BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AZ - Ajax (zondag 17 maart 2013, 14:30): 2 - 3

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 17 maart 2013 - 17:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 maart 2013 - 17:20 schreef remco k het volgende:

[..]

Gewisseld met "lichte kuit klachten" is wel iets anders dan geblesseerd zijn..

http://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/69014/sigthorsson-gewisseld-met-kuitklachten.html
Raakt deze week op training geblesseerd, wachtmaar af.
Eide
 Eide - zondag 17 maart 2013 - 17:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 maart 2013 - 17:42 schreef remco k het volgende:

[..]

dat begrijp ik allemaal wel, maar gewoon in de laatste periode het middenveld van AZ vrij open laten staan kan ik dan weer niet begrijpen..
Dat is de hectiek van het moment en dit Ajax mist de ervaring of misschien gewoon de klasse om dan rustig te blijven. Zo eerlijk moeten we dan wel zijn.

Ik heb toch al mijn twijfels aan een fors aantal spelers hoor. Als ik diep in mijn hart kijk vind ik alleen Eriksen, De Jong en Blind op dit moment goed genoeg voor Ajax. De rest zijn leuke spelers, Fischer komt ooit misschien ook in dat rijtje, maar verder zijn het geen toppers.

Op pure klasse heeft PSV ook gewoon een betere ploeg. Het is dat Ajax een beter team heeft anders was Ajax dit seizoen al lang gezien geweest.
remco k
 remco k - zondag 17 maart 2013 - 18:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 maart 2013 - 17:45 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Raakt deze week op training geblesseerd, wachtmaar af.
rare opmerking..
remco k
 remco k - zondag 17 maart 2013 - 18:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 maart 2013 - 17:49 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat is de hectiek van het moment en dit Ajax mist de ervaring of misschien gewoon de klasse om dan rustig te blijven. Zo eerlijk moeten we dan wel zijn.

Ik heb toch al mijn twijfels aan een fors aantal spelers hoor. Als ik diep in mijn hart kijk vind ik alleen Eriksen, De Jong en Blind op dit moment goed genoeg voor Ajax. De rest zijn leuke spelers, Fischer komt ooit misschien ook in dat rijtje, maar verder zijn het geen toppers.

Op pure klasse heeft PSV ook gewoon een betere ploeg. Het is dat Ajax een beter team heeft anders was Ajax dit seizoen al lang gezien geweest.
Het is de wissel van de Boer die daar voor zorgt..
Eide
 Eide - zondag 17 maart 2013 - 18:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 maart 2013 - 18:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Het is de wissel van de Boer die daar voor zorgt..
Nou ja, als Poulsen last van de hamstring heeft moet hij wel. Zo is het ook wel weer.
remco k
 remco k - zondag 17 maart 2013 - 18:37   quote  deeplink  
Dat is prima, maar dan klopte de bank vandaag niet, gewoon geen verdedigend ingestelde speler op de bank of in het elftal die daar spelen kan.. En dan kun je wel zeggen Blind.. Maar wanneer is het voor het laatst geweest dat die daar heeft gespeeld..
Eide
 Eide - zondag 17 maart 2013 - 19:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 maart 2013 - 18:37 schreef remco k het volgende:
Dat is prima, maar dan klopte de bank vandaag niet, gewoon geen verdedigend ingestelde speler op de bank of in het elftal die daar spelen kan.. En dan kun je wel zeggen Blind.. Maar wanneer is het voor het laatst geweest dat die daar heeft gespeeld..
Je kan niet voor elke positie een reserve hebben, zeker niet als je weet dat Ajax het juist aanvallend wel eens moeilijk hebt. Als je dan 2 mannen hebt die ook op CVM uit de voeten kunnen denk ik dat je dat aspect wel snot hebt zitten. Ik zie dit niet als een selectiefaal.
Brandje
 Brandje - zondag 17 maart 2013 - 19:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 maart 2013 - 16:32 schreef Eide het volgende:

[..]

