BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Roda JC - Feyenoord (zondag 10 maart 12:30) 0-1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Wim2
 Wim2 - zondag 10 maart 2013 - 14:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 maart 2013 - 14:21 schreef van geil het volgende:
yes,,,drie punten.maar wat n mazzel .
nou worden we zeker kampioen
Mazzel valt wel mee.

Malki had rood moeten hebben en die bal was niet over de lijn.
van geil
 van geil - zondag 10 maart 2013 - 14:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 maart 2013 - 14:22 schreef Vincent1970 het volgende:

[..]

In z'n Oranjeshirt! Mulder///HELD
niet reeel.zeer zwak.
biba1970
 biba1970 - zondag 10 maart 2013 - 14:24   quote  deeplink  
Beste feyenoorders,van harte gefeliciteerd met de overwinning op roda jc,maar klaag aub nooit meer over scheidsrechters en over pech want feyenoord is toch wel werkelijk met stip geluksvogel nummer 1
Wim2
 Wim2 - zondag 10 maart 2013 - 14:25   quote  deeplink  
Geluk van een kampioen!
Vincent1970
 Vincent1970 - zondag 10 maart 2013 - 14:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 maart 2013 - 14:24 schreef biba1970 het volgende:
Beste feyenoorders,van harte gefeliciteerd met de overwinning op roda jc,maar klaag aub nooit meer over scheidsrechters en over pech want feyenoord is toch wel werkelijk met stip geluksvogel nummer 1
Geluk dwing je af..
Sensi
 Sensi - zondag 10 maart 2013 - 14:26   quote  deeplink  
Heerlijk! 3 punterts mee naar Rotterdam!! Nog 8 finales te gaan! Het was niet makkelijk trouwens, eerste helft was goed maar god wat hebben we laten liggen de tweede helft. Echt een aandachtspuntje, bal vasthouden en de vrije man zoeken zat er aan het eind echt niet in. Maar goed mijn feestje is er niet minder om! Proost allemaal!!
Bosifyable
 Bosifyable - zondag 10 maart 2013 - 14:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 maart 2013 - 14:24 schreef biba1970 het volgende:
Beste feyenoorders,van harte gefeliciteerd met de overwinning op roda jc,maar klaag aub nooit meer over scheidsrechters en over pech want feyenoord is toch wel werkelijk met stip geluksvogel nummer 1
Nummer 1 niet echt, maar ik moet je wel gelijk geven wat betreft het geluk dat we deze wedstrijd hebben gehad.
biba1970
 biba1970 - zondag 10 maart 2013 - 14:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 maart 2013 - 14:25 schreef Wim2 het volgende:
Geluk van een kampioen!
Daar heb je helemaal gelijk in.
PieterBos
 PieterBos - zondag 10 maart 2013 - 14:27   quote  deeplink  
citaten uit Soccernews: moest Erwin Mulder bij aanvang van de tweede helft in kort tijdbestek enkele keren ingrijpen.

Roda JC ook enkele kansen, maar hield Mulder zijn doel met enkele goede reddingen schoon.

Lees verder: http://www.soccernews.nl/news/189567/Feyenoord_wint_nipt_en_met_enig_fortuin_van_strijdlustig_Roda_JC_Kerkrade#ixzz2N8vt1zgO

MULDER HELD
Sensi
 Sensi - zondag 10 maart 2013 - 14:27   quote  deeplink  
Ach zonder geluk vaart niemand wel, mogen wij het dit jaar ook is hebben gloeiende gvd!
Vincent1970
 Vincent1970 - zondag 10 maart 2013 - 14:27   quote  deeplink  
Nu hopen dat PEC geen misstap maakt..
Sensi
 Sensi - zondag 10 maart 2013 - 14:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 maart 2013 - 14:27 schreef Vincent1970 het volgende:
Nu hopen dat PEC geen misstap maakt..
1-1 tje!
van geil
 van geil - zondag 10 maart 2013 - 14:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 maart 2013 - 14:27 schreef PieterBos het volgende:
citaten uit Soccernews: moest Erwin Mulder bij aanvang van de tweede helft in kort tijdbestek enkele keren ingrijpen.

Roda JC ook enkele kansen, maar hield Mulder zijn doel met enkele goede reddingen schoon.

