesen moet zich weer gaan bewijzen, maar zal nog een lange weg moeten bewandelen eer hij weer de oude is. Vooral de veldbezetting is behoorlijk veranderd sinds zijn blessure en dus zal hij ook weer lang moeten zoeken naar de automatismen, die Daley zeer goed beheerst. |
|
|
|
|
J ayax
|
|
|
Daley leest de wedstrijden ook goed. De bal in een keer raken en een medespeler bereiken en-of vrijzetten daar is hij een kei in. Voor wat betreft zijn snelheid...ach...hoe snel waren Ronald Koeman en Frank de Boer als verdediger? En zie hoever het hun gebracht heeft? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: De overstap van de jeugd naar de senioren is een grote stap, zeker voor verdedigers die echt in een anders soort voetbal terecht komen. Het aantal spelers dat met 18 jaar meteen echt goed zijn bij de senioren is vrij beperkt.
Boilesen heeft uiteindelijk een nog maar weinig gespeeld in 1, en Dijks verdient tijd. Ten slotte verdient Blind gewoon een contract op basis van zijn progressie maar nog belangrijker, de onverzettelijkheid die hij heeft late zien. Dat is een kwaliteit die goud waard is. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
J ayax
|
|
|
Volledig mee eens. Daley moet de komende jaren blijven staan en ook nog eens een vaste waarde worden in oranje. Hij heeft veel meer klasse als een Martins Indi of een Willems en.... noem ze maar allemaal op. Zelfs een Ricardo van Rhijn als basisspeler in oranje, heeft niet de kunde van een Blind. Hij zal en moet altijd eerst een balletje aannemen en dan het liefst...tikkie terug. Ben uiteraard wel voorstander van zoveel mogelijk Ajax spelers in oranje. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op maandag 18 februari 2013 - 00:01 schreef J ayax het volgende:Volledig mee eens. Daley moet de komende jaren blijven staan en ook nog eens een vaste waarde worden in oranje. Hij heeft veel meer klasse als een Martins Indi of een Willems en.... noem ze maar allemaal op. Zelfs een Ricardo van Rhijn als basisspeler in oranje, heeft niet de kunde van een Blind. Hij zal en moet altijd eerst een balletje aannemen en dan het liefst...tikkie terug. Ben uiteraard wel voorstander van zoveel mogelijk Ajax spelers in oranje. Blind wordt niet zo snel vaste waarde. Als pieters weer yerug is. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Als Pieters ooit nog terugkomt, hij zal niet de eerste zijn die vanwege z'n verwonding uitgesport is. En dan is het na een jaar eruit nog maar de vraag hoe hij terug komt. Ten slotte was ook Pieters niet onbesproken.
Ik zie eerder Van Aanholt van Vitesse als een concurrent dan Pieters. Ben wel fan van die jongen hoor, doet af en toe ontzettend stomme dingen, maar heeft wel veel klasse.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 februari 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote:Op maandag 18 februari 2013 - 15:25 schreef Eide het volgende:[..] Als Pieters ooit nog terugkomt, hij zal niet de eerste zijn die vanwege z'n verwonding uitgesport is. En dan is het na een jaar eruit nog maar de vraag hoe hij terug komt. Ten slotte was ook Pieters niet onbesproken. Ik zie eerder Van Aanholt van Vitesse als een concurrent dan Pieters. Ben wel fan van die jongen hoor, doet af en toe ontzettend stomme dingen, maar heeft wel veel klasse. Pieters veel te traag voor de backpositie.. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote: Pieters komt niet meer terug alleen achter het raam op de oudezijds |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote: Komt er naast jou plekkie vrij dan Dora.... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Dat moet ik nog maar zien. Vind niet dat blind nu onderdoet Pieters van voor zijn blessure. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
|
|
|
nora
|
|
|
Blind is zeker techn/veel beter dus als hij zo blijft spelen kan Pieters beter achter het raam blijven zitten |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote:Op maandag 18 februari 2013 - 16:11 schreef remco k het volgende:[..] Dat moet ik nog maar zien. Vind niet dat blind nu onderdoet Pieters van voor zijn blessure. Blind is ook beter op die positie..Pieters is meer voor het centrum geschikt.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Boilesen net zijn eerste 45 minuten weer gespeeld voor Ajax, speelde prima en zonder last.... |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op maandag 18 februari 2013 - 15:25 schreef Eide het volgende:[..] Als Pieters ooit nog terugkomt, hij zal niet de eerste zijn die vanwege z'n verwonding uitgesport is. En dan is het na een jaar eruit nog maar de vraag hoe hij terug komt. Ten slotte was ook Pieters niet onbesproken. Ik zie eerder Van Aanholt van Vitesse als een concurrent dan Pieters. Ben wel fan van die jongen hoor, doet af en toe ontzettend stomme dingen, maar heeft wel veel klasse. Pieters komt aan het eind van de maand al terug, teminste dan is ie fit. zal in Maart wel weer minuten gaan maken.. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: das goed nieuws!