Denk het niet. Hij wordt wel geraakt achter op z'n been maar te weinig voor een pingel denk ik. Leek ook geen opzet eigenlijk.
Denk het wel. Werd zowel aangetikt als naar beneden getrokken. Maar ja, wij hebben dit jaar sowieso de leiding niet mee en die hebben ons zekerer acht punten gekost. Heracles uit waar je 2-4 maakt maar onterecht wordt afgekeurd. Ado thuis weet iedereen nog wel en f'noord uit waar de heren van f'noord waaronder clasie alles mocht doen en Moisander met een lachwekkende tweede gele kaart van het veld werd gestuurd.
Eide
 Eide - zondag 17 maart 2013 - 19:25   quote  deeplink  
Ach joh, vandaag had de 1-3 van Siem afgefloten moeten worden omdat Poulsen nog nadrukkelijk naar die bal gaat vanuit buitenspel. Dat gebeurt dan weer niet. Soms zit het mee, soms niet.

Ik vond het geen pingel. Het was wel een discutabel moment. Dat er mensen zijn die het wel een pingel vonden snap ik ook wel.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 17 maart 2013 door Eide --
Brandje
 Brandje - zondag 17 maart 2013 - 19:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 maart 2013 - 16:49 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Ik denk dat we uit het niets ook gewoon de volgende 7 winnen.
Zie ons winnen van Psv:)
Ik denk dat er nu echt spelers gaan opstaan!
Voetballend is er geen team beter op dit moment. We weten wat kampioensdruk is. Het enige wat ons op kan breken is dat we een beetje gif in het team missen.
Brandje
 Brandje - zondag 17 maart 2013 - 19:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 maart 2013 - 19:25 schreef Eide het volgende:
Ach joh, vandaag had de 1-3 van Siem afgefloten moeten worden. Dat gebeurt dan weer niet. Soms zit het mee, soms niet.
Waarom? Poulsen doet niks en raakt de bal niet aan en blokkeert het zicht van de keeper niet. Geldig doelpunt.
Al stond hij wel hinderlijk buitenspel dan nog stond ajax met 1-2 voor. De dingen die aanhaal zijn direct nadelig voor de uitslag dus ik vind je vergelijking mank gaan

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 17 maart 2013 door Brandje --
Eide
 Eide - zondag 17 maart 2013 - 19:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 maart 2013 - 19:27 schreef Brandje het volgende:

[..]

Waarom? Poulsen doet niks en raakt de bal niet aan en blokkeert het zicht van de keeper niet. Geldig doelpunt.
Hij staat buitenspel en gaat voor die bal. Hij raakt em niet aan maar bemoeit zich wel met het spel. Had dus afgefloten moeten worden.

Overigens, de corner waar AZ de 1-2 uit maakt was weer geen corner. Maar zo kan je dus wel bezig blijven. Ajax heeft de scheidsrechters niet echt mee gehad nee, maar goed, je moet het uiteindelijk altijd zelf doen.
Brandje
 Brandje - zondag 17 maart 2013 - 19:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 maart 2013 - 19:32 schreef Eide het volgende:

[..]

Hij staat buitenspel en gaat voor die bal. Hij raakt em niet aan maar bemoeit zich wel met het spel. Had dus afgefloten moeten worden.

Overigens, de corner waar AZ de 1-2 uit maakt was weer geen corner. Maar zo kan je dus wel bezig blijven. Ajax heeft de scheidsrechters niet echt mee gehad nee, maar goed, je moet het uiteindelijk altijd zelf doen.
staat nog buiten de vijf meter. Raakt de bal niet aan en blokkeert niet het zicht van de keeper. gewoon een zuiver doelpunt beste eide.
Dat je hetzelfd moet doen is te makkelijk. Er zijn wedstrijden dat yet niet loopt en als je dan ook soms twee keer in een helft genaaid wordt zoals tegen ado en vorig jaar madrid thuis dan mag je best boos zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 17 maart 2013 door Brandje --
Eide
 Eide - zondag 17 maart 2013 - 19:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 maart 2013 - 19:37 schreef Brandje het volgende:

[..]

staat nog buiten de vijf meter. Raakt de bal niet aan en blokkeert niet het zicht van de keeper. gewoon een zuiver doelpunt beste eide.
Dat je hetzelfd moet doen is te makkelijk. Er zijn wedstrijden dat yet niet loopt en als je dan ook soms twee keer in een helft genaaid wordt zoals tegen ado en vorig jaar madrid thuis dan mag je best boos zijn.
Kijk de goal maar eens vanuit het camera perspectief achter Siem de Jong. Echt wel dat Poulsen in het zicht staat en echt wel dat hij nog heel dicht bij de bal komt.