Lees verder: http://www.soccernews.nl/news/189567/Feyenoord_wint_nipt_en_met_enig_fortuin_van_strijdlustig_Roda_JC_Kerkrade#ixzz2N8vt1zgO

MULDER HELD
je hebt toch zelf ook gekeken mag ik hopen.
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 10 maart 2013 - 14:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 maart 2013 - 14:27 schreef PieterBos het volgende:
citaten uit Soccernews: moest Erwin Mulder bij aanvang van de tweede helft in kort tijdbestek enkele keren ingrijpen.

Roda JC ook enkele kansen, maar hield Mulder zijn doel met enkele goede reddingen schoon.

Lees verder: http://www.soccernews.nl/news/189567/Feyenoord_wint_nipt_en_met_enig_fortuin_van_strijdlustig_Roda_JC_Kerkrade#ixzz2N8vt1zgO

MULDER HELD
En dat mis grijpen bij die voorzet heb je het maar niet over! Dat zijn dingen die voor mij het uit maakt of je geschikt ben als eerste keeper van Feyenoord ! DUS NIET
Zeker na vandaag ...
Vincent1970
 Vincent1970 - zondag 10 maart 2013 - 14:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 maart 2013 - 14:23 schreef van geil het volgende:

[..]

niet reeel.zeer zwak.
Hij had een oranje shirt aan geile ;-)
Sensi
 Sensi - zondag 10 maart 2013 - 14:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 maart 2013 - 14:32 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

En dat mis grijpen bij die voorzet heb je het maar niet over! Dat zijn dingen die voor mij het uit maakt of je geschikt ben als eerste keeper van Feyenoord ! DUS NIET
Zeker na vandaag ...
Ach met die visie moet je vast en zeker geen mens zijn. Jij doet alles zeker perfect? ;)
Sensi
 Sensi - zondag 10 maart 2013 - 14:35   quote  deeplink  
Erwin%20Mulder_0.jpg
van geil
 van geil - zondag 10 maart 2013 - 14:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 maart 2013 - 14:33 schreef Vincent1970 het volgende:

[..]

Hij had een oranje shirt aan geile ;-)
gheghe..klopt.
Stylzz
 Stylzz - zondag 10 maart 2013 - 14:37   quote  deeplink  
Verdiende overwinning. Pas onderdruk toen Roda va banque ging spelen.
Hadden t zelf al moeten beslissen.
Zonder geluk vaart niemand wel. Muldertje mooie reddingen en blunders naast elkaar.
Moet toch echt eens leren uitkomen.
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 10 maart 2013 - 14:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 maart 2013 - 14:33 schreef Vincent1970 het volgende:

[..]

Hij had een oranje shirt aan geile ;-)
Dat is het hoogst haalbare voor hem
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 10 maart 2013 - 14:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 maart 2013 - 14:34 schreef Sensi het volgende:

[..]

Ach met die visie moet je vast en zeker geen mens zijn. Jij doet alles zeker perfect? ;)
Ik ben zeker niet perfect , maar ik sta niet in de doel ... Ik beoordeel Mulder alleen maar. Het is niet de eerste keer dat ie er weer eens naast zat bij een hoge voorzet.
Wim2
 Wim2 - zondag 10 maart 2013 - 14:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 maart 2013 - 14:37 schreef Stylzz het volgende:
Verdiende overwinning. Pas onderdruk toen Roda va banque ging spelen.
Hadden t zelf al moeten beslissen.
Zonder geluk vaart niemand wel. Muldertje mooie reddingen en blunders naast elkaar.
Moet toch echt eens leren uitkomen.
Roda moet niet klagen. Al die haters op Voetbalzone zitten weer te zeiken maar ze vergeten dat:

- Malki had rood moeten hebben voor die aanslag op martins Indi was zijn tweede geel.
- Het is niet duidelijk of de bal over de lijn was. Dus je kunt niet weten of roda onrecht is aangedaan.
- Roda was alleen het laatste kwartier beter daarvoor had Feyenoord gewoon controle
- Feyenoord heeft voor het slotoffensief van Soa genoeg kansen gehad om het te beslissen
MMM
 MMM - zondag 10 maart 2013 - 14:40   quote  deeplink  
Jaaaaaaaaaaa!!! Slecht voor je hart maar de 3 punten zijn binnen.

