BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Bij Feyenoord ontbreekt de meedogenloosheid tijdens uitwedstrijden

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
de flh
 de flh - dinsdag 19 februari 2013 - 10:12   quote  deeplink  
bron: fr-fanatic.com

Bij Feyenoord ontbreekt achterin de meedogenloosheid

Feyenoord kreeg tot nu toe in deze competitie 31 treffers tegen en maar liefst achttien keer was dat een goal uit een stilstaande situatie. 'Ronduit zorgelijk' noemt coach Ronald Koeman dat. De oplossing? Die bleef tot nu toe uit.

,,Dit is een serieus probleem,''zeggen 'kenners' John de Wolf en Adri van Tiggelen. ,,De over-mijn- lijk-mentaliteit ontbreekt in dit elftal.''

Om maar meteen met de deur in huis te vallen noemt oud- verdediger Adri van Tiggelen (55) man en paard. De 56-voudig international geeft antwoord op de vraag hoe het kan dat Feyenoord zo veel goals incasseert uit dode spelmomenten. ,,Feyenoord heeft gewoon geen goede koppers,'' stelt de ex-speler van onder meer Sparta, FC Groningen, PSV en Anderlecht vast. ,,En het zou ook helpen als keeper Erwin Mulder eens echt handelend optreedt. Hij was zondag schuldig aan de eerste én derde treffer van Zwolle. Bij die eerste goal valt de bal bijna in het doel en nog blijft hij staan. Bij het derde doelpunt komt hij wel uit, maar zit hij er helemaal naast.''

'De Spijker', in zijn actieve loopbaan een uitstekend kopper, weet dat in de Kuip onderhand paniek uitbreekt nu het keer op keer mis gaat in defensief opzicht. Paniek zou het probleem kunnen verergeren. ,,Dan ontstaat er angst, een gevoel dat het weer mis zal gaan,'' zegt hij. ,,Maar kijk zelf eens: Janmaat is geen sterke kopper. Dat zijn De Vrij, Mathijsen en Martins Indi ook niet. Ze kunnen aardig koppen, maar het is zeker niet hun specialiteit. En bij alle Feyenoorders ontbreekt simpelweg de meedogenloosheid. De over mijn-lijk-mentaliteit bij corners. De gedachte 'wat er ook gebeurt, die bal gaat er niet in'.''

Ronald Koeman en zijn assistenten Jean-Paul van Gastel, Giovanni van Bronckhorst en Patrick Lodewijks zochten de laatste maanden met behulp van video-analyse naar oorzaken. Voormalig doelman Lodewijks neemt tijdens wedstrijden steevast plaats op de tribune en speelt via communicatieapparatuur de details bij spelhervattingen door naar de reservebank. En onlangs nog voegde Martin van Geel de zeer gewaardeerde jeugdtrainer Cor Adriaanse voor een dag per week toe aan de staf. Maar de defensie blijft in Rotterdam een zorgenkind.

,,Toch is al die aandacht van trainers een goede zaak, want dit euvel is door training te verhelpen,'' zegt John de Wolf, die als speler de reputatie van sterke kopper had. ,,Herhalen, herhalen, herhalen. Een strakke organisatie neerzetten en iedereen op zijn verantwoordelijkheden wijzen, dat is de manier. Nee, niet werken met straffen. Wat moet je doen als coach? Een speler wisselen als hij niet oplet? Dan had Koeman zondag al na een minuut Pellè moeten wisselen. Wat mij opvalt is dat Feyenoord het seizoen begon met man op-mandekking. Later werd het zônedekking en nu is het weer man-op-man. Ze moeten volgens mij één strategie kiezen en daar aan vasthouden.''

De Wolf keek gisteren nog eens uitvoerig de beelden terug van het duel in Zwolle. Dat Pellè al na één minuut faalde bij de bewaking van Denni Avdic, was opvallend. Koeman koppelt de fysiek sterke Italiaan immers aan de beste kopper van de tegenstander om problemen te voorkomen. ,,Maar Pellè is een aanvaller en dat is bij die eerste treffer goed te zien,'' zegt de 50-jarige De Wolf, die zes interlands achter zijn naam heeft. ,,Pellè staat helemaal verkeerd, met zijn neus naar het eigen doel. Als hij met zijn gezicht naar het vijandelijke doel had gestaan, was die bal er nooit op die manier ingegaan.''