Ten tweede is het gewoon onzinnig om naar de scheidsrechter te wijzen. Ja, soms zit het tegen maar je hebt zo'n man ook wel eens mee. Dat heb je nou eenmaal. Als je bijvoorbeeld tegen de ADO gewoon je kansen benut is er niets aan de hand.

En zo heel af en toe faalt een scheidsrechter echt. Cakir recent, Ovrebo ooit eens bij Chelsea - Barca en inderdaad had Ajax toen tegen Real ook de scheids niet mee. Maar dat zijn uitzonderingen. Je moet het gewoon zelf doen en normaliter, als je zelf goed speelt en je kansen afmaakt ben je niet afhankelijk van een enkele beslissing van een scheidsrechter.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 17 maart 2013 - 20:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 maart 2013 - 19:32 schreef Eide het volgende:

[..]

nieuwe regel is: moment van aanraken.
die was er bij Poulsen niet.

daaebij denk ik ook niet dat het een grote rol speelde.
Eide
 Eide - zondag 17 maart 2013 - 20:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 maart 2013 - 20:19 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

nieuwe regel is: moment van aanraken.
die was er bij Poulsen niet.

daaebij denk ik ook niet dat het een grote rol speelde.
Rechtstreeks uit de KNVB spelregels 11/12, in de aanvullende regels 12/13 staat niets wat hierop van invloed is:
Strafbaar
Een speler wordt alleen voor zijn buitenspelpositie bestraft indien hij, op het moment
dat de bal wordt geraakt of gespeeld door een medespeler, naar het oordeel van de
scheidsrechter, actief bij het spel is betrokken door:
- in te grijpen in het spel, of
- een tegenstander in diens spel te beïnvloeden, of
- voordeel te trekken uit zijn buitenspelpositie.