We hadden het al veel eerder moeten beslissen, dan kom je niet zo in de problemen.
Els
 Els - zondag 10 maart 2013 - 14:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 maart 2013 - 14:24 schreef biba1970 het volgende:
Beste feyenoorders,van harte gefeliciteerd met de overwinning op roda jc,maar klaag aub nooit meer over scheidsrechters en over pech want feyenoord is toch wel werkelijk met stip geluksvogel nummer 1
Volkomen gelijk als je het over die penalty hebt. Maar je zit er helemaal naast als je die 2e, niet gegeven, gele kaart voor Malki in gedachten neemt. Dus 50% geluksvogel.
Wim2
 Wim2 - zondag 10 maart 2013 - 14:41   quote  deeplink  
Ook prachtig om te zien hoe Pellè ons er in de laatste minuten doorheen sleepte.
Sensi
 Sensi - zondag 10 maart 2013 - 14:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 maart 2013 - 14:40 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Ik ben zeker niet perfect , maar ik sta niet in de doel ... Ik beoordeel Mulder alleen maar. Het is niet de eerste keer dat ie er weer eens naast zat bij een hoge voorzet.
Dat klopt zeker maar je moet ook is kunnen toegeven dat hij netjes de 0 heeft gehouden en dat hij ons met een aantal reddingen in de wedstrijd heeft gehouden. Dat zullen we je ook nooit horen zeggen, vandaar mijn reactie. We staan gelijk met pisvee en op ramkoers op de titel, ik hef mijn glas. Geen gezeik meer.
tomson
 tomson - zondag 10 maart 2013 - 14:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 maart 2013 - 14:40 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Ik beoordeel Mulder alleen maar.
Je kunt ook veroordeel zeggen. De man kan in jouw ogen nooit iets goed doen.
Vandaag toch ook een paar cruciale reddingen gehad en de 0 gehouden. Blijf maar lekker haten hoor...
van geil
 van geil - zondag 10 maart 2013 - 14:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 maart 2013 - 14:41 schreef Wim2 het volgende:
Ook prachtig om te zien hoe Pellè ons er in de laatste minuten doorheen sleepte.
die speelde weergaloos.
als aanvaller.middevelder en verdediger!
Sensi
 Sensi - zondag 10 maart 2013 - 14:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 maart 2013 - 14:44 schreef tomson het volgende:

[..]

Je kunt ook veroordeel zeggen. De man kan in jouw ogen nooit iets goed doen.
Vandaag toch ook een paar cruciale reddingen gehad en de 0 gehouden. Blijf maar lekker haten hoor...
+1 Tomson wij denken hetzelfde maat hehehe
Els
 Els - zondag 10 maart 2013 - 14:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 maart 2013 - 00:59 schreef RenatoBos het volgende:
[ afbeelding ]
Mulder heeft het advies ter harte genomen. Pelle niet....
ar
 ar - zondag 10 maart 2013 - 14:51   quote  deeplink  
Verdiende overwinning,alleen het laatste kwartier was voor roda,dat ook recht had op een strafschop.Volgens mij was de bal ook net over de lijn.....coolsingel!!
Sensi
 Sensi - zondag 10 maart 2013 - 14:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 maart 2013 - 14:51 schreef ar het volgende:
Verdiende overwinning,alleen het laatste kwartier was voor roda,dat ook recht had op een strafschop.Volgens mij was de bal ook net over de lijn.....coolsingel!!
Moet ik nog maar is een keer goed terug zien met een andere camera, kon het echt niet goed zien met de hoek waar de herhaling uit kwam. Voor de rest +1908! Coolsingel we komen er aan!!
PieterBos
 PieterBos - zondag 10 maart 2013 - 15:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 maart 2013 - 14:44 schreef tomson het volgende:

[..]

