|
|
|
|
Dit topic is een vervolg op het topic: AZ - Ajax (zondag 17 maart 2013, 14:30) |
|
|
|
steve'o
|
|
|
Na een lekker weekend waarin Ajax de koppositie overnam door met 3-0 te winnen van PEC Zwolle, was het vandaag tijd om na te genieten, vrienden uit te lachen op school en printscreens maken van teletekst etc. Gistermiddag scoorden zelfs de aanvallers! Sigi zit in ieder geval weer lekker in z'n vel: 'Ik ben heel blij. Het was een tijd geleden. De opluchting is groot dat ik weer eens tot scoren kom. Het was de laatste weken steeds net niet. Eindelijk is hij binnen nu. Ik heb nu meer wedstrijdritme. Ik voel me elke week beter worden. Dus ik kijk positief vooruit naar de komende weken.' Nou dat is harstikke mooi natuurlijk!
Maarrrr...de knop moet snel weer om, want zondag wacht alweer de volgende tegenstander: AZ. En ja, AZ is onze angstgegner. Dit seizoen werd er 2x tegen ze gespeeld en beide keren niet gewonnen...hopelijk is dat zondag anders. Dat mag ook wel, want Ajax staat nu wel aan kop weer, maar het gat met de nr. 4 bedraagt maar 3 puntjes. De concurrentie heeft ook niet echt hele moeilijke wedstrijden: PSV - RKC ADO - Vitesse Feyenoord - FC Utrecht
Alhoewel, ADO uit is geen zekerheidje en Utrecht doet het ook goed dit seizoen, dus wie weet... Maar goed eerst zelf maar eens winnen. Laten we eens kijken naar de laatste 5 ontmoetingen in Alkmaar:
Zo 23-9-2007 AZ - Ajax 2-3 Zo 23-11-2008 AZ - Ajax 2-0 Zo 25-10-2009 AZ - Ajax 2-4 Zo 14-11-2010 AZ - Ajax 2-0 Zo 22-1-2012 AZ - Ajax 1-1
Ik zeg: hoog tijd om die kazen weer eens te laten smelten. In de beker was Ajax met een B-elftal al sterker (ondanks de geflatteerde 0-3 nederlaag), dus ik denk dat het moet kunnen. Ook is AZ dit seizoen dramatisch bezig.
Als Ajax weer gewoon lekker domineert zoals tegen PEC Zwolle en voldoende kansen creëert, dan moet het goed komen denk ik. De aanvallers weten namelijk weer wat scoren is (en Sigi zit lekker in z'n vel dus wat wil je nog meer). Hopelijk valt er ook nog wat nieuws te melden deze week over eventueel van een blessure terugkerende spelers.
Mijn voorspelling, aangezien het wel een angstgegner blijft: een nipte 1-2 overwinning. 1-0 Altidore 1-1 Fischer 1-2 Sigi |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
|
|
|
joduh
|
|
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 11 maart 2013 - 23:27 schreef steve'o het volgende:Na een lekker weekend waarin Ajax de koppositie overnam door met 3-0 te winnen van PEC Zwolle, was het vandaag tijd om na te genieten, vrienden uit te lachen op school en printscreens maken van teletekst etc. Gistermiddag scoorden zelfs de aanvallers! Sigi zit in ieder geval weer lekker in z'n vel: 'Ik ben heel blij. Het was een tijd geleden. De opluchting is groot dat ik weer eens tot scoren kom. Het was de laatste weken steeds net niet. Eindelijk is hij binnen nu. Ik heb nu meer wedstrijdritme. Ik voel me elke week beter worden. Dus ik kijk positief vooruit naar de komende weken.' Nou dat is harstikke mooi natuurlijk! Maarrrr...de knop moet snel weer om, want zondag wacht alweer de volgende tegenstander: AZ. En ja, AZ is onze angstgegner. Dit seizoen werd er 2x tegen ze gespeeld en beide keren niet gewonnen...hopelijk is dat zondag anders. Dat mag ook wel, want Ajax staat nu wel aan kop weer, maar het gat met de nr. 4 bedraagt maar 3 puntjes. De concurrentie heeft ook niet echt hele moeilijke wedstrijden: PSV - RKC ADO - Vitesse Feyenoord - FC Utrecht Alhoewel, ADO uit is geen zekerheidje en Utrecht doet het ook goed dit seizoen, dus