Poulsen staat in de baan van het schot, maakt een koppende beweging naar de bal. Het was dus niet ondenkbaar geweest dat deze goal afgefloten had kunnen worden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 17 maart 2013 door Eide --
remco k
 remco k - zondag 17 maart 2013 - 20:58   quote  deeplink  
Regel 11 Buitenspel
Buitenspelpositie
Buitenspel zijn als zodanig is geen overtreding.
Een speler bevindt zich in buitenspelpositie indien:
hij dichter bij de doellijn van de tegenpartij is dan de bal en de voorlaatste tegenstander.
Een speler bevindt zich niet in buitenspelpositie indien:
hij zich op zijn eigen speelhelft bevindt, of
hij gelijk staat met de voorlaatste tegenstander, of
hij gelijk staat met de laatste twee tegenstanders.
Strafbaar
Een speler wordt alleen voor zijn buitenspelpositie bestraft indien hij, op het moment
dat de bal wordt geraakt of gespeeld door een medespeler, naar het oordeel van de
in te grijpen in het spel, of
een tegenstander in diens spel te beïnvloeden, of
voordeel te trekken uit zijn buitenspelpositie.
Niet strafbaar
Een speler wordt niet voor zijn buitenspelpositie bestraft indien hij de bal rechtstreeks
ontvangt uit:
een doelschop;
een inworp;
een hoekschop.
Overtredingen en straffen
In het geval van een strafbare buitenspelpositie kent de scheidsrechter een indirecte
vrije schop toe aan de tegenpartij, te nemen vanaf de plaats waar de overtreding
plaatsvond. (zie Regel 13 - Plaats van de Vrije Schop)
Interpretatie spelregels en richtlijnen voor
scheidsrechters
Definities
In de context van Regel 11 Buitenspel, zijn de volgende criteria van toepassing:
Regel 11 - Buitenspel
60
Dichter bij de doellijn van de tegenpartij betekent dat enig deel van hoofd,
lichaam of voeten dichter bij de doellijn van de tegenpartij is dan zowel de bal als
de voorlaatste tegenstander. De armen zijn hierbij niet inbegrepen;
Ingrijpen in het spel betekent het spelen of raken van de bal, die door een
medespeler is gespeeld of geraakt;
Een tegenstander in diens spel beïnvloeden betekent voorkomen, dat een
tegenstander de bal kan spelen of in staat is te spelen door duidelijk het gezichtsveld
of de bewegingen van de tegenstander te blokkeren of het maken
van een gebaar of beweging die, naar het oordeel van de scheidsrechter, een
tegenstander misleidt of afleidt;
Voordeel trekken uit de buitenspelpositie betekent het spelen van de bal, die
terugkomt van de doelpaal of doellat terwijl hij zich op het moment van spelen in
buitenspelpositie bevindt of het spelen van de bal, die terugkomt van een tegenstander
terwijl hij zich op het moment van spelen in buitenspelpositie bevindt.
Overtredingen
Wanneer zich een geval van strafbaar buitenspel voordoet, moet de scheidsrechter
een indirecte vrije schop toekennen, te nemen vanaf de plaats waar de buitenspel
staande speler zich bevond op het moment, dat de bal voor het laatst naar hem
gespeeld werd door één van zijn medespelers.
Elke verdediger die, om welke reden dan ook, het speelveld verlaat zonder toestemming
van de scheidsrechter, wordt tot de volgende onderbreking van het spel
geacht zich op zijn eigen doellijn of zijlijn te bevinden. Dit met het oog op het beoordelen
van buitenspel. Als de speler het speelveld met opzet verlaat moet hij de
eerstvolgende keer, dat de bal uit het spel is, een waarschuwing ontvangen.
Het is op zich geen overtreding wanneer een speler, die zich in buitenspelpositie
bevindt, buiten het speelveld stapt om zodoende de scheidsrechter aan te geven
dat hij niet actief bij het spel betrokken is. Echter, als de scheidsrechter van oordeel
is, dat de speler het veld om tactische redenen verlaat en oneerlijk voordeel behaalt
door het veld opnieuw te betreden, dan moet de speler een waarschuwing ontvangen
wegens onsportief gedrag. De speler had toestemming aan de scheidsrechter
moeten vragen om het speelveld opnieuw te betreden.
Als een aanvaller stil blijft staan in de netruimte, terwijl de bal in het doel gaat, dan
moet een doelpunt worden toegekend. Echter, als de aanvaller een tegenstander afleidt,
moet het doelpunt worden afgekeurd. De speler moet een waarschuwing ontvangen
wegens onsportief gedrag. Het spel moet hervat worden met een scheidsrechtersbal
vanaf de plaats waar de bal was toen het spel werd onderbroken. Indien het spel
werd onderbroken binnen het doelgebied, wordt het spel hervat met een scheidsrechtersbal
op de lijn van het doelgebied die evenwijdig loopt aan de doellijn zo
dicht mogelijk bij de plaats waar de bal was toen het spel werd onderbroken.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 17 maart 2013 - 21:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 maart 2013 - 15:20 schreef remco k het volgende:
Ajax speelt niet goed, is na de 2-0 het rustiger aan gaan doen en dat is echt schandalig in deze fase van de competitie..

Persoonlijk vind ik met name Sigthorson, Poulsen en Schone heel erg slecht spelen. Ze lijken wel niet te willen.. alle drie zetten ze heel slecht druk, doen ze niet goed mee in het spel en lijken ze wel gewoon moe..

Heel irritant in ieder geval.

De rest vind ik ook helemaal niet goed spelen, dus ook jongens als Eriksen, de Jong en Alderweireld spelen helemaal niet zo goed.