Je kunt ook veroordeel zeggen. De man kan in jouw ogen nooit iets goed doen.
Vandaag toch ook een paar cruciale reddingen gehad en de 0 gehouden. Blijf maar lekker haten hoor...
+1
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 10 maart 2013 - 15:09   quote  deeplink  
Feyenoord met hangen en wurgen langs Roda JC

1.jpg

Na een zeer spannende slotfase heeft Feyenoord zondagmiddag met hangen en wurgen de uitwedstrijd tegen Roda JC Kerkrade winnend ten einde gebracht. In het Parkstad Limburg Stadion zorgde Graziano Pellè voor het enige doelpunt van de wedstrijd: 0-1. Feyenoord speelde een prima eerste helft tegen Roda JC, maar kwam na rust hevig onder druk te staan. Toch hield de ploeg van Ronald Koeman stand, met drie dure punten als resultaat.

Koeman stuurde een dag voor de wedstrijd die Feyenoord in Kerkrade speelde een smsje naar zijn Marco van Basten, die op zaterdagavond voor een stunt had gezorgd door met sc Heerenveen koploper PSV te verslaan. De Feyenoord-trainer bedankte zijn collega, omdat Feyenoord een dag na de overwinning van Heerenveen op een gelijk puntenaantal kon komen als de Eindhovenaren.

Daarmee wist Feyenoord direct welke grote belangen er op het spel stonden tijdens de lunchwedstrijd in het Parkstad Limburg Stadion. Tegelijkertijd begon de ploeg gewaarschuwd aan het duel, in de wetenschap dat Roda JC in hun vier voorgaande thuiswedstrijden telkens in de eerste minuut wist te scoren.

6.jpg

Die wetenschap speelde ongetwijfeld een rol in de wijze waarop Feyenoord aan de wedstrijd begon. Het elftal, waarin Bruno Martins Indi zijn rentree maakte na een bovenbeenblessure, controleerde het spel vanaf de eerste minuut en deed dat tot aan het rustsignaal. In de tussentijd had Roda JC niet één noemenswaardige kans weten te creëren.

Feyenoord zelf had aan de andere kant van het veld aanvankelijk ook moeite om de defensie van de tegenstander in problemen te brengen, als was het bij één van de eerste serieuze mogelijkheden direct raak. Na een halfuur spelen kwam de bal via knap combinatiespel terecht bij Ruben Schaken. De buitenspeler, die even eerder zelf voorlangs had geschoten, gaf de bal uitstekend voor en zag hoe Graziano Pellè van dichtbij binnenkopte.

4.jpg

Feyenoord ging zodoende met een verdiende voorsprong de rust in, maar kon in de tweede helft alles behalve rustig achterover leunen. Roda JC kwam na rust een stuk scherper uit de startblokken en wist Feyenoord met agressief en aanvallend spel ver achteruit te drukken. In de beginfase van de tweede helft kwam de ploeg van Koeman bovendien goed weg, toen het thuispubliek schreeuwde om een strafschop nadat Sanharib Malki ten val kwam in het zestienmetergebied. Scheidsrechter Pieter Vink liet doorspelen.

9.jpg

Omdat Roda JC vastberaden op zoek ging naar de gelijkmaker, leek Feyenoord geen duidelijk strijdplan te hebben in de moeilijke fase na rust. De ploeg wilde enerzijds de voorsprong met hand en tand verdedigen, maar wist ook dat een tweede doelpunt voor lucht zou kunnen zorgen.

Het resultaat was dat Feyenoord er bij vlagen nog goed uitkwam, maar daarbuiten had het elftal moeite om de bal lang in de ploeg te houden. Het onrustige spel leidde tot een zeer enerverende slotfase, waarin Roda JC alles of niets speelde en Feyenoord geregeld met de rug tegen de muur stond. De spanning leek bij vlagen vat te krijgen op de ploeg, maar met de nodige inzet en een portie geluk bleef Feyenoord op de been, met drie enorme belangrijke punten als resultaat.

Roda JC Kerkrade Feyenoord 0-1
Scoreverloop:
30 0-1 Pellè

Scheidsrechter: Vink

Geel: Verhoek (Feyenoord), Malki, Donald (Roda JC Kerkrade)

Opstellingen
Roda JC Kerkrade: Kurto; Monteyne, Biemans (83 Lebedynski), Danilo, Tamata; Donald, Delorge (79 Sutchuin), Bonevacia, Fledderus; Malki en Demouge.
Feyenoord: Mulder; Janmaat, De Vrij, Mathijsen, Martins Indi; Clasie, Immers, Vilhena; Schaken (88 Vormer), Pellè en Boëtius (77 Verhoek).
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
ar
 ar - zondag 10 maart 2013 - 15:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 maart 2013 - 14:53 schreef Sensi het volgende:

[..]