wie weet... Maar goed eerst zelf maar eens winnen. Laten we eens kijken naar de laatste 5 ontmoetingen in Alkmaar: Zo 23-9-2007 AZ - Ajax 2-3 Zo 23-11-2008 AZ - Ajax 2-0 Zo 25-10-2009 AZ - Ajax 2-4 Zo 14-11-2010 AZ - Ajax 2-0 Zo 22-1-2012 AZ - Ajax 1-1 Ik zeg: hoog tijd om die kazen weer eens te laten smelten. In de beker was Ajax met een B-elftal al sterker (ondanks de geflatteerde 0-3 nederlaag), dus ik denk dat het moet kunnen. Ook is AZ dit seizoen dramatisch bezig. Als Ajax weer gewoon lekker domineert zoals tegen PEC Zwolle en voldoende kansen creëert, dan moet het goed komen denk ik. De aanvallers weten namelijk weer wat scoren is (en Sigi zit lekker in z'n vel dus wat wil je nog meer). Hopelijk valt er ook nog wat nieuws te melden deze week over eventueel van een blessure terugkerende spelers. Mijn voorspelling, aangezien het wel een angstgegner blijft: een nipte 1-2 overwinning. 1-0 Altidore 1-1 Fischer 1-2 Sigi Laat Ajax aub niet achter komen want dan wordt het een heel moeilijk verhaal. Gewoon eigen spel spelen en tegen een AZ wat thuis speelt krijg je daar voldoende gelegenheid voor. Degelijk 0-2 zeg ik. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Angstgegner...
2-1 voor de kaaskoppen |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Juist niet. Elke keer als Ajax iets had recht te zetten tegen AZ (ook vorig jaar naar de beker nederlaag) won Ajax juist vrij gemakkelijk. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 - 13:08 schreef Eide het volgende:[..] Juist niet. Elke keer als Ajax iets had recht te zetten tegen AZ (ook vorig jaar naar de beker nederlaag) won Ajax juist vrij gemakkelijk. Welke zege dan? Thuis 2-2, en 3-2 verlies in beker. Uit 1-1. Dit jaar thuis 2-2 en beker 0-3. Angstgegner dus |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ajax zou het aan zichzelf te danken hebben als het hier punten verliest. Gezien de ranglijst moet Ajax hier gewooon winnen. PUNT.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ajax neemt het zondag in Alkmaar op tegen AZ. De Amsterdammers verdedigen voor de eerste keer dit seizoen de koppositie en zullen vooral Adam Maher goed in de gaten houden. Frank de Boer, trainer bij de Amsterdammers, geeft zaterdag toe de Oranje-international komende zomer graag naar zijn ploeg te willen halen.
"Wij zijn altijd geïnteresseerd in goede voetballers en Maher is een goede voetballer", aldus De Boer tegen Het Parool. Ajax zal echter geen grote transfersom betalen voor de middenvelder, voor wie AZ in de winter nog minimaal tien miljoen euro vroeg. "Dat gaat Ajax sowieso niet betalen. Als wij Maher willen hebben en AZ blijft vasthouden aan de vraagprijs, dan moet Maher een gevecht aangaan met AZ."
Stiekem hoopt De Boer daarom dat de Alkmaarders zullen degraderen. Dat zal de prijs van Maher drukken, zo verwacht hij. "Als AZ degradeert, verwacht ik dat Maher goedkoper wordt."
GEEN SLIMME UITSPRAAK VAN DE BOER.....AZ ZAL GETERGD ZIJN MORGEN.... |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
|
|
|
joduh
|
|
|
Heb slecht voorgevoel tering |
|
|
|
|
biba1970
|
|
|
1-5 gaan we winnen,stralen vanmiddag uit dat wij de kampioen van nederland zijn.Joduh heb vertrouwen,komt goed. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: Gewoon wat bier er in! Komt alles goed. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
ben benieuwd of het besef er is |
|
|
|
|
Enigma
|
|
|
Nu zullen we zien of de meiden van Ajax ook al jongens zijn geworden. Wie weet worden het daarna wel ooit mannen...
