BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ideale ajaxspits voor het nieuwe seizoen.

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
nora
 nora - vrijdag 22 maart 2013 - 00:03   quote  deeplink  
We zoeken geen Barbie maar een spits
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 22 maart 2013 - 07:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 maart 2013 - 20:16 schreef joduh het volgende:
Yep, moet een nieuwe spits komen ...... Kan nie dat een middenvelder onze topscorer is......
Ricky van wolfswinkel mag weg bij sporting
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 22 maart 2013 - 08:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 maart 2013 - 07:06 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ricky van wolfswinkel mag weg bij sporting
10 miljoen hoor ik net op de radio.....??
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 22 maart 2013 - 08:07   quote  deeplink  
Laat Hoessen zich maar doorontwikkelen en laat Sigthorson weer even goed ritme opdoen en we zijn uit de brand wat spitsen betreft.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 22 maart 2013 door Ronald 1960 --
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 22 maart 2013 - 17:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 maart 2013 - 08:06 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

10 miljoen hoor ik net op de radio.....??
8 biede n :)
remco k
 remco k - vrijdag 22 maart 2013 - 18:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 maart 2013 - 22:34 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Klopt helemaal....maar goed nu val je toch een beetje Siggie en Hoessen af....
Uhhhh Kluivert natuurlijk...
Ik heb in beide heren wel vertrouwen, maar het is natuurlijk niet zo dat ze al echt iets betekend hebben voor het elftal..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 22 maart 2013 - 19:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 maart 2013 - 18:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik heb in beide heren wel vertrouwen, maar het is natuurlijk niet zo dat ze al echt iets betekend hebben voor het elftal..
Met de huidige spitsen komt Eriksen toch niet tot zijn recht ?
Ik denk wel dat Hoessen een type Kluivert kan worden maar dan moet hij wel het krachthonk in...Siggie vind ik niet zo beweeglijk, is wat statischer zoals een Huntelaar....
Ergens hoop ik meer op een schoffie zoals Suarez.. een die acties maakt in de zestien...maar dan moeten we misschien wel ergens in Mexico gaan kijken.....alhoewel ik Fisher ook wel een schoffie vindt...waarom hem niet in de spits proberen ?
remco k
 remco k - vrijdag 22 maart 2013 - 21:23   quote  deeplink  
Omdat niet iedereen die een schoffie is ook een spits is.. Suarez speelde ook het merendeel van de wedstrijden niet in de spits bij Ajax.

Eriksen zijn aanvallende acties komen met de spitsen zoals ze NU SPELEN inderdaad niet tot zijn recht, maar dat zegt niets over het wel/geen vertrouwen hebben in de spitsen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 24 maart 2013 - 22:10   quote  deeplink  
Misschien andersom denken....onze spits komt nu niet tot zijn recht omdat de afstand met Eriksen te groot is....Eriksen bemoeit zich nu te veel met het verdedigende werk...misschien moest Siem zich daarmee meer bemoeien...
remco k
 remco k - zondag 24 maart 2013 - 22:12   quote  deeplink  
Eriksen zet toch aardig vaak een speler in de 16 in scoringspositie, ik denk dus niet dat het daar alleen aan ligt..
Eide
 Eide - zondag 24 maart 2013 - 22:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 maart 2013 - 22:10 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Eriksen bemoeit zich nu te veel met het verdedigende werk..
Dat blijkt overigens niet uit de heatmaps waarop je kan zien op welke posities Eriksen het meeste beweegt, dat is steevast tussen de middenlijn en zo'n 20 meter van de goal van de tegenstander over de gehele breedte. Eriksen zet druk vooruit, niet achteruit.

Siem doet dat trouwens ook, hoewel Siem bij balbezit nadrukkelijk dieper speelt dan Eriksen.
remco k
 remco k - zondag 24 maart 2013 - 22:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 maart 2013 - 22:13 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat blijkt overigens niet uit de heatmaps waarop je kan zien op welke posities Eriksen het meeste beweegt, dat is steevast tussen de middenlijn en zo'n 20 meter van de goal van de tegenstander over de gehele breedte. Eriksen zet druk vooruit, niet achteruit.

Siem doet dat trouwens ook, hoewel Siem bij balbezit nadrukkelijk dieper speelt dan Eriksen.
Dat is vrij logisch aangezien Ajax gemiddeld 65% van de tijd aan de bal is.. Maar bij vrijwel alle counters die Ajax moet verwerken zie je Eriksen toch vrijwel altijd ook terug op de eigen 16.. Aangezien die tijd echter heel kort is zul je dat niet zo heel snel zien..

