BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote Zomer 2013 geruchten topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
chukkie76
 chukkie76 - dinsdag 09 juli 2013 - 13:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 juli 2013 - 23:42 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Schijnt alleen dat er onderhandelingen zijn.
Ik hoop niet datie daar heen wilt, want sportief is het nou niet vooruit ofzo.
Vervanging is er al en verlenging ziet hij niet zitten. Wat maakt het dan nog uit waar hij heen gaat? Als de juiste prijs maar betaald wordt!
RoodWit81
 RoodWit81 - dinsdag 09 juli 2013 - 14:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 juli 2013 - 12:27 schreef Peterhs het volgende:
Vind het erg ver gezocht, maar ja, wie zal het zeggen.
Is niet eens zo'n gekke gedachte. Liverpool schijnt hem ook al een tijdje te willen hebben, maar treuzelt vanwege het wel of niet aanblijven van Skrtel. Door met Norwich te gaan praten gaan ze misschien toch sneller in actie komen. Het lijkt me wel een truck die vaker wordt toegepast door zaakwaarnemers.
Peterhs
 Peterhs - dinsdag 09 juli 2013 - 15:13   quote  deeplink  
Een truck of een truc? Sorry erg flauw.
Ja op zich is dat wel zo, maar steeds meer clubs kopen niet meer vooruit.
Ajax doet dit ook niet omdat Eriksen nog altijd niet weg is. Denk dat het dus op zich niet veel zal gaan uitmaken in deze tijd, maar je weet het nooit.
RoodWit81
 RoodWit81 - dinsdag 09 juli 2013 - 15:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 juli 2013 - 15:13 schreef Peterhs het volgende:
Een truck of een truc? Sorry erg flauw.
Eentje zonder vier wielen en geen illegalen in de vrachtruimte :) En zonder k aan het einde haha.

quote:
Op dinsdag 09 juli 2013 - 15:13Ja op zich is dat wel zo, maar steeds meer clubs kopen niet meer vooruit.
Ajax doet dit ook niet omdat Eriksen nog altijd niet weg is. Denk dat het dus op zich niet veel zal gaan uitmaken in deze tijd, maar je weet het nooit.
Misschien niet, maar als Liverpool nu niet komt dan komen ze misschien wel helemaal niet. En volgens mij wil hij niet bijtekenen. Hij zit een beetje tussen wal en schip en Norwich bied uitweg. Beetje een zelfde situatie als bij Wiel. Had natuurlijk ook nooit naar PSG moeten gaan, maar hij had niet superveel keuze.

Ik zou als ik Liverpool was Alderweireld wel gewoon halen. Skrtel raken ze wel kwijt op den duur. Voor Toby ook een betere club dan Norwich.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 09 juli 2013 door RoodWit81 --
Peterhs
 Peterhs - dinsdag 09 juli 2013 - 15:31   quote  deeplink  
Ik verwacht eerlijk gezegd dat Toby gewoon op de bank mag plaatsnemen wanneer hij niet verkocht word. Ik denk niet dat hij hem ziet als iemand die ongeacht het contract zal moeten spelen.
Een signaal die aangegeven is zal toch een keer voor iemand moeten gelden.
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 09 juli 2013 - 15:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 juli 2013 - 12:24 schreef Panzer het volgende:
Je kunt altijd even aanhoren wat ze te melden hebben toch? En er schijnt meer interesse te zijn uit Engeland, het kan ook een soort truck zijn om de interesse van andere clubs kenbaar te maken...
Het kan idd ook zo zijn om druk te zetten bij andere clubs. Van dat hij nu in gesprek is met Norwich, nu moeten wij een slag slaan, anders is hij weg.
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 09 juli 2013 - 15:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 juli 2013 - 13:20 schreef chukkie76 het volgende:

[..]