De Wolf is het met Van Tiggelen eens, bij Feyenoord ontbreekt achterin de meedogenloosheid. In 1988, tijdens het gewonnen EK, bleef Van Tiggelen overeind tegen prima koppers als de Engelsman Mark Hateley en de Ier Tony Cascarino. ,,Mijn strategie was 'altijd contact blijven houden met de spits'. Dus een arm achter zijn rug, voelen waar hij zit. Raak hem niet kwijt. En natuurlijk gebeurt dat weleens, dat is nou eenmaal zo. Maar niet zo vaak als nu bij Feyenoord het geval is. Het is bij elke corner overleven. Hij of jij. Dat besef moet er echt zijn.''

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 25 februari 2013 door de flh --
de flh
 de flh - dinsdag 19 februari 2013 - 10:13   quote  deeplink  
De meedogenloosheid ontbreekt bij uitwedstrijden!

Bij het hele team
van geil
 van geil - dinsdag 19 februari 2013 - 10:53   quote  deeplink  
geloof me.
goede keeper en t euvel is weg.
de tweede treffer wordt niet benoemd,maar ook daar zit hij volledig mis.
kan n keer gebeuren,maar t is voortdurend.
meer als de helft van de tegengoals ziet hij er niet goed uit.
en ik vind t bezopen van Koeman om nu n Pelle met t probleem te belasten.
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 20 februari 2013 - 19:19   quote  deeplink  
BDj_guQCUAACJs1.jpg

Interessante statistieken. In verhouding veel goals tegen vergeleken met het aantal pogingen, maar blijkbaar wordt het de tegenpartij wel lastig gemaakt überhaupt bij de goal te komen waardoor ze ook geen schot op doel kunnen lossen.

Zou het dan toch..? :')
van geil
 van geil - woensdag 20 februari 2013 - 19:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 februari 2013 - 19:19 schreef Bosifyable het volgende:
[ afbeelding ]

Interessante statistieken. In verhouding veel goals tegen vergeleken met het aantal pogingen, maar blijkbaar wordt het de tegenpartij wel lastig gemaakt überhaupt bij de goal te komen waardoor ze ook geen schot op doel kunnen lossen.

Zou het dan toch..? :')
yep.
en moet je die andere twee ns zien,corners en vrije trappen.
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 20 februari 2013 - 19:26   quote  deeplink  
Je zou kunnen zeggen dat bijvoorbeeld Twente een slechte verdediging heeft, en dat de tegenstander makkelijk bij de goal komt, maar dat er dan een goede keeper staat.

Alleen dan klopt er bij PSV weer geen zak van; bagger verdediging, en die Waterman is ook niet alles..? Of zouden de 'stofzuigers' op het middenveld de ballen al eerder onderscheppen?
van geil
 van geil - woensdag 20 februari 2013 - 19:28   quote  deeplink  
blok strootman bommel.
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 20 februari 2013 - 19:35   quote  deeplink  
Waterman (en eventueel Tyton), Vermeer, Velthuizen, De Ruiter, Mihaylov en Zoet (zelfde aantal tegengoals) zijn dus betere/vergelijkbare keepers als je ze naast Mulder/Lamprou zet qua statistieken.

Afgezien van de eerste 2, zijn ze allen als potentiële vervangers/versterkingen genoemd. Daarbij zijn ze ook allemaal niet haalbaar denk ik.
van geil
 van geil - woensdag 20 februari 2013 - 19:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 februari 2013 - 19:35 schreef Bosifyable het volgende:
Waterman (en eventueel Tyton), Vermeer, Velthuizen, De Ruiter, Mihaylov en Zoet (zelfde aantal tegengoals) zijn dus betere/vergelijkbare keepers als je ze naast Mulder/Lamprou zet qua statistieken.