Ben in stadion en Ajax lijkt nu al bang.. Watjes..
Hou het op kleine winst voor AZ maar wie weet zit het een keer mee. Mits er karakter wordt getoond.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Wat een schitterende goal zeg.
AZ in een handbal verdediging, gokkend op de counter. Bang voetbal. De angst voor de voetballende klasse van Ajax zit er goed in in Alkmaar.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 17 maart 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Zei ik 1-0? Doe maar 2-0.
Deksel op de neus voor AZ met dat achteruit lopen. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
lekker goaltje van Blind hoor! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ajax speelt niet goed, is na de 2-0 het rustiger aan gaan doen en dat is echt schandalig in deze fase van de competitie..
Persoonlijk vind ik met name Sigthorson, Poulsen en Schone heel erg slecht spelen. Ze lijken wel niet te willen.. alle drie zetten ze heel slecht druk, doen ze niet goed mee in het spel en lijken ze wel gewoon moe..
Heel irritant in ieder geval.
De rest vind ik ook helemaal niet goed spelen, dus ook jongens als Eriksen, de Jong en Alderweireld spelen helemaal niet zo goed.
We staan 2-0 voor. Frank moet de boel goed op scherp zetten in de rust anders kon dit nog weleens raar gaan aflopen.. |
|
|
|
|
Enigma
|
|
|
Mooi dat het 2-0 is voor Ajax maar het verbloemd de blunders die gemaakt worden.
Let op Eriksen in minuut 12 en 39. Door hem levensgevaarlijke situaties en kijk dan vooral hoe makkelijk hij vd bal wordt gezet. Dan ook nog zo gelaten kijken en het maar zo laten.. Wat een lamlul blijft het. Hij is gewoon een zwakke schakel, al maakt hij er nog 20..
Deze wedstrijd is nog niet gespeeld. Overigens diepe buiging voor Blind maar ook poulsen is nuttig hoor. Moisander wordt dolgedraaid. Vermeer erg sterk aanwezig tot nu. Frank de Boer zit ook niet gemakkelijk hoor!! |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op zondag 17 maart 2013 - 15:20 schreef remco k het volgende:Ajax speelt niet goed, is na de 2-0 het rustiger aan gaan doen en dat is echt schandalig in deze fase van de competitie.. Persoonlijk vind ik met name Sigthorson, Poulsen en Schone heel erg slecht spelen. Ze lijken wel niet te willen.. alle drie zetten ze heel slecht druk, doen ze niet goed mee in het spel en lijken ze wel gewoon moe.. Heel irritant in ieder geval. De rest vind ik ook helemaal niet goed spelen, dus ook jongens als Eriksen, de Jong en Alderweireld spelen helemaal niet zo goed. We staan 2-0 voor. Frank moet de boel goed op scherp zetten in de rust anders kon dit nog weleens raar gaan aflopen.. Ik ben het met je eens, het rare is alleen dat we pas slecht gaan spelen nadat we met 2-0 voor komen. Daarvoor zag het er veel beter uit. Dat is wat mij betreft echt een probleem dit seizoen, als we voorstaan gaan we achteruit lopen. Er wordt af en toe dan zwak verdedigd, maar dat begint al voorin. Na die 2-0 mag AZ ineens opbouwen, terwijl er daarvoor alleen maar lange ballen kwamen. Dat komt dus door minder druk naar voren van Ajax. Tweede helft direct er weer opklappen, 3-0 maken en duidelijk maken dat de punten mee gaan naar Amsterdam vandaag. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ach, voor het zelfde geld staat AZ al 4-0 achter. Het is dat Ajax zelf ook niet goed speelt anders was deze pot al lang klaar geweest. |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op zondag 17 maart 2013 - 15:26 schreef Enigma het volgende:Mooi dat het 2-0 is voor Ajax maar het verbloemd de blunders die gemaakt worden. Let op Eriksen in minuut 12 en 39. Door hem levensgevaarlijke situaties en kijk dan vooral hoe makkelijk hij vd bal wordt gezet. Dan ook nog zo gelaten kijken en het maar zo laten.. Wat een lamlul blijft het. Hij is gewoon een zwakke schakel, al maakt hij er nog 20.. Deze wedstrijd is nog niet gespeeld. Overigens diepe buiging voor Blind maar ook poulsen is nuttig hoor. Moisander wordt dolgedraaid. Vermeer erg sterk aanwezig tot nu. Frank de Boer zit ook niet gemakkelijk hoor!! Ben inderdaad met je eens dat Eriksen erg veel onnodig balverlies leed de eerste helft, vond hem in het eerste deel wel goed druk zetten. Maar het lijkt de laatste tijd idd wel of Eriksen gelijk is aan balverlies, erg jammer. |
|
|
|
|
Enigma
|
|
|
Overigens is ook van Rhijn niet goed bezig. Wat ik niet begrijp is dat Maher zo ver is terug gevallen.