maar kan in April toch pas weer voor Ajax 1 spelen? of, dat was de doelstelling toch? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ze hebben gezegd dat ze hem voorlopig alleen bij Jong Ajax laten spelen en ritme laten opdoen.. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op maandag 18 februari 2013 - 20:53 schreef remco k het volgende:Ze hebben gezegd dat ze hem voorlopig alleen bij Jong Ajax laten spelen en ritme laten opdoen.. Heel verstandig! geen extra druk leggen op die jongen. Redt hij het voor het eind van het seizoen om zich weer in de basis te knokken, oké!! Maar zie meer in een concurerende rol met Blind voor het seizoen 2013-2014! (Als wederom de schaal omhoog hebben kunnen houden ;-)) |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Met basis bedoel ik weer vol bij de selectie voor ajax1 |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Blind doet het niet verkeerd maar ik zie op de langere termijn meer toekomst voor Dijks....ik vind het zelfs vreemd dat hij niet meer speelt. ook Boilesen heeft een mooie toekomst maar als je het mij vraagt...DIJKS...ook voor het nederlands elfatl....lichamelijk sterk...zowel verdedigend als ook aanvallend...een super assistent...maar dat vond ik al na de J.C. schaal toen speelde hij Narsingh uit de wedstrijd...had zelfs meer dreiging.... Houdt de Boer hem bewust uit de elf dit jaar voor volgend jaar zodat hij wat meer volwassen is?? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 18 februari 2013 - 23:08 schreef Jack Huntelaar het volgende:Houdt de Boer hem bewust uit de elf dit jaar voor volgend jaar zodat hij wat meer volwassen is?? Dijks heeft z'n kans in de basis gehad en pakte die overduidelijk niet. Aansluitend ging Daley Blind goed voetballen. 1+1 is meestal 2 dus is Dijks de reserve voor LB. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op maandag 18 februari 2013 - 23:20 schreef Eide het volgende:[..] Dijks heeft z'n kans in de basis gehad en pakte die overduidelijk niet. Aansluitend ging Daley Blind goed voetballen. 1+1 is meestal 2 dus is Dijks de reserve voor LB. en we hebben Koppers ook nog, doet het zeker niet slecht bij ADO, niet dat ik hem wat vind voor Ajax.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 18 februari 2013 - 23:20 schreef Eide het volgende:[..] Dijks heeft z'n kans in de basis gehad en pakte die overduidelijk niet. Aansluitend ging Daley Blind goed voetballen. 1+1 is meestal 2 dus is Dijks de reserve voor LB. Helemaal mee eens. |
|
|
|
|
Twanus
|
|
|
Ik hoop dat Blind een langdurig contract gaat krijgen maar zie hem "uiteindelijk" niet als onze vaste links back. Hij is aan de bal erg sterk, kan koppen, kan redelijk verdedigen maar is helaas niet echt snel. Ik zie hem als onze nieuwe CVM want op deze positie komen zijn positieve punten tot zijn recht en is het minder erg dat hij de echte topsnelheid mist. Over 2 jaar is hij onze aanvoerder en stuurt hij het gehele elftal. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het aan het begin van het seizoen niet erg positief in zag maar hij heeft zich stormachtig ontwikkeld. Laat Boilesen, Dijks en Koppers maar uitvechten wie de links back wordt. We hebben Daley altijd nog achter de hand als back. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 - 10:48 schreef Twanus het volgende:Ik hoop dat Blind een langdurig contract gaat krijgen maar zie hem "uiteindelijk" niet als onze vaste links back. Hij is aan de bal erg sterk, kan koppen, kan redelijk verdedigen maar is helaas niet echt snel. Ik zie hem als onze nieuwe CVM want op deze positie komen zijn positieve punten tot zijn recht en is het minder erg dat hij de echte topsnelheid mist. Over 2 jaar is hij onze aanvoerder en stuurt hij het gehele elftal. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het aan het begin van het seizoen niet erg positief in zag maar hij heeft zich stormachtig ontwikkeld. Laat Boilesen, Dijks en Koppers maar uitvechten wie de links back wordt. We hebben Daley altijd nog achter de hand als back. Zou kunnen, Blind is wel goed in het positiespel. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Dus eigenlijk de stek van Danny zijn vader,ik denk zelf ook dat hij dit zeker zou kunnen. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: denk niet dat de technische staf dat ziet zitten, we hebben daar natuurlijk al Boccara en Sporkslede. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ja klopt alleen weet je niet of zij dat goed gaan invullen als Daley daar beter is dan speelt hij daar,uiteraard is dit toekomst muziek is misschien een optie in de voorbereiding aankomende zomer. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Zijn vader was geen cvm maar een cv. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ja klopt maar ingevuld bijna het zelfde,was constant inschuivend naar voren.De zogenaamde 4 posities. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 - 10:48 schreef Twanus het volgende:Ik zie hem als onze nieuwe CVM want op deze positie komen zijn positieve punten tot zijn recht en is het minder erg dat hij de echte topsnelheid mist. Helemaal geen gek idee. |
