|
|
NatjosFC
|
|
|
Mede Ajacieden, aanstaande Donderdag neemt onze trots Ajax het op tegen Steaua Boekarest in de Europa League:
Donderdag staat de return-wedstrijd in de Europa League op het programma tegen Steaua Boekarest. Ajax wist zijn thuis wedstrijd afgelopen donderdag met 2-0 te winnen. hierdoor hebben we een prima uitgangspositie voor het duel in Boekarest. het vertrouwen lijkt groot nadat de winst in Europa in Waalwijk een goed vervolg werd gegeven. Ajax was na 45 minuten klaar met RKC en kon hierdoor basiskrachten als Eriksen even rust geven. dankzij doelpunten van Moisander en later Eriksen won Ajax met 2-0 in Waalwijk.
We hoeven geen vol stadion te verwachten in Boekarest, er zijn nu 30.000 kaarten verkocht, dat houdt in dat er nog 18.000 over zijn. sinds het verlies van Steaua in de ArenA loopt de kaartverkoop stop, het bestuur van Steaua doet nu nog een oproep op Facebook in de hoop de kaarten alsnog te kunnen verkopen.
als we Donderdag verder komen zullen we de winnaar van Chelsea - Sparta Praag treffen. Chelsea is in dat duel de te kloppen ploeg, Chelsea wist het treffen in Praag door een goal van Oscar winnend af te sluiten. 1-0 werd het in Praag. Chelsea heeft dus de beste papieren en lijkt dus Ajax' volgende tegenstander te worden. Chelsea dat werd uitgeschakeld in de CL, door 3e te worden in de poule achter Shaktar Donetskt en Juventus, lijkt in de competitie uit vorm. van zijn laatste 4 wedstrijden in de premier league werd er slechts 1 gewonnen. wel werd afgelopen zaterdag de volgende ronde van de FA Cup bereikt er werd met 4-0 gewonnen van Brentford, dat op het 3e niveau uitkomt in Engeland. wel was Chelsea hiervoor een replay nodig nadat het eerder met 2-2 gelijkspeelde.
Bij Ajax zijn er (nog) geen opvallende spelers die ontbreken. Bij Steaua zal Pintilii niet meespelen omdat hij 2 gele kaarten kreeg tijdens de wedstrijd in de ArenA. hij is dus geschorst.
Eigen verwachting: ik verwacht dat Ajax een erg lastige en mannelijke pot voorgeschoteld zal krijgen. als we in de 1e helft snel achter komen dan voorspel ik een erg lastige avond. ik hoop dat Ajax defensief goed speelt en geen grote kansen weggeeft in de 1e helft of domme kaarten pakt. als Ajax dat doet voor zie ik geen problemen en ben ik er van overtuigt dat we de volgende ronde halen!
Opstelling: (komt nog)
wat is jullie verwachting? bedankt voor het lezen(als je het gelezen hebt:)) |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Bedankt weer voor een stukje leesvoer, Zwolsche ajax-fan ;-) . Steaua moet natuurlijk komen. Ik zou beginnen met Boerrigter op links vanwege zijn snelheid en hij heeft meer body dan Fischer, om de eerste druk van Steaua op te vangen. Als we het eerste deel goed doorkomen denk ik dat het een relatief makkelijk avond wordt waarin wij winnen:
1-3!!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 februari 2013 door Ronald 1960 -- |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op maandag 18 februari 2013 - 22:50 schreef Ronald 1960 het volgende:Bedankt weer voor een stukje leesvoer, Zwolsche ajax-fan ;-) . Steaua moet natuurlijk komen. Ik zou beginnen met Boerrigter op links vanwege zijn snelheid en hij heeft meer body dan Fischer, om de eerste druk van Steaua op te vangen. Als we het eerste deel goed doorkomen denk ik dat het een relatief makkelijk avond wordt waarin wij winnen: 1-3!!! :)
gedurft!! Winnen wordt wel lastig daar denk ik.. Boerrigter is wel hopeloos uit vorm en ik denk dat we juist de combinatie moeten zoeken in de counter, en ik denk ook dat Fischer gewoon weer begint. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op maandag 18 februari 2013 - 22:54 schreef NatjosFC het volgende:[..] :) gedurft!! Winnen wordt wel lastig daar denk ik.. Boerrigter is wel hopeloos uit vorm en ik denk dat we juist de combinatie moeten zoeken in de counter, en ik denk ook dat Fischer gewoon weer begint. Ik denk ook dat Fischer in de basis start, maar het zou mij niet verbazen als de FdB Derk Boerrigter ook in de basis laat beginnen, misschien dan op rechts, omdat Cuenca van Barca is gehuurd en niet in een eventuele 'schoppartij' wil laten delen.....
