BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - PEC Zwolle (zondag 10 maart 2013, 14:30): 3 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
steve'o
 steve'o - maandag 04 maart 2013 - 19:15   quote  deeplink  
Hallo beste mensen! Een beetje vroeg misschien, maar goed :P
Na een op z'n zachtst gezegd teleurstellende week, kon er zaterdagavond eindelijk weer gelachen worden na een wedstrijd van ons aller Ajax. Eigenlijk werd er niet eens veel beter gespeeld dan afgelopen wedstrijden, maar nu werd die bal gelukkig wel in het netje geschoten. Of zoals Frank zei: 'We hebben 90 minuten lang druk gegeven, bijna de gehele wedstrijd gedomineerd. We hebben echt een hele goede wedstrijd gespeeld. Dit is een bevestiging van ons goede spel van de laatste weken. Alleen scoren we nu wel. FC Twente mag uiteindelijk blij zijn dat het geen grotere uitslag werd.' De Boer gaf de spelers zelfs 3 dagen rust na 3 weken waarin 6 wedstrijden moesten worden gespeeld. Dat betekent dat vanaf woensdag het vizier weer vol op de volgende wedstrijd moet worden gericht tegen PEC Zwolle, waarin opnieuw absoluut geen punt mag worden gemorst. Volgens Toby waren de spelers getergd: 'We kregen veel over ons heen, maar hebben nu laten zien dat we helemaal niet in een dippie zitten. We misten alleen goals en een stukje geluk. Dit geeft een boost van vertrouwen. We hebben een zware periode achter de rug. Europees spelen betekent alleen spelen, uitlopen en herstellen. Nu kunnen we ons de hele week voorbereiden op de volgende wedstrijd.' Laten we hopen dat deze boost van vertrouwen de komende wedstrijden ons gaat helpen aan de 3e opeenvolgende landstitel! De laatste keer dat dat gebeurde was in de periode 1994 t/m 1996, 17 jaar geleden dus...

Maar goed, de tegenstander heet dus PEC Zwolle en die doen het voor hun doen best netjes. Afgelopen weekend werd er gewonnen van Willem II, waardoor het gat met de hekkensluiter 12 punten werd. Oftewel, directe degradatie gaat waarschijnlijk niet meer gebeuren voor de promovendus. Wel moet er nog worden uitgekeken voor de nacompetitie; PEC heeft maar 1 puntje meer dan nr. 16 Roda JC. Ze zullen er dus alles aan doen om minimaal een punt mee te nemen uit Amsterdam. PEC heeft laten zien dat ze dat kunnen: bij PSV werd er gewonnen en ook bij FC Twente werd er een punt behaald. Onderschatten is dus dodelijk! PEC doet het gek genoeg uit ook beter dan thuis: in Zwolle werden er 12 punten behaald en buiten Zwolle 17.
Maar natuurlijk moet Ajax, zeker als je kijkt naar de selecties, deze wedstrijd makkelijk kunnen winnen. Een vroeg doelpunt zou wel lekker zijn dit keer!

Kijkend naar de historie, zien we dat PEC nog nooit op bezoek bij Ajax wist te winnen van de in totaal 12 ontmoetingen. Wel werd er 1x een puntje behaald.

Zo 3-9-1978 Ajax - PEC Zwolle 4-2
Zo 28-10-1979 Ajax - PEC Zwolle 2-0
Za 18-4-1981 Ajax - PEC Zwolle 2-1
Zo 23-8-1981 Ajax - PEC Zwolle 5-1
Zo 17-10-1982 Ajax - PEC Zwolle 3-0
Zo 28-8-1983 Ajax - PEC Zwolle 4-2
Za 6-4-1985 Ajax - PEC Zwolle 2-1
Zo 31-5-1987 Ajax - PEC Zwolle 5-2
Za 21-11-1987 Ajax - PEC Zwolle 6-4
Zo 12-2-1989 Ajax - PEC Zwolle 0-0
Za 14-9-2002 Ajax - FC Zwolle 2-0
Zo 31-8-2003 Ajax - FC Zwolle 1-0

Laten we hopen op een goede wedstrijd, waarin 'gewoon' weer het net gevonden gaat worden net zoals in Zwolle waarin 2-4 werd gewonnen! En natuurlijk ook met een schuin oog kijkend naar PSV zaterdagavond, als zij op bezoek gaan bij Heerenveen.