Moet ik nog maar is een keer goed terug zien met een andere camera, kon het echt niet goed zien met de hoek waar de herhaling uit kwam. Voor de rest +1908! Coolsingel we komen er aan!!
Volgens mij was de bal wel een halve meter over de lijn...who cares..hebben wij ook een keer mazzel.
eko-sporter
 eko-sporter - zondag 10 maart 2013 - 15:15   quote  deeplink  
Als je ook slechte wedstrijden wint en het geluk aan je zijde hebt, dan ben een kampioenskandidaat.

Of de bal geheel over de lijn was betwijfel ik. Daarentegen had ik wel het idee dat Martins Indi een strafschop veroorzaakte, waar niet voor gefloten werd.
Els
 Els - zondag 10 maart 2013 - 15:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 maart 2013 - 14:53 schreef Sensi het volgende:

[..]

Moet ik nog maar is een keer goed terug zien met een andere camera, kon het echt niet goed zien met de hoek waar de herhaling uit kwam. Voor de rest +1908! Coolsingel we komen er aan!!
Met beide camera's niet te zien. En dan lijkt het dus de juiste beslissing van het arbitrale trio.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 10 maart 2013 - 15:36   quote  deeplink  
Gewonden bij rellen na Roda JC - Feyenoord

600x400-bb-1438609.jpg

Na de wedstrijd tussen Roda JC Kerkrade en Feyenoord zijn rellen uitgebroken. Twee supporters zijn gewond afgevoerd. De ME moest optreden om supporters van Roda en Feyenoord uit elkaar te halen. Veel supporters vluchtten tijdens de ongeregeldheden weer het stadion in om zichzelf in veiligheid te brengen.

Op de snelweg bij Kerkrade werd voor de wedstrijd een supportersbus van de weg gehaald. De supporters moesten zich voor de wedstrijd melden in Born, maar verzuimden dat. Toen de politie daarvan op de hoogte kwam, zette ze de bus op de snelweg aan de kant. Daarbij werden enkele supporters opstandig, maar kwam het niet tot ongeregeldheden. Onder begeleiding van motoragenten en enkele ME-busjes zijn de supporters terug naar Rotterdam gebracht.
Bron:L1
Els
 Els - zondag 10 maart 2013 - 15:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 maart 2013 - 15:36 schreef RenatoBos het volgende:
Gewonden bij rellen na Roda JC - Feyenoord

[ afbeelding ]

Na de wedstrijd tussen Roda JC Kerkrade en Feyenoord zijn rellen uitgebroken. Twee supporters zijn gewond afgevoerd. De ME moest optreden om supporters van Roda en Feyenoord uit elkaar te halen. Veel supporters vluchtten tijdens de ongeregeldheden weer het stadion in om zichzelf in veiligheid te brengen.

Op de snelweg bij Kerkrade werd voor de wedstrijd een supportersbus van de weg gehaald. De supporters moesten zich voor de wedstrijd melden in Born, maar verzuimden dat. Toen de politie daarvan op de hoogte kwam, zette ze de bus op de snelweg aan de kant. Daarbij werden enkele supporters opstandig, maar kwam het niet tot ongeregeldheden. Onder begeleiding van motoragenten en enkele ME-busjes zijn de supporters terug naar Rotterdam gebracht.
Bron:L1
Slecht nieuws. Vorig jaar ook al ellende, toen werd een Feyenoordsupporter in de buik gestoken. Misschien volgend jaar wel naar Amsterdam, maar niet naar Kerkrade?
piet de paler
 piet de paler - zondag 10 maart 2013 - 15:38   quote  deeplink  
Even terug naar het voetbal. Heb deze woorden lang niet in de mond durven nemen.Maar Feyenoord doet mee en dan bedoel ik echt mee voor de landstitel !!!!!!!!!!!!!!
Wim2
 Wim2 - zondag 10 maart 2013 - 15:39   quote  deeplink  
coolsingel.jpg
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 10 maart 2013 - 15:40   quote  deeplink  
'Lucky' Feyenoord blijft overeind in Limburg en achterhaalt PSV

media_xll_1560889.jpg

UPDATE Niemand kan er meer omheen. Na de benauwde zege zondag bij Roda JC (0-1) is Feyenoord een serieuze titelkandidaat. De Rotterdamse ploeg kwam dankzij de 20e competitietreffer van Graziano Pellè in punten op gelijke hoogte met PSV, dat wel een beter doelsaldo heeft.