Afgezien van de eerste 2, zijn ze allen als potentiële vervangers/versterkingen genoemd. Daarbij zijn ze ook allemaal niet haalbaar denk ik.
alleen de keeper van VVV komt er slechter uit.
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 20 februari 2013 - 19:47   quote  deeplink  
Ik baseer die uitspraak slechts aan de hand van de tegendoelpunten. De andere clubs hebben sowieso een slechtere selectie, maar dan een (potentieel) betere keeper op doel staan.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 20 februari 2013 - 19:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 februari 2013 - 19:26 schreef Bosifyable het volgende:
Je zou kunnen zeggen dat bijvoorbeeld Twente een slechte verdediging heeft, en dat de tegenstander makkelijk bij de goal komt, maar dat er dan een goede keeper staat.

Alleen dan klopt er bij PSV weer geen zak van; bagger verdediging, en die Waterman is ook niet alles..? Of zouden de 'stofzuigers' op het middenveld de ballen al eerder onderscheppen?
Tegenstanders nemen denk ik ook minder risico tegen PSV, vanwege hun aanvallende kracht. Ook daardoor krijgt PSV minder kansen tegen.
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 20 februari 2013 - 20:03   quote  deeplink  
Goed punt.
sevillana
 sevillana - woensdag 20 februari 2013 - 20:59   quote  deeplink  
waar zijn ze gebleven, die bikkels zoals de Wolf, Fräser, Heus ...
tomson
 tomson - woensdag 20 februari 2013 - 21:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 februari 2013 - 20:59 schreef sevillana het volgende:
waar zijn ze gebleven, die bikkels zoals de Wolf, Fräser, Heus ...
Je vraagt naar de bekende weg Sevi ;) John zit in de schnabbels, Henk bij ADO en Ruud is soms amateurtrainer.
sevillana
 sevillana - woensdag 20 februari 2013 - 21:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 februari 2013 - 21:25 schreef tomson het volgende:

[..]

Je vraagt naar de bekende weg Sevi ;) John zit in de schnabbels, Henk bij ADO en Ruud is soms amateurtrainer.
goed de post lezen hè Tommie, "bikkels zoals" ...
tomson
 tomson - woensdag 20 februari 2013 - 22:01   quote  deeplink  
Denk dat ik toch nog eens bij de LOI moet gaan kijken voor een cursusje begrijpend lezen :p
sevillana
 sevillana - woensdag 20 februari 2013 - 22:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 februari 2013 - 22:01 schreef tomson het volgende:
Denk dat ik toch nog eens bij de LOI moet gaan kijken voor een cursusje begrijpend lezen :p
strak plan! ;)
van geil
 van geil - woensdag 20 februari 2013 - 22:28   quote  deeplink  
als je het schema bekijkt is er met de achterhoedespelers weinig mis.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 20 februari 2013 door van geil --
sevillana
 sevillana - woensdag 20 februari 2013 - 23:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 februari 2013 - 22:28 schreef van geil het volgende:
als je het schema bekijkt is er met de achterhoedespelers weinig mis.
mwah, .. 31 doelpunten tegen

Eredivisie Stand 2012/2013

Stand -Topscorer -Kaarten

Club Gespeeld Winst Gelijk Verlies Punten Goals
1 PSV 23 16 2 5 50 77-25
2 Ajax 23 13 8 2 47 53-24
3 FC Twente 23 12 8 3 44 39-20
4 Feyenoord 23 13 5 5 44 45-31
5 Vitesse 23 12 6 5 42 43-28
6 FC Utrecht 23 11 6 6 39 34-27
7 NEC 23 9 6 8 33 32-36
8 ADO Den Haag 23 7 10 6 31 37-41
9 Heracles Almelo 23 6 10 7 28 45-45
10 FC Groningen 23 7 5 11 26 22-35
11 AZ 23 6 7 10 25 34-40
12 NAC Breda 23 6 6 11 24 25-40
13 RKC Waalwijk 23 5 8 10 23 25-31
14 SC Heerenveen 23 5 8 10 23 32-44
15 PEC Zwolle 23 5 8 10 23 25-37
16 Roda JC Kerkrade 23 4 10 9 22 32-45
17 VVV Venlo 23 4 7 12 19 27-49
18 Willem II 23 2 8 13 14 21-50
Stylzz
 Stylzz - donderdag 21 februari 2013 - 07:42   quote  deeplink  
De rest van t seizoen de nul
van geil
 van geil - donderdag 21 februari 2013 - 09:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 februari 2013 - 23:09 schreef sevillana het volgende:

[..]

mwah, .. 31 doelpunten tegen

Eredivisie Stand 2012/2013

Stand -Topscorer -Kaarten

Club Gespeeld Winst Gelijk Verlies Punten Goals
1 PSV 23 16 2 5 50 77-25
2 Ajax 23 13 8 2 47 53-24
3 FC Twente 23 12 8 3 44 39-20
4 Feyenoord 23 13 5 5 44 45-31
5 Vitesse 23 12 6 5 42 43-28
6 FC Utrecht 23 11 6 6 39 34-27
7 NEC 23 9 6 8 33 32-36
8 ADO Den Haag 23 7 10 6 31 37-41
9 Heracles Almelo 23 6 10 7 28 45-45
10 FC Groningen 23 7 5 11 26 22-35
11 AZ 23 6 7 10 25 34-40
12 NAC Breda 23 6 6 11 24 25-40
13 RKC Waalwijk 23 5 8 10 23 25-31
14 SC Heerenveen 23 5 8 10 23 32-44
15 PEC Zwolle 23 5 8 10 23 25-37
16 Roda JC Kerkrade 23 4 10 9 22 32-45
17 VVV Venlo 23 4 7 12 19 27-49
18 Willem II 23 2 8 13 14 21-50
in het schema zei ik Sevi.
daar staat dat een op de 5 doelpogingen van de tegenstander er in gaat.
op vvv na het slechtste.dat gaat over de keeper.
sevillana
 sevillana - donderdag 21 februari 2013 - 10:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 februari 2013 - 07:42 schreef Stylzz het volgende:
De rest van t seizoen de nul
houd ik je aan Stylzz ! ;)
Stylzz
 Stylzz - donderdag 21 februari 2013 - 10:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 februari 2013 - 10:43 schreef sevillana het volgende:

[..]

houd ik je aan Stylzz ! ;)
ik zet er geen krat bier op :)
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 21 februari 2013 - 11:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 februari 2013 - 10:58 schreef Stylzz het volgende:

[..]

ik zet er geen krat bier op :)
De dorstigen laven...Nooit verkeerd. ;)
Vincent1970
 Vincent1970 - donderdag 21 februari 2013 - 11:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 februari 2013 - 10:58 schreef Stylzz het volgende:

[..]

ik zet er geen krat bier op :)
Echt niet?
Stylzz
 Stylzz - donderdag 21 februari 2013 - 14:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 februari 2013 - 11:43 schreef Vincent1970 het volgende:

[..]

Echt niet?
Zoek ff een wedstrijd uit van t voorjaar waar we heen gaan
Vincent1970
 Vincent1970 - donderdag 21 februari 2013 - 16:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 februari 2013 - 14:54 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Zoek ff een wedstrijd uit van t voorjaar waar we heen gaan
Zal even kijken, je hoort van me..
de flh
 de flh - maandag 25 februari 2013 - 15:33   quote  deeplink  
OP NAAR de UITWEDSTRIJDEN

bron; fr-fanatic.nl

Geplaatst op maandag 25 februari 2013 om 09:16 · 0 Reacties · Wedden?

KAMERAADSCHAP VERSUS LOS ZAND

Tijdens de kraker tussen Feyenoord en PSV (2-1) kwam er een belangrijk verschil tussen de Rotterdammers en Eindhovenaren bovendrijven. De thuisploeg vormde een hecht collectief, terwijl de Brabantse bezoekers als los zand uit elkaar vielen.