Mijn voorspelling (hopend op een vroege goal): 5-1

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 04 maart 2013 door steve'o --
remco k
 remco k - maandag 04 maart 2013 - 19:50   quote  deeplink  
3-1
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 04 maart 2013 - 20:09   quote  deeplink  
Het gaat nu echt beginnen:

ajax

ajax 6-0 ajax

ajax

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 04 maart 2013 door Ronald 1960 --
nora
 nora - maandag 04 maart 2013 - 23:36   quote  deeplink  
Ik kan het helaas niet zien ivm vakantie ik denk 4-0
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 05 maart 2013 - 08:57   quote  deeplink  
5-0
Loetje
 Loetje - dinsdag 05 maart 2013 - 10:24   quote  deeplink  
PEC is een kwaaie ploeg. Spelen goed voetbal en hebben al tegen meer grote clubs gestunt.

2-1 Ajax
Loetje
 Loetje - dinsdag 05 maart 2013 - 10:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 maart 2013 - 08:57 schreef NatjosFC het volgende:
5-0
Eerst zei je nog 5-1 :)
steve'o
 steve'o - dinsdag 05 maart 2013 - 11:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 maart 2013 - 10:24 schreef Loetje het volgende:

[..]

Eerst zei je nog 5-1 :)
Dat was ik ja die dat zei ;)
Loetje
 Loetje - dinsdag 05 maart 2013 - 12:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 maart 2013 - 11:22 schreef steve'o het volgende:

[..]

Dat was ik ja die dat zei ;)
Ow kut, sorry. Ben zo aan natjos gewend.
Hulde aan je topic!!
Twan
 Twan - dinsdag 05 maart 2013 - 12:25   quote  deeplink  
Ik denk niet dat Ajax met ruime cijfers gaat winnen van PEC Zwolle zoals sommige mensen beweren. Ik kom zelf uit de regio en heb een seizoenskaart van PEC maar ben tevens ook een supporter van Ajax. PEC Zwolle is een voetballende ploeg dat altijd naar voren wilt i.t.t. Willem II en VVV.
Ik ben benieuwd. Ik gok op een 2-0 :)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 05 maart 2013 door Twan --
Loetje
 Loetje - dinsdag 05 maart 2013 - 12:32   quote  deeplink  
15e minuut Avdic 0-1
53e minuut Eriksen 1-1
77e minuut Alderweireld 2-1
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 05 maart 2013 - 12:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 maart 2013 - 12:25 schreef Twan het volgende:
Ik denk niet dat Ajax met ruime cijfers gaat winnen van PEC Zwolle zoals sommige mensen beweren. Ik kom zelf uit de regio en heb een seizoenskaart van PEC maar ben tevens ook een supporter van Ajax. PEC Zwolle is een voetballende ploeg dat altijd naar voren wilt i.t.t. Willem II en VVV.
Ik ben benieuwd. Ik gok op een 2-0 :)
Welke tribune zit je bij PEC?
Twan
 Twan - dinsdag 05 maart 2013 - 14:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 maart 2013 - 12:37 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Welke tribune zit je bij PEC?
Oost, vak 18 :).

Jij?
Loetje
 Loetje - dinsdag 05 maart 2013 - 16:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 maart 2013 - 14:44 schreef Twan het volgende:

[..]

Jij?
Hij zit overal.... ;)
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 05 maart 2013 - 16:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 maart 2013 - 16:01 schreef Loetje het volgende:

[..]

Hij zit overal.... ;)
en nergens ;-)
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 05 maart 2013 - 17:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 maart 2013 - 14:44 schreef Twan het volgende:

[..]

Jij?
Vak 1 tm 10.
Meestal 6 of 5 meestalzo iets links van de goal.
Loetje
 Loetje - dinsdag 05 maart 2013 - 17:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 maart 2013 - 17:00 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Vak 1 tm 10.
Meestal 6 of 5 meestalzo iets links van de goal.
Hoe deed je dat dan tijdens PEC - Ajax? Voor wie juichte je?
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 05 maart 2013 - 18:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 maart 2013 - 17:49 schreef Loetje het volgende:

[..]