...Maar we zullen zien.... |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: we love you:)
|
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
had 1ste duel ook goed voorspeld...
Chick n bekende van je..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 februari 2013 door infamous psv -- |
|
|
|
|
kaashaas
|
|
|
Ik denk dat het een gelijk spelletje word zonder doelpunten |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
jodocus
|
|
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
UPDATE
Ultra aanvallend Steaua tegen Ajax.
De fans van Steaua Boekarest lijken de hoop op een goed resultaat in het komende duel met Ajax te hebben laten varen. De kaartverkoop voor het Europa League-duel van donderdag in Roemenië verloopt moeizaam, meldt Novum.
Ajax boekte afgelopen week in Amsterdam een 2-0 zege in het eerste Europa League-treffen tussen de twee clubs, donderdag wacht de return in Boekarest. Ruim 48 uur voor de aftrap van het duel zijn achttienduizend kaarten nog niet aan de man gebracht. Reden voor Steaua-directeur Mihai Stoica een oproep te doen aan de fans.
"We zien ernaar uit om donderdag een ultra-aanvallend Steaua te zien, zoals we dat allemaal willen. Er zijn nog achttienduizend kaarten beschikbaar", citeert Novum de bestuurder op Facebook. In de National Arena van Boekarest kunnen in totaal 55.000 mensen plaatsnemen. Stoica is ervan overtuigd dat zijn club het tij voor eigen publiek kan keren.
"Ik hoop nog steeds op een officieel bezoek aan Chelsea", zegt Stoica vol bravoure. De winnaar van het onderlinge treffen tussen de Amsterdammers en de Roemenen kan zich naar alle waarschijnlijkheid opmaken voor een tweestrijd met Chelsea, dat halverwege op voorsprong staat tegen Sparta Praag (0-1 |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Dus kansen voor ons als zij alles op de aanval gaan spelen..... |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Wij staan halverwege tenslotte ook nog eens met 2-0 voor
***+1 |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Die aanname alleen al dat Chelsea dat wel even gaat klaren. Natuurlijk is Chelsea favoriet maar ik krijg toch rillingen van dit soort prutsers, en dan zo'n verhaaltje met "ultra aanvallend" erbij... |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 - 15:59 schreef Eide het volgende:Die aanname alleen al dat Chelsea dat wel even gaat klaren. Natuurlijk is Chelsea favoriet maar ik krijg toch rillingen van dit soort prutsers, en dan zo'n verhaaltje met "ultra aanvallend" erbij... die vent bemoeit zich toch niet met het voetbal.. zal er dan ook wel geen verstand van hebben. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Prima, zijn we door.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Het zal voor Ajax zaak zijn de eerste 20-25 minuten zonder tegengoal door te komen. Steaua zal waarschijnlijk stormachtig beginnen en heel veel energie in de 1e fase van de pot leggen. Als je daar doorheen komt zal er echt wel ruimte komen waar Ajax iets mee kan doen.
Normaliter zal 1 goal voor Ajax zat zijn, dan zal Steaua 4 keer moeten scoren, iets wat ik ze op basis van de thuiswedstrijd echt niet zie doen.
Ik verwacht dat FdB kiest voor Siggie in de spits en een middenveld met Poulsen, De Jong en Eriksen. Siggie kan een bal vasthouden en met Poulsen en De Jong heeft Ajax gewoon meer power op het middenveld dan met Schone. Ik verwacht Fischer ook in de basis. Cuenca twijfel ik over, gezien de berichten over het erbarmelijke veld in Boekarest. Een rastechicus is misschien niet ideaal op dat veld, dus misschien dat Frank wel kiest voor Lukoki of Boerrichter. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
UPDATE Hoesen en Sana niet mee naar Steaua
Danny Hoesen en Tobias Sana vallen momenteel buiten de boot bij Ajax. Frank de Boer neemt de twee aanvallers niet mee naar Roemenië, waar de Amsterdammers donderdag tegen Steaua Boekarest spelen.
De Boer ziet na de 0-2 zege op RKC Waalwijk geen reden om zijn selectie te wijzigen. Joël Veltman leek even af te haken, maar de verdediger is tijdig hersteld van maandag opgelopen liesklachten.
