BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Roda JC - Feyenoord (zondag 10 maart 12:30) 0-1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 05 maart 2013 - 23:34   quote  deeplink  
Oproep: Zondag knallen in Kerkrade!

600x200-wd-1411927.jpg

Aanstaande zondag staat nummer 1 van de 9 finales die te gaan zijn op het programma: Feyenoord in Kerkrade! Gezien de prestaties van de Duitsers de afgelopen weken kan dit nog wel eens een lastig potje gaan worden voor de Rood/witten. Daarom kregen we vandaag een berichtje binnen: Zondag 1 van 9. Feyenoord-uit, borst vooruit! Nodeloos om te vermelden heeft het elftal zondag dus de steun van Het Legioen hard nodig. Over de afgelopen jaren zijn er vele vlaggen gepikt van FRL en TIFO, aanstaande zondag dus de perfecte gelegenheid om die bundels met vlaggen van je zolder te halen en mee naar Kerkrade te nemen! Vlaggen mee. Ballen mee. Confetti mee. Spandoeken mee. Alles mee. Alles los.

Zondag zal (weer eens) een verplichte combi-regeling gelden. Bij opstapplaats Born (800 man opstappen) zullen strandballen uitgedeeld worden. Bij Feyenoord is een verzoek ingediend voor een wavedoek in het uitvak. Dat komt dus mooi uit, 10 seconden onder een wavedoek. Wavedoek weg: Gekkenhuis! Past ook mooi in de kansloze categorie indeling B- enig risico.
Die drie punten gaan mee terug naar Rotterdam!!! Spread the word! Feyenoord-uit, borst vooruit!
Bron:FRL1908
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 06 maart 2013 - 12:22   quote  deeplink  
Feyenoord waakt voor Roda JC: 'We zijn gewaarschuwd'

600x400-ll-1398101.jpg

Vorig seizoen haakte Feyenoord in Kerkrade tegen Roda JC definitief af in de titelrace (0-0). 'Toen hebben we het daar min of meer weggegeven,' zegt trainer Ronald Koeman. hoewel we daarna geen punten meer verspeelden. Maar Roda-uit is altijd lastig.' De Limburgers zijn na de winsterstop bezig aan een sterkte reeks.

'Roda JC is een elftal dat graag achterover leunt en dan toeslaat in de omschakeling. Vaak worden ze daarbij geholpen doordat ze regelmatig al binnen een minuut scoren, zodat ze hun favorieten spelletje kunnen spelen. We zijn gewaarschuwd, maar ik heb heel veel vertrouwen in mijn eigen elftal.'
Bron:VI
van geil
 van geil - woensdag 06 maart 2013 - 21:16   quote  deeplink  
veel zal weer van onze rukkert afhangen.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 06 maart 2013 - 21:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 maart 2013 - 21:16 schreef van geil het volgende:
veel zal weer van onze rukkert afhangen.
Alsof Lijdensweg invloed heeft..
van geil
 van geil - woensdag 06 maart 2013 - 21:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 maart 2013 - 21:17 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Alsof Lijdensweg invloed heeft..
doelde meer op de rukkert met hond.
lijdensweg
 lijdensweg - woensdag 06 maart 2013 - 21:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 maart 2013 - 21:17 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Alsof Lijdensweg invloed heeft..
Dat zal je mijn vrouw moeten vragen :)
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 06 maart 2013 - 22:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 maart 2013 - 21:18 schreef van geil het volgende:

[..]

doelde meer op de rukkert met hond.
Was het verschil..?
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 06 maart 2013 - 22:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 maart 2013 - 21:27 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Dat zal je mijn vrouw moeten vragen :)
Laat maar d:-)
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 06 maart 2013 - 23:51   quote  deeplink  
Roda JC laat sfeeractie Feyenoord toe

fcufey2011-12018.jpg

Roda JC heeft een aantal stewards laten weten dat de club geen gebruik weer wenst te maken van hun diensten. Het optreden van de betreffende personen rond de wedstrijd van afgelopen zondag tegen FC Groningen was volgens algemeen directeur Marcel van den Bunder de bekende druppel. "Het is niet de eerste keer dat er problemen zijn met enkele stewards.