We staan 2-0 voor. Frank moet de boel goed op scherp zetten in de rust anders kon dit nog weleens raar gaan aflopen..
terug kijkend helemaal mee eens...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 17 maart 2013 - 21:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 maart 2013 - 16:20 schreef remco k het volgende:
Onbegrijpelijke wissel van de Boer, dan haal je toch Eriksen eraf voor Denswill en niet Poulsen, die overigens een verschrikkelijk slechte wesdtrijd speelde, maar dat geldt vandaag wel voor heel wat meer Ajacieden.. Vond eigenlijk alleen Hoessen heel goed invallen..
Vond ik ook!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 17 maart 2013 - 21:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 maart 2013 - 19:25 schreef Brandje het volgende:

[..]

Voetballend is er geen team beter op dit moment. We weten wat kampioensdruk is. Het enige wat ons op kan breken is dat we een beetje gif in het team missen.
Eens!
Brandje
 Brandje - zondag 17 maart 2013 - 21:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 maart 2013 - 20:53 schreef Eide het volgende:

[..]

Rechtstreeks uit de KNVB spelregels 11/12, in de aanvullende regels 12/13 staat niets wat hierop van invloed is:
Strafbaar

Poulsen staat in de baan van het schot, maakt een koppende beweging naar de bal. Het was dus niet ondenkbaar geweest dat deze goal afgefloten had kunnen worden.
Dat klopt alleen staat hij NIET hinderlijk buiten spel.
Maar die laatste vind ik dus leuk want bij de halve finale knvb beker was de 0-1 daar een schoolvoorbeeld van. Locadia ontrok zich aan spel maar stond meters buitenspel. Daarna ging de wijnaldum maar Locadia had dus een voorsprong maar mocht gewoon doorgaan. Op het wk 94 zijn we zo twee keer genaaid tegen Brazilie.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 17 maart 2013 - 21:35   quote  deeplink  
Over calimero's gesproken..

600_photo.jpg
Eide
 Eide - zondag 17 maart 2013 - 21:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 maart 2013 - 21:30 schreef Brandje het volgende:

[..]

Dat klopt alleen staat hij NIET hinderlijk buiten spel.
Daar denk ik dan anders over :) Zeker omdat hij duidelijk voor de bal gaat.
Eide
 Eide - zondag 17 maart 2013 - 21:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 maart 2013 - 21:23 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Vond ik ook!
Nogmaals, Poulsen greep naar de hamstring.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 17 maart 2013 - 21:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 maart 2013 - 21:35 schreef Hummel10 het volgende:

[ afbeelding ]
Ze haten Ajax meer als dat ze van hun club houden, vreemde jongens daar!!!
joduh
 joduh - zondag 17 maart 2013 - 21:56   quote  deeplink  
Ik lach al 30 jaar om kutrechtsuporters...... Hahaha wamberto oh oh
Wamberto oh oh oh oh!! B
Nobody likes us, we dont care... AFCA cbs
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 17 maart 2013 - 22:11   quote  deeplink  
quote:

[ afbeelding ]
Zegt alles over de liefde voor hun eigen club......en hebben zelf niet eens kans op een kampioenschap! LOOSERS!!!!
Ik wil dat mijn club altijd wint!!!
dege
 dege - zondag 17 maart 2013 - 23:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 maart 2013 - 21:39 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

trieste figuren, maar ja, lekker belangrijk, wij hebben de belangrijke 3 punten mee genomen uit alkmaar, nog 7 finales te gaan!
Eide
 Eide - maandag 18 maart 2013 - 00:18   quote  deeplink  
quote:

[ afbeelding ]
Ajax Can't Be Stopped
Eide
 Eide - maandag 18 maart 2013 - 10:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 maart 2013 - 21:36 schreef Eide het volgende:

[..]

Nogmaals, Poulsen greep naar de hamstring.
Nou ook bevestigd dat Poulsen een blessure heeft opgelopen.

Poulsen houdt blessure over aan duel met AZ

Christian Poulsen is zondagmiddag niet geheel ongeschonden uit de wedstrijd tegen AZ gekomen. De middenvelder heeft in het AFAS Stadion zeer waarschijnlijk een spierblessure opgelopen in de met 2-3 gewonnen wedstrijd tegen de Alkmaarders.