De spelers van Feyenoord stonden nog feestend op het veld toen Jeremain Lens met zijn lijf vol frustraties in de kleedkamer zat. Op de achtergrond hoorde hij Het Legioen de 2-1 zege op PSV vieren. De Kuip trilde weer eens op zijn grondvesten na het bezoek van een topploeg. Voor het eerst dit seizoen was Feyenoord te sterk voor een concurrent. Het verschil tussen koploper PSV en de ploeg van Ronald Koeman is nu nog maar drie punten.

Frustratie
Daarin zat echter niet de grootste frustratie bij Lens. Nee, hij was ziedend vanwege een opstootje in het veld met Joris Mathijsen. De aanvaller van PSV wilde richting een diepe bal sprinten, maar kwam de verdediger van Feyenoord op zijn weg tegen. De twee knalden op elkaar waarna Lens verhaal ging halen. Hij plantte zijn hand in het gezicht van Mathijsen, waarna de twee verbaal verder bakkeleiden.

Na het laatste fluitsignaal liep Lens snel naar de meegereisde PSV-fans om hen te bedanken. Daarna maakte hij een gebaar naar Mathijsen dat hij hem in de spelerstunnel nog wel zou spreken. Hij hield woord. Want nadat de Feyenoorders na een minutenlang feest op het veld naar binnen gingen, kwam Lens de kleedkamer uit om de confrontatie aan te gaan met Mathijsen. Terwijl Lens hem stond op te wachten, nam arbiter Björn Kuipers ook nog even polshoogte. Ga gewoon weg, je hoeft je er niet mee te bemoeien, beten Lens en zijn ploeggenoot Jetro Willems de scheidsrechter toe.

Shirt
Kuipers liep snel door naar zijn kleedkamer, waarna ook Lens weer richting het kleedlokaal van PSV liep. Kom maar, ik pak hem zo, zei hij tegen Willems. Even later liep Mathijsen de trap op en kwam Lens weer tevoorschijn. De geboren Amsterdammer greep het shirt van de Feyenoorder vast, daarna ging het snel. Wesley Verhoek was er als de kippen bij om zijn ploeggenoot in bescherming te nemen. Ook Lex Immers, Tonny Vilhena, Miquel Nelom en Erwin Mulder schoten te hulp.

Ook PSVers Przemyslaw Tyton, Boy Waterman, Marcelo, Kevin Strootman en Orlando Engelaar sprongen er tussen. Daarna trad Georginio Wijnaldum op als vredestichter. De oud-Feyenoorder kwam aangerend om de kemphanen uit elkaar te halen. Weg! Weg! Weg!, schreeuwde de Rotterdammer naar zijn ploeggenoten. Het werkte, want het opstootje was onmiddellijk gesust. Juichend zochten de spelers van Feyenoord hun kleedkamer op. Extra zout in de PSV-wonden.

Knokpartijtje
Ach, dit hoort bij voetbal, zei Lex Immers over het knokpartijtje. We zijn toch mannen? Dan gebeurt dit wel eens. We moeten het niet groter maken dan het is. Al zegt het wel veel over hoe hecht we als team zijn. In het begin van het seizoen was dat minder dan nu, omdat er veel nieuwe spelers waren. Logisch. Naar verloop van tijd zijn we dichter naar elkaar toegegroeid en nu we weten waarvoor we spelen wordt het allemaal hechter en hechter. Stel dat we straks op drie wedstrijden van het eind tweede staan met een puntje achter op de koploper, dan zullen we een nóg hechter geheel vormen. Zullen we met zn allen nóg meer gas geven.

Typerend
Het was typerend voor de zege van Feyenoord op PSV. De Rotterdammers bleven, ook na de 1-0 achterstand, als collectief knokken voor de zege. Niemand verzaakte, niemand liet de ploeg in de steek. Dat was bij PSV wel anders. Het team van Dick Advocaat viel een minuut of twintig voor het eind uit elkaar. Lens schold bijvoorbeeld de middenvelders verrot, omdat ze naar zijn zin te weinig aansloten. Er waren te weinig PSVers die nog in een goed eindresultaat geloofden.