Trainer Ruud Brood van Roda JC moest vlak voor het begin van het duel zijn opstelling nog aanpassen. Eerste doelman Filip Kurto was tijdens de warming-up door zijn rug gegaan. Zijn Poolse landgenoot Mateusz Prus was zijn vervanger.

media_l_1560881.jpg

De lunchwedstrijd kwam moeizaam op gang. De twee ploegen begonnen in een laag tempo en leden vooral op het drukke middenveld nogal wat balverlies.

Feyenoord, met liefst acht spelers uit de voorselectie van Oranje, maakte de fout om voortdurend Pellè te willen aanspelen. De Italiaan werd echter door Bart Biemans en/of Danilo kort gedekt. Pas na een minuut of 20 werden de snelle vleugelspitsen Jean-Paul Boëtius en Ruben Schaken meer in het spel betrokken.

In de 26e minuut was Schaken zijn directe tegenstander Abel Tamata voor de eerste keer te snel en te slim af. Het schot met links van de rechtsbuiten ging net voorlangs. Kort daarna was het wel raak. Schaken legde Tamata opnieuw in de luren waarna Pellè met het hoofd kon scoren, 0-1.

media_l_1560873.jpg

Roda JC was voor de rust aanvallend machteloos. De thuisploeg miste de offensieve impulsen van de geblesseerde Guus Hupperts. Diens vervanger Laurent Delorge kon zijn spitsen Sanharib Malki en Frank Demouge niet in stelling brengen.

Meteen na de pauze ging ook van Roda JC eindelijk enige dreiging uit. Nadat Mark-Jan Fledderus op de vuisten van Erwin Mulder had geknald, kwam Feyenoord heel goed weg bij een sliding van Bruno Martins Indi, die daarbij Malki duidelijk aantikte. Vink wilde van geen strafschop weten.

Doordat Feyenoord en met name Pellè in de counter verzuimde de beslissende 0-2 te maken, kon Roda JC in de gelijkmaker blijven geloven. De Limburgse ploeg ontbeerde evenwel kracht en kwaliteit om aan de eerste thuisnederlaag in ruim 3 maanden te ontsnappen.

Mitchell Donald miste in de 72e minuut de grootste kans namens Roda JC. De sterke Daryl Janmaat stuitte nadien op doelman Prus. In de laatste minuut voorkwam Jordy Clasie op de doellijn nog duur puntenverlies voor het toch wel fortuinlijke Feyenoord.
Bron:AD
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 10 maart 2013 - 15:40   quote  deeplink  
Feyenoord vergroot titelkansen in Kerkrade

75281.jpg

Niemand kan er meer omheen. Na de benauwde zege zondag bij Roda JC (0-1) is Feyenoord een serieuze titelkandidaat. De Rotterdamse ploeg kwam dankzij de twintigste competitietreffer van Graziano Pellè in punten op gelijke hoogte met PSV, dat wel een beter doelsaldo heeft.

Trainer Ruud Brood van Roda JC moest vlak voor het begin van het duel zijn opstelling nog aanpassen. Eerste doelman Filip Kurto was tijdens de warming-up door zijn rug gegaan. Zijn Poolse landgenoot Mateusz Prus was zijn vervanger.

De lunchwedstrijd kwam moeizaam op gang. De twee ploegen begonnen in een laag tempo en leden vooral op het drukke middenveld nogal wat balverlies. Feyenoord, met liefst acht spelers uit de voorselectie van Oranje, maakte de fout om voortdurend Pellè te willen aanspelen. De Italiaan werd echter door Bart Biemans en/of Danilo kort gedekt. Pas na een minuut of twintig werden de snelle vleugelspitsen Jean-Paul Boëtius en Ruben Schaken meer in het spel betrokken.