Zou hem wel eens op 10 willen zien bij Ajax |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 17 maart 2013 - 15:26 schreef Enigma het volgende:Mooi dat het 2-0 is voor Ajax maar het verbloemd de blunders die gemaakt worden. Let op Eriksen in minuut 12 en 39. Door hem levensgevaarlijke situaties en kijk dan vooral hoe makkelijk hij vd bal wordt gezet. Dan ook nog zo gelaten kijken en het maar zo laten.. Wat een lamlul blijft het. Hij is gewoon een zwakke schakel, al maakt hij er nog 20.. Deze wedstrijd is nog niet gespeeld. Overigens diepe buiging voor Blind maar ook poulsen is nuttig hoor. Moisander wordt dolgedraaid. Vermeer erg sterk aanwezig tot nu. Frank de Boer zit ook niet gemakkelijk hoor!! Je vergeet er alleen even bij dat het goede fysieke doorzetten een hele grote kans op levert.. En niet voor het eerst dit seizoen. |
|
|
|
|
Enigma
|
|
|
quote:Op zondag 17 maart 2013 - 15:27 schreef Eide het volgende:Ach, voor het zelfde geld staat AZ al 4-0 achter. Het is dat Ajax zelf ook niet goed speelt anders was deze pot al lang klaar geweest. Dat bedoel ik dus net instelling... Het had al klaar moeten zijn.!!!
Zo blijf je onheil over jezelf afroepen.... Ze vragen er zelf om, daar ligt de bal dus al er weer in!!! Klootzakken !!!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Zoals ik al aangaf, we gaan het lastig krijgen.. God wat dom weer.. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Lekker begin. Pff. Dit wordt nog 2-2 |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
En we weten allemaal hoe goed we zijn in het vast houden van een 2-0 voorsprong.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Toch siem weer. Scoort altijd belangrijke goals |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Wat verschrikkelijk slecht verdedigd, 3 of 4 man van Ajax, en niet 1 besluit er bij Altidore te gaan staan..
GODVERDOMME |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Dit elftal is slecht voor je hart. Dit gaat gewoon mis. |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
pffff ik zit hier te trillen, maar een moeilijk uitwedstrijd is binnen. Het gemak van de tegengoals blijft zorgwekkend, maar we hebben weer 1 van de finales gewonnen, op naar de volgende. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Onbegrijpelijke wissel van de Boer, dan haal je toch Eriksen eraf voor Denswill en niet Poulsen, die overigens een verschrikkelijk slechte wesdtrijd speelde, maar dat geldt vandaag wel voor heel wat meer Ajacieden.. Vond eigenlijk alleen Hoessen heel goed invallen.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Poulsen greep naar z'n hamstring Remco, wel opletten.