Frank de Boer, de trainer van de Amsterdammers, kon weinig zeggen over de kwetsuur. "We moeten even afwachten wat hij mankeert, maar ik ga uit van een verrekking", liet de oefenmeester weten aan RTV Noord-Holland. "De volgende wedstrijd tegen NEC is pas over twee weken. Dat moet lukken."

Kolbeinn Sigthórsson, die door De Boer werd gewisseld voor Danny Hoesen, heeft geen blessure opgelopen. "Ik vond dat Kolbeinn niet voldoende bracht. Anders had ik hem iets langer laten staan. Ik vond Danny Hoesen trouwens erg goed invallen."

http://www.soccernews.nl/news/190406/Poulsen_houdt_blessure_over_aan_duel_met_AZ
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 18 maart 2013 - 12:45   quote  deeplink  
Poulsen buitenspel? Op het moment dat siem de vrije trap neemt staat hij niet buitenspel omdat hij komt inlopen. Door een verdiger van az word buitenspel opgeheven. Daarnaast was ajax duidelijk de betere. Normaal zou dit een moeilijke wedstrijd worden. Dat werd het alleen door toedoen van ajax zelf. Als ajax aanzet dan is az kansloos. Enkel je kan niet de hele wedstrijd aanzetten. Wat je 90 min wel kan doen is goed verdedigen. Blijkbaar is in nederland de verdedigen zo slecht gesteld dat pelle en bony elke week wel scoren. Hoe kan pelle al op 20 goals staan terwijl pelle in 5 seizoen opgeteld niet eens op 20 komt. Hoe kan bony met zulk slechte techniek en gebrek aan snelheid al 24 goals staan. Hoe kan bulykin 3 seizoen geleden en bjorn vlemix topscoorder worden. Terwijl in het buitenland niet eens op 6 goals komen. Hoe kan dat de topscoorder van de nummer 4 is. Dat pelle nummer 2 op de topscoorderlijst bij de nummer 3 speelt. Hoe kan het nummer 3 finboagson bij de nummer 9 speelt en hoe kan het dat nummer 4 altidore bij de nummer 14 speelt. Terwijl het duidelijk is in dat soort teams wie de doelpunten maakt maar het toch voor elkaar krijgen om elke week te scoren. Met ongelofelijk veel ruimte. Waarom kon vertrongen vorig jaar een actie maken vanaf eigen veld en zonder dat hij werd lastig gevallen een doelpunt maken omdat er heel slecht word verdigend
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 18 maart 2013 - 13:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 maart 2013 - 10:49 schreef Eide het volgende:

[..]

Nou ook bevestigd dat Poulsen een blessure heeft opgelopen.

Poulsen houdt blessure over aan duel met AZ

Christian Poulsen is zondagmiddag niet geheel ongeschonden uit de wedstrijd tegen AZ gekomen. De middenvelder heeft in het AFAS Stadion zeer waarschijnlijk een spierblessure opgelopen in de met 2-3 gewonnen wedstrijd tegen de Alkmaarders.

Frank de Boer, de trainer van de Amsterdammers, kon weinig zeggen over de kwetsuur. "We moeten even afwachten wat hij mankeert, maar ik ga uit van een verrekking", liet de oefenmeester weten aan RTV Noord-Holland. "De volgende wedstrijd tegen NEC is pas over twee weken. Dat moet lukken."

Kolbeinn Sigthórsson, die door De Boer werd gewisseld voor Danny Hoesen, heeft geen blessure opgelopen. "Ik vond dat Kolbeinn niet voldoende bracht. Anders had ik hem iets langer laten staan. Ik vond Danny Hoesen trouwens erg goed invallen."

http://www.soccernews.nl/news/190406/Poulsen_houdt_blessure_over_aan_duel_met_AZ
goed nieuws, buitenkansje voor Ilan of Sporkslede?
Eide
 Eide - maandag 18 maart 2013 - 13:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 maart 2013 - 13:17 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

goed nieuws, buitenkansje voor Ilan of Sporkslede?
De volgende pot is pas over 2 weken, meer dat zat tijd om van een verrekking te herstellen.