Groningen-fans wilden met een (van te voren aangekondigde en door Roda toegestane) sfeeractie het tienjarig jubileum van hun supportersvereniging vieren, maar werden tegengewerkt door de Kerkraadse stewards waardoor sommige spullen het stadion niet in mochten. FC Groningen-directeur Hans Nijland heeft zich daarover in scherpe bewoordingen beklaagd aan het adres van Roda en noemde het optreden onder andere 'schandalig'. Van den Bunder kan zich vinden in de felle kritiek.

"We willen iedereen, ook de aanhangers van de tegenstander, gastvrij ontvangen. We hebben zelf groen licht gegeven voor deze sfeeractie. Dan kan het niet zo zijn dat enkele stewards eigen rechter gaan spelen. De Roda-directeur heeft de supporters van Groningen in een open brief excuses aangeboden en hen laten weten dat ze komend seizoen in het onderlinge duel in Kerkrade gratis toegang hebben tot het uitvak.

Bij Feyenoord zal er zondag ook een sfeeractie plaatsvinden. De supporters hebben een verzoek ingediend bij de club voor een wavedoek. Nadat het doek weg is willen de fans er een gekkenhuis van maken met strandballen en vlaggen.
Bron:De Limburger
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 07 maart 2013 - 01:54   quote  deeplink  
Goede zaak. Zo kan het dus ook.
plannetje
 plannetje - donderdag 07 maart 2013 - 12:09   quote  deeplink  
Word een lastige pot in Kerkrade!! Ik gok op 1-2..
plannetje
 plannetje - donderdag 07 maart 2013 - 12:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 maart 2013 - 23:51 schreef RenatoBos het volgende:
Roda JC laat sfeeractie Feyenoord toe

[ afbeelding ]

Roda JC heeft een aantal stewards laten weten dat de club geen gebruik weer wenst te maken van hun diensten. Het optreden van de betreffende personen rond de wedstrijd van afgelopen zondag tegen FC Groningen was volgens algemeen directeur Marcel van den Bunder de bekende druppel. "Het is niet de eerste keer dat er problemen zijn met enkele stewards.

Groningen-fans wilden met een (van te voren aangekondigde en door Roda toegestane) sfeeractie het tienjarig jubileum van hun supportersvereniging vieren, maar werden tegengewerkt door de Kerkraadse stewards waardoor sommige spullen het stadion niet in mochten. FC Groningen-directeur Hans Nijland heeft zich daarover in scherpe bewoordingen beklaagd aan het adres van Roda en noemde het optreden onder andere 'schandalig'. Van den Bunder kan zich vinden in de felle kritiek.

"We willen iedereen, ook de aanhangers van de tegenstander, gastvrij ontvangen. We hebben zelf groen licht gegeven voor deze sfeeractie. Dan kan het niet zo zijn dat enkele stewards eigen rechter gaan spelen. De Roda-directeur heeft de supporters van Groningen in een open brief excuses aangeboden en hen laten weten dat ze komend seizoen in het onderlinge duel in Kerkrade gratis toegang hebben tot het uitvak.

Bij Feyenoord zal er zondag ook een sfeeractie plaatsvinden. De supporters hebben een verzoek ingediend bij de club voor een wavedoek. Nadat het doek weg is willen de fans er een gekkenhuis van maken met strandballen en vlaggen.
Bron:De Limburger
Dat moet overal toegestaan worden.. is toch juist supertof!
hoogvliet010
 hoogvliet010 - donderdag 07 maart 2013 - 12:45   quote  deeplink  
Wordt net zo lastig als in Nijmegen... 0-3!!
Wim2
 Wim2 - donderdag 07 maart 2013 - 20:01   quote  deeplink  
Ik voorspel dat we binnen 1 minuut al achter staan..
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 07 maart 2013 - 20:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 maart 2013 - 20:01 schreef Wim2 het volgende:
Ik voorspel dat we binnen 1 minuut al achter staan..
Beter hou jij je mond..
Wim2
 Wim2 - donderdag 07 maart 2013 - 20:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 maart 2013 - 20:15 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Beter hou jij je mond..
Beter van niet.