Veder, draak van een pot. Tegelijkertijd vergeet Ajax al steeds op slot te gooien door de kansen te grijpen. Als het 1-5 was geweest had ook niemand verbaast geweest. Dat je dan nog 10 minuten moet billenknijpen is echt ons eigen falen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 17 maart 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Pfoeh. Las net dat sigi geblesseerd is.
Als we tegen psv zo verdedigen, maak ik me ernstig zorgen |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 17 maart 2013 - 16:24 schreef Loetje het volgende:Pfoeh. Las net dat sigi geblesseerd is. Als we tegen psv zo verdedigen, maak ik me ernstig zorgen Hmm, speelde ook niet best. Vond Hoesen trouwens goed invallen. Hij moet even iets handiger worden in het voortzetten als hij zo bal vast heeft. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zondag 17 maart 2013 - 16:26 schreef Eide het volgende:[..] Hmm, speelde ook niet best. Vond Hoesen trouwens goed invallen. Hij moet even iets handiger worden in het voortzetten als hij zo bal vast heeft. Had ff geen geluid op een bepaald moment, maar was dat nou een penalty? Leek mij een overtreding... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 17 maart 2013 - 16:31 schreef NatjosFC het volgende:[..] Had ff geen geluid op een bepaald moment, maar was dat nou een penalty? Leek mij een overtreding... Denk het niet. Hij wordt wel geraakt achter op z'n been maar te weinig voor een pingel denk ik. Leek ook geen opzet eigenlijk. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Toch zegt me gevoel dat we geen kampioen worden. |
|
|
|
|
J ayax
|
|
|
We speelden niet goed. Zeker niet in de tweede helft. Poulsen greep inderdaad naar zijn hamstring en Hoessen viel goed in. Die jongen is technisch, balvast en beresterk, alleen de corner opzoeken om daar tijd te rekken, terwijl er nog meer als 3 minuten te spelen zijn, is niet zo slim. Schone vond ik beter als in de vorige wedstrijden, maar als wij onder druk komen te staan, dan maakt hij toch hele verkeerde keuzes. Dat tekent toch nog zijn wispelturigheid....maar ach...we hebben de drie punten binnen...deze wedstrijd vergeten en op naar de volgende wedstrijd. Ajax staat waar het hoort te staan...op nummer EEN. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: Ik denk dat we uit het niets ook gewoon de volgende 7 winnen. Zie ons winnen van Psv:) Ik denk dat er nu echt spelers gaan opstaan! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 17 maart 2013 - 16:21 schreef Eide het volgende:Poulsen greep naar z'n hamstring Remco, wel opletten. Veder, draak van een pot. Tegelijkertijd vergeet Ajax al steeds op slot te gooien door de kansen te grijpen. Als het 1-5 was geweest had ook niemand verbaast geweest. Dat je dan nog 10 minuten moet billenknijpen is echt ons eigen falen. Dan had ie twee verdedigende wissels moeten plaatsen, nu had je namelijk geen enkele controlerende middenvelder op het veld staan.. Owja, die hadden we niet op de bank zitten.... Dom dom dom.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 17 maart 2013 - 17:18 schreef remco k het volgende:[..] Dan had ie twee verdedigende wissels moeten plaatsen, nu had je namelijk geen enkele controlerende middenvelder op het veld staan.. Owja, die hadden we niet op de bank zitten.... Dom dom dom.. Nou ja, Denswil had naar LB gekund en Blind op CVM, of gewoon Denswil op CVM. Denk dat het gewoon een kwestie was van iemand inbrengen die centraal kan spelen en defensief ingesteld is en dan is Denswil een prima optie. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 17 maart 2013 - 17:36 schreef Eide het volgende:[..] Nou ja, Denswil had naar LB gekund en Blind op CVM, of gewoon Denswil op CVM. Denk dat het gewoon een kwestie was van iemand inbrengen die centraal kan spelen en defensief ingesteld is en dan is Denswil een prima optie. dat begrijp ik allemaal wel, maar gewoon in de laatste periode het middenveld van AZ vrij open laten staan kan ik dan weer niet begrijpen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Tis namelijk niet zo dat die Maher een slechte speler is.. |
|
|
|