|
|
NatjosFC
|
|
|
Mede-Ajacieden: Zondag staat voor ons Ajax de wedstrijd met ADO den Haag op het programma:
Zondag zullen wij het opnemen tegen ADO den Haag, in de ArenA zal er om 14:30 afgetrapt worden. Ajax is uit op eerherstel na de pijnlijke uitschakeling in de Europa league tegen Steaua Boekarest.
Donderdag werd er in Boekerest met 2-0 verloren van Steaua. hierop volgde een verlenging waarin beide ploegen geen vuist konden maken, wel miste Serero nog een enorme kans namens Ajax. nadat Ajax en Steaua 120 minuten alles hadden gegeven volgde er een penaltyserie. Schöne en Moisander misten namens Ajax en Steaua benutte de strafschoppen wel. een verrassende uitschakeling aangezien er thuis toch vrij makkelijk met 2-0 werd gewonnen.
vorige week wist Ajax wel te winnen van RKC, in een matige wedstrijd werd het 2-0 voor Ajax. goals werden gemaakt door Moisander en Eriksen. RKC leek niet scherp en miste een penalty en een enorme kans op de aansluitingstreffer.
deze zondag zal dat zeker anders zijn, ADO een lastige ploeg die altijd extra kracht heeft tegen Ajax. niet voor niets werden er in den Haag dit seizoen al punten gemorst. 1-1 was de uitslag na een spannende wedstrijd. Ajax kwam die wedstrijd al na 14 minuten op achterstand door een goal van Beugelsdijkl. de verdediger kopte raak uit een hoekschop nadat Moisander hem totaal kwijt was. Ajax mocht zich op dat moment nog erg gelukkig prijzen met die tussenstand aangezien Mike van Duinen en de inmiddels vertrokken Jens Toorstra namens ADO in de 5e en 6e minuut al enorme kansen misten. Ajax kon de 1e helft niks doen in een kolkend stadion in den Haag. gelegenheids spits Siem de Jong kwam de 1e helft nauwelijks in de buurt van het doel van ADO, ook Lukoki die starte als rechtsbuiten liet weinig zien. Serero speelde die middag in de basis maar raakte geblesseerd, afgelopen donderdag maakt hij zijn rentree in het 1e van Ajax. hij werd vervangen door Poulsen die als enige Ajacied uiteindelijk kan terugkijken op een redelijke wedstrijd.
de 2e helft verliet Schöne na een waardeloze 1e helft het veld voor Derk Boerrigter en zo kon Ajax met Babel in de spits de de Jong op het middenveld ADO onder druk krijgen. in de 62e minuut maakte Babel gelijk, 1-1. Derk Boerrigter die een hopeloze wedstrijd speelde kreeg in de slotfase nog een prachtige kans om de winnende te maken voor Ajax maar hij miste en zo bleef het 1-1 in den Haag.
ADO staat op het moment 8e in de eredivisie met 31 punten. Ajax staat 2e met 47 punten. het doelsaldo van Ajax is +29 dat van ADO momenteel -4. een wedstrijd die Ajax gezien de statistieken zeker moet kunnen winnen, maar Ajax zal vermoeit zijn naar haar zware Europese reisje naar Boekarest.
om 12:30 wordt er afgetrapt voor de topper in de kuip, Feyenoord zal hier spelen tegen PSV. bij winst van Feyenoord kan Ajax op gelijke hoogte komen met PSV. PSV dat een beter doelsaldo heeft zal dan 1e blijven door het betere doelsaldo. wel treft Ajax PSV nog in Eindhoven.
bij ADO speelt Ajacied Dico Koppers hij wordt uitgehuurd aan ADO om ervaring op te doen en om aan speeltijd te komen, bij Ajax lijkt hij daar weinig kans op te hebben aangezienhij met Mitchel Dijks en Daley Blind daar geduchte concurenten heeft.
Eigen verwachting: ik verwacht een 2-2 gelijkspel. ADO zal super gemotiveerd zijn en ze zullen bloed ruiken omdat Ajax in den Haag ook punten verspeelde na een europese wedstrijd. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
vraag me niet waarom... een gevoel, waarvan ik hoop dat dat weer eens uit gaat komen |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
3-1....mooi topic trouwens.........Alinatjos ;-) |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: Ali doet het beter man. Jammer dat ie hier niet meer post. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
2-3.. Ajax is de klap van donderdag nog niet te boven en haakt dus af in de titel race.. Psv wint bij Feyenoord en we staan 6 punten achter, volgende week verliezen bij Twente en het zijn er 9.... Einde titelaspiraties...