Ajax verdedigt donderdag een 2-0 voorsprong uit het heenduel. Isaac Cuenca, Kolbeinn Sigthórsson en Viktor Fischer kregen vervolgens rust tegen RKC. De kans is groot dat het trio in Boekarest weer aan de aftrap staat.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 20 februari 2013 door NatjosFC -- |
|
|
|
|
Ajacied 410
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Mooie opmerking de Boer over het "late" tijdstip van spelen... Dan ligt Fischer normaal al op bed...Whahahaha... Heerlijke trainer.. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Wordt nog een heet avondje |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op woensdag 20 februari 2013 - 21:40 schreef remco k het volgende:Mooie opmerking de Boer over het "late" tijdstip van spelen... Dan ligt Fischer normaal al op bed...Whahahaha... Heerlijke trainer.. haha, maar omdat het vakantie is mag ie van mij wat langer op blijven:) en het liefst er nog een paar in knallen ook! |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
|
|
|
Vincent1970
|
|
|
Succes daar, moet lukken lijkt me.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: 1-1 denk ik...is genoeg |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
In Europeesche uitwedstrijden spelen we tot dusver beter dan in thuiswedstrijden, dus waarom zouden we niet kunnen winnen daar?
De meesten van jullie gaan voor een gelijkspel of een nederlaag!
Kom op!!
Wij zijn ajax! Wij zijn de beste!!
1 - 3 !!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 21 februari 2013 door Ronald 1960 -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 21 februari 2013 - 17:07 schreef Ronald 1960 het volgende:In Europeesche uitwedstrijden spelen we tot dusver beter dan in thuiswedstrijden, dus waarom zouden we niet kunnen winnen daar? De meesten van jullie gaan voor een gelijkspel of een nederlaag! Kom op!! Wij zijn ajax! Wij zijn de beste!! 1 - 3 !!! Ik denk dat Ajax gewoon gaat winnen hoor, 0-2 heb ik gezegt op werk :) |
|
|
|
|
Ajacied 410
|
|
|
Vermoedelijke opstelling ajax:
Vermeer, Van Rhijn, Alderweireld, Moisander, Blind De Jong, Poulsen, Eriksen Cuenca, Sightorsson, Fischer |
|
|
|
|
Ajacied 410
|
|
|
|
|
|
tedje339
|
|
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op donderdag 21 februari 2013 - 18:54 schreef Ajacied 410 het volgende:Vermoedelijke opstelling ajax: Vermeer, Van Rhijn, Alderweireld, Moisander, Blind De Jong, Poulsen, Eriksen Cuenca, Sightorsson, Fischer nee,
Vermoedelijk Schöne ipv Poulsen
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 21 februari 2013 door NatjosFC -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Huh? Nee. Poulsen speelt toch echt hoor.
Althans, dat wordt overal bekend gemaakt.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 21 februari 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: oh sorry, werd vanmiddag vermoed dat Ajax zou starten met Schone om onder de druk uit te voetballen. klonk best logisch. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Kijk , dat lijkt er meer op!!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Niet de eerste tegengoal door verschrikkelijk slecht verdedigen van Ricardo van Rhijn, en iedereen altijd maar klagen over Blind...
GODVERDOMME>>. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Godsamme wat dom met die corner op het eind.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
jodocus
|
|
|
flikker die cuenca dr maar uit |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ongelovelijk wat een klunzen die van Rhijn en Vermeer. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Vind hem de meest gevaarlijke aanvaller. 2 prima voorzetten en vanaf links niet 1... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Vermeer?? Die moet gewoon komen en doet niet veel fout, van Rhijn doet daarentegen alles fout wat je maar fout kan doen en daar zitten echt dingen bij die je bij de Fjes al leert.. |
|
|
|
|
jodocus
|
|
|
quote: ja en lekker je man laten lopen , doelpunt fijn |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Als je zou opletten zie je dat van Rhijn gewoon op die man staat en dat Cuenca hem terecht al veel eerder overgeeft.. Dus helemaal niet je man laten lopen, maar gewoon afspraken die hij nakomt, het is toch ook niet zo dat van Rhijn daar twee tegenstanders had of wel. |
|
|
|
|
jodocus
|
|
|
hoe dan ook doe mij boerrigter maar |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ja want die laat uberhaubt weleens wat zien.. Die gast kan de goal nog niet raken als ie erin zou staan.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Die zou nog niet scoren in een American football goal man.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
En als dat dan niet gelukt is geeft ie een ander de schuld...
Nee man, dat soort kereltjes kun je beter kwijt dan rijk zijn als ze zich zo gedragen zoals Boerrigter de laatste tijd veel doet.. |
|
|
|
|
jodocus
|
|
|
1 actie gezien van cuenca |
|
|
|