|
|
|
|
Eindhovense Ajaxfan
|
|
|
Laat Daley lekker op de LB plaats spelen. Hij scoort wekelijks een ruime voldoende. Hij ontwikkeld zich inderdaad ontzettend goed, maar volgens mij is hij nog steeds niet uitgeleerd/gegroeid. De stap naar een europese (top) club zit er daarom ook nog niet in, dus laat hem nog maar enkele jaren bij ons AJAX zitten. Laat Boilesen zich maar richten op de plek van Moisander. Zo geweldig staat deze ook niet te spelen en kan wel wat hete adem in de nek voelen. Frank heeft ook in het begin van zijn carriere LB gestaan en is later ook naar het centrum verhuisd. Overigens zag ik net de optie om Blind naar het middenveld te halen. M.I. niets mis mee, gewoon een paar keer proberen, desnoods tijdelijk bij jong AJAX. Ik verwacht wel dat hij teveel snelheid mist, alhoewel Poulsen ook niet de snelste is. Verder moet je dan oppassen dat je geen types krijgt zoals Urby en Anita, die teveel allround zijn geworden, waardoor ze teveel specifieke kwaliteiten gaan missen. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 - 15:00 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:Laat Daley lekker op de LB plaats spelen. Hij scoort wekelijks een ruime voldoende. Hij ontwikkeld zich inderdaad ontzettend goed, maar volgens mij is hij nog steeds niet uitgeleerd/gegroeid. De stap naar een europese (top) club zit er daarom ook nog niet in, dus laat hem nog maar enkele jaren bij ons AJAX zitten. Laat Boilesen zich maar richten op de plek van Moisander. Zo geweldig staat deze ook niet te spelen en kan wel wat hete adem in de nek voelen. Frank heeft ook in het begin van zijn carriere LB gestaan en is later ook naar het centrum verhuisd. Overigens zag ik net de optie om Blind naar het middenveld te halen. M.I. niets mis mee, gewoon een paar keer proberen, desnoods tijdelijk bij jong AJAX. Ik verwacht wel dat hij teveel snelheid mist, alhoewel Poulsen ook niet de snelste is. Verder moet je dan oppassen dat je geen types krijgt zoals Urby en Anita, die teveel allround zijn geworden, waardoor ze teveel specifieke kwaliteiten gaan missen. voor de plek van Moisander hebben we Denswil.. verbaas me er over dat hij vrij wel nooit bij de selectie zit... |
|
|
|
|
sebas1
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 - 12:43 schreef nora het volgende:Ja klopt alleen weet je niet of zij dat goed gaan invullen als Daley daar beter is dan speelt hij daar,uiteraard is dit toekomst muziek is misschien een optie in de voorbereiding aankomende zomer. Hij is na dit siezoen (gelukkig) weg, heb ik uit betrouwbare bron. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: We hebben er weer een hoor.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 19 februari 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
sebas1
|
|
|
wahahaha, je hebt gelijk haat ook als iemand dat zegt. Maar sprak vd week een goeie vriend van Daley, die vertelde ik hoe slecht ik hem vond. En hij verzekerde me dat hij wegging na dit seizoen. Omdat ze vader weg is (door Cruijff ),zit hem niet lekker en supporters zagen het niet in hem zitten en zijn buitenlandse clubs waar hij veel (meer) kan verdienen |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: hahahaha facepalm, blijft een goude:) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: We hebben wat slechte ervaringen met lui die claimen dat ze informatie uit betrouwbare bron hebben. Gasten die riepen dat papa bij Ajax werkte en zo en vervolgens volslagen onzin verkondigden die ook nooit uit is gekomen.
Ik denk dat ik redelijk voor de vaste bezoekers hier kan spreken als ik zeg dat we daar ontzettend wantrouwig over geworden zijn.
Het verhaal zou best kunnen, maar ik denk dat Daley zelf ook wel snapt dat het in het buitenland echt niet makkelijker zal worden, dat de fans hem daar echt niet onmiddelijk als topper zullen onthalen en dat snel vertrekken de laatste jaren meestal de doodsteek is geweest voor voetbalcarriers. Ik blijf vooralsnog sceptisch.
Is niet persoonlijk bedoelt hoor, maar gezien ervaringen uit het verleden...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 19 februari 2013 door Eide -- |
|
|
|