Godverdomme wat was het gisteren verschrikkelijk slecht zeg.. |
|
|
|
|
jodocus
|
|
|
als hij cuenca niet opsteld word t 4-1 |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 - 19:26 schreef remco k het volgende:2-3.. Ajax is de klap van donderdag nog niet te boven en haakt dus af in de titel race.. Psv wint bij Feyenoord en we staan 6 punten achter, volgende week verliezen bij Twente en het zijn er 9.... Einde titelaspiraties... Godverdomme wat was het gisteren verschrikkelijk slecht zeg.. denk je eecht dat het zo slecht gaat? zie Ajax niet verliezen, gelijkspelletje wel.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Waarom niet dan??? Is al bij meer goals betrokken dan Boerrigter in een heel seizoen, en bij hem zie je tenminste dat hij echt beter aan het worden is. Heeft een prima actie en idem voortzetting, kan goed mee in de combinaties..
Boerrigter heeft maar de helft van die eigenschappen en Lukoki op dit moment nog minder. |
|
|
|
|
jonass
|
|
|
quote: Nenam een gelijkspelletje word het zondag |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Nee man....Ajax is getergt ouwe,vooral tegen die homo's uit den haag....tis geen willem2,Ajax...Ado is mooi man,kut hagenezen |
|
|
|
|
jonass
|
|
|
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 - 22:53 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Nee man....Ajax is getergt ouwe,vooral tegen die homo's uit den haag....tis geen willem2,Ajax...Ado is mooi man,kut hagenezen Het zou kunnen maar ajax heeft 120 min in de benen en de hagenezen zijn altijd gebrand op jullie,vandaar dat ik denk gelijkspel maar we zullen zien ,heb trouwens mijn rollator helemaal glimmend. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 - 22:07 schreef remco k het volgende:[..] Waarom niet dan??? Is al bij meer goals betrokken dan Boerrigter in een heel seizoen, en bij hem zie je tenminste dat hij echt beter aan het worden is. Heeft een prima actie en idem voortzetting, kan goed mee in de combinaties.. Boerrigter heeft maar de helft van die eigenschappen en Lukoki op dit moment nog minder. Beter aan het worden is?? Zie je dat al na 2,5 wedstrijden? Vond hem gisteren nou ook niet echt uitblinken.. Maar denk tegen de tijd dat ie echt ritme heeft het seizoen al weer voor bij is.. Hij is best handig maar zoveel beter dan Boerrigter en Lukoki is hij ook nog niet.. Ben benieuwd hoop dat Sig ook snel weer wat vorm krijgt want die vindt ik dan wel erg goed.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 - 23:29 schreef Hummel10 het volgende:[..] Beter aan het worden is?? Zie je dat al na 2,5 wedstrijden? Vond hem gisteren nou ook niet echt uitblinken.. Maar denk tegen de tijd dat ie echt ritme heeft het seizoen al weer voor bij is.. Hij is best handig maar zoveel beter dan Boerrigter en Lukoki is hij ook nog niet.. Ben benieuwd hoop dat Sig ook snel weer wat vorm krijgt want die vindt ik dan wel erg goed.. Cuenca in vorm is met stip de beste Ajax speler van het moment. Ik baseer zijn beter worden trouwens op het feit dat iedere keer wel wat meer dreiging heeft. Ik denk dat ie de laatste 10 wedstrijden heel erg belangrijk zou kunnen worden. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 - 23:47 schreef remco k het volgende:[..] Cuenca in vorm is met stip de beste Ajax speler van het moment. Ik baseer zijn beter worden trouwens op het feit dat iedere keer wel wat meer dreiging heeft. Ik denk dat ie de laatste 10 wedstrijden heel erg belangrijk zou kunnen worden. Als hij wat meer inzet toont en ook wat meer meeverdedigt wel ja, zie hem nooit achter zijn back aan sprinten. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Jullie zijn gek denk je dat Ajax niet meer kan voetballen,en ADO is Torenstra kwijt en stelt geen reet meer voor wordt 6-0 |
|
|
|
|
jonass
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 februari 2013 - 01:02 schreef nora het volgende:Jullie zijn gek denk je dat Ajax niet meer kan voetballen,en ADO is Torenstra kwijt en stelt geen reet meer voor wordt 6-0 Ja Nora dream on girl |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
0-2. Volgende week in enschede vrees ik ook. Wij krijgen de beker |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