Hoe deed je dat dan tijdens PEC - Ajax? Voor wie juichte je?
was blij toen Ajax scoorde, maar ga daar niet staan juigen ofzo, sta net achter de ultras.. maar toen Zwolle de 4-1 en 4-2 scoor juigte ik wel:)

maar beter dat ik niet voor Ajax gejuigt heb, waren flinke problemen toen er 2 weken terug feyenoorders op het vak zaten..

ent maakt me ook echt geen kut uit als Zwolle er straks met 5-0 vanaf gaat..
ik bedoel je verwacht sowieso geen punten tegen Ajax te pakken...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 05 maart 2013 door NatjosFC --
Inglourious bastard
 Inglourious bastard - dinsdag 05 maart 2013 - 18:58   quote  deeplink  
6-0
remco k
 remco k - dinsdag 05 maart 2013 - 18:58   quote  deeplink  
Ajax zou juist vrij makkelijk veel kansen moeten kunne creëren. Zwolle speelt verder van de goal en wil zelf voetballen. Er ligt dus ruimte om te voetballen voor Ajax.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 05 maart 2013 - 19:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 maart 2013 - 18:58 schreef Inglourious bastard het volgende:
6-0
Die had ik al ;-)
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 05 maart 2013 - 19:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 maart 2013 - 18:58 schreef remco k het volgende:
Ajax zou juist vrij makkelijk veel kansen moeten kunne creëren. Zwolle speelt verder van de goal en wil zelf voetballen. Er ligt dus ruimte om te voetballen voor Ajax.
Kan wel kansen creeeren. Maar moeten ze wel scoren.
remco k
 remco k - dinsdag 05 maart 2013 - 19:50   quote  deeplink  
Dat is weer heel iets anders, daarom zeg ik ook "Zou moeten kunnen" ..
Loetje
 Loetje - dinsdag 05 maart 2013 - 20:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 maart 2013 - 18:50 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

was blij toen Ajax scoorde, maar ga daar niet staan juigen ofzo, sta net achter de ultras.. maar toen Zwolle de 4-1 en 4-2 scoor juigte ik wel:)

maar beter dat ik niet voor Ajax gejuigt heb, waren flinke problemen toen er 2 weken terug feyenoorders op het vak zaten..

ent maakt me ook echt geen kut uit als Zwolle er straks met 5-0 vanaf gaat..
ik bedoel je verwacht sowieso geen punten tegen Ajax te pakken...
Voor wie ben je nu?
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 05 maart 2013 - 20:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 maart 2013 - 20:14 schreef Loetje het volgende:

[..]

Voor wie ben je nu?
Ajax nummer 1,
Zwolle is mijn 2e club, ga daar al 4 jaar heen toen ze nog in jupiler speelde en toen maakte het niks uit..
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 05 maart 2013 - 20:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 maart 2013 - 19:50 schreef remco k het volgende:
Dat is weer heel iets anders, daarom zeg ik ook "Zou moeten kunnen" ..
Alsnog zouden ze moeten scoren.

To win matches, we need to score, en to score.we need to create chances.

Toch uit kijken voor PEC want:
The strength of the team, is the 'team'.
steve'o
 steve'o - dinsdag 05 maart 2013 - 21:27   quote  deeplink  
Waar ken ik die uitspraken van? :P
steve'o
 steve'o - dinsdag 05 maart 2013 - 21:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 maart 2013 - 18:58 schreef remco k het volgende:
Jaa precies, en niet zo laf als psv het in de beker deed. Een beetje profiteren van de fouten van PEC. Gewoon zelf het spel maken en laten zien dat je 3x zo goed bent.
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 05 maart 2013 - 21:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 maart 2013 - 21:27 schreef steve'o het volgende:
Waar ken ik die uitspraken van? :P
Stief mek klerren?
steve'o
 steve'o - dinsdag 05 maart 2013 - 21:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 maart 2013 - 21:33 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Stief mek klerren?
Te makkelijk ;)
Brandje
 Brandje - woensdag 06 maart 2013 - 21:07   quote  deeplink  
Dit kan wel eens een cruciaal duel worden want dit zou, ik zeg zou, best wel een heel mooi weekend voor ajax kunnen worden. Ik denk dat zowel psv als f'noord punten laat liggen dit weekend.
steve'o
 steve'o - woensdag 06 maart 2013 - 22:22   quote  deeplink  
Cuenca en Dijks er niet bij zondag...Cuenca vind ik jammer, die jongen begon voor mijn gevoel steeds beter in z'n ritme te komen. Dijks zit normaal gesproken ook bij de selectie als wisselspeler voor Blind. Wie is eigenlijk de linksback van de A1 nu? Of moet de Boer gewoon Boilesen selecteren?