Ik denk, gezien de fase van de competitie, dat nu niet het moment is om met debutanten/jongelingen te gaan strooien. Een verliespot tegen een tegenstander als NEC is nu catastrofaal. Rust en routine is zeker tegen de middenmoters gewoon belangrijk.
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 18 maart 2013 - 13:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 maart 2013 - 13:24 schreef Eide het volgende:

[..]

De volgende pot is pas over 2 weken, meer dat zat tijd om van een verrekking te herstellen.

Ik denk, gezien de fase van de competitie, dat nu niet het moment is om met debutanten/jongelingen te gaan strooien. Een verliespot tegen een tegenstander als NEC is nu catastrofaal. Rust en routine is zeker tegen de middenmoters gewoon belangrijk.
compleet fit zijn ook.
Loetje
 Loetje - maandag 18 maart 2013 - 14:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 maart 2013 - 21:39 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

+1900!!!
Loetje
 Loetje - maandag 18 maart 2013 - 14:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 maart 2013 - 13:24 schreef Eide het volgende:

[..]

Helemaal eens. Juist nu moet je niks wijzigen als,het niet moet
nora
 nora - maandag 18 maart 2013 - 16:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 maart 2013 - 20:53 schreef Eide het volgende:

[..]

Strafbaar

=================================================================================
Beste Eide je geeft zelf de regels aan en hieruit kan je lezen beslist een geldig doelpunt.
=================================================================================
nora
 nora - maandag 18 maart 2013 - 16:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 maart 2013 - 21:21 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

terug kijkend helemaal mee eens...
Helaas niet helemaal mee eens,ook die kale in studio voetbal laat zien hoe slim Schone is en loopt en denkt heel vaak vooruit wat een aantal andere wel eens vergeten,zijn mankament is dat hij moet proberen sneller de bal te spelen wat meer in 1 keer,wil nog wel eens een mannetje dollen en dat gaat vaak mis,toch vind ik het wel een lekkere voetballer ik zie hem 10xliever als dat renpaard Lukoki.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 maart 2013 door nora --
remco k
 remco k - maandag 18 maart 2013 - 18:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 maart 2013 - 16:55 schreef nora het volgende:

[..]

Helaas niet helemaal mee eens,ook die kale in studio voetbal laat zien hoe slim Schone is en loopt en denkt heel vaak vooruit wat een aantal andere wel eens vergeten,zijn mankament is dat hij moet proberen sneller de bal te spelen wat meer in 1 keer,wil nog wel eens een mannetje dollen en dat gaat vaak mis,toch vind ik het wel een lekkere voetballer ik zie hem 10xliever als dat renpaard Lukoki.
Een lekkere voetballer met de draaicirkel van een vrachtwagen en de handelingssnelheid van een Booeing 747..

Toch wel vrij belangrijk dacht ik.. En dan kan die wel goed lopen wat overigens ook wel klopt. Maar aan de bal is het allemaal erg vertragend en gewoon niet goed..
nora
 nora - maandag 18 maart 2013 - 19:10   quote  deeplink  
Daar verschillen wij een beetje van mening Remco
remco k
 remco k - maandag 18 maart 2013 - 20:56   quote  deeplink  
Dus jij vind het wel goed dat een speler de bal gemiddeld 4 keer aan moet raken voordat hij het een vervolg geeft??
nora
 nora - dinsdag 19 maart 2013 - 16:32   quote  deeplink  
Nee dat is zijn zwakke punt gaf ik al aan alleen dat kan verbeterd worden door de Boer op de training hij heeft daar de techniek voor,ik denk dat het zijn balverliefdheid is sommige spelers vinden het verschrikkelijk om een bal in een keer te spelen,mister Appelvlaai had dat ook bij PSV lopen met de bal en lopen met de bal maar hij was wel altijd richting het doel en had een basis techniek die goed is en dan kan een trainer je verbeteren als je er open voor staat, en dat is de vraag bij Schone als dat niet verbeterd zie ik hem afvallen bij Ajax op den duur.
nora
 nora - dinsdag 19 maart 2013 - 16:36   quote  deeplink  
Maar even over de versterking voor a.s seizoen hoop ik op Maher alleen als Eriksen niet bijtekend en voor evt vertrek Toby zou ik het laten bij Veltman en Denswil.
En voor de Jong kan je volgens mij ook aanvullen met jongens die nu al bij de selectie zitten.
remco k
 remco k - dinsdag 19 maart 2013 - 17:44   quote  deeplink  
Persoonlijk zie ik Fischer op de plek van Eriksen komen als die vertrekt., Serrero kan daar ook spelen, die heeft niet voor niets net verlengd. Andersen en Meleg heb je er volgend seizoen ook nog bij..