4-0. Wordt een makkie. Frank doet weer een geweldige opstelling met de juiste wissels... Eriksen stuurt alles lekker aan en de jong laat voor de zoveelste keer zien waarom hij aanvoerder is!!! De spits werkt lekker aan zijn topscorerlijstje en de keeper heeft weer voor de zoveelste keer de nul gehouden!!!!! |
|
|
|
|
jonass
|
|
|
quote: Na vanavond loetje geef ik jou antwoord hier op. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 - 23:47 schreef remco k het volgende:[..] Cuenca in vorm is met stip de beste Ajax speler van het moment. Ik baseer zijn beter worden trouwens op het feit dat iedere keer wel wat meer dreiging heeft. Ik denk dat ie de laatste 10 wedstrijden heel erg belangrijk zou kunnen worden. Volgens mij is Boerrigter dichter bij een doelpunt (kopbal op de paal) geweest in een half uur tegen Steaua dan Cuenca in in een uur. Cuenca heeft daarbij in de competitie wel wat aardige bewegiongen laten zien, maar veel beter dan Boerrigter is hij nog niet. En ja, ik weet dat hij ritme mist, maar zo ophemelend er over Cuenca gesproken werd toen bekend werd dat hij van Barca gehuurd zou worden, zo lovend zijn we ook over Boerrigter geweest voor zijn Blessure. Ook Boerrigter is aan het terug komen. En wat de kwaliteiten van Cuenca betreft na zijn blessure: Ook eerst zien en dan geloven!! |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 februari 2013 - 07:08 schreef joduh het volgende:4-0. Wordt een makkie. Frank doet weer een geweldige opstelling met de juiste wissels... Eriksen stuurt alles lekker aan en de jong laat voor de zoveelste keer zien waarom hij aanvoerder is!!! De spits werkt lekker aan zijn topscorerlijstje en de keeper heeft weer voor de zoveelste keer de nul gehouden!!!!! Kijk, van dit soort positievisme wordt ik vrolijk ;-) |
|
|
|
|
Aartus
|
|
|
quote: Morgen winnen jullie..Volgende week in enschede vergeet maar loetje. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 februari 2013 - 00:27 schreef NatjosFC het volgende:[..] Als hij wat meer inzet toont en ook wat meer meeverdedigt wel ja, zie hem nooit achter zijn back aan sprinten. In mijn optiek verdedigt hij juist mee zoals het hoort, als aanvaller op het randje loerend op het moment dat de tegenstander de bal verliest..
Ook bij die tegengoal in Roemenie doet hij juist alles goed waar een Lukoki of een Boerrigter samen met van Rhijn op hem waren gaan staan.. van Rhijn had die man gewoon makkelijk moeten kunne nverdedigen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 februari 2013 - 14:01 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Volgens mij is Boerrigter dichter bij een doelpunt (kopbal op de paal) geweest in een half uur tegen Steaua dan Cuenca in in een uur. Cuenca heeft daarbij in de competitie wel wat aardige bewegiongen laten zien, maar veel beter dan Boerrigter is hij nog niet. En ja, ik weet dat hij ritme mist, maar zo ophemelend er over Cuenca gesproken werd toen bekend werd dat hij van Barca gehuurd zou worden, zo lovend zijn we ook over Boerrigter geweest voor zijn Blessure. Ook Boerrigter is aan het terug komen. En wat de kwaliteiten van Cuenca betreft na zijn blessure: Ook eerst zien en dan geloven!! Die kopbal is puur toeval, of wou je zeggen dat ie dat vaker doet?? |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 februari 2013 - 15:27 schreef remco k het volgende:[..] In mijn optiek verdedigt hij juist mee zoals het hoort, als aanvaller op het randje loerend op het moment dat de tegenstander de bal verliest.. Ook bij die tegengoal in Roemenie doet hij juist alles goed waar een Lukoki of een Boerrigter samen met van Rhijn op hem waren gaan staan.. van Rhijn had die man gewoon makkelijk moeten kunne nverdedigen.. Ik zeg achter zijn back aan sprinten, Bedoel daarmee dat als Cuenca hem niet heeft dat ie even een sprintje inzet om hem in te halen. Dat zie ik hem nooit doen. |
|
|
|
|
anti010
|
|
|