Vervanging is er al en verlenging ziet hij niet zitten. Wat maakt het dan nog uit waar hij heen gaat? Als de juiste prijs maar betaald wordt!
Omdat sommigen niet alleen voor het geld gaan, maar ook voor het sportieve aspect. Ik verwacht niet dat Alderweireld puur voor het geld gaat. Dus als hij daar wél naar toe gaat, zou ik dat heel jammer van hem vinden.
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 09 juli 2013 - 15:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 juli 2013 - 15:31 schreef Peterhs het volgende:
Ik verwacht eerlijk gezegd dat Toby gewoon op de bank mag plaatsnemen wanneer hij niet verkocht word. Ik denk niet dat hij hem ziet als iemand die ongeacht het contract zal moeten spelen.
Een signaal die aangegeven is zal toch een keer voor iemand moeten gelden.
Hangt er vanaf of hij bijtekent of niet. Ik denk dat als hij niet bijtekent en hij blijft, dat hij dan op de bank plaats moet nemen. Tekent hij voor een jaar bij, dan zal hij wel veel gaan spelen, denk ik.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 09 juli 2013 - 17:10   quote  deeplink  
Mooi Toby, als je dan zo graag wilt en de mooie club uit Amsterdam wilt inruilen voor een 2e rangs club uit Engeland succes dan maar. En hou alsjeblieft verder al dat slappe gelul bij je over terugkeren en dergelijke. Het is gewoon graag of niet.
chukkie76
 chukkie76 - dinsdag 09 juli 2013 - 18:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 juli 2013 - 15:42 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Omdat sommigen niet alleen voor het geld gaan, maar ook voor het sportieve aspect. Ik verwacht niet dat Alderweireld puur voor het geld gaat. Dus als hij daar wél naar toe gaat, zou ik dat heel jammer van hem vinden.
Misschien neemt hij een aanloop. Nu de lat iets lager en straks naar een grotere club. Toby lijkt me wel iemand die daar serieus over nadenkt en niet zomaar toe hapt.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 09 juli 2013 - 18:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 juli 2013 - 18:50 schreef chukkie76 het volgende:

[..]

Misschien neemt hij een aanloop. Nu de lat iets lager en straks naar een grotere club. Toby lijkt me wel iemand die daar serieus over nadenkt en niet zomaar toe hapt.
Dan kan hij toch net zo goed bij Ajax blijven?
remco k
 remco k - dinsdag 09 juli 2013 - 20:08   quote  deeplink  
Toby wil niet bijtekenen en vind zichzelf al goed genoeg voor een mooie Europese club. Nou misschien moet ie dan eens wat wedstrijdjes van afgelopen seizoen terug kijken van zichzelf, zie bijvoorbeeld Vitesse, dan komt ie tot de conclusie dat ie helemaal nog niet zo goed is..
chukkie76
 chukkie76 - dinsdag 09 juli 2013 - 21:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 juli 2013 - 18:57 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dan kan hij toch net zo goed bij Ajax blijven?
Hij wil niet bijtekenen... wat is de waarde voor ons dan nog?
remco k
 remco k - dinsdag 09 juli 2013 - 21:18   quote  deeplink  
Ik ben en blijf van mening dat de beste 11 altijd moeten spelen, zelfs als je niet wil bijtekenen..
chukkie76
 chukkie76 - dinsdag 09 juli 2013 - 21:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 juli 2013 - 21:18 schreef remco k het volgende:
Ik ben en blijf van mening dat de beste 11 altijd moeten spelen, zelfs als je niet wil bijtekenen..
Maar onze technische staf ziet dat anders. Dan kun je beter verkopen toch? Aan wie? Wat maakt dat dan nog uit?
freakie
 freakie - dinsdag 09 juli 2013 - 21:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 juli 2013 - 21:18 schreef remco k het volgende:
Jup ik ook:)
Panzer
 Panzer - dinsdag 09 juli 2013 - 22:14   quote  deeplink  
Ik snap de insteek wel, vooral nu ze bv die vd Hoorn hebben. Dan wil je de ontwikkeling niet in de weg staan omdat Alderweireld misschien een tikkeltje beter is. Vd Hoorn kan over een jaar misschien op hetzelfde niveau zitten en dan loopt zo'n Alderweireld gratis de deur uit. Als je nou een speler zou hebben van echte wereldklasse hebt, die het verschil maakt dan zou ik er als coach nog eens over nadenken om een uitzondering te maken, Alderweireld is dat niet....
Nummer 4
 Nummer 4 - dinsdag 09 juli 2013 - 22:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 juli 2013 - 20:08 schreef remco k het volgende:
Toby wil niet bijtekenen en vind zichzelf al goed genoeg voor een mooie Europese club. Nou misschien moet ie dan eens wat wedstrijdjes van afgelopen seizoen terug kijken van zichzelf, zie bijvoorbeeld Vitesse, dan komt ie tot de conclusie dat ie helemaal nog niet zo goed is..
Helemaal mee eens! Lekker voor die 7,5 miljoen inpakken en een strik erom, hup naar Norwich....Hij heeft mooi mee geprofiteerd van de goede organisatie die De Boer heeft neergezet en niet overtuigd zoals Vertonghen en Anita dat wel deden het jaar daarvoor.
freakie
 freakie - dinsdag 09 juli 2013 - 22:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 juli 2013 - 22:47 schreef Nummer 4 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens! Lekker voor die 7,5 miljoen inpakken en een strik erom, hup naar Norwich....Hij heeft mooi mee geprofiteerd van de goede organisatie die De Boer heeft neergezet en niet overtuigd zoals Vertonghen en Anita dat wel deden het jaar daarvoor.
Mm nah vind dit wel heeeel overdreven... Heeft het gewoon goed gedaan, hoop gescoord en een van de minste doelpunten tegen.. Moisander deed het op het begin niet goed en dan toch als verdediging zo eindigen..