Mijn opstelling:
--------------Vermeer--------------
Van Rhijn--Toby----Moisander--Blind
--------------Schone---------------
---------De Jong---Eriksen---------
Sana--------Sigi------------Fischer

Vergeef me voor Sana, maar Boerrigter is gewoon geen rechtsbuiten en ik vind dat Sana nog wel een keer mag laten zien hoe goed is echt is. Lukoki kom sowieso tekort voor die positie dus ja. En Poulsen heeft veel te veel tikkies terug, terwijl Schone meer aanvallen denkt.
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 06 maart 2013 - 22:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 maart 2013 - 22:22 schreef steve'o het volgende:
Cuenca en Dijks er niet bij zondag...Cuenca vind ik jammer, die jongen begon voor mijn gevoel steeds beter in z'n ritme te komen. Dijks zit normaal gesproken ook bij de selectie als wisselspeler voor Blind. Wie is eigenlijk de linksback van de A1 nu? Of moet de Boer gewoon Boilesen selecteren?

Mijn opstelling:

Vergeef me voor Sana, maar Boerrigter is gewoon geen rechtsbuiten en ik vind dat Sana nog wel een keer mag laten zien hoe goed is echt is. Lukoki kom sowieso tekort voor die positie dus ja. En Poulsen heeft veel te veel tikkies terug, terwijl Schone meer aanvallen denkt.
Mischien staat Schone wel weer rechtsbuiten.
remco k
 remco k - woensdag 06 maart 2013 - 23:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 maart 2013 - 22:22 schreef steve'o het volgende:

Mijn opstelling:

Alleen kan Schone niet verdedigen en laat Sana ook bij Jong Ajax helemaal niks zien.
Brandje
 Brandje - donderdag 07 maart 2013 - 07:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 maart 2013 - 23:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Alleen kan Schone niet verdedigen en laat Sana ook bij Jong Ajax helemaal niks zien.
Klopt als is dat tegen Zwolle misschien niet zo erg. Ik wil Eriksen wel eens naast de CVM zien zodat hij het spel voor zich heeft want onze drie belangrijkste posities, spits en twee aanvallende middenvelders, krijgen 99 van de 100 keer de bal ingespeeld met de rug naar de goal. Als Eriksen het spel voor zich heeft rendeert hij nog beter denk ik.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 07 maart 2013 - 10:02   quote  deeplink  
0-5
nora
 nora - donderdag 07 maart 2013 - 10:39   quote  deeplink  
Ik denk dat Frankie weer met de zelfde opstelling begint als tegen Twente.
steve'o
 steve'o - donderdag 07 maart 2013 - 13:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 maart 2013 - 23:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Schone heeft vaker op die positie gespeeld dit seizoen en volgens mij ging dat prima...
Jong Ajax heb ik de laatste tijd niet echt gevolgd, maar als Sana daar ook niks laat zien dan maar Lukoki op die positie
remco k
 remco k - donderdag 07 maart 2013 - 18:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 maart 2013 - 13:36 schreef steve'o het volgende:

[..]

Schone heeft vaker op die positie gespeeld dit seizoen en volgens mij ging dat prima...
Jong Ajax heb ik de laatste tijd niet echt gevolgd, maar als Sana daar ook niks laat zien dan maar Lukoki op die positie
Ik vind juist dat ie dat helemaal niet goed heeft ingevuld.
remco k
 remco k - donderdag 07 maart 2013 - 18:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 maart 2013 - 07:59 schreef Brandje het volgende:

[..]