Strootman moest op een gegeven moment wel heel vaak optreden. Hij was regelmatig erg boos op zijn teamgenoten, merkte Immers in het veld. Aan hun manier van communiceren merkte ik dat het vertrouwen bij PSV steeds minder werd.

Irritaties
Ook aanvoerder Stefan de Vrij voelde dat de opponent de treffers van Ruben Schaken en later Graziano Pellè niet meer te boven zou komen. In de tweede helft kreeg ik met de minuut meer geloof in de zege, terwijl dat bij PSV juist minder en minder werd. Wij gingen echt voor elkaar door het vuur. Dat we zon hecht team vormen, maakt ons echt heel sterk. Zeker in eigen huis met ook nog eens het publiek erachter. Daryl Janmaat vult aan: Er zijn onderling nauwelijks irritaties en we gunnen elkaar alles. Daarin schuilt onze grote kracht.

Vooral met de steun van het eigen publiek is Feyenoord nauwelijks te verslaan. Op 5 november 2011 verloren de Kuipbewoners voor het laatst in eigen huis. Als de nummer drie van de Eredivisie ook in de resterende uitwedstrijden tegen NEC, Roda JC, sc Heerenveen, RKC Walwijk en ADO Den Haag het kameraadschap in zeges vertaalt, kan het wel eens een heel bijzonder seizoen worden voor Koeman en zijn pupillen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 25 februari 2013 door de flh --
de flh
 de flh - maandag 25 februari 2013 - 15:37   quote  deeplink  
OP naar de UIT-WEDSTRIJDEN !!!

bron: fr-fanatic.nl

'TEAMGEVOEL ONZE KRACHT'

Feyenoord moet vanaf nu elke week dezelfde inzet tonen als tegen PSV. Volgens Stefan de Vrij kan dat het verschil maken in de titelrace.

Tegen PSV vochten de Feyenoorders vanaf het eerste fluitsignaal voor elke meter. Het contrast met het uitduel met PEC Zwolle van vorige week, toen het al na zeven minuten 2-0 stond, kon haast niet groter. Dat we in De Kuip speelden, speelt natuurlijk mee. Het belang van de wedstrijd was ook groot. We moesten winnen, aldus De Vrij.

Het was een hard en fair duel. Benen werden niet teruggetrokken en zo hoort het ook als je een topwedstrijd speelt. Het is nu belangrijk dat we dit ook in kleinere wedstrijden laten zien. Als we volgende week tegen NEC weer verzaken, is dit voor niets geweest, gaat De Vrij verder tegen VoetbalPrimeur.

Teamgevoel onze kracht
Ik ben blij om te zien hoe we ons als team ontwikkeld hebben. In de groep speelde het wel dat we maar geen topduel wisten te winnen. Tijdens de eerste helft ontbrak ook het geloof dat we PSV konden verslaan, maar na rust lieten we echt zien dat we niet onder hoeven te doen voor de koploper, stelt De Vrij.

In de loop van de tweede helft voelde ik steeds meer dat we de zege niet meer zouden laten glippen. Bij PSV zag ik steeds minder overtuiging. Dat was mooi. Het teamgevoel is onze kracht en dat hebben we na rust echt laten zien, vervolgt de Feyenoord-captain
JanM
 JanM - maandag 25 februari 2013 - 16:35   quote  deeplink  
Hopelijk kan deze topictitel binnenkort worden gewijzigd in "Bij Feyenoord ontbrak tegen Zwolle achterin de meedogenloosheid"
de flh
 de flh - maandag 25 februari 2013 - 16:57   quote  deeplink  
Inderdaad dat zou heel mooi zijn of als topictitel "Bij Feyenoord ontbrak tegen Zwolle bij het hele team de meedogenloosheid"

Tot die tijd kan die wel ff blijven staan denk ik.
de flh
 de flh - maandag 25 februari 2013 - 17:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 februari 2013 - 16:35 schreef JanM het volgende:
Hopelijk kan deze topictitel binnenkort worden gewijzigd in "Bij Feyenoord ontbrak tegen Zwolle achterin de meedogenloosheid"
Kheb m al aangepast haha
de flh
 de flh - dinsdag 26 februari 2013 - 12:51   quote  deeplink  
bron: www.fr-fanatic.nl

SPELERS VAN FEYENOORD STAAN ACHTER ELKAAR

Met bondscoach Louis van Gaal als zeer aandachtig toeschouwer speelde Daryl Janmaat zondag de wedstrijd van zijn leven.