Als je het niet leuk vind dat een speler zo vertrekt moet je dat zeggen maar niet een speler van ajax op die manier afzeiken..
Nummer 4
 Nummer 4 - dinsdag 09 juli 2013 - 23:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 juli 2013 - 22:53 schreef freakie het volgende:

[..]

Mm nah vind dit wel heeeel overdreven... Heeft het gewoon goed gedaan, hoop gescoord en een van de minste doelpunten tegen.. Moisander deed het op het begin niet goed en dan toch als verdediging zo eindigen..

Als je het niet leuk vind dat een speler zo vertrekt moet je dat zeggen maar niet een speler van ajax op die manier afzeiken..
Het is geen kwestie van afzeiken of het niet leuk vinden dat een speler zo vertrekt....Waarom komt er geen betere club voor Toby als hij het zo geweldig gedaan heeft? zelfs een middenmoter als Liverpool twijfelt/wordt niet concreet....
RoodWit81
 RoodWit81 - dinsdag 09 juli 2013 - 23:16   quote  deeplink  
Is toch altijd een zeer nuttige kracht geweest en bovendien op en top Ajacied. Hoop voor hem toch op een mooiere club dan Norwich. Het is geen uitblinker zoals Jan, maar dat kan je ook niet van iedere speler verwachten. Gewoon een hele hardwerkende en dienende speler die uitstekend bij ons heeft gepresteerd. Die blijft wel overeind in Engeland hoor. Ik wens die jongen niets dan goeds en ik hoop dan ook absoluut niet dat hij op de bank komt als hij blijft en niet bijtekend.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 09 juli 2013 door RoodWit81 --
remco k
 remco k - dinsdag 09 juli 2013 - 23:17   quote  deeplink  
Ik ben het wel eens met het feit dat hij het nog niet dusdanig goed heeft gedaan dat hij al klaar is voor een mooie transfer. Teveel foutjes nog in zijn spel en heeft in mijn ogen nooit echt een stempel op dit ajax kunnen drukken. Hij gaat veel verde komen in zijn carrière als hij nog twee jaar had bijgetekend.
Nummer 4
 Nummer 4 - dinsdag 09 juli 2013 - 23:25   quote  deeplink  
Hij is zeker een nuttige kracht geweest voor Ajax en het is niet de bedoeling dat hij afgezeken wordt, dat verdient hij niet ...maar ik denk toch dat Toby gedacht zal hebben dat zijn prestaties bij Ajax tot wat meer enthousiasme bij de betere clubs zou hebben geleid?(Het zelfde geldt voor De Jong en in mindere mate Eriksen)
Nummer 4
 Nummer 4 - dinsdag 09 juli 2013 - 23:25   quote  deeplink  
Hij is zeker een nuttige kracht geweest voor Ajax en het is niet de bedoeling dat hij afgezeken wordt, dat verdient hij niet ...maar ik denk toch dat Toby gedacht zal hebben dat zijn prestaties bij Ajax tot wat meer enthousiasme bij de betere clubs zou hebben geleid?(Het zelfde geldt voor De Jong en in mindere mate Eriksen)
freakie
 freakie - dinsdag 09 juli 2013 - 23:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 juli 2013 - 23:25 schreef Nummer 4 het volgende:
Mm ik twijfel daar aan, ajax houd alles verdomd goed stil, echt enorm goed. Ik denk dat er wel degelijk veel belangstelling is..
freakie
 freakie - dinsdag 09 juli 2013 - 23:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 juli 2013 - 23:09 schreef Nummer 4 het volgende:

[..]

Het is geen kwestie van afzeiken of het niet leuk vinden dat een speler zo vertrekt....Waarom komt er geen betere club voor Toby als hij het zo geweldig gedaan heeft? zelfs een middenmoter als Liverpool twijfelt/wordt niet concreet....
Wie zegt dat er niks is?;)
Nummer 4
 Nummer 4 - dinsdag 09 juli 2013 - 23:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 juli 2013 - 23:17 schreef remco k het volgende:
Ik ben het wel eens met het feit dat hij het nog niet dusdanig goed heeft gedaan dat hij al klaar is voor een mooie transfer. Teveel foutjes nog in zijn spel en heeft in mijn ogen nooit echt een stempel op dit ajax kunnen drukken. Hij gaat veel verde komen in zijn carrière als hij nog twee jaar had bijgetekend.
Helemaal eens! Maar ik denk dat Toby zijn beperkingen kent en koste wat het kost nu de miljoentjes wil binnen slepen ipv nog twee jaar wachten op die "droomtransfer"(die misschien nooit zal komen)?
freakie
 freakie - dinsdag 09 juli 2013 - 23:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 juli 2013 - 23:17 schreef remco k het volgende:
En wie zegt dat hij niet bijtekent?:)
Nummer 4
 Nummer 4 - dinsdag 09 juli 2013 - 23:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 juli 2013 - 23:31 schreef freakie het volgende:

[..]

Wie zegt dat er niks is?;)
Als je op je facebook op weg naar Norwich zegt, ben ik bang dat er weinig is;)
freakie
 freakie - dinsdag 09 juli 2013 - 23:43   quote  deeplink  
Mm nah, we zullen zien.. Zal nog wel een hoop gaan gebeuren.. Voor de Jong, Eriksen en Alderweireld, niet dat ik het heel erg vind want ik denk dat er best vervanging is en het gewoon goed komt.

Ik had nog even gekeken.. Ajax heeft het hele seizoen de minste tegendoelpunten gehad, als verdediger is dat toch heel belangrijk(niet alleen alder verantwoordelijk maar moisander deed het niet echt heel bijzonder) plus dat hij regelmatig lange ballen goed op de stropdas geeft, maakt het denk ik een prima speler..
Nummer 4
 Nummer 4 - dinsdag 09 juli 2013 - 23:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 juli 2013 - 23:35 schreef freakie het volgende:

[..]

En wie zegt dat hij niet bijtekent?:)
Hij zelf al een paar keer:)
freakie
 freakie - dinsdag 09 juli 2013 - 23:45   quote  deeplink  
Mm ik meen mij te herinneren, dat er ook een bericht was dat hij bet wil bijtekenen als er geen club voor hem komt..
JOOD
 JOOD - dinsdag 09 juli 2013 - 23:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 juli 2013 - 20:08 schreef remco k het volgende:
Inderdaad! Wanneer gaan spelers dat nu eens inzien? Snijder, huntelaar en zlatan waren voorbeelden van jongens die het overal konden gaan maken en niets meer te leren hadden bij ajax.. Maar alderweireld niet in mijn ogen.. Misschien siem, maar verder niemand uit deze selectie is ver genoeg. Eriksen zelfde verhaal..
Nummer 4
 Nummer 4 - woensdag 10 juli 2013 - 09:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 juli 2013 - 23:45 schreef freakie het volgende:
Mm ik meen mij te herinneren, dat er ook een bericht was dat hij bet wil bijtekenen als er geen club voor hem komt..
Erkisen heeft dit gezegd maar Alderweireld zeker niet, die wil hoe dan ook weg.
Eide
 Eide - woensdag 10 juli 2013 - 09:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 juli 2013 - 09:41 schreef Nummer 4 het volgende:

[..]