Want als ik negatief ben wint Feyenoord altijd. Als ik positief ben verliezen we dus.
ALs je om Feyenoord geeft laat je mij me negatieve woordje doen..
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 07 maart 2013 - 20:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 maart 2013 - 20:20 schreef Wim2 het volgende:

[..]

Beter van niet.

Want als ik negatief ben wint Feyenoord altijd. Als ik positief ben verliezen we dus.
ALs je om Feyenoord geeft laat je mij me negatieve woordje doen..
Hou ik je aan, maar wat als je negatief bent en ze verliezen..??
Stylzz
 Stylzz - donderdag 07 maart 2013 - 20:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 maart 2013 - 20:25 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Hou ik je aan, maar wat als je negatief bent en ze verliezen..??
Rukt ie zich af op de hond.
Wim2
 Wim2 - donderdag 07 maart 2013 - 20:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 maart 2013 - 20:25 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Hou ik je aan, maar wat als je negatief bent en ze verliezen..??
Dat is nog nooit gebeurd. Maarja.. al het toch zo is dan schaam ik me diep.
van geil
 van geil - donderdag 07 maart 2013 - 21:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 maart 2013 - 01:54 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Goede zaak. Zo kan het dus ook.
eens.prima opgelost.

ontopic.
als we hier winnen dan gaat t er echt om spannen.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 07 maart 2013 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 maart 2013 - 20:38 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Rukt ie zich af op de hond.
dog_wagging.gif wanker.gif
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 07 maart 2013 - 21:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 maart 2013 - 20:54 schreef Wim2 het volgende:

[..]

Dat is nog nooit gebeurd. Maarja.. al het toch zo is dan schaam ik me diep.
Dan pas..?
lijdensweg
 lijdensweg - donderdag 07 maart 2013 - 21:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 maart 2013 - 21:43 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Dan pas..?
Een EIGEN MENING hebben is ook wel wat ! Dat kunnen we van jou niet zeggen ... meeloper
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 07 maart 2013 - 21:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 maart 2013 - 21:52 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Een EIGEN MENING hebben is ook wel wat ! Dat kunnen we van jou niet zeggen ... meeloper
Sukkel, dan neuken jullie elkaar toch lekker..
sevillana
 sevillana - donderdag 07 maart 2013 - 22:02   quote  deeplink  
een eigen mening hebben is toch iets anders dan geen andere mening(en) respecteren?
van geil
 van geil - donderdag 07 maart 2013 - 22:08   quote  deeplink  
flink die kut open raggen.
sevillana
 sevillana - donderdag 07 maart 2013 - 22:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 maart 2013 - 22:08 schreef van geil het volgende:
flink die kut open raggen.
frustratietje?
van geil
 van geil - donderdag 07 maart 2013 - 22:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 maart 2013 - 22:10 schreef sevillana het volgende:

[..]

frustratietje?
nee,verkeerde topic.
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 07 maart 2013 - 22:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 maart 2013 - 22:11 schreef van geil het volgende:

[..]

nee,verkeerde topic.
Dan beter even de mond spoelen.
Dorothy Nick
 Dorothy Nick - vrijdag 08 maart 2013 - 17:19   quote  deeplink  
Spelen zondag op kaalheide,! H
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 08 maart 2013 - 18:20   quote  deeplink  
Brood: 'Ik zie Feyenoord zeker als een topploeg''

600x400-wd-1240942.jpg

Roda JC Kerkade heeft de punten in de strijd tegen degradatie hard nodig, maar weet dat het voor zondag de borst kan natmaken. De Limburgers krijgen bezoek van Feyenoord, dat maar drie punten minder heeft dan koploper PSV en gelooft in het eerste landskampioenschap sinds 1999. Ruud Brood verlangt dan ook maximale scherpte van zijn spelers.

Volgens Brood heeft Feyenoord een 'boost' gekregen van de zege op PSV: "Ze zitten in een flow omdat ze meedoen om het kampioenschap", zegt de coach tegen de Limburger. "Als je drie punten achter de koploper staat en hofleverancier bent van Oranje, doe je iets goed. Ik zie het zeker als een topploeg, maar we hebben bewezen thuis iedereen behoorlijk weerstand te kunnen bieden. Ook de topteams. We moeten dus niet met lood in de schoenen het veld in gaan."

