|
|
Eide
|
|
|
Een Schøne verrassing
Elk seizoen zijn er bij een aantal clubs wel wat spelers die een verrassing mogen heten. Verrassing omdat ze heel snel heel goed worden of verrassing omdat ze de verwachtingen van voor het seizoen overstijgen. Ook bij Ajax hebben we dit seizoen zo'n speler. Dat is niet Viktor Fischer of Kenneth Vermeer. Het is ook niet Blind die wel nu eindelijk is doorgebroken. Nee, de verrassing van dit seizoen bij Ajax is voor mij Lasse Schøne die al mijn verwachtingen ver is overstegen.
Aan de start van dit seizoen was ik skeptisch over deze transfervrij overgekomen Deen...
Lees verder op Foebele.Blogspot.nl
Veel leesplezier. Reacties, commentaar en discussie is altijd welkom! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Sorry, ben het normaal met veel dingen van je eens, maar in deze ben ik het volledig oneens..
Schone is een leuke 12e of 13e man, maar voegt op geen van de posities echt iets toe aan Ajax in mijn optiek..
In mijn optiek komt hij op de volgende punten te kort voor Ajax in de basis elf:
Techisch, neemt zelden een bal in 1 keer goed aan. Handelingssnelheid, heeft op een uitzondering daargelaten altijd meer dan 2 keer nodig om de bal door te spelen. Zet zelden druk vooruit. Komt verdedigend constant in de problemen als hij op de CVM plek speelt, mist de duelkracht om daar te spelen.. Laat daarbij veel te vaak zijn man lopen..
Kortom, komt echt te kort voor de basis van Ajax. Maar is wel degelijk een nuttige speler om in je selectie te hebben.. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Om de collumn?? Hij doet ook zijn best hoor.. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Nee, om jou reactie!
Probeer nu eens iets positiefs te zeggen. Je bent zo vaak negatief. Overigens zeg ik hiermee niet dat je altijd ongelijk hebt, maar iets meer positievisme (wat een woord ;-) zou geen kwaad kunnen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Overigens maakt het mij niet uit wat mensen van mijn mening vinden hoor. De discussie die een column oproept vind ik vele malen leuker dan 20 man die allemaal "ja mee eens" roepen. :)
Soms zitten er ook bewussies tussen die er puur zijn om een reactie uit te lokken.
Deze is er 1 van. Je zegt zelf dat je Schone een mooie 12 man vindt. Ik noem hem zelf echter nergens een basisklant. Ik zeg alleen dat ik niet had verwacht dat hij zoveel zou spelen en als waterdrager en alleskunner vind ik hem een grote meerwaarde voor de selectie.
De rest is jou interpretatie. Dat jou interpretatie anders is vind ik zelf prettig, dat is is voor mij een inzicht in hoe anderen het voetbal zien. Zo wordt mijn visie op het voetbal weer beinvloed, van allemaal ja-knikkers wordt je niet wijzer van.
Discussie dus welkom, en of je dan voor of tegen bent het is me om het even, de mening van een ander is net zoveel waard als de mijne.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 maart 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 03 maart 2013 - 22:00 schreef Ronald 1960 het volgende:Nee, om jou reactie! Probeer nu eens iets positiefs te zeggen. Je bent zo vaak negatief. Overigens zeg ik hiermee niet dat je altijd ongelijk hebt, maar iets meer positievisme (wat een woord ;-) zou geen kwaad kunnen. Hij vraagt om een mening, die krijgt hij dus van mij.. Overigens weet ik zeker dat Eide daar niet zo veel moeite mee heeft..