het viel mij laatst namelijk ook al op bij sidekick..
Eide
 Eide - zondag 24 maart 2013 - 23:10   quote  deeplink  
Bij counters ben je altijd te laat als middenvelder. Dan moet je nou eenmaal vertrouwen op je CVs en backs als die niet mee zijn. Dat kan zelfs Eriksen niet belopen :)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 24 maart 2013 - 23:46   quote  deeplink  
Eriksen houdt de bal te lang bij zich....kan niet altijd inpaasen...verliest daardoor de bal nog al eens...komt zeer zeker dat er voorin te weinig beweging is...moet dan weer achter zijn man aan...loopt daardoor te veel meters...
Eide
 Eide - zondag 24 maart 2013 - 23:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 maart 2013 - 23:46 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Eriksen houdt de bal te lang bij zich....kan niet altijd inpaasen...verliest daardoor de bal nog al eens...komt zeer zeker dat er voorin te weinig beweging is...moet dan weer achter zijn man aan...loopt daardoor te veel meters...
Dit is zondermeer waar.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 25 maart 2013 - 00:09   quote  deeplink  
Komt dat omdat we te hoog spelen ?? daardoor te veel spelers van de tegenpartij die onze spelers op de huid zitten....vanwege dit aspect is het niet verwonderlijk dat onze verdedigende spelers daardoor meer scoren....misschien is het beter om op het middenterrrein de bal het werk te laten doen...laat de tegenstander maar happen....zo speelt Barca ook eigenlijk....ruim voor de 16 niet tegen de 16....om daarna snel toe te slaan...
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - maandag 25 maart 2013 - 08:01   quote  deeplink  
Als het idd. klopt wat jullie zeggen, en dan bedoel ik het feit dat de combinatie Siggie en Eriksen niet lekker loopt, dan is dit toch ook weer een staaltje van slechte aankoopbeleid?
Van te voren weet je hoe Siggie speelt, Eriksen speelt er al dus dan koop je toch een spits die in dit systeem mee kan komen?
Zelf ben ik van mening dat Siggie een geweldige spits is die alleen te weinig en verkeerd wordt bediend. Ballen door t midden (van oa. Eriksen en de Jong) daar moet hij t niet van hebben. Hij is een spits die de ballen van de zijkant moet krijgen. Bij AZ maakte hij ook zo zijn vele doelpunten. Maar met een halve/valse rechtsbuiten en een linksbuiten (die eigenlijk geen linksbuiten is) lukt het niet om Siggie op de gewenste manier te bedienen. Ik ben ervan overtuigd dat Siggie in het volgende seizoen de topscoorder van NL kan worden, mits goed gebruikt.
remco k
 remco k - maandag 25 maart 2013 - 09:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 maart 2013 - 23:10 schreef Eide het volgende:
Bij counters ben je altijd te laat als middenvelder. Dan moet je nou eenmaal vertrouwen op je CVs en backs als die niet mee zijn. Dat kan zelfs Eriksen niet belopen :)
Ligt er maar net aan wie er diep trekt van de tegen partij.
Eide
 Eide - maandag 25 maart 2013 - 10:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 maart 2013 - 08:01 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:
Als het idd. klopt wat jullie zeggen, en dan bedoel ik het feit dat de combinatie Siggie en Eriksen niet lekker loopt, dan is dit toch ook weer een staaltje van slechte aankoopbeleid?
Nee, hoezo? Siggie moet er gewoon inkomen. Hij is 2/3 van het seizoen eruit geweest. Nu dus aanpikken kost wat tijd. Dat lijkt mij vrij normaal.
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - maandag 25 maart 2013 - 12:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 maart 2013 - 10:32 schreef Eide het volgende:

[..]

Nee, hoezo? Siggie moet er gewoon inkomen. Hij is 2/3 van het seizoen eruit geweest. Nu dus aanpikken kost wat tijd. Dat lijkt mij vrij normaal.
Van de ene kant heb je gelijk, hij moet nog in het ritme komen en vertrouwen krijgen in zijn eigen spel.
Toch moet je met me eens zijn dat Siggie, het systeem hoe AJAX nu speelt, niet zijn favoriete spel kan spelen.
Siggie is meer een spits alla Petterson. Een goede kopper, en erg balvast. Een spits die ideaal met een speler als Litmanen in zijn rug kan spelen. Hij moet het hebben van de goede en hoge voorzetten van de flanken, waarbij de achterlijn gehaald wordt.
Zo is op dit moment het systeem van de Boer niet. We spelen niet met een nr. 10, we spelen niet met flankspelers die de ballen voorgeven.
Dat kan, en daar is ook absoluut niets mis mee. Alleen weet ik niet zeker of Siggie dan de juiste spits voor ons AJAX is. Misschien dat Hoessen dan dan weer wel kan worden.
Sterker nog ik weet niet of AJAX afhankelijk moet en kan gaan worden met een veel scorende spits. De kracht van ons AJAX zat 'm juist in de vele spelers die scoorden.
Zonder Pelle scoort feyenoord ook niet veel. Zonder Suarez had Ajax het ook een stuk moeilijker.
Toch blijf ik erbij dat Siggie volgend jaar (zonder blessures) de topscoorder van de ED kan worden, mits we met echte buitenspelers gaan spelen.
nora
 nora - dinsdag 26 maart 2013 - 14:39   quote  deeplink  
Siggi is voor mij een prima spits gaat vanzelf weer goed komen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5907
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ideale ajaxspits voor het nieuwe seizoen.

0.0085990