Brood heeft nog een vraagteken staan achter de naam van Guus Hupperts, die deze week last kreeg van een verkramping in zijn spier en vrijdag de training liet schieten. Zaterdag zal Brood kijken of de aanvaller kan spelen tegen Feyenoord. Kristían Németh (enkelblessure), Adil Ramzi (hamstring) en de nog steeds disciplinair gestrafte Amin Affane zullen er in ieder geval niet bij zijn.
Bron:Voetbalzone
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 08 maart 2013 - 18:20   quote  deeplink  
Feyenoord in luxepositie voor treffen met Roda JC

$T2eC16RHJHYE9nzpdU71BROdujW3Uw~~60_84.JPG

Ronald Koeman verkeert in de aanloop naar de uitwedstrijd tegen Roda JC Kerkrade van aanstaande zondag in luxepositie. De trainer heeft de beschikking over een volledig fitte selectie, wat betekent dat hij keuzes kan maken. Opgeteld bij de goede sfeer in de groep en de prima resultaten van de afgelopen weken, zorgt dat ervoor dat Feyenoord dit weekend met veel vertrouwen kan afreizen naar Kerkrade. Natuurlijk is het in het voetbal altijd de vraag of we zondag hetzelfde kunnen opbrengen als wat we bijvoorbeeld tegen N.E.C. hebben laten zien, maar mijn gevoel is positief, vertelde Koeman vrijdagmiddag.

De trainer kan zondagmiddag in Kerkrade voor het eerst weer beschikken over Bruno Martins Indi, die is hersteld van een bovenbeenblessure. Koeman beslist zaterdag of hij de verdediger direct weer in de basis laat beginnen of dat Miquel Nelom, die het de afgelopen wedstrijden tegen PSV en N.E.C. goed deed, aan de aftrap zal verschijnen.

De keerzijde van de keuzemogelijkheden die Koeman heeft, is dat verschillende spelers de afgelopen periode weinig aan spelen toekomen. Deze week stond de trainer hier binnen de groep bewust bij stil. Natuurlijk is dit voor de spelers die weinig kansen krijgen een moeilijke situatie, maar ze moeten dit accepteren, zei Koeman. Ik ben geen voorstander van veel wisselen en omdat we geen doordeweeks programma hebben is daar ook niet veel aanleiding toe. Toch zullen er momenten komen dat we de andere jongens hard nodig hebben, want er staan nu bijvoorbeeld vier spelers op scherp bij ons. Uiteindelijk is het niet het elftal, maar de hele groep die bepaalt wat je wint. Dat hebben we deze week proberen aan te geven.

Koeman noemde daarbij Miquel Nelom als een goed voorbeeld van een speler die uitstekend omgaat met zijn rol in de groep. Tijdens de afgelopen wedstrijden heeft Miquel bewezen waarom we graag met hem verder willen. We zijn blij dat hij deze week heeft bijgetekend, hij is een jongen voor de toekomst.

Het bijtekenen van Nelom kwam in een week dat er ook al ander goed nieuws was te melden over Feyenoord. Maarliefst zeven spelers van de eerste selectie zijn namelijk opgenomen in de voorselectie van het Nederlands elftal, voor de aanstaande WK-kwalificatiewedstrijden tegen Estland en Roemenië. Onder hen zijn ook Tonny Vilhena en Jean-Paul Boëtius, die allebei debuteren in de voorselectie. Volgens Koeman zegt dat veel over de ontwikkeling die Feyenoord doormaakt. Er is veel talent bij deze club en we hebben gelukkig een bondscoach die daar oog voor heeft, zei hij. Het zou fantastisch zijn als zij een kans krijgen.

DE TEGENSTANDER

Dat Roda JC Kerkrade op negen speelrondes voor het einde van de competitie met de zestiende plaats op de ranglijst onder de degradatiestreep staat, is grotendeels te wijten aan de prestaties van voor de winterstop. De ploeg van trainer Ruud Brood incasseerde tijdens de eerste seizoenshelft al liefst negen nederlagen, waaronder een aantal met zeer grote cijfers.