En ik negatief??? Ben positiever over dit Ajax en het beleid dan het over grote deel van de forum bezoekers.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 03 maart 2013 - 22:04 schreef Eide het volgende:Overigens maakt het mij niet uit wat mensen van mijn mening vinden hoor. De discussie die een column oproept vind ik vele malen leuker dan 20 man die allemaal "ja mee eens" roepen. :) Soms zitten er ook bewussies tussen die er puur zijn om een reactie uit te lokken. Deze is er 1 van. Je zegt zelf dat je Schone een mooie 12 man vindt. Ik noem hem zelf echter nergens een basisklant. Ik zeg alleen dat ik niet had verwacht dat hij zoveel zou spelen en als waterdrager en alleskunner vind ik hem een grote meerwaarde voor de selectie. De rest is jou interpretatie. Dat jou interpretatie anders is vind ik zelf prettig, dat is is voor mij een inzicht in hoe anderen het voetbal zien. Zo wordt mijn visie op het voetbal weer beinvloed, van allemaal ja-knikkers wordt je niet wijzer van. Discussie dus welkom, en of je dan voor of tegen bent het is me om het even, de mening van een ander is net zoveel waard als de mijne. Helemaal mee eens.. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Een prima stuk en een juiste beschrijving over Schone een techn/vaardige voetballer die wat meer naar voren denkt als enkele van zijn collegas en daarom heeft hij bij mij een streepje voor en hij is ook een middenvelder die nog wel eens op doel schiet waar andere nog wel eens willen doorbreien minpunt loopt te veel met de bal en speelt bijna nooit de bal in 1 keer. |
|
|
|
|
Jesper11
|
|
|
Frank de Boer zei dat hij Schone voor de breedte heeft aangetrokken en daarvoor voldoet hij prima. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zondag 03 maart 2013 - 22:00 schreef Ronald 1960 het volgende:Nee, om jou reactie! Probeer nu eens iets positiefs te zeggen. Je bent zo vaak negatief. Overigens zeg ik hiermee niet dat je altijd ongelijk hebt, maar iets meer positievisme (wat een woord ;-) zou geen kwaad kunnen. Oneens, is niet altijd negatief he;) |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Goede overwinnning voor jouw Zwolle weer ;-) |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: ongekende sfeer:) Willem II heb het uitvak gesloopt xD |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ja die boys zijn gefrusteerd lijkt mij want die zijn nou zeker gedegradeerd,dit gaat niet meer goed komen voor Willempie uit Tilburg. |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
Schone is gewoon een speler uit de vijver waaruit een Ajax momenteel moet vissen, en om hem dan transfervrij op te pikken is m.i. prima. Heeft een prima techniek en inzicht, alleen mist hij de snelheid van handelen die een top Ajax nodig heeft. Tot die tijd een prima bruikbare speler lijkt me. Zou hij in het team van 1995 staan? Nee. |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
Dit missen overigens ALLE Ajax spelers momenteel, behalve misschien Eriksen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Laten we eerlijk zijn, wie wel van dit Ajax? Eriksen vs Litmanen.... dan weet ik het wel hoor. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Van Gaal kennende hadden spelers als Fischer en Eriksen wel degelijk bij de selectie gezeten..
Wel denk ik dat Louis zeker in die tijd heel erg goed was in het beter maken van spelers, en dat zie ik onder de Boer veel minder.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op maandag 04 maart 2013 - 19:52 schreef remco k het volgende:Van Gaal kennende hadden spelers als Fischer en Eriksen wel degelijk bij de selectie gezeten.. Wel denk ik dat Louis zeker in die tijd heel erg goed was in het beter maken van spelers, en dat zie ik onder de Boer veel minder.. Oeps nu geef je Boudewijn een stok om mee te slaan ouwe |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op maandag 04 maart 2013 - 18:33 schreef nora het volgende:Ja die boys zijn gefrusteerd lijkt mij want die zijn nou zeker gedegradeerd,dit gaat niet meer goed komen voor Willempie uit Tilburg. Mooi joh.
Zij doen niet meer mee jalalalalalaaah:-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Nee hoor.. Louis had ze in de selectie opgenomen.. Cruijff had ze in de basis gezet..:-) |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ha ha snel gereageerd !!! |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
quote:Op maandag 04 maart 2013 - 19:52 schreef remco k het volgende:Van Gaal kennende hadden spelers als Fischer en Eriksen wel degelijk bij de selectie gezeten.. Wel denk ik dat Louis zeker in die tijd heel erg goed was in het beter maken van spelers, en dat zie ik onder de Boer veel minder.. Nou....al in 1996 kwamen spelers als Turpijn, Reuser, Wooter etc in dat team en dat waren ook spelers van niveau 'nu'. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 05 maart 2013 - 15:43 schreef Rogier het volgende:[..] Nou....al in 1996 kwamen spelers als Turpijn, Reuser, Wooter etc in dat team en dat waren ook spelers van niveau 'nu'. Als je heel eerlijk gaat kijken waren er ook toen maar een paar spelers van uitzonderlijke kwaliteit..
Litmanen heeft het enkel en alleen bij Ajax gemaakt, paste blijkbaar verder nergens zoals hij bij Ajax paste. Jongens als George, Kanu, R.de Boer, Blind, Bogarde en Reiziger bleken uiteindelijk ook niet bepaald wereld top..