Hoewel ook Toby misschien wel eieren voor zijn geld kiest als het toch niet tot een transfer komt. Een jaar bankzitten is ook niet alles en Ajax kan natuurlijk ook water bij de wijn doen door bijvoorbeeld een gelimiteerde transfersom in het contract op te nemen.
freakie
 freakie - woensdag 10 juli 2013 - 09:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 juli 2013 - 09:41 schreef Nummer 4 het volgende:

[..]

Jaa heb net ook gezocht, tsja we zullen wel zien:) Zijn genoeg clubs geweest met interesses, en waarom zou norwich geen goede stap zijn? Als hij het goed doet bij die club en niet op zijn bek gaat, kan hij aan de slag ergens bovenin:)
midway
 midway - woensdag 10 juli 2013 - 10:45   quote  deeplink  
EINDELIJK - Volgens Voetbal International arriveert Moses Daddy-Ajala Simon (18) deze week bij Ajax. De Nigeriaanse aanvaller heeft met Ajax een akkoord over een contract van drie jaar.

Moses wordt in Nigeria gezien als 'de nieuwe Cristiano Ronaldo' en is een snelle vleugelaanvaller. Moses werd in juni 18 jaar, wat de weg naar verluidt vrij maakte voor een transfer.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 10 juli 2013 door midway --
Eide
 Eide - woensdag 10 juli 2013 - 11:17   quote  deeplink  
Ajax en Eriksen hebben mondelinge afspraak over verlenging

Christian Eriksen is nog altijd van plan om te vertrekken bij Ajax, mocht er een mooie club langskomen. De Amsterdammers hebben met de middenvelder echter wel een mondelinge afspraak over het verlengen van zijn contract als er geen transfer komt deze zomer.

Dat bevestigde Marc Overmars, technisch manager bij Ajax, tegenover Voetbal International. "We hebben daar een mondelinge afspraak over. En die is door beide partijen bevestigd", aldus de voormalig buitenspeler. Het contract van de twintigjarige Deen loopt nog door tot medio 2014. Trainer Frank de Boer zei al dat Eriksen voor twee opties stond; verlengen of vertrekken.

Zaakwaarnemer Martin Schoots gaf eerder deze week al te kennen dat Eriksen gewoon zijn verbintenis zal verlengen als er deze zomer geen transfer komt. De belangenbehartiger gaf daarbij ook aan dat er nog altijd contact is met andere clubs. Borussia Dortmund lijkt verleden tijd, waar Liverpool mogelijk nog wel een van de opties is.

http://www.soccernews.nl/news/201892/Ajax_en_Eriksen_hebben_mondelinge_afspraak_over_verlenging?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
RoodWit81
 RoodWit81 - woensdag 10 juli 2013 - 11:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 juli 2013 - 11:17 schreef Eide het volgende:
Ajax en Eriksen hebben mondelinge afspraak over verlenging
Top. En Chris moet natuurlijk niet naar Liverpool gaan. Blijf dan nog maar een jaartje hangen. Als hij dan een nog beter seizoen draait dan vorig jaar (wat ik verwacht) gaat hij naar een echte topclub. Als hij en Siem dit jaar blijven en ze spelen met bijna hetzelfde team weer CL dan gaan ze gewoon de kwartfinales halen. Dan hoef je echt niet meer te wachten op twijfelende clubs volgende zomer.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 10 juli 2013 door RoodWit81 --
Gruber
 Gruber - woensdag 10 juli 2013 - 11:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 juli 2013 - 21:11 schreef chukkie76 het volgende:

[..]