Hoewel er met de 4-0 bij FC Utrecht van enkele weken geleden opnieuw een nederlaag aan dat rijtje kon worden toegevoegd, zijn er in Kerkrade sinds de hervatting van de competitie duidelijke tekenen van herstel zichtbaar. Met tien punten uit zeven wedstrijden is de ploeg prima uit de winterstop gekomen en de 4-1 overwinning op FC Groningen de grootste van dit seizoen tot dusver van afgelopen week zal het vertrouwen ongetwijfeld een boost hebben gegeven.

Dat de resultaten van Roda JC Kerkrade in het nieuwe jaar beter zijn dan tijdens de eerste helft van het seizoen, is niet los te zien van de scherpe wijze waarop de ploeg de laatste weken uit de startblokken schiet. In alle vier de thuiswedstrijden die de ploeg van Brood na de winterstop afwerkte, kwam het in de eerste minuut van de wedstrijd op voorsprong met elk duel tenminste een punt als resultaat.

Die statistieken bieden de Limburgers enig houvast, evenals het feit dat het verschil met de negende plaats slechts vier punten bedraagt. Anderzijds leert het programma van Roda JC Kerkrade, met onder meer vier duels met ploegen uit de huidige top vijf in ruim een maand tijd, dat de dreiging die de zestiende plaats met zich meebrengt als zeer serieus moet worden beschouwd.

Roda JC Kerkrade Feyenoord
Zondag 10 maart om 12.30 uur in het Parkstad Limburg Stadion
Scheidsrechter: Vink

Statistieken
Uit

11/04/2012 Roda JC Kerkrade Feyenoord 0-0
20/03/2011 Roda JC Kerkrade Feyenoord 3-0
07/03/2010 Roda JC Feyenoord 2-4
02/11/2008 Roda JC Feyenoord 0-4
16/09/2007 Roda JC Feyenoord 1-3

Thuis
11/11/2013 Feyenoord Roda JC Kerkrade 5-2
13/08/2011 Feyenoord Roda JC Kerkrade 3-0
07/11/2010 Feyenoord Roda JC 1-1
23/08/2009 Feyenoord Roda JC 4-0
10/05/2009 Feyenoord Roda JC 2-3
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 08 maart 2013 - 18:29   quote  deeplink  
Feyenoord-fans niet welkom in Valkenburg

600x400-vi-740941.jpg

Supporters van Feyenoord zijn zondag niet welkom in Valkenburg. De lokale horeca in de Limburgse plaats sluit op die dag de deuren in verband met gevreesde ongeregeldheden. Feyenoord speelt 's middags om 12:30 uur een uitwedstrijd tegen Roda JC. Fans van de Rotterdamse club komen al jaren in Valkenburg om voorafgaand aan het duel met de eredivisionist uit Kerkrade hun tijd door te brengen. Ook zaterdagavond zal er extra controle zijn.

Vorig jaar zorgden enkele supporters met een stadionverbod voor onrust in Zuid-Limburg. Volgens diverse ondernemers bezetten zij urenlang terrassen en werd er vuurwerk afgestoken. Ook toen hadden enkele restaurants en cafés al besloten om vroegtijdig dicht te gaan. Verder werd een 21-jarige Feyenoord-fan in zijn buik gestoken.
Bron:FR12
Alexi
 Alexi - vrijdag 08 maart 2013 - 20:11   quote  deeplink  
Altijd lastig roda uit,
Alexi
 Alexi - vrijdag 08 maart 2013 - 20:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 maart 2013 - 18:29 schreef RenatoBos het volgende:
Feyenoord-fans niet welkom in Valkenburg

[ afbeelding ]

Supporters van Feyenoord zijn zondag niet welkom in Valkenburg. De lokale horeca in de Limburgse plaats sluit op die dag de deuren in verband met gevreesde ongeregeldheden. Feyenoord speelt 's middags om 12:30 uur een uitwedstrijd tegen Roda JC. Fans van de Rotterdamse club komen al jaren in Valkenburg om voorafgaand aan het duel met de eredivisionist uit Kerkrade hun tijd door te brengen. Ook zaterdagavond zal er extra controle zijn.