In de 26e minuut was Schaken zijn directe tegenstander Abel Tamata voor de eerste keer te snel en te slim af. Het schot met links van de rechtsbuiten ging net voorlangs. Kort daarna was het wel raak. Schaken legde Tamata opnieuw in de luren waarna Pellè met het hoofd kon scoren, 0-1.

Roda JC was voor de rust aanvallend machteloos. De thuisploeg miste de offensieve impulsen van de geblesseerde Guus Hupperts. Diens vervanger Laurent Delorge kon zijn spitsen Sanharib Malki en Frank Demouge niet in stelling brengen.

Meteen na de pauze ging ook van Roda JC eindelijk enige dreiging uit. Nadat Mark-Jan Fledderus op de vuisten van Erwin Mulder had geknald, kwam Feyenoord heel goed weg bij een sliding van Bruno Martins Indi, die daarbij Malki duidelijk aantikte. Vink wilde van geen strafschop weten.

Doordat Feyenoord en met name Pellè in de counter verzuimde de beslissende 0-2 te maken, kon Roda JC in de gelijkmaker blijven geloven. De Limburgse ploeg ontbeerde evenwel kracht en kwaliteit om aan de eerste thuisnederlaag in ruim 3 maanden te ontsnappen.

Mitchell Donald miste in de 72e minuut de grootste kans namens Roda JC. De sterke Daryl Janmaat stuitte nadien op doelman Prus. In de laatste minuut voorkwam Jordy Clasie op de doellijn nog duur puntenverlies voor het toch wel fortuinlijke Feyenoord.
Bron:FCUpdate
piet de paler
 piet de paler - zondag 10 maart 2013 - 15:41   quote  deeplink  
echt lekker dit hoor
Wim2
 Wim2 - zondag 10 maart 2013 - 15:41   quote  deeplink  
coolsingel.jpg
jan366
 jan366 - zondag 10 maart 2013 - 16:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 maart 2013 - 15:39 schreef Wim2 het volgende:
[ afbeelding ]
Nu we weer een kampioens kandidaat zijn zeker .. wim2... Feyenoord - FC Utrecht begin je alvast weer te zeiken pas op voor de eerste minuut..see you op de Coolsingel... get a live.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 10 maart 2013 door jan366 --
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 10 maart 2013 - 16:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 maart 2013 - 15:36 schreef RenatoBos het volgende:
Gewonden bij rellen na Roda JC - Feyenoord

[ afbeelding ]

Na de wedstrijd tussen Roda JC Kerkrade en Feyenoord zijn rellen uitgebroken. Twee supporters zijn gewond afgevoerd. De ME moest optreden om supporters van Roda en Feyenoord uit elkaar te halen. Veel supporters vluchtten tijdens de ongeregeldheden weer het stadion in om zichzelf in veiligheid te brengen.

Op de snelweg bij Kerkrade werd voor de wedstrijd een supportersbus van de weg gehaald. De supporters moesten zich voor de wedstrijd melden in Born, maar verzuimden dat. Toen de politie daarvan op de hoogte kwam, zette ze de bus op de snelweg aan de kant. Daarbij werden enkele supporters opstandig, maar kwam het niet tot ongeregeldheden. Onder begeleiding van motoragenten en enkele ME-busjes zijn de supporters terug naar Rotterdam gebracht.
Bron:L1
Weer dat gezeik? Bedankt RenatoBos :)
van geil
 van geil - zondag 10 maart 2013 - 16:27   quote  deeplink  
gewoon drie punten!
Sensi
 Sensi - zondag 10 maart 2013 - 16:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 maart 2013 - 16:27 schreef van geil het volgende:
gewoon drie punten!
+1908! Rondjeeeeeeeeh!
piet de paler
 piet de paler - zondag 10 maart 2013 - 16:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 maart 2013 - 16:27 schreef van geil het volgende:
gewoon drie punten!
En nu Utrecht in de voetbal hel ik hoop en denk uitverkocht.Erop en erover

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5908
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Roda JC - Feyenoord (zondag 10 maart 12:30) 0-1









0.0114438