Hij wil niet bijtekenen... wat is de waarde voor ons dan nog?
De waarde is dat hij nog 1 seizoen in het Ajaxshirt speelt. Tevens gaan beide partijen een contract aan voor een bepaalde tijd, bijv. voor 4 jaar. Dan is het toch raar dat 1 partij, in dat geval Ajax, zich daar niet aan houdt. Ook voor het laatste en 4de jaar hebben beide partijen afgesproken dat de speler voor de club werkt. Dan dien je ook als werkgever daar netjes aan te houden. In plaats van onder druk zetten met bijtekenen of anders niet meer spelen. Enige dat Ajax uiteraard wel kan doen is zn uiterste best om voortijdig een mooi bedrag voor de speler te krijgen.
Peterhs
 Peterhs - woensdag 10 juli 2013 - 12:23   quote  deeplink  
In theorie houd Ajax zich ook aan hun afspraak wanneer ze hem niet laten spelen in het eerste. Hij krijgt gewoon betaald volgens zijn contract, dus de gamaakte afspraken op papier worden dan gewoon gevolgd. Als de trainer zegt je speelt niet, heb je gewoon pech, dus ik zie niet in waar ze zich verder netjes aan moeten houden.
Ze hebben dit van tevoren aangegeven, dus de spelers weten hoe ze ervoor staan.
Spelers gratis de deur uit laten lopen is nooit de bedoeling. Als dit wel gebeurd terwijl de club de speler graag ziet blijven, kan je ook zeggen, dit is niet netjes van de speler zelf. Hij had namelijk kunnen bijtekenen of eerder een overstap naar een andere club kunnen maken.
Is dus van beide kanten iets te zeggen. In hoeverre de uitvoering hiervan gaat gebeuren is altijd afwachten, maar iedere speler weet nu wel de instelling van de club. Je kan als speler net als Eriksen gewoon 1 jaar bijtekenen en dan is het voor een transfer nog altijd bereikbaar. Wederzijds respect moet er zijn en niet alleen de eigen portemonnee.
Eide
 Eide - woensdag 10 juli 2013 - 12:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 juli 2013 - 11:55 schreef Gruber het volgende:

[..]

De waarde is dat hij nog 1 seizoen in het Ajaxshirt speelt. Tevens gaan beide partijen een contract aan voor een bepaalde tijd, bijv. voor 4 jaar. Dan is het toch raar dat 1 partij, in dat geval Ajax, zich daar niet aan houdt. Ook voor het laatste en 4de jaar hebben beide partijen afgesproken dat de speler voor de club werkt. Dan dien je ook als werkgever daar netjes aan te houden. In plaats van onder druk zetten met bijtekenen of anders niet meer spelen. Enige dat Ajax uiteraard wel kan doen is zn uiterste best om voortijdig een mooi bedrag voor de speler te krijgen.
Een "dienstverband" houdt niet automatisch in dat een speler recht heeft op speeltijd. Er zijn zat spelers met een dienstverband die om uiteenlopende redenen geen speeltijd krijgen. De club kiest voor zichzelf. Net zo goed als een speler die niet in vorm is of niet goed genoeg is op de bank komt, kan een club ook de keuze maken om een andere speler zich te laten ontwikkelen in plaats van een speler met een aflopend contract.

Ik ben wel van mening dat het niet in alle situaties een gepaste oplossing is om iemand dan maar op de bank te zetten. Bij Mickey was het wel terecht, veel in geinvesteerd, zelfs nog verlengd maar nooit optimaal gepresteerd, niet tussen de lijnen maar ook niet in zijn levensstijl. Voor iemand die zich gedurende zijn contract steeds voorbeeldig heeft gedragen (zoals Alderweireld) zie ik het wel wat anders, dan is zo iemand gewoon op de bank zetten niet netjes.

Maar tegelijkertijd snap ik ook dat een club zo'n keuze maakt. Je verdient niets meer aan een speler met een aflopend contract en kan op dezelfde positie investeren in een speler die misschien wel iets gaat opleveren voor je club. En dus is de keuze, netjes of niet, wel verdedigbaar.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 10 juli 2013 door Eide --
Gruber
 Gruber - woensdag 10 juli 2013 - 12:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 juli 2013 - 12:36 schreef Eide het volgende:

[..]