Vorig jaar zorgden enkele supporters met een stadionverbod voor onrust in Zuid-Limburg. Volgens diverse ondernemers bezetten zij urenlang terrassen en werd er vuurwerk afgestoken. Ook toen hadden enkele restaurants en cafés al besloten om vroegtijdig dicht te gaan. Verder werd een 21-jarige Feyenoord-fan in zijn buik gestoken.
Bron:FR12
Ach we kunnen altijd nog naar het vrijthof in maastricht toch?!
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 08 maart 2013 - 21:31   quote  deeplink  
Ook gezellig..
muisje1966
 muisje1966 - vrijdag 08 maart 2013 - 21:31   quote  deeplink  
wij nemen de punten lekker mee naar huis 1-2
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 08 maart 2013 - 21:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 maart 2013 - 21:31 schreef muisje1966 het volgende:
wij nemen de punten lekker mee naar huis 1-2
Wat moeten ze daar in Drunen dan mee..??
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 08 maart 2013 - 21:55   quote  deeplink  
d10df70e40317b792af1fd07dbbb5cdc.png

column_edwin_1.jpg

Het was 13 april 2012, Een doordeweekse avondwedstrijd van Feyenoord tegen Roda JC. Feyenoord verbaasde vriend en vijand in het slot van de competitie.

Wedstrijd op wedstrijd werd er gewonnen en bij winst in Kerkrade kon Feyenoord zo maar eens mee gaan doen om de titel. Feyenoord verloor niet, maar het won ook niet. Nul-Nul was het resultaat van een teleurstellende avond. Feyenoord zou uiteindelijk tweede worden, maar een titel zat er niet meer in.

Dit jaar is een tweede plek niet genoeg en dus moeten de punten zondag mee naar Rotterdam. Feyenoord is in de Kuip ijzersterk, maar afgelopen zondag werd een belangrijke overwinning geboekt. Er gingen namelijk niet alleen 3 punten in de tas, er werd getoond dat Feyenoord voetballend een uitwedstrijd kan winnen. De trots van het Feyenoord shirt doet wonderen, inmiddels ook buiten de Kuip.

Dat is een behoorlijke overwinning. Feyenoord boezemt weer angst in. De Provincie is weer bang. Als er zondag om half 1 afgetrapt wordt zullen de thuis-supporters huiveren. Kleinzonen vragen aan Opa of dat nou de echte Jean Paul Boëtius is. Zonen vragen aan Vaders hoeveel keer hij denkt dat Pelle gaat scoren. Feyenoord maakt indruk op iedereen, en dus ook op mij.

In de zomer had ik namelijk niet in dit scenario durven geloven. Cultheld John Guidetti nam afscheid, captain Ron Vlaar en Karim El Ahmadi gingen hun Engelse droom achterna, terwijl Otman Bakkal besloot om een jaar geld te verdienen. Er bleef een jong elftal over met jongens die zich noch niet bewezen hadden. Hoe anders is het nu. Feyenoord gelooft in zichzelf.

Dat het team in zichzelf gelooft is de meest mooie ontwikkeling van dit seizoen. Zondag zal Feyenoord niet angstig en bang voor puntenverlies voetballen. Nee, Feyenoord speelt met lef met bravoure en met de borst vooruit. Er resten nog 9 finales. Wedstrijden waarin gewonnen moet worden, hopend dat het bordes op de Coolsingel dichterbij komt. Te beginnen met een sleutelwedstrijd in Kerkrade, want anders dan vorig jaar moet er nu gewonnen worden.

Make us proud.

Een Rotterdamse groet,

Edwin.
Bron:FRFanatic
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 08 maart 2013 - 22:05   quote  deeplink  
"Feyenoord zoekt niet alleen naar Pellè"

171827hp2.jpg

Roda JC heeft zondag een zware klus tegen Feyenoord. Trainer Ruud Brood verwacht dat zijn ploeg een kans maakt.