Ik denk dat Maher alleen gehaald gaat worden als de Jong en Eriksen zullen vertrekken, persoonlijk hoop ik dat de Jong beseft geen wereldtopper te gaan worden en dat ie heel lang bij Ajax blijft spelen..

Overigens gaat zelfs als beide heren vertrekken niet te veel betalen voor Maher..

Ik hoop dan ook dat PSV geen CL gaat halen, Maher zal namelijk een voorkeur hebben voor het spelen in de CL..
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 19 maart 2013 - 17:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 maart 2013 - 17:44 schreef remco k het volgende:
Persoonlijk zie ik Fischer op de plek van Eriksen komen als die vertrekt., Serrero kan daar ook spelen, die heeft niet voor niets net verlengd. Andersen en Meleg heb je er volgend seizoen ook nog bij..

Ik denk dat Maher alleen gehaald gaat worden als de Jong en Eriksen zullen vertrekken, persoonlijk hoop ik dat de Jong beseft geen wereldtopper te gaan worden en dat ie heel lang bij Ajax blijft spelen..

Overigens gaat zelfs als beide heren vertrekken niet te veel betalen voor Maher..

Ik hoop dan ook dat PSV geen CL gaat halen, Maher zal namelijk een voorkeur hebben voor het spelen in de CL..
maar dat betekent toch niet dat de prijs van Maher zal zakken?
ik bedoel, PSV zal hem ongeacht CL willen inlijven.
remco k
 remco k - dinsdag 19 maart 2013 - 19:50   quote  deeplink  
Dat klopt, maar als Maher gewoon niet naar PSV wil en perse naar Ajax, en Ajax zou aan de prijs vast blijven houden.. Dan heb je grote kans dat Az wel gaat zakken met de prijs, zelfs als PSV meer zou bieden..
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 19 maart 2013 - 20:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 maart 2013 - 19:50 schreef remco k het volgende:
Dat klopt, maar als Maher gewoon niet naar PSV wil en perse naar Ajax, en Ajax zou aan de prijs vast blijven houden.. Dan heb je grote kans dat Az wel gaat zakken met de prijs, zelfs als PSV meer zou bieden..
oké, maar als Ajax de poot stijf houd bij bijv. 6 miljoen en AZ wil 9. dan heeft Maher nog 2 jaar contract. en aan de andere kant als PSV wel 9 miljoen wil betalen, dan kan Maher dus kiezen of naar PSV of bij AZ blijven.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 19 maart 2013 - 21:43   quote  deeplink  
Hoe zit het met Djuricic ? heeft hij een voorcontract getekend bij Benfica ? Ik vind hem helemaal niet verkeerd!!
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 19 maart 2013 - 22:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 maart 2013 - 21:43 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Hoe zit het met Djuricic ? heeft hij een voorcontract getekend bij Benfica ? Ik vind hem helemaal niet verkeerd!!
hij is al definitief naar Benfica,
deal en alles is al gemaakt.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 19 maart 2013 - 22:09   quote  deeplink  
Jammer maar helaas...had een steengoede voetballer voor Ajax geweest....heeft iets weg van Cruyffie vroeger...ik heb het dan over zijn postuur, gezicht etc...maar ook zijn acties...snel van natuure en zijn brillante passing...heeft Benfica een goede speler aan....

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5135
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AZ - Ajax (zondag 17 maart 2013, 14:30): 2 - 3

0.0063731