Boven alles was het destijds een heel goed TEAM, dat samen alles wou winnen en daardoor onoverwinnelijk waren. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Ben het heel vaak niet eens met Remco maar in deze ben ik het met hem eens. Schone is echt een vetragende speler en dat hij in de basis staat zegt wel iets over het niveau. Als je met hem speelt en ook nog eens middenveld met Poulsen,Eriksen en De Jong dan word ik helemaal simpel van dat oeverloze getik wat zelden ergens tot leidt. Daarom had ik ook heel graag een Djuricic bij Ajax gezien. Ons middenveld mist iemand die een man op snelheid kan passeren. Het is veel te statisch. Schone moet spelen als De Jong of Eriksen rust nodig hebben |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 04 maart 2013 - 19:20 schreef Eide het volgende:[..] Laten we eerlijk zijn, wie wel van dit Ajax? Eriksen vs Litmanen.... dan weet ik het wel hoor. Dat geld voor de andere spelers ook. Elke speler van '95 is beter dan elke speler van dit ajax |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 05 maart 2013 - 19:49 schreef remco k het volgende:[..] Als je heel eerlijk gaat kijken waren er ook toen maar een paar spelers van uitzonderlijke kwaliteit.. Litmanen heeft het enkel en alleen bij Ajax gemaakt, paste blijkbaar verder nergens zoals hij bij Ajax paste. Jongens als George, Kanu, R.de Boer, Blind, Bogarde en Reiziger bleken uiteindelijk ook niet bepaald wereld top.. Boven alles was het destijds een heel goed TEAM, dat samen alles wou winnen en daardoor onoverwinnelijk waren. R. de Boer niet van uitzonderlijke kwlaiteit?/ Mag ik hier een beetje om lachen hahaha |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 05 maart 2013 - 20:22 schreef Brandje het volgende:[..] R. de Boer niet van uitzonderlijke kwlaiteit?/ Mag ik hier een beetje om lachen hahaha NIet bepaald nee. Wat heeft ie buiten Ajax bereikt dan?? En kom aub niet met Glasgow aan want dat is gewoon een middenmoter in Europa..
Het was een hele goede voetballer, maar absoluut geen Xavi, Iniesta en ook niet zo goed als een Sneijder.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 05 maart 2013 - 20:21 schreef Brandje het volgende:[..] Dat geld voor de andere spelers ook. Elke speler van '95 is beter dan elke speler van dit ajax Keepers Fred Grim
Verdedigers Danny Blind Winston Bogarde Michael Reiziger Sonny Silooy Mendel Witzenhausen
Middenveld Ronald de Boer John van den Brom Michel Kreek Kiki Musampa Tarik Oulida Martijn Reuser
Aanval George Finidi (Nigeria) Nwankwo Kanu (Nigeria) Peter van Vossen Clyde Wijnhard Nordin Wooter
Al deze jongens maakten deel uit van de 94/95 selectie, denk niet dat er heel veel jongens tussen zitten die er echt met kop en schouders bovenuit steken tegenover het Ajax van nu...
En daarmee kijk in niet alleen naar de Ajax periode van deze spelers, maar na hun gehele carriere.. Een Finidi in de vorm die hij had bij Ajax is uiteraard wel een meerwaarde.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik zou de wil om te winnen van spelers als Davids maar ook Peter van Vossen trouwens echt heel graag terug willen zien bij dit Ajax.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op dinsdag 05 maart 2013 - 20:33 schreef remco k het volgende:[..] Keepers Fred Grim Verdedigers Danny Blind Winston Bogarde Michael Reiziger Sonny Silooy Mendel Witzenhausen Middenveld Ronald de Boer John van den Brom Michel Kreek Kiki Musampa Tarik Oulida Martijn Reuser Aanval George Finidi (Nigeria) Nwankwo Kanu (Nigeria) Peter van Vossen Clyde Wijnhard Nordin Wooter Al deze jongens maakten deel uit van de 94/95 selectie, denk niet dat er heel veel jongens tussen zitten die er echt met kop en schouders bovenuit steken tegenover het Ajax van nu... En daarmee kijk in niet alleen naar de Ajax periode van deze spelers, maar na hun gehele carriere.. Een Finidi in de vorm die hij had bij Ajax is uiteraard wel een meerwaarde.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
oeps,sorry....wilde zeggen Finidi wel |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Ohw je geeft het zelf al aan,sorry ben er niet helemaal bij,zit met een half oog CL te kijken |
|
|
|