"Je ziet de kwaliteit van Feyenoord, er zit heel veel in", zegt de oefenmeester in gesprek met Roda JC TV. Volgens de keuzeheer is Feyenoord meer dan alleen het zoeken naar aanvaller Graziano Pellè. "Dat is soms de strategie, maar ze kunnen ook gevarieerd aanvallen via de zijkanten", weet Brood.

"Het middenveld is uitgebalanceerd, met controle en voetballend vermogen. Dan is er achterin de ervaring van Joris Mathijsen en ze beschikken over backs die willen aanvallen", vervolgt de trainer van de Kerkraders. "Het is een goed elftal."

"Dat hebben ze ook laten zien tegen NEC en PSV. Dit zijn altijd mooie wedstrijden. We zullen er alles aan doen om Feyenoord te verslaan. Het is fijn dat je thuis speelt. En tegen een topclub spelen is altijd uitdagend", besluit hij.
Bron:Goal.com
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 09 maart 2013 - 10:59   quote  deeplink  
Ik zie er tegenop........1 - 4
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 09 maart 2013 - 20:55   quote  deeplink  
Samenvatting Roda JC - Feyenoord vorig seizoen

van geil
 van geil - zaterdag 09 maart 2013 - 20:57   quote  deeplink  
de spanning is nu echt om te snijden.

succes mannen..Kampioenen!
Feijenoord1908
 Feijenoord1908 - zaterdag 09 maart 2013 - 21:01   quote  deeplink  
hoevaak hebben ze wel niet verzaakt wanneer er ingelopen kon worden op de koploper(s).

ben er allerminst zeker van dat het morgen goed komt.
JanM
 JanM - zaterdag 09 maart 2013 - 21:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 maart 2013 - 21:01 schreef Feijenoord1908 het volgende:
hoevaak hebben ze wel niet verzaakt wanneer er ingelopen kon worden op de koploper(s).

ben er allerminst zeker van dat het morgen goed komt.
Klopt! Als we het maar doen op het moment dat het er ECHT om gaat!
Vincent1970
 Vincent1970 - zaterdag 09 maart 2013 - 21:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 maart 2013 - 21:01 schreef Feijenoord1908 het volgende:
hoevaak hebben ze wel niet verzaakt wanneer er ingelopen kon worden op de koploper(s).

ben er allerminst zeker van dat het morgen goed komt.
Nou, hoevaak?
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 09 maart 2013 - 21:25   quote  deeplink  
PSV verliest, Feyenoord kan op gelijk aantal punten komen

600x400-pr-1414427.jpg

Het wordt met de week spannender in de Nederlandse Eredivisie. Momenteel lijken vier ploegen uit te gaan maken wie aan het einde van het seizoen de kampioensschaal omhoog mag houden en vandaag heeft de eerste uit de rij van vier al punten verspeeld. Het SC Heerenveen van trainer Marco van Basten bleek in Friesland te sterk voor lijstaanvoerder PSV. Door het puntenverlies van de Eindhovenaren kan Ajaks morgenmiddag de koppositie overnemen, Feyenoord op een gelijk aantal punten komen met PSV en Vitesse de huidige nummer één naderen tot twee punten.

Programma top-vier zondag:
12.30 uur: Roda JC - Feyenoord
14.30 uur: Ajaks - PEC Zwolle
16.30 uur: FC Twente - Vitesse

Stand:
PSV - 26 53
Ajaks - 25 51
Feyenoord - 25 50
Vitesse - 25 48
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 10 maart 2013 - 00:59   quote  deeplink  
164482_454973667908502_2054528655_n.png
jan366
 jan366 - zondag 10 maart 2013 - 05:32   quote  deeplink  
Lampies verloren hahaha

Wij gaan voor 1 - 3 winst kom op Feyenoord.

En wim2 kssstttt wegwezen vandaag,dan blijft het gezellig hier.
piet de paler
 piet de paler - zondag 10 maart 2013 - 10:23   quote  deeplink  
Ben er niet gerust op,weet niet waarom

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 8733
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Roda JC - Feyenoord (zondag 10 maart 12:30) 0-1









0.0061128