Klopt als is dat tegen Zwolle misschien niet zo erg. Ik wil Eriksen wel eens naast de CVM zien zodat hij het spel voor zich heeft want onze drie belangrijkste posities, spits en twee aanvallende middenvelders, krijgen 99 van de 100 keer de bal ingespeeld met de rug naar de goal. Als Eriksen het spel voor zich heeft rendeert hij nog beter denk ik.
Gewoon eens iets geks he.. Stel je nu eens voor dat je een breker naast de Jong zet als aanvallende middenvelder. En dan Eriksen als CVM in de rol zoals Pirlo dat speelt..
Brandje
 Brandje - donderdag 07 maart 2013 - 18:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 maart 2013 - 18:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Gewoon eens iets geks he.. Stel je nu eens voor dat je een breker naast de Jong zet als aanvallende middenvelder. En dan Eriksen als CVM in de rol zoals Pirlo dat speelt..
Zo gek is dat niet in mijn ogen
remco k
 remco k - donderdag 07 maart 2013 - 18:32   quote  deeplink  
Zou misschien wel heel goed zijn in dit systeem zelfs nu ik erover nadenk... Een breker naast de Jong die wel kan voetballen, het druk zetten zal dan nog makkelijker worden.. En je verdediged nog verder van je goal af..
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 07 maart 2013 - 19:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 maart 2013 - 10:02 schreef RenatoBos het volgende:
0-5
mafkees;-)) ! omdat jullie hebben verloren, wil niet zeggen dat wij ook verliezen.

Wij winnen gewoon!!

Wij zijn de beste!!

>>>>> WIJ ZIJN AJAX !!! <<<<<

***+1
Eide
 Eide - donderdag 07 maart 2013 - 19:23   quote  deeplink  
--------------Poulsen--------------
Schone---------Sigi----------Fischer

Lasse verdient te spelen zoals hij het tegen Twente invulde. Bovendien is de rest dramatisch. Gewoon laten staan dus. Met de pass van Schone heb je ook op die plek zo gewoon een extra wapen.
steve'o
 steve'o - donderdag 07 maart 2013 - 19:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 maart 2013 - 18:22 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind juist dat ie dat helemaal niet goed heeft ingevuld.
Toen Ajax 1-6 won bij NEC speelde hij ook zo kan ik me herinneren...als VM kom je heel veel in balbezit en je kan dan - zeker tegen PEC - veel mee naar voren. Maar ook tegen ploegen die je onder druk zetten is Schone prima als VM, omdat je met hem prima onder de druk uit kan voetballen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 07 maart 2013 - 19:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 maart 2013 - 18:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Liever de optie van Rhijn op de CVM...is ook gek..maar dan sta je verdedigend sterker...
remco k
 remco k - donderdag 07 maart 2013 - 20:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 maart 2013 - 19:33 schreef steve'o het volgende:

[..]

Toen Ajax 1-6 won bij NEC speelde hij ook zo kan ik me herinneren...als VM kom je heel veel in balbezit en je kan dan - zeker tegen PEC - veel mee naar voren. Maar ook tegen ploegen die je onder druk zetten is Schone prima als VM, omdat je met hem prima onder de druk uit kan voetballen.
Zwolle is juist een ploeg die wil voetballen, en die dus zal proberen druk te zetten..

Schone heeft een aantal goede momenten op die plek gehad, maar is ook iedere wedstrijd dat ie daar speelde verdedigend in de problemen gekomen..

Het gaat er ook niet alleen maar om wat je met bal doet, zeker niet gezien het feit dat je als speler die bal verhoudingsgewijs zelden hebt in een wedstrijd, en zonder bal is Schone met name verdedigend gewoon een slechte speler.
remco k
 remco k - donderdag 07 maart 2013 - 20:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 maart 2013 - 19:50 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Liever de optie van Rhijn op de CVM...is ook gek..maar dan sta je verdedigend sterker...
Nee hoor, je staat verdedigend net zo sterk als nu, alleen doe je dat 15 meter verder richting de goal van de tegenstander.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 07 maart 2013 - 22:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 maart 2013 - 20:31 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee hoor, je staat verdedigend net zo sterk als nu, alleen doe je dat 15 meter verder richting de goal van de tegenstander.
Thuis...en tegen PEC wel ja....
Aartus
 Aartus - vrijdag 08 maart 2013 - 00:10   quote  deeplink  
Ik denk persoonlijk dat ajax wel gaat winnen.Je moet pec alleen niet onderschatten.Ik vind pec een aanwinst voor de ere-divisie.Ze hebben lak aan alles en spelen zowel uit als thuis hun eigen spel.Daar liggen voor ajax natuurlijk ook weer mogelijkheden.Ze zullen ruimte krijgen.Pec heeft geen ploeg wat met de kont voor de goal gaat hangen.Maar t blijft een gevaarlijke ploeg.En vind ze daarbij 1 van de aantrekkelijkste ploegen van de ere-divisie.Kan een mooie pot worden.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2219
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - PEC Zwolle (zondag 10 maart 2013, 14:30): 3 - 0

0.0084528