Cillissen maar weer eens op de goal, vermeer zag er donderdag 2x weer niet goed uit. Voor de rest denk ik weer aan puntverlies. toch een mentaal tikkie gehad. En dat ado komt dan altijd op tijd. Nogmaals ik hoop het niet, slacht die hofdames maar af met een nulletje of wat. Maar mijn gevoel zegt anders. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Voor z'n blessure zeker wel!! Wel lovend over Cuenca die terug moet komen na een blessure en Boerrigter afschrijven? Die jongen heeft ook tijd nodig, zeker als hij niet echt de kans krijgt op zijn eigen plek links buiten waar Fischer donderdag ook zeker niet uitblonk!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 23 februari 2013 door Ronald 1960 -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 februari 2013 - 18:00 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Voor z'n blessure zeker wel!! Wel lovend over Cuenca die terug moet komen na een blessure en Boerrigter afschrijven? Die jongen heeft ook tijd nodig, zeker als hij niet echt de kans krijgt op zijn eigen plek links buiten waar Fischer donderdag ook zeker niet uitblonk! Boerrigter krijgt het hele seizoen al de ene na de andere kans, zowel op links als rechts heeft hij gewoon het hele seizoen al veel wedstrijden gespeeld, en niet 1 goede pot daarbij..
Overigens schrijf ik hem helemaal niet af... Maar van een 26 jarige speler, die voor zijn blessure wekelijks bij de beste spelers hoorde, mag je na ruim een half jaar volop spelen toch wel heel wat meer verwachten..
En ben gewoon fan van de voetballer Cuenca, nog niet alles komt eruit, maar was vorig seizoen echt niet zomaar een tijd lang basisspeler bij Barca.. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 februari 2013 - 18:28 schreef remco k het volgende:[..] Boerrigter krijgt het hele seizoen al de ene na de andere kans, zowel op links als rechts heeft hij gewoon het hele seizoen al veel wedstrijden gespeeld, en niet 1 goede pot daarbij.. Overigens schrijf ik hem helemaal niet af... Maar van een 26 jarige speler, die voor zijn blessure wekelijks bij de beste spelers hoorde, mag je na ruim een half jaar volop spelen toch wel heel wat meer verwachten.. En ben gewoon fan van de voetballer Cuenca, nog niet alles komt eruit, maar was vorig seizoen echt niet zomaar een tijd lang basisspeler bij Barca.. Boerrigter bij ajax was toch ook niet zomaar basisspeler? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Was hij wel degelijk, tot aan zijn blessure vorig jaar had je Sulejmani en Boerrigter in de basis.. En dit seizoen was hij ook gewoon basis, Fischer was na de wedstrijd tegen PSv toch weer bij Jong AJax en de A1 toch.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Was hij wel degelijk, tot aan zijn blessure vorig jaar had je Sulejmani en Boerrigter in de basis.. En dit seizoen was hij ook gewoon basis, Fischer was na de wedstrijd tegen PSv toch weer bij Jong AJax en de A1 toch.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Dit seizoen al 32 wedstrijden totaal gespeeld.. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: Twente al bijna 40 ofzo.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Waar gaat het eigenlijk over....;-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Boerrigter. Wat kan mij het nu schelen hoeveel wedstrijden Twente gespeeld heeft.. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: dacht dat je bedoelde dat Ajax al 32 wedstrijden had gespeeld.. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
ivm vermoeid na aantal wedstrijd etc |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
oooohhhhh jaaaaaaa, vermoeidheid...... |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
|
|
|
anti010
|
|
|
Ik ga er niet heen vandaag. heb een slecht voorgevoel. Ik hoop dat ik er ontzettend naast zit. Ik kijk wel lekker thuis Eredivisie Live. HUP AJAX! |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Schone voor poulsen verder niets bijzonders. |
|
|
|
|
anti010
|
|
|
Nou die kakkies hebben het voorafje gewonnen, nu moeten wij het hoofdgerecht afgarneren. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Ja inderdaad afslachten die lui. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Pff had hem al moeten zijn Sigi!!! |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Onterecht afgekeurde goal.. Moet het nou zo gaan..
En pfffff Siem. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|