Een "dienstverband" houdt niet automatisch in dat een speler recht heeft op speeltijd. Er zijn zat spelers met een dienstverband die om uiteenlopende redenen geen speeltijd krijgen. De club kiest voor zichzelf. Net zo goed als een speler die niet in vorm is of niet goed genoeg is op de bank komt, kan een club ook de keuze maken om een andere speler zich te laten ontwikkelen in plaats van een speler met een aflopend contract.

dat klopt. Maar het betreft hier een speler die al paar jaar basiskracht is. Ik vind t dreigement verlengen of naar t tweede worden gezet niet netjes. Wat ik al aangaf moet Ajax zn uiterste best doen Toby nu te verkopen. Als dat niet lukt ben ik van mening dat je een dergelijke speler niet naar het tweede mag verbannen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 10 juli 2013 door Gruber --
020Insider
 020Insider - woensdag 10 juli 2013 - 13:00   quote  deeplink  
Ik hoor net via via via van een man in een regenjas dat Mounir el Hamdoui weleens naar Eindhoven zou kunnen gaan voor een jaartje (huur). Niet echt ajaxnieuws maar toch een beetje...
chukkie76
 chukkie76 - woensdag 10 juli 2013 - 13:16   quote  deeplink  
Leuk voor ze, lijkt me niet te kloppen met het beleid dat Cocu voor ogen heeft.
nora
 nora - woensdag 10 juli 2013 - 15:03   quote  deeplink  
Elke speler die tekent voor een aantal jaren, weet dat hij weg moet voor het laatste jaar er aan komt. En terecht een club is t/w ook een bedrijf wat zijn financiele zaakjes in orde moet hebben, en als je een speler contracteerd wat geld kost moet je daar ook weer geld voor terug kunnen vangen, en het transfer vrij weg laten wandelen is een zware verliespost wat de clubs zich niet meer kunnen permiteren, dus is het inderdaad bijtekenen of vertrekken en dat is noodzakelijk in belang van de club.En dat onderdruk zetten is wel eens nodig kijk naar Toby een redelijke verdediger maar ook niet meer dan dat, die wil eigenlijk naar een topclub en blijft dus mindere clubs afslaan, misschien in het achterhoofd mijn salaris wordt het laatste jaar toch wel betaald door Ajax, maar als hij door Ajax op de bank wordt gezet het laatste jaar komt er zeker geen topclub dus is het voor beide partijen belangrijk om voor het laatste jaar een transfer te maken zodat beide partijen tevreden zijn.
chukkie76
 chukkie76 - woensdag 10 juli 2013 - 15:20   quote  deeplink  
quote:

[..]

Hoezo? Ajax komt alle verplichtingen toch na? In het contract staat nergens dat hij altijd moet spelen. Spelers die de toekomst kleuren zullen hem voorbij gaan in de rangorde. In mijn ogen terecht, mijn baas investeert ook niet meer in mij als ik zeg te willen vertrekken.
remco k
 remco k - woensdag 10 juli 2013 - 16:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 juli 2013 - 23:45 schreef freakie het volgende:
Kan me dat niet herinneren, alleen Eriksen heeft volgens mij gezegd bij te willen tekenen als er geen mooie club komt.
remco k
 remco k - woensdag 10 juli 2013 - 16:05   quote  deeplink  
quote:

[..]

Hoezo houd Ajax zich daar dan niet aan??
Eide
 Eide - woensdag 10 juli 2013 - 20:21   quote  deeplink  
quote:
dat klopt. Maar het betreft hier een speler die al paar jaar basiskracht is. Ik vind t dreigement verlengen of naar t tweede worden gezet niet netjes. Wat ik al aangaf moet Ajax zn uiterste best doen Toby nu te verkopen. Als dat niet lukt ben ik van mening dat je een dergelijke speler niet naar het tweede mag verbannen.
Dat is een mening waar ik veel sympathie voor heb maar ik kan me deze denkwijze van Ajax goed voorstellen.

Minimaal zal Toby zeker niet alle wedstrijden spelen, want Ajax zal zijn vervanger(s) toch echt ruim speeltijd willen gunnen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5962
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote Zomer 2013 geruchten topic

0.0230908