De rechtsback stopte Dries Mertens in zijn achterzak en zag Feyenoord weer op titelkoers raken. ,,We hebben afgesproken om het niet uit te spreken, maar als je tien wedstrijden voor het einde nog zo dicht bij de koppositie staat, ben je één van de kandidaten voor de titel.''

Voor de uitzinnige fans op de letterlijk trillende tribunes stapte Daryl Janmaat zondagmiddag lachend naar ploeggenoot Jordy Clasie toe. De Hagenaar besloot na het laatste fluitsignaal zijn kleine ploeggenoot hoog op te tillen en dat had uiteraard een speciale reden.

,,Clasie was de afgelopen weken misschien wel telkens onze beste speler,'' legt Janmaat uit. ,,Nu maakte hij een foutje bij de openingstreffer van PSV. Maar na rust zie je hem knokken om die fout goed te maken. Met de prachtige assist bij de gelijkmaker als resultaat. Dat maakte ons blij. En ja, dan til ik hem even op. Ook omdat hij makkelijk op te tillen is, hij is niet de zwaarste speler, hahaha. Maar serieus, dat is Feyenoord op dit moment, we staan achter elkaar. We steunen iemand als hij het lastig heeft.''

Toen Ruben Schaken kort na rust afrekende met Marcelo en vervolgens Boy Waterman klopte, wist Janmaat dat het in orde zou komen. ,,Dat voel je gewoon,'' zegt hij. En hij kreeg gelijk, toen Graziano Pellè ook weer eens toesloeg. ,,We wilden zo graag dit topduel winnen. En ja, dan begint deze week iedereen weer over de landstitel. Nu moeten wij er zelf staan in de heel lastige uitwedstrijden tegen NEC en Roda JC. Komen we die goed door, dan kan er nog veel gebeuren. Zeker gezien het feit dat wij in de laatste serie van zes wedstrijden nog vier keer thuis spelen. ,,Op zo'n overtuigende manier winnen van PSV geeft zelfvertrouwen, hoor, neem dat maar van mijn aan. Of wij nou meteen titelfavoriet zijn Geen favoriet, maar we doen wel gewoon mee. En natuurlijk willen we meer.''

Dat woedende spelers van PSV in de spelerstunnel op Joris Mathijsen wachtten om verhaal te halen voor een botsing vlak voor tijd, was Janmaat volledig ontgaan. ,,Ik zat al in de kleedkamer,'' zegt hij.

,,Voor ons is dit geen smetje op een prachtige wedstrijd. Misschien voor PSV wel, maar dat is hun zaak. Wij moesten winnen en dat is ons zondag gelukt. Nu gaat de focus volledig naar de wedstrijd tegen NEC uit.''
Dirk1
 Dirk1 - dinsdag 26 februari 2013 - 13:53   quote  deeplink  
eerst 2 uit goed doorkomen ,wie weet wat er dan nog mogelijk is hoop op de coolsingel.
van geil
 van geil - dinsdag 26 februari 2013 - 14:17   quote  deeplink  
mentaliteitskwestie.
slap begin tegen pec ok.kan n keer gebeuren.
maar na de 2-2 weer verslappen onacceptabel.

het besef moet er zijn dat we geschiedenis kunnen schrijven!
en daar vertrouw ik nu op.
we zijn wakker!
Alexi
 Alexi - maandag 04 maart 2013 - 18:15   quote  deeplink  
Ach van dik hout zaagt men planken!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5938
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Bij Feyenoord ontbreekt de meedogenloosheid tijdens uitwedstrijden









0.0083239